This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
.
محمد زارع فومنی دبیر کل حزب مردمی اصلاحات و صاحب امتیاز و مدیرمسئول روزنامه صدای اصلاحات در همایش خانه احزاب در وزارت کشور (در بهمن ۱۴۰۰) به سیاست کلی نظام در عدم مذاکره مستقیم با آمریکا، انتقاد کرده و گفت مملکت را مستعمره چین و روسیه کردهاید.
او با نقد عدم مذاکره با آمریکا به عنوان کشوری مسیحی که به دنبال دموکراسی است، میگوید با کافرها و کمونیستها معامله میکنیم و منافع کشور را برای خرید اسلحه به خطر میاندازیم.
#همآوا
@IranHamAva
محمد زارع فومنی دبیر کل حزب مردمی اصلاحات و صاحب امتیاز و مدیرمسئول روزنامه صدای اصلاحات در همایش خانه احزاب در وزارت کشور (در بهمن ۱۴۰۰) به سیاست کلی نظام در عدم مذاکره مستقیم با آمریکا، انتقاد کرده و گفت مملکت را مستعمره چین و روسیه کردهاید.
او با نقد عدم مذاکره با آمریکا به عنوان کشوری مسیحی که به دنبال دموکراسی است، میگوید با کافرها و کمونیستها معامله میکنیم و منافع کشور را برای خرید اسلحه به خطر میاندازیم.
#همآوا
@IranHamAva
.
#علی_دایی در استوری اینستاگرامی خود نوشت: «دریاچه ارومیه را دریابید»
علی دائی در استوری اینستاگرامی خود از عدم توجه جمهوری اسلامی نسبت به وضعیت فاجعه بار زیست محیطی دریاچه ارومیه نوشت و خواستار رسیدگی به وضعیت اسفناک «مهمترین دریاچه و از دریاچههای نادر دنیا»، شد و گفت: «متاسفانه بهسرعت در حال حذف از نقشه کشورمان و تبدیل شدن به شورهزار و منبع گرد و غبار است».
این ورزشکار محبوب و مردمی میافزاید: «هفت سال پیش ما با تیم ملی ۹۸ برای اطلاع رسانی به مردم و مسئولان از وضعیت اسفناک دریاچه ارومیه، در بازی نمادینی مربوط به همین دریاچه شرکت کردیم، متاسفانه تا بهامروز هیچکدام از وعدهها عملی نشده است».
#همآوا
@IranHamAva
#علی_دایی در استوری اینستاگرامی خود نوشت: «دریاچه ارومیه را دریابید»
علی دائی در استوری اینستاگرامی خود از عدم توجه جمهوری اسلامی نسبت به وضعیت فاجعه بار زیست محیطی دریاچه ارومیه نوشت و خواستار رسیدگی به وضعیت اسفناک «مهمترین دریاچه و از دریاچههای نادر دنیا»، شد و گفت: «متاسفانه بهسرعت در حال حذف از نقشه کشورمان و تبدیل شدن به شورهزار و منبع گرد و غبار است».
این ورزشکار محبوب و مردمی میافزاید: «هفت سال پیش ما با تیم ملی ۹۸ برای اطلاع رسانی به مردم و مسئولان از وضعیت اسفناک دریاچه ارومیه، در بازی نمادینی مربوط به همین دریاچه شرکت کردیم، متاسفانه تا بهامروز هیچکدام از وعدهها عملی نشده است».
#همآوا
@IranHamAva
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
.
محمد زارع فومنی دبیر کل حزب مردمی اصلاحات که سابقه بازداشت نیز دارد در همایش منافع ملی ایران در مذاکرات وین در خانه احزاب در وزارت کشور (در بهمن ۱۴۰۰) گفت: دو دستی خودمان را فروختیم و مستعمره چین و روسیه شدیم
این سخنرانی به علت بر هم زدن نظم جلسه توسط جناحهای تندرو و شعار دادن میان سخنرانی همچون «مرگ بر آخوند امریکایی» و همچنین «مرگ بر امریکا» چندبار قطع گردید و از این رو ویدئویی هم که در سایتها و فضای مجازی است به صورت تقطیع شده است.
او میگوید:
کشورهای اروپایی را کنار بزنید و مستقیم با امریکا وارد مذاکره شوید.
وی هم چنین با یک پیشیبنی قابل تأمل، «بایدن» را برگ برنده (برای مذاکرات و توافق) میداند و آمدن دوباره «ترامپ» را بلایی جبران ناپذیر بر میشمارد.
#همآوا
@IranHamAva
محمد زارع فومنی دبیر کل حزب مردمی اصلاحات که سابقه بازداشت نیز دارد در همایش منافع ملی ایران در مذاکرات وین در خانه احزاب در وزارت کشور (در بهمن ۱۴۰۰) گفت: دو دستی خودمان را فروختیم و مستعمره چین و روسیه شدیم
این سخنرانی به علت بر هم زدن نظم جلسه توسط جناحهای تندرو و شعار دادن میان سخنرانی همچون «مرگ بر آخوند امریکایی» و همچنین «مرگ بر امریکا» چندبار قطع گردید و از این رو ویدئویی هم که در سایتها و فضای مجازی است به صورت تقطیع شده است.
او میگوید:
کشورهای اروپایی را کنار بزنید و مستقیم با امریکا وارد مذاکره شوید.
وی هم چنین با یک پیشیبنی قابل تأمل، «بایدن» را برگ برنده (برای مذاکرات و توافق) میداند و آمدن دوباره «ترامپ» را بلایی جبران ناپذیر بر میشمارد.
#همآوا
@IranHamAva
.
