◼️برای مردان آب و آتش
(مردان کشتی سانچی)
◾️آتش از عرشهی سانچی زبانه میکشد و از کیلومترها دورتر به ایران میرسد و در جان ما شعله میافکند. جانمان ذره ذره با مردان گرفتار شده در میانهی آب و آتش ذوب میشود؛ در حالیکه مردان اسطورهای سرزمینمان، فرسنگها دور از وطن، تمام اسطورههای کهن را به زلال شدن در آب و پاک شدن در آتش به سرنوشتی افسانهای به بازی میگیرند. آنها عین آب میشوند، تجلی آتش میشوند و پاکی و نجابت اساطیری را از غرب قارهی کهن به شرق جهان و گوشه گوشهی گیتی، سفیر میگردند.
◾️جمعیت امام علی همچون همهی مردم ایران، همدرد خانوادههای این عزیزان است و درگذشت این انسانهای بزرگ را به خانوادهی ایشان و ملت ایران تسلیت عرض مینماید.
goo.gl/NxENxD
🔻 🔻 🔻
🆔 @imamalisociety
(مردان کشتی سانچی)
◾️آتش از عرشهی سانچی زبانه میکشد و از کیلومترها دورتر به ایران میرسد و در جان ما شعله میافکند. جانمان ذره ذره با مردان گرفتار شده در میانهی آب و آتش ذوب میشود؛ در حالیکه مردان اسطورهای سرزمینمان، فرسنگها دور از وطن، تمام اسطورههای کهن را به زلال شدن در آب و پاک شدن در آتش به سرنوشتی افسانهای به بازی میگیرند. آنها عین آب میشوند، تجلی آتش میشوند و پاکی و نجابت اساطیری را از غرب قارهی کهن به شرق جهان و گوشه گوشهی گیتی، سفیر میگردند.
◾️جمعیت امام علی همچون همهی مردم ایران، همدرد خانوادههای این عزیزان است و درگذشت این انسانهای بزرگ را به خانوادهی ایشان و ملت ایران تسلیت عرض مینماید.
goo.gl/NxENxD
🔻 🔻 🔻
🆔 @imamalisociety
⭕️ بیانیه جمعیت امام علی در ارتباط با حوادث اخیر
🔸چندی بود که کشورمان ظاهر آرام خود را از دست داده و خیابانهای بسیاری از شهرها، بازتابی از آشفتگی احوال ایرانمان شده و فضایی ملتهب و تنشزا بر میهنمان حاکم شده بود. فارغ از انواع تحلیلهای سیاسی در زمینه دلایل این رخدادها، آنچه به شکلی چشمگیر جلب توجه کرد، توانایی بالای حاکمیت در مدیریت همه جانبه این بحران در ابعاد مختلف بود؛ البته به دور از داوری درباره روشها و چارچوبهای به کار گرفته شده.
🔸حال برای جمعیت امام علی(ع) به عنوان نهادی مستقل که نزدیک به دو دهه است هزاران تن از داوطلبانش در گوشه گوشه ایران با فجایع اجتماعی روبرو بوده و هستند و وخامت روزافزون زندگی حاشیهنشینان را گواه میدهند، پرسشی تلخ دوباره مطرح شده است.
🔸وقتی میبینیم کارد به استخوان حاشیه نشینان رسیده و بحران انسانی به حدی است که فروش و اجاره و شکنجه و تعرض به کودکان و زنان به پدیدههای رایج بسیاری از محلات حاشیه مبدل شده است، میپرسیم آیا مسئولان محترم قرار است از این مهارت و تدبیر و تجربهشان در امر مدیریت بحران تنها در زمینه اعتراضات خیابانی بهره ببرند؟
🔸آیا نمی توانند و نمیخواهند بالاخره به مدیریت بحرانهایی چون فقر و اعتیاد و پیامدهای وخیمش از جمله کار و ازدواج اجباری کودکان، خودکشی، خشونت لجام گسیخته، انواع بزهکاری و سایر آسیبهایی که به گفته بسیاری از مسئولین، مرزهای بحران را رد کرده و آنها نیز امروز از خانهها فراتر رفته و در خیابانهای شهرها چهره نمایی میکنند، بپردازند؟
🔸آیا هنوز زجر و فلاکت میلیونها هموطن به دغدغه این عزیزان که ذات و ماهیت جایگاهشان، ریشه کنی دردهای جامعه است، منجر نشده است؟ آیا نشستگان بر کرسیهای ریاست، تنها در فشردن دکمه فیلترینگ شبکههای اجتماعی توانا هستند؟ آیا فیلتر کردن مسیر ترانزیت مواد مخدر به قلب شهرها و روستاهای این سرزمین، تا ابد امری محال است؟ دستکم آیا مسئولین ما نمیتوانند مواد مخدر را برای کودکان و نوزادان فیلتر کنند و آیا راهی برای فیلتر کردنِ طرق بی شمارِ سواستفاده از کودکان بدسرپرست و بیسرپرست وجود ندارد؟ چرا این مسیرها همواره با پهنای باند وسیع در اختیار انواع مافیاهای قاچاق و بزه و کلاهبرداری است؟
🔸آیا هنوز ارگانی و مسئولی قصد مدیریت بحران منابع بیت المال را ندارد که هزار هزار میلیارد از سبد میلیونها خانواده ایرانی کسر می شود و در سوی دیگر، فقری جانسوز، تلّی از زندگی ها و خانواده های خاکستر شده بر جا می گذارد؟
🔸جمعیت امام علی(ع) که همواره سعی داشته به عنوان عضوی از جامعه مدنی ایران تریبون رساندن صدای بیصدای افراد به حاشیه رانده شده به گوش حکمرانان باشد، در این برهه که شانههای بسیاری از همنوعانمان در این آب و خاک زیر بارِ گرانی خُرد شده است، بر خود وظیفه میداند با توانی افزونتر از پیش، در عرصه پیگیری حقوق مسلم و خواستههای مردم و نیز مطالبه شفافیت و مدیریت صحیحِ بحرانها ایفای نقش نماید.
