🔴 فوربز: ٢٠ هزار ایرانی از استارلینک استفاده میکنند
نشریه فوربز در گزارش جدیدی درباره استفاده از ماهواره استارلینک در ایران مدعی شده است حدود ٢٠ هزار نفر در ایران به اینترنت پرسرعت استارلینک دسترسی دارند.
به گفته فوربز، پایانههای استارلینک که در آمریکا ٢۵٠ دلار قیمت دارند، در ایران با قیمتی بین ٧٠٠ تا ٢٠٠٠ دلار فروخته میشوند.
همچنین برای استفاده از سرویس استارلینک باید هزینه ماهانه ٧٠ دلاری پرداخت کرد که بهدلیل تحریم بانکهای ایرانی، کاربران داخل کشور برای پرداخت این هزینه باید از رمزارزها و شیوههای جایگزین استفاده کنند.
علاوهبراین، فوربز میگوید کاربران ایرانی برای فعالکردن سرویس خود در کشور که با مکان رسمی عرضه ترمینال استارلینک متفاوت است، ٢٠٠ دلار هزینه اضافه پرداخت میکنند.
فوربز همچنین با چندین کاربر استارلینک در ایران صحبت کرده؛ آنها سرعت اینترنت بیشتر برای برقراری تماسهای ویدیویی، انجام بازیها و دسترسی نامحدود به شبکههای اجتماعی را بخشی از دلایل خرید خود یاد کردهاند.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
نشریه فوربز در گزارش جدیدی درباره استفاده از ماهواره استارلینک در ایران مدعی شده است حدود ٢٠ هزار نفر در ایران به اینترنت پرسرعت استارلینک دسترسی دارند.
به گفته فوربز، پایانههای استارلینک که در آمریکا ٢۵٠ دلار قیمت دارند، در ایران با قیمتی بین ٧٠٠ تا ٢٠٠٠ دلار فروخته میشوند.
همچنین برای استفاده از سرویس استارلینک باید هزینه ماهانه ٧٠ دلاری پرداخت کرد که بهدلیل تحریم بانکهای ایرانی، کاربران داخل کشور برای پرداخت این هزینه باید از رمزارزها و شیوههای جایگزین استفاده کنند.
علاوهبراین، فوربز میگوید کاربران ایرانی برای فعالکردن سرویس خود در کشور که با مکان رسمی عرضه ترمینال استارلینک متفاوت است، ٢٠٠ دلار هزینه اضافه پرداخت میکنند.
فوربز همچنین با چندین کاربر استارلینک در ایران صحبت کرده؛ آنها سرعت اینترنت بیشتر برای برقراری تماسهای ویدیویی، انجام بازیها و دسترسی نامحدود به شبکههای اجتماعی را بخشی از دلایل خرید خود یاد کردهاند.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
بحران خانمانسوز کمبود انرژی و کمپین فریبکارانه "دو درجه کمتر"!
✍️مرتضی شریفی
دست اندرکاران حکومتی بهر شگردی متوسل شده اند، به امید آنکه بتوانند این بحران عظیم کمبود انرژی که میتواند منجر به اعتراضات زیر و رو کننده مردمی بشود از سر بگذرانند. اما هرچه ابعاد این بحران عمیقتر و سراسری تر میشود بر همگان آشکار تر میشود که این بحران ریشه در سیستم اقتصادی-سیاسی حکومتی دارد که پاسخگویی به نیازهای اساسی و اولیه مردم هرگز در لیست کارهای آن نبوده است.
👇👇👇👇👇
✍️مرتضی شریفی
دست اندرکاران حکومتی بهر شگردی متوسل شده اند، به امید آنکه بتوانند این بحران عظیم کمبود انرژی که میتواند منجر به اعتراضات زیر و رو کننده مردمی بشود از سر بگذرانند. اما هرچه ابعاد این بحران عمیقتر و سراسری تر میشود بر همگان آشکار تر میشود که این بحران ریشه در سیستم اقتصادی-سیاسی حکومتی دارد که پاسخگویی به نیازهای اساسی و اولیه مردم هرگز در لیست کارهای آن نبوده است.
👇👇👇👇👇
بحران خانمانسوز کمبود انرژی و کمپین فریبکارانه "دو درجه کمتر"!
