Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
ای از اصالت بیخبر تا کی چنین بی همتی
دریاب سوگند خودت، مانده اگر که غیرتی
همچون مترسگ بی صدا ،ماندی در این آشوبها
تو حامی این مردمی، یا باج گیر از دولتی؟
تا کی هجوم درد را در ما تماشا میکنید؟
چون بیطرفها گوشهای ماندی و دور از خدمتی
تاریخ را خواندم شبی، دیدم که در آن خط به خط
#ارتش_به_این_بی_غیرتی_هرگز_ندیده_ملتی
بستند مردم را به تیر، در خاک اجدادی خود
اما تو بستی چشم را، در این ندیدم حکمتی
با این سکوت لعنتی، داری برادر میکشی
ای بی خرد بیدار شو تا کی به خواب غفلتی
آیا نشانی از بشر، در جسم و جانت مانده است؟
یکبار پرسیدی چرا، لبریز خشم و نخوتی؟
بیدار شو اندیشه کن دشمن گرفته مرز را
دریای خون جاری شده، تو در مسیر لذتی
طاقت بیار ای هموطن باران یاری میرسد
هیهات که مرد و زن ایران پذیرد ذلتی
حالا که این ارتش شده مزدور دست اجنبی
هرگز ندیدم در جهان ارتش به این بی غیرتی
علی رضا جعفری(آزادی)
دریاب سوگند خودت، مانده اگر که غیرتی
همچون مترسگ بی صدا ،ماندی در این آشوبها
تو حامی این مردمی، یا باج گیر از دولتی؟
تا کی هجوم درد را در ما تماشا میکنید؟
چون بیطرفها گوشهای ماندی و دور از خدمتی
تاریخ را خواندم شبی، دیدم که در آن خط به خط
#ارتش_به_این_بی_غیرتی_هرگز_ندیده_ملتی
بستند مردم را به تیر، در خاک اجدادی خود
اما تو بستی چشم را، در این ندیدم حکمتی
با این سکوت لعنتی، داری برادر میکشی
ای بی خرد بیدار شو تا کی به خواب غفلتی
آیا نشانی از بشر، در جسم و جانت مانده است؟
یکبار پرسیدی چرا، لبریز خشم و نخوتی؟
بیدار شو اندیشه کن دشمن گرفته مرز را
دریای خون جاری شده، تو در مسیر لذتی
طاقت بیار ای هموطن باران یاری میرسد
هیهات که مرد و زن ایران پذیرد ذلتی
حالا که این ارتش شده مزدور دست اجنبی
هرگز ندیدم در جهان ارتش به این بی غیرتی
علی رضا جعفری(آزادی)
👏12🙏2👍1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
از ارتش این مملکت دور است این بی همتی!
مردم صدایت میکنند، ای مست از خوش خدمتی!
تا کی چنین در سایهای؟ کن از اجانب ره جدا
دیگر برای حفظ این میهن نمانده فرصتی!
در حفظ جان مردمت بنمای ارتش! غیرتی
در پیش این طوفان کین، افتاده گلها بر زمین
دیدی برادر کشته شد چشم از چه بستی نازنین؟
بیدار شو، بیدار شو از دشمنان بیزار شو
داری نشان از این وطن، نفروش خود را این چنین
در حفظ جان مردمت بنمای ارتش! غیرتی
این روزها هم میهنت در دام شَرّ افتاده است
ققنوس خوش پرواز ما بی بال و پر افتاده است
دریای خون جاری شده، سیل جنون جاری شده
بار دگر این خانه در موج خطر افتاده است
در حفظ جان مردمت بنمای ارتش! غیرتی
طاقت بیار ای هموطن! صبح بهاری میرسد
این خاک ناآرام را آخر قراری میرسد
چون آخر افسانهها بهر نجات این وطن
یا خسروی یا آرشی یا تک سواری میرسد
در حفظ جان مردمت بنمای ارتش! غیرتی
علی رضا جعفری(آزادی)
مردم صدایت میکنند، ای مست از خوش خدمتی!
تا کی چنین در سایهای؟ کن از اجانب ره جدا
دیگر برای حفظ این میهن نمانده فرصتی!