🆔 @imamalisociety
〰〰〰〰〰
goo.gl/KgQaFG
🔸چندی بود که کشورمان ظاهر آرام خود را از دست داده و خیابانهای بسیاری از شهرها، بازتابی از آشفتگی احوال ایرانمان شده و فضایی ملتهب و تنشزا بر میهنمان حاکم شده بود. فارغ از انواع تحلیلهای سیاسی در زمینه دلایل این رخدادها، آنچه به شکلی چشمگیر جلب توجه کرد، توانایی بالای حاکمیت در مدیریت همه جانبه این بحران در ابعاد مختلف بود؛ البته به دور از داوری درباره روشها و چارچوبهای به کار گرفته شده.
🔸حال برای جمعیت امام علی(ع) به عنوان نهادی مستقل که نزدیک به دو دهه است هزاران تن از داوطلبانش در گوشه گوشه ایران با فجایع اجتماعی روبرو بوده و هستند و وخامت روزافزون زندگی حاشیهنشینان را گواه میدهند، پرسشی تلخ دوباره مطرح شده است.
🔸وقتی میبینیم کارد به استخوان حاشیه نشینان رسیده و بحران انسانی به حدی است که فروش و اجاره و شکنجه و تعرض به کودکان و زنان به پدیدههای رایج بسیاری از محلات حاشیه مبدل شده است، میپرسیم آیا مسئولان محترم قرار است از این مهارت و تدبیر و تجربهشان در امر مدیریت بحران تنها در زمینه اعتراضات خیابانی بهره ببرند؟
🔸آیا نمی توانند و نمیخواهند بالاخره به مدیریت بحرانهایی چون فقر و اعتیاد و پیامدهای وخیمش از جمله کار و ازدواج اجباری کودکان، خودکشی، خشونت لجام گسیخته، انواع بزهکاری و سایر آسیبهایی که به گفته بسیاری از مسئولین، مرزهای بحران را رد کرده و آنها نیز امروز از خانهها فراتر رفته و در خیابانهای شهرها چهره نمایی میکنند، بپردازند؟
🔸آیا هنوز زجر و فلاکت میلیونها هموطن به دغدغه این عزیزان که ذات و ماهیت جایگاهشان، ریشه کنی دردهای جامعه است، منجر نشده است؟ آیا نشستگان بر کرسیهای ریاست، تنها در فشردن دکمه فیلترینگ شبکههای اجتماعی توانا هستند؟ آیا فیلتر کردن مسیر ترانزیت مواد مخدر به قلب شهرها و روستاهای این سرزمین، تا ابد امری محال است؟ دستکم آیا مسئولین ما نمیتوانند مواد مخدر را برای کودکان و نوزادان فیلتر کنند و آیا راهی برای فیلتر کردنِ طرق بی شمارِ سواستفاده از کودکان بدسرپرست و بیسرپرست وجود ندارد؟ چرا این مسیرها همواره با پهنای باند وسیع در اختیار انواع مافیاهای قاچاق و بزه و کلاهبرداری است؟
🔸آیا هنوز ارگانی و مسئولی قصد مدیریت بحران منابع بیت المال را ندارد که هزار هزار میلیارد از سبد میلیونها خانواده ایرانی کسر می شود و در سوی دیگر، فقری جانسوز، تلّی از زندگی ها و خانواده های خاکستر شده بر جا می گذارد؟
🔸جمعیت امام علی(ع) که همواره سعی داشته به عنوان عضوی از جامعه مدنی ایران تریبون رساندن صدای بیصدای افراد به حاشیه رانده شده به گوش حکمرانان باشد، در این برهه که شانههای بسیاری از همنوعانمان در این آب و خاک زیر بارِ گرانی خُرد شده است، بر خود وظیفه میداند با توانی افزونتر از پیش، در عرصه پیگیری حقوق مسلم و خواستههای مردم و نیز مطالبه شفافیت و مدیریت صحیحِ بحرانها ایفای نقش نماید.
🆔 @imamalisociety
〰〰〰〰〰
goo.gl/KgQaFG
Forwarded from پادکست شورمس
یک نوجوان به کمک ما نیاز دارد، جان ابوالفضل را نجات دهیم!
تنها ۷ روز فرصت مانده!
