💠 مسدودسازی خط تلفن دکتر مصطفی مهرآیین توسط نهادهای امنیتی نظام ولایت فقیه
در ادامهی فشارها علیه فعالان مدنی و منتقدان نظام جمهوری اسلامی، دکتر مصطفی مهرآیین اعلام کرد که خط تلفن همراهش بهصورت ناگهانی و بدون اخطار قبلی، مسدود شده است. این اقدام در حالی صورت گرفته که وی هیچ بدهی یا مشکل مالکیتی نسبت به خط تلفن نداشته و از آن برای ارتباط با دوستان و همفکرانش استفاده میکرده است.
🔴متن کامل پست:
مسدود کردن خط تلفن
امروز از صبح که از خواب بیدار شدم دیدم اینترنت گوشی قطع است و کلا خط من قطع است. تا ظهر صبر کردم و بعد از آن با تلفن دوستان با همراه اول تماس گرفتم، گفتند طبق دستور مقامات و ارگان بینام خط تلفن شما مسدود شده و فعلا امکان رفع آن نیست.
خط دیگرى ندارم و خطى نمیخواهم بخرم تا این خط تلفن که مالکیت آن با من است باز شود.
مىخواهم بگویم ما در این جامعه هم آزادى بیان را و هم آزادى زیست را از دست دادهایم و حالا داریم به مرحلهى از دست دادن مالکیت مىرسیم. امیدوارم مشکلات مالکیت شما از این شیوه دیگر حل نشود. اندک عاقل شوید و اگر به مردم رحم ندارید به خودتان رحم کنید، طبیعت بىرحمتر از مردم است.
اگر از این پیام شدید ناراحتى مىتوانید امکان دسترسى من به وای فاى هم قطع کنید.
💎 @iranyarannetwork1398
در ادامهی فشارها علیه فعالان مدنی و منتقدان نظام جمهوری اسلامی، دکتر مصطفی مهرآیین اعلام کرد که خط تلفن همراهش بهصورت ناگهانی و بدون اخطار قبلی، مسدود شده است. این اقدام در حالی صورت گرفته که وی هیچ بدهی یا مشکل مالکیتی نسبت به خط تلفن نداشته و از آن برای ارتباط با دوستان و همفکرانش استفاده میکرده است.
🔴متن کامل پست:
مسدود کردن خط تلفن
امروز از صبح که از خواب بیدار شدم دیدم اینترنت گوشی قطع است و کلا خط من قطع است. تا ظهر صبر کردم و بعد از آن با تلفن دوستان با همراه اول تماس گرفتم، گفتند طبق دستور مقامات و ارگان بینام خط تلفن شما مسدود شده و فعلا امکان رفع آن نیست.
خط دیگرى ندارم و خطى نمیخواهم بخرم تا این خط تلفن که مالکیت آن با من است باز شود.
مىخواهم بگویم ما در این جامعه هم آزادى بیان را و هم آزادى زیست را از دست دادهایم و حالا داریم به مرحلهى از دست دادن مالکیت مىرسیم. امیدوارم مشکلات مالکیت شما از این شیوه دیگر حل نشود. اندک عاقل شوید و اگر به مردم رحم ندارید به خودتان رحم کنید، طبیعت بىرحمتر از مردم است.
اگر از این پیام شدید ناراحتى مىتوانید امکان دسترسى من به وای فاى هم قطع کنید.
💎 @iranyarannetwork1398
💠 حمایت گسترده اقشار مختلف از اعتصاب سراسری کامیونداران؛ اقدام تحسینبرانگیز داروخانهای در کرج
در حالی که اعتصاب سراسری کامیونداران در یازدهمین روز خود با مشارکت بیش از ۱۵۵ شهر ادامه دارد، حمایت اقشار مختلف مردم ایران از این حرکت اعتراضی رو به گسترش است.
در تازهترین اقدام، یک داروخانه در کرج با انتشار اطلاعیهای اعلام کرد که به منظور همبستگی با کامیونداران و خانوادههایشان، خدمات دارویی و نسخههای این گروه بهصورت رایگان ارائه خواهد شد.
این حرکت که با استقبال گسترده در شبکههای اجتماعی مواجه شده، نشاندهنده همدلی و حمایت مردمی از مطالبات کامیونداران است که در اعتراض به افزایش هزینههای سوخت، قطعات یدکی، و عدم تناسب کرایهها با تورم دست به اعتصاب زدهاند.
گزارشها حاکی از آن است که دیگر اقشار جامعه، از جمله تاکسیهای اینترنتی، کسبه و اصناف، نیز در حال پیوستن به این موج همبستگی هستند.
💎 @iranyarannetwork1398
در حالی که اعتصاب سراسری کامیونداران در یازدهمین روز خود با مشارکت بیش از ۱۵۵ شهر ادامه دارد، حمایت اقشار مختلف مردم ایران از این حرکت اعتراضی رو به گسترش است.
در تازهترین اقدام، یک داروخانه در کرج با انتشار اطلاعیهای اعلام کرد که به منظور همبستگی با کامیونداران و خانوادههایشان، خدمات دارویی و نسخههای این گروه بهصورت رایگان ارائه خواهد شد.
این حرکت که با استقبال گسترده در شبکههای اجتماعی مواجه شده، نشاندهنده همدلی و حمایت مردمی از مطالبات کامیونداران است که در اعتراض به افزایش هزینههای سوخت، قطعات یدکی، و عدم تناسب کرایهها با تورم دست به اعتصاب زدهاند.
گزارشها حاکی از آن است که دیگر اقشار جامعه، از جمله تاکسیهای اینترنتی، کسبه و اصناف، نیز در حال پیوستن به این موج همبستگی هستند.
💎 @iranyarannetwork1398
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
☀️ پاشنه آشیل ـ قسمت سی و پنجم:
مبارزات مردم ایران از طریق اتحادیه های مستقل مردمی و اصناف گوناگون روی در اعتلاء دارد. این مبارزات، برنامه ریزی شده و هماهنگ است و نمودار هوشیاری و آگاهی اقشار مختلف جامعه است که اکنون با اصرار و فداکاری درصددند تا مطالبات صنفی خود را به هرقیمت -که باید برای آن پرداخت شود - ادامه دهند.
