🔴مرگ زن زلزله زده در چادر به علت گاز گرفتگی
❗️یک زن از زلزله زدگان در شهرستان ثلاث باباجانی در استان کرمانشاه به علت استنشاق گاز مونوکسیدکربن در زیر چادر جان باخت.
🌐منبع: خبرگزاری میزان
📌پینوشت: چه تمهیداتی برای جلوگیری از تکرار حوادث مشابه اندیشیده شده است؟
#زلزله_کرمانشاه
🆔 @imamalisociety
❗️یک زن از زلزله زدگان در شهرستان ثلاث باباجانی در استان کرمانشاه به علت استنشاق گاز مونوکسیدکربن در زیر چادر جان باخت.
🌐منبع: خبرگزاری میزان
📌پینوشت: چه تمهیداتی برای جلوگیری از تکرار حوادث مشابه اندیشیده شده است؟
#زلزله_کرمانشاه
🆔 @imamalisociety
کاروان عشق
🔸نیاز زلزلهزدگان با شدت گرفتن سرما در این روزها بیشتر میشود. آنها را فراموش نکنیم!
#زلزله_کرمانشاه
🆔 @imamalisociety
🔸نیاز زلزلهزدگان با شدت گرفتن سرما در این روزها بیشتر میشود. آنها را فراموش نکنیم!
#زلزله_کرمانشاه
🆔 @imamalisociety
🌀آیا زلزله می تواند باعث بوجود آمدن حاشیهنشینان جدید شود؟
"تبعات زلزله (۱)"
🔹معمولا در هر اتفاق و مصیبت طبیعی یا ساخت دست بشر (مانند جنگ)، قشری که بیش از همه آسیب میبیند قشر محروم جامعه از نظر دستیابی به امکانات، درآمد مناسب و ... است؛ چه آنکه اندک پسانداز و دارایی او در اتفاقی همچون زلزلهی مهیب غرب کشور از دست میرود و او ناچار میشود در جایی با سطح رفاه پایینتر که عموما حاشیهی شهرها بخصوص شهرهای بزرگتر است سکنی گزیند. این مساله خود باعث قرار گرفتن در معرض آسیب های جدیتر مناطق حاشیهنشین همچون اعتیاد میشود و گاه زندگی یک نسل را به تباهی میکشد و مسیر آن را تغییر میدهد.
🔹در این بین، با دو مسالهی مهم مواجه هستیم. مسالهی اول سرعت آواربرداری در نقاط مختلف در مناطق آسیبدیده است؛ چه بسا عدم سرعت در آواربرداری یک منطقه را تبدیل به حاشیه کند و آن منطقه هیچ گاه ارزش سابق خود را باز نیابد. لذا آنها که توانایی مالی کافی دارند از آن منطقه نقل مکان میکنند و آنها که نمیتوانند در خرابههای حاصل از زلزله به زندگی به خود ادامه میدهند. تجربه نشان داده چنین شرایطی باعث میشود که این مناطق تبدیل به پاتوقی برای افراد نامناسب همچون خلافکاران و معتادان به مواد مخدر شود و این خود باعث میشود که اهالی آن منطقه در معرض آسیب های ناشی از این مهمانان ناخوانده قرار گیرند.
🔹از اینرو حمایتهای دولتی جهت بازسازی هر چه سریعتر مناطق آسیبدیده و آواربرداری میتواند از تبدیل شدن بعضی مناطق زلزله زده به حاشیهی شهر و یا هجوم قشر آسیب پذیرتر به حاشیهی شهرهای بزرگتر همچون کرمانشاه جلوگیری کند. در حال حاضر وضعیت حاشیهنشینی در شهرها و معضلات حاصل از آنها به اندازه کافی بغرنج است. مسئولین دولتی مراقب باشند که وضع از این بدتر نشود!