➡️ life.sosapoverty.org
لینک پرداخت:
donate.sosapoverty.org/life
شماره کارت:
۶۱۰۴۳۳۷۹۸۱۷۶۷۰۸۸
🆔 @eventias
تنها ۷ روز فرصت مانده!
➡️ life.sosapoverty.org
لینک پرداخت:
donate.sosapoverty.org/life
شماره کارت:
۶۱۰۴۳۳۷۹۸۱۷۶۷۰۸۸
🆔 @eventias
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔸تبلوری از خودباوری در قابی به زرینی گندم دشتهای این سرزمین
🔸تابلوهای معرق خوشهی گندم، هنر دست کودکان خانه ایرانی احمدآباد مستوفی
📞۰۲۱-۵۶۷۱۵۶۴۳
🆔 @imamalisociety
🔸تابلوهای معرق خوشهی گندم، هنر دست کودکان خانه ایرانی احمدآباد مستوفی
📞۰۲۱-۵۶۷۱۵۶۴۳
🆔 @imamalisociety
Forwarded from انجمن جامعه شناسی ایران
گزارش سفر بندر عباس.pdf
2.5 MB
♻️ گزارش سفر شورای مرکزی شبکهی ملی موسسات نیکوکاری و خیریه به شهر بندر عباس به دعوت موسسهی خیریهی بیماران خاص استان هرمزگان، ۲۰ و ۲۱ دی ماه ۱۳۹۶
🔹قسمتی از شعری تاثیرگذار از دختر سیزده سالهی اهل مالاوی، یکی از فقیرترین کشورها که در آن تبعیض جنسیتی وجود دارد.
وقتی بخواهم ازدواج میکنم
هیچ کس در دنیا نمیتواند
مرا به ازدواج وادار کند
حتی اگر مرا کتک بزنی،
حتی اگر دنبالم کنی
وقتی ازدواج میکنم که بخواهم
اما نه پیش از آنکه خوب تحصیل کنم
و نه پیش از آنکه خوب بزرگ شوم
وقتی ازدواج میکنم که بخواهم
#ازدواج_کودکان
goo.gl/r7dBTz
🔻 🔻 🔻
🆔 @imamalisociety
وقتی بخواهم ازدواج میکنم
هیچ کس در دنیا نمیتواند
مرا به ازدواج وادار کند
حتی اگر مرا کتک بزنی،
حتی اگر دنبالم کنی
وقتی ازدواج میکنم که بخواهم
اما نه پیش از آنکه خوب تحصیل کنم
و نه پیش از آنکه خوب بزرگ شوم
وقتی ازدواج میکنم که بخواهم
#ازدواج_کودکان
goo.gl/r7dBTz
🔻 🔻 🔻
🆔 @imamalisociety
Forwarded from ﻛﺎﻧﺎﻝ ﺳﻼﻣﺖ ﺟﻤﻌﻴﺖ اﻣﺎﻡ ﻋلی
📣"فراخوان پزشکان داوطلب متخصص اطفال و زنان برای مناطق زلزله زده"
در مناطق زلزله زده ثلاث باباجانی و سرپل نیاز شدید به حضور پزشکان متخصص اطفال و زنان می باشد.
از عزیزان داوطلب دعوت به عمل می آید، که کارت نظام و زمان حضور خود را به آیدی تلگرام @EmamAliDarman اطلاع دهند.
🍃🌸🍃〰〰〰〰〰
https://goo.gl/LaU26j
در مناطق زلزله زده ثلاث باباجانی و سرپل نیاز شدید به حضور پزشکان متخصص اطفال و زنان می باشد.
از عزیزان داوطلب دعوت به عمل می آید، که کارت نظام و زمان حضور خود را به آیدی تلگرام @EmamAliDarman اطلاع دهند.
🍃🌸🍃〰〰〰〰〰
https://goo.gl/LaU26j
Forwarded from پادکست شورمس
یک نوجوان به کمک ما نیاز دارد، جان ابوالفضل را نجات دهیم!
تنها ۶ روز فرصت مانده!
➡️ life.sosapoverty.org
لینک پرداخت:
donate.sosapoverty.org/life
شماره کارت:
۶۱۰۴۳۳۷۹۸۱۷۶۷۰۸۸
🆔 @eventias
تنها ۶ روز فرصت مانده!
➡️ life.sosapoverty.org
لینک پرداخت:
donate.sosapoverty.org/life
شماره کارت:
۶۱۰۴۳۳۷۹۸۱۷۶۷۰۸۸
🆔 @eventias
Forwarded from قربانیان خاموش
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
✅ فقط یک جامعه آگاه توانایی کاهش کودک آزاری را دارد
آگاه شویم و دیگران را آگاه کنیم تا کودکان کودکی خود را به ناچار گم نکنند ↙️
https://t.me/joinchat/AAAAAEsgTHtOPe1eZRymXA
آگاه شویم و دیگران را آگاه کنیم تا کودکان کودکی خود را به ناچار گم نکنند ↙️
https://t.me/joinchat/AAAAAEsgTHtOPe1eZRymXA
🌀در سالگرد پرواز #احد_و_صمد؛ ققنوسهای کوچههای تنهایی
🔹از دی ماه این سالهایمان، هیچ سرمایی برنمیخیزد؛ گرما و هُرم آتش است که بر جانمان افتاده و یکی یکی ما را در خود میسوزاند. پارسال همین روزها بود که دو کودک زبالهگرد، احد و صمد، در آتش انبار ضایعاتی گرفتار آمدند و جان شیرینشان و پاکی بینهایتشان در آتش سوخت. روزهایی پس از آن آتشنشانان پلاسکو، گویی به خونخواهی این کودکان، بر ظلم آتش حملهور شدند و این روزها که عزیزانمان در کشتی سانچی، در دل آبها، گرفتار آتش گردیدند. دی ماه گویی جشنوارهی آتش به راه انداخته و در آتش بیتفاوتیها که دو کودک بیپناه در آن سوختند، حالا حالاها باید جان بدهیم تا شعلههای خشم کائنات فرو بنشیند.