در این میان عده ای پا در میدان سیاست نهاده و برای انحراف اذهان عمومی و بین المللی به طرح یک مقوله جنبی و جانبی پرداخته اند و مبحث "رهبری" را در پیشانی مطالبات عمومی اجتماعی معرفی مینمایند. اما جالبترین نکته نوع پرداختن این افراد به قضیه "رهبری" آن است که به مفهوم کامل کلمه، مصداق بارز "کیش شخصیت" میباشد.
لینک یوتیوب
https://t.me/DORRTV/225176
⚙️ #دکتر_سیدمصطفی_آزمایش
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
💠ترانه: جاده ( اعتصاب) باصدای: روزبه
#اعتصاب_کامیونداران
#اعتصابات_سراسری
#اعتصابات_وقیام_سراسری_چاره_درد_است
💎 @iranyarannetwork1398
#اعتصاب_کامیونداران
#اعتصابات_سراسری
#اعتصابات_وقیام_سراسری_چاره_درد_است
💎 @iranyarannetwork1398
Forwarded from گفتآب؛ دیالوگهای محیط زیستی درباره آب
https://foreignpolicy.com/2025/06/02/iran-water-mafia-environment-drought-crisis/
مافیای آب واقعیت دارد—و ایران را قطرهقطره خشک میکند
اگر ترامپ میخواهد فراتر از تیترسازی برود، باید در حل بحران آب ایران نقش ایفا کند.
نوشتهی نیکآهنگ کوثر، روزنامهنگار ایرانی-آمریکایی و تحلیلگر مسائل آب، و علیرضا نادر، پژوهشگر مستقل در حوزه ایران و خاورمیانه.
رئیسجمهور ایالات متحده، دونالد ترامپ، در سخنرانیای کمسابقه و تند علیه فساد محیط زیستی جمهوری اسلامی، در تاریخ ۱۳ مه (۲۳ اردیبهشت) در ریاض، به انتقاد از نقش ویرانگر رژیم ایران در تخریب منابع آبی پرداخت—موضوعی که معمولاً در مجامع بینالمللی نادیده گرفته میشود، و از شخصی چون ترامپ که سابقهای در حمایت از محیط زیست ندارد، انتظار نمیرفت.
او در جمع رهبران عرب گفت:
«در حالیکه مهارت شما بیابانهای خشک را به زمینهای حاصلخیز تبدیل کرده، رهبران ایران موفق شدهاند زمینهای حاصلخیز را به بیابان تبدیل کنند. این نتیجه عملکرد مافیای آب فاسدشان است—بگذارید آن را همانطور که هست بنامیم: مافیای آب. آنها باعث خشکسالی و خشک شدن رودخانهها شدهاند. خودشان ثروتمند میشوند، اما مردم را از این نعمت محروم میکنند.»
این اولین بار نبود که ترامپ به سوءمدیریت زیستمحیطی ایران اشاره میکرد. او در سال ۲۰۱۸ نیز هشدار داده بود که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بهویژه از طریق قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء، بحرانهای محیط زیستی ایران را تشدید کرده است:
«فساد و سوءمدیریت سپاه، آثار خشکسالی مزمن را وخیمتر کرده و منجر به بحران اکولوژیک شده است. سدسازیهای بیرویه توسط شرکتهایی مانند خاتمالانبیاء باعث خشک شدن رودخانهها و دریاچهها شده و طوفانهای گرد و غبار بیسابقهای را به وجود آورده که زندگی و معیشت ایرانیان را تهدید میکند.»
برای بسیاری از ایرانیان، سخنرانی ترامپ در ریاض افشاگری نبود، بلکه تأییدی دیرهنگام بر حقیقتی بود که سالها فعالان، کارشناسان و افشاگران در مورد آن هشدار دادهاند: بحران آب در ایران طبیعی نیست. این بحران مهندسیشده، قابل بهرهبرداری، و بهوسیله همان نهادهایی حفظ میشود که مدعی حفاظت از کشور هستند.
اصطلاح «مافیای آب» سالهاست که در ادبیات غیررسمی ایران برای توصیف شبکهای نهادینهشده اما فاقد ساختار قانونی بهکار میرود؛ ائتلافی از وزرا، معاونان آنان و مدیران ارشد شرکتهای بزرگ پیمانکاری که در سایه «شورای عالی آب» فعالیت میکنند. این شبکه با بهرهگیری از نفوذ خود و با دور زدن یا تحریف مقررات، از طرحهای مدیریت منابع آب برای کسب ثروت و قدرت استفاده میکند.
در قلب این ساختار، «شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران» (آبنیرو) قرار دارد—بازوی اصلی دولت در اجرای پروژههای بزرگ زیرساختی نظیر سدسازی و طرحهای انتقال بینحوضهای. از پایان جنگ ایران و عراق تاکنون، مدیران این شرکت به بازیگران محوری در مافیای آب تبدیل شدهاند و نقشی اساسی در تدوین و اجرای سیاستهایی ایفا کردهاند که منابع آبی و زیستبومهای ایران را تا آستانهی فروپاشی پیش بردهاند.
این شبکه تنها محدود به بدنه مدیریتی نیست؛ بلکه بسیاری از کارشناسان، مهندسان، و استادان دانشگاهی را نیز دربر میگیرد که در ساختارهای رسمی حکومتی جای گرفتهاند و از طریق مشارکت در پروژههای مخرب و فاقد ارزیابی محیطزیستی، منافع سیاسی، شغلی و مالی قابلتوجهی کسب کردهاند. این ائتلاف، منابع عمومی را به سمت پروژههای بتنی و عظیم هدایت میکند—پروژههایی که نه نظارتی جدی بر آنها وجود دارد و نه نفعی برای مردم یا محیط زیست. مدل اقتصادی این شبکه بر سه ستون استوار است: کمیابی منابع، سکوت سیستماتیک، و حمایت ساختاری حکومت.
