اطلاعیه مهم
به اطلاع اعضاء، روانشناسان، مشاوران و مردم عزیز ڪشورمان میرساند، مشاهده شده است، افرادی فرصتطلب به قصد سوءاستفاده وڪلاهبرداری مالی تحت نام سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ڪشور (pcoiran)در فضای مجازی اقدام به راهاندازی صفحه اینستاگرام ڪردهاند.
به اطلاع میرساند؛ سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ڪشور در فضای مجازی صفحه اینستاگرام ندارد و هر نوع صفحهای در اینستاگرام تحت هر عنوان به نام سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ڪشور "جعلی" است و سازمان از طریق مراجع قانونی و قضایی در حال پی گیری است، همچنین اطلاعیههای سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ج.ا.ا صرفاً از طریق "سایت رسمی سازمان" منتشر میشود.
تقاضا می شود از صفحات فضای مجازی اینستاگرام جعلی تحت عنوان سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ڪشور خارج شوید و فرصت را برای سوءاستفاده جاعلان فراهم نڪنید.
روابط عمومی سازمان نظام
روان شناسی و مشاوره ڪشور
۹۸-۱۲-۲۱
به اطلاع اعضاء، روانشناسان، مشاوران و مردم عزیز ڪشورمان میرساند، مشاهده شده است، افرادی فرصتطلب به قصد سوءاستفاده وڪلاهبرداری مالی تحت نام سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ڪشور (pcoiran)در فضای مجازی اقدام به راهاندازی صفحه اینستاگرام ڪردهاند.
به اطلاع میرساند؛ سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ڪشور در فضای مجازی صفحه اینستاگرام ندارد و هر نوع صفحهای در اینستاگرام تحت هر عنوان به نام سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ڪشور "جعلی" است و سازمان از طریق مراجع قانونی و قضایی در حال پی گیری است، همچنین اطلاعیههای سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ج.ا.ا صرفاً از طریق "سایت رسمی سازمان" منتشر میشود.
تقاضا می شود از صفحات فضای مجازی اینستاگرام جعلی تحت عنوان سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ڪشور خارج شوید و فرصت را برای سوءاستفاده جاعلان فراهم نڪنید.
روابط عمومی سازمان نظام
روان شناسی و مشاوره ڪشور
۹۸-۱۲-۲۱
Door-Sho-Corona.pdf
6.6 MB
فایل PDF کتاب "دور شو ای ویروس بدجنس"، کتابی برای آموزش نکات بهداشتی به کودکان جهت مقابله با ویروس کرونا
@khanehravanshenasi
@khanehravanshenasi
✔️ نیلوفر آبی در لجن رشد می کند. زیبا ترین گل در لجن کثیف رشد می کند. به این معناست که لجن کثیف در خود چیزی زیبا نهان دارد.
🔶 پس لجن کثیف را بی ارزش نشمار، زیرا در خود نیلوفرهایی دارد. تو نمی توانی درک کنی که این گل زیبا، این گل لطیف، با چنین رایحه ای، با چنین رنگ و رویی از لجن معمولی سر بر آورده باشد.
💠 انسان در شکل لجن بدنیا می آید، اما او در خود یک گل نیلوفر نهان دارد که هنوز یک بذر است.
انسان را نباید طرد کرد، باید او را پذیرفت و متحولش ساخت. دنیا را نباید طرد کرد، زیرا دنیا در خود چیزی بسیار زیبا نهان دارد.
🔆 این زیبایی آشکار نیست. باید آشکارش ساخت. هر آنچه هستی به ما داده با ارزش است. اگر از درک ارزش آن عاجزیم، تقصیر ما و نگاه محدود ماست. دومین چیزی که در مورد گل نیلوفر باید به خاطر داشته باشی آن است که:
🎇 این گل در آب زندگی می کند اما آب هیچ تماسی با آن ندارد. گل نیلوفر چنان گلبرگهای لطیفی دارد که حتی قطره ای آب روی آن ها جمع نمی شود و آنها از آب جدا می مانند.
