ایران بریفینگ
7.73K subscribers
22.9K photos
29.1K videos
39.7K links
هدف ما؛ پایش و اطلاع رسانی تمامی فعالیت‌های نهادهای امنیتی و نظامی جمهوری اسلامی است.
سایت:
www.irbr.news


توییتر:
twitter.com/irbriefing

ارتباط با مخاطبین در تلگرام :

@iranbriefing
Download Telegram
🔴 سیاری از سرنوشت چهار خلبان ایرانی هیچ خبری نداریم!

حبیب‌الله سیاری، رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش رژیم ولایت فقیه، در صداوسیمای رژیم اعتراف کرد که از سرنوشت چهار خلبان دخیل در حمله به قطر اطلاعی در دست نیست.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده از اظهارات سیاری، او گفته است که دو فروند جنگنده سوخو ۲۴ از اربیل عراق به پرواز درآمدند و در آسمان قطر هواپیمای مارا را هدف قرار دادند، اما پس از انجام این مأموریت، وضعیت چهار خلبان ما در این عملیات نامشخص مانده است.

سیاری در این برنامه تلویزیونی با اشاره به این عملیات گفت: «چهار خلبان رفتند و هنوز از سرنوشتشان خبر نداریم.»

این اظهارات در حالی مطرح شده که مقام‌های رژیم جمهوری اسلامی معمولاً درباره جزئیات عملیات‌های نظامی و تلفات نیروهای خود اطلاع‌رسانی شفاف نمی‌کنند اما پیش از این اخبار رسمی حاکی از این بود پدافند قطر این دو هواپیمای مهاجم را سرنگون کرده.
Web. : irbr.news
Twitter : @irbriefing
Telegram : @irbriefing
Instagram: @irbr.news
7👍3🔥3🤬1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔷
🔹
پیام از خانه‌های سازمانی پایگاه هوایی ارتش بوشهر:

چهارشنبه سه پهپاد انتحاری به پایگاه هوایی بوشهر شلیک شد که یکی از آن‌ها به منازل سازمانی برخورد کرد و خسارت وارد نمود. دو دستگاه خودروی متعلق به پرسنل پایگاه نیز دچار آتش‌سوزی شد.

🔰 irbr.news
🌐 @irbriefing
👏9🤬42🤯1
🔷
🔹در حالی که دو طرف از قطعی شدن توافق می‌گویند، دقایقی پیش نیروهای آمریکا چند پهپاد ایرانی را که در حال حرکت به سوی تنگه هرمز بودند، سرنگون کردند. این پهپادها تهدیدی برای کشتی‌های تجاری محسوب می‌شدند.

🔹یک منبع آگاه دقایقی پیش به خبرگزاری رویترز گفت: نیروهای آمریکایی چندین پهپاد انتحاری ایران را که به سمت تنگه هرمز در حرکت بودند، رهگیری و سرنگون کرده‌اند. جزئیات بیشتری درباره تعداد پهپادهای سرنگون‌شده، این عملیات و محل دقیق رهگیری آن‌ها منتشر نشده است. همچنین مقام‌های آمریکایی و ایرانی تاکنون به این گزارش واکنشی نشان نداده‌اند.

🔹پیش‌تر خبرگزاری فارس، نزدیک به سپاه پاسداران، شامگاه جمعه ۲۲ خرداد از «شلیک هشدار به کشتی‌های متخلف» در تنگه هرمز خبر داده بود. این خبرگزاری حکومتی نوشته بود: «دقایقی پیش، مردم در قشم، جاسک و سیریک در استان هرمزگان صداهایی شبیه انفجار گزارش کردند» و افزود: «گزارشی از اصابت در این نقاط مخابره نشده است.» فارس به نقل از «منابع آگاه» نوشت: «صداهای شنیده‌شده مربوط به انجام شلیک هشدار به کشتی‌های متخلف در محدوده تنگه هرمز است.»
🔰 irbr.news
🌐 @irbriefing
👍6🤬4👏21
اینجا شهرک ژاله خمین است و جمهوری اسلامی تروریست تمامی لانچر های خود را در مناطق غیر نظامی قرار داده است.

🌐 irbr.news
📡 @irbriefing
🤬132👏2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
‏امروز ۲۳ خرداد تجمع زنان کفن‌پوش جلوی وزارت امور خارجه (دفتر مشهد) با شعار مرگ بر عراقچی بی شرف سازشکار!
‏گزارش‌ها از درگیری طرفداران جمهوری اسلامی با ماموران در منطقه دروازه شمیران تهران حکایت داره.
‏عرازشه می‌گن خون رهبر اونا فروخته شده و تهدید به خودسوزی کردن، ماموران هم با تیم آتش‌نشانی در محدوده تجمع آماده‌باش هستن.

