✅سال جدید چه تغییراتی در سبک زندگی خود ایجاد کنیم؟
_یک بار در هفته پیاده روی کنید
هر هفته یک بار به مدت ۳۰ الی ۶۰ دقیقه پیاده روی کنید.
نیاز نیست برای پیاده روی طول مسیر را تعیین کنید. هدف این است که از خانه بیرون بروید و کمی ورزش کنید.
_یک بار در روز موبایل را خاموش کنید
اگر روزانه یک ساعت از وقت با ارزش تان را به پیام دادن ایمیل فرستادن یا چرخیدن در شبکه های اجتماعی نگذرانید احساس بهتر و روحیه شاداب تری خواهید داشت.
_یک برنامه روزانه و شبانه آرام بخش داشته باشید
به چیزهایی فکر کنی که در طول روز (به عنوان مثال آرایش کنید و یا یک قهوه دلچسب بنوشید) و در شب هنگام باعث آرامش شما می شود (به عنوان مثال شمع روشن کنید یا دو صفحه کتاب بخوانید) و این برنامه ها را به عادت های روزانه و شبانه خود تبدیل کنید.
با تکرار این کارها روزتان را خوب شروع می کنید و هم شب ها خواب آرامی خواهید داشت.
_هر روز شده فقط یک کار خوب برای دیگران انجام دهید
تکرار یک روتین روزانه کسل کننده است اما می توانیم با انجام یک کار خوب برای دیگران زندگی را لذت بخش تر کنیم.
مثلا برای همکارتان یک فنجان قهوه درست کنید یا در را برای کسی باز نگه دارید یا هنگامی که از خیابان رد می شوید لبخند بزنید.
این کارهای کوچک و محبت آمیز زندگی را بسیار بیشتر از تصورتان،لذت بخش تر از آن چیزی که هست می کنند.
_از آنجا که اینستاگرام محبوبترین اپلکیشن شبکه های اجتماعی است، شما هم سعی کنید در اینستاگرام دوست تان دیدگاه های خوبتان را بنویسید
این کار که در واقع یک حرکت مفید اجتماعی است هم آسان است و هم دوست داشتنی.
هر وقت پست دوست تان را می بینید و احساس خوبی نسبت به عکسی که منتشر کرده دارید این احساس را پیش خودتان نگه ندارید و آن را زیر پست او بنویسید.
مثلا:چقدر انرژی خوبی از این پستت گرفتم. ممنونم عزیزم
با این کار هم او احساس خیلی خوبی پیدا می کند و هم شما یک احساس کاملا دو طرفه.😊
#بدونیم
https://telegram.me/khanehravanshenasi
_یک بار در هفته پیاده روی کنید
هر هفته یک بار به مدت ۳۰ الی ۶۰ دقیقه پیاده روی کنید.
نیاز نیست برای پیاده روی طول مسیر را تعیین کنید. هدف این است که از خانه بیرون بروید و کمی ورزش کنید.
_یک بار در روز موبایل را خاموش کنید
اگر روزانه یک ساعت از وقت با ارزش تان را به پیام دادن ایمیل فرستادن یا چرخیدن در شبکه های اجتماعی نگذرانید احساس بهتر و روحیه شاداب تری خواهید داشت.
_یک برنامه روزانه و شبانه آرام بخش داشته باشید
به چیزهایی فکر کنی که در طول روز (به عنوان مثال آرایش کنید و یا یک قهوه دلچسب بنوشید) و در شب هنگام باعث آرامش شما می شود (به عنوان مثال شمع روشن کنید یا دو صفحه کتاب بخوانید) و این برنامه ها را به عادت های روزانه و شبانه خود تبدیل کنید.
با تکرار این کارها روزتان را خوب شروع می کنید و هم شب ها خواب آرامی خواهید داشت.
_هر روز شده فقط یک کار خوب برای دیگران انجام دهید
تکرار یک روتین روزانه کسل کننده است اما می توانیم با انجام یک کار خوب برای دیگران زندگی را لذت بخش تر کنیم.
مثلا برای همکارتان یک فنجان قهوه درست کنید یا در را برای کسی باز نگه دارید یا هنگامی که از خیابان رد می شوید لبخند بزنید.
این کارهای کوچک و محبت آمیز زندگی را بسیار بیشتر از تصورتان،لذت بخش تر از آن چیزی که هست می کنند.
_از آنجا که اینستاگرام محبوبترین اپلکیشن شبکه های اجتماعی است، شما هم سعی کنید در اینستاگرام دوست تان دیدگاه های خوبتان را بنویسید
این کار که در واقع یک حرکت مفید اجتماعی است هم آسان است و هم دوست داشتنی.
هر وقت پست دوست تان را می بینید و احساس خوبی نسبت به عکسی که منتشر کرده دارید این احساس را پیش خودتان نگه ندارید و آن را زیر پست او بنویسید.
مثلا:چقدر انرژی خوبی از این پستت گرفتم. ممنونم عزیزم
با این کار هم او احساس خیلی خوبی پیدا می کند و هم شما یک احساس کاملا دو طرفه.😊
#بدونیم
https://telegram.me/khanehravanshenasi
در یوگا حرکتی هست به نام "آغوش"
قانونش اینطور است که باید برای چند دقیقه خودت را سفت و محکم در آغوش بگیری، فکرت را از همه چیز خالی کنی و فقط روی خودت تمرکز داشته باشی.
راستش خیلی وقت ها فکر میکنم اگر این حرکت هم مثل خیلی از کارها که انجامش عادی شده یا ضرورت است به زندگی مان اضافه میشد چه خوب میشد.