✍️مرتضی شریفی
دست اندرکاران حکومتی بهر شگردی متوسل شده اند، به امید آنکه بتوانند این بحران عظیم کمبود انرژی که میتواند منجر به اعتراضات زیر و رو کننده مردمی بشود از سر بگذرانند. اما هرچه ابعاد این بحران عمیقتر و سراسری تر میشود بر همگان آشکار تر میشود که این بحران ریشه در سیستم اقتصادی-سیاسی حکومتی دارد که پاسخگویی به نیازهای اساسی و اولیه مردم هرگز در لیست کارهای آن نبوده است.
در ابتدا سخنگوی دولت با بهانه جلوگیری از "تولید سمّ" ،که منظور همان سوخت مازوت بود، اعلام کرد که به دستور رئیس جمهور مازوت سوزی در سه نیروگاه اراک، کرج و اصفهان که شرایط ویژه ای دارند، متوقف می شود! این عوام فریبی سخنگوی دولت اما فورا بر ملا شد! معلوم شد که خاموشی برق نه برای جلوگیری از تولید سم و نه برای "حفظ جان مردم" بلکه حاصل استیصال حکومت در تامین برق مردم است!
آنوقت خود رییس جمهور به جلوی صحنه آمد وبه مردم توصیه کرد برای "صرفه جویی" در برق لباسِ گرم....
https://telegra.ph/EA-12-21-2
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
✍️مرتضی شریفی
دست اندرکاران حکومتی بهر شگردی متوسل شده اند، به امید آنکه بتوانند این بحران عظیم کمبود انرژی که میتواند منجر به اعتراضات زیر و رو کننده مردمی بشود از سر بگذرانند. اما هرچه ابعاد این بحران عمیقتر و سراسری تر میشود بر همگان آشکار تر میشود که این بحران ریشه در سیستم اقتصادی-سیاسی حکومتی دارد که پاسخگویی به نیازهای اساسی و اولیه مردم هرگز در لیست کارهای آن نبوده است.
در ابتدا سخنگوی دولت با بهانه جلوگیری از "تولید سمّ" ،که منظور همان سوخت مازوت بود، اعلام کرد که به دستور رئیس جمهور مازوت سوزی در سه نیروگاه اراک، کرج و اصفهان که شرایط ویژه ای دارند، متوقف می شود! این عوام فریبی سخنگوی دولت اما فورا بر ملا شد! معلوم شد که خاموشی برق نه برای جلوگیری از تولید سم و نه برای "حفظ جان مردم" بلکه حاصل استیصال حکومت در تامین برق مردم است!
آنوقت خود رییس جمهور به جلوی صحنه آمد وبه مردم توصیه کرد برای "صرفه جویی" در برق لباسِ گرم....
https://telegra.ph/EA-12-21-2
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
Telegraph
E.A
بحران خانمانسوز کمبود انرژی و کمپین فریبکارانه "دو درجه کمتر"! ✍️مرتضی شریفی دست اندرکاران حکومتی بهر شگردی متوسل شده اند، به امید آنکه بتوانند این بحران عظیم کمبود انرژی که میتواند منجر به اعتراضات زیر و رو کننده مردمی بشود از سر بگذرانند. اما هرچه ابعاد…
اتحادیه آزاد کارگران ایران pinned «بحران خانمانسوز کمبود انرژی و کمپین فریبکارانه "دو درجه کمتر"! ✍️مرتضی شریفی دست اندرکاران حکومتی بهر شگردی متوسل شده اند، به امید آنکه بتوانند این بحران عظیم کمبود انرژی که میتواند منجر به اعتراضات زیر و رو کننده مردمی بشود از سر بگذرانند. اما هرچه ابعاد…»
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 سقوط اتوبوس اسکانیا به دره با ۱۰ کشته/سرنشینان این اتوبوس همگی سرباز بوده اند
بنا بر گزارش هلال احمر لرستان ظهر امروز گزارشی مبنی بر سقوط یک دستگاه اتوبوس به داخل دره به مركز عمليات هلال احمر اعلام شد.
در این حادثه که اتوبوسی در محور اندیمشک - پلدختر به دره سقوط کرده بود ۱۰ نفر کشته شدهاند.
بنا بر آخرین گزارشها از اورژانس لرستان سرنشینان اتوبوس سقوط کرده به دره در محور اندیمشک - پلدختر همگی سرباز بودند.
