.
سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در جمهوری اسلامی گفت: حدود ۳۰ درصد از قطعات یدکی خودرو یا قاچاق و یا تقلبی است، ما در اراک با کارگاهی روبرو شدیم که کمک فنر دست دوم را رنگ آمیزی و بسته بندی میکرد و به نام جنس نو مجدد میفروخت.
وی افزود: امروز بیش از ۲۳۰ میلیون قطعه یدکی خودرو دارای کد رهگیری بوده و اصالت آنها مشخص است.
#همآوا
@IranHamAva
سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در جمهوری اسلامی گفت: حدود ۳۰ درصد از قطعات یدکی خودرو یا قاچاق و یا تقلبی است، ما در اراک با کارگاهی روبرو شدیم که کمک فنر دست دوم را رنگ آمیزی و بسته بندی میکرد و به نام جنس نو مجدد میفروخت.
وی افزود: امروز بیش از ۲۳۰ میلیون قطعه یدکی خودرو دارای کد رهگیری بوده و اصالت آنها مشخص است.
#همآوا
@IranHamAva
.
رضا خندان، همسر #نسرین_ستوده از حمله به #فرهاد_میثمی در #زندان_رجاییشهر کرج خبر داده است.
به نوشته آقای خندان:
«ساعاتی پیش فرهاد میثمی توسط یک زندانی در زندان رجایی شهر کرج با تیزی مورد حمله قرار گرفته و از دو ناحیه دست مجروح شده است. این زندانی از ماهها پیش به سویتی که فرهاد میثمی در آن به سر میبرد منتقل شده است. تا این لحظه این زندانی خطرناک را منتقل نکردهاند و جان او در خطر است..»
گفته شده است که فرهاد میثمی چندی پیش از نامهای کتبی به مسئولان زندان رجایی شهر، نسبت به در خطر بودن در زندان اعلام نگرانی کرده بود.
فرهاد میثمی، پزشک و فعال مدنی در تاریخ ۹ مرداد ۱۳۹۷ بازداشت و در ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ در حالیکه چهارمین سال دوران محکومیت خود را در زندان رجایی شهر کرج میگذراند، شعبه ۱ بازپرسی دادگاه انقلاب کرج پرونده جدیدی به اتهام تبلیغ علیه نظام برای او باز کرد.
#همآوا
@IranHamAva
رضا خندان، همسر #نسرین_ستوده از حمله به #فرهاد_میثمی در #زندان_رجاییشهر کرج خبر داده است.
به نوشته آقای خندان:
«ساعاتی پیش فرهاد میثمی توسط یک زندانی در زندان رجایی شهر کرج با تیزی مورد حمله قرار گرفته و از دو ناحیه دست مجروح شده است. این زندانی از ماهها پیش به سویتی که فرهاد میثمی در آن به سر میبرد منتقل شده است. تا این لحظه این زندانی خطرناک را منتقل نکردهاند و جان او در خطر است..»
گفته شده است که فرهاد میثمی چندی پیش از نامهای کتبی به مسئولان زندان رجایی شهر، نسبت به در خطر بودن در زندان اعلام نگرانی کرده بود.
فرهاد میثمی، پزشک و فعال مدنی در تاریخ ۹ مرداد ۱۳۹۷ بازداشت و در ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ در حالیکه چهارمین سال دوران محکومیت خود را در زندان رجایی شهر کرج میگذراند، شعبه ۱ بازپرسی دادگاه انقلاب کرج پرونده جدیدی به اتهام تبلیغ علیه نظام برای او باز کرد.
#همآوا
@IranHamAva
.
#احمد_یزدانی پور، #زندانی_سیاسی روز دوشنبه ۷ شهریور، پس از تحمل بیش از یک سوم از دوران محکومیت ۳ سال و ۹ ماه حبس خود، به صورت مشروط از #زندان_اوین آزاد شد.
آزادی آقای یزدانی پور، به صورت مشروط، پس از تحمل بیش از یک سوم از دوران محکومیت ۳ سال و ۹ ماه حبس وی صورت گرفته است.
به گزارش هرانا: احمد یزدانی پور مبتلا به بیماری آسم مقاوم به درمان است و پزشک معالجش، حضور مداوم وی در فضاهای بسته را منع کرده است. بیماری وی نسبت به سالهای قبل پیشرفت کرده و به ریههای ایشان آسیب جدی رسانده است. با توجه به تشخیص پزشک معالج و بیماری وی ادامه حضور احمد یزدانی پور در زندان میتواند خطرات جانی برای ایشان در پی داشته باشد.
وی توسط دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهامات تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور به ۳ سال و ۹ ماه حبس تعزیری محکوم شده است.
#همآوا
@IranHamAva
#احمد_یزدانی پور، #زندانی_سیاسی روز دوشنبه ۷ شهریور، پس از تحمل بیش از یک سوم از دوران محکومیت ۳ سال و ۹ ماه حبس خود، به صورت مشروط از #زندان_اوین آزاد شد.
آزادی آقای یزدانی پور، به صورت مشروط، پس از تحمل بیش از یک سوم از دوران محکومیت ۳ سال و ۹ ماه حبس وی صورت گرفته است.