در حفظ جان مردمت بنمای ارتش! غیرتی
در پیش این طوفان کین، افتاده گلها بر زمین
دیدی برادر کشته شد چشم از چه بستی نازنین؟
بیدار شو، بیدار شو از دشمنان بیزار شو
داری نشان از این وطن، نفروش خود را این چنین
در حفظ جان مردمت بنمای ارتش! غیرتی
این روزها هم میهنت در دام شَرّ افتاده است
ققنوس خوش پرواز ما بی بال و پر افتاده است
دریای خون جاری شده، سیل جنون جاری شده
بار دگر این خانه در موج خطر افتاده است
در حفظ جان مردمت بنمای ارتش! غیرتی
طاقت بیار ای هموطن! صبح بهاری میرسد
این خاک ناآرام را آخر قراری میرسد
چون آخر افسانهها بهر نجات این وطن
یا خسروی یا آرشی یا تک سواری میرسد
در حفظ جان مردمت بنمای ارتش! غیرتی
علی رضا جعفری(آزادی)
1❤10👏5
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ببینید #معصومه_قمیکلا چطور داره از پسر ابتکار دفاع میکنه و میخواد با لفاظی از اخراج توله ها جلوگیری کنه
@gurd_shah
@gurd_shah
🤬32👍6
داییجان ناپلئون؛ طنز دیروز، واقعیت امروز !
✍مهدی نوذر
سالها پیش که کتاب داییجان ناپلئون را میخواندم، همیشه این تصور در ذهنم بود که ایرج پزشکزاد میخواهد با زبان طنز، «توهم توطئه» را به سخره بگیرد.
اما امروز، وقتی به شرایط نگاه میکنم، به نظر میرسد ماجرا به این سادگی هم نیست. وقتی میبینیم جمهوری اسلامی در ضعیفترین و شکنندهترین وضعیت خود قرار گرفته و از طرفی، با همکاری کشورهایی مثل آمریکا، امکان تغییر خیلی سریعتر وجود دارد، این سؤال جدیتر میشود که نقش قدرتهایی مثل بریتانیا دقیقاً چیست ؟!
بهویژه وقتی به نظر میرسد این کشور تلاش میکند خود را از بسیاری از تحولات دور نگه دارد و در عین حال، رفتارهایی از آن دیده میشود که بیشتر به حفظ وضع موجود نزدیک است تا تغییر آن.
اینجاست که نگاه من به «داییجان ناپلئون» کمی تغییر میکند. شاید پزشکزاد صرفاً در پی تمسخر توهم توطئه نبود؛ شاید او میدانست که رگههایی از این ذهنیت، ریشه در تجربههای واقعی تاریخی دارد.
اگر تاریخ را مرور کنیم، نمیتوان هیچ دورهای را پیدا کرد که بریتانیا در ایران، واقعاً در کنار یک جریان ملیگرا ایستاده باشد.
از تضعیف و کنار زدن چهرههایی مثل رضا شاه گرفته تا نقش رسانههایی مانند بیبیسی فارسی که در مقاطع حساس، جهتگیریهای مشخصی داشتهاند، یک الگوی تکراری دیده میشود:
امروز هم، در شرایطی که میتوانند در کنار آمریکا و اسرائیل نقشی فعالتر در سقوط جمهوری اسلامی ایفا کنند، ترجیح میدهند در حاشیه بایستند نظارهگر باشند و یا حتی به تداوم وضعیتی که برای مردم ایران فاجعهبار است کمک کنند.
@gurd_shah
داییجان ناپلئون؛ طنز دیروز، واقعیت امروز !
✍مهدی نوذر
سالها پیش که کتاب داییجان ناپلئون را میخواندم، همیشه این تصور در ذهنم بود که ایرج پزشکزاد میخواهد با زبان طنز، «توهم توطئه» را به سخره بگیرد.
اما امروز، وقتی به شرایط نگاه میکنم، به نظر میرسد ماجرا به این سادگی هم نیست. وقتی میبینیم جمهوری اسلامی در ضعیفترین و شکنندهترین وضعیت خود قرار گرفته و از طرفی، با همکاری کشورهایی مثل آمریکا، امکان تغییر خیلی سریعتر وجود دارد، این سؤال جدیتر میشود که نقش قدرتهایی مثل بریتانیا دقیقاً چیست ؟!
بهویژه وقتی به نظر میرسد این کشور تلاش میکند خود را از بسیاری از تحولات دور نگه دارد و در عین حال، رفتارهایی از آن دیده میشود که بیشتر به حفظ وضع موجود نزدیک است تا تغییر آن.
اینجاست که نگاه من به «داییجان ناپلئون» کمی تغییر میکند. شاید پزشکزاد صرفاً در پی تمسخر توهم توطئه نبود؛ شاید او میدانست که رگههایی از این ذهنیت، ریشه در تجربههای واقعی تاریخی دارد.
اگر تاریخ را مرور کنیم، نمیتوان هیچ دورهای را پیدا کرد که بریتانیا در ایران، واقعاً در کنار یک جریان ملیگرا ایستاده باشد.
از تضعیف و کنار زدن چهرههایی مثل رضا شاه گرفته تا نقش رسانههایی مانند بیبیسی فارسی که در مقاطع حساس، جهتگیریهای مشخصی داشتهاند، یک الگوی تکراری دیده میشود:
اولویت همیشه با منافع خودشان بوده، نه ثبات و پیشرفت ایران !