🔹احد و صمد اگرچه رفتند اما هر روز، در هر کوچه و خیابان این شهر، احد و صمدهایی را میبینیم که کیسه بر دوش، بار بیمهری جامعه را به دوش میکشند و آن را در گونیهای خویش پنهان میکنند تا مبادا بوی تعفن نامهربانیها ما را بیازارد. آنها در این طغیان درد، خود قربانی میشوند تا شاید مفرّی بر این جامعهی ظلمت زده یافت شود. مباد بر ما که به جای قربانی کردن کبر و خودخواهی خویش و پایین آوردن این بارهای بیمهری از شانههای نحیف کودکان، کودکانمان اینگونه عیان در مقابل چشمانمان و در تنهایی و رنج، به پاک کردن این جامعه از شرّ زشتیها قیام کنند و قربانی آتشهای مهیب خودپرستی و تزویر و ریا گردند؛ و ما تنها به نظاره بنشینیم.
📸 تصویری از محل دفن احد و صمد در بیابانی بین کرج و اشتهارد (به علت نداشتن اوراق شناسایی، حتی زمینی در قبرستان شهر برای دفن این دو برادر داده نشد.)
#زباله_گردی_حق_کودکان_نیست
#نه_به_کار_کودک
goo.gl/idWuzT
🔻 🔻 🔻
🆔 @imamalisociety
🔹از دی ماه این سالهایمان، هیچ سرمایی برنمیخیزد؛ گرما و هُرم آتش است که بر جانمان افتاده و یکی یکی ما را در خود میسوزاند. پارسال همین روزها بود که دو کودک زبالهگرد، احد و صمد، در آتش انبار ضایعاتی گرفتار آمدند و جان شیرینشان و پاکی بینهایتشان در آتش سوخت. روزهایی پس از آن آتشنشانان پلاسکو، گویی به خونخواهی این کودکان، بر ظلم آتش حملهور شدند و این روزها که عزیزانمان در کشتی سانچی، در دل آبها، گرفتار آتش گردیدند. دی ماه گویی جشنوارهی آتش به راه انداخته و در آتش بیتفاوتیها که دو کودک بیپناه در آن سوختند، حالا حالاها باید جان بدهیم تا شعلههای خشم کائنات فرو بنشیند.
🔹احد و صمد اگرچه رفتند اما هر روز، در هر کوچه و خیابان این شهر، احد و صمدهایی را میبینیم که کیسه بر دوش، بار بیمهری جامعه را به دوش میکشند و آن را در گونیهای خویش پنهان میکنند تا مبادا بوی تعفن نامهربانیها ما را بیازارد. آنها در این طغیان درد، خود قربانی میشوند تا شاید مفرّی بر این جامعهی ظلمت زده یافت شود. مباد بر ما که به جای قربانی کردن کبر و خودخواهی خویش و پایین آوردن این بارهای بیمهری از شانههای نحیف کودکان، کودکانمان اینگونه عیان در مقابل چشمانمان و در تنهایی و رنج، به پاک کردن این جامعه از شرّ زشتیها قیام کنند و قربانی آتشهای مهیب خودپرستی و تزویر و ریا گردند؛ و ما تنها به نظاره بنشینیم.
📸 تصویری از محل دفن احد و صمد در بیابانی بین کرج و اشتهارد (به علت نداشتن اوراق شناسایی، حتی زمینی در قبرستان شهر برای دفن این دو برادر داده نشد.)
#زباله_گردی_حق_کودکان_نیست
#نه_به_کار_کودک
goo.gl/idWuzT
🔻 🔻 🔻
🆔 @imamalisociety
Forwarded from قربانیان خاموش
❗️در مواردى از گزارش كودك آزارى، تحقيقات در حد پرسش از خانواده كودك كه همان آزارگران اند، بوده است.
طراح: مستانه فاطمی
#قربانیان_خاموش
🌐 Nochildabuse.sosapoverty.org
🆔 @NoChildAbuse
طراح: مستانه فاطمی
#قربانیان_خاموش
🌐 Nochildabuse.sosapoverty.org
🆔 @NoChildAbuse
🔆کنسرت گروه "آواز نوای ارغوان" جمعیت امام علی
"به نفع زلزلهزدگان غرب کشور"
📆زمان: ۶ بهمن، ساعت ۱۷-۱۴
📍مکان: سرای محلهی داراباد
منتظر حضور شما عزیزان هستیم.