به گزارش هرانا: احمد یزدانی پور مبتلا به بیماری آسم مقاوم به درمان است و پزشک معالجش، حضور مداوم وی در فضاهای بسته را منع کرده است. بیماری وی نسبت به سالهای قبل پیشرفت کرده و به ریههای ایشان آسیب جدی رسانده است. با توجه به تشخیص پزشک معالج و بیماری وی ادامه حضور احمد یزدانی پور در زندان میتواند خطرات جانی برای ایشان در پی داشته باشد.
وی توسط دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهامات تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور به ۳ سال و ۹ ماه حبس تعزیری محکوم شده است.
#همآوا
@IranHamAva
.
روزنامه جمهوری اسلامی به موضوع حضور روحانیون در بانکها پرداخت. زیرا شایع شده بود ۲۰ هزار روحانی در ۲۰ هزار شعبه بانکی مستقر میشوند، اما رئیس شورای فقهی بانک مرکزی گفت منظور ما از بانکها شعب بانکی نیست، بلکه هر بانک یک ناظر شرعی است. ما ۳۶ بانک داریم بنابراین ۳۶ ناظر شرعی نیاز است.
این روزنامه پس از بیان این که "لزومی ندارد در هر بانک یک ناظر شرعی مستقر باشد" مینویسد:
"تجربه ملموس و غیرقابل انکار به همگان نشان داده است که روحانیت نباید وارد امور اجرائی حکمرانی شود. یکی از راههای خارج شدن از شرایط نامساعد کنونی کشور که میتواند به حفاظت از جایگاه خود روحانیت نیز منجر شود، دور ساختن روحانیت از دخالت کردن در امور اجرائی است. متأسفانه این اقدام لازم و ضروری نهتنها صورت نمیگیرد، بلکه هر روز خبر جدیدی از دخالت دادن روحانیت در کارهای اجرائی جدید به گوش میرسد."
#همآوا
@IranHamAva
روزنامه جمهوری اسلامی به موضوع حضور روحانیون در بانکها پرداخت. زیرا شایع شده بود ۲۰ هزار روحانی در ۲۰ هزار شعبه بانکی مستقر میشوند، اما رئیس شورای فقهی بانک مرکزی گفت منظور ما از بانکها شعب بانکی نیست، بلکه هر بانک یک ناظر شرعی است. ما ۳۶ بانک داریم بنابراین ۳۶ ناظر شرعی نیاز است.
این روزنامه پس از بیان این که "لزومی ندارد در هر بانک یک ناظر شرعی مستقر باشد" مینویسد:
"تجربه ملموس و غیرقابل انکار به همگان نشان داده است که روحانیت نباید وارد امور اجرائی حکمرانی شود. یکی از راههای خارج شدن از شرایط نامساعد کنونی کشور که میتواند به حفاظت از جایگاه خود روحانیت نیز منجر شود، دور ساختن روحانیت از دخالت کردن در امور اجرائی است. متأسفانه این اقدام لازم و ضروری نهتنها صورت نمیگیرد، بلکه هر روز خبر جدیدی از دخالت دادن روحانیت در کارهای اجرائی جدید به گوش میرسد."
#همآوا
@IranHamAva
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
.
بهزاد علیزاده، نماینده مجلس شورای اسلامی: از روزی که قانون بانکداری در مجلس مطرح شد کمیسیون اقتصادی اجازه نداد عبارت «مبارزه با ربا» در این قانون گنجانده شود، رئیس مجلس هم با آنها همکاری کرد.
شورای فقهی که قرار است اسلامیت بانکداری را تضمین کند در این قانون آخر خط قرار دادهاند. شورای فقهی را در قانون بانکداری بعنوان بیارزشترین بخش قرار دادهاند.
#همآوا
@IranHamAva
بهزاد علیزاده، نماینده مجلس شورای اسلامی: از روزی که قانون بانکداری در مجلس مطرح شد کمیسیون اقتصادی اجازه نداد عبارت «مبارزه با ربا» در این قانون گنجانده شود، رئیس مجلس هم با آنها همکاری کرد.
شورای فقهی که قرار است اسلامیت بانکداری را تضمین کند در این قانون آخر خط قرار دادهاند. شورای فقهی را در قانون بانکداری بعنوان بیارزشترین بخش قرار دادهاند.
#همآوا
@IranHamAva
.
در زمانی که قاسم سلیمانی توسط نیروهای آمریکایی کشته شد، برخی از فریب خوردگان و یا قلم به مزدان با وجود آگاهی از اقدامات فاجعهبار سلیمانی در ایران و منطقه، از روی تملق و خوشخدمتی به حکومت، شروع به تمجید و ستایش از او کردند.
محمود دولت آبادی از جمله این فریب خوردگان یا متملقان بود. وی نوشت:
از لحظه اى که خبر فاجعه ترور سردار قاسم سلیمانى را شنیدم...بارى... ایران باردیگر یکى ازفرزندان شایسته خود را با دریغ تمام، از دست داد. شخصیتى که سدٌى سترگ در برابر خون آشامان داعش برآورد و مرزهاى کشور ما را از نکبت حضور آنان ایمن داشت. من نیز در اندوه عمیق ازدست دادن آن انسانى که شخصاً دورادور دوست مىداشتمش، سوگوارم.
