This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
.
تخریب خانه #بهائیان در روستای #روشنکوه ساری
نزدیک ۲۰۰ مامور امنیتی، نیروی انتظامی و گارد ویژه با همراهی جهاد کشاورزی، بعد از مسدود کردن راههای ارتباطی روستا و ضبط موبایلهای اهالی اقدام به تخریب منازل کردند. پروژه سرکوب و پاکسازی بهائیان درحال اجراست.
#همآوا
@IranHamAva
تخریب خانه #بهائیان در روستای #روشنکوه ساری
نزدیک ۲۰۰ مامور امنیتی، نیروی انتظامی و گارد ویژه با همراهی جهاد کشاورزی، بعد از مسدود کردن راههای ارتباطی روستا و ضبط موبایلهای اهالی اقدام به تخریب منازل کردند. پروژه سرکوب و پاکسازی بهائیان درحال اجراست.
#همآوا
@IranHamAva
.
#یاسر_رحمانیراد پزشکی از خرم آباد لرستان
پزشکی که به خاطر فعالیتهای دانشجوییاش ناچار به اعتراف اجباری شد تا بلکه بتواند ادامه تحصیل دهد. «یاسر رحمانیراد» با محرومیتهای بسیار بالاخره توانست تحصیلاتش را به پایان ببرد، حالا هم که در مطبش تابلوی طبابت رایگان یا در حد وسع مراجعهکنندگان نصب کرده است، او را تهدید کردهاند.
او پزشک اخراجی هفتتپه است .زیرا از اعتراضات کارگران حمایت کرده بود.
یاسر رحمانیراد خبر تهدیدش به لغو پروانه طبابت را توسط نماینده سازمان تامین اجتماعی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام منتشر کرده است.
#همآوا
@IranHamAva
#یاسر_رحمانیراد پزشکی از خرم آباد لرستان
پزشکی که به خاطر فعالیتهای دانشجوییاش ناچار به اعتراف اجباری شد تا بلکه بتواند ادامه تحصیل دهد. «یاسر رحمانیراد» با محرومیتهای بسیار بالاخره توانست تحصیلاتش را به پایان ببرد، حالا هم که در مطبش تابلوی طبابت رایگان یا در حد وسع مراجعهکنندگان نصب کرده است، او را تهدید کردهاند.
او پزشک اخراجی هفتتپه است .زیرا از اعتراضات کارگران حمایت کرده بود.
یاسر رحمانیراد خبر تهدیدش به لغو پروانه طبابت را توسط نماینده سازمان تامین اجتماعی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام منتشر کرده است.
#همآوا
@IranHamAva
.
موسوی تبریزی که در سالهای ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۲ سمت دادستان کل انقلاب را بر عهده داشت، در مصاحبهای با ادعای اینکه “#اعدام دستهجمعی #زندانیان عقیدتی-سیاسی ایران در تابستان ۱۳۶۷ با نامه محمد محمدی ریشهری وزیر اطلاعات وقت به روحالله خمینی آغاز شد”، گفت پس از اعدام ها خانوادهها امکان شکایت داشتند ولی شکایتی صورت نگرفت.
این ادعای مضحک در حالی مطرح میشود که فضای خفقان، سرکوب و اعدام در آن سالها، چنان سنگین بود که به این شکایتها امیدی نداشت. زیرا همانند امروز باید از کسانی شکایت شود که خود قاضی، شکنجهگر و مجرم هستند.
وجود دستگاه دادگستری مستقل، تنها در حکومتهای دموکراتیک و مبتنی بر حقوق بشر میسر است نه در حکومتهایی استبدادی همانند جمهوری اسلامی.
رسیدن به این #دموکراسی و #حقوق_بشر نیز تنها با گذار از جمهوری اسلامی میسر است.
#همآوا
@IranHamAva
موسوی تبریزی که در سالهای ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۲ سمت دادستان کل انقلاب را بر عهده داشت، در مصاحبهای با ادعای اینکه “#اعدام دستهجمعی #زندانیان عقیدتی-سیاسی ایران در تابستان ۱۳۶۷ با نامه محمد محمدی ریشهری وزیر اطلاعات وقت به روحالله خمینی آغاز شد”، گفت پس از اعدام ها خانوادهها امکان شکایت داشتند ولی شکایتی صورت نگرفت.
این ادعای مضحک در حالی مطرح میشود که فضای خفقان، سرکوب و اعدام در آن سالها، چنان سنگین بود که به این شکایتها امیدی نداشت. زیرا همانند امروز باید از کسانی شکایت شود که خود قاضی، شکنجهگر و مجرم هستند.
وجود دستگاه دادگستری مستقل، تنها در حکومتهای دموکراتیک و مبتنی بر حقوق بشر میسر است نه در حکومتهایی استبدادی همانند جمهوری اسلامی.
رسیدن به این #دموکراسی و #حقوق_بشر نیز تنها با گذار از جمهوری اسلامی میسر است.
#همآوا
@IranHamAva
.
دخالتهای بیجای زینب جعفری (شاغل در آموزش و پرورش ناحیه دو یزد و فرزند شهید علی جعفری) در قطار ۶۲۰ تهران-یزد، در مورد #حجاب_اجباری، سبب درگیری با بانوی دیگر و در نهایت باعث تعلیق رئیس این قطار گردید.
به گفتهی او، رئیس قطار در پاسخ به او که خواستار برخورد با بانوان #بدحجاب شده بود گفته است:
«شما چه کاره هستید؟ تفکرات شما مشکل دارد و ما مشکلی با بی حجابی این افراد نداریم؛ اگر میخواهید به سالن دیگری بروید»
در پایان این درگیری، وی از سوی سرمهماندار و رئیس قطار، مقصر شناخته شده اما با توجه به اعتراضات و تهدیدهای زن محجه، آن بانوی «بدحجاب» را به سالن دیگر منتقل میکنند.
