خانه علوم تربیتی و روانشناسی مشهد
3.22K subscribers
5.73K photos
1.08K videos
448 files
3.29K links
راه های ارتباطی:
@NafiseAmeliii
آدرس مرکز؛
مشهد -خیام ۱۱

🔴اینستاگرام:
www.instagram.com/khanehravanshenasi
🔴ایتا:
https://eitaa.com/khanehravanshenasiii
Download Telegram
ڪلیپ انگیزشی
✉️ نامه ای از دڪتر ویڪتور فرانڪل.
دڪتر فرانڪل ڪه از زندان آشويتس در لهستان (قتلگاه آدم سوزی) توانست فرار ڪند، روانشناسی اتریشی بود و با توجه به خودكشيها و فجايع زیادی كه با چشم خودش ديده بود، روانشناسی بسيار متبحر شده بود. وی مدير مدرسه‌ای فعال بود. او در آغاز هرسال تحصیلی برای معلمان مدرسه این نامه را میفرستاد:

🖋 ڪسی هستم ڪه از یڪ اردوگاه اسیران جان سالم به در برده است. چشمانم چیزهایی دیده ڪه چشم هیچ انسانی نباید میدیده، اتاق های گازی را ديدم كه توسط بهترين و ماهرترين مهندسين ساختمان ساخته شده بودند. بهترين و متخصص‌ترين پزشكانی را ديدم كه كودكان را به شكل ماهرانه ای مسموم ميكردند. نوزادانی ڪه توسط آمپول های پرستارهایی مُردند ڪه بهترين پرستاران بودند، انسانهایی ڪه توسط فارغ‌التحصیلان دبیرستان ها و دانشگاه ها سوزانده شدند. به آموزش به این دلیل مَشڪوڪم.

📝 چیزی ڪه از شما میخواهم این است ڪه:
برای #انسان_شدن دانش آموزان تلاش ڪنید و تلاش شما موجب تربیت «جانورانِ دانشمند» و «بیماران روانیِ ماهر» نشود. خواندن، نوشتن، ریاضیات و... زمانی اهمیت پیدا میڪند ڪه به انسان شدن ڪودڪان ڪمڪ ڪنيد و اين كليد انسان بودن اين كودكان در آينده ميباشد.
پزشك شدن ، مهندس شدن ، متخصص شدن، كار سختی نيست و ميشه با چند سال درس خوندن بهشون رسيد و چه بسا امروز ما در جامعه هم پزشكان زیادی داريم و هم مهندسين زیادی داريم. اما بزرگترين ثروت ما انسانيت و اخلاق ما هست كه با هيچ مدركی قابل مقايسه نيست...!

☀️
سال ، دارد تمام می شود ...
دارم فڪر می ڪنم ؛
به روزهایی ڪه رفت ...
به لحظاتی ڪه خندیدم ...
لحظاتی ڪه اشڪ ریختم ...
و تمامِ ثانیه هایی ڪه ڪنارِ عزیزانم گذشت ...
با سرعت ، مرور می ڪنم ؛
اتفاقاتِ خوب و بدی را ڪه برایم افتاد ...
آدم هایِ جدیدی را ڪه وارد زندگی ام شدند ...
و آدم هایی را ... ڪه از زندگی ام رفتند ...
دیگر قرار است یڪ جمله ی "یادش بخیر" قبل از خاطراتِ خوبِ امسالم بیاید ...
قرار است امسالم بشود ؛ "پارسال" ...
من تمام این روزها را زندگی ڪردم ،
خوب هایشان برایم امید بود ، و بدهایشان برایم درس !
میانِ همین روزها بود ڪه یاد گرفتم ؛
قوی تر باشم ...
عاشق تر باشم ...
مهربان تر باشم ...
خدایا ، به مردمِ ڪشورم ڪمڪ ڪن !
دستی به سر و گوشِ زندگیشان بڪش ...
دردهایشان را درمان باش ...
و دلهایشان را از همیشه شادتر ڪن !!!
ای ڪاش سالِ جدید برایمان ، سالِ اتفاقاتِ خوب باشد ...
ڪاش بادهایِ بهار ، همدلی و عشق را همه جا پخش ڪنند ...
و ڪاش ابرها ، مهربانی بر سرِ این مردم ببارند ...
آنقدر ڪه انسانیت ، جانی دوباره بگیرد !
ڪاش سالِ پیشِ رو ، بهترین سالِ زندگیمان شود ...
سالی ڪه تنها اشڪِ جاری از چشم ها ، اشڪِ شوق باشد ...
سالی ڪه همگی خوشبخت باشیم ...
سالی ڪه ...
دلمان نیاید تمام شود ... 🌹
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
حدود هزار سال پیش«خانم گودایوا» همسر یڪی از بزرگان انگلیس، در اعتراض به افزایش بی رویه مالیات برای مردم شهر خود، هر روز به سراغ همسرش میرفت و عاجزانه تقاضا میڪرد ڪه مالیاتها ڪاهش پیدا ڪند.

