شبکه ایرانیاران (مؤسس ویکتوریا آزاد)
4.12K subscribers
12.3K photos
18.2K videos
51 files
5.26K links
کانال رسمی تلگرامی شبکه ایرانیاران
https://t.me/iranyarannetwork1398

توییتر؛ victoriaazad24@

📲فیلم، صدا، عکس، خبر و پیام‌ خود را بفرستید: 📩 T.me/vicazad98

تفاهم‌نامه: fa.petitions.net/iranyarannetwork
وبسایت ویکتوریا آزاد
https://victoriaazad.com/
Download Telegram
⭕️در بحبوحه جو متشنج نسبت به تیم فوتبال ایران، دیشب در ونکوور یکی از هموطنانمان اینگونه توجه‌ حاضران را به جنایات حکومت ایران جلب کرد.
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
⭕️اگر آن‌چه که رسانه‌ها منتشر می‌کنند واقعیت داشته باشد؛
آمریکای ترامپ تیر خلاص را زد!
البته نه به جرثومه‌ی متعفن اسلامی بلکه به مردم ایران!!
تبریک به اسلاموفیل‌ها

پ‌ن: شخصا باور نمی‌کنم بذل و بحشش‌های ونس و ترامپ به جمهوری آدمخواران اسلام، عملیات فریب باشد زیرا در همبن مدت کوتاه رژیم آدمخوار، میلیاردها دلار نفت ایران ما را سرقت و به چین و ماچین هبه کرد

#ماهیار

۱ تیرماه ۲۵۸۵
ایران اشغالی
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
⭕️وزارت خزانه‌داری آمریکا برای فروش نفت ایران مجوز دو ماهه صادر کرد

وزارت خزانه‌داری در دولت دونالد ترامپ روز دوشنبه خبر داد که مجوز فروش نفت ایران را بر اساس تفاهم‌نامه اسلام‌آباد صادر کرده است.
این مجوز کلی برای تولید و فروش نفت خام و فرواورده‌های نفتی توسط حکومت ایران از تاریخ ۳۱ خردادماه به مدت دو ماه یعنی تا پایان مردادماه سال جاری، ۲۱ اوت ۲۰۲۶، اعتبار دارد.
دولت ترامپ بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که هفته گذشته امضا کرد قبول کرد که فروش و صادرات نفت خام و فراورده‌ها و مشتقات نفتی ایران را از تحریم‌ها معاف کند.
به این ترتیب ایران دست‌کم در این دو ماه فرصت پیدا می‌کند که نفت را فروخته و درآمد حاصل از آن را در بانک مرکزی ایران دریافت کند.
این مجوز واردات نفت ایران به ایالات متحده را هم شامل می‌شود. تنها دو کشور کره شمالی و کوبا از این مجوز بهره‌مند نمی‌شوند.
ساعتی پیشتر عباس عراقچی، وزیر خارجه ایران، در پیامی اعلام کرده بود که ایران موفق به دریافت مجوزهای لازم برای صادرات نفت و محصولات پتروشیمی، آزادسازی بخشی از دارایی‌های مسدودشده و یک برنامه بازسازی و توسعه برای ایران آغاز شده است.
در پی انتشار بیانیه مشترک میانجی‌های مذاکرات و پیام عراقچی، بهای نفت استاندارد برنتِ دریای شمال بیش از یک دلار کاهش یافت و به ۷۹ دلار و ۴۴ سنت در هر بشکه رسید.
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔴🔴🔴آنچه باید بدانید نکات مهم در خصوص تفاهمنامه بین ایران و امریکا

خبرگزاری Reuters امروز گزارش داد که وزارت خزانه‌داری آمریکا یک مجوز عمومی ۶۰ روزه صادر کرده که تولید، فروش، تحویل و صادرات نفت، فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی ایران را مجاز می‌کند. همچنین در متن مجوز آمده که پرداخت‌ها می‌توانند به دلار آمریکا انجام شوند و خدمات مرتبط مانند بانکداری، بیمه و حمل‌ونقل نیز تحت پوشش قرار می‌گیرند.