مثل غذا خوردن، مثل خوابیدن
روزی یکدفعه هم خودت را سفت و محکم بغل میکردی
و تمام حواست را برای کسی میگذاشتی که در آغوشت بود
آنوقت شاید محبت کردن به خودت را یاد می گرفتی
اینکه برای خودت عزیز باشی
آنوقت شاید خودت را بیشتر دوست داشتی
و آدمی که خودش را دوست دارد
هرگز اعتماد نمیکند
به دوست داشتن های مشکوک
و به آغوش های مبهم
❇️ @khanehravanshenasi
قانونش اینطور است که باید برای چند دقیقه خودت را سفت و محکم در آغوش بگیری، فکرت را از همه چیز خالی کنی و فقط روی خودت تمرکز داشته باشی.
راستش خیلی وقت ها فکر میکنم اگر این حرکت هم مثل خیلی از کارها که انجامش عادی شده یا ضرورت است به زندگی مان اضافه میشد چه خوب میشد.
مثل غذا خوردن، مثل خوابیدن
روزی یکدفعه هم خودت را سفت و محکم بغل میکردی
و تمام حواست را برای کسی میگذاشتی که در آغوشت بود
آنوقت شاید محبت کردن به خودت را یاد می گرفتی
اینکه برای خودت عزیز باشی
آنوقت شاید خودت را بیشتر دوست داشتی
و آدمی که خودش را دوست دارد
هرگز اعتماد نمیکند
به دوست داشتن های مشکوک
و به آغوش های مبهم
❇️ @khanehravanshenasi
https://instagram.com/teymouri12271?igshid=37a8k8eoy5x8
مژده مژده
دومین پیج رسمی ما
مارا در صفحه رسمی دنبال کنین
۱.❇️مطالب آموزشی روانشناختی و جامعه شناختی
۲.✅کلیپهای انگیزشی و آموزشی
۳.❎پادکست های آمورشی
۴.🛑مطالب مفرح جهت اوقات فراغت
مژده مژده
دومین پیج رسمی ما
مارا در صفحه رسمی دنبال کنین
۱.❇️مطالب آموزشی روانشناختی و جامعه شناختی
۲.✅کلیپهای انگیزشی و آموزشی
۳.❎پادکست های آمورشی
۴.🛑مطالب مفرح جهت اوقات فراغت
Forwarded from امید صادقی
🔴گذشته من چه ارتباطی به مشکلات روابط من داره ؟
🔺ما فکر میکنیم آنچه گذشته، دیگه گذشته در حالیکه این فقط زمان بوده که از روی مسائل ما گذشته، مسائل پیش از ازدواج شما نگذشته، بلکه سرجاشه !!!
همون مسائل دوران کودکی و خانوادگی شما امروز کاملا ناخوداگاه داره توی رابطه های شما کار میکنه و تخریب میکنه 🤔
🔺و این کامپلکس ها میتونه از تو یک آدمی بسازه که دیگه مهربان نیست، تصمیم گرفته انسانیت رو در خودش بکشه؛ بنابراین تنها راهکار ، فرار از مسئله و فراموشی آن نیست، راهکار ورود به دل مسئله و بررسی آن است و در نهایت تغییر باورهاته
هرچقدر که دیر کنی بعدا میبینی که تا امروز که از مسئله فرار میکردی به تنها کسی که بیشتر از همه ظلم کردی خودت بوده ، چون از یک زندگی لذت بخش و عاشقانه محروش کردی !!
حالا انتخاب با خودته ، هم میتونی بازم نبینی و ادامه بدی و هم میتونی سفر خودشناسی رو شروع کنی ...
#سفر_به_درون
#خودکاوی #خودشناسی #خودسازی #خودشکوفایی
🔺ما فکر میکنیم آنچه گذشته، دیگه گذشته در حالیکه این فقط زمان بوده که از روی مسائل ما گذشته، مسائل پیش از ازدواج شما نگذشته، بلکه سرجاشه !!!
همون مسائل دوران کودکی و خانوادگی شما امروز کاملا ناخوداگاه داره توی رابطه های شما کار میکنه و تخریب میکنه 🤔
🔺و این کامپلکس ها میتونه از تو یک آدمی بسازه که دیگه مهربان نیست، تصمیم گرفته انسانیت رو در خودش بکشه؛ بنابراین تنها راهکار ، فرار از مسئله و فراموشی آن نیست، راهکار ورود به دل مسئله و بررسی آن است و در نهایت تغییر باورهاته
هرچقدر که دیر کنی بعدا میبینی که تا امروز که از مسئله فرار میکردی به تنها کسی که بیشتر از همه ظلم کردی خودت بوده ، چون از یک زندگی لذت بخش و عاشقانه محروش کردی !!
حالا انتخاب با خودته ، هم میتونی بازم نبینی و ادامه بدی و هم میتونی سفر خودشناسی رو شروع کنی ...
#سفر_به_درون
#خودکاوی #خودشناسی #خودسازی #خودشکوفایی
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
✅منظور از آدم چندشخصیتی را می دانید؟
⁉️دنیا از دید این گونه افراد چگونه است؟
🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶
📢جدیدترین وجذاب ترین کلیپ های روان شناسی
https://telegram.me/khanehravanshenasi
⁉️دنیا از دید این گونه افراد چگونه است؟
🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶
📢جدیدترین وجذاب ترین کلیپ های روان شناسی
https://telegram.me/khanehravanshenasi
واقعا زیباست 👌🏽
#حتما_بخوانید👇🏾
🔻برای دیدار خانواده بعد از ۱۶ سال دوری به ایران رفته بودم ، یک روز که با اتومبیل برادرم بودم در یکی از خیابانهای شلوغ تهران پسری ۱۴ - ١۵ ساله اجازه گرفت تا شیشۀ ماشین را تمیز کند به او اجازه دادم و اتفاقا کارش هم خیلی تمیز بود .