🎩 در دنیا زندگی کن اما نگذار که دنیا وارد تو شود، در دنیا باش اما از دنیا مباش. دنیا کلاس درس هستی است
موقعیتی برای رشد!
🌱 ✔️ نیلوفر آبی در لجن رشد می کند. زیبا ترین گل در لجن کثیف رشد می کند. به این معناست که لجن کثیف در خود چیزی زیبا نهان دارد.
🔶 پس لجن کثیف را بی ارزش نشمار، زیرا در خود نیلوفرهایی دارد. تو نمی توانی درک کنی که این گل زیبا، این گل لطیف، با چنین رایحه ای، با چنین رنگ و رویی از لجن معمولی سر بر آورده باشد.
💠 انسان در شکل لجن بدنیا می آید، اما او در خود یک گل نیلوفر نهان دارد که هنوز یک بذر است.
انسان را نباید طرد کرد، باید او را پذیرفت و متحولش ساخت. دنیا را نباید طرد کرد، زیرا دنیا در خود چیزی بسیار زیبا نهان دارد.
🔆 این زیبایی آشکار نیست. باید آشکارش ساخت. هر آنچه هستی به ما داده با ارزش است. اگر از درک ارزش آن عاجزیم، تقصیر ما و نگاه محدود ماست. دومین چیزی که در مورد گل نیلوفر باید به خاطر داشته باشی آن است که:
🎇 این گل در آب زندگی می کند اما آب هیچ تماسی با آن ندارد. گل نیلوفر چنان گلبرگهای لطیفی دارد که حتی قطره ای آب روی آن ها جمع نمی شود و آنها از آب جدا می مانند.
🎩 در دنیا زندگی کن اما نگذار که دنیا وارد تو شود، در دنیا باش اما از دنیا مباش. دنیا کلاس درس هستی است
موقعیتی برای رشد!
🌱
🔶 پس لجن کثیف را بی ارزش نشمار، زیرا در خود نیلوفرهایی دارد. تو نمی توانی درک کنی که این گل زیبا، این گل لطیف، با چنین رایحه ای، با چنین رنگ و رویی از لجن معمولی سر بر آورده باشد.
💠 انسان در شکل لجن بدنیا می آید، اما او در خود یک گل نیلوفر نهان دارد که هنوز یک بذر است.
انسان را نباید طرد کرد، باید او را پذیرفت و متحولش ساخت. دنیا را نباید طرد کرد، زیرا دنیا در خود چیزی بسیار زیبا نهان دارد.
🔆 این زیبایی آشکار نیست. باید آشکارش ساخت. هر آنچه هستی به ما داده با ارزش است. اگر از درک ارزش آن عاجزیم، تقصیر ما و نگاه محدود ماست. دومین چیزی که در مورد گل نیلوفر باید به خاطر داشته باشی آن است که:
🎇 این گل در آب زندگی می کند اما آب هیچ تماسی با آن ندارد. گل نیلوفر چنان گلبرگهای لطیفی دارد که حتی قطره ای آب روی آن ها جمع نمی شود و آنها از آب جدا می مانند.
🎩 در دنیا زندگی کن اما نگذار که دنیا وارد تو شود، در دنیا باش اما از دنیا مباش. دنیا کلاس درس هستی است
موقعیتی برای رشد!
🌱 ✔️ نیلوفر آبی در لجن رشد می کند. زیبا ترین گل در لجن کثیف رشد می کند. به این معناست که لجن کثیف در خود چیزی زیبا نهان دارد.
🔶 پس لجن کثیف را بی ارزش نشمار، زیرا در خود نیلوفرهایی دارد. تو نمی توانی درک کنی که این گل زیبا، این گل لطیف، با چنین رایحه ای، با چنین رنگ و رویی از لجن معمولی سر بر آورده باشد.
💠 انسان در شکل لجن بدنیا می آید، اما او در خود یک گل نیلوفر نهان دارد که هنوز یک بذر است.