امروز چهارشنبه ۲۹ تیرماه ۱۴۰۱، مسئولان زندان #قرچک ورامین از انتقال یکباره تمامی زندانیان سیاسی به زندان #اوین خبر دادند.
تمام #زندانیان_سیاسی ساعت ۱ ظهر با اتوبوس از زندان قرچک ورامین به زندان اوین منتقل شدهاند.
به گزارش هرانا: «حشمت الله حیات الغیب، مدیرکل زندان های استان تهران امروز به بند زنان زندان اوین مراجعه کرده بود. او دستور داده، سالن دو این بند که پیشتر با شیوع کرونا به عنوان قرنطینه در نظر گرفته شده بود را برای ورود زندانیان جدید آماده کنند. این درحالی است که تاکنون مکان جایگزینی به عنوان قرنطینه در نظر گرفته نشده و گویا در ذهن مسئولان کرونا کاملا از بین رفته است یا که جان زندانیان اهمیتی ندارد.»
جزئیات این اقدام هنوز منتشر نگردیده است.
#همآوا
@IranHamAva
امروز چهارشنبه ۲۹ تیرماه ۱۴۰۱، مسئولان زندان #قرچک ورامین از انتقال یکباره تمامی زندانیان سیاسی به زندان #اوین خبر دادند.
تمام #زندانیان_سیاسی ساعت ۱ ظهر با اتوبوس از زندان قرچک ورامین به زندان اوین منتقل شدهاند.
به گزارش هرانا: «حشمت الله حیات الغیب، مدیرکل زندان های استان تهران امروز به بند زنان زندان اوین مراجعه کرده بود. او دستور داده، سالن دو این بند که پیشتر با شیوع کرونا به عنوان قرنطینه در نظر گرفته شده بود را برای ورود زندانیان جدید آماده کنند. این درحالی است که تاکنون مکان جایگزینی به عنوان قرنطینه در نظر گرفته نشده و گویا در ذهن مسئولان کرونا کاملا از بین رفته است یا که جان زندانیان اهمیتی ندارد.»
جزئیات این اقدام هنوز منتشر نگردیده است.
#همآوا
@IranHamAva
.
ولادیمیر پوتین، رئیسجمهور روسیه، روز سهشنبه ۲۸ تیر برای نشستی با مقامات جمهوری اسلامی و ترکیه وارد تهران شد و با علی خامنهای، نیز دیدار کرد.
بنا به گزارش وبسایت رسمی خامنهای، او در این دیدار به ولادیمیر پوتین گفت که «در قضیه اوکراین چنانچه شما ابتکار عمل را به دست نمیگرفتید، طرف مقابل با ابتکار خود، موجب وقوع جنگ میشد.»
پس از آن که مقامات روسیه از عنوان «عملیات ویژه نظامی» را به جای حمله و تجاوز استفاده کردند، اینک علی خامنهای در قامت یک سرسپرده واقعی، پای را فراتر نهاده و با تمجید از این #دیکتاتور، این تجاوز آشکار را «ابتکار عمل» خوانده است.
چیزی که برای خامنهای تنها یک ابتکار عمل است، در حقیقت تجاوزی است که شمار بسیاری کشته و آواره برجای گذاشته است.
#همآوا
@IranHamAva
ولادیمیر پوتین، رئیسجمهور روسیه، روز سهشنبه ۲۸ تیر برای نشستی با مقامات جمهوری اسلامی و ترکیه وارد تهران شد و با علی خامنهای، نیز دیدار کرد.
بنا به گزارش وبسایت رسمی خامنهای، او در این دیدار به ولادیمیر پوتین گفت که «در قضیه اوکراین چنانچه شما ابتکار عمل را به دست نمیگرفتید، طرف مقابل با ابتکار خود، موجب وقوع جنگ میشد.»
پس از آن که مقامات روسیه از عنوان «عملیات ویژه نظامی» را به جای حمله و تجاوز استفاده کردند، اینک علی خامنهای در قامت یک سرسپرده واقعی، پای را فراتر نهاده و با تمجید از این #دیکتاتور، این تجاوز آشکار را «ابتکار عمل» خوانده است.
چیزی که برای خامنهای تنها یک ابتکار عمل است، در حقیقت تجاوزی است که شمار بسیاری کشته و آواره برجای گذاشته است.
#همآوا
@IranHamAva
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
.
تلف شدن ۱۵ هزار قطعه ماهی رودخانه دینورآب کرمانشاه به دلیل بحران بیآبی
بحرانهای بیآبی در دهههای اخیر که جمهوری اسلامی عامل اصلی آنها هستند، به یک فاجعه بزرگ زیست محیطی در کشورمان تبدیل شده است. در این خصوص به احداث سدسازیهای غیر اصولی و عدم مدیریت در استفاده بیرویهی این آبها برای کشاورزی و بوجود آمدن خشکسالی میتوان اشاره کرد.
معان محیط و تنوع زیستی ادارهی حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه در این باره به شبکه استانی صدا و سیمای جمهوری اسلامی گفت: «بر اساس برآوردهای تخمینی در روزهای اخیر حدود ۱۵ هزار قطعه ماهی در رودخانه دینوراب تلف شدند»
کاهش بارندگی نسبت به میانگین بلند مدت و خشکسالی، احداث سد، برداشتهای بی رویه آب از رودخانه، ایجاد آب بند برای انحراف مسیر آب برای آبیاری اراضی کشاورزی و باغات و در نتیجه کاهش شدید دبی رودخانه و کاهش اکسیژن محلول در آب از دلایل تلف شدن این تعداد ماهی است.