همچنین رسانه Anadolu Agency نیز گزارش داده که «General License X» معاملات مربوط به تولید، فروش، تحویل و تخلیه نفت خام، فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی ایران را تا ۲۱ اوت ۲۰۲۶ مجاز می‌کند.

⭕️وزارت خزانه‌داری ایالات متحده مجوز جدیدی با عنوان «مجوز عمومی X» (General License X) صادر کرده که تجارت نفت ایران (از جمله محصولات پتروشیمی) را دوباره به روی جهان باز می‌کند. در ادامه آمده است که این مجوز چه اجازه‌هایی به ایران می‌دهد و چرا هر یک از این موارد اهمیت دارد.

۱/۳ این مجوز به ایران اجازه می‌دهد نفت خود را تولید، حمل و صادر کند و به فروش برساند؛ نه فقط محموله‌هایی را که از قبل روی نفتکش‌ها بارگیری شده‌اند تخلیه کند، بلکه کل چرخه فعالیت صنعت نفت را به‌طور مداوم ادامه دهد. مجوز قبلی دامنه بسیار محدودتری داشت و تنها نفتکش‌هایی را پوشش می‌داد که در یک بازه زمانی مشخص بارگیری شده بودند.

مهم‌ترین بخش این مجوز این است که پول حاصل از فروش نفت به تهران بازمی‌گردد. این مجوز صراحتاً به خریداران اجازه می‌دهد بهای نفت را مستقیماً به ایران پرداخت کنند؛ از جمله به دولت ایران و حتی نهادهای ایرانی که در فهرست تحریم‌ها قرار دارند.

این فقط مجوز فروش نفت نیست؛ مجوز دریافت پول آن نیز هست.

علاوه بر این، پرداخت‌ها می‌توانند به دلار آمریکا انجام شوند. دلار ستون فقرات نظام مالی جهانی است و ایران سال‌ها تا حد زیادی از دسترسی به آن محروم بوده است. اعطای امکان کسب درآمد دلاری به حکومت ایران، دسترسی‌ای را احیا می‌کند که تحریم‌ها دقیقاً برای محروم کردن آن از ایران طراحی شده بودند.

این مجوز فروش نفت ایران (GL X) به‌صراحت نهادهایی را نیز در بر می‌گیرد که تحت مقررات تحریم‌های جهانی تروریسم (Global Terrorism Sanctions Regulations) تحریم شده‌اند؛ همان اختیاری که دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (OFAC) بر اساس آن، بانک مرکزی را در سال ۲۰۱۹ و وزارت نفت ایران را در سال ۲۰۲۰ به دلیل تأمین مالی سپاه پاسداران قدس و حزب الله در فهرست تحریم‌ها قرار داد.

این تحریم‌ها به این دلیل اعمال شدند که بانک مرکزی و وزارت نفت، مجراهایی برای ایجاد و انتقال درآمدهای مالی نیروی قدس سپاه بودند. بنابراین، صدور مجوز برای انجام معاملات نفتی این نهادها، در عمل به معنای صدور مجوز برای جریان یافتن منابع مالی سپاه پاسداران است.

در بودجه سال مالی ۲۰۲۵/۲۰۲۶ ایران، حدود یک‌سوم کل صادرات نفت کشور (حدود ۵۸۳ هزار بشکه در روز به ارزش تقریبی ۱۲٫۴ میلیارد دلار) مستقیماً به نیروهای مسلح ــ شامل سپاه پاسداران، ارتش و فرماندهی انتظامی ــ اختصاص یافته است تا خود آنها این نفت را در بازار به فروش برسانند.