در همان زمان، نوشته او با واکنشهای متعددی روبرو شد. حسین دولتآبادی، نویسنده تبعیدی در پاسخ به برادرش نوشت: «روشنفکری» که حقیقت را میداند و پا روی حقیقت میگذارد و آن را به هر بهانهای نادیده میگیرد، بیتردید خائن است.
واکنش مهم دیگر از سوی عباس معروفی انجام گرفت. او نوشت:
ادامه متن:
در زمانی که قاسم سلیمانی توسط نیروهای آمریکایی کشته شد، برخی از فریب خوردگان و یا قلم به مزدان با وجود آگاهی از اقدامات فاجعهبار سلیمانی در ایران و منطقه، از روی تملق و خوشخدمتی به حکومت، شروع به تمجید و ستایش از او کردند.
محمود دولت آبادی از جمله این فریب خوردگان یا متملقان بود. وی نوشت:
از لحظه اى که خبر فاجعه ترور سردار قاسم سلیمانى را شنیدم...بارى... ایران باردیگر یکى ازفرزندان شایسته خود را با دریغ تمام، از دست داد. شخصیتى که سدٌى سترگ در برابر خون آشامان داعش برآورد و مرزهاى کشور ما را از نکبت حضور آنان ایمن داشت. من نیز در اندوه عمیق ازدست دادن آن انسانى که شخصاً دورادور دوست مىداشتمش، سوگوارم.
در همان زمان، نوشته او با واکنشهای متعددی روبرو شد. حسین دولتآبادی، نویسنده تبعیدی در پاسخ به برادرش نوشت: «روشنفکری» که حقیقت را میداند و پا روی حقیقت میگذارد و آن را به هر بهانهای نادیده میگیرد، بیتردید خائن است.
واکنش مهم دیگر از سوی عباس معروفی انجام گرفت. او نوشت:
ادامه متن:
این روزها محمود دولت آبادی خبر زندانی شدن سه عضو کانون نویسندگان ایران (رضا خندان، بکتاش آبتین، کیوان باژن) را ندیده، خبر اشرار نامیده شدن مردم معترض را نشنیده، در خون غلتیدن صدها جوان و نوجوان معترض بیپناه را نفهمیده، اما چون معتقد بوده که ایران به ظریف و سلیمانی نیاز دارد، به خبر کشته شدن المهندس و یارانش در بغداد واکنش نشان داده و تسلیت گفته است.
من اگر در ایران بودم از هیئت دبیران کانون نویسندگان ایران میخواستم عضویت این نویسنده را تعلیق کنند تا او بار دیگر به «شورای نویسندگان» وابسته به حزب توده باز گردد؛ بار دیگر به انشعابیون بپیوندد. به این دلیل که او منشور کانون نویسندگان را بارها زیر پا گذاشته و در مراسم افطاری رییس شورای امنیت ملی لقمه زده است.
ما نویسندگان ایران سربلندی و استقلال و آزادی ایران را میخواهیم. ما عضو کانون نویسندگان ایران هستیم، نه عضو کانون نویسندگان اسلام.
شاعر بزرگ ما، مهدی اخوان ثالت گفت: «ما با حکومت نیستیم، بر حکومتیم.» روزی که در همین برلین، بزرگ علوی را توی قبر میگذاشتم، با توجه به سوابقش گفتم: «اینجا، پایان همهی ماست. و ما نویسندگان موظفیم کنار ملت بایستیم، نه حکومت.»
ما مدافع حکومت نیستیم، به ویژه این حکومت که در لوای مبارزه با امپریالیسم، به ورشکست کردن یک کشور افتخار میکند، و حکومت مستضعفان را با گسترش امپراتوری اسلامی اشتباه گرفته؛ حتا اگر یک بار عواقب کثیف گروگانگیری و ماجراجوییهاش را بنگرد در خواهد یافت که خرج کردن ثروت مردم و شخم زدن منابع ملی برای هزینه ساختن گسترش ایدئولوژی، جز تحقیر جوانان و نابودی کشور و ورشکستی ایران چیزی عایدش نشده. اینها ما و کشور ما و ثروت ما را گروگان گرفتهاند تا به مقاصد مهم خودشان نائل آیند و امپراتوری اسلامیشان را گسترش دهند. هیچ چیزی برایشان مهم نیست، حتا نابودی ایران. و اینهمه را به پای شیطنت خارجیها نوشتن، همه را دشمن خواندن، و خود را مبرا دانستن دروغی ست مصلحتآمیز و اسلامی.