جالب است که خود وی اعتراف میکند در این درگیری فیزیکی: «متأسفانه هیچ یک از مسافران مرد و زن که شاهد این ماجرا بودند به کمک ما نیامدند».
دادسرای یزد با صدوراطلاعیهای، ضمن اعلام اینکه با «پیگیری صورت گرفته» در حال حاضر رئیس قطار «توسط راه آهن» از خدمت «تعلیق» شده و پروندهای «در حال رسیدگی» دارد، از صدور «دستور شناسایی متهمان» نیز خبر داده است
#همآوا
@IranHamAva
دخالتهای بیجای زینب جعفری (شاغل در آموزش و پرورش ناحیه دو یزد و فرزند شهید علی جعفری) در قطار ۶۲۰ تهران-یزد، در مورد #حجاب_اجباری، سبب درگیری با بانوی دیگر و در نهایت باعث تعلیق رئیس این قطار گردید.
به گفتهی او، رئیس قطار در پاسخ به او که خواستار برخورد با بانوان #بدحجاب شده بود گفته است:
«شما چه کاره هستید؟ تفکرات شما مشکل دارد و ما مشکلی با بی حجابی این افراد نداریم؛ اگر میخواهید به سالن دیگری بروید»
در پایان این درگیری، وی از سوی سرمهماندار و رئیس قطار، مقصر شناخته شده اما با توجه به اعتراضات و تهدیدهای زن محجه، آن بانوی «بدحجاب» را به سالن دیگر منتقل میکنند.
جالب است که خود وی اعتراف میکند در این درگیری فیزیکی: «متأسفانه هیچ یک از مسافران مرد و زن که شاهد این ماجرا بودند به کمک ما نیامدند».
دادسرای یزد با صدوراطلاعیهای، ضمن اعلام اینکه با «پیگیری صورت گرفته» در حال حاضر رئیس قطار «توسط راه آهن» از خدمت «تعلیق» شده و پروندهای «در حال رسیدگی» دارد، از صدور «دستور شناسایی متهمان» نیز خبر داده است
#همآوا
@IranHamAva
.
#مصطفی_کریمبیگی یکی از جان باختگان در #اعتراضات۱۳۸۸ است.
#شهناز_اکملی مادر او نیز ساکت ننشست و به دادخواهی ادامه داد. وی سرانجام در ۱۳۹۸، توسط زندانی شد.
پس از آن نیز بارها از سوی مأموران جمهوری اسلامی مورد حمله و تهدید و بازجویی قرار گرفت.
در این سالها نزدیکترین کس به او دخترش #مریم_کریم بیگی بود. او نیز بارها مورد بازجویی و تهدید قرار گرفته و حتی از دانشگاه اخراج گردیده است.
در تازهترین ظلم به این خانواده، مریم کریم بیگی که به قید وثیقه آزاد بود، به سه سال و هفت ماه زندان، ۷۴ ضربه شلاق و جریمه نقدی محکوم شده است.
#صدایشان باشیم
#همآوا
@IranHamAva
#مصطفی_کریمبیگی یکی از جان باختگان در #اعتراضات۱۳۸۸ است.
#شهناز_اکملی مادر او نیز ساکت ننشست و به دادخواهی ادامه داد. وی سرانجام در ۱۳۹۸، توسط زندانی شد.
پس از آن نیز بارها از سوی مأموران جمهوری اسلامی مورد حمله و تهدید و بازجویی قرار گرفت.
در این سالها نزدیکترین کس به او دخترش #مریم_کریم بیگی بود. او نیز بارها مورد بازجویی و تهدید قرار گرفته و حتی از دانشگاه اخراج گردیده است.
در تازهترین ظلم به این خانواده، مریم کریم بیگی که به قید وثیقه آزاد بود، به سه سال و هفت ماه زندان، ۷۴ ضربه شلاق و جریمه نقدی محکوم شده است.
#صدایشان باشیم
#همآوا
@IranHamAva
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
.
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی که شرایط بسیار دشوار مردم ایران را نادیده گرفته یا آن را وارونه جلوه میدهد، گفت که «در جریان شرایط سخت مردم لبنان هستیم» و
«چنانچه درخواست رسمی از سوی دولت لبنان به ایران ارائه شود ایران هم با نگاه مثبتی که برای کمک به کشورهای دوست در منطقه از جمله لبنان آمادگی دارد تامین سوخت را با مقامات دولت لبنان گفتوگو کند».
#منابع_ملی ایران، این گونه توسط جمهوری اسلامی هدر رفته و #منافع_ملی نیز در این چند دهه از سوی جمهوری اسلامی بر باد رفته است.
ساده لوحانه است اگر در مورد چنین حکومتی، هم چنان حرف از #اصلاحات زد. راهی جز #گذار از جمهوری اسلامی نمانده است.
#همآوا
@IranHamAva
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی که شرایط بسیار دشوار مردم ایران را نادیده گرفته یا آن را وارونه جلوه میدهد، گفت که «در جریان شرایط سخت مردم لبنان هستیم» و
«چنانچه درخواست رسمی از سوی دولت لبنان به ایران ارائه شود ایران هم با نگاه مثبتی که برای کمک به کشورهای دوست در منطقه از جمله لبنان آمادگی دارد تامین سوخت را با مقامات دولت لبنان گفتوگو کند».
#منابع_ملی ایران، این گونه توسط جمهوری اسلامی هدر رفته و #منافع_ملی نیز در این چند دهه از سوی جمهوری اسلامی بر باد رفته است.