🎫خرید بلیت از:
https://goo.gl/YusfPB
"به نفع زلزلهزدگان غرب کشور"
📆زمان: ۶ بهمن، ساعت ۱۷-۱۴
📍مکان: سرای محلهی داراباد
منتظر حضور شما عزیزان هستیم.
🎫خرید بلیت از:
https://goo.gl/YusfPB
🔹طرح تدریس عشق در مرکز جمعیت امام علی در تبریز در دههی امتحانات دی ماه ۹۶ به همت بیش از ۲۵ مدرس برای تقویت درسی کودکان مناطق حاشیهنشین این شهر برگزار شد.
🔹در این طرح، بالغ بر هشتاد کلاس با میانگین کمّی ۱/۹ دانش آموز در هرکلاس برای ۳۵ کودک در فاصلهی چند روز مانده به امتحاناتشان تشکیل شد.
🔹رابطهی صمیمی و پر از اعتماد بهوجود آمده در کلاسها بین مدرسها و کودکان، بهانهای برای آشنایی با مشکلات و دردهای روزمره این کودکان فراهم آورد. مشکلاتی از قبیل:
نداشتن لباس زمستانی(کاپشن)، نداشتن کفش (استفاده از دمپایی در فصل سرما)، نداشتن فرد باسوادی در خانهشان جهت کمک درسی در طول سال و شکایت از تنبیهات بدنی در مدارس.
🔹در خلال برگزاری این طرح، کودکی که نسبت به همسن و سالان خود از توانایی یادگیری کمتری برخوردار بود، پس از انجام تست "آدمک گودیناف" توسط یکی از مدرسان، مشخص گردید که از مشکل "دیرآموزی و ضعف در تمرکز" رنج میبرد.
🔹این کودک جهت تایید مشکل و درمان به مراکز توانبخشی و اختلالات یادگیری و هستهی مشاورهی استان معرفی گردید.
goo.gl/TekwtP
🔻 🔻 🔻
🆔 @imamalisociety
🔹در این طرح، بالغ بر هشتاد کلاس با میانگین کمّی ۱/۹ دانش آموز در هرکلاس برای ۳۵ کودک در فاصلهی چند روز مانده به امتحاناتشان تشکیل شد.
🔹رابطهی صمیمی و پر از اعتماد بهوجود آمده در کلاسها بین مدرسها و کودکان، بهانهای برای آشنایی با مشکلات و دردهای روزمره این کودکان فراهم آورد. مشکلاتی از قبیل:
نداشتن لباس زمستانی(کاپشن)، نداشتن کفش (استفاده از دمپایی در فصل سرما)، نداشتن فرد باسوادی در خانهشان جهت کمک درسی در طول سال و شکایت از تنبیهات بدنی در مدارس.
🔹در خلال برگزاری این طرح، کودکی که نسبت به همسن و سالان خود از توانایی یادگیری کمتری برخوردار بود، پس از انجام تست "آدمک گودیناف" توسط یکی از مدرسان، مشخص گردید که از مشکل "دیرآموزی و ضعف در تمرکز" رنج میبرد.
🔹این کودک جهت تایید مشکل و درمان به مراکز توانبخشی و اختلالات یادگیری و هستهی مشاورهی استان معرفی گردید.
goo.gl/TekwtP
🔻 🔻 🔻
🆔 @imamalisociety
Forwarded from پادکست شورمس
✅ با کمک و همیاری تکتک شما عزیزان مبلغ قابل توجهی از وجه الرضایه مورد نیاز برای نجات جان یک نوجوان تامین شده است.
🔴 ابوالفضل و خانوادهاش که نور امید در دلشان روشن شده، همچنان به کمک ما نیاز دارند. با مراجعه به سایت، در بخشش سهیم شویم:
➡️ life.sosapoverty.org
لینک پرداخت:
donate.sosapoverty.org/life
شماره کارت:
۶۱۰۴۳۳۷۹۸۱۷۶۷۰۸۸
شماره شبا:
IR59 0120 0200 0000 6974 0586 41
🆔 @eventias
〰〰〰〰〰
goo.gl/iDAQsn
🔴 ابوالفضل و خانوادهاش که نور امید در دلشان روشن شده، همچنان به کمک ما نیاز دارند. با مراجعه به سایت، در بخشش سهیم شویم:
➡️ life.sosapoverty.org
لینک پرداخت:
donate.sosapoverty.org/life
شماره کارت:
۶۱۰۴۳۳۷۹۸۱۷۶۷۰۸۸
شماره شبا:
IR59 0120 0200 0000 6974 0586 41
🆔 @eventias
〰〰〰〰〰
goo.gl/iDAQsn
🌀خاطرهای از زبان یکی از مسئولین آشپزخانهی طراوت
🔸با یکی از دختران خانه اشتغال و به دور از باقی خانمها نشسته بودیم. سعی میکردم تا کمی از افسردگی کاملا آشکارش را کم کنم. به او دلگرمی میدادم. شروع به تعریف کردن نمود. میگفت: پدرم مرا فروخت. در ازای پول کمی مرا فروخت و هنوز هیچ چیز از زندگی نمیدانستم که بچهای هم پیدا کردم. میدیدم که پا به پای مادرش در تمام مدت مشغول کار است تا بتواند هزینهی زندگی خواهر و برادرها و بچهی خودش را تامین کند؛ ولی واقعا دختری به این سن به جای هر چیز باید آنقدر کار کند که از خستگی به خواب رود؟ آیا واقعا تمام زندگیاش قرار است در همین خلاصه شود؟
🔸داشت میگفت همیشه همینطور بوده و همیشه هم همینطور خواهد ماند. مینالید که هیچ تغییری در زندگیش نمیتواند بدهد. از هر در مثبتی وارد میشدم یک دریچهی منفی جدید در مقابلم میگشود؛ خلاصه منفی و منفی و منفی؛ فقط همین .تا ازش پرسیدم اگر دختر داشته باشی و شوهرت بخواهد او را در سن پایین شوهر بدهد چه میکنی؟ یکدفعه خیلی جدی گفت: تا هر کجا و هر شرایطی که باشد نمیگذارم این اتفاق بیفتد. امکان ندارد که اجازه بدم.