نتیجه این مدل فاجعهبار، گسترش بیرویه سدسازیهای سیاسی و سودمحور، انحراف غیرمنطقی مسیر رودخانهها، و توسعه کشاورزی آببر در مناطق خشک و نیمهخشک کشور بوده است. این سیاستها منجر به نابودی اکوسیستمها، تشدید بحران آب، و مهاجرت میلیونها روستایی شدهاند. در واکنش به این بحران، بسیاری از کشاورزان به برداشت بیرویه و اغلب غیرقانونی از منابع آب زیرزمینی روی آوردهاند—اقدامی که موجب تخلیه سفرههای زیرزمینی و بروز پدیدهی فرونشست زمین شده است.
ابعاد این بحران، حیرتانگیز است. طبق آمار رسمی دولت ایران، از میان ۶۰۹ دشت کشور، ۵۰۰ دشت در وضعیت بحرانی قرار دارند—ناشی از برداشت بیرویه منابع زیرزمینی و پدیدهی فرونشست. دهها میلیون نفر از مردم کشور در مناطق آسیبپذیر زندگی میکنند.
مافیای آب واقعیت دارد—و ایران را قطرهقطره خشک میکند
اگر ترامپ میخواهد فراتر از تیترسازی برود، باید در حل بحران آب ایران نقش ایفا کند.
نوشتهی نیکآهنگ کوثر، روزنامهنگار ایرانی-آمریکایی و تحلیلگر مسائل آب، و علیرضا نادر، پژوهشگر مستقل در حوزه ایران و خاورمیانه.
رئیسجمهور ایالات متحده، دونالد ترامپ، در سخنرانیای کمسابقه و تند علیه فساد محیط زیستی جمهوری اسلامی، در تاریخ ۱۳ مه (۲۳ اردیبهشت) در ریاض، به انتقاد از نقش ویرانگر رژیم ایران در تخریب منابع آبی پرداخت—موضوعی که معمولاً در مجامع بینالمللی نادیده گرفته میشود، و از شخصی چون ترامپ که سابقهای در حمایت از محیط زیست ندارد، انتظار نمیرفت.
او در جمع رهبران عرب گفت:
«در حالیکه مهارت شما بیابانهای خشک را به زمینهای حاصلخیز تبدیل کرده، رهبران ایران موفق شدهاند زمینهای حاصلخیز را به بیابان تبدیل کنند. این نتیجه عملکرد مافیای آب فاسدشان است—بگذارید آن را همانطور که هست بنامیم: مافیای آب. آنها باعث خشکسالی و خشک شدن رودخانهها شدهاند. خودشان ثروتمند میشوند، اما مردم را از این نعمت محروم میکنند.»
این اولین بار نبود که ترامپ به سوءمدیریت زیستمحیطی ایران اشاره میکرد. او در سال ۲۰۱۸ نیز هشدار داده بود که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بهویژه از طریق قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء، بحرانهای محیط زیستی ایران را تشدید کرده است:
«فساد و سوءمدیریت سپاه، آثار خشکسالی مزمن را وخیمتر کرده و منجر به بحران اکولوژیک شده است. سدسازیهای بیرویه توسط شرکتهایی مانند خاتمالانبیاء باعث خشک شدن رودخانهها و دریاچهها شده و طوفانهای گرد و غبار بیسابقهای را به وجود آورده که زندگی و معیشت ایرانیان را تهدید میکند.»
برای بسیاری از ایرانیان، سخنرانی ترامپ در ریاض افشاگری نبود، بلکه تأییدی دیرهنگام بر حقیقتی بود که سالها فعالان، کارشناسان و افشاگران در مورد آن هشدار دادهاند: بحران آب در ایران طبیعی نیست. این بحران مهندسیشده، قابل بهرهبرداری، و بهوسیله همان نهادهایی حفظ میشود که مدعی حفاظت از کشور هستند.
اصطلاح «مافیای آب» سالهاست که در ادبیات غیررسمی ایران برای توصیف شبکهای نهادینهشده اما فاقد ساختار قانونی بهکار میرود؛ ائتلافی از وزرا، معاونان آنان و مدیران ارشد شرکتهای بزرگ پیمانکاری که در سایه «شورای عالی آب» فعالیت میکنند. این شبکه با بهرهگیری از نفوذ خود و با دور زدن یا تحریف مقررات، از طرحهای مدیریت منابع آب برای کسب ثروت و قدرت استفاده میکند.
در قلب این ساختار، «شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران» (آبنیرو) قرار دارد—بازوی اصلی دولت در اجرای پروژههای بزرگ زیرساختی نظیر سدسازی و طرحهای انتقال بینحوضهای. از پایان جنگ ایران و عراق تاکنون، مدیران این شرکت به بازیگران محوری در مافیای آب تبدیل شدهاند و نقشی اساسی در تدوین و اجرای سیاستهایی ایفا کردهاند که منابع آبی و زیستبومهای ایران را تا آستانهی فروپاشی پیش بردهاند.
این شبکه تنها محدود به بدنه مدیریتی نیست؛ بلکه بسیاری از کارشناسان، مهندسان، و استادان دانشگاهی را نیز دربر میگیرد که در ساختارهای رسمی حکومتی جای گرفتهاند و از طریق مشارکت در پروژههای مخرب و فاقد ارزیابی محیطزیستی، منافع سیاسی، شغلی و مالی قابلتوجهی کسب کردهاند. این ائتلاف، منابع عمومی را به سمت پروژههای بتنی و عظیم هدایت میکند—پروژههایی که نه نظارتی جدی بر آنها وجود دارد و نه نفعی برای مردم یا محیط زیست. مدل اقتصادی این شبکه بر سه ستون استوار است: کمیابی منابع، سکوت سیستماتیک، و حمایت ساختاری حکومت.
نتیجه این مدل فاجعهبار، گسترش بیرویه سدسازیهای سیاسی و سودمحور، انحراف غیرمنطقی مسیر رودخانهها، و توسعه کشاورزی آببر در مناطق خشک و نیمهخشک کشور بوده است. این سیاستها منجر به نابودی اکوسیستمها، تشدید بحران آب، و مهاجرت میلیونها روستایی شدهاند. در واکنش به این بحران، بسیاری از کشاورزان به برداشت بیرویه و اغلب غیرقانونی از منابع آب زیرزمینی روی آوردهاند—اقدامی که موجب تخلیه سفرههای زیرزمینی و بروز پدیدهی فرونشست زمین شده است.
