جمعیت امام علی
5.65K subscribers
5.77K photos
1.6K videos
62 files
3.06K links
کانال رسمی جمعیت امداد دانشجویی- مردمی امام علی(ع)

همراهان گرامی این کانال توسط اعضای جمعیت امام علی در خارج از کشور اداره می‌شود.
Download Telegram
🔸داشتیم با بچه‌ها فوتبال بازی می‌کردیم. دیدم یک پسره ایستاده، داره گریه می‌کنه. گفتم: چی شده؟ گفت: همیشه با داداشم بودم. الان نیستم. گفت: زیر آوار کشته شد. می‌گفت: داداشم دروازه‌بان بود. من گفتم: فکر کن من داداشتم. من رفتم تو دروازه ایستادم. از اونجا دیگه داشت می‌خندید. گفتم: اینا همه داداش تو هستن!

📝نوشته‌ای از جواد آهنگر، آقای گل دومین دوره لیگ پرشین جمعیت امام علی

📸 تصویری از امید، پسری که در #زلزله_کرمانشاه برادرش را از دست داد؛ زیر آوارها.

#خواست_عمومی_برای_مقاوم_سازی_بناها
🆔 @imamalisociety

https://goo.gl/rFVKji
🔴فوت کودک سه ساله بر اثر ضرب و شتم پدر معتاد

❗️رییس اورژانس اجتماعی کشور: "محمد" کودک سه ساله گنبد کاووسی، که روز گذشته به دلیل ضرب و شتم پدر معتادش به بیمارستان منتقل شده بود، بر اثر شدت جراحات فوت کرد.

🌐منبع: خبرگزاری ایسنا

#کودک_آزاری
#قربانیان_خاموش
🆔 @imamalisociety
🔹توزیع اقلام توسط داوطلبان جمعیت امام علی در میان زلزله زدگان روستای #تپانی از توابع #سرپل_ذهاب

#زلزله_کرمانشاه
#خواست_عمومی_برای_مقاوم_سازی_بناها
🆔 @imamalisociety
جمعیت امام علی
🔴فوت کودک سه ساله بر اثر ضرب و شتم پدر معتاد ❗️رییس اورژانس اجتماعی کشور: "محمد" کودک سه ساله گنبد کاووسی، که روز گذشته به دلیل ضرب و شتم پدر معتادش به بیمارستان منتقل شده بود، بر اثر شدت جراحات فوت کرد. 🌐منبع: خبرگزاری ایسنا #کودک_آزاری #قربانیان_خاموش…
🔴چند کودک دیگر باید قربانی شوند؟
❗️تکانه‌های اخبار کودک‌آزاری و مرگ کودکان گویا بر گوش‌های مقاوم‌سازی شده تاثیری ندارد!

🔺علی‌رغم افزایش آمار کودک‌آزاری‌ هایی که غالبا توسط والدین درجه یک و مبتلا به اعتیاد کودکان بی‌دفاع و قربانی انجام می‌گیرد و همچون ماجرای محمد سه ساله از گنبد و اهورای دو ساله در رشت به مرگ کودکان می‌انجامد و با توجه به این که یکی از مهمترین تعهدات حاکمیت، دفاع از حقوق اقشار بی‌دفاع و به ویژه کودکان است که سرمایه‌های اصلی توسعه انسان محور در جوامع به حساب می‌آیند، این توقع از مجلس می‌رفت که تصویب #لایحه‌_حمایت_از_کودکان_و_نوجوان را در اولویت‌های مهم خود قرار دهد؛ اما در کمال ناباوری شاهد آن بودیم که مجلس در تصویب این لایحه حوصله‌ی فراوان به خرج داده و تا سال آتی طرح آن را به تعویق انداخت!

#کودک_آزاری
#قربانیان_خاموش
🆔 @imamalisociety

https://goo.gl/FUhqdH
🌀به بهانه‌ی سوم دسامبر،
روز جهانی معلولان

🔸بنا بر آمار سازمان ملل، بیش از نیم میلیارد انسان به دلیل ابتلا به نارسایی‌های جسمی، ذهنی یا حسی، معلول محسوب می‌شوند. متاسفانه سوتغذیه، فقر و سطح پایین خدمات بهداشتی و پزشکی سبب شده است که هشتاد درصد این افراد در کشورهای جهان سوم جای بگیرند و از هر ده نفر معلول، هشت تن آنها زیر خط فقر باشند.

