🔴مرگ یک کارگر چاهکن بر اثر سقوط سنگ روی سرش
اتحادیه آزاد کارگران ایران: کارگری که در حال حفر چاه در محدوده شهر بابل بود، بر اثر سقوط سنگ روی سرش جان خود را از دست داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، حادثه سقوط سنگ به مرگ یک کارگر ۴۰ساله در روستا «کاردیکلا» از توابع بخش بندپی غربی شهرستان بابل استان مازندران انجامید.
کارگری حین حفر چاه در عمق هفت متری در منطقه جنگلی در محدوده کاردیکلا بوده، ناگهان سنگ بزرگی از دیواره چاه رها شده و به کارگر عمق چاه برخورد کرده است.
از قرار معلوم، نیروهای عملیاتی با تلاش فراوان کارگر را از عمق چاه خارج کرده و تحویل امدادگران اورژانس دادند که متأسفانه بر اثر ضربه مغزی در محل جان خود را از دست داده بود.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
اتحادیه آزاد کارگران ایران: کارگری که در حال حفر چاه در محدوده شهر بابل بود، بر اثر سقوط سنگ روی سرش جان خود را از دست داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، حادثه سقوط سنگ به مرگ یک کارگر ۴۰ساله در روستا «کاردیکلا» از توابع بخش بندپی غربی شهرستان بابل استان مازندران انجامید.
کارگری حین حفر چاه در عمق هفت متری در منطقه جنگلی در محدوده کاردیکلا بوده، ناگهان سنگ بزرگی از دیواره چاه رها شده و به کارگر عمق چاه برخورد کرده است.
از قرار معلوم، نیروهای عملیاتی با تلاش فراوان کارگر را از عمق چاه خارج کرده و تحویل امدادگران اورژانس دادند که متأسفانه بر اثر ضربه مغزی در محل جان خود را از دست داده بود.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴مرگ کارگر ساختمانی بر اثر سقوط از ارتفاع
اتحادیه آزاد کارگران ایران: مرگ یک کارگر ساختمانی حین کار در یک پروژه ساختمانی واقع در محدوده خیابان ابن سینا شاهرود واقع در استان سمنان بر اثر سقوط از ارتفاع
این کارگر که «محسن سلیمانی» نام دارد، مشغول کار در یک ساختمان پنج طبقه بوده که ناگهان به دلیل نداشتن امکانات ایمنی تعادلش را از دست داده و به پایین سقوط میکند. این کارگر بلافاصله در محل جان خود را از دست داده است.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
اتحادیه آزاد کارگران ایران: مرگ یک کارگر ساختمانی حین کار در یک پروژه ساختمانی واقع در محدوده خیابان ابن سینا شاهرود واقع در استان سمنان بر اثر سقوط از ارتفاع
این کارگر که «محسن سلیمانی» نام دارد، مشغول کار در یک ساختمان پنج طبقه بوده که ناگهان به دلیل نداشتن امکانات ایمنی تعادلش را از دست داده و به پایین سقوط میکند. این کارگر بلافاصله در محل جان خود را از دست داده است.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴وزیر اقتصاد: احساس میکنیم حقوق کارمندان با هزینهها تناسب ندارد، اما کار زیادی از ما برنمیآید
همتی، وزیر امور اقتصادی و دارایی:
ما در کل دولت احساس میکنیم که میزان پرداختیها با هزینههای کارمندان دولت، تناسبی ندارد اما متأسفانه در حال حاضر، خیلی کاری از دست ما بر نمی آید.
بنا به دلایل مختلف، کیک اقتصاد، بهاندازه مطلوب، رشد نکرده است و بنابراین نمیتوانیم، سهمی بیش از این به حقوقبگیران و سایر اقشار پرداخت کنیم.
پ.ن: تنها کاری که "وزیر" کشور میتواند انجام دهد ، اعتراف به ناتوانی حل مشکلات بدیهی!!!!!