این اتوبوس از خوزستان راهی کرمانشاه بوده که در محور پاعلم پلدختر به دره سقوط میکند.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
بنا بر گزارش هلال احمر لرستان ظهر امروز گزارشی مبنی بر سقوط یک دستگاه اتوبوس به داخل دره به مركز عمليات هلال احمر اعلام شد.
در این حادثه که اتوبوسی در محور اندیمشک - پلدختر به دره سقوط کرده بود ۱۰ نفر کشته شدهاند.
بنا بر آخرین گزارشها از اورژانس لرستان سرنشینان اتوبوس سقوط کرده به دره در محور اندیمشک - پلدختر همگی سرباز بودند.
این اتوبوس از خوزستان راهی کرمانشاه بوده که در محور پاعلم پلدختر به دره سقوط میکند.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
یک فعال صنفی کارگران ساختمانی مطرح کرد؛
کار در سرمای منفی ۲۰ درجه/ از بازنشستگی و بیمه خبری نیست!
یک فعال صنفی کارگران ساختمانی ابهر گفت: کارگران ساختمانی در هر شرایطی حتی در سرمای منفی ۲۰ درجه مجبورند کار کنند چون روزمزد هستند و تنها به ازای روزهایی که کار کنند حقوق میگیرند.
«محمد بابایی» نایب رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی شهرستان ابهر در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در ارتباط با مشکلات کارگران ساختمانی گفت:«بیمه همچنان یکی از گرفتاریهای اصلیست» اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی در سال ۱۴۰۰ نتواست مشکلات بیمه کارگران ساختمانی را برطرف سازد؛ در ابهر تا قبل از سال ۱۴۰۰، تعداد ۲۳۵۰ کارگر ساختمانیِ بیمهشده داشتیم؛ در استان زنجان ۱۷ هزار کارگر تا قبل از این تاریخ بیمه شده بودند. متاسفانه از سال ۱۴۰۰ و اقدام مجلس برای اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی و صدور بخشنامههای بیپایه و اساس و غیرقانونی تامین اجتماعی، این تعداد کاهش یافت؛ در شهرستان ابهر، بیمهی حدود ۷۰۰ کارگر ساختمانی قطع شد و امروز ما فقط ۱۶۰۰ کارگر بیمه شده در این شهرستان داریم.
اکثریت این ۷۰۰ نفر کارگر ساختمانی هستند و هنوز در شهرستان کار میکنند اما به دلیل بازرسیهای غیرکارشناسی و ناعادلانهی کارگزاریهای تامین اجتماعی، بیمهشان به دلایل واهی و غیرقابل....
https://telegra.ph/EA-12-21
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
کار در سرمای منفی ۲۰ درجه/ از بازنشستگی و بیمه خبری نیست!
یک فعال صنفی کارگران ساختمانی ابهر گفت: کارگران ساختمانی در هر شرایطی حتی در سرمای منفی ۲۰ درجه مجبورند کار کنند چون روزمزد هستند و تنها به ازای روزهایی که کار کنند حقوق میگیرند.
«محمد بابایی» نایب رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی شهرستان ابهر در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در ارتباط با مشکلات کارگران ساختمانی گفت:«بیمه همچنان یکی از گرفتاریهای اصلیست» اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی در سال ۱۴۰۰ نتواست مشکلات بیمه کارگران ساختمانی را برطرف سازد؛ در ابهر تا قبل از سال ۱۴۰۰، تعداد ۲۳۵۰ کارگر ساختمانیِ بیمهشده داشتیم؛ در استان زنجان ۱۷ هزار کارگر تا قبل از این تاریخ بیمه شده بودند. متاسفانه از سال ۱۴۰۰ و اقدام مجلس برای اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی و صدور بخشنامههای بیپایه و اساس و غیرقانونی تامین اجتماعی، این تعداد کاهش یافت؛ در شهرستان ابهر، بیمهی حدود ۷۰۰ کارگر ساختمانی قطع شد و امروز ما فقط ۱۶۰۰ کارگر بیمه شده در این شهرستان داریم.