دینورآب رودخانهای در دشت دینور و چمچال واقع در استان کرمانشاه است و از به هم پیوستن چند رود دیگر (کنگره شاه جامیشان و چمچال) شکل میگیرد.
#همآوا
@IranHamAva
تلف شدن ۱۵ هزار قطعه ماهی رودخانه دینورآب کرمانشاه به دلیل بحران بیآبی
بحرانهای بیآبی در دهههای اخیر که جمهوری اسلامی عامل اصلی آنها هستند، به یک فاجعه بزرگ زیست محیطی در کشورمان تبدیل شده است. در این خصوص به احداث سدسازیهای غیر اصولی و عدم مدیریت در استفاده بیرویهی این آبها برای کشاورزی و بوجود آمدن خشکسالی میتوان اشاره کرد.
معان محیط و تنوع زیستی ادارهی حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه در این باره به شبکه استانی صدا و سیمای جمهوری اسلامی گفت: «بر اساس برآوردهای تخمینی در روزهای اخیر حدود ۱۵ هزار قطعه ماهی در رودخانه دینوراب تلف شدند»
کاهش بارندگی نسبت به میانگین بلند مدت و خشکسالی، احداث سد، برداشتهای بی رویه آب از رودخانه، ایجاد آب بند برای انحراف مسیر آب برای آبیاری اراضی کشاورزی و باغات و در نتیجه کاهش شدید دبی رودخانه و کاهش اکسیژن محلول در آب از دلایل تلف شدن این تعداد ماهی است.
دینورآب رودخانهای در دشت دینور و چمچال واقع در استان کرمانشاه است و از به هم پیوستن چند رود دیگر (کنگره شاه جامیشان و چمچال) شکل میگیرد.
#همآوا
@IranHamAva
.
بخش بیشتر سخنان علی خامنهای در دیدار با اردوغان (رئیس جمهور ترکیه) در مورد سوریه (و درواقع حکومت بشار اسد) بود تا ایران. خامنهای که بارها نشان داده که منافع ملی ایران و ایرانیان را به راحتی بر باد میدهد، به اردوغان که با بشار اسد اختلافات فراوان دارد، گفت:
ما امنیت ترکیه و مرزهای آن را امنیت خود میدانیم، شما نیز امنیت سوریه را امنیت خود بدانید. مسائل سوریه را باید با مذاکرات حل کرد و ایران، ترکیه، سوریه و روسیه با گفتگو این مسئله را تمام کنند.
خامنهای به جای آن که بگوید «امنیت ایران» گفت «امنیت سوریه» و این گوشهای کوچک از بیگانگی و حتی دشمنی جمهوری اسلامی با منافع ملی ایران و ایرانیان است. این حکومت نشان داده که برای بقای خود و نشان دادن سرسپردگی خود به روسیه، سهم ایران از دریای کاسپین را ببخشد یا قراردادهای ننگین و بلند مدت با چین و روسیه ببندد و برای نگاه داشت حکومت دیکتاتوری بشار اسد، هر گونه هزینه و زیانی را از جیب ملت ایران پرداخت کند.
#همآوا
@IranHamAva
بخش بیشتر سخنان علی خامنهای در دیدار با اردوغان (رئیس جمهور ترکیه) در مورد سوریه (و درواقع حکومت بشار اسد) بود تا ایران. خامنهای که بارها نشان داده که منافع ملی ایران و ایرانیان را به راحتی بر باد میدهد، به اردوغان که با بشار اسد اختلافات فراوان دارد، گفت:
ما امنیت ترکیه و مرزهای آن را امنیت خود میدانیم، شما نیز امنیت سوریه را امنیت خود بدانید. مسائل سوریه را باید با مذاکرات حل کرد و ایران، ترکیه، سوریه و روسیه با گفتگو این مسئله را تمام کنند.
خامنهای به جای آن که بگوید «امنیت ایران» گفت «امنیت سوریه» و این گوشهای کوچک از بیگانگی و حتی دشمنی جمهوری اسلامی با منافع ملی ایران و ایرانیان است. این حکومت نشان داده که برای بقای خود و نشان دادن سرسپردگی خود به روسیه، سهم ایران از دریای کاسپین را ببخشد یا قراردادهای ننگین و بلند مدت با چین و روسیه ببندد و برای نگاه داشت حکومت دیکتاتوری بشار اسد، هر گونه هزینه و زیانی را از جیب ملت ایران پرداخت کند.
#همآوا
@IranHamAva
.
#اخراج و #بازداشت #کارگران مجتمع مس سونگون ورزقان همچنان ادامه دارد. مدیریت این مجتمع از روز یکشنبه ۲۶ تیرماه ۱۴۰۱ اقدام به بستن کارت تردد نزدیک به ۳۰ تن از کارگران شاغل در شرکت آهن آجین کرد. به این ترتیب بدون اطلاع قبلی این کارگران را از کار اخراج کرده است. هر کدام از این کارگران بین ۱۵ تا ۲۵ سال سابقه کار داشتند و قراردادهای کاریشان به اتمام نرسیده بود.
روزهای شنبه و یکشنبه ۲۵ و ۲۶ تیرماه نزدیک به ۱۵ تن از کارگران مجتمع مس سونگون ورزقان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. کارگران یاد شده تحت قرارداد شرکتهای پیمانکاری مبین و آهن آجین میباشند. این کارگران روز پنجشنبه ۲۴ تیرماه ۱۴۰۱ به صورت تلفنی به اداره اطلاعات احضار و سپس بازداشت و به زندان اهر منتقل شدند.