#زلزله_کرمانشاه
🆔 @imamalisociety
〰〰〰〰〰
goo.gl/x1wNBy
"تبعات زلزله (۱)"
🔹معمولا در هر اتفاق و مصیبت طبیعی یا ساخت دست بشر (مانند جنگ)، قشری که بیش از همه آسیب میبیند قشر محروم جامعه از نظر دستیابی به امکانات، درآمد مناسب و ... است؛ چه آنکه اندک پسانداز و دارایی او در اتفاقی همچون زلزلهی مهیب غرب کشور از دست میرود و او ناچار میشود در جایی با سطح رفاه پایینتر که عموما حاشیهی شهرها بخصوص شهرهای بزرگتر است سکنی گزیند. این مساله خود باعث قرار گرفتن در معرض آسیب های جدیتر مناطق حاشیهنشین همچون اعتیاد میشود و گاه زندگی یک نسل را به تباهی میکشد و مسیر آن را تغییر میدهد.
🔹در این بین، با دو مسالهی مهم مواجه هستیم. مسالهی اول سرعت آواربرداری در نقاط مختلف در مناطق آسیبدیده است؛ چه بسا عدم سرعت در آواربرداری یک منطقه را تبدیل به حاشیه کند و آن منطقه هیچ گاه ارزش سابق خود را باز نیابد. لذا آنها که توانایی مالی کافی دارند از آن منطقه نقل مکان میکنند و آنها که نمیتوانند در خرابههای حاصل از زلزله به زندگی به خود ادامه میدهند. تجربه نشان داده چنین شرایطی باعث میشود که این مناطق تبدیل به پاتوقی برای افراد نامناسب همچون خلافکاران و معتادان به مواد مخدر شود و این خود باعث میشود که اهالی آن منطقه در معرض آسیب های ناشی از این مهمانان ناخوانده قرار گیرند.
🔹از اینرو حمایتهای دولتی جهت بازسازی هر چه سریعتر مناطق آسیبدیده و آواربرداری میتواند از تبدیل شدن بعضی مناطق زلزله زده به حاشیهی شهر و یا هجوم قشر آسیب پذیرتر به حاشیهی شهرهای بزرگتر همچون کرمانشاه جلوگیری کند. در حال حاضر وضعیت حاشیهنشینی در شهرها و معضلات حاصل از آنها به اندازه کافی بغرنج است. مسئولین دولتی مراقب باشند که وضع از این بدتر نشود!
#زلزله_کرمانشاه
🆔 @imamalisociety
〰〰〰〰〰
goo.gl/x1wNBy
❗️هوا بس ناجوانمردانه سرد است!
🌀مردم مناطق زلزلهزده را پس از گذشت کمتر از دو هفته، فراموش نکنیم.
#زلزله_کرمانشاه
🆔 @imamalisociety
🌀مردم مناطق زلزلهزده را پس از گذشت کمتر از دو هفته، فراموش نکنیم.
#زلزله_کرمانشاه
🆔 @imamalisociety
🔴 گزارش لحظه به لحظه از #زلزله_کرمانشاه - شنبه ٤ آذر ۱۳۹۶
📍روستاى #دنگی عباس #سرپل_ذهاب
📝روستا در حال حاضر توسط تیم شناسایی در حال بررسی است .
تیم کودک در روستا فعال و در حال برقرارى ارتباط با كودكان و رفع مشکلات آنها هستند .
انبوهى از زباله نیز در روستا مشهود بود که گروه با همکاری زباله ها را جمع آوری کردند .
📌مشکل و نیاز اساسی این روستا بهداشت و نبود سرويس بهداشتى است.
🆔 @imamalisociety
〰〰〰〰
yon.ir/rXZ8i
📍روستاى #دنگی عباس #سرپل_ذهاب
📝روستا در حال حاضر توسط تیم شناسایی در حال بررسی است .
تیم کودک در روستا فعال و در حال برقرارى ارتباط با كودكان و رفع مشکلات آنها هستند .
انبوهى از زباله نیز در روستا مشهود بود که گروه با همکاری زباله ها را جمع آوری کردند .
📌مشکل و نیاز اساسی این روستا بهداشت و نبود سرويس بهداشتى است.
🆔 @imamalisociety
〰〰〰〰
yon.ir/rXZ8i
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
❗️وضعیت جاده آبشار پیران از توابع سرپلذهاب!
🔴با چنین وضعی در جادهها، امدادرسانی به مناطق زلزلهزده بسیار سخت میشود. وزارت راه لطفا زودتر تمهیدی بیندیشد.