ساده لوحانه است اگر در مورد چنین حکومتی، هم چنان حرف از #اصلاحات زد. راهی جز #گذار از جمهوری اسلامی نمانده است.
#همآوا
@IranHamAva
.
در ادامهی فشارهای جمهوری اسلامی بر شهروندان غیر مسلمان یا به عبارت نادرست «اقلیتهای دینی»:
ژوزف شهبازیان به ده سال، ملیحه نظری و مینا خواجوی، هرکدام به شش سال، سالار اشراقی مقدم، سمیه صادق، هرکدام به چهار سال، معصومه قاسمی و فرهاد خزایی نیز هرکدام به یک سال #حبس، به دلیل فعالیت صلحآمیز دینی،توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست ایمان افشاری، محکوم شدند.
اتهامات این #شهروندان_مسیحی عبارت بود از «اقدام علیه امنیت از طریق عضویت و اداره و تشکیل کلیسای خانگی مسیحیت تبشیری و داره کردن دسته/جمعیت با هدف برهم زدن امنیت کشور. توهین به مقدسات نیز علیه آنها پیشتر مطرح شده بود که از آن تبریه شدند.»
این اتهام در حالی مطرح میشود که بارها حکومت ایران ادعا کرده که مسیحیان در ایران، از آزادی دینی و اجرای مراسم مذهبی برخوردار هستند. ارمنیها و آشوریهایی که ایمان مسیحی خود را با مسیحیان فارسیزبان درمیان میگذارند به شدت سرکوب میشوند.
#همآوا
@IranHamAva
در ادامهی فشارهای جمهوری اسلامی بر شهروندان غیر مسلمان یا به عبارت نادرست «اقلیتهای دینی»:
ژوزف شهبازیان به ده سال، ملیحه نظری و مینا خواجوی، هرکدام به شش سال، سالار اشراقی مقدم، سمیه صادق، هرکدام به چهار سال، معصومه قاسمی و فرهاد خزایی نیز هرکدام به یک سال #حبس، به دلیل فعالیت صلحآمیز دینی،توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست ایمان افشاری، محکوم شدند.
اتهامات این #شهروندان_مسیحی عبارت بود از «اقدام علیه امنیت از طریق عضویت و اداره و تشکیل کلیسای خانگی مسیحیت تبشیری و داره کردن دسته/جمعیت با هدف برهم زدن امنیت کشور. توهین به مقدسات نیز علیه آنها پیشتر مطرح شده بود که از آن تبریه شدند.»
این اتهام در حالی مطرح میشود که بارها حکومت ایران ادعا کرده که مسیحیان در ایران، از آزادی دینی و اجرای مراسم مذهبی برخوردار هستند. ارمنیها و آشوریهایی که ایمان مسیحی خود را با مسیحیان فارسیزبان درمیان میگذارند به شدت سرکوب میشوند.
#همآوا
@IranHamAva
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
.
حمله همزمان جمهوری اسلامی ایران به منازل ۴۴ هموطن #بهائی طی یک روز در ۱۰ شهر
بنابر گزارشها در مورد حمله به روستای روشنکوه:
این مهاجمان از بدو ورود با تهدید و فشار موبایلهای اهالی روشنکوه را جمعآوری کردند تا از انتشار فیلم و عکس جلوگیری کنند، علاوه بر محاصره و تخریب منازل بهائیان روستای روشنکوه، حدود بیست هکتار از زمینهای کشاورزی اهالی این روستا را نیز سیم خاردار زده و تصرف کردند.
همزمان با انواع فشارها بر بانوان و حجاب اجباری، تهدید، تفتیش، بازجویی و فشار بر بهاییان نیز آغاز گشته و گذشته از تخریب یا تصرف خانههایشان، تعداد زیادی از شهروندان بهایی بازجویی و بازداشت شدهاند.
#همآوا
@IranHamAva
حمله همزمان جمهوری اسلامی ایران به منازل ۴۴ هموطن #بهائی طی یک روز در ۱۰ شهر
بنابر گزارشها در مورد حمله به روستای روشنکوه:
این مهاجمان از بدو ورود با تهدید و فشار موبایلهای اهالی روشنکوه را جمعآوری کردند تا از انتشار فیلم و عکس جلوگیری کنند، علاوه بر محاصره و تخریب منازل بهائیان روستای روشنکوه، حدود بیست هکتار از زمینهای کشاورزی اهالی این روستا را نیز سیم خاردار زده و تصرف کردند.
همزمان با انواع فشارها بر بانوان و حجاب اجباری، تهدید، تفتیش، بازجویی و فشار بر بهاییان نیز آغاز گشته و گذشته از تخریب یا تصرف خانههایشان، تعداد زیادی از شهروندان بهایی بازجویی و بازداشت شدهاند.
#همآوا
@IranHamAva
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
.
مدیرعامل سازمان بوستانها و فضای سبز شهر تهران در تشریح روند رسیدگی به خشک شدن درختان خیابان ولیعصر از عمدی بودن اقدام مالک ساختمان در این محدوده خبر داد و گفت:
مالک این ساختمان عمدا نسبت به خشک کردن درختان اقدام کرده، لذا این موضوع جرم محسوب میشود.
مهدی پیرهادی عضو شورای شهر تهران نیز از جریمه ۱۱۷ میلیارد تومانی مالک خبر داد و افزود: ممکن است که مبلغی هم قوه قضائیه به عنوان جریمه تعیین کند، طبق مذاکراتی که صورت گرفته، بیش از ۱۰۰ اصله درخت با بن مناسب در درختان خیابان ولیعصر کاشته میشود.