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
همتی، وزیر امور اقتصادی و دارایی:
ما در کل دولت احساس میکنیم که میزان پرداختیها با هزینههای کارمندان دولت، تناسبی ندارد اما متأسفانه در حال حاضر، خیلی کاری از دست ما بر نمی آید.
بنا به دلایل مختلف، کیک اقتصاد، بهاندازه مطلوب، رشد نکرده است و بنابراین نمیتوانیم، سهمی بیش از این به حقوقبگیران و سایر اقشار پرداخت کنیم.
پ.ن: تنها کاری که "وزیر" کشور میتواند انجام دهد ، اعتراف به ناتوانی حل مشکلات بدیهی!!!!!
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴تجمع کارکنان ارکان ثالت صنعت نفت و گاز از سراسر کشور مقابل نهاد ریاست جمهوری
اتحادیه آزاد کارگران ایران: بنا بر فراخوان جمعی از نمایندگان و فعالین صنفی کارکنان ارکان ثالث ( پیمانکاری- شرکتی) آنان از سراسر کشور امروز شنبه ششم بهمن ماه ۱۴۰۳ در مقابل نهاد ریاست جمهوری در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان تجمع بزرگی را برگزار کردند
مهمترین خواسته های کارگران
تبدیل وضعیت وحذف پیمانکار ، اجرای صحیح طرح طبقه بندی مشاغل، رای 3188,استفاده از امکانات رفاهی مثل نیروهای قراردادی، پرداخت وام 300میلیون و ....
اتحادیه آزاد کارگران ایران - ششم بهمن ماه ۱۴۰۳
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
اتحادیه آزاد کارگران ایران: بنا بر فراخوان جمعی از نمایندگان و فعالین صنفی کارکنان ارکان ثالث ( پیمانکاری- شرکتی) آنان از سراسر کشور امروز شنبه ششم بهمن ماه ۱۴۰۳ در مقابل نهاد ریاست جمهوری در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان تجمع بزرگی را برگزار کردند
مهمترین خواسته های کارگران
تبدیل وضعیت وحذف پیمانکار ، اجرای صحیح طرح طبقه بندی مشاغل، رای 3188,استفاده از امکانات رفاهی مثل نیروهای قراردادی، پرداخت وام 300میلیون و ....
اتحادیه آزاد کارگران ایران - ششم بهمن ماه ۱۴۰۳
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 فیلم دیگری از #تجمع_اعتراضی کارکنان ارکان ثالث (شرکتی،پیمانکاری) شاغل در شرکت های اصلی تابعه وزارت نفت در برابر نهاد ریاست جمهوری
شنبه ۶ بهمن ۱۴۰۳
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
شنبه ۶ بهمن ۱۴۰۳
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴کلیپ دیگری از #تجمع_اعتراضی کارکنان ارکان ثالث (شرکتی،پیمانکاری) شاغل در شرکت های اصلی تابعه وزارت نفت در برابر نهاد ریاست جمهوری با شعار : وعده وعید کافیه، سفره ی ما خالیه
شنبه ۶ بهمن ۱۴۰۳
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
شنبه ۶ بهمن ۱۴۰۳
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴کلیپی از #تجمع_اعتراضی کارکنان ارکان ثالث (شرکتی،پیمانکاری) شاغل در شرکت های اصلی تابعه وزارت نفت در برابر نهاد ریاست جمهوری
وعده وعید کافیه، سفره ی ما خالیه
اسمش وزیر کاره، حامی پیمانکاره!
شنبه ۶ بهمن ۱۴۰۳
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
وعده وعید کافیه، سفره ی ما خالیه
اسمش وزیر کاره، حامی پیمانکاره!
شنبه ۶ بهمن ۱۴۰۳
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴جزییات آتشسوزی خوابگاه پرستاری ماهشهر
جمعه ۵ بهمنماه حوالی ساعت ۱۱:۳۰ ظهر خوابگاه دانشجویی پسرانه دانشکده پرستاری ماهشهر دچار آتشسوزی شد.