🔸لبخندی به او زدم و گفتم: این یعنی تغییر. پس همه چیز قابل تغییر است اگر ما همت کنیم و عوض شویم...
goo.gl/h4NkBL
🔻 🔻 🔻
🆔 @imamalisociety
🔸با یکی از دختران خانه اشتغال و به دور از باقی خانمها نشسته بودیم. سعی میکردم تا کمی از افسردگی کاملا آشکارش را کم کنم. به او دلگرمی میدادم. شروع به تعریف کردن نمود. میگفت: پدرم مرا فروخت. در ازای پول کمی مرا فروخت و هنوز هیچ چیز از زندگی نمیدانستم که بچهای هم پیدا کردم. میدیدم که پا به پای مادرش در تمام مدت مشغول کار است تا بتواند هزینهی زندگی خواهر و برادرها و بچهی خودش را تامین کند؛ ولی واقعا دختری به این سن به جای هر چیز باید آنقدر کار کند که از خستگی به خواب رود؟ آیا واقعا تمام زندگیاش قرار است در همین خلاصه شود؟
🔸داشت میگفت همیشه همینطور بوده و همیشه هم همینطور خواهد ماند. مینالید که هیچ تغییری در زندگیش نمیتواند بدهد. از هر در مثبتی وارد میشدم یک دریچهی منفی جدید در مقابلم میگشود؛ خلاصه منفی و منفی و منفی؛ فقط همین .تا ازش پرسیدم اگر دختر داشته باشی و شوهرت بخواهد او را در سن پایین شوهر بدهد چه میکنی؟ یکدفعه خیلی جدی گفت: تا هر کجا و هر شرایطی که باشد نمیگذارم این اتفاق بیفتد. امکان ندارد که اجازه بدم.
🔸لبخندی به او زدم و گفتم: این یعنی تغییر. پس همه چیز قابل تغییر است اگر ما همت کنیم و عوض شویم...
goo.gl/h4NkBL
🔻 🔻 🔻
🆔 @imamalisociety
جمعیت امام علی
🌀در سالگرد پرواز #احد_و_صمد؛ ققنوسهای کوچههای تنهایی 🔹از دی ماه این سالهایمان، هیچ سرمایی برنمیخیزد؛ گرما و هُرم آتش است که بر جانمان افتاده و یکی یکی ما را در خود میسوزاند. پارسال همین روزها بود که دو کودک زبالهگرد، احد و صمد، در آتش انبار ضایعاتی گرفتار…
❗️در سالگرد پرکشیدن #احد_و_صمد، معصوميت اين شهر، غرقه در آتش بىتفاوتىِ ما همچنان میسوزد...
🌹به ياد احدها و صمدها
👤 طراح: مستانه فاطمی
#زباله_گردی_حق_کودکان_نیست
🆔 @imamalisociety
🌹به ياد احدها و صمدها
👤 طراح: مستانه فاطمی
#زباله_گردی_حق_کودکان_نیست
🆔 @imamalisociety
🌀گزارش کلی از آخرین وضعیت فعالیت جمعیت امام علی در سرپل ذهاب
🔹پس از برگزاری جلسات متعدد و نیازسنجی و تحلیل وضعیت گذشته و حال منطقه و با نگاه بلندمدت به ارتقای وضعیت آینده و پذیرش اهمیت مسالهی توانمندسازی فرهنگی، هنری، آموزشی، اشتغالی، ورزشی و... به خصوص برای کودکان و زنان با اولویت افراد محروم و آسیب پذیرجامعه، جمعیت امام علی تصمیم گرفت به جای هزینه نمودن در بخشهایی که بودجهی دولتیِ مشخص برای آنها تعریف شده است، اقدام به تاسیس یک مجتمع چند منظوره با اهداف فوق الذکر در شهر سرپل ذهاب نماید که پس از پایان بحران زلزله، این شهر به حالت قبل از زلزله بازنگردد؛ بلکه وضعیت شهر نسبت به قبل ارتقا یافته و محرومیت سالهای سال آن اندکی کاهش یابد.