#همآوا
@IranHamAva
مدیرعامل سازمان بوستانها و فضای سبز شهر تهران در تشریح روند رسیدگی به خشک شدن درختان خیابان ولیعصر از عمدی بودن اقدام مالک ساختمان در این محدوده خبر داد و گفت:
مالک این ساختمان عمدا نسبت به خشک کردن درختان اقدام کرده، لذا این موضوع جرم محسوب میشود.
مهدی پیرهادی عضو شورای شهر تهران نیز از جریمه ۱۱۷ میلیارد تومانی مالک خبر داد و افزود: ممکن است که مبلغی هم قوه قضائیه به عنوان جریمه تعیین کند، طبق مذاکراتی که صورت گرفته، بیش از ۱۰۰ اصله درخت با بن مناسب در درختان خیابان ولیعصر کاشته میشود.
#همآوا
@IranHamAva
👍2
به دیگر سخن این سیاست برای همهی طرفهای درگیر یعنی مردم، به ویژه زنان، حاکمیت و اسلام هزینهی فراوانی داشته است. اگر ما میتوانستیم با اجماع و قاطعیت بگوییم که:
الف- حجاب سختگیرانهای که توسط حکومت تعریف شده مبتنی بر حکم قطعی شرعی است،
ب- اجبار نمودن بانوان محترم اعم از مسلمان و غیرمسلمان به رعایت حجاب مذکور مبتنی بر حکم قطعی شرعی است،
ج- حکومت شرعا مجاز به مجبور نمودن زنان اعم از مسلمان و غیرمسلمان به رعایت حجاب مذکور با استفاده از هر وسیلهای ولو زور میباشد،
در این صورت باز هم برای پیگیری سیاست حجاب اجباری با توجه به هزینههای آن و اکراه بسیاری از زنان نسبت به پذیرش آن، جای تامل وجود داشت؛ اما اکنون که در هر سه مورد فوقالذکر هیچ اجماع و قطعیتی وجود ندارد، پافشاری بر استمرار این سیاست، اشتباهی بزرگتر از اشتباه نخستین است.
ارتکاب منکرات فراوان برای تحمیل حجاب به زنان آنقدر فاحش است که منکر احتمالی نپوشاندن موی سر نزد آن ناچیز است. به راستی حکومت تا کجا میخواهد به این تنش اجتماعی دامن بزند؟ اگر حکومت در موضوعاتی که پرداختن به آنها قطعا وظیفهی اوست، مانند مبارزهی راستین با فساد اقتصادی، فقر، بیکاری، گرانی و…، به اندازهی تحمیل حجاب بر زنان هزینه کرده بود، حتما حاصلی در بر داشت.
ما امضا کنندگان این بیانیه نسبت به استمرار سیاست نادرست حجاب اجباری و سختگیری و اعمال خشونت و محدودیتهای غیرعاقلانه و غیرعادلانه به بانوان محترم هشدار داده و درخواست تجدیدنظر در این سیاستها و تصمیمات نادرست را داریم. به گمان ما بهتر آن است که حکومت موضوع تحمیل حجاب را از دستورکار خود خارج نماید. مطمئنا مردم محترم و بافرهنگ این سرزمین کهن خود، مانند مردمان دیگر جوامع با این مقوله، مواجههای عقلانی و پسندیده خواهند داشت.
امضاها:
شهربانو امانی، مصطفی تاجزاده، فاطمه راکعی، زهرا ربانی املشی، علیرضا رجایی، حسین رفیعی، زهرا رهنورد، پروانه سلحشوری، احسان شریعتی، فیروزه صابر، طاهره طالقانی، طیبه طالقانی، سمیه طهماسبی، محمد حسین کروبی، الهه کولایی، فاطمه گوارایی، فخرالسادات محتشمیپور، احمد منتظری، آذر منصوری، صدیقه وسمقی، فائزه هاشمی
#همآوا
@IranHamAva
الف- حجاب سختگیرانهای که توسط حکومت تعریف شده مبتنی بر حکم قطعی شرعی است،
ب- اجبار نمودن بانوان محترم اعم از مسلمان و غیرمسلمان به رعایت حجاب مذکور مبتنی بر حکم قطعی شرعی است،
ج- حکومت شرعا مجاز به مجبور نمودن زنان اعم از مسلمان و غیرمسلمان به رعایت حجاب مذکور با استفاده از هر وسیلهای ولو زور میباشد،
در این صورت باز هم برای پیگیری سیاست حجاب اجباری با توجه به هزینههای آن و اکراه بسیاری از زنان نسبت به پذیرش آن، جای تامل وجود داشت؛ اما اکنون که در هر سه مورد فوقالذکر هیچ اجماع و قطعیتی وجود ندارد، پافشاری بر استمرار این سیاست، اشتباهی بزرگتر از اشتباه نخستین است.
ارتکاب منکرات فراوان برای تحمیل حجاب به زنان آنقدر فاحش است که منکر احتمالی نپوشاندن موی سر نزد آن ناچیز است. به راستی حکومت تا کجا میخواهد به این تنش اجتماعی دامن بزند؟ اگر حکومت در موضوعاتی که پرداختن به آنها قطعا وظیفهی اوست، مانند مبارزهی راستین با فساد اقتصادی، فقر، بیکاری، گرانی و…، به اندازهی تحمیل حجاب بر زنان هزینه کرده بود، حتما حاصلی در بر داشت.
ما امضا کنندگان این بیانیه نسبت به استمرار سیاست نادرست حجاب اجباری و سختگیری و اعمال خشونت و محدودیتهای غیرعاقلانه و غیرعادلانه به بانوان محترم هشدار داده و درخواست تجدیدنظر در این سیاستها و تصمیمات نادرست را داریم. به گمان ما بهتر آن است که حکومت موضوع تحمیل حجاب را از دستورکار خود خارج نماید. مطمئنا مردم محترم و بافرهنگ این سرزمین کهن خود، مانند مردمان دیگر جوامع با این مقوله، مواجههای عقلانی و پسندیده خواهند داشت.
