🔴تجمع اعتراضی کارکنان شاغل در تهران، مقابل دفاتر تعاونیهای شهرستانی سهام عدالت کشور
در اعتراض به نامشخص بودن وضعیت شغلی و مطالبات معوقه
شنبه ۶ بهمن ۱۴۰۳
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
در اعتراض به نامشخص بودن وضعیت شغلی و مطالبات معوقه
شنبه ۶ بهمن ۱۴۰۳
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴بخشی از نامە سرگشادە پرسنل شرکت بهره برداری مترو تهران خطاب بە مسئولان مترو و شهرداری و شورای شهر تهران
(ما چیزی برای از دست دادن نداریم جز زنجیرهای ستم)
بیگمان در سالهای اخیر شاهد فریادها و کنشهای میدانی ما برای رفع مشکلات تلنبار شدە در شرکت برای برقراری عدالت بودەاید. لیکن نشنیدن سالها فریاد مطالبەگرانە و مشروع ما پرسنل از سوی مسئولان بیکفایت شرکت و شهرداری ماحصلش شرایط اسفبار کنونیست. ناوگان فرسودە بە تهدیدی جدی و آنی برای جان مردم پایتخت بدل شدە، اما پرسنل با تعهد کاری خود همیشه پای کار بوده و وظیفه اصلی و رسالت خود را با جان و دل انجام دادند.کمبود شدید نیرو باعث بالا رفتن مطالبات شده وپرداخت نکردن مطالبات پرسنل باعث بی انگیزه شدن در خدمت رسانی شده است.
اکنون ما پرسنل محرومشدە از تمام مزایای رفاهی و حقوقی اعلام میکنیم کە جوانی و زندگی خود را در راە خدمت فدا کردیم و اکنون جز حلقەهای زنجیر ستم و بیعدالتی نصیبمان نشدە است، بنابراین چیزی برای از دست دادن نداریم اما اجازە نخواهیم داد ستمهایی کە بر پرسنل، خانوادە، همکاران رفتە است بیپاسخ بماند. لذا صراحتا بە مسئولان مترو، شهرداری و شورای شهر اعلام میکنیم چنانچە برای خواستەهای مشروع ما تدبیر جدی اندیشیدە نشود و در فاصلە کوتاهی مرتفع نگردند بە زودی با تمام توان کنشهای اعتراضی خود را بە شیوەی مدنی و میدانی آغاز خواهیم کرد. ما عزم راسخ داریم جلو این کژکاریها و قانونشکنیها بایستیم تا دیگر هیچ متوهمی با سخرە گرفتن مردم و قانون بە حقوق پرسنل دستدرازی نکند.
جمعی از پرسنل شرکت بهره برداری
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
(ما چیزی برای از دست دادن نداریم جز زنجیرهای ستم)
بیگمان در سالهای اخیر شاهد فریادها و کنشهای میدانی ما برای رفع مشکلات تلنبار شدە در شرکت برای برقراری عدالت بودەاید. لیکن نشنیدن سالها فریاد مطالبەگرانە و مشروع ما پرسنل از سوی مسئولان بیکفایت شرکت و شهرداری ماحصلش شرایط اسفبار کنونیست. ناوگان فرسودە بە تهدیدی جدی و آنی برای جان مردم پایتخت بدل شدە، اما پرسنل با تعهد کاری خود همیشه پای کار بوده و وظیفه اصلی و رسالت خود را با جان و دل انجام دادند.کمبود شدید نیرو باعث بالا رفتن مطالبات شده وپرداخت نکردن مطالبات پرسنل باعث بی انگیزه شدن در خدمت رسانی شده است.
اکنون ما پرسنل محرومشدە از تمام مزایای رفاهی و حقوقی اعلام میکنیم کە جوانی و زندگی خود را در راە خدمت فدا کردیم و اکنون جز حلقەهای زنجیر ستم و بیعدالتی نصیبمان نشدە است، بنابراین چیزی برای از دست دادن نداریم اما اجازە نخواهیم داد ستمهایی کە بر پرسنل، خانوادە، همکاران رفتە است بیپاسخ بماند. لذا صراحتا بە مسئولان مترو، شهرداری و شورای شهر اعلام میکنیم چنانچە برای خواستەهای مشروع ما تدبیر جدی اندیشیدە نشود و در فاصلە کوتاهی مرتفع نگردند بە زودی با تمام توان کنشهای اعتراضی خود را بە شیوەی مدنی و میدانی آغاز خواهیم کرد. ما عزم راسخ داریم جلو این کژکاریها و قانونشکنیها بایستیم تا دیگر هیچ متوهمی با سخرە گرفتن مردم و قانون بە حقوق پرسنل دستدرازی نکند.