🔸به علاوه بروز جنگ‌های ویرانگر در گوشه و کنار جهان نیز روز به روز بر این آمار تاسف‌بار می‌افزاید. اینان هر کجا که باشند و در هر نقطه ای از دنیا که به سر برند با مشکلات فیزیکی، فرهنگی و اجتماعی بسیاری روبرو می‌باشند. موانع اجتماعی، آنها را از استفاده از تسهیلات شهری و رفاهی محروم می‌سازد و نگرش عوامانه و غیرکارشناسانه‌ی اجتماعی نسبت به معلولان، آنان را تا حد زیادی از زندگی و روابط اجتماعی دور می کند.

🔸در این میان اختصاص دادن یک روز در تقویم جهانی به عنوان روز جهانی معلولین، نه تنها جهت یادآوری وظایف دولت‌ها و اقشار مردم به منظور ارتقای حقوق و رفاه این افراد در تمام عرصه های جامعه می‌باشد بلکه فرصتی فراهم می‌آورد تا خود معلولین نیز با حقوق مادی و معنوی خود بیشتر آشنا شده و همه در کنار هم برای بهبود کیفیت زندگی خویش تلاش کنند.

🔸به امید روزی که بتوانیم شعار امسال این روز را جامه تحقق پوشانده و "جامعه ای پایدار و انعطاف پذیر برای همه" بسازیم.

🆔 @imamalisociety

https://goo.gl/vjR1SE
🔸تنم افتاده خونین زیر این آوار شب، اما
دری زین دخمه سوی خانه خورشید بگشایم

سرپل ذهاب، مسکن مهر
عکاس: امید حیدری فر
#خواست_عمومی_برای_مقاوم_سازی_بناها

🆔 @jamiatkermanshah
جمعیت امام علی
⭕️ آواربرداری از عروسک شیرین ✳️ سی و یکمین نوشته از سلسله یادداشت‌های هفتگی شارمین میمندی‌نژاد، مؤسس جمعیت امام علی، در روزنامه شرق نه ترک بر دیوار یک خانه، و نه فرو ریختن سقف یک گارگاه، بلکه در برابر دیدگانم، کوهی را می‌دیدم که در کمرکشش شکاف عمیقی برداشته…
⭕️ امدادِ بر آب

✳️ سی و دومین نوشته از سلسله یادداشت‌های هفتگی شارمین میمندی‌نژاد، مؤسس جمعیت امام علی، در روزنامه شرق

درباره زلزله صحبت می‌کنیم. نگاهم به افقِ خسته چشمهایش، دوخته می‌شود و دریای اشکی که به نزدیک بیش از یک دهه فعالیت دفتر جمعیت امام علی(ع) در محلات معضل‌خیزِ کرمانشاه همچنان فرونریخته و خورشیدِ خونبارِ دردی که مردمکِ پشتِ این دریا شده. سخنان این همکار و همیار را در خیرگیِ نگاهم به نگاهش، گم می‌کنم و گیج، انعکاس شعله های آتش روستای جعفرآباد را در حَیِّ حضورِ چاره چشم او می‌بینم. زمین را کنده‌اند، گودالی ساخته‌اند. در گودال، چوبها را به همنشینی با آتش، ذغال می‌کنند و بعد ناجوانمردانه، کودکانشان را به داخل آن عمقِ تنگ و سوزان می‌فرستند تا ذغالهای داغ را از خاک و خاکستر جدا کنند و دست و پاسوخته، زیر بی‌رحمیِ نگاه بزرگترها بیرون دهند. کار کودکان در این روستا و روستاهای اطراف همین است و خانواده‌ها علاوه بر فروش مواد مخدر، جابجایی و حمل سلاح و بزهکاری‌هایِ بزرگ و کوچک، فرزندانشان را نیز این‌گونه آزار می‌دهند. شکنجه در اینجا فرهنگی است که نسل به نسل به ارث می‌رسد و اعضای جمعیت ما از شیعه و سنی، از کُرد و فارس، با حضور دائم به کتابِ مهر و دفتر و درس و دوا و دارو و درمان و برآورده کردن نیازهای خانواده، تمام تلاش مشترکشان، درهم شکستنِ چرخه این میراث شوم است.