یاسین افرا مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در بررسیهای اولیه مشخص شد که خوشبختانه این آتشسوزی خسارت جانی نداشته و به اموال دانشجویان آسیبی وارد نشده است، اما خوابگاه در حال حاضر قابل استفاده نیست.
در این خوابگاه ۳۱ دانشجوی پرستاری ساکن هستند که جهت اسکان به یکی دیگر از خوابگاههای سطح شهر منتقل شدند.
علت دقیق وقوع آتشسوزی هنوز مشخص نیست
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
جمعه ۵ بهمنماه حوالی ساعت ۱۱:۳۰ ظهر خوابگاه دانشجویی پسرانه دانشکده پرستاری ماهشهر دچار آتشسوزی شد.
یاسین افرا مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در بررسیهای اولیه مشخص شد که خوشبختانه این آتشسوزی خسارت جانی نداشته و به اموال دانشجویان آسیبی وارد نشده است، اما خوابگاه در حال حاضر قابل استفاده نیست.
در این خوابگاه ۳۱ دانشجوی پرستاری ساکن هستند که جهت اسکان به یکی دیگر از خوابگاههای سطح شهر منتقل شدند.
علت دقیق وقوع آتشسوزی هنوز مشخص نیست
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴تجمع اعتراضی مردم شازند در اعتراض به مازوت سوزی نیروگاه مقابل دفتر نماینده مجلس
اتحادیه آزاد کارگران ایران: جمعی از مردم شازند (جمعه پنجم بهمن ماه) برای چندمین بار در اعتراض به آلودگی هوا در شهر شازند تجمع اعتراضی برگزار کردند.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
اتحادیه آزاد کارگران ایران: جمعی از مردم شازند (جمعه پنجم بهمن ماه) برای چندمین بار در اعتراض به آلودگی هوا در شهر شازند تجمع اعتراضی برگزار کردند.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴صعود به قله حسنآباد؛ فریاد نه به اعدام در سنندج
روز جمعه پنجم بهمن ۱۴۰۳، اعضای انجمن زیست محیطی و کوهنوردی «چل چهمهی سنه» با صعود به قله ۱۹۵۵ متری حسنآباد، مخالفت خود را با احکام ضدبشری اعدام ابراز کردند.
#نه_به_اعدام
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
روز جمعه پنجم بهمن ۱۴۰۳، اعضای انجمن زیست محیطی و کوهنوردی «چل چهمهی سنه» با صعود به قله ۱۹۵۵ متری حسنآباد، مخالفت خود را با احکام ضدبشری اعدام ابراز کردند.
#نه_به_اعدام
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴ساختمانهای ناایمن در تهران
اسماعیل سلیمی، معاون پیشگیری و کاهش خطر سازمان مدیریت بحران تهران از وجود ۱۶ هزار ساختمان بلند و ناایمن در پایتخت خبر داده و گفته تنها ۶ هزار ساختمان بازبینی و اطلاع رسانی شده است.
سلیمی همچنین از ناایمن بودن بیمارستانهای تهران خبر داده و گفته که ۴ یا ۵ بیمارستان با تیمهای ارزیابی مدیریت بحران همکاری نداشته و اجازه ارزیابی را ندادند که به دادستانی معرفی شدهاند تا با حکم قضایی برای ارزیابی اقدام شود.
در همین حال مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر تهران نیز دی ماه سال جاری گفته بود: «۵۰ درصد ساختمانهای دولتی در تهران ایمنی ندارند و بودجهای هم برای ایمنسازی آنها لحاظ نمیشود.»
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
اسماعیل سلیمی، معاون پیشگیری و کاهش خطر سازمان مدیریت بحران تهران از وجود ۱۶ هزار ساختمان بلند و ناایمن در پایتخت خبر داده و گفته تنها ۶ هزار ساختمان بازبینی و اطلاع رسانی شده است.
