معروف است که یک روز سفیر انگلیس در دهلی از مسیری در حال گذر بود که یک جوان هندی لگدی به گاوی زد گاوی که در هندوستان مقدس است!
سفیر انگلیسی پیاده شده و به سوی گاو میدود و گاو را میبوسد و تعظیم می کند ! بقیه مردم حاضر که می بینند یک غریبه اینقدر گاو را محترم می شمارد در جلوی گاو سجده میکنند و آن جوان را به شدت مجازات می کنند...
همراه فرماندار با تعجب میپرسد : چرا این کار را کردید ؟! فرماندار می گوید : لگد این جوان آگاه می رفت که فرهنگ هندوستان را هزار سال جلو بیندازد ، ولی من نگذاشتم !
#روشنگری
#دوری_از_خرافات
@karnil
سفیر انگلیسی پیاده شده و به سوی گاو میدود و گاو را میبوسد و تعظیم می کند ! بقیه مردم حاضر که می بینند یک غریبه اینقدر گاو را محترم می شمارد در جلوی گاو سجده میکنند و آن جوان را به شدت مجازات می کنند...
همراه فرماندار با تعجب میپرسد : چرا این کار را کردید ؟! فرماندار می گوید : لگد این جوان آگاه می رفت که فرهنگ هندوستان را هزار سال جلو بیندازد ، ولی من نگذاشتم !
#روشنگری
#دوری_از_خرافات
@karnil
🍃🍂🌼🍃🍂🌺
🌼🍃🍂🌺🍃
🍂🍃🌼🍂🍃
🌼🍂🍃🌺
🍂🌼🍃
باید راهی یافت،
برایِ زندگی را زندگی کردن،
نه فقط زندگی را گُذَراندَن ..
باید راهی یافت،
برایِ صبح ها با اُمید چَشم گُشودَن،
برایِ شب ها با آرامشِ خیال خوابیدن..
اینطور که نمیشود،
نمیشود که زندگی را فقط گذراند ،
نمیشود که تمام شدنِ فصلی و رسیدنِ فصلی جدید را فقط خُنَکایِ ناگهانیِ هوا یادَت بیاورد،
نمیشود تا نوکِ دماغَت یخ نکرده حواسَت به رسیدنِ پاییز نباشد..
اینطور پیش بِرَوی یک آن چَشم باز میکنی
خودَت را میانِ خزانِ زردِ زندگی ات میابی ،
و یادت هم نمی آید چطور گذَرانده ای مسیرِ بهاری و سبزِ زندگی ات را..
اصلا خدا را هم خوش نمی آید،
راهَت داده به دنیایَش که نقشَت را ایفا کنی،
یک روز خوبُ حتی یک روز بد ،
یک روز شیرینُ حتی یک روز تلخ ،
یک روز آرامُ حتی یک روز پُرهیاهو ،
وظیفه ی تو زندگی را با تمام و کمالَش زندگی کردن است،
با تمامِ سِکانس هایِ تلخ و شیرینَش..
نمیشود که همه اش خسته باشی
و سَرِ سکانس هایِ تلخ بهانه بیاوری و گوشه ای به قهر کِز کنی و بازی نکنی ..
حق داری که خستگی ات را در کنی،
اما حق نداری که دیگر مسیر را ادامه ندهی ..
اینطور که نمیشود،
تا دیر نشده باید راهی پیدا کرد،
باید زندگی را زندگی کرد ...
#تکست
@karnil
🌼🍃🍂🌺🍃
🍂🍃🌼🍂🍃
🌼🍂🍃🌺
🍂🌼🍃
باید راهی یافت،
برایِ زندگی را زندگی کردن،
نه فقط زندگی را گُذَراندَن ..
باید راهی یافت،
برایِ صبح ها با اُمید چَشم گُشودَن،
برایِ شب ها با آرامشِ خیال خوابیدن..
اینطور که نمیشود،
نمیشود که زندگی را فقط گذراند ،
نمیشود که تمام شدنِ فصلی و رسیدنِ فصلی جدید را فقط خُنَکایِ ناگهانیِ هوا یادَت بیاورد،
نمیشود تا نوکِ دماغَت یخ نکرده حواسَت به رسیدنِ پاییز نباشد..
اینطور پیش بِرَوی یک آن چَشم باز میکنی
خودَت را میانِ خزانِ زردِ زندگی ات میابی ،
و یادت هم نمی آید چطور گذَرانده ای مسیرِ بهاری و سبزِ زندگی ات را..
اصلا خدا را هم خوش نمی آید،
راهَت داده به دنیایَش که نقشَت را ایفا کنی،
یک روز خوبُ حتی یک روز بد ،
یک روز شیرینُ حتی یک روز تلخ ،
یک روز آرامُ حتی یک روز پُرهیاهو ،
وظیفه ی تو زندگی را با تمام و کمالَش زندگی کردن است،
با تمامِ سِکانس هایِ تلخ و شیرینَش..
نمیشود که همه اش خسته باشی
و سَرِ سکانس هایِ تلخ بهانه بیاوری و گوشه ای به قهر کِز کنی و بازی نکنی ..
حق داری که خستگی ات را در کنی،
اما حق نداری که دیگر مسیر را ادامه ندهی ..
اینطور که نمیشود،
تا دیر نشده باید راهی پیدا کرد،
باید زندگی را زندگی کرد ...
#تکست
@karnil
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
مهربان که باشی صبح هم زیباست!
خورشید هم زیباست!
آسمان رنگ دیگری دارد؛
روزت رویایی ست اگر تو بخواهی!
برای مهربانی همیشه بهانه پیدا می شود!
صبح بخیر!