علیرضا کودکی‌اش را در همین چاله‌های جهنمی گذرانده و هر صبح، از فرودِ آن دوزخِ ناگزیر به پدر که بر فرازِ این هُرمِ جانسوز ایستاده، می‌نگرد. پدر به پول ناچیزی که از سوزاندن زندگی فرزندش در این چاله‌ها به دست می‌آید، نیازی ندارد؛ زیرا چندین برابر این پول را از عمده‌فروشی مواد و اسلحه کسب می‌کند. تنها میراثِ مرگ و آزار است که باید این‌گونه در این روستا، مدرسه شود.

مادر علیرضا نیز همچون دیگر مادران این روستا، دائم در معرض شکنجه است و از همان طفولیت، علیرضا می‌بیند که مادرش هر روز به زنجیر و تازیانه بسته می‌شود. چهارده ساله است که این همه سوختن، کارِ خودش را می‌کند و علیرضا به همدستی مادر، خانه را با پدر به آتش می‌کشد. پدر در لحظه جان سپردن، مسئولیت مرگش را از شانه‌های همسرش بر دوشهای علیرضا چهارده ساله می‌اندازد. چرا که می‌داند تقاصِ خونش را برادران به ضرب اسلحه از همسرش می‌گیرند و پدرکُشی را ابهت و سرمایه و ارثِ چشمگیرِ پسرش می‌کند. در مراسم چهلمش، مادر به چله نشسته بی‌زجر و زنجیر را به رگبار می‌بندند و می‌کشند.
گم و گور کردن جنازه و جسد و مرگ و میر و جنایت، امری عادی در این منطقه است. اهریمن، مسئول فکر نان و کار مردم شده و نسل به نسل است که این اهالی، درختِ انسان را از این چاهِ هول به ذغالِ جسد تبدیل می‌کنند. علیرضا در کباب شده جسم خردسالی‌اش، مو و مژه‌های سوخته‌اش، آرام آرام، قامت مردانه می‌گیرد و در تدریسِ شکنجه و سوزندانِ هر روز خواهرانش، جانشینِ خَلَفِ پدر می گردد و به تازگی در فکر ازدواج است تا دوباره فرزندانی را به حیاتِ و هیبتِ ذغال‌سوزی آورد. ذهنم از یادآوری داستان این روستاها به صدای مردم مهربان و ساده‌دلی که کمکهای خودشان را به مرکز کرمانشاهِ جمعیت آورده‌اند، می‌پرد و در فرصتِ حضور اهداکنندگان، به انگشتِ شرم، اشکم را از شیار چشم می‌دزدم؛ مبادا یارانِ کوه‌قدمم، نازکدلی‌ام را ببینند. باز هم برای امدادرسانی در این زلزله، بسته‌های بی‌شمار آب معدنی هدیه کرده‌اند. دستم را بالا می‌آورم و بر تلخ‌خندِ لبم، مثل پوشاندنِ دندان درد می‌نشانم و پیش خودم می‌گویم:
هموطنم
این آتش ، به امدادِ این آبها خاموش نمی‌شود.