سلیمی همچنین از ناایمن بودن بیمارستانهای تهران خبر داده و گفته که ۴ یا ۵ بیمارستان با تیمهای ارزیابی مدیریت بحران همکاری نداشته و اجازه ارزیابی را ندادند که به دادستانی معرفی شدهاند تا با حکم قضایی برای ارزیابی اقدام شود.
در همین حال مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر تهران نیز دی ماه سال جاری گفته بود: «۵۰ درصد ساختمانهای دولتی در تهران ایمنی ندارند و بودجهای هم برای ایمنسازی آنها لحاظ نمیشود.»
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴آتشسوزی در یک انبار چوب در مشهد
یک انبار چوب در میدان توحید شهر مشهد عصر روز جمعه ۵ بهمن دچار آتشسوزی وسیعی شد. طبق گزارش رسانهها، آتشسوزی پس از مدتی مهار شد و این حادثه خسارت جانی نداشته است.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
یک انبار چوب در میدان توحید شهر مشهد عصر روز جمعه ۵ بهمن دچار آتشسوزی وسیعی شد. طبق گزارش رسانهها، آتشسوزی پس از مدتی مهار شد و این حادثه خسارت جانی نداشته است.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴 نامە سرگشادە معلمان کوردستان خطاب بە مسئولان و افکار عمومی
(ما چیزی برای از دست دادن نداریم جز زنجیرهای ستم)
هموطنان ارجمند؛ دانشآموزان و اولیای گرامی؛ مسئولان استانی و کشوری؛
ما بە عنوان جمعی از معلمان کنشگر صنفی کە سالها عملکرد ضعیف و ناصواب مدیریت ناکارآمد آموزش و پرورش کوردستان را شاهد بودەایم، هیچگاە در قبال روند نامیمون مدیریت کنونی سکوت نکردە و هزینەهای تحمیلی را بەجان خریدەایم. چرا کە باور داریم نخستین آموزەی ما بە دانشآموزان و شهروندان جامعە باید درس حق طلبی، نقد و پرسشگری باشد.
بیگمان در سالهای اخیر شاهد فریادها و کنشهای میدانی ما برای رفع مشکلات تلنبار شدە در آ.پ و برقراری عدالت آموزشی بودەاید. لیکن نشنیدن سالها فریاد مطالبەگرانە و مشروع ما معلمان از سوی مسئولان بیکفایت آموزش و پرورش ماحصلش شرایط اسفبار کنونیست کە فراهم آوردن حداقلهای شرایط آموزش و پرورش مناسب برای دانشآموزان این دیار را دشوار و گاها ناممکن کردە است. بافت فرسودە اکثر فضاهای آموزشی کوردستان کە بە تهدیدی جدی و آنی برای جان دانشآموزان و معلمان بدل شدە، کمبود شدید نیروی آموزشی باانگیزە، مرتبط و حرفەای، حذف تغذیە رایگان، طبقاتی کردن مدارس، پولی کردن آموزش، ترک تحصیل میلیونی دانشآموزان، فشار معیشتی بە معلمان و وادار نمودن آنان بە انجام شغل دوم و سوم و دور کردن عامدانە آنان از مطالعە و تحصیل و صدها دلیل و سند دیگر شواهد متقنی برای اثبات این مدعاست. در چنین وضعیتی مدیران امنیتی و ناکارآمد آموزش و پرورش کوردستان بە جهت بیتدبیری و نبود برنامە و توان مدیریتی کافی برای رتق و فتق امور و پاسخگویی منطقی بە مطالبات و برای سرپوش گذاشتن بر این ضعفها، بە جای شنیدن انتقادات و دغدغەهای معلمان منتقد و کنشگر کمر همت بە سرکوب هرگونە فریاد حقطلبانە معلمان بستەاند.
مجموعەی مدیریتی آموزش و پرورش کوردستان ۱- در ابتدای سال ١٤٠١ مطالبەگری و تجمع اعتراضی معلمان را جرمانگاری کرد و با بستن در ادارات آموزش و پرورش تجمعات معلمان را راهی خیابان کرد کە نتیجە آن پروندەسازی، دستگیری و باتوم خوردن معلمان در شهرهای مختلف کوردستان بود.