ابعاد این بحران، حیرتانگیز است. طبق آمار رسمی دولت ایران، از میان ۶۰۹ دشت کشور، ۵۰۰ دشت در وضعیت بحرانی قرار دارند—ناشی از برداشت بیرویه منابع زیرزمینی و پدیدهی فرونشست. دهها میلیون نفر از مردم کشور در مناطق آسیبپذیر زندگی میکنند.
Foreign Policy
The ‘Water Mafia’ Is Real—and It’s Draining Iran Dry
If Trump wants to do more than make headlines, he should help resolve the water crisis.
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
💠ویدیویی از عملیات سهمگین امروز اوکراین علیه روسیه به نام تارهای عنکبوت…
بیش از ۳۰ درصد از ناوگان بمبافکنهای استراتژیک دوربرد و دارای قابلیت حمل سلاح هستهای نیروی هوایی روسیه در جریان عملیات پهپادی امروز سازمان امنیت اوکراین (SBU) آسیب دیده یا نابود شدهاند عملیاتی که وبلاگنویسان نظامی روس آن را «پرل هاربِر روسیه» نامیدهاند ( اشارهای به حمله غافلگیرکننده و ویرانگر ژاپن به پایگاه دریایی آمریکا در پرل هاربر در جریان جنگ جهانی دوم)
💎 @iranyarannetwork1398
بیش از ۳۰ درصد از ناوگان بمبافکنهای استراتژیک دوربرد و دارای قابلیت حمل سلاح هستهای نیروی هوایی روسیه در جریان عملیات پهپادی امروز سازمان امنیت اوکراین (SBU) آسیب دیده یا نابود شدهاند عملیاتی که وبلاگنویسان نظامی روس آن را «پرل هاربِر روسیه» نامیدهاند ( اشارهای به حمله غافلگیرکننده و ویرانگر ژاپن به پایگاه دریایی آمریکا در پرل هاربر در جریان جنگ جهانی دوم)
💎 @iranyarannetwork1398
📌امین سیدیعقوبی، (تولیدکننده ماکارونی): یک خانواده چهار نفره اگر بخواهند در ماه بطور معمولی گوشت مصرف کنند ۲۲ میلیون تومان میشود، خانواده کارگری که ۱۰ میلیون تومان درآمد دارد چطور باید گوشت بخورند؟!
یک کودک دبستانی بخواهد روزی یک کیک و شیرکاکائو بخورد ماهی ۵۰۰ هزار تومان میشود، یک کارگر از کجا چنین هزینهای را تأمین کند؟ / اقتصاد۱۲۰
بحران سوء تغذیه در ایران به دلیل عوامل مختلفی از جمله فقر، تورم، کمبود آب و مشکلات کشاورزی تشدید شده است. آمارها نشان میدهند که بخش قابل توجهی از جمعیت ایران، از جمله کودکان زیر شش سال، با سوء تغذیه مواجه هستند.
بحران سوءتغذیه در ایران یک مسئله بسیار نگران کننده است. بیش از ۶۰٪ مردم ایران زیر خط فقر قرار گرفتهاند و بیش از ۶۰٪ از مردم ایران کالری روزانهای کمتر از سطح استاندارد دریافت میکنند.
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
💠سپاه وحوش اسلامی به رانندگان در سیرجان با بیل مکانیکی حمله کرد.
#جمهوری_نکبت_اسلامی_سرنگون_باد
💎 @iranyarannetwork1398
#جمهوری_نکبت_اسلامی_سرنگون_باد
💎 @iranyarannetwork1398
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
💠وزیر دارایی سوریه گفت: «ما بهدنبال همگام شدن با تحولات دیجیتال خواهیم بود.» او اعلام کرد اقدامات عملی برای فعالسازی سیستم «سوئیفت» صورت گرفته است. اوایل خردادماه وزارت خزانهداری آمریکا تحریمها علیه سوریه را لغو کرد.
گفتوگو با احمد علوی، استاد دانشگاه و اقتصاددان
💎 @iranyarannetwork1398
گفتوگو با احمد علوی، استاد دانشگاه و اقتصاددان
💎 @iranyarannetwork1398
💠 مرگ مذهب در آیندهٔ نزدیک!
✍️ حجتالاسلام محمد ذکایی، استاد حوزهٔ علمیهٔ قم
🗣️ سخنان استاد حوزه از بی ثمربودن تعالیم ۲۰ ساله اش وبیزاری مردم از روحانیت
در آیندهای نه چندان دور و با مرگ نسلهای دههٔ ۴۰ به پایین، دیگر چیزی به نام مذهب و اعتقاد، در بین نسلهای جوان، دیده نخواهد شد!
مردم، عامل فقر، بیچارگی و گرفتاری خود را، در ایدئولوژی میبینند و با مرگ هر روحانی، به ویژه مرگ مسؤولان، شادی خود را بروز میدهند!
به نظر میرسد سیاست، آسیب فراوانی به دین و مذهب در کشورمان وارد ساخته است و هر کدام از ما، متوجه فاصله گرفتن از اعتقادات مذهبی در بین آحاد مردم شدهایم.
تنها راه نجات دین و مذهب از آسیب بیشتر، خروج روحانیت از پستهای حکومتی و سیاسی و پرداختن به مسائل اعتقادی جامعه است که البته خیلی دیر شده و نسلهای ۵۰ تا۹۰ اکثراً بدون مذهب هستند.
در صداوسیما، فقط مردم متدین و جامعهٔ دیندار نشان داده میشوند، ولی در زیر پوست شهر، همهٔ ما میدانیم که دیگر چیزی به نام دین در بین اکثریت مردم، موضوعیت و اهمیت ندارد و پنهان کردن صورت مسأله نیز، دردی از بیمذهبی، دوا نمیکند.
ما نتوانستیم در ۴۵ سال، بر اعتقادات مردم بیفزاییم و یا حداقل آن را حفظ کنیم.