🔻یک 20 دلاری به او دادم با حیرت گفت شما از آمریکا آمدید ؟ گفتم بله ، بعد گفت امکان دارد از شما چند سوال دربارۀ دانشگاههای امریکا بپرسم به همین خاطر هم پولی از شما بابت تمیز کردن شیشه نمیخواهم رفتار مودبانهاش تحت تاثیرم قرار داده بود گفتم بیا بنشین توی ماشین باهم حرف بزنیم . با اجازه کنارم نشست پرسیدم چند ساله هستی ؟ گفت ۱۶ ، گفتم دوم دبیرستانی ؟ گفت نه امسال دیپلم میگیرم ... گفتم چطور ؟ گفت درسم خوب است و سه سال را جهشی خواندم و الان سال آخرم . گفتم چرا کار میکنی ؟ گفت من دوسالم بود که پدرم فـوت شد ، مادرم آشپز یک خانواده ثروتمند است من و خواهرم هم کار میکنیم تا بتوانیم کمکش کنیم
🔻اما درس هم میخوانیم ، پرسید آقا شنیدم دانشگاههای آمریکا به شاگردان استثنایی ویزای تحصیلی و بورس میدهد . پرسیدم کسی هست کمکت کند ؟ گفت هیچکس فقط خودم و خودم ، گفتم غذا خوردی گفت نه گفتم پس با هم برویم یک رستوران غذا بخوریم و حرف بزنیم ، گفت به شرط اینکه بعد توی ماشین را تمیز کنم و من هم قبول کردم
🔻با اصرار من سه نوع غذا سفارش داد و با مهارت خاصی بیشتر غذای خودش را در لابهلای غذای خواهر و مادرش گذاشت ، نزدیک به ۲ ساعت با هم حرف زدیم ... دیدم از همه مسائل روز خبر دارد و به خوبی به زبان انگلیسی حرف میزند . نزدیک غروب که فرید را (( اسمش فرید بود )) نزدیک خانۀ خودشان پیاده کردم تقریبا اطلاعات کافی از او در دست داشتم ، قرارمان این شد که فردای آنروز مدارک تحصیلیش را به من برساند مـن هم به او قول دادم که هر کاری که در توانم باشد برای اقامت او انجام دهم ، حدود ۶ ماهی طول کشید تا از طریق یک وکیل آشنا بالاخره توانستم پذیرش دانشگاه را تهیه کنم و آنرا با یک دعوت نامه از سوی خودم برای فرید پست کردم ، چند روز بعد فرید بغض کرده زنگ زد و گفت من باورم نمیشود فقط میخواستم بگویم ما دو روز است تاصبح داریم اشک شوق میریزیم ...
🔻با همسرم نازنین ماجرا را در میان گذاشته بودم ، او هم با مهربانی ذاتیاش کمکم کرد تا همه چیز سریعتر پیش برود خلاصه ٦ ماه بعد در فرودگاه لس آنجلس به استقبالش رفتیم ، صورتش خیس اشک بود و فقط از ما تشکر میکرد ، وقتی دو سال بعد به عنوان جوانترین متخصص تکنولوژیهای جدید در روزنامۀ نیویورک تایمز معرفی شد به خود میبالیدیم ...
🔻 نازنین بدون اینکه به ما بگوید راهی برای آمدن مادر و خواهر فرید پیدا کرد ، یک روز غروب که از سر کار آمدم نازنین سورپرایزم کرد و گفت خواهر و مادر فرید فردا پرواز میکنند روز زیبایی بود ، وقتی فرید آنها را دید قدرت حرف زدن و حتی گریه کردن هم نداشت فقط برای لحظاتی در آغوش مادر و خواهرش گم شد و نگاهمان کرد و گفت شما با من چهها که نکردید ، مشغول پذیرایی از مهمانها بودیم که نازنین صدایم کرد و فرید را نشانم داد که با یک حوله و سطل آب شبیه اولین بار در خیابان دیده بودمش داشت اتومبیلم را تمیز میکرد از خانه بیرون رفتم وبغلش کردم گفت میخواهم هرگز فراموش نکنم که شما مرا از کجا به کجا پرواز دادید .
#دکتر_فرید_عبدالعالی امروز یکی از استادان ممتاز و برجستۀ دانشگاه هاروارد آمریکا هستند.
#گر_به_خودآیی_به_خدای_رسی
https://telegram.me/khanehravanshenasi
#حتما_بخوانید👇🏾
🔻برای دیدار خانواده بعد از ۱۶ سال دوری به ایران رفته بودم ، یک روز که با اتومبیل برادرم بودم در یکی از خیابانهای شلوغ تهران پسری ۱۴ - ١۵ ساله اجازه گرفت تا شیشۀ ماشین را تمیز کند به او اجازه دادم و اتفاقا کارش هم خیلی تمیز بود .
🔻یک 20 دلاری به او دادم با حیرت گفت شما از آمریکا آمدید ؟ گفتم بله ، بعد گفت امکان دارد از شما چند سوال دربارۀ دانشگاههای امریکا بپرسم به همین خاطر هم پولی از شما بابت تمیز کردن شیشه نمیخواهم رفتار مودبانهاش تحت تاثیرم قرار داده بود گفتم بیا بنشین توی ماشین باهم حرف بزنیم . با اجازه کنارم نشست پرسیدم چند ساله هستی ؟ گفت ۱۶ ، گفتم دوم دبیرستانی ؟ گفت نه امسال دیپلم میگیرم ... گفتم چطور ؟ گفت درسم خوب است و سه سال را جهشی خواندم و الان سال آخرم . گفتم چرا کار میکنی ؟ گفت من دوسالم بود که پدرم فـوت شد ، مادرم آشپز یک خانواده ثروتمند است من و خواهرم هم کار میکنیم تا بتوانیم کمکش کنیم
🔻اما درس هم میخوانیم ، پرسید آقا شنیدم دانشگاههای آمریکا به شاگردان استثنایی ویزای تحصیلی و بورس میدهد . پرسیدم کسی هست کمکت کند ؟ گفت هیچکس فقط خودم و خودم ، گفتم غذا خوردی گفت نه گفتم پس با هم برویم یک رستوران غذا بخوریم و حرف بزنیم ، گفت به شرط اینکه بعد توی ماشین را تمیز کنم و من هم قبول کردم
🔻با اصرار من سه نوع غذا سفارش داد و با مهارت خاصی بیشتر غذای خودش را در لابهلای غذای خواهر و مادرش گذاشت ، نزدیک به ۲ ساعت با هم حرف زدیم ... دیدم از همه مسائل روز خبر دارد و به خوبی به زبان انگلیسی حرف میزند . نزدیک غروب که فرید را (( اسمش فرید بود )) نزدیک خانۀ خودشان پیاده کردم تقریبا اطلاعات کافی از او در دست داشتم ، قرارمان این شد که فردای آنروز مدارک تحصیلیش را به من برساند مـن هم به او قول دادم که هر کاری که در توانم باشد برای اقامت او انجام دهم ، حدود ۶ ماهی طول کشید تا از طریق یک وکیل آشنا بالاخره توانستم پذیرش دانشگاه را تهیه کنم و آنرا با یک دعوت نامه از سوی خودم برای فرید پست کردم ، چند روز بعد فرید بغض کرده زنگ زد و گفت من باورم نمیشود فقط میخواستم بگویم ما دو روز است تاصبح داریم اشک شوق میریزیم ...