🌐 منبع: روزنامه شرق (یکشنبه ۱۲ آذر ٩۶)
➡️ sharghdaily.ir

🆔 @imamalisociety
جمعیت امام علی pinned «⭕️ امدادِ بر آب ✳️ سی و دومین نوشته از سلسله یادداشت‌های هفتگی شارمین میمندی‌نژاد، مؤسس جمعیت امام علی، در روزنامه شرق درباره زلزله صحبت می‌کنیم. نگاهم به افقِ خسته چشمهایش، دوخته می‌شود و دریای اشکی که به نزدیک بیش از یک دهه فعالیت دفتر جمعیت امام علی(ع)…»
🗣نتایج مسابقات دو ومیدانی پسران جمعیت امام علی در رده نونهالان

1️⃣مقام اول تیم خاک سفید با ۲۱ امتیاز

2️⃣مقام دوم تیم فرحزاد ۲ با ۱۴ امتیاز

3️⃣مقام سوم تیم لب خط با۱۳امتیاز (یک مدال طلا)

4️⃣مقام چهارم تیم سرآسیاب۱ با ۱۳ امتیاز (بدون ‌مدال طلا)

5️⃣مقام پنجم تیم ملک آباد ۱ با ۸ امتیاز

6️⃣مقام ششم تیم قرچک۱ با ۷امتیاز

🏃🏻‍♂️لازم به ذکر است در این مسابقات تیمهای لبخط-پاکدشت ۱- پاکدشت۲- ملک اباد ۱ -ملک اباد ۲- دروازه غار ۱- دروازه غار ۲- فرحزاد ۱-فرحزاد ۲-شهر ری ۱-شهرری ۲ -سراسیاب ۱- سراسیاب ۲-قرچک ۱-قرچک۲- قم- خاکسفید و مولوی حضور داشتند.

🏃🏻‍♂️این مسابقات با حضور ۱۲۵ شرکت کننده (۱۲۰ نفر نونهال و ۵ نفر متولد ۸۰) در تاریخ ۹۶/۰۹/۰۹ برگزار گردید.

http://l1l.ir/34n0
@PersianSportsClub
🗣نتایج مسابقه دو ومیدانی دختران جمعیت امام علی در رده نونهالان

1️⃣مقام اول: تیم ملک اباد ۱ با ۲۷امتیاز

2️⃣مقام دوم: تیم فرحزاد ۱۵ امتیاز

3️⃣مقام سوم: تیم ملک اباد۲ با ۱۴امتیاز

4️⃣مقام چهارم: تیم دروازه غار۲با ۱۰ امتیاز

5️⃣مقام پنجم: تیم دروازه غار۱ با ۷ امتیاز

6️⃣مقام ششم: تیم پاکدشت ۲ با ۶امتیاز

🏃🏼‍♀️لازم به ذکر است در این مسابقات تیمهای لبخط- پاکدشت ۱-پاکدشت۲-ملک اباد ۱ -ملک اباد ۲-دروازه غار ۱-دروازه غار۲ -فرحزاد-شهر ری ۱- شهرری ۲ - سراسیاب قرچک ۱-قرچک ۲-خاکسفید۱ و خاکسفید۲ حضور داشتند.

🏃🏼‍♀️این مسابقات با حضور ۱۰۳نفر نونهال و ۶ نفر متولد ۸۰ در تاریخ ۹۶/۰۹/۱۰ برگزار گردید.

@PersianSportsClub
📌گزارش روزنامه‌ی "قانون" از مسابقات دو و میدانی دختران جمعیت امام علی(ع)
🌀می‌دوند تا فراموش كنند!

🔸ستاره دو تا دست‌هایش را مثل قلب درست کرده و رو به دوربین لبخند می‌زند. روی یکی از آستین‌های بلوز سفید یقه اسکی‌اش با منجق‌های طلایی، قرمز و نقره‌ای نوشته "پرشین" و روی یک آستین دیگرش نوشته "پاکدشت".
همین که عکسش در دوربین مربی ثبت می‌شود، با صدای بلند، شلیک خنده‌اش را رها می‌کند و از این طرف جایگاهِ مربی‌ها به آن طرف می‌دود. یک پارچه سفید در دست دارد که روی آن نيز با رنگ آبی نوشته: "پرشین پاکدشت". پارچه را بالای سرش می‌گیرد و تکان می‌دهد.