#زلزله_کرمانشاه
🆔 @imamalisociety
🔴با چنین وضعی در جادهها، امدادرسانی به مناطق زلزلهزده بسیار سخت میشود. وزارت راه لطفا زودتر تمهیدی بیندیشد.
#زلزله_کرمانشاه
🆔 @imamalisociety
✅ گزارش روزنامه اعتماد (بخش اول):
💢در بحران بیاعتمادی در افكار عمومی یكی از نهادهایی كه توانسته بود اعتماد عمومی مردم را از جریان زلزله ورزقان و سیل خوزستان با خود داشته باشد، جمعیت امام علی (ع) بود كه در زلزله كرمانشاه هم با شفافیت حاضر شد و گزارشهای روزانهای كه از عملكرد خود در مناطق زلزلهزده منتشر میكرد توانست اعتماد بسیاری از مردم را جلب كند. با زهرا رحیمی، مدیرعامل این جمعیت دانشجویی- مردمی در مورد آسیبهایی كه حضور غیرمسوولانه اشخاص در بحرانهایی مثل زلزله میتواند به همراه داشته باشد گفتوگو كردیم.
🔻در میان تلفنهای مكرر كه برای ارسال كمك و درخواست حضور درمنطقه به دفتر جمعیت میشود، رحیمی از تجربهای كه از حضور در كرمانشاه داشت، میگوید: «افرادی كه بدون هیچ نیازسنجی و با روحیه ماجراجویی مقداری كمك جمع كرده و راهی جاده شدهاند باید به این موضوع فكر كنند كه در این جاده مصدومین جابهجا میشوند و دارو و اجناس ضروری از طریق آن به منطقه ارسال میشود، اما در روزهای ابتدایی بحران این جاده شبیه جاده چالوس شده بود، ما از «ازگله» تا «سرپل ذهاب» حدود سه ساعت در ترافیك جاده بودیم. این جاده حیاتی است و ممكن است در یكی از بیمارستانهای صحرایی مریضی بدحال باشد كه باید به بیمارستان شهری رسانده شود. از طرفی كمكهایی كه رسیده بود مدیریت نمیشدند و ما شاهد بودیم بخشی از جاده با لباسهای ارسالی مردم فرش شده بود. این موضوع عدم مدیریت منابع در منطقه زلزلهزده میتواند سرمنشا آسیبهای زیادی شود. وقتی كمكها به شكل فردی ارسال میشود، این مشكل هم ایجاد میشود كه از نظر بهداشتی نظارتی وجود ندارد. ما در ستاد جمعیت یك سیستمی تعریف كردیم برای مواد غذایی ارسالی كه این الزام وجود داشت كه كنسروها حداقل تا یك ماه و بیشتر اعتبار مصرف داشته باشند. مواد غذایی كه كمتر از این اعتبار داشتند مرجوع میكردیم. اما وقتی یك فرد این اقدام را انجام میدهد ممكن است به این موضوع توجه نكند. ضمن اینكه وقتی یك نهادی مثل جمعیت امام علی با كاور و شناسنامه و كارت شناسایی وارد منطقهای میشود، تمام اقداماتی كه انجام میدهد بررسی و ارزیابی میشود، اما وقتی یك فرد بینام و نشان كمكی را به مردم میرساند هیچ نظارتی بر عملكردش نیست و همین میتواند منشا آسیب باشد.»
✅ لینک کامل خبر در روزنامه اعتماد:
➡️ http://etemadnewspaper.ir/?News_Id=91723
#زلزله_کرمانشاه
🆔 @imamalisociety
💢در بحران بیاعتمادی در افكار عمومی یكی از نهادهایی كه توانسته بود اعتماد عمومی مردم را از جریان زلزله ورزقان و سیل خوزستان با خود داشته باشد، جمعیت امام علی (ع) بود كه در زلزله كرمانشاه هم با شفافیت حاضر شد و گزارشهای روزانهای كه از عملكرد خود در مناطق زلزلهزده منتشر میكرد توانست اعتماد بسیاری از مردم را جلب كند. با زهرا رحیمی، مدیرعامل این جمعیت دانشجویی- مردمی در مورد آسیبهایی كه حضور غیرمسوولانه اشخاص در بحرانهایی مثل زلزله میتواند به همراه داشته باشد گفتوگو كردیم.