🔹🔹🔹پانوشت ویکتوریا آزاد؛ ایالات متحده و اسرائیل به ستون‌های اصلی قدرت ایران ضربات شدیدی وارد کرده‌اند: برنامه هسته‌ای، زرادخانه موشک‌های بالستیک، زیرساخت‌های صنایع دفاعی و اقتصاد ایران آسیب جدی دیده‌اند؛ آن هم بدون آنکه شوک بزرگی به بازار جهانی انرژی وارد شود. به همین دلیل، حکومت ایران امروز از هر زمان دیگری در طول ۴۷ سال گذشته ضعیف‌تر است.

🔹با این حال، تفاهم‌نامه (MOU) موجود به‌شدت معیوب و مشکل‌دار است.

این تفاهمنامه فشار اقتصادی را از روی رژیم کاهش میدهد و خطر عادی سازی روابط امریکا با جمهوری اسلامی در بلندمدت ممکن میشود. اما به این معنی نیست که «پس حکومت برای دهه‌ها تثبیت میشود»زیرا بقای نظام‌های سیاسی معمولاً حاصل ترکیبی از عوامل اقتصادی، امنیتی، اجتماعی و مشروعیتی است، نه فقط یک عامل.


در هر صورت، اگر کسی امروز با اطمینان کامل بگوید «برچیدن نظام حتماً نزدیک است»، در حالی که فرضِ افزایش پایدار درآمدهای حکومت را نیز می‌پذیرد، باید توضیح دهد که کدام عامل جایگزینِ « عامل فشار اقتصادی » خواهد شد؟

اگر واقعاً یک مسیر پایدار برای ورود درآمدهای نفتی به ایران باز شود، آنگاه یکی از مهم‌ترین اهرم‌های فشار علیه حکومت تضعیف می‌شود.

در چنین شرایطی کسانی که پیش‌بینی فروپاشی قریب‌الوقوع را صرفاً بر مبنای فشار اقتصادی و‌یا جنگ مطرح می‌کردند، ناچارند تحلیل خود را بازبینی کنند.

بقیه درپست بعدی
👇
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
این نکته را باید گوشزد کرد که در تاریخ نمونه‌های زیادی وجود دارد که حکومت‌ها سال‌ها تحت فشار شدید دوام آورده‌اند و نمونه‌هایی هم هست که با وجود منابع مالی قابل توجه، ناگهان دچار بحران مشروعیت یا بحران سیاسی شده‌اند.

همچنین تاکید میکنم که:

«عادی‌سازی روابط با آمریکا، تضمین بقای حکومت قذافی نشد.»این یک واقعیت تاریخی است.

در سال ۲۰۰۳ معمر قذافی برنامه‌های تسلیحات کشتارجمعی لیبی را کنار گذاشت، با بازرسی‌های بین‌المللی همکاری کرد و روند عادی‌سازی روابط با آمریکا و اروپا را آغاز کرد. تحریم‌ها به تدریج کاهش یافتند و روابط دیپلماتیک بهبود پیدا کرد.

در سال‌های بعد، رهبران غربی از جمله مقامات آمریکایی و اروپایی با او دیدار کردند و لیبی تا حد زیادی از انزوای بین‌المللی خارج شد.
اما در سال ۲۰۱۱، همزمان با موج اعتراضات موسوم به «بهار عربی»، قیام داخلی علیه حکومت قذافی آغاز شد و سپس ائتلافی به رهبری ناتو با مجوز شورای امنیت سازمان ملل وارد جنگ شد. حکومت قذافی سقوط کرد و خود او نیز در اکتبر ۲۰۱۱ کشته شد.

هرچند مقایسه مستقیم لیبی ۲۰۱۱ با ایران امروز باید با احتیاط انجام شود؛ زیرا شرایط داخلی، جایگاه منطقه‌ای، ساختار حکومت، توان نظامی و محیط بین‌المللی دو کشور تفاوت‌های مهمی دارند. اما اصل گزاره از نظر تاریخی صحیح است: قذافی پس از عادی‌سازی روابط با غرب و کنار گذاشتن برنامه‌های راهبردی خود، حدود هشت سال بعد از قدرت کنار گذاشته شد و حکومتش سقوط کرد و خود او‌را نیز کشتند.