امضاها:
شهربانو امانی، مصطفی تاجزاده، فاطمه راکعی، زهرا ربانی املشی، علیرضا رجایی، حسین رفیعی، زهرا رهنورد، پروانه سلحشوری، احسان شریعتی، فیروزه صابر، طاهره طالقانی، طیبه طالقانی، سمیه طهماسبی، محمد حسین کروبی، الهه کولایی، فاطمه گوارایی، فخرالسادات محتشمیپور، احمد منتظری، آذر منصوری، صدیقه وسمقی، فائزه هاشمی
#همآوا
@IranHamAva
.
۲۱ فعال سیاسی و مدنی ایران روز سهشنبه ۱۱ مرداد با انتشار بیانیهای درباره پیامدهای سیاست حجاب اجباری هشدار دادند
متن بیانیه که به امضاء چهرههای سرشناش سیاسی و مدنی رسیده، چنین است:
اجباری کردن حجاب از آغاز، تصمیمی خطا بود که گذر زمان اشتباه بودن آن را بیشتر آشکار کرده است. اگرچه دربارهی وجوب و عدم وجوب حجاب، میزان آن و نیز پوشاندن موی سر برای زنان، مناقشات جدی فقهی وجود دارد، اما در اینباره که تحمیل حجاب، محمل شرعی قابل دفاعی ندارد، چندان نمیتوان مناقشه نمود.
واقعیت این است که سیاست حجاب اجباری و به عبارتی تعیین شکل پوشش زنان توسط حاکمیت و اجبار نمودن بانوان محترم اعم از مسلمان و غیرمسلمان به پوشاندن موی سر خود، سیاستی بیفایده و پرهزینه بوده است که از سویی به چالشهای جدی میان مردم و اسلام، مردم و مردم، از دیگر سو میان مردم و حاکمیت، انجامیده است.
ادامه متن:
۲۱ فعال سیاسی و مدنی ایران روز سهشنبه ۱۱ مرداد با انتشار بیانیهای درباره پیامدهای سیاست حجاب اجباری هشدار دادند
متن بیانیه که به امضاء چهرههای سرشناش سیاسی و مدنی رسیده، چنین است:
اجباری کردن حجاب از آغاز، تصمیمی خطا بود که گذر زمان اشتباه بودن آن را بیشتر آشکار کرده است. اگرچه دربارهی وجوب و عدم وجوب حجاب، میزان آن و نیز پوشاندن موی سر برای زنان، مناقشات جدی فقهی وجود دارد، اما در اینباره که تحمیل حجاب، محمل شرعی قابل دفاعی ندارد، چندان نمیتوان مناقشه نمود.
واقعیت این است که سیاست حجاب اجباری و به عبارتی تعیین شکل پوشش زنان توسط حاکمیت و اجبار نمودن بانوان محترم اعم از مسلمان و غیرمسلمان به پوشاندن موی سر خود، سیاستی بیفایده و پرهزینه بوده است که از سویی به چالشهای جدی میان مردم و اسلام، مردم و مردم، از دیگر سو میان مردم و حاکمیت، انجامیده است.
ادامه متن:
.
بهدنبال افزایش نگرانیها از استرداد #اسدالله_اسدی، دیپلمات #تروریست #محبوس در بلژیک، مجلس شورای اسلامی، لایحه معاهده انتقال محکومان بین تهران و بروکسل را تصویب کرد.
به گزارش خبرگزاری «ایرنا»، این لایحه ۲۲ مادهای، چهارشنبه ۱۲ مرداد، در صحن علنی مجلس ایران به رأی گذاشته شد و با اکثریت قریب بهاتفاق آراء تصویب شد.
این معاهده پیشتر در پارلمان بلژیک نیز تصویب شده بود. نهادهای حقوق بشری هشدار دادهاند، اجرای این معاهده میتواند زمینه بازگشت اسدالله اسدی، دیپلمات تروریست ایرانی زندانی در بلژیک به تهران را فراهم کند.
با این وجود، دادگاهی در بروکسل، هفته گذشته ممنوعیت انتقال اسدی به ایران و یا هر کشور ثالث دیگر را تا دو ماه دیگر تمدید کرد.
جمهوری اسلامی با بازداشت شهروندان دوتابعیتی و اتباع کشورهای خارجی، چندین بار به باجگیری، اخاذی و تبادل زندانی دست زده است. این شیوه عملکرد، به «دیپلماسی گروگانگیری» مشهور شده است.
منتقدین بر این باورند تصویب این توافقنامه ، امنیت و مصونیت فعالان مخالف حکومت ایران را در برابر اقدامات تروریستی جمهوری اسلامی به خطر میاندازد.
#همآوا
@IranHamAva
بهدنبال افزایش نگرانیها از استرداد #اسدالله_اسدی، دیپلمات #تروریست #محبوس در بلژیک، مجلس شورای اسلامی، لایحه معاهده انتقال محکومان بین تهران و بروکسل را تصویب کرد.
به گزارش خبرگزاری «ایرنا»، این لایحه ۲۲ مادهای، چهارشنبه ۱۲ مرداد، در صحن علنی مجلس ایران به رأی گذاشته شد و با اکثریت قریب بهاتفاق آراء تصویب شد.
این معاهده پیشتر در پارلمان بلژیک نیز تصویب شده بود. نهادهای حقوق بشری هشدار دادهاند، اجرای این معاهده میتواند زمینه بازگشت اسدالله اسدی، دیپلمات تروریست ایرانی زندانی در بلژیک به تهران را فراهم کند.