با تمام بودجههای چندین هزار میلیاردی، دهها نهاد دینی و حوزههای علمیه، عملاً خروجی آنها صفر و حتی منفی بوده است! متأسّفانه، ما ظاهرسازی و تبلیغ را بر تربیت نسل ترجیح دادیم.
اگر در خانواده، اقوام، همکاران و دوستان خود بنگریم، متوجه میشویم که به جز چند پیرزن و پیرمرد که آنها هم تربیت شدهٔ سالیان بسیار دورند، اغلب پرورش یافتگان جمهوری اسلامی، حتی نماز نمیخوانند که هیج، تمام مظاهر دین را تمسخر میکنند!
بنابراین آینده نشان میدهد ایران تبدیل به بیدینترین و سکولارترین کشور مسلمان خواهد شد.
نشانههای این تغییر بنیادی، در رفتارها و دهنکجیهای جوانان و مردم، به آنچه مسؤولان میگویند مشخص است.
استقبال بینظیر مردم از نوروز و دیگر جشنهای ملی غیرمذهبی، از آثار این تغییر بنیادی در عقاید مردم است.
پرواضح است که اگر بودجههای کلان مذهبی را صرف زدودن فقر میکردیم، بیشتر به نتیجه میرسیدیم.
برخی طلبهها به من میگویند که ما نمیتوانیم با لباس روحانیت، بیرون برویم، زیرا مورد ناسزای مردم قرار میگیریم.
یک روز یکی از طلبهها به من گفت: فرزند خردسالی دارم، دستش را گرفتم تا برای خرید به بازار برویم، هنگام خروج از منزل به من گفت: اگر با لباس روحانیت بیایی، من با تو بیرون نمیآیم! در آنجا با تمام وجودم شرمسار شدم و به یاد سخن آیتالله طالقانی افتادم که میگفت: روحانیت اگر وارد حکومت شود، نه تنها خود، که دین را نیز از بین خواهد برد!*
به منزل باز گشتم و درعالم تنهایی گریستم. همسرم متوجه حال خرابم شد و پرسید چرا منقلبی؟ گفتم چرا نباشم؟ امروز بیست سال تحصیل مرا در حوزه، فرزند خردسالم به چالش کشید!
محمد ذکایی
استاد حوزه علمیه قم
💎 @iranyarannetwork1398
🗣️ سخنان استاد حوزه از بی ثمربودن تعالیم ۲۰ ساله اش وبیزاری مردم از روحانیت
در آیندهای نه چندان دور و با مرگ نسلهای دههٔ ۴۰ به پایین، دیگر چیزی به نام مذهب و اعتقاد، در بین نسلهای جوان، دیده نخواهد شد!
مردم، عامل فقر، بیچارگی و گرفتاری خود را، در ایدئولوژی میبینند و با مرگ هر روحانی، به ویژه مرگ مسؤولان، شادی خود را بروز میدهند!
به نظر میرسد سیاست، آسیب فراوانی به دین و مذهب در کشورمان وارد ساخته است و هر کدام از ما، متوجه فاصله گرفتن از اعتقادات مذهبی در بین آحاد مردم شدهایم.
تنها راه نجات دین و مذهب از آسیب بیشتر، خروج روحانیت از پستهای حکومتی و سیاسی و پرداختن به مسائل اعتقادی جامعه است که البته خیلی دیر شده و نسلهای ۵۰ تا۹۰ اکثراً بدون مذهب هستند.
در صداوسیما، فقط مردم متدین و جامعهٔ دیندار نشان داده میشوند، ولی در زیر پوست شهر، همهٔ ما میدانیم که دیگر چیزی به نام دین در بین اکثریت مردم، موضوعیت و اهمیت ندارد و پنهان کردن صورت مسأله نیز، دردی از بیمذهبی، دوا نمیکند.
ما نتوانستیم در ۴۵ سال، بر اعتقادات مردم بیفزاییم و یا حداقل آن را حفظ کنیم.
با تمام بودجههای چندین هزار میلیاردی، دهها نهاد دینی و حوزههای علمیه، عملاً خروجی آنها صفر و حتی منفی بوده است! متأسّفانه، ما ظاهرسازی و تبلیغ را بر تربیت نسل ترجیح دادیم.
اگر در خانواده، اقوام، همکاران و دوستان خود بنگریم، متوجه میشویم که به جز چند پیرزن و پیرمرد که آنها هم تربیت شدهٔ سالیان بسیار دورند، اغلب پرورش یافتگان جمهوری اسلامی، حتی نماز نمیخوانند که هیج، تمام مظاهر دین را تمسخر میکنند!
بنابراین آینده نشان میدهد ایران تبدیل به بیدینترین و سکولارترین کشور مسلمان خواهد شد.
نشانههای این تغییر بنیادی، در رفتارها و دهنکجیهای جوانان و مردم، به آنچه مسؤولان میگویند مشخص است.
استقبال بینظیر مردم از نوروز و دیگر جشنهای ملی غیرمذهبی، از آثار این تغییر بنیادی در عقاید مردم است.
پرواضح است که اگر بودجههای کلان مذهبی را صرف زدودن فقر میکردیم، بیشتر به نتیجه میرسیدیم.
برخی طلبهها به من میگویند که ما نمیتوانیم با لباس روحانیت، بیرون برویم، زیرا مورد ناسزای مردم قرار میگیریم.
یک روز یکی از طلبهها به من گفت: فرزند خردسالی دارم، دستش را گرفتم تا برای خرید به بازار برویم، هنگام خروج از منزل به من گفت: اگر با لباس روحانیت بیایی، من با تو بیرون نمیآیم! در آنجا با تمام وجودم شرمسار شدم و به یاد سخن آیتالله طالقانی افتادم که میگفت: روحانیت اگر وارد حکومت شود، نه تنها خود، که دین را نیز از بین خواهد برد!*
به منزل باز گشتم و درعالم تنهایی گریستم. همسرم متوجه حال خرابم شد و پرسید چرا منقلبی؟ گفتم چرا نباشم؟ امروز بیست سال تحصیل مرا در حوزه، فرزند خردسالم به چالش کشید!