امروز هم، در شرایطی که میتوانند در کنار آمریکا و اسرائیل نقشی فعالتر در سقوط جمهوری اسلامی ایفا کنند، ترجیح میدهند در حاشیه بایستند نظارهگر باشند و یا حتی به تداوم وضعیتی که برای مردم ایران فاجعهبار است کمک کنند.
@gurd_shah
👍18❤1🔥1
🤬16❤3👎2😁2🥴1
🔴الجزیره: شکاف اعتماد ایران با آمریکا همچنان پابرجاست و بازگرداندن طرفین به میز مذاکره نیازمند تلاش فراوان است. پاکستانیها ابراز امیدواری کردهاند که بتوانند این شکافها را کاهش دهند.
@gurd_shah
@gurd_shah
👎5
⏺تایمز: بریتانیا ممکن است در تابستان امسال با کمبود غذا مواجه شود اگر جنگ ایران ادامه یابد.
+ تایمز گوه خورد
میخواد جا بندازه که جنگ باید تمام بشه
@gurd_shah
+ تایمز گوه خورد
میخواد جا بندازه که جنگ باید تمام بشه
@gurd_shah
❤10👍9😁4👌2
🚨شب گذشته پهپادهای اوکراینی با موفقیت پالایشگاه نفت «توآپسه» روسیه را هدف قرار دادند و این تأسیسات دچار آتشسوزی شد
@gurd_shah
@gurd_shah
👏17❤1
⏺رویترز: اسرائیل با حمله به پل «قاسمیه» آخرین راه ارتباطی میان جنوب لبنان و دیگر مناطق این کشور را قطع کرد و این منطقه اکنون تحت محاصره کامل ارتش اسرائیل است.
@gurd_shah
@gurd_shah
👏12❤2
🔴کاخ سفید: هدف استراتژیک بلندمدت ما اطمینان از این است که بزرگترین کشور حامی تروریسم در جهان به سلاح هستهای دست نیابد
@gurd_shah
@gurd_shah
👏12
👏23😁4❤1
🔴کارولین لویت سخنگوی کاخ سفید:
هفته آینده مذاکرات با جمهوری اسلامی در اسلامآباد پاکستان برگزار خواهد شد این آخرین فرصت آنها خواهد بود
@gurd_shah
هفته آینده مذاکرات با جمهوری اسلامی در اسلامآباد پاکستان برگزار خواهد شد این آخرین فرصت آنها خواهد بود
@gurd_shah
🤬9❤2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
این کلیپ رو ببین تا بهتر متوجه بشی چرا کشورهای منطقه نمیخوان جمهوری اسلامی سرنگون بشه...
عراق بدون کمکهای ایران بر میگرده به ۱۰۰ سال قبل
ببینید به دلیل کمبود گاز به جه روزی افتادن
چون فعلا جمهوری اسلامی نمیتونه بهشون گاز بده.
ارتش داره از تریلر کپسول گاز محافظت میکنه
@gurd_shah
عراق بدون کمکهای ایران بر میگرده به ۱۰۰ سال قبل
ببینید به دلیل کمبود گاز به جه روزی افتادن
چون فعلا جمهوری اسلامی نمیتونه بهشون گاز بده.
ارتش داره از تریلر کپسول گاز محافظت میکنه
@gurd_shah
😁8👏6❤1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
دومین کلیپ از کمبود گاز در عراق رو ببین تا بهتر متوجه بشی چرا کشورهای منطقه نمیخوان جمهوری اسلامی سرنگون بشه...
عراق بدون کمکهای ایران بر میگرده به ۱۰۰ سال قبل
ببینید به دلیل کمبود گاز به جه روزی افتادن
چون فعلا جمهوری اسلامی نمیتونه بهشون گاز بده.
@gurd_shah
عراق بدون کمکهای ایران بر میگرده به ۱۰۰ سال قبل
ببینید به دلیل کمبود گاز به جه روزی افتادن
چون فعلا جمهوری اسلامی نمیتونه بهشون گاز بده.
@gurd_shah
👏12😁5
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
سومین کلیپ از کمبود گاز و نفت در عراق رو ببین تا بهتر متوجه بشی چرا کشورهای منطقه نمیخوان جمهوری اسلامی سرنگون بشه...
عراق بدون کمکهای ایران بر میگرده به ۱۰۰ سال قبل
ببینید به دلیل کمبود نفت به جه روزی افتادن
@gurd_shah
عراق بدون کمکهای ایران بر میگرده به ۱۰۰ سال قبل
ببینید به دلیل کمبود نفت به جه روزی افتادن
@gurd_shah
👏10😁4