🔻با همسرم نازنین ماجرا را در میان گذاشته بودم ، او هم با مهربانی ذاتیاش کمکم کرد تا همه چیز سریعتر پیش برود خلاصه ٦ ماه بعد در فرودگاه لس آنجلس به استقبالش رفتیم ، صورتش خیس اشک بود و فقط از ما تشکر میکرد ، وقتی دو سال بعد به عنوان جوانترین متخصص تکنولوژیهای جدید در روزنامۀ نیویورک تایمز معرفی شد به خود میبالیدیم ...
🔻 نازنین بدون اینکه به ما بگوید راهی برای آمدن مادر و خواهر فرید پیدا کرد ، یک روز غروب که از سر کار آمدم نازنین سورپرایزم کرد و گفت خواهر و مادر فرید فردا پرواز میکنند روز زیبایی بود ، وقتی فرید آنها را دید قدرت حرف زدن و حتی گریه کردن هم نداشت فقط برای لحظاتی در آغوش مادر و خواهرش گم شد و نگاهمان کرد و گفت شما با من چهها که نکردید ، مشغول پذیرایی از مهمانها بودیم که نازنین صدایم کرد و فرید را نشانم داد که با یک حوله و سطل آب شبیه اولین بار در خیابان دیده بودمش داشت اتومبیلم را تمیز میکرد از خانه بیرون رفتم وبغلش کردم گفت میخواهم هرگز فراموش نکنم که شما مرا از کجا به کجا پرواز دادید .
#دکتر_فرید_عبدالعالی امروز یکی از استادان ممتاز و برجستۀ دانشگاه هاروارد آمریکا هستند.
#گر_به_خودآیی_به_خدای_رسی
https://telegram.me/khanehravanshenasi
✅ جایگزین های درست برای تنبیه بدنی کودکان
۱ - محروم کردن موقتی:روش محروم کردن موقتی به این صورت است که شما کودکتان را برای مدتی از فعالیتی محروم می کنید البته این محرومیت باید به گونه ای باشد که کودک شما احساس کند چیز باارزشی را از دست داده است. لطفا در استفاده از این روش به این نکات توجه کنید:
الف) دلایل محرومیت را برای کودک توضیح دهید: قبل از انجام هر اقدامی به کودکتان بگویید علت محروم شدن او، انجام فلان رفتار اشتباه بوده است و این محرومیت برای ترک رفتار نادرستش لازم است.
ب) محل اخراج: در انتخاب محل تنبیه دقت کنید زیرا محل اخراج کودک باید جایی باشد که کودک احساس کند از چیزی محروم شده و محل اخراج نباید تاریک و ترسناک باشد، مثلا حمام تاریک برای تنبیه کودک مناسب نیست.
ج) مدت تنبیه: بعضی والدین برای تنبیه یک کودک دوساله مدت زمان یک ربع یا نیم ساعت را در نظر می گیرند! در حالی که باید برای هر سال، یک دقیقه تنبیه در نظر بگیرید،مثلا برای یک کودک دو ساله دو دقیقه تنبیه کافی است.
د) مقاومت: اما اگر کودک شما در مقابل تنبیه مقاومت کرد، مثلا از محل اخراج فرار کرد، به او بگویید که یک دقیقه دیگر به تنبیهاش افزوده می شود .البته به یاد داشته باشید دقایق اضافی نباید بیش از سه دقیقه شود زیرا در این صورت اثرش را از دست می دهد.
۲ - عصبانی شوید:بعضی از کودکان خیلی لجباز هستند به گونه ای که انجام روش های ذکر شده، تاثیری بر آن ها ندارد، در این صورت اگر شما مقداری عصبانی شوید اشکالی ندارد و همین که شما به کودکتان با قاطعیت بگویید: «دیگه دارم از دستت عصبانی می شم!» مقاومتش را در هم می شکنید.
۳ - از کودک رفع مسئولیت نکنید:نکته بعدی این است که نگذارید تنبیه کودک راهی باشد برای فرار از مسئولیت. مثلا اگر او در حین جمع کردن اسباب بازی هایش، کار بدی انجام داد، او را تنبیه کنید و دوباره بعد از تنبیه او را مجبور کنید کارش را ادامه دهد؛ زیرا ممکن است او یاد بگیرد برای فرار از مسئولیت کار بدی انجام دهد تا تنبیه شود و در حین تنبیه استراحت کند.