انسان را نباید طرد کرد، باید او را پذیرفت و متحولش ساخت. دنیا را نباید طرد کرد، زیرا دنیا در خود چیزی بسیار زیبا نهان دارد.
🔆 این زیبایی آشکار نیست. باید آشکارش ساخت. هر آنچه هستی به ما داده با ارزش است. اگر از درک ارزش آن عاجزیم، تقصیر ما و نگاه محدود ماست. دومین چیزی که در مورد گل نیلوفر باید به خاطر داشته باشی آن است که:
🎇 این گل در آب زندگی می کند اما آب هیچ تماسی با آن ندارد. گل نیلوفر چنان گلبرگهای لطیفی دارد که حتی قطره ای آب روی آن ها جمع نمی شود و آنها از آب جدا می مانند.
🎩 در دنیا زندگی کن اما نگذار که دنیا وارد تو شود، در دنیا باش اما از دنیا مباش. دنیا کلاس درس هستی است
موقعیتی برای رشد!
🌱
✉️ نامه ای از دڪتر ویڪتور فرانڪل.
دڪتر فرانڪل ڪه از زندان آشويتس در لهستان (قتلگاه آدم سوزی) توانست فرار ڪند، روانشناسی اتریشی بود و با توجه به خودكشيها و فجايع زیادی كه با چشم خودش ديده بود، روانشناسی بسيار متبحر شده بود. وی مدير مدرسهای فعال بود. او در آغاز هرسال تحصیلی برای معلمان مدرسه این نامه را میفرستاد:
🖋 ڪسی هستم ڪه از یڪ اردوگاه اسیران جان سالم به در برده است. چشمانم چیزهایی دیده ڪه چشم هیچ انسانی نباید میدیده، اتاق های گازی را ديدم كه توسط بهترين و ماهرترين مهندسين ساختمان ساخته شده بودند. بهترين و متخصصترين پزشكانی را ديدم كه كودكان را به شكل ماهرانه ای مسموم ميكردند. نوزادانی ڪه توسط آمپول های پرستارهایی مُردند ڪه بهترين پرستاران بودند، انسانهایی ڪه توسط فارغالتحصیلان دبیرستان ها و دانشگاه ها سوزانده شدند. به آموزش به این دلیل مَشڪوڪم.
📝 چیزی ڪه از شما میخواهم این است ڪه:
برای #انسان_شدن دانش آموزان تلاش ڪنید و تلاش شما موجب تربیت «جانورانِ دانشمند» و «بیماران روانیِ ماهر» نشود. خواندن، نوشتن، ریاضیات و... زمانی اهمیت پیدا میڪند ڪه به انسان شدن ڪودڪان ڪمڪ ڪنيد و اين كليد انسان بودن اين كودكان در آينده ميباشد.
پزشك شدن ، مهندس شدن ، متخصص شدن، كار سختی نيست و ميشه با چند سال درس خوندن بهشون رسيد و چه بسا امروز ما در جامعه هم پزشكان زیادی داريم و هم مهندسين زیادی داريم. اما بزرگترين ثروت ما انسانيت و اخلاق ما هست كه با هيچ مدركی قابل مقايسه نيست...!
☀️
دڪتر فرانڪل ڪه از زندان آشويتس در لهستان (قتلگاه آدم سوزی) توانست فرار ڪند، روانشناسی اتریشی بود و با توجه به خودكشيها و فجايع زیادی كه با چشم خودش ديده بود، روانشناسی بسيار متبحر شده بود. وی مدير مدرسهای فعال بود. او در آغاز هرسال تحصیلی برای معلمان مدرسه این نامه را میفرستاد:
🖋 ڪسی هستم ڪه از یڪ اردوگاه اسیران جان سالم به در برده است. چشمانم چیزهایی دیده ڪه چشم هیچ انسانی نباید میدیده، اتاق های گازی را ديدم كه توسط بهترين و ماهرترين مهندسين ساختمان ساخته شده بودند. بهترين و متخصصترين پزشكانی را ديدم كه كودكان را به شكل ماهرانه ای مسموم ميكردند. نوزادانی ڪه توسط آمپول های پرستارهایی مُردند ڪه بهترين پرستاران بودند، انسانهایی ڪه توسط فارغالتحصیلان دبیرستان ها و دانشگاه ها سوزانده شدند. به آموزش به این دلیل مَشڪوڪم.