‏در مشهد هم یگان ویژه در حال متفرق کردن همکاران خودشون هستند!
‏عرض کردم در زیباترین مقطع جمهوری اسلامی هستیم

🌐 irbr.news
📡 @irbriefing
👏27🔥53👍3
به دنبال حملات امروز اسرائیل به ضاحیه ذوالقدر، دبیر شورای عالی امنیت ملی:پاسخ رزمندگان اسلام در پیش است.
وحدت میدان‌ها یک زنجیره امنیتی در دفاع از منطقه ایجاد کرده است.
لبنان جان ماست و نقض خطوط قرمز جمهوری اسلامی تحمل نخواهد شد.
صداوسیما:
به اسرائیل حمله میکنیم پاسخ در راه است



🌐 irbr.news
📡 @irbriefing
🤔172🔥2👍1
از یه طرف درگیر توافق هستن از طرف دیگه برا خر کردن طرفداران قاطیشون که جنگ می خوان لانچرها رو آوردن تو شهر دور بگردونن،انگار دارن به بچه قاقالی‌لی میدن!
لانچرهای سپاه الان تونل رسالت
ساعت ۲۲:۰۰

🌐 irbr.news
📡 @irbriefing
👍18🤬62
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔷
🔹 عالی‌ترین خبر! یگان‌های ویژه و نیروهای امنیتی سپاه با تیراندازی و پرتاب گاز اشک‌آور، تجمع مخالفان توافق را برهم زدند.
🔰 irbr.news
🌐 @irbriefing
👏31🔥9🤔1
#خبرفوری/ جمهوری اسلامی و آمریکا از دستیابی به توافق برای پایان جنگ خبر دادند

رئیس جمهور آمریکا با انتشار پیامی در شبکه تروث سوشال نوشت: «توافق با جمهوری اسلامی ایران اکنون نهایی شده است. به همه تبریک می‌گویم!»

دونالد ترامپ نوشت: «بدین‌وسیله بازگشایی کامل و بدون دریافت عوارض تنگه هرمز را مجاز اعلام می‌کنم و همزمان دستور رفع فوری محاصره دریایی ایالات متحده را صادر می‌کنم.»
او در ادامه افزود: «کشتی‌های جهان، موتورهای خود را روشن کنید. بگذارید نفت جریان پیدا کند!»

ترامپ همچنین در پیامی دیگر با اشاره به نهایی‌شدن متن یادداشت تفاهم با جمهوری اسلامی نوشت: «این توافق بزرگ، صلح و امنیت را برای سراسر منطقه به ارمغان خواهد آورد. رؤسای‌جمهور بسیاری تلاش کردند با ایران به صلح برسند، اما همگی پیش از من ناکام ماندند.»

به نوشته او، "با بازگشایی تنگه هرمز پس از امضای توافق در روز جمعه، با هدف پاکسازی مین‌ها، نفت بار دیگر از هر دو سوی منطقه و به سوی جهان جریان خواهد یافت."

دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی در نخستین ساعات روز دوشنبه ۲۵ خردادماه با انتشار بیانیه‌ای از توافق میان تهران و واشنگتن برای پایان جنگ خبر داد.

طبق این بیانیه "بر اساس توافق انجام‌شده، جنگ و عملیات نظامی در تمامی جبهه‌ها از جمله لبنان از امشب به صورت فوری و دائمی پایان می‌یابد و محاصره دریایی علیه ایران نیز بلافاصله لغو خواهد شد".

دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی از برنامه‌ریزی برای امضای رسمی این یادداشت تفاهم در روز جمعه ۲۹ خرداد خبر داد و افزود که "مذاکرات برای دستیابی به توافق نهایی پس از اجرای تعهدات طرف مقابل ادامه خواهد یافت".

واکنش‌های گسترده به خبر توافق میان جمهوری اسلامی و آمریکا آغاز شده است.

🌐 irbr.news
📡 @irbriefing
🤬134👍4👏2🤔2
کانال خبری انصارحزب الله که در تمام این مدت که اینترنت قطع بود در ایتا و روبیکا و سروش و... حضور داشت و حالا در روزهای گذشته که مدام اخبارش در پلتفرمهای داخلی سانسور شده نوشته :« در صورت اختلال در تلگرام مارا دنبال کنید»!!
چی شد مگه تلگرام و اینستاروسه ماه به روی ملت نبستن مگه شبکه های اجتماعی خارجی جاسوس اسرائیل و آمریکا نبودن
حالا دست به دامن تلگرام شدن.