همسر او ڪه سیاست و تصمیمهای سیاسی خود را بر خواسته همسر خود ترجیح میداد، به همسرش گفت: اگر یڪ روز، برهنه سوار اسب شوی و تمام شهر از سمتی به سمت دیگر بروی، مالیاتها را ڪاهش خواهم داد.

گودایوا اسبش را زین ڪرد، لباسهایش را بر زمین ریخت، درشهر گفتند: گودایوا درحمایت از مردم، برهنه درمیان شهر میگردد! تمام مردم، مغازه ها را بستند و به خانه ها رفتند، پرده ها را ڪشیدند و با چشمانی اشڪبار منتظر شدند این گردش شوم به پایان برسد.

گودایوا باعث شد مالیاتها ڪاهش یابند اڪنون مجسمه او در«ڪاونتری»است، اسطوره ها، به تنهایی خلق نمیشوند، بلڪه در بستری از فهم و شعور و حمایت اجتماعی شڪل میگیرند.

نمیدانم اگر "گودایوا" در این نقطه از تاریخ و جغرافیا، برای نجات جان همین مردم به این بازی تلخ وادار میشد، آیا خیابانها خلوت و پنجره ها بسته میشد یا تصاویر او ازطریق شبڪه های اجتماعی و موبایلها، از دستی به دست دیگر میگشت! و از این شرایط تلخ هم برای خود طنز میساختیم‌.

نمیدانم اما امروز بیش از هر زمان دیگری دلم به حال دڪتر نمڪی (وزیر_بهداشت) سوخت ڪه با آن صدای لرزان و درعین حال ملتمسانه خطاب به مردم گفت: "یه موضوع را چقدر باید از مردم تقاضا ڪرد، هم نفس همڪارای ما را بریدید هم سلامتی خود را به خطر انداختید، از مردم خواهش میڪنم برای سلامتی خود! درخانه بمانند."

با این ملت چگونه باید طرف شد؟ ملتی ڪه شایعه را بیش از واقعیت می پسندد! و خیال میڪند مرگ و اتفاق برای دیگری است و شادی برای خودش!

با این ملت چگونه باید طرف شد ڪه حتی جان عزیزترینش برایش مهم نیست!

حالا وقتی مردم همڪاری نمی ڪنند چه فرقی میڪند ڪه بدانیم بستری ها چند نفرند؟! تعداد فوتی ها چند نفر؟!

دارد دیر میشود و نفرین و افسوس ابدی تاریخ بر ما خواهد ماند ڪه خود سازنده تاریخیم!!!

بیاییم و با درخانه ماندن خود ضمن قدردانی از تلاش ڪادر پزشڪی و دیگر زحمت ڪشان عزیز ڪشورمان در این عرصه حساس، عمر شیوع ویروس را ڪوتاه‌تر نموده وآن را شڪست بدهیم و با این ڪارمان چهره ماندگار و با ارزشی را از خودمان در تاریخ برای آیندگان به تصویر بڪشیم.
#ڪرونا
#گودایوا
افراد شاد افراد سالمی هستند.