🔹در همین راستا در کنار خدمات روزانهای که جمعیت در مناطق زلزله زده کرمانشاه دارد (از قبیل توزیع اقلام ضروری مورد نیاز مردم شامل خوراک، وسایل گرمایشی، چادر، پتو، پوشاک و سایر اقلام ضروری، پیگیری اعزام پزشک و تامین دارو، توزیع و هدایت کانکسهای اسکان و سرویس بهداشتی اهدایی خیرین و همچنین خرید و توزیع اتاقک های ایزولهی ویژه بیماران و افراد خاص، برگزاری جشن بزرگ شب یلدا برای صدها نفر از کودکان و توزیع بیش از هزار کیسه مواد غذایی در سطح منطقه که مجموعا تاکنون چند صدمیلیون تومان برای این برنامهها هزینه شده است.) پیگیری تاسیس این مرکز چند منظوره را با تمام توان در دستور کار خود قرار داده است که تاکنون چند گام مهم برای این هدف برداشته شده:
🔻شناسایی ده قطعه زمین در نقاط مختلف شهر
🔻یافتن مالکین این زمینها و مذاکره جهت انتخاب و پیگیری خرید و تملک
🔻تمرکز بر روی دو قطعه زمین و رایزنی با مقامات محلی برای تملک زمین
🔻مذاکره با تیمهای فنی و عمرانی مختلف و برآورد هزینههای ساخت شامل محوطهسازی، ساختمان، سوله و...
🔻نهادسازی محلی و سازماندهی اعضای داوطلب در سرپل ذهاب با هدف تشکیل هستهی اولیه مدیریت فعالیتها در منطقه
🔻عضوگیری منظم از نیروهای داوطلب سرپل ذهاب و روستاهای اطراف و برگزاری جلسات منظم توجیهی و آموزشی
🔻شروع فعالیت در کانکسهای پایگاه جمعیت با هدف آموزش تیمهای تخصصی جذب شده آموزش، فرهنگی، هنری، روانشناسی، درمانی و...
🔹در حال حاضر پیگیری تملک این دو قطعه زمین به صورت همزمان و روزانه در حال انجام است که امید میرود با سرعت گرفتن روند اداری که بخش عمدهی آن زمانبر بوده و سرعت دادن به آن از دست جمعیت خارج است، با نهایی شدن یکی از این دو قطعه زمین، بلافاصله کار ساخت این مجمتع آغاز گردد.
🔹با سپاس فراوان از خیرین بزرگواری که با صبر و اعتماد به جمعیت هر لحظه در کنار ما هستند و با پیگیری دلسوازنه، ما را به ادامهی راه امیدوارتر از قبل مینمایند.
🌐 گزارش از نمایندگی جمعیت امام علی در کرمانشاه
#خواست_عمومی_برای_مقاوم_سازی_بناها
#زلزله_کرمانشاه
🆔 @jamiatkermanshah
🆔 @imamalisociety
🔹پس از برگزاری جلسات متعدد و نیازسنجی و تحلیل وضعیت گذشته و حال منطقه و با نگاه بلندمدت به ارتقای وضعیت آینده و پذیرش اهمیت مسالهی توانمندسازی فرهنگی، هنری، آموزشی، اشتغالی، ورزشی و... به خصوص برای کودکان و زنان با اولویت افراد محروم و آسیب پذیرجامعه، جمعیت امام علی تصمیم گرفت به جای هزینه نمودن در بخشهایی که بودجهی دولتیِ مشخص برای آنها تعریف شده است، اقدام به تاسیس یک مجتمع چند منظوره با اهداف فوق الذکر در شهر سرپل ذهاب نماید که پس از پایان بحران زلزله، این شهر به حالت قبل از زلزله بازنگردد؛ بلکه وضعیت شهر نسبت به قبل ارتقا یافته و محرومیت سالهای سال آن اندکی کاهش یابد.
🔹در همین راستا در کنار خدمات روزانهای که جمعیت در مناطق زلزله زده کرمانشاه دارد (از قبیل توزیع اقلام ضروری مورد نیاز مردم شامل خوراک، وسایل گرمایشی، چادر، پتو، پوشاک و سایر اقلام ضروری، پیگیری اعزام پزشک و تامین دارو، توزیع و هدایت کانکسهای اسکان و سرویس بهداشتی اهدایی خیرین و همچنین خرید و توزیع اتاقک های ایزولهی ویژه بیماران و افراد خاص، برگزاری جشن بزرگ شب یلدا برای صدها نفر از کودکان و توزیع بیش از هزار کیسه مواد غذایی در سطح منطقه که مجموعا تاکنون چند صدمیلیون تومان برای این برنامهها هزینه شده است.) پیگیری تاسیس این مرکز چند منظوره را با تمام توان در دستور کار خود قرار داده است که تاکنون چند گام مهم برای این هدف برداشته شده:
🔻شناسایی ده قطعه زمین در نقاط مختلف شهر
🔻یافتن مالکین این زمینها و مذاکره جهت انتخاب و پیگیری خرید و تملک
🔻تمرکز بر روی دو قطعه زمین و رایزنی با مقامات محلی برای تملک زمین
🔻مذاکره با تیمهای فنی و عمرانی مختلف و برآورد هزینههای ساخت شامل محوطهسازی، ساختمان، سوله و...