📝 چیزی ڪه از شما میخواهم این است ڪه:
برای #انسان_شدن دانش آموزان تلاش ڪنید و تلاش شما موجب تربیت «جانورانِ دانشمند» و «بیماران روانیِ ماهر» نشود. خواندن، نوشتن، ریاضیات و... زمانی اهمیت پیدا میڪند ڪه به انسان شدن ڪودڪان ڪمڪ ڪنيد و اين كليد انسان بودن اين كودكان در آينده ميباشد.
پزشك شدن ، مهندس شدن ، متخصص شدن، كار سختی نيست و ميشه با چند سال درس خوندن بهشون رسيد و چه بسا امروز ما در جامعه هم پزشكان زیادی داريم و هم مهندسين زیادی داريم. اما بزرگترين ثروت ما انسانيت و اخلاق ما هست كه با هيچ مدركی قابل مقايسه نيست...!
☀️
سال ، دارد تمام می شود ...
دارم فڪر می ڪنم ؛
به روزهایی ڪه رفت ...
به لحظاتی ڪه خندیدم ...
لحظاتی ڪه اشڪ ریختم ...
و تمامِ ثانیه هایی ڪه ڪنارِ عزیزانم گذشت ...
با سرعت ، مرور می ڪنم ؛
اتفاقاتِ خوب و بدی را ڪه برایم افتاد ...
آدم هایِ جدیدی را ڪه وارد زندگی ام شدند ...
و آدم هایی را ... ڪه از زندگی ام رفتند ...
دیگر قرار است یڪ جمله ی "یادش بخیر" قبل از خاطراتِ خوبِ امسالم بیاید ...
قرار است امسالم بشود ؛ "پارسال" ...
من تمام این روزها را زندگی ڪردم ،
خوب هایشان برایم امید بود ، و بدهایشان برایم درس !
میانِ همین روزها بود ڪه یاد گرفتم ؛
قوی تر باشم ...
عاشق تر باشم ...
مهربان تر باشم ...
خدایا ، به مردمِ ڪشورم ڪمڪ ڪن !
دستی به سر و گوشِ زندگیشان بڪش ...
دردهایشان را درمان باش ...
و دلهایشان را از همیشه شادتر ڪن !!!
ای ڪاش سالِ جدید برایمان ، سالِ اتفاقاتِ خوب باشد ...
ڪاش بادهایِ بهار ، همدلی و عشق را همه جا پخش ڪنند ...
و ڪاش ابرها ، مهربانی بر سرِ این مردم ببارند ...
آنقدر ڪه انسانیت ، جانی دوباره بگیرد !
ڪاش سالِ پیشِ رو ، بهترین سالِ زندگیمان شود ...
سالی ڪه تنها اشڪِ جاری از چشم ها ، اشڪِ شوق باشد ...
سالی ڪه همگی خوشبخت باشیم ...
سالی ڪه ...
دلمان نیاید تمام شود ... ☘🌹
دارم فڪر می ڪنم ؛
به روزهایی ڪه رفت ...
به لحظاتی ڪه خندیدم ...
لحظاتی ڪه اشڪ ریختم ...
و تمامِ ثانیه هایی ڪه ڪنارِ عزیزانم گذشت ...
با سرعت ، مرور می ڪنم ؛
اتفاقاتِ خوب و بدی را ڪه برایم افتاد ...
آدم هایِ جدیدی را ڪه وارد زندگی ام شدند ...
و آدم هایی را ... ڪه از زندگی ام رفتند ...