محمد ذکایی
استاد حوزه علمیه قم
💎 @iranyarannetwork1398
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
💠 یکی از دوستان نوشته است این تایر را هم سیاسی نکنید…
بنظرم این سخن جای نقد دارد.
یکی از ریشهایترین معضلات درک سیاسی برخی افراد در جامعهی امروز ایران: توهم تفکیک مطالبات صنفی از سیاسی در یک ساختار تمامیتخواه است.
در جمهوری اسلامی، هیچ مطالبهای – حتی سادهترین خواست صنفی مثل افزایش حقوق، تأمین بیمه، یا دسترسی به لوازم یدکی – غیرسیاسی نیست، چون طرفِ مردم نه یک دولت پاسخگو، بلکه یک رژیم سرکوبگر و ایدئولوژیک است که هرگونه اعتراض را تهدیدی علیه بقای خود میداند.
افراد ی که خود را «سیاسی» معرفی میکنند اما هنوز درک نکردهاند که در یک نظام استبدادی، حتی نفسِ اعتراض به قیمت تخممرغ سیاسی است – یا دچار سادهلوحیاند یا عامدانه در حال بیخطرسازی اعتراضات.
اعتصاب کامیونداران، مثل اعتراضات معلمان، بازنشستگان، کارگران و حتی خانوادههای کشتهشدگان، اگر چه از دل مطالبات واقعی و معیشتی بیرون آمده، اما در عمل بهشدت سیاسی است، چون ساختار تغییر است و حکومت وقت نه توان پاسخگویی دارد، نه مشروعیت، نه ارادهای برای حل مشکلات. مطالبات کامیونداران به شدت سیاسی است اگر به متن خواستها توجه کنید لازمه اجرای آنچه را که کامیونداران میخواهند، یک دولت توسعه محور، عدالتخواه، و پاسخگوست. پس نهایتا هر خواست صنفی روی میز سیاسیون و حکمرانان یک کشور قرار میگیرد. وقتی آنها قادر به پاسخ نباشند، چالش و شکاف بین مطالبه گران و حکومتگران افزایش می یابدو نهایتا به قیام و اعتصاب منجر میشود.
گفتن «تایر را سیاسی نکنیم» همانقدر غیراصولی و ساده انگارانه است که گفتن «نان را سیاسی نکنیم» آنهم در کشوری که نان سهمیهبندی ثتغغاست و فقر جرم سیاسی.
با احترام
ویکتوریا آزاد
سه شنبه - ۱۳ خرداد ۲۵۸۴ کوروشی (۱۴۰۴)
#اعتصابات_سراسری
{اعتصاباتکامیونداران
💎 @iranyarannetwork1398
بنظرم این سخن جای نقد دارد.
یکی از ریشهایترین معضلات درک سیاسی برخی افراد در جامعهی امروز ایران: توهم تفکیک مطالبات صنفی از سیاسی در یک ساختار تمامیتخواه است.
در جمهوری اسلامی، هیچ مطالبهای – حتی سادهترین خواست صنفی مثل افزایش حقوق، تأمین بیمه، یا دسترسی به لوازم یدکی – غیرسیاسی نیست، چون طرفِ مردم نه یک دولت پاسخگو، بلکه یک رژیم سرکوبگر و ایدئولوژیک است که هرگونه اعتراض را تهدیدی علیه بقای خود میداند.
افراد ی که خود را «سیاسی» معرفی میکنند اما هنوز درک نکردهاند که در یک نظام استبدادی، حتی نفسِ اعتراض به قیمت تخممرغ سیاسی است – یا دچار سادهلوحیاند یا عامدانه در حال بیخطرسازی اعتراضات.
اعتصاب کامیونداران، مثل اعتراضات معلمان، بازنشستگان، کارگران و حتی خانوادههای کشتهشدگان، اگر چه از دل مطالبات واقعی و معیشتی بیرون آمده، اما در عمل بهشدت سیاسی است، چون ساختار تغییر است و حکومت وقت نه توان پاسخگویی دارد، نه مشروعیت، نه ارادهای برای حل مشکلات. مطالبات کامیونداران به شدت سیاسی است اگر به متن خواستها توجه کنید لازمه اجرای آنچه را که کامیونداران میخواهند، یک دولت توسعه محور، عدالتخواه، و پاسخگوست. پس نهایتا هر خواست صنفی روی میز سیاسیون و حکمرانان یک کشور قرار میگیرد. وقتی آنها قادر به پاسخ نباشند، چالش و شکاف بین مطالبه گران و حکومتگران افزایش می یابدو نهایتا به قیام و اعتصاب منجر میشود.
گفتن «تایر را سیاسی نکنیم» همانقدر غیراصولی و ساده انگارانه است که گفتن «نان را سیاسی نکنیم» آنهم در کشوری که نان سهمیهبندی ثتغغاست و فقر جرم سیاسی.
با احترام
ویکتوریا آزاد
سه شنبه - ۱۳ خرداد ۲۵۸۴ کوروشی (۱۴۰۴)
#اعتصابات_سراسری
{اعتصاباتکامیونداران
💎 @iranyarannetwork1398
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
💠 همه گوشهٔ ایران ، مردم در پیکار با ضحاک خونخوار خامنه ای و نوکرانش
#تجمع_اعتراضی لنجداران مقابل ادارهکل بنادر و دریانوردی در بوشهر
سهشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
💎 @iranyarannetwork1398
#تجمع_اعتراضی لنجداران مقابل ادارهکل بنادر و دریانوردی در بوشهر
سهشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
💎 @iranyarannetwork1398
💠 #تجمع_اعتراضی کارکنان مس کرمان، مقابل ساختمان دادگستری شهرستان رفسنجان، در اعتراض به غارتگری شرکت ملی مس
سهشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
💎 @iranyarannetwork1398
سهشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
💎 @iranyarannetwork1398
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
💠 سناتور نیویورک در سنای امریکا چاک شومر میگوید: ترامپ در حال انجام یک توافق جانبی مخفیانه با ایران است
رهبر دموکراتها در سنای آمریکا:
ترامپ در حال انجام یک توافق جانبی مخفیانه با ایران است.
این توافق باید به اطلاع کنگره و مردم آمریکا برسد.