#حس_خوب
https://t.me/joinchat/AAAAADvn_CrvwMr2eJdqYg
خورشید هم زیباست!
آسمان رنگ دیگری دارد؛
روزت رویایی ست اگر تو بخواهی!
برای مهربانی همیشه بهانه پیدا می شود!
صبح بخیر!
#حس_خوب
https://t.me/joinchat/AAAAADvn_CrvwMr2eJdqYg
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
تاریخچه زمین (کلیپ ویدئویی)
این کلیپ زیبا رو Business Insider دو یا سه سال پیش منتشر کرد.
گفتم شاید اگر اون رو ندیده باشید دیدنش برای شما هم جذاب باشه.
سعی شده حدود چهار و نیم میلیارد سال عمر زمین روی فاصلهی لسآنجلس تا نیویورک (حدود ۴۰۰۰ کیلومتر) تصویر بشه.
البته قاعدتاً اگر مثلاً روی تهران تا مشهد (این پایتخت تا اون پایتخت) ترسیم میشد بهتر میتونستیم تصورش کنیم. اما به نظرم همچنان خیلی زیبا است و تصویر و تصور خوبی از تایملاین شکلگیری زندگی بر روی زمین در اختیارمون میگذاره.
#مطالعه_یادگیری 💛
@karnil
این کلیپ زیبا رو Business Insider دو یا سه سال پیش منتشر کرد.
گفتم شاید اگر اون رو ندیده باشید دیدنش برای شما هم جذاب باشه.
سعی شده حدود چهار و نیم میلیارد سال عمر زمین روی فاصلهی لسآنجلس تا نیویورک (حدود ۴۰۰۰ کیلومتر) تصویر بشه.
البته قاعدتاً اگر مثلاً روی تهران تا مشهد (این پایتخت تا اون پایتخت) ترسیم میشد بهتر میتونستیم تصورش کنیم. اما به نظرم همچنان خیلی زیبا است و تصویر و تصور خوبی از تایملاین شکلگیری زندگی بر روی زمین در اختیارمون میگذاره.
#مطالعه_یادگیری 💛
@karnil
((من عرف نفسه فقد عرف ربه))
یعنی:
خودشناسی اگر به خدا شناسی تبدیل نشه و تو مرحله اول گیر بکنه،متوهمت میکنه،درگیرت میکنه،
یعنی رهات نمیکنه،میبینی سالهاست داری کتاب میخونی و حرف میزنی
،آخرشم از نظر اطرافيانت همون آدم قبلي و البته با يه تفاوت كه به اشتباهات اونا آگاه تر و دیگر شناس خوبی شدی،
خودشناسی اگر از مرحله اول عبور نکنه تورو درگیر خودت میکنه،
خود محور میشی،فکر میکنی از همه خلق بهتر و برتری،پر از احساس جدایی،
ميبيني خودت پر از اشکالی اما متخصص اشکال گرفتن از دیگران شدی ،حالت بد میشه،
این متاسفانه آفتي است كه اين روزها به جون جامعه ما افتاده،با انواع و اقسام خودشناسي هایی که خوبه اما به خدا ختم نمیشه.
فرازقورچیان
#معنویت💚
@karnil
یعنی:
خودشناسی اگر به خدا شناسی تبدیل نشه و تو مرحله اول گیر بکنه،متوهمت میکنه،درگیرت میکنه،
یعنی رهات نمیکنه،میبینی سالهاست داری کتاب میخونی و حرف میزنی
،آخرشم از نظر اطرافيانت همون آدم قبلي و البته با يه تفاوت كه به اشتباهات اونا آگاه تر و دیگر شناس خوبی شدی،
خودشناسی اگر از مرحله اول عبور نکنه تورو درگیر خودت میکنه،
خود محور میشی،فکر میکنی از همه خلق بهتر و برتری،پر از احساس جدایی،
ميبيني خودت پر از اشکالی اما متخصص اشکال گرفتن از دیگران شدی ،حالت بد میشه،
این متاسفانه آفتي است كه اين روزها به جون جامعه ما افتاده،با انواع و اقسام خودشناسي هایی که خوبه اما به خدا ختم نمیشه.
فرازقورچیان
#معنویت💚
@karnil
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
✍زندگیت را خودت می نوازی
مهم نیست چند نفر مهمان موسیقی
زندگیت می شوند
فقط خودت تا آخر شنونده خودت
خواهی ماند
مهم اینست طوری بنوازی که تا آخر
از این موسیقی لذت ببری!
🎼🎸🎻
صبح بخیر
@karnil
مهم نیست چند نفر مهمان موسیقی
زندگیت می شوند
فقط خودت تا آخر شنونده خودت
خواهی ماند
مهم اینست طوری بنوازی که تا آخر
از این موسیقی لذت ببری!
🎼🎸🎻
صبح بخیر
@karnil
@karnil
Mohsen Shahab
#موزیک_مثبت
❤️❤️❤️
همه دنیا اگه رد شده باشن از کنارم
تو که باشی دیگه غصه هیچی و ندارم
https://t.me/joinchat/AAAAADvn_CrvwMr2eJdqYg
❤️❤️❤️
همه دنیا اگه رد شده باشن از کنارم
تو که باشی دیگه غصه هیچی و ندارم
https://t.me/joinchat/AAAAADvn_CrvwMr2eJdqYg
«عکس من را به دیوار ادارهها و شرکتها نزنید؛ عکس فرزندان خودتان را به دیوارها نصب کنید تا بدانید که باید برای آنها و آیندهی آنها کار کنید.»
زلنسکی ، ریس جمهور جدید اکراین
@karnil
زلنسکی ، ریس جمهور جدید اکراین
@karnil