🔺️🔹️🔺️🔹️🔺️🔹️🔺️🔹️🔺️🔹️🔺️
https://telegram.me/khanehravanshenasi
۱ - محروم کردن موقتی:روش محروم کردن موقتی به این صورت است که شما کودکتان را برای مدتی از فعالیتی محروم می کنید البته این محرومیت باید به گونه ای باشد که کودک شما احساس کند چیز باارزشی را از دست داده است. لطفا در استفاده از این روش به این نکات توجه کنید:
الف) دلایل محرومیت را برای کودک توضیح دهید: قبل از انجام هر اقدامی به کودکتان بگویید علت محروم شدن او، انجام فلان رفتار اشتباه بوده است و این محرومیت برای ترک رفتار نادرستش لازم است.
ب) محل اخراج: در انتخاب محل تنبیه دقت کنید زیرا محل اخراج کودک باید جایی باشد که کودک احساس کند از چیزی محروم شده و محل اخراج نباید تاریک و ترسناک باشد، مثلا حمام تاریک برای تنبیه کودک مناسب نیست.
ج) مدت تنبیه: بعضی والدین برای تنبیه یک کودک دوساله مدت زمان یک ربع یا نیم ساعت را در نظر می گیرند! در حالی که باید برای هر سال، یک دقیقه تنبیه در نظر بگیرید،مثلا برای یک کودک دو ساله دو دقیقه تنبیه کافی است.
د) مقاومت: اما اگر کودک شما در مقابل تنبیه مقاومت کرد، مثلا از محل اخراج فرار کرد، به او بگویید که یک دقیقه دیگر به تنبیهاش افزوده می شود .البته به یاد داشته باشید دقایق اضافی نباید بیش از سه دقیقه شود زیرا در این صورت اثرش را از دست می دهد.
۲ - عصبانی شوید:بعضی از کودکان خیلی لجباز هستند به گونه ای که انجام روش های ذکر شده، تاثیری بر آن ها ندارد، در این صورت اگر شما مقداری عصبانی شوید اشکالی ندارد و همین که شما به کودکتان با قاطعیت بگویید: «دیگه دارم از دستت عصبانی می شم!» مقاومتش را در هم می شکنید.
۳ - از کودک رفع مسئولیت نکنید:نکته بعدی این است که نگذارید تنبیه کودک راهی باشد برای فرار از مسئولیت. مثلا اگر او در حین جمع کردن اسباب بازی هایش، کار بدی انجام داد، او را تنبیه کنید و دوباره بعد از تنبیه او را مجبور کنید کارش را ادامه دهد؛ زیرا ممکن است او یاد بگیرد برای فرار از مسئولیت کار بدی انجام دهد تا تنبیه شود و در حین تنبیه استراحت کند.
🔺️🔹️🔺️🔹️🔺️🔹️🔺️🔹️🔺️🔹️🔺️
https://telegram.me/khanehravanshenasi
✅🔺️ نبخشیدن باعث کوچک شدن افق نگاهت
و پرشدن فضای ذهنت
از چیزهایی میشود که هیچ نیازی به آنها نداری
می بخشی چون
به اندازه کافی قوی هستی
که درک کنی همه آدم ها ممکن است خطا کنند…
بخشیدن
هدیه ای است که تو به خودت میدهی…
به خاطر بسپار که آدم های ضعیف هرگز نمی توانند ببخشند…
بخشیدن خصلت آدم های قوی است …
بخشیدن یک اتفاق لحظه ای هم نیست …
فقط قدرتمندها می بخشند…
پس قوی بودن را انتخاب کن…
https://telegram.me/khanehravanshenasi
و پرشدن فضای ذهنت
از چیزهایی میشود که هیچ نیازی به آنها نداری
می بخشی چون
به اندازه کافی قوی هستی
که درک کنی همه آدم ها ممکن است خطا کنند…
بخشیدن
هدیه ای است که تو به خودت میدهی…
به خاطر بسپار که آدم های ضعیف هرگز نمی توانند ببخشند…
بخشیدن خصلت آدم های قوی است …
بخشیدن یک اتفاق لحظه ای هم نیست …
فقط قدرتمندها می بخشند…
پس قوی بودن را انتخاب کن…
https://telegram.me/khanehravanshenasi
✅ بزرگترين اشتباه والدين مجبور كردن فرزندانشان به غذا خوردن است!!!
بچه های کوچک تنها زمانیکه گرسنه هستند دوست دارند غذا بخورند. اگر کودک شما گرسنه نیست، او را مجبور به خوردن غذا یا تنقلات نکنید! اگر کودک شما احساس کند که شما از عادت غذا خوردن او ناراضی هستید، ممکن است این موضوع منجر به یک معضل شود.
تهدید و تنبیه فقط به مشکل می افزاید.
🔺️🔹️🔺️🔹️🔺️🔹️🔺️🔹️🔺️🔹️
https://telegram.me/khanehravanshenasi
بچه های کوچک تنها زمانیکه گرسنه هستند دوست دارند غذا بخورند. اگر کودک شما گرسنه نیست، او را مجبور به خوردن غذا یا تنقلات نکنید! اگر کودک شما احساس کند که شما از عادت غذا خوردن او ناراضی هستید، ممکن است این موضوع منجر به یک معضل شود.
تهدید و تنبیه فقط به مشکل می افزاید.
🔺️🔹️🔺️🔹️🔺️🔹️🔺️🔹️🔺️🔹️
https://telegram.me/khanehravanshenasi
Forwarded from امید صادقی
❓یک طلسم روانی چطور عمل میکنه ؟
🔺ببین وقتی تو تلاش زیاد میکنی ولی نتیجه ای که به دست میاری خیلی کمتر از میزان تلاشته 🤔 حالا ممکنه درامدت کم نباشه ولی نسبت به تلاشت کمتره !!
مصداق این موضوع میتونه در وضعیت مالی یا اجتماعی تحصیلی و یا روابط عاطفی باشه...
🔺وقتی همه موقعیت های ظاهری رو داری ولی روابطت مدام به مشکل بر میخوره یا سرانجامی نداره... و این موضوع به شکل های مختلف تکرار میشه برات 😔
🔺وقتی شکست های پی در پی رو تجربه میکنی.