ترور زشت و پلشت است؟ بله ترور زشت و پلشت است. اما ترور بختیار زشت نیست؟ ترور ستار بهشتی و پویا بختیاری پلشت نیست؟ ترور داریوش و پروانه فروهر کثیف نیست؟ ترور محمد مختاری ناپسند نیست؟ فقط ترور ژنرالهای نظامی در حال ماموریت بد است؟
نویسنده وفادار به منشور کانون نویسندگان بودن و معتقد به حقوق بشر ماندن فرق دارد با کسی که هر به چندی بیدلیل پوستر یکی از چهرههای حکومت اسلامی را بالای سرش میگیرد، و دم از آزادی و آزادگی هم میزند. بد نیست اگر گاهی آدم ساکت بماند. سکوت هم یکی از نُتهای موسیقی ست. با این همه، محمود دولتآبادی حق دارد بیندیشد و بنویسد و از هرکسی دفاع کند. پیتر هانتکه هم حق دارد ازجنایتکار جنگ بالکان، اسلوبودان میلوشویچ که به نسلکشی محکوم شد حمایت کند و در خاکسپاریاش حضور یابد، اما هردو این نویسندگان حق ندارند عضو کانون نویسندگان باشند. همین.
#همآوا
@IranHamAva
من اگر در ایران بودم از هیئت دبیران کانون نویسندگان ایران میخواستم عضویت این نویسنده را تعلیق کنند تا او بار دیگر به «شورای نویسندگان» وابسته به حزب توده باز گردد؛ بار دیگر به انشعابیون بپیوندد. به این دلیل که او منشور کانون نویسندگان را بارها زیر پا گذاشته و در مراسم افطاری رییس شورای امنیت ملی لقمه زده است.
ما نویسندگان ایران سربلندی و استقلال و آزادی ایران را میخواهیم. ما عضو کانون نویسندگان ایران هستیم، نه عضو کانون نویسندگان اسلام.
شاعر بزرگ ما، مهدی اخوان ثالت گفت: «ما با حکومت نیستیم، بر حکومتیم.» روزی که در همین برلین، بزرگ علوی را توی قبر میگذاشتم، با توجه به سوابقش گفتم: «اینجا، پایان همهی ماست. و ما نویسندگان موظفیم کنار ملت بایستیم، نه حکومت.»
ما مدافع حکومت نیستیم، به ویژه این حکومت که در لوای مبارزه با امپریالیسم، به ورشکست کردن یک کشور افتخار میکند، و حکومت مستضعفان را با گسترش امپراتوری اسلامی اشتباه گرفته؛ حتا اگر یک بار عواقب کثیف گروگانگیری و ماجراجوییهاش را بنگرد در خواهد یافت که خرج کردن ثروت مردم و شخم زدن منابع ملی برای هزینه ساختن گسترش ایدئولوژی، جز تحقیر جوانان و نابودی کشور و ورشکستی ایران چیزی عایدش نشده. اینها ما و کشور ما و ثروت ما را گروگان گرفتهاند تا به مقاصد مهم خودشان نائل آیند و امپراتوری اسلامیشان را گسترش دهند. هیچ چیزی برایشان مهم نیست، حتا نابودی ایران. و اینهمه را به پای شیطنت خارجیها نوشتن، همه را دشمن خواندن، و خود را مبرا دانستن دروغی ست مصلحتآمیز و اسلامی.
ترور زشت و پلشت است؟ بله ترور زشت و پلشت است. اما ترور بختیار زشت نیست؟ ترور ستار بهشتی و پویا بختیاری پلشت نیست؟ ترور داریوش و پروانه فروهر کثیف نیست؟ ترور محمد مختاری ناپسند نیست؟ فقط ترور ژنرالهای نظامی در حال ماموریت بد است؟
نویسنده وفادار به منشور کانون نویسندگان بودن و معتقد به حقوق بشر ماندن فرق دارد با کسی که هر به چندی بیدلیل پوستر یکی از چهرههای حکومت اسلامی را بالای سرش میگیرد، و دم از آزادی و آزادگی هم میزند. بد نیست اگر گاهی آدم ساکت بماند. سکوت هم یکی از نُتهای موسیقی ست. با این همه، محمود دولتآبادی حق دارد بیندیشد و بنویسد و از هرکسی دفاع کند. پیتر هانتکه هم حق دارد ازجنایتکار جنگ بالکان، اسلوبودان میلوشویچ که به نسلکشی محکوم شد حمایت کند و در خاکسپاریاش حضور یابد، اما هردو این نویسندگان حق ندارند عضو کانون نویسندگان باشند. همین.
#همآوا
@IranHamAva
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
.
در ۹ شهریور دو امام جماعت مسجد در قم به دست دو فرد ناشناس مورد ضرب و شتم قرار گرفته و مجروح شدند.
رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان قم گفته که زدن آخوندها غرض شخصی بوده .
در پی این سخن، یکی از دو آخوندی مضروب، در ویدیویی گفت واقعا متاسفم از نیروی انتظامی که این دروغ بزرگ رو به من اون دوست عزیزی که در حال کشته شدن بود نسبت داد این چه دروغیه که تو فضای مجازی و تو اخبار که این دوتا غرض شخصی داشته با این دوتا ا گر کسی غرض شخصی داره خانه اش را بلده میاد دم خونه اش طرف رو می زنه ثانیا هنوز ضارب را دستگیر نکردی از کجا فهمیدی غرض شخصیه ثالثا من که از راه رسیدم دیدم این شیخ را می کشند با من هم غرض شخصی داشتن ؟ یا اینکه فریاد می زدند وای به حال امام زمان که باید شما شیخ ها را بکشیم تا امام زمان ظهور کند
#همآوا
در ۹ شهریور دو امام جماعت مسجد در قم به دست دو فرد ناشناس مورد ضرب و شتم قرار گرفته و مجروح شدند.
رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان قم گفته که زدن آخوندها غرض شخصی بوده .
در پی این سخن، یکی از دو آخوندی مضروب، در ویدیویی گفت واقعا متاسفم از نیروی انتظامی که این دروغ بزرگ رو به من اون دوست عزیزی که در حال کشته شدن بود نسبت داد این چه دروغیه که تو فضای مجازی و تو اخبار که این دوتا غرض شخصی داشته با این دوتا ا گر کسی غرض شخصی داره خانه اش را بلده میاد دم خونه اش طرف رو می زنه ثانیا هنوز ضارب را دستگیر نکردی از کجا فهمیدی غرض شخصیه ثالثا من که از راه رسیدم دیدم این شیخ را می کشند با من هم غرض شخصی داشتن ؟ یا اینکه فریاد می زدند وای به حال امام زمان که باید شما شیخ ها را بکشیم تا امام زمان ظهور کند
#همآوا
👏1
Forwarded from ﻣﺎﻧﺎ ﻧﻴﺴﺘﺎﻧﻲ Mana Neyestani
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
.
شنبه ۱۲شهریور ۱۴۰۱
#تجمع_اعتراضی کارکنان شهرداری کارون درب استانداری #خوزستان
کارکنان شهرداری کارون با تجمع درب استانداری نسبت به ۳ ماه بیمه و حقوق معوقه خود اعتراض کردند
#همآوا
@IranHamAva
شنبه ۱۲شهریور ۱۴۰۱
#تجمع_اعتراضی کارکنان شهرداری کارون درب استانداری #خوزستان
کارکنان شهرداری کارون با تجمع درب استانداری نسبت به ۳ ماه بیمه و حقوق معوقه خود اعتراض کردند
#همآوا
@IranHamAva
.
#فیفا حال پس از تشدید فشار بر روی فدراسیون فوتبال ایران پیرامون لغو ممنوعیت و محدودیت ورود زنان به ورزشگاهها برای تماشای تمام بازیهای باشگاهی و ملی در این کشور، به نهاد مرکزی فوتبال ایران دستور داده است که داوران زن نیز باید بازی فوتبال مردان را در زمین قضاوت کنند.
قضاوت دیدارهای فوتبال مردان توسط #زنان_داور در عرصه فوتبال بینالمللی از سالها پیش امری عادی است. در بسیاری از کشورها نیز حضور داوران زن در مسابقات فوتبال باشگاهی مردان رایج شده است.
این در حالی است که پخش دیدارهای فوتبال مردان با قضاوت داوران زن در تلویزیون جمهوری اسلامی در ایران مورد سانسور قرار گرفته است. و باید دید
خداداد افشاریان، رئیس کمیته داوران گفت: باید راهکاری پیدا کنیم تا خانمها در ردههای پایینتر فوتبال مثل نوجوانان و جوانان قضاوت کنند؛ این تاییدیه میخواهد و امیدوارم بتوانیم به این سمت برویم. اگر اتفاق بیفتد، به این موضوع روی میآوریم.»
#همآوا
@IranHamAva
#فیفا حال پس از تشدید فشار بر روی فدراسیون فوتبال ایران پیرامون لغو ممنوعیت و محدودیت ورود زنان به ورزشگاهها برای تماشای تمام بازیهای باشگاهی و ملی در این کشور، به نهاد مرکزی فوتبال ایران دستور داده است که داوران زن نیز باید بازی فوتبال مردان را در زمین قضاوت کنند.
قضاوت دیدارهای فوتبال مردان توسط #زنان_داور در عرصه فوتبال بینالمللی از سالها پیش امری عادی است. در بسیاری از کشورها نیز حضور داوران زن در مسابقات فوتبال باشگاهی مردان رایج شده است.
این در حالی است که پخش دیدارهای فوتبال مردان با قضاوت داوران زن در تلویزیون جمهوری اسلامی در ایران مورد سانسور قرار گرفته است. و باید دید
خداداد افشاریان، رئیس کمیته داوران گفت: باید راهکاری پیدا کنیم تا خانمها در ردههای پایینتر فوتبال مثل نوجوانان و جوانان قضاوت کنند؛ این تاییدیه میخواهد و امیدوارم بتوانیم به این سمت برویم. اگر اتفاق بیفتد، به این موضوع روی میآوریم.»
#همآوا
@IranHamAva
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
.
پس از #بنزین نوبت به کاهش سهمیه #گازوئیل رسید
هماکنون شرکتهای حمل و نقل بدلیل قطع سهمیه گازوئیل یک هفته است که کار نمیکنند!