اکثریت این ۷۰۰ نفر کارگر ساختمانی هستند و هنوز در شهرستان کار میکنند اما به دلیل بازرسیهای غیرکارشناسی و ناعادلانهی کارگزاریهای تامین اجتماعی، بیمهشان به دلایل واهی و غیرقابل....
https://telegra.ph/EA-12-21
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
Telegraph
E.A
یک فعال صنفی کارگران ساختمانی مطرح کرد؛ کار در سرمای منفی ۲۰ درجه/ از بازنشستگی و بیمه خبری نیست! یک فعال صنفی کارگران ساختمانی ابهر گفت: کارگران ساختمانی در هر شرایطی حتی در سرمای منفی ۲۰ درجه مجبورند کار کنند چون روزمزد هستند و تنها به ازای روزهایی که کار…
🔴 تزریق آب مقطر به جای داروی شیمی درمانی به بیماران
اخیرا خبری عجیب در خصوص تخلف کادر شیمی درمانی بیمارستان بین المللی ولیعصر تبریز مبنی بر تزریق آب مقطر به جای داروی شیمی درمانی و فروش این دارو در بازار آزاد منتشر شده که موجب نگرانی بیماران تحت درمان در این بیمارستان شده است.
دکتر شهریارمختاری معاون بیمارستان بین المللی تبریز در این خصوص می گوید:
یک سری داروی اهدایی داریم، یعنی برخی خانواده ها بعد از فوت بیمار، داروهای مرحوم را به بیمارستان اهدا می کنند و ما نیز این داروها را در اختیار بخش می گذاشتیم که برای بیماران بی بضاعت استفاده کنند.
اخیرا و کمتر از یک ماه است که ما احساس کردیم این داروها برای بیماران استفاده نمی شود و در بازار آزاد به فروش می رسند. زمانی که یکی از پرسنل بیمارستان در بازار مشغول خرید و فروش دارو بود، وی را شناسایی کرده و از او شکایت و تحویل کلانتری دادیم.
فردای آنروز متهم را به قید وثیقه آزاد کردند. با تلاش مدیریت بیمارستان و حکم دادستانی استان، ۴ نفر از کارکنان بیمارستان بازداشت شده اند./خبر فوری
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
اخیرا خبری عجیب در خصوص تخلف کادر شیمی درمانی بیمارستان بین المللی ولیعصر تبریز مبنی بر تزریق آب مقطر به جای داروی شیمی درمانی و فروش این دارو در بازار آزاد منتشر شده که موجب نگرانی بیماران تحت درمان در این بیمارستان شده است.
دکتر شهریارمختاری معاون بیمارستان بین المللی تبریز در این خصوص می گوید:
یک سری داروی اهدایی داریم، یعنی برخی خانواده ها بعد از فوت بیمار، داروهای مرحوم را به بیمارستان اهدا می کنند و ما نیز این داروها را در اختیار بخش می گذاشتیم که برای بیماران بی بضاعت استفاده کنند.
اخیرا و کمتر از یک ماه است که ما احساس کردیم این داروها برای بیماران استفاده نمی شود و در بازار آزاد به فروش می رسند. زمانی که یکی از پرسنل بیمارستان در بازار مشغول خرید و فروش دارو بود، وی را شناسایی کرده و از او شکایت و تحویل کلانتری دادیم.
فردای آنروز متهم را به قید وثیقه آزاد کردند. با تلاش مدیریت بیمارستان و حکم دادستانی استان، ۴ نفر از کارکنان بیمارستان بازداشت شده اند./خبر فوری
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴 یکسال حقوق کارگر کمتر از یک گوشی از رده خارج شده است
در حالی که حداقل دستمزد ماهانه کارگران حدود ۷ میلیون تومان است، قیمت برخی مدلهای گوشی آیفون به چندین برابر آن رسیده است. آیفون ۱۳ معمولی با قیمت ۴۰ تا ۶۰ میلیون تومان بسته به پارتنامبر، معادل حقوق ۶ تا ۹ ماه یک کارگر است.
مدلهای گرانتر، مانند آیفون ۱۳ پرومکس ۲۵۶ گیگابایتی، ۱۳۳ میلیون تومان قیمتگذاری شده که به اندازه حقوق نزدیک به دو سال یک کارگر میباشد. حتی گوشی از رده خارج شدهای مانند آیفون ۱۱ نیز با قیمت ۴۰ میلیون تومان، معادل حقوق ۶ ماه کارگران به فروش میرسد. این فاصله شدید قیمت، توان خرید کارگران را بهشدت محدود کرده است. اقتصاد آنلاین
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
در حالی که حداقل دستمزد ماهانه کارگران حدود ۷ میلیون تومان است، قیمت برخی مدلهای گوشی آیفون به چندین برابر آن رسیده است. آیفون ۱۳ معمولی با قیمت ۴۰ تا ۶۰ میلیون تومان بسته به پارتنامبر، معادل حقوق ۶ تا ۹ ماه یک کارگر است.