🔻در میان تلفنهای مكرر كه برای ارسال كمك و درخواست حضور درمنطقه به دفتر جمعیت میشود، رحیمی از تجربهای كه از حضور در كرمانشاه داشت، میگوید: «افرادی كه بدون هیچ نیازسنجی و با روحیه ماجراجویی مقداری كمك جمع كرده و راهی جاده شدهاند باید به این موضوع فكر كنند كه در این جاده مصدومین جابهجا میشوند و دارو و اجناس ضروری از طریق آن به منطقه ارسال میشود، اما در روزهای ابتدایی بحران این جاده شبیه جاده چالوس شده بود، ما از «ازگله» تا «سرپل ذهاب» حدود سه ساعت در ترافیك جاده بودیم. این جاده حیاتی است و ممكن است در یكی از بیمارستانهای صحرایی مریضی بدحال باشد كه باید به بیمارستان شهری رسانده شود. از طرفی كمكهایی كه رسیده بود مدیریت نمیشدند و ما شاهد بودیم بخشی از جاده با لباسهای ارسالی مردم فرش شده بود. این موضوع عدم مدیریت منابع در منطقه زلزلهزده میتواند سرمنشا آسیبهای زیادی شود. وقتی كمكها به شكل فردی ارسال میشود، این مشكل هم ایجاد میشود كه از نظر بهداشتی نظارتی وجود ندارد. ما در ستاد جمعیت یك سیستمی تعریف كردیم برای مواد غذایی ارسالی كه این الزام وجود داشت كه كنسروها حداقل تا یك ماه و بیشتر اعتبار مصرف داشته باشند. مواد غذایی كه كمتر از این اعتبار داشتند مرجوع میكردیم. اما وقتی یك فرد این اقدام را انجام میدهد ممكن است به این موضوع توجه نكند. ضمن اینكه وقتی یك نهادی مثل جمعیت امام علی با كاور و شناسنامه و كارت شناسایی وارد منطقهای میشود، تمام اقداماتی كه انجام میدهد بررسی و ارزیابی میشود، اما وقتی یك فرد بینام و نشان كمكی را به مردم میرساند هیچ نظارتی بر عملكردش نیست و همین میتواند منشا آسیب باشد.»
✅ لینک کامل خبر در روزنامه اعتماد:
➡️ http://etemadnewspaper.ir/?News_Id=91723
#زلزله_کرمانشاه
🆔 @imamalisociety
etemadnewspaper.ir
روزنامه اعتماد
روزنامه اعتماد,اعتماد, Etemad
Forwarded from شبکهملیموسساتنیکوکاری (بشکوه - شبکه سمن ها)
♻️ کنفرانس "سازمان های مردم نهاد و کار داوطلبانه در ایران"
📅 دوشنبه، 13 آذر ماه
🕣 8:00 الی 17:00
📍تالار گنجینه،ساختمان آرشیو ملی ایران
ثبت نام رایگان و اطلاعات بیشتر :
http://yon.ir/Neg0N
📅 دوشنبه، 13 آذر ماه
🕣 8:00 الی 17:00
📍تالار گنجینه،ساختمان آرشیو ملی ایران
ثبت نام رایگان و اطلاعات بیشتر :
http://yon.ir/Neg0N
جمعیت امام علی
🔴مرگ زن زلزله زده در چادر به علت گاز گرفتگی ❗️یک زن از زلزله زدگان در شهرستان ثلاث باباجانی در استان کرمانشاه به علت استنشاق گاز مونوکسیدکربن در زیر چادر جان باخت. 🌐منبع: خبرگزاری میزان 📌پینوشت: چه تمهیداتی برای جلوگیری از تکرار حوادث مشابه اندیشیده شده…
🔴خطر گازگرفتگی در کمین زلزله زدگان/راهکارهای مقابله با آتش سوزی و برق گرفتگی در چادرها
سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت:
🔹افراد زلزله زده باید توجه داشته باشند که اگر از وسایل گرمایشی نفتی استفاده میکنند، حتما مخزن آن را در خارج از چادر روشن کرده و زیر وسیله گرمایشی نیز جسمی را قرار دهند تا وسیله به طور مستقیم با کف چادر ارتباط نداشته باشد.