ترامپ در مواضع علنی سختگیر است؛ اما به صورت مخفیانه به ایران امتیاز میدهد.
💎 @iranyarannetwork1398
رهبر دموکراتها در سنای آمریکا:
ترامپ در حال انجام یک توافق جانبی مخفیانه با ایران است.
این توافق باید به اطلاع کنگره و مردم آمریکا برسد.
ترامپ در مواضع علنی سختگیر است؛ اما به صورت مخفیانه به ایران امتیاز میدهد.
💎 @iranyarannetwork1398
💠 بیانیه سراسری کامیونداران: ما تنها چرخ اقتصاد نیستیم، ستونهای شرافتایم
👑 بیانیه اتحادیه تشکلهای کامیونداران و رانندگان سراسر ایران:
بنام خدا !
در آستانهی چهلم شهیدان بندرعباس، ما کامیونداران و رانندگان سراسر ایران، در کنار تمام مردم شریف، با افتخار اعلام میکنیم که «ایستادیم، شنیده شدیم، متحد میمانیم»
مردم شریف ایران، همکاران عزیز، وجدانهای بیدار!
پس از ۱۱ روز اعتصاب سراسری، ایستادگی، همدلی و فریاد عدالتخواهی در بیش از ۱۶۳ شهر کشور، اعتصاب کامیونداران و رانندگان سراسر ایران به نقطهای رسید که می توان گفت؛ صدای ما، نه فقط در دفترهای بسته مسئولان، بلکه در قلب جامعه و در رسانههای داخلی و جهانی طنینانداز شده است.
ما با اتحاد خود، نشان دادیم که کامیونداران، فقط چرخ اقتصاد را نمیچرخانند؛ بلکه از ستونداران کرامت، شرافت، و غیرت این سرزمیناند.
دستاوردهای ما قابل انکار نیست:
• هدایت پیروزمند اعتصاب واعتراض حول یک اتحادیه متشکل و قوی از کامیونداران.
• پیوستن گروههایی همچون نیسانداران، مینیبوسداران، اتوبوسداران و اقشار مختلف میهن.
• حمایتهای تاریخی از سوی فرهنگیان، بازنشستگان، پرستاران، کارگران نفت، فعالان حقوق کودک، زنان و مردم آزاده ایران.
• عقبراندن مسئولین حمل و نقل جادهای و اعتراف به حقوق قانونی و قدرت کامیونداران و لغو تنها بخشی از اجرای قوانین ظالمانه علیه آنها
این دستاوردها هرچند که خواسته اصلی ما را برآورده نکرده است ولی حاصل فداکاری و از خودگذشتگی رانندگانی بود که در صحنه باقی مانده و ایستادند و سرخم نکردند و با تحمل فشار و دستگیری های گسترده این پیروزی را رقم زدند.
ما، کامیونداران ایران، اعلام میکنیم: با قدرت و آگاهی، همه وعدهها و عملکرد مسئولین را رصد میکنیم. ما بدنبال تحقق خواستههایمان و در راس همه آنها آزاد شدن رانندگان دستگیر شده هستیم. ما امروز رانندگانی متحد و قوی و صدای واحدِ یک خانواده بزرگ حمل و نقل جادهای هستیم. ما از همه اقشار مختلف و هموطنان عزیز در ایران و خارج کشور و ارگانهای بینالمللی که از این اعتصاب حمایت کردند؛ بسیار سپاسگزاریم و امیدواریم که شایسته این همه محبت و همدلی آنها باشیم.
با امید و ایمان؛ ادامه خواهیم داد تا عدالت برقرار شود!
پیروزی از آن رانندگان متحد است.
اتحادیه تشکلهای کامیونداران و رانندگان سراسر ایران
۱۲خرداد ۱۴۰۴
💎 @iranyarannetwork1398
بنام خدا !
در آستانهی چهلم شهیدان بندرعباس، ما کامیونداران و رانندگان سراسر ایران، در کنار تمام مردم شریف، با افتخار اعلام میکنیم که «ایستادیم، شنیده شدیم، متحد میمانیم»
مردم شریف ایران، همکاران عزیز، وجدانهای بیدار!
پس از ۱۱ روز اعتصاب سراسری، ایستادگی، همدلی و فریاد عدالتخواهی در بیش از ۱۶۳ شهر کشور، اعتصاب کامیونداران و رانندگان سراسر ایران به نقطهای رسید که می توان گفت؛ صدای ما، نه فقط در دفترهای بسته مسئولان، بلکه در قلب جامعه و در رسانههای داخلی و جهانی طنینانداز شده است.
ما با اتحاد خود، نشان دادیم که کامیونداران، فقط چرخ اقتصاد را نمیچرخانند؛ بلکه از ستونداران کرامت، شرافت، و غیرت این سرزمیناند.
دستاوردهای ما قابل انکار نیست:
• هدایت پیروزمند اعتصاب واعتراض حول یک اتحادیه متشکل و قوی از کامیونداران.
• پیوستن گروههایی همچون نیسانداران، مینیبوسداران، اتوبوسداران و اقشار مختلف میهن.
• حمایتهای تاریخی از سوی فرهنگیان، بازنشستگان، پرستاران، کارگران نفت، فعالان حقوق کودک، زنان و مردم آزاده ایران.
• عقبراندن مسئولین حمل و نقل جادهای و اعتراف به حقوق قانونی و قدرت کامیونداران و لغو تنها بخشی از اجرای قوانین ظالمانه علیه آنها
این دستاوردها هرچند که خواسته اصلی ما را برآورده نکرده است ولی حاصل فداکاری و از خودگذشتگی رانندگانی بود که در صحنه باقی مانده و ایستادند و سرخم نکردند و با تحمل فشار و دستگیری های گسترده این پیروزی را رقم زدند.
ما، کامیونداران ایران، اعلام میکنیم: با قدرت و آگاهی، همه وعدهها و عملکرد مسئولین را رصد میکنیم. ما بدنبال تحقق خواستههایمان و در راس همه آنها آزاد شدن رانندگان دستگیر شده هستیم. ما امروز رانندگانی متحد و قوی و صدای واحدِ یک خانواده بزرگ حمل و نقل جادهای هستیم. ما از همه اقشار مختلف و هموطنان عزیز در ایران و خارج کشور و ارگانهای بینالمللی که از این اعتصاب حمایت کردند؛ بسیار سپاسگزاریم و امیدواریم که شایسته این همه محبت و همدلی آنها باشیم.