٢- در پاییز ١٤٠١ بیش از ٧٠٠ نفر از معلمان کوردستان را کە در اعتراض بە ورود نظامیان بە مدارس تحصن کردە بودند کسر حقوق کرد.
٣- پاییز ١٤٠١ با تشکیل کمیتە شوم فوریتهای آموزش و پرورش ٤٧ نفر از معلمان شرافتمند کوردستان را از حق رتبەبندی محروم کرد.
٤- زمستان ١٤٠١ با نوشتن نامەای مضحک، غیرقانونی و بیاساس انجمن وزین، قانونی و ریشەدار صنفی معلمان کوردستان را غیر قانونی اعلام کرد.
٥- در سال ١٤٠٢ و ١٤٠٣ با پادگانی کردن ادارات و مدارس کوردستان برای بیش از هزار معلم پروندەسازی کرد و تاکنون دهها معلم اخراج و صدها معلم بە احکام ناروایی چون انفصال، تبعید، بازنشستگی اجباری و... محکوم شدەاند.
کارنامە سیاە و عملکرد شنیع مسولان آموزش و پرورش کوردستان (مدیرکل، حراست، هیئت تخلفات، مدیران و حراست برخی از نواحی و مناطق) عریانتر از آنست کە نیازمند توضیح بیشتر باشد. حتی مسئولان ارشد استان و برخی مقامات کشوری هم ناخرسندی خود بە چنین وضعیتی را اعلام کردەاند اما بنا بە معادلاتی کە ما از آن بیخبریم هنوز، هم تیم مدیریتی مذکور سر جای خود باقی است و هم پروندەسازی و تاختوتاز آنها ادامە دارد.
اکنون ما معلمان مغضوب و محرومشدە و معلمانی کە در بیدادگاە هیئتتخلفات آموزش و پرورش قربانی لجاجت، کجفهمی و سرکوب شدەایم اعلام میکنیم کە جوانی و زندگی خود را در راە معلمی فدا کردیم و اکنون جز حلقەهای زنجیر ستم و بیعدالتی نصیبمان نشدە است، بنابراین چیزی برای از دست دادن نداریم اما اجازە نخواهیم داد ستمهایی کە بر خود، خانوادە، همکاران و دانشآموزانمان رفتە است بیپاسخ بماند. لذا صراحتا بە مسئولان استانی و کشوری اعلام میکنیم چنانچە برای خواستەهای مشروع ما تدبیر جدی اندیشیدە نشود و در فاصلە کوتاهی مرتفع نگردند بە زودی با تمام توان کنشهای اعتراضی خود را بە شیوەی مدنی و میدانی آغاز خواهیم کرد. ما عزم راسخ داریم جلو این کژکاریها و قانونشکنیها بایستیم تا دیگر هیچ متوهمی با سخرە گرفتن مردم و قانون بە حقوق دیگران دستدرازی نکند.
۱- لغو احکام صادرە علیە معلمان کوردستان در هیئت تخلفات آموزش و پرورش و جبران خسارات ناشی از این احکام
٢- برقراری حق رتبەبندی همە فعالان صنفی و رفع موانع ارتقای آنان بە رتبە استحقاقی
٣- شأن معلمان، دانشآموزان و مردم کوردستان بالاتر از آنست کە افراد تنگنظر، منفور و سخیف برای آن تصمیمگیری کنند. ضرورتی حیاتیست کە با انجام تغیرات لازم و حذف رویکرد امنیتی، آرامش بە آموزش و پرورش کوردستان بازگردد.