🔹برای جلوگیری از گاز گرفتگی، افراد زلزله زده باید توجه داشته باشند که باید روزنهای از چادر را باز گذاشته تا از مسمومیت با منوکسید کربن جلوگیری شود.
🌐منبع: خبرگزاری میزان
📌پینوشت: آیا این آموزشها به مردمی که تجربه زندگی دائم در چادرها را ندارند داده میشود؟ چه نهادی مسئول دادن این آموزشهاست؟
#زلزله_کرمانشاه
🆔 @imamalisociety
سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت:
🔹افراد زلزله زده باید توجه داشته باشند که اگر از وسایل گرمایشی نفتی استفاده میکنند، حتما مخزن آن را در خارج از چادر روشن کرده و زیر وسیله گرمایشی نیز جسمی را قرار دهند تا وسیله به طور مستقیم با کف چادر ارتباط نداشته باشد.
🔹برای جلوگیری از گاز گرفتگی، افراد زلزله زده باید توجه داشته باشند که باید روزنهای از چادر را باز گذاشته تا از مسمومیت با منوکسید کربن جلوگیری شود.
🌐منبع: خبرگزاری میزان
📌پینوشت: آیا این آموزشها به مردمی که تجربه زندگی دائم در چادرها را ندارند داده میشود؟ چه نهادی مسئول دادن این آموزشهاست؟
#زلزله_کرمانشاه
🆔 @imamalisociety
جمعیت امام علی
✅ گزارش روزنامه اعتماد (بخش اول): 💢در بحران بیاعتمادی در افكار عمومی یكی از نهادهایی كه توانسته بود اعتماد عمومی مردم را از جریان زلزله ورزقان و سیل خوزستان با خود داشته باشد، جمعیت امام علی (ع) بود كه در زلزله كرمانشاه هم با شفافیت حاضر شد و گزارشهای روزانهای…
✅ گزارش روزنامه اعتماد (بخش دوم):
💢 رحیمی در خصوص دلایل بیاعتمادی در افكار عمومی نسبت به ارگانهای امدادرسان میگوید:
🔻«این یك رفتار است كه در حال شكلگیری است، اینكه هر كس خودش راسا اقدام كند در صورتی كه چهرههای شناخته شده میتوانند یك نهاد را به عنوان مركز مورد اعتماد معرفی كنند، شاید هم آشنایی خاصی با نهادهای مردمی ندارند و چندان درگیر با فعالیتهای مدنی نیستند. بعضی هم به آقای تختی تأسی میكنند، كار آقای تختی خیلی ارزشمند بود، اما بهتر است فرزند زمان خودمان باشیم، زمانی كه آقای تختی آن كار ماندگار را انجام دادند، به جز شیر و خورشید سرخ، نهاد اجتماعی دیگری در جامعه فعالیت نمیكرد. اما امروز نهادهای مردمی سرمایههای اجتماعی هستند كه در اختیار داریم. نمیگویم صرفا جمعیت امام علی(ع)، تمام نهادهای مردمی سرمایههای اجتماعی متشكل و دارای ساختار هستند كه در مواقع بحران تجربه دارند. میشود كمك كنیم این سرمایه تقویت شود. نه اینكه تجارب آنها را از ابتدا دوباره تجربه كنیم. مثلا آقای زیبا كلام از صفر شروع كردهاند و تجربیاتی را كسب میكنند و شاید در بحران بعدی بتوانند از این تجربه استفاده كنند. در حالی كه میتوانستند با قدرت كنار یك نهاد مردمی بایستند و تاثیرگذار ظاهر شوند.
🔻این نخستین بار نبود كه ایران غمی تلخ را تجربه میكرد، اما در موارد مشابه، چهرههای محبوب مردمی چه برخوردی داشتند و چگونه در كنار داغدیدگان حاضر شدند، زهرا رحیمی در این خصوص مروری میكند به روزهای تلخ بعد از زلزله بم و میگوید: «در مورد چهرههای محبوب در جامعه، در موارد مشابه بعضی افراد كارهای قشنگی كردند، در زلزله بم آقای شجریان بین مردم آذوقه توزیع نكرد، بلكه با نگاه به تخصص و توان خود، كاری را كه در آن استاد بود انجام داد. اینكه یك ورزشكار بخواهد امكانات ورزشی به این منطقه ببرد یا یك هنرمند بخواهد یك كار فرهنگی در منطقه انجام دهد، مطلوبتر و منطقیتر است تا اینكه همان كاری را كه قرار است هلال احمر یا NGOهای محلی انجام دهند را یك هنرمند انجام دهد. این بیشتر اتلاف منابع است، اینكه هر كس كاری را كه بلد است انجام نمیدهد و به كاری كه در آن تخصصی ندارد ورود میكند به این دلیل كه به شخصی كه در این زمینه تخصص دارد، اعتماد ندارد.» این روزها خبرهایی مبنی بر برگزاری كنسرت توسط شهرام ناظری به نفع زلزلهزدگان كرمانشاه منتشر شده است.