#ویکتوریا_آزاد
⭕️🔹عباس عراقچی در حساب خود در شبکه ایکس میگوید که تحریم صادرات نفت و پتروشیمی ایران تعلیق شده و محاصره دریایی پایان یافته است. او‌ میگوید بعضی از دارایی های مسدود شده ایران هم آزاد شده.

بر اساس اخبار مندرج در رویترز، وال استریت ژورنال، بی بی سی گاردین؛ قطر و پاکستان، دو میانجی اصلی در بیانیه ای به دستاوردهای این گفت و گوها اشاره کردند و نوشتند که ایران و آمریکا پذیرفته اند که یک خط ارتباطی مستقیم برای جلوگیری از بروز حوادث و سوء تفاهم در تنگه هرمز
ایجاد کنند.
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔴 ادعای ونس: ایرانی‌ها قرار است با پول‌های آزاد شده محصولات آمریکایی بخرند و قرار است سازوکاری نیز برای نظارت بر آن ایجاد شود.

🔴سید محمد مرندی:
🔹ایران قصد خرید کالاهای کشاورزی آمریکایی را ندارد و دیروز هیچ بحثی در مورد آمدن بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران صورت نگرفت.

🔹 تبلیغات غربی را نادیده بگیرید.

🔹Marandi; Iran is not planning to purchase US agricultural goods, and there were no discussions yesterday regarding IAEA inspectors coming to Iran.
🔹Ignore Western propaganda.
⭕️مارک لوین مجری رادیو، وکیل، نویسنده، روزنامه‌نگار و مجری تلویزیون در ایالات متحده آمریکا است، با پنج میلیون مخاطب در شبکه ایکس. او‌در صفحه خود نوشته؛

«ایران اکنون می‌تواند نفت بفروشد. چین بیش از هر کشور دیگری نفت ایران را خریداری می‌کند؛ بیش از ۹۰ درصد آن. آنها از این موضوع بسیار خوشحال خواهند شد.

چه تضمین‌ها و سازوکارهایی وجود دارد که مانع شود رژیم ایران از این پول برای بازسازی ماشین جنگی خود استفاده کند؟ من هیچ‌کدام را نمی‌بینم. آیا این موضوع کسی را نگران نمی‌کند؟

و لطفاً اسرائیل را مقصر ندانید. ما این کار را با دوستان قطری و پاکستانی خود انجام می‌دهیم.»
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
⭕️تنها یک روز پس از دیدار پسمانده های رژیم با تیم جی دی ونس در سوئیس؛ گشت ارشاد به خیابان های ایران بازگشت!
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
⭕️⭕️به بهانه مواضع امریکا که کاک علی جوانمردی در صدای امریکا تشریح کرد ؛

✍️ویکتوریا آزاد

ایشان گفت با ورود سرمایه گذارهای امریکایی به ایران ، جمهوری اسلامی ناگزیر است تن به تغییراتی که مردم میخواهند بدهد، حکومت از تک محوری خارج میشود و جمهوری اسلامی مجبور میشود در چهارچوب برنامه های امربکا برای خاورمیانه عمل کند و برای همیشه مشکلاتش را با امریکا حل کند…

این رویکرد خوشبینانهٔ امریکا مرا بسیار متعجب کرد و در عین حال ارجاع داد به مقاله ای که در نقد نظرات دکتر سریع القلم نوشته بودم …
https://kayhan.london/1398/11/28/186322/

سریع القلم در سال ۱۳۹۸ در دانشگاه شهید بهشتی اظهار کرد که ما فعلا احتیاج به دموکراسی نداریم بلکه توسعه اقتصادی نیاز مبرم ماست. به عبارتی از این سخن می‌شود شرکت در انتصابات رژیم را نیز توجیه کرد چون آنها همیشه در دروغگویی در خصوص «شکوفایی اقتصادی» بی‌همتا بوده‌اند. آقای سریع القلم گفت همه کشورهای پیشرفته اول به توسعه اقتصادی دست یافته‌اند سپس به دموکراسی؛ وی گفت یک مثال بزنید که در دنیا برعکس بوده باشد!