ــ افراد شاد بیشتر عمر می‌ڪنند و از زندگی باڪیفیت‌تری لذت می‌برند. عملڪرد آنها در سطح بالاتری بوده و در جهت سلامت خودشان و دیگران و جامعه از توانایی‌ها، مهارت‌ها و قدرت‌های خودشان بیشترین استفاده را می‌برند.

ــ آنها معمولاً افراد دلسوزتری هستند و درنتیجه به اخلاقیات جامعه فایده بیشتری می‌رسانند.
ــ ڪمتر در معرض ابتلا به افسردگی قرار می‌گیرند و اگر هم این اتفاق برایشان بیفتد، بهتر آن را ڪنترل ڪرده و سریعتر بهبود می‌یابند.

ــ ڪمتر دچار اضطراب، استرس و عصبانیت می‌شوند. درنتیجه اینها، ڪمتر به رفتارهای خشونت‌آمیز و ضداجتماعی مبادرت می‌ورزند. ــ روابط قوی‌تر و بادوام‌تری داشته و درنتیجه سرمایه اجتماعی جامعه را تسهیل می‌ڪنند.

ــ به طور ڪلی، از نظر اقتصادی، اجتماعی، اخلاقی، معنوی و روانی به جامعه ڪمڪ می‌ڪنند.
ــ افراد شاد در مقایسه با افراد ناراحت و افسرده فشار ڪمتری بر خدمات و سازمان‌های بهداشتی و مراقبتی و رفاه اجتماعی، پلیس و دستگاه قضایی وارد می‌ڪنند و برای اقتصاد هم مفیدترند.

ــ به عبارت دیگر، ساختن سطح بالاتری از شادی و خوشبختی فردی نه تنها برای خود فرد فایده‌رسان خواهد بود، بلڪه جامعه سالم‌تر و شادتری نیز خواهد ساخت.

🌹
🌿🌹🍃
🍃🌿🌹🍃🌿🌹
🍃🌿🌹🍃🌿🌹
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
روانشناسی اسلامی کرونا را به قلمم بخوانید... کعبه یک سنگ نشانیست که ره گم نشود؛ حاجی! احرام دگر بند ببین یارکجاست... امن یجیب بخوانید و زنجیره کنید آنرا... پایان شب سیه سفید است... اول فیلم را ببینید بعد نگاره را بخوانید...
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
Forwarded from امید صادقی
جمع اوری ضرب المثلهای اشتباه


۲- آب که از سر گذشت چه یک وجب چه صد وجب


باور بسیار مخرب و شرک الود 👆

#سفر_به_درون
#خودکاوی #باور #ضمیرناخوداگاه
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
شش اصل زندگی:

۱- قبل از پرستش باور کنید‌
۲- قبل از صحبت گوش دهید
۳- قبل از خرج‌کردن بدست آورید
۴- قبل از نوشتن فکر کنید
۵- قبل از تسلیم شدن تلاش کنید
۶- قبل از مردن زندگی کنید

بودا
.

❄️


لبخند یادتون نرہ 😊😊😊😊

این انرژی مثبت برای دوستان خوبم 🌹🌹🌹
دلم روشن است
به تمام اتفاق‌های خوب
سال جدید و تمام روزهای شیرین..
به لبخندی که بر دلمان می‌نشیند
به خواسته ای که جامه داشتن میپوشد
و به راهی که راه رسیدن است...
نباید نا امید بود
شاید خدا خواست و
این بهار درخت آرزوهایمان جوانه زد