✅ لینک کامل خبر در روزنامه اعتماد:
➡️ http://etemadnewspaper.ir/?News_Id=91723
#زلزله_کرمانشاه
🆔 @imamalisociety
💢 رحیمی در خصوص دلایل بیاعتمادی در افكار عمومی نسبت به ارگانهای امدادرسان میگوید:
🔻«این یك رفتار است كه در حال شكلگیری است، اینكه هر كس خودش راسا اقدام كند در صورتی كه چهرههای شناخته شده میتوانند یك نهاد را به عنوان مركز مورد اعتماد معرفی كنند، شاید هم آشنایی خاصی با نهادهای مردمی ندارند و چندان درگیر با فعالیتهای مدنی نیستند. بعضی هم به آقای تختی تأسی میكنند، كار آقای تختی خیلی ارزشمند بود، اما بهتر است فرزند زمان خودمان باشیم، زمانی كه آقای تختی آن كار ماندگار را انجام دادند، به جز شیر و خورشید سرخ، نهاد اجتماعی دیگری در جامعه فعالیت نمیكرد. اما امروز نهادهای مردمی سرمایههای اجتماعی هستند كه در اختیار داریم. نمیگویم صرفا جمعیت امام علی(ع)، تمام نهادهای مردمی سرمایههای اجتماعی متشكل و دارای ساختار هستند كه در مواقع بحران تجربه دارند. میشود كمك كنیم این سرمایه تقویت شود. نه اینكه تجارب آنها را از ابتدا دوباره تجربه كنیم. مثلا آقای زیبا كلام از صفر شروع كردهاند و تجربیاتی را كسب میكنند و شاید در بحران بعدی بتوانند از این تجربه استفاده كنند. در حالی كه میتوانستند با قدرت كنار یك نهاد مردمی بایستند و تاثیرگذار ظاهر شوند.
🔻این نخستین بار نبود كه ایران غمی تلخ را تجربه میكرد، اما در موارد مشابه، چهرههای محبوب مردمی چه برخوردی داشتند و چگونه در كنار داغدیدگان حاضر شدند، زهرا رحیمی در این خصوص مروری میكند به روزهای تلخ بعد از زلزله بم و میگوید: «در مورد چهرههای محبوب در جامعه، در موارد مشابه بعضی افراد كارهای قشنگی كردند، در زلزله بم آقای شجریان بین مردم آذوقه توزیع نكرد، بلكه با نگاه به تخصص و توان خود، كاری را كه در آن استاد بود انجام داد. اینكه یك ورزشكار بخواهد امكانات ورزشی به این منطقه ببرد یا یك هنرمند بخواهد یك كار فرهنگی در منطقه انجام دهد، مطلوبتر و منطقیتر است تا اینكه همان كاری را كه قرار است هلال احمر یا NGOهای محلی انجام دهند را یك هنرمند انجام دهد. این بیشتر اتلاف منابع است، اینكه هر كس كاری را كه بلد است انجام نمیدهد و به كاری كه در آن تخصصی ندارد ورود میكند به این دلیل كه به شخصی كه در این زمینه تخصص دارد، اعتماد ندارد.» این روزها خبرهایی مبنی بر برگزاری كنسرت توسط شهرام ناظری به نفع زلزلهزدگان كرمانشاه منتشر شده است.