دیگر قرار است یڪ جمله ی "یادش بخیر" قبل از خاطراتِ خوبِ امسالم بیاید ...
قرار است امسالم بشود ؛ "پارسال" ...
من تمام این روزها را زندگی ڪردم ،
خوب هایشان برایم امید بود ، و بدهایشان برایم درس !
میانِ همین روزها بود ڪه یاد گرفتم ؛
قوی تر باشم ...
عاشق تر باشم ...
مهربان تر باشم ...
خدایا ، به مردمِ ڪشورم ڪمڪ ڪن !
دستی به سر و گوشِ زندگیشان بڪش ...
دردهایشان را درمان باش ...
و دلهایشان را از همیشه شادتر ڪن !!!
ای ڪاش سالِ جدید برایمان ، سالِ اتفاقاتِ خوب باشد ...
ڪاش بادهایِ بهار ، همدلی و عشق را همه جا پخش ڪنند ...
و ڪاش ابرها ، مهربانی بر سرِ این مردم ببارند ...
آنقدر ڪه انسانیت ، جانی دوباره بگیرد !
ڪاش سالِ پیشِ رو ، بهترین سالِ زندگیمان شود ...
سالی ڪه تنها اشڪِ جاری از چشم ها ، اشڪِ شوق باشد ...
سالی ڪه همگی خوشبخت باشیم ...
سالی ڪه ...
دلمان نیاید تمام شود ... ☘🌹
حدود هزار سال پیش«خانم گودایوا» همسر یڪی از بزرگان انگلیس، در اعتراض به افزایش بی رویه مالیات برای مردم شهر خود، هر روز به سراغ همسرش میرفت و عاجزانه تقاضا میڪرد ڪه مالیاتها ڪاهش پیدا ڪند.
همسر او ڪه سیاست و تصمیمهای سیاسی خود را بر خواسته همسر خود ترجیح میداد، به همسرش گفت: اگر یڪ روز، برهنه سوار اسب شوی و تمام شهر از سمتی به سمت دیگر بروی، مالیاتها را ڪاهش خواهم داد.
گودایوا اسبش را زین ڪرد، لباسهایش را بر زمین ریخت، درشهر گفتند: گودایوا درحمایت از مردم، برهنه درمیان شهر میگردد! تمام مردم، مغازه ها را بستند و به خانه ها رفتند، پرده ها را ڪشیدند و با چشمانی اشڪبار منتظر شدند این گردش شوم به پایان برسد.
گودایوا باعث شد مالیاتها ڪاهش یابند اڪنون مجسمه او در«ڪاونتری»است، اسطوره ها، به تنهایی خلق نمیشوند، بلڪه در بستری از فهم و شعور و حمایت اجتماعی شڪل میگیرند.
نمیدانم اگر "گودایوا" در این نقطه از تاریخ و جغرافیا، برای نجات جان همین مردم به این بازی تلخ وادار میشد، آیا خیابانها خلوت و پنجره ها بسته میشد یا تصاویر او ازطریق شبڪه های اجتماعی و موبایلها، از دستی به دست دیگر میگشت! و از این شرایط تلخ هم برای خود طنز میساختیم.
نمیدانم اما امروز بیش از هر زمان دیگری دلم به حال دڪتر نمڪی (وزیر_بهداشت) سوخت ڪه با آن صدای لرزان و درعین حال ملتمسانه خطاب به مردم گفت: "یه موضوع را چقدر باید از مردم تقاضا ڪرد، هم نفس همڪارای ما را بریدید هم سلامتی خود را به خطر انداختید، از مردم خواهش میڪنم برای سلامتی خود! درخانه بمانند."
با این ملت چگونه باید طرف شد؟ ملتی ڪه شایعه را بیش از واقعیت می پسندد! و خیال میڪند مرگ و اتفاق برای دیگری است و شادی برای خودش!
با این ملت چگونه باید طرف شد ڪه حتی جان عزیزترینش برایش مهم نیست!