رضا نورانی رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی:
شرکتهای حمل محصولات فسادپذیر، یک هفته است که به دلیل کاهش سهمیه سوخت و کمبود گازوئیل فعالیت نمیکنند و این موضوع به زودی صادرات را مختل خواهد کرد
#همآوا
@IranHamAva
پس از #بنزین نوبت به کاهش سهمیه #گازوئیل رسید
هماکنون شرکتهای حمل و نقل بدلیل قطع سهمیه گازوئیل یک هفته است که کار نمیکنند!
رضا نورانی رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی:
شرکتهای حمل محصولات فسادپذیر، یک هفته است که به دلیل کاهش سهمیه سوخت و کمبود گازوئیل فعالیت نمیکنند و این موضوع به زودی صادرات را مختل خواهد کرد
#همآوا
@IranHamAva
.
#شهروندان_بهائی دستگیر شده در قائمشهر، کماکان در بازداشت به سر
میبرند و به صورت تلفنی برای آزادی هر یک وثیقه درخواست شده است. همزمان اداره اطلاعات
مازندران با انتشار اطلاعیهای ضمن تایید بازداشت این شهروندان، آنان را “هسته
مرکزی سازمان جاسوسی” نامید. روز چهارشنبه ۹ شهریور، چهارده شهروند بهائی در
قائمشهر #بازداشت شدند که دو تن از آنان پس از ساعاتی آزاد شدند.
شماری از این شهروندان بازداشتی، پیشتر با عناوین مختلفی از ادامه
تحصیل محروم شده بودند.
“از میان این شهروندان
بازداشتی، زنان به زندان ساری منتقل شدند. همچنین در تماس تلفنی با خانواده این
شهروندان برای آزادی هر یک #وثیقه درخواست شده است.”
همزمان اداره کل اطلاعات مازندران، با انتشار اطلاعیهای ضمن تایید
بازداشت این شهروندان، آنان را “هسته مرکزی سازمان جاسوسی” نامید و مدعی شد که دو
تن از این شهروندان “در تشکیلات صهیونیستی بیت العدل مستقر در سرزمین های اشغالی
آموزش دیدهاند.”
#همآوا
@IranHamAva
#شهروندان_بهائی دستگیر شده در قائمشهر، کماکان در بازداشت به سر
میبرند و به صورت تلفنی برای آزادی هر یک وثیقه درخواست شده است. همزمان اداره اطلاعات
مازندران با انتشار اطلاعیهای ضمن تایید بازداشت این شهروندان، آنان را “هسته
مرکزی سازمان جاسوسی” نامید. روز چهارشنبه ۹ شهریور، چهارده شهروند بهائی در
قائمشهر #بازداشت شدند که دو تن از آنان پس از ساعاتی آزاد شدند.
شماری از این شهروندان بازداشتی، پیشتر با عناوین مختلفی از ادامه
تحصیل محروم شده بودند.
“از میان این شهروندان
بازداشتی، زنان به زندان ساری منتقل شدند. همچنین در تماس تلفنی با خانواده این
شهروندان برای آزادی هر یک #وثیقه درخواست شده است.”
همزمان اداره کل اطلاعات مازندران، با انتشار اطلاعیهای ضمن تایید
بازداشت این شهروندان، آنان را “هسته مرکزی سازمان جاسوسی” نامید و مدعی شد که دو
تن از این شهروندان “در تشکیلات صهیونیستی بیت العدل مستقر در سرزمین های اشغالی
آموزش دیدهاند.”
#همآوا
@IranHamAva
.
#تجمع نیروهای خدماتی آموزش و پرورش ( سرایداران و خدمتگزاران مدارس سراسر کشور)
تهران: وزارت آموزش و پرورش
مراکز استان: مقابل اداره کل آموزش و پرورش
زمان : سه شنبه ۱۵ شهریور ساعت ۱۰ صبح
#همآوا
@IranHamAva
#تجمع نیروهای خدماتی آموزش و پرورش ( سرایداران و خدمتگزاران مدارس سراسر کشور)
تهران: وزارت آموزش و پرورش
مراکز استان: مقابل اداره کل آموزش و پرورش
زمان : سه شنبه ۱۵ شهریور ساعت ۱۰ صبح
#همآوا
@IranHamAva
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
.
سید حمزه امینی نماینده هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی گفت:
من صراحتاً اعلام میکنم که #آب آشامیدنی هشترود دارای حاوی آرسنیک است و سلامتی ساکنان هشترود را تهدید می کند.
وی در مورد زمان برطرف شدن این مشکل گفت: "نمیشود قاطعانه گفت چه زمانی این مساله حل خواهد شد، ولی دولت قول داده است که بودجه مورد نیاز را تامین کند."
#آرسنیک یک ماده شیمیایی است که در آب های زیر زمینی وجود دارد؛ مسمومیت با آرسنیک می تواند عوارض جدی را برای پوست، کبد، شش ها و کلیه ها به همراه داشته باشد و در مواردی منجر به مرگ انسان شود.
#همآوا
@IranHamAva
سید حمزه امینی نماینده هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی گفت:
من صراحتاً اعلام میکنم که #آب آشامیدنی هشترود دارای حاوی آرسنیک است و سلامتی ساکنان هشترود را تهدید می کند.