جمعی از پرسنل شرکت بهره برداری
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴 بار تورم برای فقرا سنگینتر است؟
در دی ماه ۱۴۰۳، آمارها نشان میدهد که بار تورم برای دهکهای پایین جامعه به شدت افزایش یافته است.
دهک اول: ۱/۵۳ درصد
دهک دهم: ۰/۷۵ درصد
این آمار نشان میدهد که خانوادههای کمدرآمد بیشتر از سایرین تحت فشار تورمی قرار دارند.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
در دی ماه ۱۴۰۳، آمارها نشان میدهد که بار تورم برای دهکهای پایین جامعه به شدت افزایش یافته است.
دهک اول: ۱/۵۳ درصد
دهک دهم: ۰/۷۵ درصد
این آمار نشان میدهد که خانوادههای کمدرآمد بیشتر از سایرین تحت فشار تورمی قرار دارند.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴در روز ۲۵ ژانویه ۲۰۱۱، نخستین موج تظاهرات مصر در اعتراض به فساد و حداقل دستمزد آغاز شد که با تسخیر میدان تحریر و اعتصاب سراسری همراه بود و در ۱۱ فوریه به سقوط رژیم حسنی مبارک منجر شد.
مردم تمام روز در میدان التحریر تحصن میکردند و با این کار پایتخت سیاسی مصر را فلج کرده بودند. درگیریهای خونینی در این میدان صورت پذیرفت و در مجموع در کل قیام حدود ۸۴۵ نفر کشته و ۶۵۰۰ نفر زخمی و ۱۲ هزار نفر بازداشت شدند.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
مردم تمام روز در میدان التحریر تحصن میکردند و با این کار پایتخت سیاسی مصر را فلج کرده بودند. درگیریهای خونینی در این میدان صورت پذیرفت و در مجموع در کل قیام حدود ۸۴۵ نفر کشته و ۶۵۰۰ نفر زخمی و ۱۲ هزار نفر بازداشت شدند.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴اعتراض و اعتصاب کارکنان مک دونالد در یونان
گزارشی از WFTU، فدراسیون جهانی اتحادیههای کارگری به نقل از تشکلهای کارگری یونان،جمعی از کارکنان شعبه آتن شرکت تولیدکننده غذای آماده مک دونالد آمریکا در اعتراض به افزایش اخراج نیروها و سرکوب مزدی اعتصاب کردند.
اعتراضات و اعتصابات جدیدی در میان کارکنان فروشگاه مکدونالد (شعبات آتن و حومه) برقرار شده که توسط اتحادیه کارگران هتلها، کارگران مراکز توریستی و مشاغل خرد یونان سازماندهی شده است.صبح روز شنبه ۲۵ ژانویه، دهها نفر از کارگران و کارکنان شرکت تولید فست فود مک دونالد در مقابل دفتر مرکزی این شرکت در آتن تجمع کرده و مطالبات خود از زمان سال جدید میلادی و همچنین لغو حکم اخراج تعدادی از همکاران خود را خواستار شدند.
اعضای اتحادیه کارگری و کارکنان مک دونالد در این تجمع با امضای طوماری خواستار شدند:
۱) شرکت اخراجها فورا را لغو کند.
۲) ارعابهای کارکنان، تلاش برای ساکت نگه داشتن افراد در مورد شرایط کاری و فضای امنیتی شرکت جمع شود.
۳) استخدام فوری نیروها و عدم جابجایی در دستور کار قرار گرفته و هر کارگر در یک پست واحد کار کند.
۴) افزایش دستمزد به اندازه عرف سایر مجموعههای مشابه مک دونالد انجام شود.
با این حال جورج استفاناکیس، نماینده کارکنان مکدونالند در یونان اعلام کرده است: سازماندهی اعتصاب و اعتراضات کارکنان مک دونالد تا لغو اخراجها و برآورده شدن مطالبات ادامه خواهد داشت.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
گزارشی از WFTU، فدراسیون جهانی اتحادیههای کارگری به نقل از تشکلهای کارگری یونان،جمعی از کارکنان شعبه آتن شرکت تولیدکننده غذای آماده مک دونالد آمریکا در اعتراض به افزایش اخراج نیروها و سرکوب مزدی اعتصاب کردند.