🌸 آخرین روزهای سالتون زیبا 🌸
حسابهایتان را تسویه کنید !!
لطفا حساب هایتان را تا قبل عید تسویه کنید
بوسه هایی که بدهکارین
ببخشید هایی که از سر غرورتان نگفته اید
شاخه گل هایی را که میتوانستید هدیه دهید و نداده اید
دلی را میتوانستید به دست بیاورید و نیاورده اید
ماندن را بلد بودید و رفتن را ترجیح دادید

حتما نباید حسابمان مالی باشد
همین ها را گفتم میتواند یک عمر خوشبختی را به تو هدیه دهد

اوضاع مالیمان خوب نیست
حداقل حساب های عاطفی مان را تسویه کنیم ...❤️

❄️ ❄️ ❄️
🔴 رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور در نامه ای گزارش فعالیت‌های روان‌شناسان و مشاوران کشور برای مقابله با استرس و اضطراب ویروس کرونا را به استحضار رئیس جمهور رساند
🔴
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور، دکتر محمد حاتمی؛ رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور طی نامه‌ای در ۱۰ بند، فعالیت‌های سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره ج.ا‌.ا را از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون به استحضار رئیس محترم جمهور رساند. در این نامه ضمن اعلام آمادگی 30 هزار عضو سازمان جهت مقابله با استرس و اضطراب ناشی از وحشت ویروس کرونا، تأکید شده است که آرامش مردم، عادی‌سازی زندگی، سبک زندگی جدید، خود مراقبتی، اوقات فراغت خانواده ها و کودکان، گروه‌های در معرض خطر و امید آفرینی برنامه‌هایی است که توسط روان‌شناسان و مشاوران در حال اجرا است. روان‌شناسان و مشاوران آماده هر گونه همیاری با ستاد ملی مقابله با بحران کرونا هستند و اکنون از طریق سامانه‌های 4030، 137 و سایر سامانه‌های فعال در حال خدمت‌رسانی به مردم جامعه هستند. دفاتر و مراکز خدمات روان شناسی و مشاوره کشور نیز به صورت تلفنی، مجازی و حضوری با حفظ توصیه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شبانه روزی در حال فعالیت هستند. راه‌اندازی گروه واتس‌آپ توسط سازمان و به اشتراک گذاشتن تجربیات روان‌شناسان و مشاوران با احساس وظیفه ملی، دیگر اقدامی است که طی آن مدافعان سلامت روان، نقش تاریخی خود را ایفاء می‌کنند. مطمئناً این مجاهدت اعضاء سازمان در حافظه تاریخی ملت ایران ثبت خواهد شد و در آینده عمق و جایگاه رفیع سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور برای حاکمیت و مردم بیشتر روشن خواهد شد. تولید بسته‌های آموزشی، پیام‌های آموزشی، مصاحبه با رسانه‌ها، روش‌ها و تکنیک‌های مقابله با استرس ویروس کرونا توسط روان‌شناسان و مشاوران آموزش داده می‌شود.
دکتر محمد حاتمی در این نامه تأکید کرده است که اگر امکانات لازم در اختیار سازمان قرار گیرد، روان‌شناسان و مشاوران در آرامش دهی به جامعه بیش از این فعال خواهند شد. رئیس محترم جمهور جناب آقای دکتر حسن روحانی نیر به لحاظ استفاده بیشتر از سرمایه اجتماعی روان‌شناسان و مشاوران کشور بر اساس نامه رئیس سازمان به جناب آقای دکتر سعید نمکی، رئیس محترم ستاد ملی مقابله با بحران کرونا، جناب آقای دکتر نوبخت، معاون محترم ریاست جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، دکتر آشنا؛ مشاور محترم رئیس جمهور و رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک دستورات لازم را صادر کرده است.
ضمن تبریک به همه روان‌شناسان و مشاوران کشور که با احساس وظیفه ملی در چارچوب ضوابط و برنامه‌های سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره ج.ا.ا، در حال اجرای وظیفه خطیر ملی خود هستند، سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور از همه عزیزان در حال خدمت‌رسانی تقدیر می کند.

@IranEducationalPsychology