🔻نهادسازی محلی و سازماندهی اعضای داوطلب در سرپل ذهاب با هدف تشکیل هستهی اولیه مدیریت فعالیتها در منطقه
🔻عضوگیری منظم از نیروهای داوطلب سرپل ذهاب و روستاهای اطراف و برگزاری جلسات منظم توجیهی و آموزشی
🔻شروع فعالیت در کانکسهای پایگاه جمعیت با هدف آموزش تیمهای تخصصی جذب شده آموزش، فرهنگی، هنری، روانشناسی، درمانی و...
🔹در حال حاضر پیگیری تملک این دو قطعه زمین به صورت همزمان و روزانه در حال انجام است که امید میرود با سرعت گرفتن روند اداری که بخش عمدهی آن زمانبر بوده و سرعت دادن به آن از دست جمعیت خارج است، با نهایی شدن یکی از این دو قطعه زمین، بلافاصله کار ساخت این مجمتع آغاز گردد.
🔹با سپاس فراوان از خیرین بزرگواری که با صبر و اعتماد به جمعیت هر لحظه در کنار ما هستند و با پیگیری دلسوازنه، ما را به ادامهی راه امیدوارتر از قبل مینمایند.
🌐 گزارش از نمایندگی جمعیت امام علی در کرمانشاه
#خواست_عمومی_برای_مقاوم_سازی_بناها
#زلزله_کرمانشاه
🆔 @jamiatkermanshah
🆔 @imamalisociety
🥇🥈شروع مقتدرانه🥇🥈
دو کاراتهکای پرشین احمدآباد مستوفی در مسابقات استان تهران خوش درخشیدند. مریم ازبک در این مسابقات مقام اول و سلیمه ابراهیمی مقام دوم را کسب کرد.
🆔 @imamalisociety
دو کاراتهکای پرشین احمدآباد مستوفی در مسابقات استان تهران خوش درخشیدند. مریم ازبک در این مسابقات مقام اول و سلیمه ابراهیمی مقام دوم را کسب کرد.
🆔 @imamalisociety
Forwarded from جمعیت امام علی(ع) کرمانشاه
‼️دنیای کوچکت به رگبار نامهری، طوفانی شد...
زخمی شدی و آب از آب تکان نخورد
کسی نپرسید از لحظه های رفته بر تو...
از ثانیه های هراس و
فریادهای کودکانه ات...
از اشک های خونین غلتان بر گونه های کوچکت!
گوش دنیا سنگین است، نعره جنگ های قدرت را می شنود و
تو این میان، نه دیده می شوی و نه دیوار های بلند حاشا؛ ضجه هایت را عبور می دهد!
زمانه ی تلخی است عسل جان...
تلخ تر از لحظه هایی که بر تو گذشت.
چشم ها را بسته ایم که نبینیم!
گوش کر کرده که نشنویم!
سال هاست زندگی می کنیم کنار آنهایی که فکرشان مشغول
هوایی دیگر است؛
مشغول تماشای رنگ رنگ چراغ برج هایی است که کنارش شمع روشن می کنند...
گاهی می شود فکر کرد که امیدی به فردایی روشن تر برای تو نیست، چون هوای دل آدم ها این روزها، بس ناجوانمردانه سرد است...
=================
📌گوش عسل امروز توسط پدر شیشه ای جوانمردش! وقت درخواست غذا برای سفره خالی ناهار شکست...
#کرمانشاه
#قربانیان_خاموش
📍 #سمینار کودک آزاری در سکونتگاههای فقیرنشین: به زودی در بهمن ۹۶
🌐 Nochildabuse.sosapoverty.org
🆔 @NoChildAbuse
🆔 @jamiatkermanshah
〰〰〰〰〰
goo.gl/Jfub4c
زخمی شدی و آب از آب تکان نخورد
کسی نپرسید از لحظه های رفته بر تو...
از ثانیه های هراس و
فریادهای کودکانه ات...
از اشک های خونین غلتان بر گونه های کوچکت!
گوش دنیا سنگین است، نعره جنگ های قدرت را می شنود و
تو این میان، نه دیده می شوی و نه دیوار های بلند حاشا؛ ضجه هایت را عبور می دهد!
زمانه ی تلخی است عسل جان...
تلخ تر از لحظه هایی که بر تو گذشت.
چشم ها را بسته ایم که نبینیم!
گوش کر کرده که نشنویم!
سال هاست زندگی می کنیم کنار آنهایی که فکرشان مشغول
هوایی دیگر است؛
مشغول تماشای رنگ رنگ چراغ برج هایی است که کنارش شمع روشن می کنند...
گاهی می شود فکر کرد که امیدی به فردایی روشن تر برای تو نیست، چون هوای دل آدم ها این روزها، بس ناجوانمردانه سرد است...
=================
📌گوش عسل امروز توسط پدر شیشه ای جوانمردش! وقت درخواست غذا برای سفره خالی ناهار شکست...
#کرمانشاه
#قربانیان_خاموش
📍 #سمینار کودک آزاری در سکونتگاههای فقیرنشین: به زودی در بهمن ۹۶
🌐 Nochildabuse.sosapoverty.org
🆔 @NoChildAbuse
🆔 @jamiatkermanshah
〰〰〰〰〰
goo.gl/Jfub4c