جمعی از معلمان دارای پروندە، محرومیت و محکومیت استان کوردستان
١٤٠٣/١١/٦
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
(ما چیزی برای از دست دادن نداریم جز زنجیرهای ستم)
هموطنان ارجمند؛ دانشآموزان و اولیای گرامی؛ مسئولان استانی و کشوری؛
ما بە عنوان جمعی از معلمان کنشگر صنفی کە سالها عملکرد ضعیف و ناصواب مدیریت ناکارآمد آموزش و پرورش کوردستان را شاهد بودەایم، هیچگاە در قبال روند نامیمون مدیریت کنونی سکوت نکردە و هزینەهای تحمیلی را بەجان خریدەایم. چرا کە باور داریم نخستین آموزەی ما بە دانشآموزان و شهروندان جامعە باید درس حق طلبی، نقد و پرسشگری باشد.
بیگمان در سالهای اخیر شاهد فریادها و کنشهای میدانی ما برای رفع مشکلات تلنبار شدە در آ.پ و برقراری عدالت آموزشی بودەاید. لیکن نشنیدن سالها فریاد مطالبەگرانە و مشروع ما معلمان از سوی مسئولان بیکفایت آموزش و پرورش ماحصلش شرایط اسفبار کنونیست کە فراهم آوردن حداقلهای شرایط آموزش و پرورش مناسب برای دانشآموزان این دیار را دشوار و گاها ناممکن کردە است. بافت فرسودە اکثر فضاهای آموزشی کوردستان کە بە تهدیدی جدی و آنی برای جان دانشآموزان و معلمان بدل شدە، کمبود شدید نیروی آموزشی باانگیزە، مرتبط و حرفەای، حذف تغذیە رایگان، طبقاتی کردن مدارس، پولی کردن آموزش، ترک تحصیل میلیونی دانشآموزان، فشار معیشتی بە معلمان و وادار نمودن آنان بە انجام شغل دوم و سوم و دور کردن عامدانە آنان از مطالعە و تحصیل و صدها دلیل و سند دیگر شواهد متقنی برای اثبات این مدعاست. در چنین وضعیتی مدیران امنیتی و ناکارآمد آموزش و پرورش کوردستان بە جهت بیتدبیری و نبود برنامە و توان مدیریتی کافی برای رتق و فتق امور و پاسخگویی منطقی بە مطالبات و برای سرپوش گذاشتن بر این ضعفها، بە جای شنیدن انتقادات و دغدغەهای معلمان منتقد و کنشگر کمر همت بە سرکوب هرگونە فریاد حقطلبانە معلمان بستەاند.
مجموعەی مدیریتی آموزش و پرورش کوردستان ۱- در ابتدای سال ١٤٠١ مطالبەگری و تجمع اعتراضی معلمان را جرمانگاری کرد و با بستن در ادارات آموزش و پرورش تجمعات معلمان را راهی خیابان کرد کە نتیجە آن پروندەسازی، دستگیری و باتوم خوردن معلمان در شهرهای مختلف کوردستان بود.
٢- در پاییز ١٤٠١ بیش از ٧٠٠ نفر از معلمان کوردستان را کە در اعتراض بە ورود نظامیان بە مدارس تحصن کردە بودند کسر حقوق کرد.
٣- پاییز ١٤٠١ با تشکیل کمیتە شوم فوریتهای آموزش و پرورش ٤٧ نفر از معلمان شرافتمند کوردستان را از حق رتبەبندی محروم کرد.
٤- زمستان ١٤٠١ با نوشتن نامەای مضحک، غیرقانونی و بیاساس انجمن وزین، قانونی و ریشەدار صنفی معلمان کوردستان را غیر قانونی اعلام کرد.
٥- در سال ١٤٠٢ و ١٤٠٣ با پادگانی کردن ادارات و مدارس کوردستان برای بیش از هزار معلم پروندەسازی کرد و تاکنون دهها معلم اخراج و صدها معلم بە احکام ناروایی چون انفصال، تبعید، بازنشستگی اجباری و... محکوم شدەاند.