وی در مورد زمان برطرف شدن این مشکل گفت: "نمیشود قاطعانه گفت چه زمانی این مساله حل خواهد شد، ولی دولت قول داده است که بودجه مورد نیاز را تامین کند."
#آرسنیک یک ماده شیمیایی است که در آب های زیر زمینی وجود دارد؛ مسمومیت با آرسنیک می تواند عوارض جدی را برای پوست، کبد، شش ها و کلیه ها به همراه داشته باشد و در مواردی منجر به مرگ انسان شود.
#همآوا
@IranHamAva
.
۱۳ شهریور؛ روز بزرگداشت #ابوریحان_بیرونی
ابوریحان محمد بن احمد بیرونی ریاضیدان، ستارهشناس، تقویمشناس، انسانشناس، هندشناس، تاریخنگار، گاهنگار و طبیعیدان ایرانی است. که در ۳۵۲ خورشیدی (۳۶۲ قمری برابر ۹۷۳ میلادی) در حوالی (بیرون از) خوارزم چشم به جهان گشود و پس از ۴۴۲ ه.ق درگذشت.
بیرونی که به زبانهای یونانی، هندی و عربی هم چیره بود، کتب و رسالات بسیار که شمار آن به بیش از ۱۴۶ و به نقل از برخی منابع تا ۱۵۳ اثر میرسد، نوشت؛ اما امروز تنها حدود ۳۵ اثر از او باقی مانده است؛
گرچه عمده آثار او به زبان عربی است اما کتاب التفهیم او، کهنترین کتاب فارسی در زمینه نجوم است که باقی مانده. از دیگر آثار او: التنجیم در ریاضیات و نجوم، آثار الباقیه در تاریخ و جغرافیا و قانون مسعودی که نوعی دانشنامهاست.
شوربختانه، با بی توجهی حکومتهای ایران و به ویژه در دوران جمهوری اسلامی، ابوریحان بیرونی نیز همانند بسیاری دیگر از شخصیتهای برجسته ایرانی، توسط دولتها و حکومتهای دیگر مصادره گردیده است.
#همآوا
@IranHamAva
۱۳ شهریور؛ روز بزرگداشت #ابوریحان_بیرونی
ابوریحان محمد بن احمد بیرونی ریاضیدان، ستارهشناس، تقویمشناس، انسانشناس، هندشناس، تاریخنگار، گاهنگار و طبیعیدان ایرانی است. که در ۳۵۲ خورشیدی (۳۶۲ قمری برابر ۹۷۳ میلادی) در حوالی (بیرون از) خوارزم چشم به جهان گشود و پس از ۴۴۲ ه.ق درگذشت.
بیرونی که به زبانهای یونانی، هندی و عربی هم چیره بود، کتب و رسالات بسیار که شمار آن به بیش از ۱۴۶ و به نقل از برخی منابع تا ۱۵۳ اثر میرسد، نوشت؛ اما امروز تنها حدود ۳۵ اثر از او باقی مانده است؛
گرچه عمده آثار او به زبان عربی است اما کتاب التفهیم او، کهنترین کتاب فارسی در زمینه نجوم است که باقی مانده. از دیگر آثار او: التنجیم در ریاضیات و نجوم، آثار الباقیه در تاریخ و جغرافیا و قانون مسعودی که نوعی دانشنامهاست.
شوربختانه، با بی توجهی حکومتهای ایران و به ویژه در دوران جمهوری اسلامی، ابوریحان بیرونی نیز همانند بسیاری دیگر از شخصیتهای برجسته ایرانی، توسط دولتها و حکومتهای دیگر مصادره گردیده است.
#همآوا
@IranHamAva
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
.
#جعفر_پناهی در ضمن بیانیهای مشترک به همراه #محمد_رسولاف، دیگر کارگردان منتقد که مثل او در زندان به سر میبرد، منتشر کرده است. در این بیانیه آمده است: «تاریخ سینمای ایران گواه حضور موثر و مستمر فیلمسازان مستقل است که با کوششهای خود سانسور را به عقب رانده و حیات این هنر-صنعت را قوام بخشیدند.»
بیانیه پناهی و رسولاف با نام «ما فیلمسازیم» بهطور کامل در صفحه طاهره سعیدی، همسر پناهی، منتشر شده است. این بیانیه تاکید میکند که «ما فیلمسازیم. ما عضو سینمای مستقل ایرانیم. زیستن را در آفرینش آثار میدانیم. آثاری که سفارشپذیر نیست. از این رو نزد صاحبان قدرت مجرمیم.»
علی مصلح، روزنامهنگار و منتقد سینما، درباره پیام این دو فیلمساز گفت: «بازداشت و سرکوب سینماگران نشاندهنده عزم جدید جمهوری اسلامی برای سرکوب تفکر مستقل در سینمای ایران است.»
#همآوا
@IranHamAva
#جعفر_پناهی در ضمن بیانیهای مشترک به همراه #محمد_رسولاف، دیگر کارگردان منتقد که مثل او در زندان به سر میبرد، منتشر کرده است. در این بیانیه آمده است: «تاریخ سینمای ایران گواه حضور موثر و مستمر فیلمسازان مستقل است که با کوششهای خود سانسور را به عقب رانده و حیات این هنر-صنعت را قوام بخشیدند.»