اعتراضات و اعتصابات جدیدی در میان کارکنان فروشگاه مکدونالد (شعبات آتن و حومه) برقرار شده که توسط اتحادیه کارگران هتلها، کارگران مراکز توریستی و مشاغل خرد یونان سازماندهی شده است.صبح روز شنبه ۲۵ ژانویه، دهها نفر از کارگران و کارکنان شرکت تولید فست فود مک دونالد در مقابل دفتر مرکزی این شرکت در آتن تجمع کرده و مطالبات خود از زمان سال جدید میلادی و همچنین لغو حکم اخراج تعدادی از همکاران خود را خواستار شدند.
اعضای اتحادیه کارگری و کارکنان مک دونالد در این تجمع با امضای طوماری خواستار شدند:
۱) شرکت اخراجها فورا را لغو کند.
۲) ارعابهای کارکنان، تلاش برای ساکت نگه داشتن افراد در مورد شرایط کاری و فضای امنیتی شرکت جمع شود.
۳) استخدام فوری نیروها و عدم جابجایی در دستور کار قرار گرفته و هر کارگر در یک پست واحد کار کند.
۴) افزایش دستمزد به اندازه عرف سایر مجموعههای مشابه مک دونالد انجام شود.
با این حال جورج استفاناکیس، نماینده کارکنان مکدونالند در یونان اعلام کرده است: سازماندهی اعتصاب و اعتراضات کارکنان مک دونالد تا لغو اخراجها و برآورده شدن مطالبات ادامه خواهد داشت.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴ممانعت کارفرما از برگشت بکار کارگرِ اخراجی کارخانه ماشینسازی
اتحادیه آزاد کارگران ایران: کارگرِ با سابقهی ۵ سالهی ماشینسازیِ اراک که به دلیلِ داشتنِ یک صفحه در اینستاگرام و پیگیریِ مطالباتِ وعده داده شده ۱۱ ماه پیش اخراج شده بودهنوز به کار برنگشته است.
پیشتر شرکت ماشینسازی اراک از این کارگر با اتهاماتی چون «نشر اکاذیب»، «تشکیل دسته یا جمعیت برای اخلال و خرابکاری در صنایع» و «بازداشتن مردم از کسب و کار با هیاهو و جنجال» شکایت کرده بود اما این اتهامات از سوی دادگاه رد شد.
کارگر ماشینسازی اراک در گفتگو با «ایلنا» میگوید: بعد از ۱۱ ماه و با وجودِ وساطتهای بسیار، کارفرما راضی به بازگشتم به کار نشد. جرمی مرتکب نشدم و دادگاه هم این را تائید کرده است اما کارفرما معتقد است گناهکارم وحق برگشت به کارخانه را ندارم.
برای ورود به شرکتِ ماشین سازیِ اراک آزمون دادم و ۵ سال سابقهی کار داشتم، تصور نمیکردم با داشتنِ یک صفحه در اینستاگرام و بیان مطالباتِ بسیار حداقلیِ کارگران، کارم به جایی برسد که مجبور شوم برای تامین هزینهی خانوادهی خود مسافرکشی کنم.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20.
اتحادیه آزاد کارگران ایران: کارگرِ با سابقهی ۵ سالهی ماشینسازیِ اراک که به دلیلِ داشتنِ یک صفحه در اینستاگرام و پیگیریِ مطالباتِ وعده داده شده ۱۱ ماه پیش اخراج شده بودهنوز به کار برنگشته است.
پیشتر شرکت ماشینسازی اراک از این کارگر با اتهاماتی چون «نشر اکاذیب»، «تشکیل دسته یا جمعیت برای اخلال و خرابکاری در صنایع» و «بازداشتن مردم از کسب و کار با هیاهو و جنجال» شکایت کرده بود اما این اتهامات از سوی دادگاه رد شد.
کارگر ماشینسازی اراک در گفتگو با «ایلنا» میگوید: بعد از ۱۱ ماه و با وجودِ وساطتهای بسیار، کارفرما راضی به بازگشتم به کار نشد. جرمی مرتکب نشدم و دادگاه هم این را تائید کرده است اما کارفرما معتقد است گناهکارم وحق برگشت به کارخانه را ندارم.
برای ورود به شرکتِ ماشین سازیِ اراک آزمون دادم و ۵ سال سابقهی کار داشتم، تصور نمیکردم با داشتنِ یک صفحه در اینستاگرام و بیان مطالباتِ بسیار حداقلیِ کارگران، کارم به جایی برسد که مجبور شوم برای تامین هزینهی خانوادهی خود مسافرکشی کنم.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20.