مجتمع مس سونگون ورزقان، در شهرستان ورزقان آذربایجان شرقی واقع شده است، یکی از بزرگترین معادن مس ایران میباشد
#همآوا
@IranHamAva
#اخراج و #بازداشت #کارگران مجتمع مس سونگون ورزقان همچنان ادامه دارد. مدیریت این مجتمع از روز یکشنبه ۲۶ تیرماه ۱۴۰۱ اقدام به بستن کارت تردد نزدیک به ۳۰ تن از کارگران شاغل در شرکت آهن آجین کرد. به این ترتیب بدون اطلاع قبلی این کارگران را از کار اخراج کرده است. هر کدام از این کارگران بین ۱۵ تا ۲۵ سال سابقه کار داشتند و قراردادهای کاریشان به اتمام نرسیده بود.
روزهای شنبه و یکشنبه ۲۵ و ۲۶ تیرماه نزدیک به ۱۵ تن از کارگران مجتمع مس سونگون ورزقان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. کارگران یاد شده تحت قرارداد شرکتهای پیمانکاری مبین و آهن آجین میباشند. این کارگران روز پنجشنبه ۲۴ تیرماه ۱۴۰۱ به صورت تلفنی به اداره اطلاعات احضار و سپس بازداشت و به زندان اهر منتقل شدند.
مجتمع مس سونگون ورزقان، در شهرستان ورزقان آذربایجان شرقی واقع شده است، یکی از بزرگترین معادن مس ایران میباشد
#همآوا
@IranHamAva
.
پارلمان بلژیک سرانجام شامگاه چهارشنبه ۲۹ تیر (۲۰ ژوئیه) با ۷۹ رای موافق در مقابل ۴۱ رای مخالف، لایحه بحثبرانگیز استرداد مجرمان میان بلژیک و جمهوری اسلامی را تصویب کرد.
در متن این توافق آمده که "بهترین راه" برای ارتقاء همکاری با ایران در مسائل قضایی این است که به محکومان اجازه داده شود تا دوران محکومیتشان را در کشورهای خود سپری کنند.
اجرای این لایحه جنجالی میتواند منجر به آزادی اسدالله اسدی، دیپلمات جمهوری اسلامی شود که در ماه مه ۲۰۲۱ به جرم برنامهریزی بمبگذاری در گردهمایی "مجاهدین خلق" در سال ۲۰۱۸ در پاریس، به ۲۰ سال زندان محکوم شده است.
سه همدست دیگر اسدی امیر سعدونی و نسیمه نعامی هر یک به ۱۸ سال و مهرداد عارفانی به ۱۷ سال حبس محکوم شدهاند و تابعیت بلژیکی این افراد نیز لغو شده است.
این لایحه با اعتراضهای گستردهای از سوی افراد و نهادهای بینالمللی همراه شد.معترضان تاکید میکنند که اجرای این لایحه نه تنها میتواند منجر به آزادی اسدالله اسدی شود، بلکه در آینده نیز پیگیری قضایی و اجرای عدالت درباره سایر متهمان، همچون اسدی، را مشکل یا حتی غیرممکن سازد.
#همآوا
@IranHamAva
پارلمان بلژیک سرانجام شامگاه چهارشنبه ۲۹ تیر (۲۰ ژوئیه) با ۷۹ رای موافق در مقابل ۴۱ رای مخالف، لایحه بحثبرانگیز استرداد مجرمان میان بلژیک و جمهوری اسلامی را تصویب کرد.
در متن این توافق آمده که "بهترین راه" برای ارتقاء همکاری با ایران در مسائل قضایی این است که به محکومان اجازه داده شود تا دوران محکومیتشان را در کشورهای خود سپری کنند.
اجرای این لایحه جنجالی میتواند منجر به آزادی اسدالله اسدی، دیپلمات جمهوری اسلامی شود که در ماه مه ۲۰۲۱ به جرم برنامهریزی بمبگذاری در گردهمایی "مجاهدین خلق" در سال ۲۰۱۸ در پاریس، به ۲۰ سال زندان محکوم شده است.
سه همدست دیگر اسدی امیر سعدونی و نسیمه نعامی هر یک به ۱۸ سال و مهرداد عارفانی به ۱۷ سال حبس محکوم شدهاند و تابعیت بلژیکی این افراد نیز لغو شده است.
این لایحه با اعتراضهای گستردهای از سوی افراد و نهادهای بینالمللی همراه شد.معترضان تاکید میکنند که اجرای این لایحه نه تنها میتواند منجر به آزادی اسدالله اسدی شود، بلکه در آینده نیز پیگیری قضایی و اجرای عدالت درباره سایر متهمان، همچون اسدی، را مشکل یا حتی غیرممکن سازد.
#همآوا
@IranHamAva
.
امروز چهارشنبه ۳۰ مرداد۱۴۰۱ غلامرضا غلامی کندازی از #معلمان_کنشگر استان فارس که در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ توقیف و بازداشت شده بود، با سپردن وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی از #زندان عادل آباد شیراز آزادشد.
#همآوا
@IranHamAva
امروز چهارشنبه ۳۰ مرداد۱۴۰۱ غلامرضا غلامی کندازی از #معلمان_کنشگر استان فارس که در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ توقیف و بازداشت شده بود، با سپردن وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی از #زندان عادل آباد شیراز آزادشد.
#همآوا
@IranHamAva
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
.
فاز اول بیمارستان امام علی، با حضور رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی در شهر نجف افتتاح شد.
این بیمارستان ۲۲۰ تختی، مجهز به ۱۰ اتاق عمل جراحی و چندین درمانگاه است. قرار است بهترین جراحان ایرانی نیز در این بیمارستان فعالیت کنند.