🔺اینها نشون میده چیزی در روان تو تبدیل به یک طلسم شده که اجازه نمیده وضعیت مالی و روابط تغییر کنه، و تا زمانی که اون طلسم روانی تو باز نشه همچنان اون موقعیت ها رو جذب میکنی.🤔🤔🤔
#سفر_به_درون
#خودکاوی #ضمیرناخوداگاه #طلسم_روانی
🔺ببین وقتی تو تلاش زیاد میکنی ولی نتیجه ای که به دست میاری خیلی کمتر از میزان تلاشته 🤔 حالا ممکنه درامدت کم نباشه ولی نسبت به تلاشت کمتره !!
مصداق این موضوع میتونه در وضعیت مالی یا اجتماعی تحصیلی و یا روابط عاطفی باشه...
🔺وقتی همه موقعیت های ظاهری رو داری ولی روابطت مدام به مشکل بر میخوره یا سرانجامی نداره... و این موضوع به شکل های مختلف تکرار میشه برات 😔
🔺وقتی شکست های پی در پی رو تجربه میکنی.
🔺اینها نشون میده چیزی در روان تو تبدیل به یک طلسم شده که اجازه نمیده وضعیت مالی و روابط تغییر کنه، و تا زمانی که اون طلسم روانی تو باز نشه همچنان اون موقعیت ها رو جذب میکنی.🤔🤔🤔
#سفر_به_درون
#خودکاوی #ضمیرناخوداگاه #طلسم_روانی
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
✅چگونه نه گفتن را باید درخود تقویت کنیم؟
⁉️نه گفتن چه کمک هایی می تواند به ما بکند؟
🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶
📢جدیدترین وجذاب ترین کلیپ های روان شناسی
🆑️https://telegram.me/khanehravanshenasi
⁉️نه گفتن چه کمک هایی می تواند به ما بکند؟
🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶
📢جدیدترین وجذاب ترین کلیپ های روان شناسی
🆑️https://telegram.me/khanehravanshenasi
✅هشیاری نسبت به آنچه که انجام می دهی،
هشیاری از اینکه در اطرافت چه رخ می دهد و چه اتفاقی برایت می افتد.
کسی به تو توهین می کند و هشیار می شوی.
وقتی توهین را می شنوی چه اتفاقی می افتد؟
روی این اتفاق مراقبه کن، و این کل موضوع را تغییر می دهد.
وقتی شخصی توهین می کند روی آن شخص متمرکز می شوی که:
چرا توهین کرد؟
فکر می کند که کیست؟
چگونه می توانم انتقام بگیرم؟
اگر خیلی قوی باشد تسلیم می شوی، برایش دم تکان می دهی.
اما اگر ضعیف باشد، ضربه وارد می کنی.
ولی در این لحظه خودت را به کلی فراموش می کنی، و بر دیگری متمرکز می شوی.
و این از دست دادن فرصت مراقبه است.
وقتی کسی توهین می کند مراقبه کن.....
✅❌✅❌✅❌✅❌✅❌✅
https://telegram.me/khanehravanshenasi
هشیاری از اینکه در اطرافت چه رخ می دهد و چه اتفاقی برایت می افتد.
کسی به تو توهین می کند و هشیار می شوی.
وقتی توهین را می شنوی چه اتفاقی می افتد؟
روی این اتفاق مراقبه کن، و این کل موضوع را تغییر می دهد.
وقتی شخصی توهین می کند روی آن شخص متمرکز می شوی که:
چرا توهین کرد؟
فکر می کند که کیست؟
چگونه می توانم انتقام بگیرم؟
اگر خیلی قوی باشد تسلیم می شوی، برایش دم تکان می دهی.
اما اگر ضعیف باشد، ضربه وارد می کنی.
ولی در این لحظه خودت را به کلی فراموش می کنی، و بر دیگری متمرکز می شوی.
و این از دست دادن فرصت مراقبه است.
وقتی کسی توهین می کند مراقبه کن.....
✅❌✅❌✅❌✅❌✅❌✅
https://telegram.me/khanehravanshenasi
هر انسانى حق بهترين زندگى را دارد فقط اگر آگاهى داشته باشد که سد های ذهنیش را در این باره بشکند.
ثروتمند شدن فرآیندی است ذهنی، اگر در زندگی پول کافی ندارید قطعا باورهای مناسبی در مورد پول و ثروت در ذهنتان ایجاد نکرده اید، در صورتیکه بخواهید جریان ورودی پول را به زندگیتان هموار سازید باید افکاری در راستای جذب پول داشته باشید و در پی آن احساس ثروتمند بودن و نه نیازمندی به پول را در درون خویش ایجاد کنید.
هر احساس هماهنگ با فراوانی باعث افزایش ارتعاشات ثروت و قرار گرفتن در مدار ثروت و ایده های ثروت ساز میشود و برای هم ارتعاش شدن با ثروت بایستی ذهن را با ثروت هم مدار كرد.
💎❌💎❌💎❌💎❌💎❌
❄️
https://telegram.me/khanehravanshenasi
ثروتمند شدن فرآیندی است ذهنی، اگر در زندگی پول کافی ندارید قطعا باورهای مناسبی در مورد پول و ثروت در ذهنتان ایجاد نکرده اید، در صورتیکه بخواهید جریان ورودی پول را به زندگیتان هموار سازید باید افکاری در راستای جذب پول داشته باشید و در پی آن احساس ثروتمند بودن و نه نیازمندی به پول را در درون خویش ایجاد کنید.
هر احساس هماهنگ با فراوانی باعث افزایش ارتعاشات ثروت و قرار گرفتن در مدار ثروت و ایده های ثروت ساز میشود و برای هم ارتعاش شدن با ثروت بایستی ذهن را با ثروت هم مدار كرد.