مدلهای گرانتر، مانند آیفون ۱۳ پرومکس ۲۵۶ گیگابایتی، ۱۳۳ میلیون تومان قیمتگذاری شده که به اندازه حقوق نزدیک به دو سال یک کارگر میباشد. حتی گوشی از رده خارج شدهای مانند آیفون ۱۱ نیز با قیمت ۴۰ میلیون تومان، معادل حقوق ۶ ماه کارگران به فروش میرسد. این فاصله شدید قیمت، توان خرید کارگران را بهشدت محدود کرده است. اقتصاد آنلاین
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بدون تفسیر!!!!
طنز تلخ در صدا و سیمای جمهوری اسلامی
با گرانی پسته، پوست پسته بمکید!
🔴 صحبتهای یک طنزپرداز در آنتن زنده :
تورم باعث شده ما از خوردن مرغ به خوردن جیگر مرغ و پای مرغ و تخم مرغ برسیم قول میدم به زودی پوست پسته هم بفروش برسه! فکر نکنید خوردن پوست پسته خیلی کار بدیه!!
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
طنز تلخ در صدا و سیمای جمهوری اسلامی
با گرانی پسته، پوست پسته بمکید!
🔴 صحبتهای یک طنزپرداز در آنتن زنده :
تورم باعث شده ما از خوردن مرغ به خوردن جیگر مرغ و پای مرغ و تخم مرغ برسیم قول میدم به زودی پوست پسته هم بفروش برسه! فکر نکنید خوردن پوست پسته خیلی کار بدیه!!
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
اعتصابات کارکنان آمازون و استارباکس
اعتصابات اخیر کارکنان آمازون و استارباکس در چندین شهر ایالات متحده توجهات بسیاری را به خود جلب کرده است. رانندگان تحویل آمازون و باریستاهای استارباکس، با هدف به رسمیت شناخته شدن به عنوان کارکنان اتحادیهای و یا دستیابی به اولین قرارداد کاری، دست به اعتصاب زدهاند. این اعتصابات در بحبوحه دورهای از فشار بر شرکتهای بزرگ برای پذیرش حقوق اتحادیهها انجام میشود.
تعطیلات و گسترش فعالیت های اقتصادی شرکت های مذکور، زمانی مناسب برای اعمال فشار اتحادیهها است. پس از همهگیری کووید-۱۹، توجه به نقش کارکنان خط مقدم و نابرابریهای اقتصادی افزایش یافت و این موضوع به موجی از تلاشهای سازماندهی کارگری در برندهای بزرگی مانند آمازون و استارباکس منجر شد.
کارکنان آمازون، از جمله رانندگان و کارگران انبار، هنوز موفق به عقد قرارداد نشدهاند، در حالی که استارباکس مذاکراتی را آغاز کرده اما به تعهدات خود عمل نکرده است. هر دو شرکت با اتهامات نقض قوانین کار روبهرو هستند.
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
اعتصابات اخیر کارکنان آمازون و استارباکس در چندین شهر ایالات متحده توجهات بسیاری را به خود جلب کرده است. رانندگان تحویل آمازون و باریستاهای استارباکس، با هدف به رسمیت شناخته شدن به عنوان کارکنان اتحادیهای و یا دستیابی به اولین قرارداد کاری، دست به اعتصاب زدهاند. این اعتصابات در بحبوحه دورهای از فشار بر شرکتهای بزرگ برای پذیرش حقوق اتحادیهها انجام میشود.
تعطیلات و گسترش فعالیت های اقتصادی شرکت های مذکور، زمانی مناسب برای اعمال فشار اتحادیهها است. پس از همهگیری کووید-۱۹، توجه به نقش کارکنان خط مقدم و نابرابریهای اقتصادی افزایش یافت و این موضوع به موجی از تلاشهای سازماندهی کارگری در برندهای بزرگی مانند آمازون و استارباکس منجر شد.
کارکنان آمازون، از جمله رانندگان و کارگران انبار، هنوز موفق به عقد قرارداد نشدهاند، در حالی که استارباکس مذاکراتی را آغاز کرده اما به تعهدات خود عمل نکرده است. هر دو شرکت با اتهامات نقض قوانین کار روبهرو هستند.
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20