✅ لینک کامل خبر در روزنامه اعتماد:
➡️ http://etemadnewspaper.ir/?News_Id=91723
#زلزله_کرمانشاه
🆔 @imamalisociety
etemadnewspaper.ir
روزنامه اعتماد
روزنامه اعتماد,اعتماد, Etemad
✅ اقلام توزیع شده توسط جمعیت امام علی تا ۳ آذر، در میان زلزله زدگان غرب کشور
#زلزله_كرمانشاه
🆔 @imamalisociety
#زلزله_كرمانشاه
🆔 @imamalisociety
گزارش پزشک تیم درمان جمعیت امام علی از دو روستای چشمه نزار علیا و سراب بند زنجیر
🔴 گزارش لحظه به لحظه از #زلزله_کرمانشاه - شنبه ٤ آذر
🆔 @imamalisociety
🔴 گزارش لحظه به لحظه از #زلزله_کرمانشاه - شنبه ٤ آذر
🆔 @imamalisociety
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
روستای ده رش بازان
این فیلم از زبان زنی که با خانواده اش در جوانرود در مسکن مهر زندگی میکردند و بعد از زلزله و تخریب خانه به روستای پدری اش که کاملا تخریب شده بود پناه اوردند
#زلزله_کرمانشاه
این فیلم از زبان زنی که با خانواده اش در جوانرود در مسکن مهر زندگی میکردند و بعد از زلزله و تخریب خانه به روستای پدری اش که کاملا تخریب شده بود پناه اوردند
#زلزله_کرمانشاه
❗️انواع خشونت علیه زنان:
۱- خشونت فیزیکی
۲- خشونت جنسی
۳- خشونت روانی
🔹زنان خالق و آفرینندهاند. خشونت علیه زنان را در انواع مختلف آن متوقف کنیم و به آنها فرصت دهیم تا به عشق و مهر، دنیا را زیباتر از آنچه هست، بیافرینند.
🍀امروز از خودمان شروع کنیم.
به مناسبت ۲۵ نوامبر، روز جهانی منع خشونت علیه زنان
🆔 @imamalisociety
〰〰〰〰〰〰
goo.gl/8y6Nfm
۱- خشونت فیزیکی
۲- خشونت جنسی
۳- خشونت روانی
🔹زنان خالق و آفرینندهاند. خشونت علیه زنان را در انواع مختلف آن متوقف کنیم و به آنها فرصت دهیم تا به عشق و مهر، دنیا را زیباتر از آنچه هست، بیافرینند.
🍀امروز از خودمان شروع کنیم.
به مناسبت ۲۵ نوامبر، روز جهانی منع خشونت علیه زنان
🆔 @imamalisociety
〰〰〰〰〰〰
goo.gl/8y6Nfm
🔴گزارش تيم #درمان و #شناسايی جميت امام علی(ع) در مناطق زلزله زده
🔻در روستای #نوافره خانه ی بهداشت فعال وجود نداشت. در نتيجه، تیم درمان جميعت امام علی(ع) در این روستا مستقر شدند. عمده ی شکایات سرماخوردگی، خشکی پوست، درد و گرفتگی عضلانی، تبخال و عفونت های ادراری بود که با همکاری پزشک و پرستاران تیم به مراجعین رسیدگی شد.
از بيماري هاي مهم می توان به معاینه ی فردی که پایش را گچ گرفته بودند و دچار عارضه شده بود، شکستگی کمر، عفونت و معاینه ی خانمی که در حوادث اخیر شوکه شده بود اشاره کرد.
#زلزله_كرمانشاه
🆔 @imamalisociety
〰〰〰〰〰
goo.gl/qgyZ7p
🔻در روستای #نوافره خانه ی بهداشت فعال وجود نداشت. در نتيجه، تیم درمان جميعت امام علی(ع) در این روستا مستقر شدند. عمده ی شکایات سرماخوردگی، خشکی پوست، درد و گرفتگی عضلانی، تبخال و عفونت های ادراری بود که با همکاری پزشک و پرستاران تیم به مراجعین رسیدگی شد.
از بيماري هاي مهم می توان به معاینه ی فردی که پایش را گچ گرفته بودند و دچار عارضه شده بود، شکستگی کمر، عفونت و معاینه ی خانمی که در حوادث اخیر شوکه شده بود اشاره کرد.