بیمارستان امام علی در سه فاز شروع بکار خواهد کرد. فاز اول آن، درمانگاههای تخصصی و اورژانس است. فاز دوم قرار است شامل بخشهای بستری و اتاقهای عمل جراحی باشد و فاز سوم شامل کارهای فوق تخصصی خواهد بود.
---------
تأسفانگیز آن که وی به جای تشکر از مردم ایران که از اموالشان را دزدیدهاند، بیشرمانه از دولت عراق تشکر میکند که اجازه دادهاند چنین بیمارستان مجهزی را برایشان بسازند.
این در حالی است که بسیاری از مناطق ایران، از امکانات اولیه درمانی نیز بی بهرهاند و مردمی که باید کیلومترها طی کنند تا به یک مرکز درمانی برسند.
اینها گوشهای از هدر دادن و غارت اموال ایرانیان توسط جمهوری اسلامی است و تنها راه رهایی از این دزدسالاران، گذار از جمهوری اسلامی است.
#همآوا
@IranHamAva
فاز اول بیمارستان امام علی، با حضور رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی در شهر نجف افتتاح شد.
این بیمارستان ۲۲۰ تختی، مجهز به ۱۰ اتاق عمل جراحی و چندین درمانگاه است. قرار است بهترین جراحان ایرانی نیز در این بیمارستان فعالیت کنند.
بیمارستان امام علی در سه فاز شروع بکار خواهد کرد. فاز اول آن، درمانگاههای تخصصی و اورژانس است. فاز دوم قرار است شامل بخشهای بستری و اتاقهای عمل جراحی باشد و فاز سوم شامل کارهای فوق تخصصی خواهد بود.
---------
تأسفانگیز آن که وی به جای تشکر از مردم ایران که از اموالشان را دزدیدهاند، بیشرمانه از دولت عراق تشکر میکند که اجازه دادهاند چنین بیمارستان مجهزی را برایشان بسازند.
این در حالی است که بسیاری از مناطق ایران، از امکانات اولیه درمانی نیز بی بهرهاند و مردمی که باید کیلومترها طی کنند تا به یک مرکز درمانی برسند.
اینها گوشهای از هدر دادن و غارت اموال ایرانیان توسط جمهوری اسلامی است و تنها راه رهایی از این دزدسالاران، گذار از جمهوری اسلامی است.
#همآوا
@IranHamAva
.
سردترین فصل ساخت وساز در پایتخت برای بهار۱۴۰۱ به ثبت رسید. تیراژ تولید مسکن در تهران طی فصل اول امسال به پایینترین میزان طی حداقل ۱۸سال گذشته سقوط کرد.
این رکود تاریخی خانهسازی بیش از هر عاملی، متاثر از «جهش دوباره قیمت مسکن» در ابتدای سال جاری است که باعث نااطمینانی سرمایهگذاران ساختمانی به آینده و ناتوانی بیشتر آنها در فروش و در نتیجه انصراف از ادامه فعالیت شد.
این اتفاق در حالی است که رئیسی وعدهی ساخت یک میلیون مسکن در سال و جهش تولید مسکن را داده و از روی فریب یا نادانی، این وعدههای پوچ را همچنان تکرار میکند.
#همآوا
@IranHamAva
سردترین فصل ساخت وساز در پایتخت برای بهار۱۴۰۱ به ثبت رسید. تیراژ تولید مسکن در تهران طی فصل اول امسال به پایینترین میزان طی حداقل ۱۸سال گذشته سقوط کرد.
این رکود تاریخی خانهسازی بیش از هر عاملی، متاثر از «جهش دوباره قیمت مسکن» در ابتدای سال جاری است که باعث نااطمینانی سرمایهگذاران ساختمانی به آینده و ناتوانی بیشتر آنها در فروش و در نتیجه انصراف از ادامه فعالیت شد.
این اتفاق در حالی است که رئیسی وعدهی ساخت یک میلیون مسکن در سال و جهش تولید مسکن را داده و از روی فریب یا نادانی، این وعدههای پوچ را همچنان تکرار میکند.
#همآوا
@IranHamAva
.
دیدار جمعی از اعضای انجمن صنفی معلمان کردستان (سقز و زیویە) با خانوادەهای معلمان بازداشتی دیواندرە و اعلام حمایت از ایشان.
چهارشنبە ۲۹ تیرماە ۱۴۰۱
#همآوا
@IranHamAva
دیدار جمعی از اعضای انجمن صنفی معلمان کردستان (سقز و زیویە) با خانوادەهای معلمان بازداشتی دیواندرە و اعلام حمایت از ایشان.
چهارشنبە ۲۹ تیرماە ۱۴۰۱
#همآوا
@IranHamAva
.
#محمدعلی_دادخواه، #زندانی_سیاسی سابق و وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی #بازداشت و به زندان #اوین منتقل شد.
ایمان پیروزخواه، وکیل دادگستری با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود ضمن اعلام خبر بازداشت آقای دادخواه نوشته است: “پس از گذشت سالها از اتمام دوره محکومیت مربوط به پرونده سال ۸۸، با بهانههای خلاف قانون روانه زندان شد.”
محمدعلی دادخواه پیش از این سابقه بازداشت و محکومیت توسط نهادهای امنیتی و قضایی را داشته است.
او در سال ۱۳۹۰ توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ۹ سال زندان، ده سال ممنوعیت از وکالت در دادگستری و همچنین به #شلاق و چند فقره جزای نقدی محکوم و جهت تحمل دوران محکومیت خود راهی زندان اوین شده بود.