🔴ایران در آستانه فروپاشی قریبالوقوع، اما حاکمیت هیچ اقدامی نمیکند
اتحادیه آزاد کارگران ایران: به گزارش رکنا، مسئولان کشور بهطور مداوم از بحران فرونشست زمین سخن میگویند، اما در عمل، هیچ برنامه جدی برای مقابله با آن ندارند. دیروز، شینا انصاری، معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، اعلام کرده است که ۳۰ استان از ۳۱ استان کشور درگیر فرونشست زمین هستند. او هشدار داده که ۳۸۰ شهر و ۹۲۰۰ روستا در معرض این پدیده خطرناک قرار دارند.منطقه بهرمان رفسنجان با فرونشست ۴۰ سانتیمتری، در بدترین شرایط قرار دارد.
دکتر مهدی زارع، زمینشناس برجسته میگوید: حدود ۵۶,۰۰۰ کیلومتر مربع از ایران به دلیل برداشت بیرویه آبهای زیرزمینی به فرونشست مبتلا شده است. تهران، کرمان، اصفهان و خراسان رضوی تنها نمونههای کوچکی از مناطقی هستند که بهطور جدی درگیر این بحران شدهاند. اما، در حالی که این هشدارها در رسانهها منتشر میشود، به نظر میرسد هیچگونه اقدام ملموسی از سوی دولت در جهت جلوگیری از این تهدیدات زیستمحیطی صورت نمیگیرد.
فرودگاهها، خطوط لوله نفت و گاز، تونلها، جادهها و سایر زیرساختهای حیاتی کشور، همگی در معرض فرونشست زمین هستند. فرودگاه خمینی تهران، فرودگاه بهشتی اصفهان، و حتی فرودگاه کرمان، همگی در مناطقی قرار دارند که به دلیل برداشت بیرویه آبهای زیرزمینی، در معرض خطر نشست زمین قرار دارند.
آیا دولت نمیداند که فرونشست زمین میتواند موجب فروپاشی اقتصادی و اجتماعی شود؟
مناطق آثار باستانی ایران، از تخت جمشید تا مسجد جامع اصفهان، همگی در معرض فرونشست قرار دارند.
مشکل اصلی در ایران، نه فقط شناسایی بحرانها، بلکه عدم برنامهریزی برای مقابله با آنها است. دولت، بهجای ارائه راهحلهای عملی، همچنان به سخنرانی در مورد بحرانها بسنده میکند
در پایان،ایران در آستانه یک فروپاشی زیستمحیطی و اقتصادی قرار دارد
باید اقدامات عاجل صورت گیرد
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
اتحادیه آزاد کارگران ایران: به گزارش رکنا، مسئولان کشور بهطور مداوم از بحران فرونشست زمین سخن میگویند، اما در عمل، هیچ برنامه جدی برای مقابله با آن ندارند. دیروز، شینا انصاری، معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، اعلام کرده است که ۳۰ استان از ۳۱ استان کشور درگیر فرونشست زمین هستند. او هشدار داده که ۳۸۰ شهر و ۹۲۰۰ روستا در معرض این پدیده خطرناک قرار دارند.منطقه بهرمان رفسنجان با فرونشست ۴۰ سانتیمتری، در بدترین شرایط قرار دارد.
دکتر مهدی زارع، زمینشناس برجسته میگوید: حدود ۵۶,۰۰۰ کیلومتر مربع از ایران به دلیل برداشت بیرویه آبهای زیرزمینی به فرونشست مبتلا شده است. تهران، کرمان، اصفهان و خراسان رضوی تنها نمونههای کوچکی از مناطقی هستند که بهطور جدی درگیر این بحران شدهاند. اما، در حالی که این هشدارها در رسانهها منتشر میشود، به نظر میرسد هیچگونه اقدام ملموسی از سوی دولت در جهت جلوگیری از این تهدیدات زیستمحیطی صورت نمیگیرد.
فرودگاهها، خطوط لوله نفت و گاز، تونلها، جادهها و سایر زیرساختهای حیاتی کشور، همگی در معرض فرونشست زمین هستند. فرودگاه خمینی تهران، فرودگاه بهشتی اصفهان، و حتی فرودگاه کرمان، همگی در مناطقی قرار دارند که به دلیل برداشت بیرویه آبهای زیرزمینی، در معرض خطر نشست زمین قرار دارند.
آیا دولت نمیداند که فرونشست زمین میتواند موجب فروپاشی اقتصادی و اجتماعی شود؟
مناطق آثار باستانی ایران، از تخت جمشید تا مسجد جامع اصفهان، همگی در معرض فرونشست قرار دارند.