با این وجود، دادگاهی در بروکسل، هفته گذشته ممنوعیت انتقال اسدی به ایران و یا هر کشور ثالث دیگر را تا دو ماه دیگر تمدید کرد.
جمهوری اسلامی با بازداشت شهروندان دوتابعیتی و اتباع کشورهای خارجی، چندین بار به باجگیری، اخاذی و تبادل زندانی دست زده است. این شیوه عملکرد، به «دیپلماسی گروگانگیری» مشهور شده است.
منتقدین بر این باورند تصویب این توافقنامه ، امنیت و مصونیت فعالان مخالف حکومت ایران را در برابر اقدامات تروریستی جمهوری اسلامی به خطر میاندازد.
#همآوا
@IranHamAva
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
.
#ملیکا_بلالی، بانوی کشتیگیر ایرانی که چندی پیش موفق به عنوان قهرمانی در رقابتهای کشتی زنان بریتانیا شد، به عنوان یکی از زنان مخالف #حجاب_اجباری و به یاد #سپیده_رشنو که توسط جمهوری اسلامی بازداشت و شکنجه شد در اینستاگرام خود با انتشار این ویدئو نوشت:
ای شهرزاد غزل سُرا
غزل سُرا به نام دخترانم
بسُرا
که فریاد زنانه ی دیگر زنیم
نشان سپیده
در تارک عالم زنیم
بساز نوای ایثار و جسارت
که شهنامه دیگر زنیم
به نام شجاعت
رَخت سپیدی بر تن زنیم
ای گوش جهل و ندامت
کجاست آن عدل و عدالت
منم آن اشک
که عذایش خنده ی توست
شهرزاد غزل سُرا
که لباس بزم بر تن زنیم
ای تو آنکس که زدی
مشتی بر گونه ی سرو سپید
بشنو صدایم
سرو سرش بالا و
تو پایین تر زِ آن
مهر اگر مهر است
تاریخی دیگر زند
آتشی بر پا کند
که صدای کاوه را بر بام کند
شعر و نقاشی: ملیکا بلالی
#همآوا
@IranHamAva
#ملیکا_بلالی، بانوی کشتیگیر ایرانی که چندی پیش موفق به عنوان قهرمانی در رقابتهای کشتی زنان بریتانیا شد، به عنوان یکی از زنان مخالف #حجاب_اجباری و به یاد #سپیده_رشنو که توسط جمهوری اسلامی بازداشت و شکنجه شد در اینستاگرام خود با انتشار این ویدئو نوشت:
ای شهرزاد غزل سُرا
غزل سُرا به نام دخترانم
بسُرا
که فریاد زنانه ی دیگر زنیم
نشان سپیده
در تارک عالم زنیم
بساز نوای ایثار و جسارت
که شهنامه دیگر زنیم
به نام شجاعت
رَخت سپیدی بر تن زنیم
ای گوش جهل و ندامت
کجاست آن عدل و عدالت
منم آن اشک
که عذایش خنده ی توست
شهرزاد غزل سُرا
که لباس بزم بر تن زنیم
ای تو آنکس که زدی
مشتی بر گونه ی سرو سپید
بشنو صدایم
سرو سرش بالا و
تو پایین تر زِ آن
مهر اگر مهر است
تاریخی دیگر زند
آتشی بر پا کند
که صدای کاوه را بر بام کند
شعر و نقاشی: ملیکا بلالی
#همآوا
@IranHamAva
.
#تفکیک_جنسیتی در اتوبوسهای تهران
سرپرست بهرهبرداری شرکت اتوبوسرانی تهران از اختصاص ۱۷ دستگاه اتوبوس برای حمل و نقل زنان در دو نوبت صبح و عصر در خطوط BRT شهر خبر داد.
وی با بیان این که این طرح در دوره مدیریت قبلی شهری اجرا شده بود، در توجیهی غیرواقعی و فریبنده گفت :
در بعضی از ساعتها و مناسبتها نسبت عرضه و تقاضای سفر زنان و مردان در استفاده از ناوگان عمومی با هم متفاوت میشود و تعداد مسافران زن نسبت به مردان بیشتر میشود و همین دلیلی شده بود تا در سالهای ۱۳۹۹ و پیش از آن، این طرح چندبار به صورت آزمایشی اجرا شود و تعدادی از اتوبوسها را در شهر برای رفاه حال زنان و بهتر شدن کیفیت سرویسدهی به آنها اختصاص دهند.
از این سخنان میتوان دانست که چنین طرحهایی، پیشزمینههایی هستند برای اجرای محدودیتهای بیشتر و گسترش تفکیک جنسیتی.
مبانی #جهل و تاریک اندیش این حکومت هر لحظه رو به گسترش است و این پدیده سبب خسارتهای بیشتر به ایران و ایرانیان میگردد.
از این رو وظیفه مردم است که مراحل گذار از جمهوری اسلامی را شتاب دهند.
#همآوا
@IranHamAva
#تفکیک_جنسیتی در اتوبوسهای تهران
سرپرست بهرهبرداری شرکت اتوبوسرانی تهران از اختصاص ۱۷ دستگاه اتوبوس برای حمل و نقل زنان در دو نوبت صبح و عصر در خطوط BRT شهر خبر داد.
وی با بیان این که این طرح در دوره مدیریت قبلی شهری اجرا شده بود، در توجیهی غیرواقعی و فریبنده گفت :
در بعضی از ساعتها و مناسبتها نسبت عرضه و تقاضای سفر زنان و مردان در استفاده از ناوگان عمومی با هم متفاوت میشود و تعداد مسافران زن نسبت به مردان بیشتر میشود و همین دلیلی شده بود تا در سالهای ۱۳۹۹ و پیش از آن، این طرح چندبار به صورت آزمایشی اجرا شود و تعدادی از اتوبوسها را در شهر برای رفاه حال زنان و بهتر شدن کیفیت سرویسدهی به آنها اختصاص دهند.