در پاسخ به ایشان کشورهای اسکاندیناوی را مثال زدم که ابتدا ساختار دموکراتیک مبتنی بر تحزب و تکثر سیاسی ایجاد کردند و در پناه دموکراسی به توسعه اقتصادی پایدار دست پیدا کردند.

🔹حالا همین پاسخ را به سخنگوی امریکا در تلویزیون صدای امریکا جناب جوانمردی میگویم؛

اگر سناریویی را که شما توصیف میکنید باور کنیم، باید بگویم که «اگر قواعد بازی سیاسی و حقوقی از جمله قانون اساسی ایران تغییر نکند، ورود سرمایه به‌تنهایی مشکل تمرکز قدرت، رانت، انحصار و فقدان پاسخگویی را حل نخواهد کرد و کشور گل و بلبل نخواهد شد.

مشکل اصلی ایران کمبود سرمایه نیست، بلکه کمبود نهادهای تضمین‌کننده آزادی، مالکیت خصوصی، اقتصاد آزاد، عدالت اجتماعی ، تکثر قدرت و رقابت سالم و پاسخگویی است.سرمایه‌گذاری خارجی در غیاب حاکمیت قانون، شفافیت و پاسخگویی حاکمان، احترام به حقوق شهروندی، قوانین حافظ حقوق شهروندان، الزاماً به توسعه سیاسی و اقتصادی منجر نمی‌شود. پژوهش‌های متعددی نیز هنگام بررسی جذب سرمایه خارجی بر عواملی مانند حاکمیت قانون، شفافیت، پاسخگویی و ثبات سیاسی تأکید می‌کنند.

🔹اگر ساختار حقوقی و سیاسی تغییر نکند، سرمایه قرار است وارد چه بستری شود؟

این پرسش مهمی است. حتی در دوره‌هایی از تاریخ ایران که سرمایه‌گذاری خارجی و رشد اقتصادی وجود داشت، محدودیت نهادهای سیاسی، ضعف در احقاق حقوق شهروندی و تمرکز قدرت مانع از آن شد که توسعه اقتصادی رخ دهد نمونه اش حکومت پادشاهان گذشته ایران و بهار عربی است.

بدون تغییر قواعد بنیادین قدرت به سمت دموکراسی، ورود سرمایه خارجی لزوماً به آزادی سیاسی، رقابت سالم و تضمین حقوق شهروندی و رفاه جامعه منجر نخواهد شد.

توسعه سیاسی ضامن پایداری توسعه اقتصادی است!

اگر حقوق مالکیت، پاسخگویی حکومت، استقلال قوه قضائیه و رقابت سیاسی سالم و متکثر وجود نداشته باشد، سرمایه‌گذاری چگونه به توسعه پایدار تبدیل می‌شود؟

🔹🔹مدتها تلویزیون ایران اینترنشنال آدرس غلط میداد حالا تو را بخدا شما، صدای امریکا آدرس غلط ندهید. ما را دوباره گرفتار اصلاح طلبی در چهارچوب همین حکومت نکنید! اگر امریکا از براندازی ناامید شده درک میکنم ولی این حس را به مخاطبین انتقال ندهید. بگذارید مردم برای اتمام حجت با رژیم بسیج شوند و تغییرات ریشه ای ایجاد کنند. این حکومت کثیف باید برود!

با احترام
ویکتوریا آزاد
۲ تیر ۱۴۰۵
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
⭕️⭕️ شهبازی، مجری صداوسیما؛ شعار مرگ‌بر امریکا ممنوع شد:

طبق تفاهم جمهوری اسلامی و آمریکا؛ از این به بعد شعار مرگ بر آمریکا و سوزاندن پرچم آمریکا ممنوع است و اگر کسی اینکار را انجام بدهد دستگیر خواهد شد.

