کارنیل
کاش می شد به جای اینکه عده ایی رقص با آهنگهای مبتذل رو توی مدارس ما ترویج بدن ، از این کار قشنگ الگو بگیرین که توی یکی از مدارس شهر اردیموسی اردبیل انجام شده و بچه ها احترام به طبیعت و تمیز نگه داشتنش رو یاد گرفتن. #سلامتی💜 #محیط_زیست @karnil
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
یک کار خوب
آفرین بر مربیان و مسئولان این دبستان دخترانه، که خواندن غزلیات حافظ و شمس رو در برنامه صبحگاهی خود قرار داده اند
@karnil
آفرین بر مربیان و مسئولان این دبستان دخترانه، که خواندن غزلیات حافظ و شمس رو در برنامه صبحگاهی خود قرار داده اند
@karnil
🌱بیایید به زمین خدمت کنیم و احترام بگذاریم.
🌎زمین را بهشت درست کنیم
🌲جلوی تخریب درخت هارا بگیریم.
💙به هم نوعمان کمک کنیم.
🥀زباله در زمین نریزیم.
همه موجودات زنده حق زیستن در این زمین را دارند.
🐠به حیوانات ظلم نکنیم.
🍀به سمت کشاورزی ارگانیک برویم.
هیچ تضمینی وجود ندارد دنیای دیگر، بهشتی دیگر اگر کسی میتواند بهشت را اثبات کند.
فرصت ها را غنمیت بشماریم که زمین را بهشت درست کنیم.
دیگران را نردبان نکنیم برای منافع خود
از هیچ چیزی برای خودمان بتنسازیم
و...
چقدر خوب میشد اگر این چنین دنیایی داشتیم ولی
متاسفانه تعصب ادیان و مذاهب و انسان ها نمیزاره و هر ساله بسیاری از انسان ها کشته میشوند.
به امید روزی که همه بیدار شوند.
#سلامتی
#محیط_زیست
@karnil
🌎زمین را بهشت درست کنیم
🌲جلوی تخریب درخت هارا بگیریم.
💙به هم نوعمان کمک کنیم.
🥀زباله در زمین نریزیم.
همه موجودات زنده حق زیستن در این زمین را دارند.
🐠به حیوانات ظلم نکنیم.
🍀به سمت کشاورزی ارگانیک برویم.
هیچ تضمینی وجود ندارد دنیای دیگر، بهشتی دیگر اگر کسی میتواند بهشت را اثبات کند.
فرصت ها را غنمیت بشماریم که زمین را بهشت درست کنیم.
دیگران را نردبان نکنیم برای منافع خود
از هیچ چیزی برای خودمان بتنسازیم
و...
چقدر خوب میشد اگر این چنین دنیایی داشتیم ولی
متاسفانه تعصب ادیان و مذاهب و انسان ها نمیزاره و هر ساله بسیاری از انسان ها کشته میشوند.
به امید روزی که همه بیدار شوند.
#سلامتی
#محیط_زیست
@karnil
Najie Man
Edvin @karnil
#موزیک_مثبت
من نگاه تو را، حس ناب تو را به جهان ندهم
تا اسیر توم من از این قفست بخدا نرم
ناجی من❤️
@karnil
من نگاه تو را، حس ناب تو را به جهان ندهم
تا اسیر توم من از این قفست بخدا نرم
ناجی من❤️
@karnil
افکار منفی
وقتی بحث زندگی شما به میان میآید، افکارتان در خط مقدم هستند… آنها پایه و اساس همهچیز هستند. در پایهای ترین سطح، یک ذهن مثبت سکوی پرتابی برای عمل، الهام و یک زندگی پر از شادی، عشق و صلح است. یک ذهن مثبت به شما اجازه میدهد تا کاملاً در زمان حال زندگی کنید.
اما افکار منفی، زندگی را برای شما تبدیل به عذاب میکنند…
کافیست به افکار منفی میدان بدهید تا ببینید چطور ذهن شما را به جولان گاهی تبدیل میکنند و زندگی شما را به جهنمی وصف ناپذیر تبدیل میکنند.
گاهی اوقات میتوان جلوی به وجود آمدن افکار بد را گرفت. آنها باید به یک روش سالم و مناسب اداره شوند. بیشتر این افکار ناشی از نگرانی برای اتفاقاتی هستند که در گذشته به وقوع پیوستند و از میان رفتند یا نگرانی دربارهی آیندهی نزدیک و یا حتی نگرانی دربارهی چند دههی گذشتهی زندگی و اتفاقاتی که برای شما افتاده است.