کارنامە سیاە و عملکرد شنیع مسولان آموزش و پرورش کوردستان (مدیرکل، حراست، هیئت تخلفات، مدیران و حراست برخی از نواحی و مناطق) عریانتر از آنست کە نیازمند توضیح بیشتر باشد. حتی مسئولان ارشد استان و برخی مقامات کشوری هم ناخرسندی خود بە چنین وضعیتی را اعلام کردەاند اما بنا بە معادلاتی کە ما از آن بیخبریم هنوز، هم تیم مدیریتی مذکور سر جای خود باقی است و هم پروندەسازی و تاختوتاز آنها ادامە دارد.
اکنون ما معلمان مغضوب و محرومشدە و معلمانی کە در بیدادگاە هیئتتخلفات آموزش و پرورش قربانی لجاجت، کجفهمی و سرکوب شدەایم اعلام میکنیم کە جوانی و زندگی خود را در راە معلمی فدا کردیم و اکنون جز حلقەهای زنجیر ستم و بیعدالتی نصیبمان نشدە است، بنابراین چیزی برای از دست دادن نداریم اما اجازە نخواهیم داد ستمهایی کە بر خود، خانوادە، همکاران و دانشآموزانمان رفتە است بیپاسخ بماند. لذا صراحتا بە مسئولان استانی و کشوری اعلام میکنیم چنانچە برای خواستەهای مشروع ما تدبیر جدی اندیشیدە نشود و در فاصلە کوتاهی مرتفع نگردند بە زودی با تمام توان کنشهای اعتراضی خود را بە شیوەی مدنی و میدانی آغاز خواهیم کرد. ما عزم راسخ داریم جلو این کژکاریها و قانونشکنیها بایستیم تا دیگر هیچ متوهمی با سخرە گرفتن مردم و قانون بە حقوق دیگران دستدرازی نکند.
۱- لغو احکام صادرە علیە معلمان کوردستان در هیئت تخلفات آموزش و پرورش و جبران خسارات ناشی از این احکام
٢- برقراری حق رتبەبندی همە فعالان صنفی و رفع موانع ارتقای آنان بە رتبە استحقاقی
٣- شأن معلمان، دانشآموزان و مردم کوردستان بالاتر از آنست کە افراد تنگنظر، منفور و سخیف برای آن تصمیمگیری کنند. ضرورتی حیاتیست کە با انجام تغیرات لازم و حذف رویکرد امنیتی، آرامش بە آموزش و پرورش کوردستان بازگردد.
جمعی از معلمان دارای پروندە، محرومیت و محکومیت استان کوردستان
١٤٠٣/١١/٦
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 نخبۀ خوزستانی خطاب به پزشکیان: چند روز پیش شما گفتید یک استاد چطور با ۲۵ میلیون حقوق در تهران زندگی کند آن روز دلار ۷۰ تومان بود الان ۸۰ تومان است.امروز با حقوق ۵۰ میلیون هم نمیشود زندگی کرد.
پ.ن: در جواب این نخبه خوزستانی باید گفت: پزشکیان نه برای رسیدگی به مشکلات مردم خوزستان بلکه برای گفتار درمانی آمده بود و آمده بود تا آبی بر آتش خشم همهِ حقوق بگیرانی که تورم و گرانی و بیکاری و بی مسکنی جانشان را به لب رسانده است بریزد. حضور او در جمع جوانان خوزستانی که فریاد میزدند "بیکاری بیکاری" بجز لبخندی که در صورتش یخ زده بود چه دردی را از آنها دوا کرد! او در "روز پرستار" و در جواب پرستارانی که سالهای متمادی است مطالبات انباشته شده دارند چه گفت، ""ما حرف شما را قبول داریم پس چرا شلوغ میکنید"! همین و بس!