#زلزله_كرمانشاه
🆔 @imamalisociety
〰〰〰〰〰
goo.gl/qgyZ7p
🌀 برون ريزی هيجانی
💠 اغلب انسانها متحمل رخدادهای ناخوشایند و نامطلوب زندگی میشوند. بیشتر این حوادث ناخوشایند جنبههای بسیار شخصی زندگی فرد را در بر میگیرد. به دنبال این تجربیات، هیجانهای آزار دهنده در درون فرد محبوس می ماند و منجر به علایم جسمی و روانی میشود. در این وضعیت، کمک به بیمار برای بیان این تجربیات و هیجانهای همراه آن باعث کاهش ناراحتی و رنج فرد میشود. این مرحله به رها سازی هیجانهای به دام افتاده کمک میکند و برون ریزی هیجانی نامیده میشود.
🕊راهكارهای تخليه هيجان توسط روانشناسان جميعت امام علی (ع)
#زلزله_كرمانشاه
🆔 @imamalisociety
〰〰〰〰
bit.ly/2zotfmB
💠 اغلب انسانها متحمل رخدادهای ناخوشایند و نامطلوب زندگی میشوند. بیشتر این حوادث ناخوشایند جنبههای بسیار شخصی زندگی فرد را در بر میگیرد. به دنبال این تجربیات، هیجانهای آزار دهنده در درون فرد محبوس می ماند و منجر به علایم جسمی و روانی میشود. در این وضعیت، کمک به بیمار برای بیان این تجربیات و هیجانهای همراه آن باعث کاهش ناراحتی و رنج فرد میشود. این مرحله به رها سازی هیجانهای به دام افتاده کمک میکند و برون ریزی هیجانی نامیده میشود.
🕊راهكارهای تخليه هيجان توسط روانشناسان جميعت امام علی (ع)
#زلزله_كرمانشاه
🆔 @imamalisociety
〰〰〰〰
bit.ly/2zotfmB
#پیگیری_وعدهها_به_زلزلهزدگان
🔸رییس بنیاد مسکن: تلاش می کنیم اسکان موقت زلزلهزدگان نهایتا دو ماهه جمع شود و مردم از زیر چادرها بیرون بیایند. برآورد این است اسکان دائم نیز یک سال طول میکشد.
🌐منبع: خبرگزاری ایسنا
📌پینوشت: طبق صحبتهای انجام شده اسکان موقت زلزلهزدگان باید تا پایان دی ماه به اتمام رسیده و زندگی مردم در چادرها به اتمام برسد. همچنین از آنجا که این اسکان موقت یک فرآیند تدریجی میباشد انتظار میرود صرف یک ماه آینده و تا پایان آذرماه نیمی از کار به اتمام برسد.
❓سوال اینجاست که برآورد کلی برای تعداد کانکس، اتاق پیشساخته یا هر راهکار دیگر بنیاد مسکن در این باره چقدر است تا قابل پیگیری از سوی رسانهها و نهادهای مردمی باشد؟ همچنین این سازمان چه راهکاری برای اسکان موقت در نظر گرفته است؟
#زلزله_کرمانشاه
🆔 @imamalisociety
〰〰〰〰〰
goo.gl/nC6Mi1
🔸رییس بنیاد مسکن: تلاش می کنیم اسکان موقت زلزلهزدگان نهایتا دو ماهه جمع شود و مردم از زیر چادرها بیرون بیایند. برآورد این است اسکان دائم نیز یک سال طول میکشد.
🌐منبع: خبرگزاری ایسنا
📌پینوشت: طبق صحبتهای انجام شده اسکان موقت زلزلهزدگان باید تا پایان دی ماه به اتمام رسیده و زندگی مردم در چادرها به اتمام برسد. همچنین از آنجا که این اسکان موقت یک فرآیند تدریجی میباشد انتظار میرود صرف یک ماه آینده و تا پایان آذرماه نیمی از کار به اتمام برسد.
❓سوال اینجاست که برآورد کلی برای تعداد کانکس، اتاق پیشساخته یا هر راهکار دیگر بنیاد مسکن در این باره چقدر است تا قابل پیگیری از سوی رسانهها و نهادهای مردمی باشد؟ همچنین این سازمان چه راهکاری برای اسکان موقت در نظر گرفته است؟
#زلزله_کرمانشاه
🆔 @imamalisociety
〰〰〰〰〰
goo.gl/nC6Mi1