حالا وقتی مردم همڪاری نمی ڪنند چه فرقی میڪند ڪه بدانیم بستری ها چند نفرند؟! تعداد فوتی ها چند نفر؟!
دارد دیر میشود و نفرین و افسوس ابدی تاریخ بر ما خواهد ماند ڪه خود سازنده تاریخیم!!!
بیاییم و با درخانه ماندن خود ضمن قدردانی از تلاش ڪادر پزشڪی و دیگر زحمت ڪشان عزیز ڪشورمان در این عرصه حساس، عمر شیوع ویروس را ڪوتاهتر نموده وآن را شڪست بدهیم و با این ڪارمان چهره ماندگار و با ارزشی را از خودمان در تاریخ برای آیندگان به تصویر بڪشیم.
#ڪرونا
#گودایوا
همسر او ڪه سیاست و تصمیمهای سیاسی خود را بر خواسته همسر خود ترجیح میداد، به همسرش گفت: اگر یڪ روز، برهنه سوار اسب شوی و تمام شهر از سمتی به سمت دیگر بروی، مالیاتها را ڪاهش خواهم داد.
گودایوا اسبش را زین ڪرد، لباسهایش را بر زمین ریخت، درشهر گفتند: گودایوا درحمایت از مردم، برهنه درمیان شهر میگردد! تمام مردم، مغازه ها را بستند و به خانه ها رفتند، پرده ها را ڪشیدند و با چشمانی اشڪبار منتظر شدند این گردش شوم به پایان برسد.
گودایوا باعث شد مالیاتها ڪاهش یابند اڪنون مجسمه او در«ڪاونتری»است، اسطوره ها، به تنهایی خلق نمیشوند، بلڪه در بستری از فهم و شعور و حمایت اجتماعی شڪل میگیرند.
نمیدانم اگر "گودایوا" در این نقطه از تاریخ و جغرافیا، برای نجات جان همین مردم به این بازی تلخ وادار میشد، آیا خیابانها خلوت و پنجره ها بسته میشد یا تصاویر او ازطریق شبڪه های اجتماعی و موبایلها، از دستی به دست دیگر میگشت! و از این شرایط تلخ هم برای خود طنز میساختیم.
نمیدانم اما امروز بیش از هر زمان دیگری دلم به حال دڪتر نمڪی (وزیر_بهداشت) سوخت ڪه با آن صدای لرزان و درعین حال ملتمسانه خطاب به مردم گفت: "یه موضوع را چقدر باید از مردم تقاضا ڪرد، هم نفس همڪارای ما را بریدید هم سلامتی خود را به خطر انداختید، از مردم خواهش میڪنم برای سلامتی خود! درخانه بمانند."
با این ملت چگونه باید طرف شد؟ ملتی ڪه شایعه را بیش از واقعیت می پسندد! و خیال میڪند مرگ و اتفاق برای دیگری است و شادی برای خودش!
با این ملت چگونه باید طرف شد ڪه حتی جان عزیزترینش برایش مهم نیست!
حالا وقتی مردم همڪاری نمی ڪنند چه فرقی میڪند ڪه بدانیم بستری ها چند نفرند؟! تعداد فوتی ها چند نفر؟!
دارد دیر میشود و نفرین و افسوس ابدی تاریخ بر ما خواهد ماند ڪه خود سازنده تاریخیم!!!
بیاییم و با درخانه ماندن خود ضمن قدردانی از تلاش ڪادر پزشڪی و دیگر زحمت ڪشان عزیز ڪشورمان در این عرصه حساس، عمر شیوع ویروس را ڪوتاهتر نموده وآن را شڪست بدهیم و با این ڪارمان چهره ماندگار و با ارزشی را از خودمان در تاریخ برای آیندگان به تصویر بڪشیم.
#ڪرونا
#گودایوا
افراد شاد افراد سالمی هستند.