✍️اما اعدام و دستگیری منتقد رژیم محق است! این حکومت کثیفترین نوع حکومت است!ً
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
⭕️روایت سپیده قلیان از شرایط سخت زندان برای فاطمه سپهری زندانی سیاسی
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
⭕️محمد نجفی، وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر محبوس در زندان اوین، با پرونده قضایی جدیدی مواجه شده است. این پرونده مربوط به یادداشتی با عنوان «دندان لق» است که به گفته منابع منتشر کننده، سال گذشته از سوی او منتشر شده بود.
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
⭕️⭕️اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت خارجه ، در نشست خبری خود هرگونه برنامه برای حضور بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تاسیسات هسته‌ای آسیب‌دیده ایران را رد کرد.

او گفت: «ما نه دیداری با گروسی داشتیم و نه برنامه‌ای برای بازدید آژانس از سایت‌های آسیب دیده ناشی از جنگ تحمیلی داریم.»


⭕️⭕️⭕️وزیر امنیت ملی اسرائیل بن گویر:اگر آمریکایی‌ها فکر می‌کنند ایرانی‌ها برنامه هسته‌ای خود را رها خواهند کرد، آن را لغو می‌کنند و از تمام رویاهایشان برای نابودی دولت اسرائیل دست می‌کشند، بسیار ساده‌لوح هستند.فکر می‌کنم لحظه‌ای نزدیک است که دولت اسرائیل باید بفهمد این مسئولیت بر عهده ماست. این مسئولیت متعلق به ماست.لحظه‌ای نزدیک است که اسرائیل باید بفهمد ممکن است نیاز باشد به تنهایی علیه این تهدید هسته‌ای اقدام کند
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
رادیو فرانسه؛ خبرگزاری رویترز می‌نویسد نفتالی بنت که بر شدت انتقادهایش علیه بنیامین نتانیاهو افزوده، نخست‌وزیر کنونی اسرائیل را متهم کرد که برنامۀ ارسال مخفیانۀ استارلینک به ایران را متوقف کرده است.

بنت که در بیت‌المقدس، در همایشی در بارۀ موضوعات سیاسی و راهبردی سخن می‌گفت، ادعا کرد که در دوران صدارتش (۲۲-۲۰۲۱) «فرآیند خرید و انتقال مخفیانۀ ده‌ها هزار گیرندۀ استارلینک به ایران» را آغاز کرده بود. به گفتۀ او هدف از این برنامه، تضمین تداوم دسترسی مردم به اینترنت و شبکه‌های اجتماعی بود.

با نزدیک شدن موعد انتخابات در اسرائیل، درگیری‌های سیاسی شدت گرفته و رقبای نتانیاهو بر حملات خود علیه دولت افزوده‌اند.

استارلینک برای معترضان

خدمات استارلینک که متعلق به شرکت «اسپیس‌ایکسِ» ایلان ماسک است، از طریق اینترنت ماهواره‌ای امکان دسترسی به شبکه را فراهم می‌کند و می‌تواند محدودیت‌ها و قطع اینترنت اعمال‌شده از سوی رژیم را دور بزند.

مقامات جمهوری اسلامی پیش‌تر اسرائیل و ایالات متحده را متهم کرده بودند که این تجهیزات را به‌صورت قاچاق وارد ایران می‌کنند تا به امنیت کشور آسیب بزنند. این در حالی است که استارلینک مجوز رسمی ارائۀ خدمات در ایران را
ندارد.

نفتالی بنت مدعی شد که قرار بوده این تجهیزات ارتباطی به معترضان کمک کند تا با یکدیگر هماهنگ شوند و در نهایت حکومت ایران را سرنگون کنند.
⭕️نفتالی بنت؛ رقیب انتخاباتی نتانیاهو:
به زودی دولت جدیدی در اسرائیل برسرکار میاد که نخست وزیرش منم.

من مثل نتانیاهو نیستم که کارها رو ناقص رها کنم.