اما ما کارگران به پزشکیان و دیگر دست اندرکاران حکومتی اطمینان خاطر میدهیم که شما برای همیشه فرصت اینگونه نمایش های مسخره را نخواهید داشت! همه شواهد نشان میدهد که طوفانهای بزرگی در راه است! طوفان هایی که دیر یا زود از راه خواهند رسید و بساط ظلم و غارتگری شما را بلرزه در خواهند آورند! ا.آ.کا
🆔
https://t.me/ettehad
پ.ن: در جواب این نخبه خوزستانی باید گفت: پزشکیان نه برای رسیدگی به مشکلات مردم خوزستان بلکه برای گفتار درمانی آمده بود و آمده بود تا آبی بر آتش خشم همهِ حقوق بگیرانی که تورم و گرانی و بیکاری و بی مسکنی جانشان را به لب رسانده است بریزد. حضور او در جمع جوانان خوزستانی که فریاد میزدند "بیکاری بیکاری" بجز لبخندی که در صورتش یخ زده بود چه دردی را از آنها دوا کرد! او در "روز پرستار" و در جواب پرستارانی که سالهای متمادی است مطالبات انباشته شده دارند چه گفت، ""ما حرف شما را قبول داریم پس چرا شلوغ میکنید"! همین و بس!
اما ما کارگران به پزشکیان و دیگر دست اندرکاران حکومتی اطمینان خاطر میدهیم که شما برای همیشه فرصت اینگونه نمایش های مسخره را نخواهید داشت! همه شواهد نشان میدهد که طوفانهای بزرگی در راه است! طوفان هایی که دیر یا زود از راه خواهند رسید و بساط ظلم و غارتگری شما را بلرزه در خواهند آورند! ا.آ.کا
🆔
https://t.me/ettehad
🔴توقف بخشی از تولید فولاد سیرجان به دلیل ناترازی گاز
شرکت فولاد سیرجان اعلام کرد:
🔹 پیرو اعلام اضطراری شرکت گاز استان کرمان، توقف بخشی از تولید به دلیل ناترازی گاز و نیز اعلام شرکت برق استان کرمان و دیسپاچینگ مبنی بر کاهش ۶۰ درصدی مصرف برق مقرر گردید این شرکت از اول بهمن تا اطلاع ثانوی توقف بخشی از تولید را داشته باشد.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
شرکت فولاد سیرجان اعلام کرد:
🔹 پیرو اعلام اضطراری شرکت گاز استان کرمان، توقف بخشی از تولید به دلیل ناترازی گاز و نیز اعلام شرکت برق استان کرمان و دیسپاچینگ مبنی بر کاهش ۶۰ درصدی مصرف برق مقرر گردید این شرکت از اول بهمن تا اطلاع ثانوی توقف بخشی از تولید را داشته باشد.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴فاصله نجومی حداقل دستمزد ایران و کشورهای خاورمیانه
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴تجمع اعتراضی داوطلبان معترض به نتایج آزمون مقابل ساختمان وزارت آموزش و پرورش
🔸امروز شنبه ۶ بهمن ۱۴۰۳، بار دیگر معترضین آزمون کیفیت بخشی وزارت آموزش و پرورش که خود را قربانی خطای سیستمی می دانند، مقابل ساختمان آموزش و پرورش تجمع کردند.
معترضین خود را مرودین بهناحق می دانند و خواستار ظرفیت از دست رفته و مشاهدهی ریزنمرات خود هستند.
🔸#شورای_هماهنگی_تشکلهای_صنفی_فرهنگیان_ایران ضمن حمایت از این عزیزان خواستار رسیدگی هر چه سریعتر به اعتراض آنهاست.
شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔸امروز شنبه ۶ بهمن ۱۴۰۳، بار دیگر معترضین آزمون کیفیت بخشی وزارت آموزش و پرورش که خود را قربانی خطای سیستمی می دانند، مقابل ساختمان آموزش و پرورش تجمع کردند.
معترضین خود را مرودین بهناحق می دانند و خواستار ظرفیت از دست رفته و مشاهدهی ریزنمرات خود هستند.
🔸#شورای_هماهنگی_تشکلهای_صنفی_فرهنگیان_ایران ضمن حمایت از این عزیزان خواستار رسیدگی هر چه سریعتر به اعتراض آنهاست.
شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20