ــ افراد شاد بیشتر عمر میڪنند و از زندگی باڪیفیتتری لذت میبرند. عملڪرد آنها در سطح بالاتری بوده و در جهت سلامت خودشان و دیگران و جامعه از تواناییها، مهارتها و قدرتهای خودشان بیشترین استفاده را میبرند.
ــ آنها معمولاً افراد دلسوزتری هستند و درنتیجه به اخلاقیات جامعه فایده بیشتری میرسانند.
ــ ڪمتر در معرض ابتلا به افسردگی قرار میگیرند و اگر هم این اتفاق برایشان بیفتد، بهتر آن را ڪنترل ڪرده و سریعتر بهبود مییابند.
ــ ڪمتر دچار اضطراب، استرس و عصبانیت میشوند. درنتیجه اینها، ڪمتر به رفتارهای خشونتآمیز و ضداجتماعی مبادرت میورزند. ــ روابط قویتر و بادوامتری داشته و درنتیجه سرمایه اجتماعی جامعه را تسهیل میڪنند.
ــ به طور ڪلی، از نظر اقتصادی، اجتماعی، اخلاقی، معنوی و روانی به جامعه ڪمڪ میڪنند.
ــ افراد شاد در مقایسه با افراد ناراحت و افسرده فشار ڪمتری بر خدمات و سازمانهای بهداشتی و مراقبتی و رفاه اجتماعی، پلیس و دستگاه قضایی وارد میڪنند و برای اقتصاد هم مفیدترند.
ــ به عبارت دیگر، ساختن سطح بالاتری از شادی و خوشبختی فردی نه تنها برای خود فرد فایدهرسان خواهد بود، بلڪه جامعه سالمتر و شادتری نیز خواهد ساخت.
🌹
🌿🌹🍃
🍃🌿🌹🍃🌿🌹
✨🍃🌿🌹🍃🌿🌹✨
ــ افراد شاد بیشتر عمر میڪنند و از زندگی باڪیفیتتری لذت میبرند. عملڪرد آنها در سطح بالاتری بوده و در جهت سلامت خودشان و دیگران و جامعه از تواناییها، مهارتها و قدرتهای خودشان بیشترین استفاده را میبرند.
ــ آنها معمولاً افراد دلسوزتری هستند و درنتیجه به اخلاقیات جامعه فایده بیشتری میرسانند.
ــ ڪمتر در معرض ابتلا به افسردگی قرار میگیرند و اگر هم این اتفاق برایشان بیفتد، بهتر آن را ڪنترل ڪرده و سریعتر بهبود مییابند.
ــ ڪمتر دچار اضطراب، استرس و عصبانیت میشوند. درنتیجه اینها، ڪمتر به رفتارهای خشونتآمیز و ضداجتماعی مبادرت میورزند. ــ روابط قویتر و بادوامتری داشته و درنتیجه سرمایه اجتماعی جامعه را تسهیل میڪنند.
ــ به طور ڪلی، از نظر اقتصادی، اجتماعی، اخلاقی، معنوی و روانی به جامعه ڪمڪ میڪنند.
ــ افراد شاد در مقایسه با افراد ناراحت و افسرده فشار ڪمتری بر خدمات و سازمانهای بهداشتی و مراقبتی و رفاه اجتماعی، پلیس و دستگاه قضایی وارد میڪنند و برای اقتصاد هم مفیدترند.
ــ به عبارت دیگر، ساختن سطح بالاتری از شادی و خوشبختی فردی نه تنها برای خود فرد فایدهرسان خواهد بود، بلڪه جامعه سالمتر و شادتری نیز خواهد ساخت.
🌹
🌿🌹🍃
🍃🌿🌹🍃🌿🌹
✨🍃🌿🌹🍃🌿🌹✨
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
روانشناسی اسلامی کرونا را به قلمم بخوانید... کعبه یک سنگ نشانیست که ره گم نشود؛ حاجی! احرام دگر بند ببین یارکجاست... امن یجیب بخوانید و زنجیره کنید آنرا... پایان شب سیه سفید است... اول فیلم را ببینید بعد نگاره را بخوانید...