با امید و ایمان؛ ادامه خواهیم داد تا عدالت برقرار شود!
پیروزی از آن رانندگان متحد است.
اتحادیه تشکلهای کامیونداران و رانندگان سراسر ایران
۱۲خرداد ۱۴۰۴
💎 @iranyarannetwork1398
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
💠 فراخوان سراسری نانوایان ایران: «برای نان، برای حرمت، برای حق»
در روزهایی که تورم، فشارهای اقتصادی، کمبود آرد و دخالتهای غیرکارشناسی، صبر نانوایان را لبریز کرده، دیگر سکوت جایز نیست.
ما نانوایان، نه دزدیم، نه قاچاقچی آرد، نه عامل گرانی نان.
🛑 این بار قرار است همهی ما، نانوایان ایران، یکصدا شویم:
📅 شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۴
ساعت ۹ صبح، مقابل فرمانداریها و استانداریها در سراسر کشور
◽️ یکبار برای همیشه بایستیم تا بگوییم: «نانوا، دزد و اختلاسگر نیست. نانوا، ستون خانه مردم است.»
💎 @iranyarannetwork1398
در روزهایی که تورم، فشارهای اقتصادی، کمبود آرد و دخالتهای غیرکارشناسی، صبر نانوایان را لبریز کرده، دیگر سکوت جایز نیست.
ما نانوایان، نه دزدیم، نه قاچاقچی آرد، نه عامل گرانی نان.
🛑 این بار قرار است همهی ما، نانوایان ایران، یکصدا شویم:
📅 شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۴
ساعت ۹ صبح، مقابل فرمانداریها و استانداریها در سراسر کشور
◽️ یکبار برای همیشه بایستیم تا بگوییم: «نانوا، دزد و اختلاسگر نیست. نانوا، ستون خانه مردم است.»
💎 @iranyarannetwork1398
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
💠 هموند عزیزمان دلاور وحید بهشتی در حمایت از اعتصاب رانندگان ایران اقدامات فوق العاده ای را در مشارکت و همکاری با جبهه احیای قانون و حاکمیت ملی در پارلمان اروپا پی گرفته است که براستی قابل تقدیر و تحسین است🌹 🌹 🌹
👑 👑 گزارشی از حضور «جبهه احیای قانون و حاکمیت ملی ایران» در پارلمان اروپا برای جلب حمایت حداکثری مجامع بین المللی از اعتصاب سراسری کامیونداران و دیگر اصنافی که امروز به نماد مقاومت و ایستادگی در کشور شده اند
روز ۸۳۲ تحصن پس از ۷۲ روز #اعتصاب_غذا مقابل وزارت خارجه بریتانیا
اگر می خواهیم #ایران بماند، این دشمن متجاوز یعنی #جمهوری_اسلامی باید برود.
قسم به خون یاران ایستاده ایم تا پایان
#مهسا_امینی
#IRGCterrorists
#اعتصاب_رانندگان
#جبهه_احیای_قانون_و_حاکمیت_ملی_ایران
💎 @iranyarannetwork1398
روز ۸۳۲ تحصن پس از ۷۲ روز #اعتصاب_غذا مقابل وزارت خارجه بریتانیا
اگر می خواهیم #ایران بماند، این دشمن متجاوز یعنی #جمهوری_اسلامی باید برود.
قسم به خون یاران ایستاده ایم تا پایان
#مهسا_امینی
#IRGCterrorists
#اعتصاب_رانندگان
#جبهه_احیای_قانون_و_حاکمیت_ملی_ایران
💎 @iranyarannetwork1398
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
💠به نام خدای آزادی
«سرنوشت یک تابلو»
از نقاشی تابلوی چارلی چاپلین چهار سال میگذرد؛ تابلویی متفاوت از سایر آثار آقای نوری زاد.
چهرهی ولگرد چارلی چاپلین نمادی از مبارزهی بیامان با سختیهاست؛ نماد مقاومت در برابر سلطهجویان بیرحم است.
زمانی که این تابلو را دریافت کردم فکرش را هم نمیکردم روزی این تابلو تقدیم آقای جعفر پناهی شود؛ آن هم بمناسبت برگزیدهشدن فیلم جناب پناهی در فستیوال کن.
بنظرم آقای نوریزاد هم چنین سرنوشتی را برای تابلوی خود نمیدید.
فکر میکنم این چارلی چاپلین بود که انتخاب کرد کجا برود؛ چهار سال به انتظار نشست تا از اوین رهسپار منزل آقای جعفر پناهی شود و در کنار نخل طلایی آرام بگیرد.
نخل طلا بر جعفر پناهی و ملت ایران مبارک باد
فاطمه ملکی
۱۱ خرداد ۱۴۰۴
💎 @iranyarannetwork1398
«سرنوشت یک تابلو»
از نقاشی تابلوی چارلی چاپلین چهار سال میگذرد؛ تابلویی متفاوت از سایر آثار آقای نوری زاد.
چهرهی ولگرد چارلی چاپلین نمادی از مبارزهی بیامان با سختیهاست؛ نماد مقاومت در برابر سلطهجویان بیرحم است.
زمانی که این تابلو را دریافت کردم فکرش را هم نمیکردم روزی این تابلو تقدیم آقای جعفر پناهی شود؛ آن هم بمناسبت برگزیدهشدن فیلم جناب پناهی در فستیوال کن.
بنظرم آقای نوریزاد هم چنین سرنوشتی را برای تابلوی خود نمیدید.
فکر میکنم این چارلی چاپلین بود که انتخاب کرد کجا برود؛ چهار سال به انتظار نشست تا از اوین رهسپار منزل آقای جعفر پناهی شود و در کنار نخل طلایی آرام بگیرد.
نخل طلا بر جعفر پناهی و ملت ایران مبارک باد
فاطمه ملکی
۱۱ خرداد ۱۴۰۴
💎 @iranyarannetwork1398