بیانیه پناهی و رسولاف با نام «ما فیلمسازیم» بهطور کامل در صفحه طاهره سعیدی، همسر پناهی، منتشر شده است. این بیانیه تاکید میکند که «ما فیلمسازیم. ما عضو سینمای مستقل ایرانیم. زیستن را در آفرینش آثار میدانیم. آثاری که سفارشپذیر نیست. از این رو نزد صاحبان قدرت مجرمیم.»
علی مصلح، روزنامهنگار و منتقد سینما، درباره پیام این دو فیلمساز گفت: «بازداشت و سرکوب سینماگران نشاندهنده عزم جدید جمهوری اسلامی برای سرکوب تفکر مستقل در سینمای ایران است.»
#همآوا
@IranHamAva
.
رها (راحله) عسکری زاده، روزنامه نگار، عکاس و فعال حوزه زنان، امروز شنبه ۱۲ شهریورماه، جهت تحمل دوران محکومیت دو ساله خود راهی #زندان_اوین شد. وی روز پنجشنبه ۱۰ شهریورماه، جهت تحمل دوران محکومیت خود به واحد اجرای احکام دادسرای اوین احضار شده بود.
غزل عسکری زاده خواهر این شهروند با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود ضمن اعلام این خبر نوشته است: “خواهرم رها عسکری زاده روز پنجشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۱، به زندان اوین فراخوانده شد و صبح امروز برای تحمل دو سال حبس وارد زندان شد.”
#رها_عسکری زاده در مرحله بدوی توسط دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهام “اقدام علیه امنیت ملی از طریق اجتماع تبانی” به ۲ سال حبس تعزیری، ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور، ۲ سال ممنوعیت از فعالیت در فضای مجازی و ۲ سال ممنوعیت از فعالیت در گروههای سیاسی و مطبوعات محکوم شده بود. این حکم نهایتا توسط دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شد.
#همآوا
@IranHamAva
رها (راحله) عسکری زاده، روزنامه نگار، عکاس و فعال حوزه زنان، امروز شنبه ۱۲ شهریورماه، جهت تحمل دوران محکومیت دو ساله خود راهی #زندان_اوین شد. وی روز پنجشنبه ۱۰ شهریورماه، جهت تحمل دوران محکومیت خود به واحد اجرای احکام دادسرای اوین احضار شده بود.
غزل عسکری زاده خواهر این شهروند با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود ضمن اعلام این خبر نوشته است: “خواهرم رها عسکری زاده روز پنجشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۱، به زندان اوین فراخوانده شد و صبح امروز برای تحمل دو سال حبس وارد زندان شد.”
#رها_عسکری زاده در مرحله بدوی توسط دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهام “اقدام علیه امنیت ملی از طریق اجتماع تبانی” به ۲ سال حبس تعزیری، ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور، ۲ سال ممنوعیت از فعالیت در فضای مجازی و ۲ سال ممنوعیت از فعالیت در گروههای سیاسی و مطبوعات محکوم شده بود. این حکم نهایتا توسط دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شد.
#همآوا
@IranHamAva
.
#بهنام_موسیوند، فعال مدنی علیرغم حال نامساعد جسمی، چهارمین روز از #اعتصاب_غذای خود را در یکی از سلولهای انفرادی #زندان_رجاییشهر کرج سپری میکند.
وی در تماسی که دیروز با یکی از نزدیکان خود داشته، با صدایی ضعیف و مشکلاتی که در تکلم برایش به وجود آمده است، اظهار داشت که دچار خونریزی معده شده و مسئولان زندان اعتنایی به شرایط وخیم وی ندارند.
روز چهارشنبه ۹ شهریورماه، آقای موسیوند در #اعتراض به انتقال خود از زندان اوین به یکی از سلول های انفرادی زندان رجایی شهر کرج، دست به اعتصاب غذا زد. وی یک روز قبل از این واقعه، با ارائه یک نامه قضایی مبنی بر اعزام او به یکی از مراکز درمانی از بند حارج و همراه با ضرب و شتم به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.
#همآوا
@IranHamAva
#بهنام_موسیوند، فعال مدنی علیرغم حال نامساعد جسمی، چهارمین روز از #اعتصاب_غذای خود را در یکی از سلولهای انفرادی #زندان_رجاییشهر کرج سپری میکند.
وی در تماسی که دیروز با یکی از نزدیکان خود داشته، با صدایی ضعیف و مشکلاتی که در تکلم برایش به وجود آمده است، اظهار داشت که دچار خونریزی معده شده و مسئولان زندان اعتنایی به شرایط وخیم وی ندارند.
روز چهارشنبه ۹ شهریورماه، آقای موسیوند در #اعتراض به انتقال خود از زندان اوین به یکی از سلول های انفرادی زندان رجایی شهر کرج، دست به اعتصاب غذا زد. وی یک روز قبل از این واقعه، با ارائه یک نامه قضایی مبنی بر اعزام او به یکی از مراکز درمانی از بند حارج و همراه با ضرب و شتم به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.
#همآوا
@IranHamAva