از این سخنان میتوان دانست که چنین طرحهایی، پیشزمینههایی هستند برای اجرای محدودیتهای بیشتر و گسترش تفکیک جنسیتی.
مبانی #جهل و تاریک اندیش این حکومت هر لحظه رو به گسترش است و این پدیده سبب خسارتهای بیشتر به ایران و ایرانیان میگردد.
از این رو وظیفه مردم است که مراحل گذار از جمهوری اسلامی را شتاب دهند.
#همآوا
@IranHamAva
ادامه متن:
بسیاری از شما نیازی به حضور و همکاری با صدا و سیما ندارید، صدا و سیمایی که اهدافش در راستای خواسته های مردم نیست و ثابت نموده تنها در خدمت قدرت حاکم است و نه در خدمت مردم.
آیا زمان آن نرسیده تا صداقت و مردمی بودن خود را به مردمی که همه اعتبارتان وابسته به ایشان است به اثبات رسانید؟ قطعا در کنار مردم بودن هزینه دارد ولی قرار نیست این هزینه را تعدادی اندک بپردازند
#همآوا
@IranHamAva
بسیاری از شما نیازی به حضور و همکاری با صدا و سیما ندارید، صدا و سیمایی که اهدافش در راستای خواسته های مردم نیست و ثابت نموده تنها در خدمت قدرت حاکم است و نه در خدمت مردم.
آیا زمان آن نرسیده تا صداقت و مردمی بودن خود را به مردمی که همه اعتبارتان وابسته به ایشان است به اثبات رسانید؟ قطعا در کنار مردم بودن هزینه دارد ولی قرار نیست این هزینه را تعدادی اندک بپردازند
#همآوا
@IranHamAva
.
#حسین_زمان خواننده موسیقی پاپ است. وی که سابقه حضور در جبهه در زمان #جنگ و هم چنین عضویت در #بسیج و #سپاه را دارد، سالها نیز #ممنوع_الکار بوده است.
وی در تازهترین نظرات خود به انتقاد دوباره از برخی سیاستها و به ویژه صدا و سیمای جمهوری اسلامی پرداخت و هنرمندان دیگر را به تحریم این سازمان حکومتی دعوت کرد. او نوشت:
عزیزان هنرمند عرصه بازیگری و موسیقی، بخصوص شمایی که بواسطه حمایت های مردمی به جایگاه محکم و استواری در این عرصه دست یافته اید. مردم شما را بخوبی شناخته اند و در همراهی و پشتیبانی از شما کم نگذاشته اند و به همین دلیل شما در اینجایی هستید که ایستاده اید.
#حسین_زمان خواننده موسیقی پاپ است. وی که سابقه حضور در جبهه در زمان #جنگ و هم چنین عضویت در #بسیج و #سپاه را دارد، سالها نیز #ممنوع_الکار بوده است.
وی در تازهترین نظرات خود به انتقاد دوباره از برخی سیاستها و به ویژه صدا و سیمای جمهوری اسلامی پرداخت و هنرمندان دیگر را به تحریم این سازمان حکومتی دعوت کرد. او نوشت:
عزیزان هنرمند عرصه بازیگری و موسیقی، بخصوص شمایی که بواسطه حمایت های مردمی به جایگاه محکم و استواری در این عرصه دست یافته اید. مردم شما را بخوبی شناخته اند و در همراهی و پشتیبانی از شما کم نگذاشته اند و به همین دلیل شما در اینجایی هستید که ایستاده اید.
.
سه شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱، هومن خوشنام، الهام سلمان زاده، پیام شبانی، کیانوش سلمان زاده، سروش آگاهی، پروان معنوی، جمیله پاکرو، پیمان معنوی و ندا شبانی، #شهروندان_بهائی جهت تحمل دوران محکومیت خود، در دادسرای شهریار حاضر شدند.
محکومیت این شهروندان پس از حضور در دادسرا، با نصب پابند الکترونیکی به اجرا درآمد. با احتساب ایام #بازداشت، این شهروندان به مدت ۳۰۴ روز، فقط تا شعاع ۵۰۰ متری از محل سکونت خود اجازه تردد دارند.
بنابر این گزارش: از هر یک از این شهروندان مبلغ ۲ میلیون و پانصد هزار تومان به عنوان ودیعه پابند دریافت شده و آنان موظف به پرداخت ماهیانه ۱۵۰ هزار تومان به عنوان اجاره پابندها شدند.
#همآوا
@IranHamAva
سه شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱، هومن خوشنام، الهام سلمان زاده، پیام شبانی، کیانوش سلمان زاده، سروش آگاهی، پروان معنوی، جمیله پاکرو، پیمان معنوی و ندا شبانی، #شهروندان_بهائی جهت تحمل دوران محکومیت خود، در دادسرای شهریار حاضر شدند.
محکومیت این شهروندان پس از حضور در دادسرا، با نصب پابند الکترونیکی به اجرا درآمد. با احتساب ایام #بازداشت، این شهروندان به مدت ۳۰۴ روز، فقط تا شعاع ۵۰۰ متری از محل سکونت خود اجازه تردد دارند.
بنابر این گزارش: از هر یک از این شهروندان مبلغ ۲ میلیون و پانصد هزار تومان به عنوان ودیعه پابند دریافت شده و آنان موظف به پرداخت ماهیانه ۱۵۰ هزار تومان به عنوان اجاره پابندها شدند.