ریشهی افکار منفی شما هر چیزی که باشد، شما باید بدانید که شما و افکارتان یکی نیستید.
بد نیست بدانید که افکار شما در حقیقت حتی به خود شما هم تعلق ندارند… شما تنها یک تماشاچی هستید. وقتی یک فکر بد را تجربه میکنید، باید آن را مثل یک ابر در بالای سر خود تصور کنید که در حال عبور و گذشتن از شما است.
اگر تا حد معینی برای فاصله دادن افکار منفی از خود تلاش کنید، میتوانید به سرعت یک فکر منفی را تشخیص دهید و با آن کنار بیایید و ذهن خود را به لحظه کنونی بازگردانید. شما در بیشتر اوقات پی میبرید که این افکار در واقع تنها نوعی ترس هستند و مشکلی که شما تجربه کردید تنها ساختهی ذهن خود شما است.
وقتی افکار منفی اغلب اوقات به سراغتان میآیند، مثل یک طاعون به جان ذهنتان میافتند و اگر با آنها به شکل صحیح برخورد نشود، میتوانند روابط، کار و یا وجود خودتان را تحت تأثیر و تنش قرار دهند.
@karnil
وقتی بحث زندگی شما به میان میآید، افکارتان در خط مقدم هستند… آنها پایه و اساس همهچیز هستند. در پایهای ترین سطح، یک ذهن مثبت سکوی پرتابی برای عمل، الهام و یک زندگی پر از شادی، عشق و صلح است. یک ذهن مثبت به شما اجازه میدهد تا کاملاً در زمان حال زندگی کنید.
اما افکار منفی، زندگی را برای شما تبدیل به عذاب میکنند…
کافیست به افکار منفی میدان بدهید تا ببینید چطور ذهن شما را به جولان گاهی تبدیل میکنند و زندگی شما را به جهنمی وصف ناپذیر تبدیل میکنند.
گاهی اوقات میتوان جلوی به وجود آمدن افکار بد را گرفت. آنها باید به یک روش سالم و مناسب اداره شوند. بیشتر این افکار ناشی از نگرانی برای اتفاقاتی هستند که در گذشته به وقوع پیوستند و از میان رفتند یا نگرانی دربارهی آیندهی نزدیک و یا حتی نگرانی دربارهی چند دههی گذشتهی زندگی و اتفاقاتی که برای شما افتاده است.
ریشهی افکار منفی شما هر چیزی که باشد، شما باید بدانید که شما و افکارتان یکی نیستید.
بد نیست بدانید که افکار شما در حقیقت حتی به خود شما هم تعلق ندارند… شما تنها یک تماشاچی هستید. وقتی یک فکر بد را تجربه میکنید، باید آن را مثل یک ابر در بالای سر خود تصور کنید که در حال عبور و گذشتن از شما است.
اگر تا حد معینی برای فاصله دادن افکار منفی از خود تلاش کنید، میتوانید به سرعت یک فکر منفی را تشخیص دهید و با آن کنار بیایید و ذهن خود را به لحظه کنونی بازگردانید. شما در بیشتر اوقات پی میبرید که این افکار در واقع تنها نوعی ترس هستند و مشکلی که شما تجربه کردید تنها ساختهی ذهن خود شما است.
وقتی افکار منفی اغلب اوقات به سراغتان میآیند، مثل یک طاعون به جان ذهنتان میافتند و اگر با آنها به شکل صحیح برخورد نشود، میتوانند روابط، کار و یا وجود خودتان را تحت تأثیر و تنش قرار دهند.
@karnil
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
☀️هر روز
👣شروع یک صحنه
📖از داستانِ زندگی شماست
👊بهترینش را بساز...
➕روزتون پُر از فرکانس مثبت!
صبح بخیرررررر😍😍
#حس_خوب
#ایران_قشنگم
گلستان
https://t.me/joinchat/AAAAADvn_CrvwMr2eJdqYg
👣شروع یک صحنه
📖از داستانِ زندگی شماست
👊بهترینش را بساز...
➕روزتون پُر از فرکانس مثبت!
صبح بخیرررررر😍😍
#حس_خوب
#ایران_قشنگم
گلستان
https://t.me/joinchat/AAAAADvn_CrvwMr2eJdqYg
Forwarded from بینام
#موزیک_مثبت
📢 سلام صبحگاهی
لنز دوربین رو با دستمالی از جنس محبت و عاطفه و عشق و بخشش پاک کنیم تا عکس زندگی شفاف تر بیفته!
@karnil
📢 سلام صبحگاهی
لنز دوربین رو با دستمالی از جنس محبت و عاطفه و عشق و بخشش پاک کنیم تا عکس زندگی شفاف تر بیفته!
@karnil
❣️"نگاه مکعبی" چیست؟
نگاه مکعبی یا شش جهتی یک اصطلاحه؛ یعنی آدم هر عملی رو میخواد انجام بده، از چند جهت بهش نگاه کنه...
ما آدما معمولا از همون یک جهتی که اول به ذهنمون میاد کاری رو انجام میدیم یا نمیدیم، ولی در نگاه مکعبی سعی میکنیم از چند زاویه ی دیگه هم به قضیه نگاه کنیم.
مثلا دوست دارم فلان چیز رو به دوستم بگم،
نگاه مکعبی میگه:
اثراتش رو هم بررسی کن، اگه بگی، اثراتش و عواقبشش چیه؟
شاد میکنه یا ناراحت؟
یا مثلا رفتار یکی ناراحتم میکنه، تو ذهنم اول میگم:
قطع رابطه یا برخورد باهاش.
نگاه مکعبی میگه:
عجله نکن، شاید فلان مشکل رو داشته که با تو بد برخورد کرده. شاید حواسش نبوده، شاید فشار کارش زیاده بهم ریخته...
نگاه مکعبی نیاز به "مکث قبل از عمل" داره...
سخته، ولی نهایتا کارهامون تو شبانه روز پخته تر میشه، احتمال اشتباه میاد پایین و موفقتر میشیم!!
#مطالعه_یادگیری💛
@karnil
نگاه مکعبی یا شش جهتی یک اصطلاحه؛ یعنی آدم هر عملی رو میخواد انجام بده، از چند جهت بهش نگاه کنه...
ما آدما معمولا از همون یک جهتی که اول به ذهنمون میاد کاری رو انجام میدیم یا نمیدیم، ولی در نگاه مکعبی سعی میکنیم از چند زاویه ی دیگه هم به قضیه نگاه کنیم.
مثلا دوست دارم فلان چیز رو به دوستم بگم،
نگاه مکعبی میگه:
اثراتش رو هم بررسی کن، اگه بگی، اثراتش و عواقبشش چیه؟
شاد میکنه یا ناراحت؟
یا مثلا رفتار یکی ناراحتم میکنه، تو ذهنم اول میگم:
قطع رابطه یا برخورد باهاش.
نگاه مکعبی میگه:
عجله نکن، شاید فلان مشکل رو داشته که با تو بد برخورد کرده. شاید حواسش نبوده، شاید فشار کارش زیاده بهم ریخته...
نگاه مکعبی نیاز به "مکث قبل از عمل" داره...
سخته، ولی نهایتا کارهامون تو شبانه روز پخته تر میشه، احتمال اشتباه میاد پایین و موفقتر میشیم!!
#مطالعه_یادگیری💛
@karnil
دنیا را در یک سنگریزه و بهشت را در یک شاخه، تنها یک شاخه گل صحرایی تماشا کن.
بیکرانگی را در کف دستانت بگذار، که ابدیت، همین یک ساعت است.
ویلیام بلیک
https://t.me/joinchat/AAAAADvn_CrvwMr2eJdqYg
بیکرانگی را در کف دستانت بگذار، که ابدیت، همین یک ساعت است.
ویلیام بلیک
https://t.me/joinchat/AAAAADvn_CrvwMr2eJdqYg
مکالمهی ذهنی چیست؟
✍️ فرض کن من به تلفن تو پاسخ ندادهام و گوشی را بر نداشتهام.
نکته در اینجا نیاز به زمان هست تا تو واکنش مرا در رابطه بعد از طی زمان لازم ببینی و صدایم را بشنوی؛ مثلا اگر زمان طی شود تو از من دلیلی که میشنوی این خواهد بود که من گوشیام را جا گذاشته بودم و این توضیح کاملا صادقانه است.
🔻تو با خودت شروع به مکالمه ذهنی میکنی. میگویی :چرا تلفن مرا جواب نداد؟ یعنی میس کال مرا ندید؟! حتما آن روز که به خانهاش رفتم از من دلخور شده! من که حرفی به او نزدم! شاید وقتی به او گفتم چاق شدهای او ناراحت شده! شاید از اینکه مرغ را با دست خوردم ناراحت شد.
🔻اصلا من از اول میدانستم که با این دختر نباید معاشرت کنم. باید همان روز رابطهام را با او قطع میکردم. این دختر نمیفهمد که من کاری نکردم. من که منظوری نداشتم. واقعا این موجود غیر قابل تحمل است.
🔻باید زودتر از اینها میفهمیدم و او را از زندگیام بیرون میکردم. هرگز حاضر نیستم قیافه و شکل و شمایلش را ببینم. من چقدر بدبختم. من که برای تولدش آن میهمانی را راه انداختم و...
میبینی یک مسئله کوچک با مکالمه ذهنی چه بلایی به سرش میآید؟!
🔻نهایتا با مکالمه ذهنی سه نتیجه را تجربه خواهی کرد. (به جای دوستش میتواند: همسر، فامیل همسر، رئیس، همکار و پدر و مادر یا... باشد.)
1️⃣ من خوب هستم - او بد است
2️⃣ من بدهستم - او خوب است
3️⃣ من بد هستم - او بد است
به این کار میگویند مکالمهی ذهنی.
🔻وقتیکه از یک مسئله کوچک یک حکایت و دلخوری بزرگ و یا عدم باور و... (کلا احساسات بد و منفی) را تجربه میکنیم.
🔻در ضمن به یاد داشته باشیم که مکالمه ذهنی معمولا حاوی بار منفی از انرژی است که این انرژی منفی هم ما را آزار میدهد و هم بر روی رابطه سالم تاثیر منفی میگذارد. و طرف مقابل ناخودآگاه در مسیر افکار منفی ما قدم بر میدارد و چه بسا در پارهای از موارد کلید بازیها در اینجا خورده میشود و...
🗝 راه حل چیست؟
🔻با طرف مقابل از جایگاه بالغ وارد مکالمه بشویم و هر آنچه که در ذهن داریم با وی به شکل محترمانه و به دور از فضای احساس (این مکانی-این زمانی) مطرح کنیم.
🔻در بسیاری از موارد اگر بلد باشیم که چگونه و از چه جایگاهی صحبت کنیم مسائل قابل حل و درک است و در نهایت با گفتگوی سازنده مسائل حل خواهد شد و در صورتی که به نقطه تفاهم نرسیم میتوانیم در حالت پذیرش فرد -موضوع- شرایط قرار بگیریم و وارد مرحلهی تصمیم گیری بشویم، که در این مرحله از جایگاه "من خوب هستم - تو خوب هستی":
▫️طرف مقابل را رد میکنیم.
▫️طرف مقابل را قبول میکنیم و جایگاهی خاص برای نوع ارتباط و میزان آن قائل میشویم.
▫️طرف مقابل را انتخاب میکنیم.
#تکست
@karnil
✍️ فرض کن من به تلفن تو پاسخ ندادهام و گوشی را بر نداشتهام.
نکته در اینجا نیاز به زمان هست تا تو واکنش مرا در رابطه بعد از طی زمان لازم ببینی و صدایم را بشنوی؛ مثلا اگر زمان طی شود تو از من دلیلی که میشنوی این خواهد بود که من گوشیام را جا گذاشته بودم و این توضیح کاملا صادقانه است.
🔻تو با خودت شروع به مکالمه ذهنی میکنی. میگویی :چرا تلفن مرا جواب نداد؟ یعنی میس کال مرا ندید؟! حتما آن روز که به خانهاش رفتم از من دلخور شده! من که حرفی به او نزدم! شاید وقتی به او گفتم چاق شدهای او ناراحت شده! شاید از اینکه مرغ را با دست خوردم ناراحت شد.
🔻اصلا من از اول میدانستم که با این دختر نباید معاشرت کنم. باید همان روز رابطهام را با او قطع میکردم. این دختر نمیفهمد که من کاری نکردم. من که منظوری نداشتم. واقعا این موجود غیر قابل تحمل است.
🔻باید زودتر از اینها میفهمیدم و او را از زندگیام بیرون میکردم. هرگز حاضر نیستم قیافه و شکل و شمایلش را ببینم. من چقدر بدبختم. من که برای تولدش آن میهمانی را راه انداختم و...
میبینی یک مسئله کوچک با مکالمه ذهنی چه بلایی به سرش میآید؟!
🔻نهایتا با مکالمه ذهنی سه نتیجه را تجربه خواهی کرد. (به جای دوستش میتواند: همسر، فامیل همسر، رئیس، همکار و پدر و مادر یا... باشد.)
1️⃣ من خوب هستم - او بد است
2️⃣ من بدهستم - او خوب است
3️⃣ من بد هستم - او بد است
به این کار میگویند مکالمهی ذهنی.
🔻وقتیکه از یک مسئله کوچک یک حکایت و دلخوری بزرگ و یا عدم باور و... (کلا احساسات بد و منفی) را تجربه میکنیم.
🔻در ضمن به یاد داشته باشیم که مکالمه ذهنی معمولا حاوی بار منفی از انرژی است که این انرژی منفی هم ما را آزار میدهد و هم بر روی رابطه سالم تاثیر منفی میگذارد. و طرف مقابل ناخودآگاه در مسیر افکار منفی ما قدم بر میدارد و چه بسا در پارهای از موارد کلید بازیها در اینجا خورده میشود و...
🗝 راه حل چیست؟
🔻با طرف مقابل از جایگاه بالغ وارد مکالمه بشویم و هر آنچه که در ذهن داریم با وی به شکل محترمانه و به دور از فضای احساس (این مکانی-این زمانی) مطرح کنیم.
🔻در بسیاری از موارد اگر بلد باشیم که چگونه و از چه جایگاهی صحبت کنیم مسائل قابل حل و درک است و در نهایت با گفتگوی سازنده مسائل حل خواهد شد و در صورتی که به نقطه تفاهم نرسیم میتوانیم در حالت پذیرش فرد -موضوع- شرایط قرار بگیریم و وارد مرحلهی تصمیم گیری بشویم، که در این مرحله از جایگاه "من خوب هستم - تو خوب هستی":
▫️طرف مقابل را رد میکنیم.
▫️طرف مقابل را قبول میکنیم و جایگاهی خاص برای نوع ارتباط و میزان آن قائل میشویم.
▫️طرف مقابل را انتخاب میکنیم.
#تکست
@karnil
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
صبح که از خواب بیدار میشوی،
در نظر بیاور چه سعادتی است زنده بودن، فکر کردن، لذت بردن و دوست داشتن
صبح اولین روز هفته بخیر
https://t.me/joinchat/AAAAADvn_CrvwMr2eJdqYg
در نظر بیاور چه سعادتی است زنده بودن، فکر کردن، لذت بردن و دوست داشتن
صبح اولین روز هفته بخیر
https://t.me/joinchat/AAAAADvn_CrvwMr2eJdqYg
شنبه جاااان
@karnil
#موزیک_مثبت 🧡💙
کمی بیشتر بخند امروز و کمی بیشتر مهربان باش
بگذار لبخندت، چراغ دلی شود
و مهربانیات
صبح کوچکی به قدر مرز شانههای یک نفر...
شنبه تون سرشار از عشق💐
https://t.me/joinchat/AAAAADvn_CrvwMr2eJdqYg
کمی بیشتر بخند امروز و کمی بیشتر مهربان باش
بگذار لبخندت، چراغ دلی شود
و مهربانیات
صبح کوچکی به قدر مرز شانههای یک نفر...
شنبه تون سرشار از عشق💐
https://t.me/joinchat/AAAAADvn_CrvwMr2eJdqYg
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
✍به بهانه نام اپیزودِ "دست"
دوست داشتم یک تبلیغ ایراانی خوش ساخت "دست ها" رو بهتون معرفی کنم،
که برای اولین بار در تاریخ تبلیغات ایران وارد بخش نهایی فستیوال تبلیغات نیویورک و نامزد دریافت معتبرترین جایزه جهانی تبلیغات هم شده ...
@karnil
دوست داشتم یک تبلیغ ایراانی خوش ساخت "دست ها" رو بهتون معرفی کنم،
که برای اولین بار در تاریخ تبلیغات ایران وارد بخش نهایی فستیوال تبلیغات نیویورک و نامزد دریافت معتبرترین جایزه جهانی تبلیغات هم شده ...
@karnil
دریاب که از روح جدا خواهی رفت
در پرده اسرار فنا خواهی رفت
می نوش ندانی از کجا آمدهای
خوش باش ندانی به کجا خواهی رفت
۲۸ اردیبهشت روز بزرگداشت حکیم خیام نیشابوری گرامی 🌹
خیام خارج از ایران بسیار مشهورتر از ایرانه. یکی از دهانه های ماه و سیارک ۳۰۹۵ به افتخار او «عمر خیام» نامگذاری شده و در سراسر جهان نوشیدنیها، هتل ها و خیابان های زیادی به نام وی نامگذاری شده...
@karnil
در پرده اسرار فنا خواهی رفت
می نوش ندانی از کجا آمدهای
خوش باش ندانی به کجا خواهی رفت
۲۸ اردیبهشت روز بزرگداشت حکیم خیام نیشابوری گرامی 🌹
خیام خارج از ایران بسیار مشهورتر از ایرانه. یکی از دهانه های ماه و سیارک ۳۰۹۵ به افتخار او «عمر خیام» نامگذاری شده و در سراسر جهان نوشیدنیها، هتل ها و خیابان های زیادی به نام وی نامگذاری شده...
@karnil