🍀يك ليگ دخترانه
دخترهای ۱۰ تا ۱۵ ساله‌ی جمعیت امام علی(ع) در شهر ری، ملک آباد، دروازه غار، فرحزاد، خاک‌سفید، لب خط، قرچک، پاکدشت و سرآسیاب با شعار "قهرمانان بزرگ، نان‌آوران کوچک"، دیروز از صبح تا ساعت سه بعدازظهر به ورزشگاه شهید کشوری رفتند تا در رشته‌های مختلف دوومیدانی با يكديگر رقابت کنند. دخترانی که عده زیادی از آن‌ها حتی مدرسه نرفته‌اند و از سن کم در خیابان‌های تهران دستفروشی کرده‌اند. بعضی دیگر بارها از سوی خانواده‌های ایرانی ومهاجرشان شماتت شده‌اند که چرا پسر به دنیا نیامده‌اند تا بتوانند هر شب پول بیشتری به خانه بیاورند!

goo.gl/XdNmPX

📌گزارش کامل روزنامه‌ی قانون را در لینک زیر می‌توانید دنبال کنید:
http://www.ghanoondaily.ir/fa/news/main/91629/

🆔 @imamalisociety
🌀گاهی وقت‌ها باید دلقکی شوی ...

گاهی وقت ها باید دلقکی باشی تا بفهمی دردهای مردم چقدر با حضورت می‌تواند کمتر شود. گاهی وقت‌ها با شادی‌هایت می‌توانی لبخند را دوباره از زیر آوارها دربیاوری و دوباره به کودکان هدیه بدهی.در این شهر پر خاک مادری را دیدم که برای حضور ما تشکر می کرد. پدری را دیدم که با فرزند کوچکش که در آغوشش بود این خاطرات را می‌خواست ثبت کند. دختر کوچکی را دیدم که با تمام وجود می‌خندید و موهای مرا می‌گرفت و سرش می‌گذاشت. پسر کوچکی را دیدم بینی دلقکی مرا گرفت و با آن بازی می‌کرد. یکی از بچه‌ها دستانم را گرفته بود و هر جا که می‌رفت در بین شادی‌هایش من را هم سهیم خوبی‌هایش می‌کرد.‌ یک دلقک غم‌هایش در دلش اسیرند و شادی‌هایش را به تمامی این فرشتگان زمینی می‌خواهد ببخشد. شاید بوی خاک از دل این شهر برود و این آوارها را دوباره بشود ساخت با دستانی که در دست هم می‌نهیم.

📌از خاطرات اعضای کارناوال شادی جمعیت امام علی در استان کرمانشاه

#خواست_عمومی_برای_مقاوم_سازی_بناها
#زلزله_کرمانشاه
🆔 @imamalisociety

https://goo.gl/b8QoaT
🗣اولین دوره رقابت های والیبال دختران لیگ پرشین، با حضور تیم های محلات حاشیه

🏐مکان:ورزشگاه دانشگاه خوارزمی

🏐زمان:چهارشنبه ۱۵ آذر از ساعت ۹ الی ۱۷
🗣🗣ورود برای بانوان

@PersianSportsClub
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
❗️مشکلات کانکس‌های ارسالی به مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه

❗️مساله‌ی سرویس‌های بهداشتی و حمام از مهمترین مشکلات مردم در این مناطق می‌باشد.

#خواست_عمومی_برای_مقاوم_سازی_بناها

🆔 @imamalisociety
Forwarded from پادکست شورمس
🌀يكشنبه ی آزادی...
🎉🎊‌ عباس پس از ۱۳ سال، امروز آزاد شد!

📸 تصویر: عباس که حالا ۲۹ سال دارد، در نوجوانی طی یک درگیری مرتکب قتل شده بود... و حالا پس از سالها حبس، دوباره در آغوش مادر است.

تصویر به یادماندنیِ این آغوش پرمهر، از مهربانی اولیای محترم دم و از همراهی و همت شما عزیزان پدید آمد🌹🌹🌹

دومین پرونده‌ی امسال (از دوازدهمین سال برگزاری طرح "طفلان مسلم") به سرانجام رسید.