💎❌💎❌💎❌💎❌💎❌
❄️
https://telegram.me/khanehravanshenasi
Forwarded from امید صادقی
🔴 بخش اعظمی از ترس ها به دلیل نداشتن آگاهی کامل از چگونگی هاست...🤔
🔺چطور این کار را انجام دهم؟ چطور این رابطه را اصلاح کنم؟ چطور ازدواج کنم؟ چطور شرایط زندگیم رو تغییر بدم و....
🔺این که نمیدانیم چه قدرت هایی داریم چون هیچ وقت بلد نبودیم ازشون استفاده کنیم؛ مثل بسیاری از ما که چون دانشِ استفاده از تکنولوژی رو بلد نیستیم اصلا نمی دونیم چنین امکاناتی هست. و حالا با هوشمندترین موجود جهان که بسیار قدرتمند و تواناست، ( با خودمان ) نمی دانیم چه کنیم، چطور از اقتدارش استفاده کنیم چون اصلا نمی دونیم چه کارایی هایی داره، و یا اصلا بلد نیستیم از اون کارایی ها استفاده کنیم 😎
🔺و حالا این هوشمندترین موجود جهان با حداقل توانایی (بدون اعتماد بنفس) زندگی میکنه و هر روز فکر میکنه چرا نمیشه؟
🔺ما بلد نیستیم چون از توانایی ها و اقتدارمون استفاده کنیم برای همین در کوچکترین مسائل خودمان موندیم و به شدت هم میترسیم
"گاهی فقط نور آگاهی نیاز است"🤔
#سفر_به_درون 👉 این هشتگ دنبال کن
#خودآگاهی #خودکاوی #خودشناسی
#خودسازی #خودشکوفایی
🔺چطور این کار را انجام دهم؟ چطور این رابطه را اصلاح کنم؟ چطور ازدواج کنم؟ چطور شرایط زندگیم رو تغییر بدم و....
🔺این که نمیدانیم چه قدرت هایی داریم چون هیچ وقت بلد نبودیم ازشون استفاده کنیم؛ مثل بسیاری از ما که چون دانشِ استفاده از تکنولوژی رو بلد نیستیم اصلا نمی دونیم چنین امکاناتی هست. و حالا با هوشمندترین موجود جهان که بسیار قدرتمند و تواناست، ( با خودمان ) نمی دانیم چه کنیم، چطور از اقتدارش استفاده کنیم چون اصلا نمی دونیم چه کارایی هایی داره، و یا اصلا بلد نیستیم از اون کارایی ها استفاده کنیم 😎
🔺و حالا این هوشمندترین موجود جهان با حداقل توانایی (بدون اعتماد بنفس) زندگی میکنه و هر روز فکر میکنه چرا نمیشه؟
🔺ما بلد نیستیم چون از توانایی ها و اقتدارمون استفاده کنیم برای همین در کوچکترین مسائل خودمان موندیم و به شدت هم میترسیم
"گاهی فقط نور آگاهی نیاز است"🤔
#سفر_به_درون 👉 این هشتگ دنبال کن
#خودآگاهی #خودکاوی #خودشناسی
#خودسازی #خودشکوفایی
#پیشنهاد میشه حتما بخونید👇
✅زن جوانی پیش مادر خود میرود و از مشکلات زندگی خود برای او میگوید و اینکه او از تلاش و جنگ مداوم برای حل مشکلاتش خسته شده است.
مادرش او را به آشپزخانه برد و بدون آنکه چیزی بگوید سه تا کتری را آب کرد و گذاشت که بجوشد. سپس توی اولی هویج ریخت در دومی تخم مرغ و در سومی دانه های قهوه. بعد از بیست دقیقه که آب کاملاً جوشیده بود گازها را خاموش کرد و اول هویج را در ظرفی گذاشت، سپس تخم مرغها را هم در ظرفی گذاشت و قهوه را هم در ظرفی ریخت و جلوی دخترش گذاشت. سپس از دخترش پرسید که چه میبینی؟
مشکلات فرصتهایی هستند که به ما داده شده تا بتوانیم جوهر وجود خود را آشکار کنیم.
او پاسخ داد : هویج، تخم مرغ، قهوه. مادر از او خواست که هویجها را لمس کند و بگوید که چگونهاند؟ او این کار را کرد و گفت نرمند. بعد از او خواست تخم مرغها را بشکند، بعد از این که پوسته آن را جدا کرد، تخم مرغ سفت شده را دید و در آخر از او خواست که قهوه را بچشد.
دختر از مادرش پرسید مفهوم اینها چیست؟
مادر به او پاسخ داد: هر سه این مواد در شرایط سخت و یکسان بودهاند، آب جوشان، اما هرکدام عکسالعمل متفاوتی نشان دادهاند. هویج در ابتدا بسیار سخت و محکم به نظر میآمد اما وقتی در آب جوشان قرار گرفت به راحتی نرم و ضعیف شد. تخم مرغ که در ابتدا شکننده بود و پوسته بیرونی آن از مایع درونی آن محافظت میکرد، وقتی در آب جوش قرار گرفت مایه درونی آن سفت و محکم شد. دانه های قهوه که یکتا بودند، بعد از قرار گرفتن در آب جوشان، آب را تغییر دادند.
مادر از دخترش پرسید: تو کدامیک از این مواد هستی؟ وقتی شرایط بد و سختی پیش میآید تو چگونه عمل میکنی؟ تو هویج، تخم مرغ یا دانه های قهوه هستی؟
به این فکر کن که من چه هستم؟ آیا من هویج هستم که به نظر محکم میآیم، اما در سختیها خم میشوم و مقاومت خود را از دست میدهم؟ آیا من تخم مرغ هستم که با یک قلب نرم شروع میکند اما با حرارت محکم میشود؟
یا من دانه قهوه هستم که آب داغ را تغییر داد؟ وقتی آب داغ شد آن دانه بوی خوش و طعم دل پذیری را آزاد کرد. اگر تو مانند دانه های قهوه باشی هر چه شرایط بدتر میشود تو بهتر میشوی و شرایط را به نفع خودت تغییر میدهی.