🌐 irbr.news
📡 @irbriefing
👍13🔥52🤬2
‏عزیزالله خوشوقت، حامی جدی علی‌ خامنه‌ای و نظام جمهوری اسلامی بود، او یکی از فتوا دهندگان قتلهای زنجیره‌ای است .
‏فرزند او، محمدحسین خوشوقت، در دولت اصلاحات، مدیر مطبوعات خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود یکی از نامهایی که در قتل زهرا کاظمی هم به مراتب شنیده می‌شد.
‏حالا خبر داده که عرزشی‌ها را که او عربده کش خوانده بزودی از کف خیابانها و «میدان» که تا دیروز می‌کفتند سنگر و هط نقدم نظام هست بزودی جمع خواهند مرد!
‏همچنان معتقدم در زیباترین فصل جمهوری اسلامی هستیم !
🌐 irbr.news
📡 @irbriefing
👍222🔥2
اورانیوم غنی شده را به زودی نابود خواهیم کرد!
ترامپ دقیقا مراحل شکست و تسلیم جمهوری اسلامی رو توضیح داده :

توافق من با ایران، دقیقاً نقطه مقابل آن (توافق قبلی) است؛ یک دیوار در برابر سلاح هسته‌ای! در حقیقت، آنها دیگر سلاح هسته‌ای نمی‌خواهند و هرگز چنین سلاحی نخواهند داشت، چه از طریق خرید، چه توسعه و هر شکل دیگری از تأمین.

- قرار است این توافق فردا امضا شود و بلافاصله پس از امضا، تنگه هرمز به روی همه باز خواهد بود.

- رابطه ما با ایران بسیار متفاوت و بهتر از رابطه‌ای است که دولت‌های قبلی داشتند. بر خلاف پرداخت‌های صدها میلیارد دلاری اوباما به آنها، از جمله یک میلیارد و هفتصد میلیون دلار پول نقدِ سبز، در این توافق هیچ پولی دست‌به‌دست نمی‌شود.

- در زمان مناسب، وقتی همه چیز آرام شد، ما وارد خواهیم شد و غبار هسته‌ای (مواد باقی‌مانده هسته‌ای) را که در عمق زیر کوه‌های گرانیتیِ عظیم و فرورفته در زمین دفن شده است، به لطف بمب‌افکن‌های زیبای بی‑۲ و خلبانان نابغه‌شان، بیرون می‌آوریم و سپس آن را نابود می‌کنیم، چه در ایران و چه در ایالات متحده.

- ما مشتاقانه منتظر همکاری با ایران و تمام خاورمیانه برای مدتی طولانی در آینده هستیم. امیدواریم این فرآیند به سرعت، به آسانی و روان به نتیجه برسد. اگر نشد، ما گزینه نهایی را داریم، امیدواریم هرگز مجبور به استفاده دوباره از آن نشویم! از توجه شما به این موضوع سپاسگزارم.

🌐 irbr.news
📡 @irbriefing
🤬15👏74
۳۰۰ میلیارد دلار ؛ تائید از ونس تکذیب از ترامپ !
که جی‌دی ونس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا به سی‌بی‌اس گفته است «ایران در چارچوب توافق صلح خود با ایالات متحده، در صورتی که به تعهدات تعیین‌شده در این توافق پایبند بماند، می‌تواند به یک صندوق ۳۰۰ میلیارد دلاری برای بازسازی دسترسی پیدا کند»، دونالد ترامپ دسترسی ایران به ۳۰۰ میلیارد دلار را تکذیب کرد. رئیس‌جمهوری آمریکا در پیامی در تروث سوشال نوشت: ««ایران موافقت کرده است که هرگز به سلاح هسته‌ای دست پیدا نکند! همچنین، این ادعا که ایالات متحده ۳۰۰ میلیارد دلار به ایران پرداخت می‌کند، خبر جعلی است که دموکرات‌های احمق آن را منتشر کرده‌اند!!!».
🌐 irbr.news
📡 @irbriefing
🤬173👍2🤔1
🔹دیده شده در تجمعات شبانه عرزشی‌ها
📍irbr.news
🔰@irbriefing
👏29🤔4🤯3🔥2👍1🤬1
حاج علی موسی دقدوق» در حملات اخیر به ضاحیه به کتلت پیوسته.
‏دقدوق از معدود فرماندهان ارشد حزب‌الله بود که سلیمانی ارتباط مستقیم باهاش داشت، بارها گفته بود تلاش میکنه تا اون رو عضو رسمی سپاه بکنه که از فرماندهان نیروی قدس بشمار بیاد،در قم سکونت داشت و زبان فارسی رو بلد بود و از دانشگاه خواجه نصیر هم مهندسی الکترونیک گرفته بود.
‏مسئولیت هماهنگی حزب الله با دیگر شبه نظامیان خامنه ای در عراق در دوران حضور نیروهای چندملیتی به رهبری آمریکا در این کشور بر عهده وی بود بخاطر همین در سال ۲۰۰۷ در بصره بازداشت شد، بعدها در گفتگوهای آمریکا و جمهوری اسلامی آزادی وی یکی از شروط و خواسته‌های جمهوری اسلامی بود که در ابتدای دولت اوباما آزاد شد و به ایران آمد .
‏خبر هلاکتش بسیار مهم است و قطعا برای جمهوری اسلامی تکان دهنده.