از همینجا به جمهوری اسلامی میگم من قرار بدترین کابوس شما باشم و تا وقتی که‌ ساقطتون نکنم و مردم ایران رو از دست شماها نجات ندم دست بردار نیستم.
توافقتون با آمریکا هم یه توافق موقته. اینو از من داشته باشید.


علاوه بر اون، ۳۰ـ۵۰ هزار استارلینک در ایران مستقر میکنیم که سری بعد که اعتراضات شد، جمهوری اسلامی نتونه اینترنت رو قطع کنه
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
⭕️فایل کم حجم مصاحبه بهنام پارسی از تلویزیون جمهوری ایران با ویکتوریا آزاد

دوشنبه ۱ تیر ۱۴۰۵

یک تفاهم یا توافق میان طرف‌های درگیر امضا شده. آیا پروژه پوست اندازی جمهوری اسلامی کلید خورده؟ اما جزئیات این توافق چیست؟ چه امتیازهایی روی میز قرار دارد و خطوط قرمز بازیگران اصلی کدام‌اند؟ آیا جمهوری اسلامی شانس بقا در یک چشم انداز طولانی دارد؟

#توافق #مذاکرات #ایران #دیپلماسی #سیاست_خارجی #خاورمیانه #تحلیل_سیاسی #روابط_بین_الملل

لینک یوتیوب👇

https://www.youtube.com/live/PGk4jog-A1I?is=3fyjS7QNcJLh2-Jc
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
📝 سفارت دانمارک در تهران بازگشایی شد

⭕️وزارت خارجه دانمارک اعلام کرد که پس از بیش از سه ماه تعطیلی، سفارت خود در تهران را بازگشایی کرده است. در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «با توجه به بهبود وضعیت امنیتی در ایران، سفارت در تهران درهای خود را دوباره باز می کند.» سفارت ایتالیا نیز جمعه بازگشایی شد.
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
⭕️خبرگزاری آناتولی به نقل از نخست‌وزیر پاکستان مدعی شده که آمریکا و ایران در مورد «مسائل مربوط به موشک‌های بالستیک» در مذاکرات آتی با یکدیگر گفت‌وگو خواهند کرد. افشاگری شهباز شریف؛ پرونده موشکی جمهوری اسلامی هم روی میز مذاکره با آمریکا بوده است

اظهارات شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان، در مجلس ملی این کشور به یک افشاگری مهم علیه تیم مذاکره‌کننده نظام ولایت فقیه تبدیل شد؛ افشاگری‌ای که نشان داد برخلاف آنچه برای مصرف داخلی و پنهان نگه‌داشتن واقعیت از هواداران مجتبی خامنه‌ای القا می‌شد، مسئله موشک‌های بالستیک جمهوری اسلامی نیز در کنار پرونده هسته‌ای، کاهش تحریم‌ها و دارایی‌های مسدودشده، بخشی از دستور کار مذاکرات فنی با ایالات متحده بوده است.

شهباز شریف روز سه‌شنبه دوم تیرماه ۱۴۰۵، در سخنرانی خود در مجلس ملی پاکستان اعلام کرد که طی ۶۰ روز آینده مذاکرات فنی میان جمهوری اسلامی و ایالات متحده برگزار خواهد شد و در این گفت‌وگوها موضوعاتی از جمله برنامه هسته‌ای، موشک‌های بالستیک، کاهش تحریم‌ها و دارایی‌های مسدودشده ایران مورد بررسی قرار می‌گیرد.

این سخنان عملاً پرده از بخشی از واقعیت مذاکرات برداشت؛ واقعیتی که تیم مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی تلاش داشت آن را از بدنه وفادار به مجتبی خامنه‌ای پنهان نگه دارد.

اکنون روشن‌تر شده است که مذاکرات تنها محدود به پرونده هسته‌ای نبوده و یکی از حساس‌ترین مؤلفه‌های قدرت نظامی جمهوری اسلامی، یعنی برنامه موشکی، نیز وارد میز گفت‌وگو شده است.

سه‌شنبه ۲ تیر
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM