🔺❓🔻حرف یا عمل
فقیهی پدر را گفت هیچ ازین سخنان رنگین دلاویز متکلمان در من اثر نمیکند به حُکم آن که نمیبینم مر ایشان را فعلی موافق گفتار
تَرک دنیا به مردم آموزند
خویشتن سیم و غلّه اندوزند
عالِمی را که گفت باشد و بس
هر چه گوید نگیرد اندر کس
عالِم آن کس بوَد که بد نکند
نه بگوید به خلق و خود نکند
حرف های زیبا بسیارند، کارهای خوب اما کم.
توصیه ها، نصیحت ها، جمله های مثبت و پند آموز، دعوت به خوبی ها و راستی ها چرا آنقدر ها که باید بر قلب ما نمی نشینند، یا چرا حتی اگر نشستند تاثیری ندارند.
شاید به خاطر اینکه حرف، بس است. جهان و جامعه به عمل نیاز دارد.
گفتارها اگر به رفتارها و کردارها بدل نشوند؛ فراموش می شوند.
حرف های خوب را باید زندگی کرد.
تو اما چه می کنی آیا به آنچه می دانی عمل می کنی؟
آیا رفتارت مطابق گفته هایت هست؟
آیا خبر داری که مردم تو را با کرده هایت می شناسند نه با حرف هایت؟
✍️عرفان نظرآهاری
📚سعدی خوانی
🔸گلستان باب دوم
#تکست
@karnil
فقیهی پدر را گفت هیچ ازین سخنان رنگین دلاویز متکلمان در من اثر نمیکند به حُکم آن که نمیبینم مر ایشان را فعلی موافق گفتار
تَرک دنیا به مردم آموزند
خویشتن سیم و غلّه اندوزند
عالِمی را که گفت باشد و بس
هر چه گوید نگیرد اندر کس
عالِم آن کس بوَد که بد نکند
نه بگوید به خلق و خود نکند
حرف های زیبا بسیارند، کارهای خوب اما کم.
توصیه ها، نصیحت ها، جمله های مثبت و پند آموز، دعوت به خوبی ها و راستی ها چرا آنقدر ها که باید بر قلب ما نمی نشینند، یا چرا حتی اگر نشستند تاثیری ندارند.
شاید به خاطر اینکه حرف، بس است. جهان و جامعه به عمل نیاز دارد.
گفتارها اگر به رفتارها و کردارها بدل نشوند؛ فراموش می شوند.
حرف های خوب را باید زندگی کرد.
تو اما چه می کنی آیا به آنچه می دانی عمل می کنی؟
آیا رفتارت مطابق گفته هایت هست؟
آیا خبر داری که مردم تو را با کرده هایت می شناسند نه با حرف هایت؟
✍️عرفان نظرآهاری
📚سعدی خوانی
🔸گلستان باب دوم
#تکست
@karnil
📃 زندگیمان ارزشش را دارد که برای ساختنش کمی تلاش کنیم!
آدم ها فکر می کنند اگر یک بار دیگر متولد شوند، جور دیگری زندگی می کنند، شاد و خوشبخت و کم اشتباه خواهند بود. فکر می کنند می توانند همه چیز را از نو بسازند، محکم و بی نقص!
اما حقیقت ندارد.
اگر ما جسارت طور دیگری زندگی کردن را داشتیم،
اگر قدرت تغییر کردن را داشتیم،
اگر آدم ساختن بودیم،
از همین جای زندگیمان به بعد را مى ساختيم.
🎯 زندگیمان ارزشش را دارد که برای ساختنش کمی تلاش کنیم.
🖋 آنتوان دوسنت اگزوپری
#تکست
@karnil
آدم ها فکر می کنند اگر یک بار دیگر متولد شوند، جور دیگری زندگی می کنند، شاد و خوشبخت و کم اشتباه خواهند بود. فکر می کنند می توانند همه چیز را از نو بسازند، محکم و بی نقص!
اما حقیقت ندارد.
اگر ما جسارت طور دیگری زندگی کردن را داشتیم،
اگر قدرت تغییر کردن را داشتیم،
اگر آدم ساختن بودیم،
از همین جای زندگیمان به بعد را مى ساختيم.
🎯 زندگیمان ارزشش را دارد که برای ساختنش کمی تلاش کنیم.
🖋 آنتوان دوسنت اگزوپری
#تکست
@karnil
کجای اهداف یلدای 98 هستی، در جشن موفقیت یلدای 98 کارنیل چندتا اعلام موفقیت داری؟🤔
#با_برنامه حرکت کنید برای #ماموریت_زندگیتان
@karnil
#با_برنامه حرکت کنید برای #ماموریت_زندگیتان
@karnil
#ایمان_توانگری
خدا به اندازه آگاهى ما در جانمان تجلى مي يابد،
دعا كردن اتفاق عجيبى در اين زندگيست كه خدايى كه خالق سلول شبكيه و گل اركيده و كرات است با ما صحبت كرده و فرمان داده كه از او بطلبيم:
اى پيامبر! اگر بندگانم درباره ام پرسيدند، پس من نزديك نزديكم و به كسانى كه صدايم ميكنند، پاسخگويم وقتى مرا ميخواند...
اذا سئلك عبادى عنى فانى قريب اجيب دعوه الداع اذا دعان
از نظر دستور زبان عربى در اين آيه كوتاه، هفت بار از خودش نام ميبرد،
انگار هى ميگويد من كنارت هستم، بي پاسخ نيستى...
#دكترشيري
@karnil
خدا به اندازه آگاهى ما در جانمان تجلى مي يابد،
دعا كردن اتفاق عجيبى در اين زندگيست كه خدايى كه خالق سلول شبكيه و گل اركيده و كرات است با ما صحبت كرده و فرمان داده كه از او بطلبيم:
اى پيامبر! اگر بندگانم درباره ام پرسيدند، پس من نزديك نزديكم و به كسانى كه صدايم ميكنند، پاسخگويم وقتى مرا ميخواند...
اذا سئلك عبادى عنى فانى قريب اجيب دعوه الداع اذا دعان
از نظر دستور زبان عربى در اين آيه كوتاه، هفت بار از خودش نام ميبرد،
انگار هى ميگويد من كنارت هستم، بي پاسخ نيستى...
#دكترشيري
@karnil