🌐 irbr.news
📡 @irbriefing
👍24👏6🤬2
🔹قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا: به ادامه حملات اسرائیل به جنوب لبنان، پاسخ سختی می‌دهیم
قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ارتش اسرائیل، طی دو روز گذشته پس از اعلام پایان جنگ از سوی ترامپ، «۸۴ بار آتش‌بس در جنوب لبنان را نقض کرده است.»
قرارگاه خاتم‌الانبیا در ادامه این اطلاعیه هشدار داده چنانچه ارتش اسرائیل به حملات به جنوب لبنان پایان ندهد، باید «منتظر پاسخ سخت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی» باشد.

📍irbr.news
🔰@irbriefing
🤔9🤬6👍3🔥21
🔹بخشی از مکالمه قالیباف و کوشنر فاش شده!
واشنگتن پست بخشی از مکالمه کوشنر با قالیباف را منتشر کرد

در بخشی از گزارش واشنگتن پست آمده است:

🔹طبق گفته یک مقام نزدیک به مذاکرات، وقتی «کوشنر» در ماه آوریل در اسلام‌آباد با «محمدباقر قالیباف»، رئیس مجلس ایران، دیدار کرد، صریحاً به او گفت: «ببین، اگر شما بهایی اندازه رولز رویس را می‌خواهید، ما هم محصولی همانند رولز رویس را می‌خواهیم.»

🔹به عبارت دیگر، اگر ایران با باز نگه داشتن تنگه هرمز، توقف غنی‌سازی اورانیوم به مدت ۲۰ سال و متوقف کردن صدور انقلاب خود، به تعهداتش عمل کند، می‌تواند انتظار دریافت صدها میلیارد دلار منفعت را داشته باشد.
📍irbr.news
🔰@irbriefing
🤔12🤬71
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
پیام شما
‏من یک گروهبان نیروی زمینی ارتش هستم که تو یکی از پادگانهای محله لویزان تهران خدمت میکنم. اینو ما کردیم تا شاید کسی صدای ما رو بشنوه چون
‏متاسفانه کسی فکر من و سربازایی مثل من نیست و بدرد اینکه حقوقمون شندرغاز هستش و شبها گرسنه میخوابیم نمیرسه
‏درحالی که سپاه و سپاهی ها وضعشون درسته و شیکمشون توپ و پر پره.


🌐 irbr.news
📡 @irbriefing
👍162🔥1
هیچکس ولی نپرسید چرا تو تمام زمان حضورش تو تجمع
یک کو‌دک را بغل کرده بود و هرگز زمینش نگذاشت؟


🌐 irbr.news
📡 @irbriefing
🤬37👍8🔥21
وبسایت خبری سمافور:
مارکو روبیو، وزیر خارجه و مشاور امنیت ملی دولت ترامپ،
با انعقاد یادداشت تفاهم نامه با جمهوری اسلامی مخالفت کرده و هیچ اظهار نظری درباره رسیدن به توافق با جمهوری اسلامی نمی‌کند،
وزیر خارجه آمریکا امیدی به رسیدن به توافق هسته‌ای در مذاکرات با جمهوری اسلامی پس از امضای یادداشت تفاهم نامه ندارد و تاکنون درباره امضای یادداشت تفاهم نامه با ج.ا کاملاً سکوت کرده است.

🌐 irbr.news
📡 @irbriefing
👍23👏3🤔2🤬1