#همآوا
@IranHamAva
#محمدعلی_دادخواه، #زندانی_سیاسی سابق و وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی #بازداشت و به زندان #اوین منتقل شد.
ایمان پیروزخواه، وکیل دادگستری با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود ضمن اعلام خبر بازداشت آقای دادخواه نوشته است: “پس از گذشت سالها از اتمام دوره محکومیت مربوط به پرونده سال ۸۸، با بهانههای خلاف قانون روانه زندان شد.”
محمدعلی دادخواه پیش از این سابقه بازداشت و محکومیت توسط نهادهای امنیتی و قضایی را داشته است.
او در سال ۱۳۹۰ توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ۹ سال زندان، ده سال ممنوعیت از وکالت در دادگستری و همچنین به #شلاق و چند فقره جزای نقدی محکوم و جهت تحمل دوران محکومیت خود راهی زندان اوین شده بود.
#همآوا
@IranHamAva
.
#وحید_اشتری، بر اساس حکمی که اخیرا بصورت غیابی توسط شعبه ۱۰۵۷ دادگاه کیفری ۲ مجتمع قضایی کارکنان دولت به ریاست جواد احمدی صادر به وی ابلاغ شده به دو سال حبس تعزیری و محرومیت های اجتماعی محکوم شد.
وی در توییتر خود نوشت:
۲ سال حبس تعزیری و ممنوعیت از هرگونه فعالیت در فضای مجازی، شبکههای اجتماعی، رسانه های مکتوب، سخنرانی و یا هر چیز دیگر بابت افشای خبر #سیسمونی نوه آقای قالیباف و خیریه آقای حسین طائب و مطالب مرتبط با #هولدینگ_یاس و …
پرونده با اعلام جرم یک نهاد امنیتی تشکیل شد. بازپرس بدون گرفتن مستندات و دفاع آخر کیفرخواست صادر کرد. امروز متوجه شدم قاضی هم در همان روز برگزاری دادگاه رای را صادر کرده است. منطقا باید یک روز برای تایپ رای فاصله میگذاشتند که اینجور القا نشود رای قبل از دادگاه تایپ شده است.
#همآوا
@IranHamAva
#وحید_اشتری، بر اساس حکمی که اخیرا بصورت غیابی توسط شعبه ۱۰۵۷ دادگاه کیفری ۲ مجتمع قضایی کارکنان دولت به ریاست جواد احمدی صادر به وی ابلاغ شده به دو سال حبس تعزیری و محرومیت های اجتماعی محکوم شد.
وی در توییتر خود نوشت:
۲ سال حبس تعزیری و ممنوعیت از هرگونه فعالیت در فضای مجازی، شبکههای اجتماعی، رسانه های مکتوب، سخنرانی و یا هر چیز دیگر بابت افشای خبر #سیسمونی نوه آقای قالیباف و خیریه آقای حسین طائب و مطالب مرتبط با #هولدینگ_یاس و …
پرونده با اعلام جرم یک نهاد امنیتی تشکیل شد. بازپرس بدون گرفتن مستندات و دفاع آخر کیفرخواست صادر کرد. امروز متوجه شدم قاضی هم در همان روز برگزاری دادگاه رای را صادر کرده است. منطقا باید یک روز برای تایپ رای فاصله میگذاشتند که اینجور القا نشود رای قبل از دادگاه تایپ شده است.
#همآوا
@IranHamAva
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
.
علیرضا جعفری، معاون وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی:
در شهرهای جدید، بالغ بر ۸۰ هزار مسکن مهر، هنوز بعد از ۱۰ سال قابل بهرهبرداری نیست. ۶۰ هزار واحد تحویل ندادیم، ۲۰ هزار واحدی که اسفند تحویل دادیم، مردم نمیتوانند در آن ساکن شوند، چون نیمه کاره تحویل دادیم.
بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد تومان منابع میخواهم فقط در شهرهای جدید. تعهدی که سازمان داده توی مسکن مهر که باقی مانده ۲۰۰ هزار واحد است.
روزی نیست متقاضیان مسکن مهر پیام ندهند و ملتمسانه از ما نخواهند که خانههایشان را تحویلشان بدهیم!
------------
در مدت ۱۰ سال نتوانستهاند ۲۰۰ هزار مسکن تحویل بدهند، سپس میخواهند برنامه ساخت ۱ میلیون مسکن در سال را اجرا کنند!
#همآوا
@IranHamAva
علیرضا جعفری، معاون وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی:
در شهرهای جدید، بالغ بر ۸۰ هزار مسکن مهر، هنوز بعد از ۱۰ سال قابل بهرهبرداری نیست. ۶۰ هزار واحد تحویل ندادیم، ۲۰ هزار واحدی که اسفند تحویل دادیم، مردم نمیتوانند در آن ساکن شوند، چون نیمه کاره تحویل دادیم.
بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد تومان منابع میخواهم فقط در شهرهای جدید. تعهدی که سازمان داده توی مسکن مهر که باقی مانده ۲۰۰ هزار واحد است.
روزی نیست متقاضیان مسکن مهر پیام ندهند و ملتمسانه از ما نخواهند که خانههایشان را تحویلشان بدهیم!
------------
در مدت ۱۰ سال نتوانستهاند ۲۰۰ هزار مسکن تحویل بدهند، سپس میخواهند برنامه ساخت ۱ میلیون مسکن در سال را اجرا کنند!
#همآوا
@IranHamAva
.
پس از تجاوز آشکار روسیه به اوکراین و حمایت تمام قد جمهوری اسلامی از متجاوز، علی خامنهای این بار در دیدار با پوتین، با تعریف و تمجید از اقدام او، این تجاوز را «ابتکار عمل» خواند وسرسپردگی خود را حکومت روسیه به صورت آشکارا نشان داد. این سخنان حتی با انتقاد برخی مقامات جمهوری اسلامی نیز روبرو شد.
از آن جمله است انتقادهای نمایندگان پیشین مجلس شورای اسلامی:
علی مطهری:
"با این استدلال آقای پوتین که اگر ما ابتکار عمل را به دست نمیگرفتیم و به اوکراین حمله نمیکردیم ناتو پیشروی و به ما حمله میکرد، هر تجاوزی قابل توجیه است. صدام هم که به ما حمله کرد میگفت اگر ما حمله نمیکردیم انقلاب ایران عراق را فرا میگرفت".
محمود صادقی:
"کی فکرش را میکرد از شعار نه شرقی نه غربی آنقدر منحرف شویم که در مناقشه بین قدرتهای سلطهگر کنار متجاوز بایستیم و همسو با سیاست تبلیغاتی که به رسانههای ما دیکته کرده، تجاوز ویرانگرش را که یک ملت را آواره کرده، بعنوان ابتکار عملی که مانع ابتکار عمل طرف مقابل شد تحسین کنیم؟!"
#همآوا
@IranHamAva
پس از تجاوز آشکار روسیه به اوکراین و حمایت تمام قد جمهوری اسلامی از متجاوز، علی خامنهای این بار در دیدار با پوتین، با تعریف و تمجید از اقدام او، این تجاوز را «ابتکار عمل» خواند وسرسپردگی خود را حکومت روسیه به صورت آشکارا نشان داد. این سخنان حتی با انتقاد برخی مقامات جمهوری اسلامی نیز روبرو شد.
از آن جمله است انتقادهای نمایندگان پیشین مجلس شورای اسلامی:
علی مطهری:
"با این استدلال آقای پوتین که اگر ما ابتکار عمل را به دست نمیگرفتیم و به اوکراین حمله نمیکردیم ناتو پیشروی و به ما حمله میکرد، هر تجاوزی قابل توجیه است. صدام هم که به ما حمله کرد میگفت اگر ما حمله نمیکردیم انقلاب ایران عراق را فرا میگرفت".
محمود صادقی:
"کی فکرش را میکرد از شعار نه شرقی نه غربی آنقدر منحرف شویم که در مناقشه بین قدرتهای سلطهگر کنار متجاوز بایستیم و همسو با سیاست تبلیغاتی که به رسانههای ما دیکته کرده، تجاوز ویرانگرش را که یک ملت را آواره کرده، بعنوان ابتکار عملی که مانع ابتکار عمل طرف مقابل شد تحسین کنیم؟!"
#همآوا
@IranHamAva
.
چهار تن از #زندانیان_سیاسی محبوس در #زندان_رجاییشهر کرج با اسامی #زرتشت_احمدیراغب، #علی_موسینژادفرکوش، #آرشام_رضایی و #رضا_محمدحسینی، طی نامهای ضمن محکوم کردن اقدامات نهادهای سرکوبگر اطلاعاتی و امنیتی درباره بازداشت دادخواهان آبان خواستار آزادی بیقید و شرط آنان شدند.
متن کامل نامه سرگشاده زندانیان سیاسی به شرح زیر است:
چهار تن از #زندانیان_سیاسی محبوس در #زندان_رجاییشهر کرج با اسامی #زرتشت_احمدیراغب، #علی_موسینژادفرکوش، #آرشام_رضایی و #رضا_محمدحسینی، طی نامهای ضمن محکوم کردن اقدامات نهادهای سرکوبگر اطلاعاتی و امنیتی درباره بازداشت دادخواهان آبان خواستار آزادی بیقید و شرط آنان شدند.
متن کامل نامه سرگشاده زندانیان سیاسی به شرح زیر است:
مردم رنجدیده، مهربان، صبور و چپاول شده ایران
بیش از چهار دهه تحقیر توهین و کتمان حقیقت به واسطه نهادهای امنیتی و اطلاعاتی با ابزار و اهرم قرار دادن قانون به بیاخلاقی و نابودی فرهنگ ایران و ایرانی دامن زده و جمهوری اسلامی با دروغ، تزویر و ریا با نام اسلام، تیشه به ریشه حقایق انسانی میزند.
مردمفریبان و سیاستپیشگان سودجو با نقض قوانین حقوق بشری و حقوق شهروندی و انسانی و حقوق شخصی و خانواده، به کشتار و شکنجه و گروگانگیری و حبس میپردازند. فرزند را کشته، پدر را به اسارت و مادر را گروگان گرفته است.
اینک در این ورطه مصیبت اسارت خانوادههای دادخواه و مادران داغدیده که در بازداشت غیرقانونی به سر میبرند، ما را بر آن میدارد، مردم ایران را در شُرُف مناسبتهای ماه محرم به تدبیر و تامل دعوت نماییم.
چگونه است، ما برای مصیبت چهارده قرن گذشته حسين و ياران او به عزا مىنشينيم، اما مصيبتهاى بس گرانتر از آن را در برابر چشمان خود نمیبینیم و یا در برابر آن تعلل و یا تحمل و صبوری مینماییم.
یزید و شمر اینک در قرن بیست و یک به جان مردم ایران افتاده است و به سبک دوران توحش و بربریت به شلاق و تازیانه مادر داغدیده روی آورده و به مطالبات معلمان، کارگران، بازنشستگان و مردم معترض تعدی و تعرض مینماید.
لذا ما خواهان آزادی بیقید و شرط و بیدرنگ خانوادهها، پدر و مادران دادخواه دستگیر شده هستیم و ضمن همراهی با این خانوادهها و مطالبات آنها، به سرکوبگران تذکر میدهیم، فورا به خواست مردم ایران تمکین و به قوانین بینالمللی و حقوق بشری احترام بگذارند، در غیر این صورت در گام بعدی روشهای اعتراضی دیگری را در پیش خواهیم گرفت.
#همآوا
@IranHamAva
بیش از چهار دهه تحقیر توهین و کتمان حقیقت به واسطه نهادهای امنیتی و اطلاعاتی با ابزار و اهرم قرار دادن قانون به بیاخلاقی و نابودی فرهنگ ایران و ایرانی دامن زده و جمهوری اسلامی با دروغ، تزویر و ریا با نام اسلام، تیشه به ریشه حقایق انسانی میزند.
مردمفریبان و سیاستپیشگان سودجو با نقض قوانین حقوق بشری و حقوق شهروندی و انسانی و حقوق شخصی و خانواده، به کشتار و شکنجه و گروگانگیری و حبس میپردازند. فرزند را کشته، پدر را به اسارت و مادر را گروگان گرفته است.
اینک در این ورطه مصیبت اسارت خانوادههای دادخواه و مادران داغدیده که در بازداشت غیرقانونی به سر میبرند، ما را بر آن میدارد، مردم ایران را در شُرُف مناسبتهای ماه محرم به تدبیر و تامل دعوت نماییم.
چگونه است، ما برای مصیبت چهارده قرن گذشته حسين و ياران او به عزا مىنشينيم، اما مصيبتهاى بس گرانتر از آن را در برابر چشمان خود نمیبینیم و یا در برابر آن تعلل و یا تحمل و صبوری مینماییم.
یزید و شمر اینک در قرن بیست و یک به جان مردم ایران افتاده است و به سبک دوران توحش و بربریت به شلاق و تازیانه مادر داغدیده روی آورده و به مطالبات معلمان، کارگران، بازنشستگان و مردم معترض تعدی و تعرض مینماید.
لذا ما خواهان آزادی بیقید و شرط و بیدرنگ خانوادهها، پدر و مادران دادخواه دستگیر شده هستیم و ضمن همراهی با این خانوادهها و مطالبات آنها، به سرکوبگران تذکر میدهیم، فورا به خواست مردم ایران تمکین و به قوانین بینالمللی و حقوق بشری احترام بگذارند، در غیر این صورت در گام بعدی روشهای اعتراضی دیگری را در پیش خواهیم گرفت.
#همآوا
@IranHamAva
.
#منوچهر_بختیاری، پدر #پویا_بختیاری از جانباختگان #اعتراضات_سراسری_آبان۹۸، از ندامتگاه مرکزی کرج به #زندان قزوین تبعید شد.
علی شریف زاده وکیل مدافع آقای بختیاری در صفحه شخصی خود ضمن اعلام این خبر، نوشته است: “مطلع شدم موکلم منوچهر بختیاری از تاریخ ۲۹ تیر به زندان مرکزی قزوین تبعید شدند و از حق تماس و ملاقات محروم هستند. با توجه به شرایط جسمانی ایشان و خونریزی دستگاه گوارش، نیاز به مراقبت و درمان دارند.”
پیشتر یک منبع مطلع در خصوص وضعیت این شهروند به هرانا گفته بود: «منوچهر بختیاری، علیرغم بیمارهای حاد در اعتصاب غذا بسر میبرد، وی پس از بازداشت خانواده های دادخواه در تاریخ ۲۰ تیر ماه، با ارسال یک فایل صوتی از زندان هجوم و یورش نیروهای امنیتی و بازداشت مادران و پدران دادخواه و رژیم جمهوری اسلامی را محکوم کرد و از همه مردم ایران خواستار همراهی و حمایت، به ویژه در تجمعات سراسری، جهت محکوم نمودن این عمل وحشیانه شده بود، به یکی از سلول های انفرادی ندامتگاه مرکزی کرج منتقل شد.»
#همآوا
@IranHamAva
#منوچهر_بختیاری، پدر #پویا_بختیاری از جانباختگان #اعتراضات_سراسری_آبان۹۸، از ندامتگاه مرکزی کرج به #زندان قزوین تبعید شد.
علی شریف زاده وکیل مدافع آقای بختیاری در صفحه شخصی خود ضمن اعلام این خبر، نوشته است: “مطلع شدم موکلم منوچهر بختیاری از تاریخ ۲۹ تیر به زندان مرکزی قزوین تبعید شدند و از حق تماس و ملاقات محروم هستند. با توجه به شرایط جسمانی ایشان و خونریزی دستگاه گوارش، نیاز به مراقبت و درمان دارند.”
پیشتر یک منبع مطلع در خصوص وضعیت این شهروند به هرانا گفته بود: «منوچهر بختیاری، علیرغم بیمارهای حاد در اعتصاب غذا بسر میبرد، وی پس از بازداشت خانواده های دادخواه در تاریخ ۲۰ تیر ماه، با ارسال یک فایل صوتی از زندان هجوم و یورش نیروهای امنیتی و بازداشت مادران و پدران دادخواه و رژیم جمهوری اسلامی را محکوم کرد و از همه مردم ایران خواستار همراهی و حمایت، به ویژه در تجمعات سراسری، جهت محکوم نمودن این عمل وحشیانه شده بود، به یکی از سلول های انفرادی ندامتگاه مرکزی کرج منتقل شد.»
#همآوا
@IranHamAva