🔸با تعجب به مردم نگاه ميكرد اين آزادی برايش هنوز گنگ بود خودش ميگفت ''باور نميكنم كه آزاد شدم، فكر ميكنم هنوز خوابم، همه چی انگار تغيير كرده، خونه ها، شهر، لباسا" مردم زيادی برای ديدنش اومده بودند و عباس هنوز در شوک آزاديش بود. عباس از شوق آزادي و تمام شدن سال ها رنج و تنهايي به صحبتش با مددكار جميعت امام علي ادامه داد" زمانی که از زندان اومدم بیرون و به سمت خونه اومدیم مثه یه آدم کور بودم هر چی رو میدیدم مطمئن نبودم واقعی باشه، شهر انقدر تغییر کرده که اصلا هیج جا رو نمیشناختم. نمیدونم باید چی بگم و چیکار کنم از خوشحالی هنوز به خودم نیومدم. از جمعیت امام علی ممنونم که برای آزادی من تلاش کردن و زحمت کشیدن. از مردم ممنونم که به جمعیت امام علی اعتماد کردن و برای آزادی من و امثال من کمک کردن؛تمام تلاشم رو میکنم که بتونم ذره ای از این کمک ها و محبت ها رو جبران کنم؛تمام تلاشم رو برای جبران اشتباهم در گذشته انجام میدم"


🔸حال هوای خانه عباس با آمدنش با اعضای جميعت رنگ ديگر گرفته، مادرش در صحبت با اعضای جميعت امام علی ميگويد "شايد آزادی پسرم بهترين هديه طول عمرم باشد از جميعت امام علی(ع) و همه مردم كه تمام تلاششون رو براي آزادی عباس كردند ممنونم، حال هوای خانه ام با اومدنش رنگی ديگه گرفته و هيچ شادی جای اين شادی رو نميگيره. از اوليای دم بخاطر قلب بزرگشون ممنونم ما جون عباس رو از اونا داريم كاش امروز همه مردمی كه برای آزادی عباس كنارمون بودند اينجا بودند تا شاديمون رو باهاشون قسمت كنيم "


🕊عباس بعد از ۱۳ سال حبس، پس از تأمین وجه الرضایه باهمت و همياری هزاران نفر از هموطنان عزيز و با بزرگواری اولياي دم محترم امروز يكشنبه ١٢ آذر ٩٦ از زندان آزاد شد. به اين ترتيب دومين پرونده مطرح شده در طرح طفلان مسلم امسال به سرانجام رسيد. انشالله به زودی از پرونده ميثم هم خبرهای خوبی خواهيم شنيد.

🆔 @eventias

goo.gl/4Yg7BX
🎉جشنوارهٔ «آذردخت»
✳️فروش دستبندهای «سپیدخت» (تولید زنان سرپرست خانوار خانه اشتغال خاکسفید)
۱۵ تا ۱٧ آذر، هر روز ساعت ۱۶ تا ٢۱
📍میدان انقلاب، ابتدای کارگر جنوبی، کوچهٔ مهدیزاده، پ٢۴
همایش «زلزله و چالش‌های امدادرسانی»
زمان: ۱۶ آذر ۹۶ ساعت ۱۶
مکان: ساری، خیابان شهبند، سالن همایش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
Forwarded from موسسه‌مطالعاتی حامیان فردا
چهارمین دوره
مهارت‌افزایی مدیریتی
سازمان‌های مردم‌نهاد

⭕️۱۰ کارگاه

⭕️مدرک مشترک
موسسه مطالعاتی«حامیان فردا»
و«دانشگاه شریف» به شرکت‌کنندگان

جزئیات بیشتر:
021_77944397
و نیز @mr_m20
@hamianefarda
🔹گزارش تصویری از خدمات درمانی تیم پزشکی جمعیت امام علی در مناطق زلزله‌زده در هفته‌ی جاری

#خواست_عمومی_برای_مقاوم_سازی_بناها
#زلزله_کرمانشاه
🆔 @imamalisociety
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
"هفت نفر توی این چادر می‌خوابیم؛ سه نفر توی ماشین!"

❗️مشکلات اسکان موقت در نقاط مختلف در مناطق زلزله‌زده همچنان ادامه دارد. (روستای خانم‌آباد پیربابا، ۷ آذر)

#زلزله_کرمانشاه
🆔 @imamalisociety