#همآوا
@IranHamAva
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
.
حریم بنای دو هزار ساله #چارتاقی_نیاسر از توابع شهرستان کاشان با وجود مخالفتهای صریح دوستداران میراث فرهنگی مورد تخریب قرار گرفت.
پس از انتشار گزارشهایی از این تخریب و با حضور یگان حفاظت اداره میراث فرهنگی؛ با دستور دادستان شهرستان کاشان این عملیات متوقف شد. و این امر البته نشان دهنده قدرت خبررسانی آزاد و شبکههای مردمی است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان گفت: با پیگیریها و ورود این اداره و مساعدت دادستان کاشان، عملیات #تخریب در حریم ثبتی چارتاقی نیاسر متوقف شد.
دانایی نیا ضمن اشاره به غیرقانونی بودن این اقدام گفت: هر اقدامی در حریم آثار تاریخی نیاز به استعلام و مجوز میراث فرهنگی دارد و متاسفانه جهت این اقدام، هیچ گونه مجوزی صادر نشده است.
بنای تاریخی چهارتاقی نیاسر یکی از آثار تاریخی شهر نیاسر و در بیست کیلومتری غرب #کاشان است. این سازه که آتشکده ساسانی نیاسر نیز خوانده میشود در نزدیکی چشمه اسکندریه قرار دارد و قرار گرفتن آن در یک منطقه توریستی، آن را در رده یکی از معروفترین چهارتاقیهای ایران قرار داده است.
#همآوا
@IranHamAva
حریم بنای دو هزار ساله #چارتاقی_نیاسر از توابع شهرستان کاشان با وجود مخالفتهای صریح دوستداران میراث فرهنگی مورد تخریب قرار گرفت.
پس از انتشار گزارشهایی از این تخریب و با حضور یگان حفاظت اداره میراث فرهنگی؛ با دستور دادستان شهرستان کاشان این عملیات متوقف شد. و این امر البته نشان دهنده قدرت خبررسانی آزاد و شبکههای مردمی است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان گفت: با پیگیریها و ورود این اداره و مساعدت دادستان کاشان، عملیات #تخریب در حریم ثبتی چارتاقی نیاسر متوقف شد.
دانایی نیا ضمن اشاره به غیرقانونی بودن این اقدام گفت: هر اقدامی در حریم آثار تاریخی نیاز به استعلام و مجوز میراث فرهنگی دارد و متاسفانه جهت این اقدام، هیچ گونه مجوزی صادر نشده است.
بنای تاریخی چهارتاقی نیاسر یکی از آثار تاریخی شهر نیاسر و در بیست کیلومتری غرب #کاشان است. این سازه که آتشکده ساسانی نیاسر نیز خوانده میشود در نزدیکی چشمه اسکندریه قرار دارد و قرار گرفتن آن در یک منطقه توریستی، آن را در رده یکی از معروفترین چهارتاقیهای ایران قرار داده است.
#همآوا
@IranHamAva
.
سازمان #عفو_بینالملل در یک گزارش تحقیقی تازه در مورد برخورد جمهوری اسلامی با اعتراضهای اردیبهشت و خرداد سال جاری در ایران، از جامعه بینالمللی خواست تا به تعداد کشتهها و مجروحان سرکوبها در ایران «که بهطرز هشداردهندهای بالاست واکنش نشان داده و نقش مهم خود را در تضمین پاسخگویی مقامات ایفا کند».
عفو بینالملل در گزارش خود که روز چهارشنبه، ۱۲ مرداد، منتشر شد، تأکید میکند: «جامعه بینالمللی باید از مقامات ایرانی به خاطر سیل خشونتی که نیروهای امنیتی همراه با مصونیت مطلق علیه معترضان در جنوب غرب ایران در ماههای اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۱ به راه انداختند پاسخ بخواهد.»
#همآوا
@IranHamAva
سازمان #عفو_بینالملل در یک گزارش تحقیقی تازه در مورد برخورد جمهوری اسلامی با اعتراضهای اردیبهشت و خرداد سال جاری در ایران، از جامعه بینالمللی خواست تا به تعداد کشتهها و مجروحان سرکوبها در ایران «که بهطرز هشداردهندهای بالاست واکنش نشان داده و نقش مهم خود را در تضمین پاسخگویی مقامات ایفا کند».
عفو بینالملل در گزارش خود که روز چهارشنبه، ۱۲ مرداد، منتشر شد، تأکید میکند: «جامعه بینالمللی باید از مقامات ایرانی به خاطر سیل خشونتی که نیروهای امنیتی همراه با مصونیت مطلق علیه معترضان در جنوب غرب ایران در ماههای اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۱ به راه انداختند پاسخ بخواهد.»
#همآوا
@IranHamAva
.
چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱، شماری از کارکنان استانداری ایلام، در #اعتراض به احقاق حقوق خود از شرکت تعاونی مسکن، مقابل در استانداری #تجمع_اعتراضی برگزار کردند.
#معترضان: «ما اعضاء تعاونی مسکن کارکنان استانداری (فاز ۲) خواهان احقاق حق خود بعد از ۱۰ سال هستیم. آیا دادرسی هست؟؟».
#همآوا
@IranHamAva
چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱، شماری از کارکنان استانداری ایلام، در #اعتراض به احقاق حقوق خود از شرکت تعاونی مسکن، مقابل در استانداری #تجمع_اعتراضی برگزار کردند.
#معترضان: «ما اعضاء تعاونی مسکن کارکنان استانداری (فاز ۲) خواهان احقاق حق خود بعد از ۱۰ سال هستیم. آیا دادرسی هست؟؟».
#همآوا
@IranHamAva