مشکل اصلی در ایران، نه فقط شناسایی بحرانها، بلکه عدم برنامهریزی برای مقابله با آنها است. دولت، بهجای ارائه راهحلهای عملی، همچنان به سخنرانی در مورد بحرانها بسنده میکند
در پایان،ایران در آستانه یک فروپاشی زیستمحیطی و اقتصادی قرار دارد
باید اقدامات عاجل صورت گیرد
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴سخنان دردناک و قابل توجه یک جوان تحصیل کرده از وضعیت اقتصادی حاکم بر زندگی کارگران
اتحادیه آزاد کارگران ایران:سخنان اعتراضی یکجوان تحصیلکرده مدیریت (با رتبه ۲۹۰) از وضعیت اقتصادی و اشتغال
او هر روز صبح زود می آید نبش میدان جهاد کاشان تا وی را برای کارگری ببرند!!!!
وی میگوید: حتی با ماهی ۲۰ میلیون تومان هم نمیتوانیم تا آخر عمرمان صاحب دو سه متر آپارتمان شویم چه برسد به اینکه یک واحد ۷ و ۸ میلیاردی بخریم!
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
اتحادیه آزاد کارگران ایران:سخنان اعتراضی یکجوان تحصیلکرده مدیریت (با رتبه ۲۹۰) از وضعیت اقتصادی و اشتغال
او هر روز صبح زود می آید نبش میدان جهاد کاشان تا وی را برای کارگری ببرند!!!!
وی میگوید: حتی با ماهی ۲۰ میلیون تومان هم نمیتوانیم تا آخر عمرمان صاحب دو سه متر آپارتمان شویم چه برسد به اینکه یک واحد ۷ و ۸ میلیاردی بخریم!
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴راهپیمایی اعتراضی بازنشستگان فولاد معدن در شهراصفهان
مطالبات بازنشستگان فولاد به شرح زیر است:اعتراض به لغو قرارداد با بیمه دانا بر خلاف منافع بازنشستگان و انعقاد قرارداد با بیمه آتیهسازان حافظ که کارنامهی خوبی در ارائهی خدمات به بازنشستگان ندارد.
اعتراض نسبت به کاهش خدمات رفاهی در درمانگاه صندوق فولاد
همسانسازی حقوق بازنشستگان و شاغلان
با شعار : پول ندارد این دولت برای بازنشسته.
تمام پول ملت برای اختلاسه
یکشنبه ۷ بهمن ۱۴۰۳
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
مطالبات بازنشستگان فولاد به شرح زیر است:اعتراض به لغو قرارداد با بیمه دانا بر خلاف منافع بازنشستگان و انعقاد قرارداد با بیمه آتیهسازان حافظ که کارنامهی خوبی در ارائهی خدمات به بازنشستگان ندارد.
اعتراض نسبت به کاهش خدمات رفاهی در درمانگاه صندوق فولاد
همسانسازی حقوق بازنشستگان و شاغلان
با شعار : پول ندارد این دولت برای بازنشسته.
تمام پول ملت برای اختلاسه
یکشنبه ۷ بهمن ۱۴۰۳
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴شوک گرانی دارو؛ از هر ۱۰ مشتری داروخانه، ۳ نفر با دیدن قیمت، از خرید منصرف میشوند
هادی احمدی «عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران» درباره افزایش قیمت دارو میگوید: افزایش قیمت برخی داروها باعث ایجاد شوک در مردم شده و از هر ۱۰ نفر که وارد داروخانه میشوند، ۳ نفر دارو را دریافت نمیکنند. چرا باید چنین اتفاقی رخ بدهد که مردم از دریافت دارو امتناع کرده یا پول خرید دارو را نداشته باشند؟ بیماران وقتی به داروخانه برای گرفتن دارو مراجعه میکنند، میگویند چرا قیمتها این قدر افزایش داشته است؟
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
هادی احمدی «عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران» درباره افزایش قیمت دارو میگوید: افزایش قیمت برخی داروها باعث ایجاد شوک در مردم شده و از هر ۱۰ نفر که وارد داروخانه میشوند، ۳ نفر دارو را دریافت نمیکنند. چرا باید چنین اتفاقی رخ بدهد که مردم از دریافت دارو امتناع کرده یا پول خرید دارو را نداشته باشند؟ بیماران وقتی به داروخانه برای گرفتن دارو مراجعه میکنند، میگویند چرا قیمتها این قدر افزایش داشته است؟
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20