این روزها درباره انواع مشکلات اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی که گریبان گیرمان شده حرف های زیادی زده می شود. سخن گفتن از آنها تکرار مکررات است. اما نکته ایی که معتقدم باید به آن توجه داشته باشیم اثر وجود مشکلات در زندگی ماست ، چه فردی و چه اجتماعی. وقتی همه تحولات مهمی که در میان ملت های بزرگ جهان رخ داده را بررسی می کنیم می بینیم که موفقیت حاصل نتیجه گذر و عبور از انواع بحران ها و مشکلات است. کدام مردم و کشور ها را مثال بزنیم؟ همه را شما خود بهتر می دانید.
در طبیعت آنهایی زنده می مانند که بهتر می توانند با شرایط سخت خود را تطبیق داده و از بحران ها عبور کنند
💟
https://telegram.me/khanehravanshenasi
✅زن جوانی پیش مادر خود میرود و از مشکلات زندگی خود برای او میگوید و اینکه او از تلاش و جنگ مداوم برای حل مشکلاتش خسته شده است.
مادرش او را به آشپزخانه برد و بدون آنکه چیزی بگوید سه تا کتری را آب کرد و گذاشت که بجوشد. سپس توی اولی هویج ریخت در دومی تخم مرغ و در سومی دانه های قهوه. بعد از بیست دقیقه که آب کاملاً جوشیده بود گازها را خاموش کرد و اول هویج را در ظرفی گذاشت، سپس تخم مرغها را هم در ظرفی گذاشت و قهوه را هم در ظرفی ریخت و جلوی دخترش گذاشت. سپس از دخترش پرسید که چه میبینی؟
مشکلات فرصتهایی هستند که به ما داده شده تا بتوانیم جوهر وجود خود را آشکار کنیم.
او پاسخ داد : هویج، تخم مرغ، قهوه. مادر از او خواست که هویجها را لمس کند و بگوید که چگونهاند؟ او این کار را کرد و گفت نرمند. بعد از او خواست تخم مرغها را بشکند، بعد از این که پوسته آن را جدا کرد، تخم مرغ سفت شده را دید و در آخر از او خواست که قهوه را بچشد.
دختر از مادرش پرسید مفهوم اینها چیست؟
مادر به او پاسخ داد: هر سه این مواد در شرایط سخت و یکسان بودهاند، آب جوشان، اما هرکدام عکسالعمل متفاوتی نشان دادهاند. هویج در ابتدا بسیار سخت و محکم به نظر میآمد اما وقتی در آب جوشان قرار گرفت به راحتی نرم و ضعیف شد. تخم مرغ که در ابتدا شکننده بود و پوسته بیرونی آن از مایع درونی آن محافظت میکرد، وقتی در آب جوش قرار گرفت مایه درونی آن سفت و محکم شد. دانه های قهوه که یکتا بودند، بعد از قرار گرفتن در آب جوشان، آب را تغییر دادند.
مادر از دخترش پرسید: تو کدامیک از این مواد هستی؟ وقتی شرایط بد و سختی پیش میآید تو چگونه عمل میکنی؟ تو هویج، تخم مرغ یا دانه های قهوه هستی؟
به این فکر کن که من چه هستم؟ آیا من هویج هستم که به نظر محکم میآیم، اما در سختیها خم میشوم و مقاومت خود را از دست میدهم؟ آیا من تخم مرغ هستم که با یک قلب نرم شروع میکند اما با حرارت محکم میشود؟
یا من دانه قهوه هستم که آب داغ را تغییر داد؟ وقتی آب داغ شد آن دانه بوی خوش و طعم دل پذیری را آزاد کرد. اگر تو مانند دانه های قهوه باشی هر چه شرایط بدتر میشود تو بهتر میشوی و شرایط را به نفع خودت تغییر میدهی.
این روزها درباره انواع مشکلات اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی که گریبان گیرمان شده حرف های زیادی زده می شود. سخن گفتن از آنها تکرار مکررات است. اما نکته ایی که معتقدم باید به آن توجه داشته باشیم اثر وجود مشکلات در زندگی ماست ، چه فردی و چه اجتماعی. وقتی همه تحولات مهمی که در میان ملت های بزرگ جهان رخ داده را بررسی می کنیم می بینیم که موفقیت حاصل نتیجه گذر و عبور از انواع بحران ها و مشکلات است. کدام مردم و کشور ها را مثال بزنیم؟ همه را شما خود بهتر می دانید.
در طبیعت آنهایی زنده می مانند که بهتر می توانند با شرایط سخت خود را تطبیق داده و از بحران ها عبور کنند
💟
https://telegram.me/khanehravanshenasi
🔶🔷 سامانه جدید مشاوره مجازی و آنلاین
همراهان گرامی تعيين وقت مشاوره حضوری یا تلفنی
مشاوره فردی اضطراب،افسردگی، وسواس،ازدواج،طلاق،خيانت،
تعارض زوجین،سکس تراپی،
کودک و نوجوان،تحصیلی،
مشاور ورزشی،تیپ شناسی شخصیتی،
مزاج شناسی،بازی درمانی،نوروفیدبک،
استعدادیابی،هنردرمانی
توسط روان شناس های مجرب
خانه علوم انجام می پذیرد
*به دايركت در اينستا گرام
و يا ايدي در تلگرام پيام دهيد👇
www.instagram.com/khanehravanshenasi
https://t.me/joinchat/AAAAAFAD-lPcTdSPtsuiIA
همراهان گرامی تعيين وقت مشاوره حضوری یا تلفنی
مشاوره فردی اضطراب،افسردگی، وسواس،ازدواج،طلاق،خيانت،
تعارض زوجین،سکس تراپی،
کودک و نوجوان،تحصیلی،
مشاور ورزشی،تیپ شناسی شخصیتی،
مزاج شناسی،بازی درمانی،نوروفیدبک،
استعدادیابی،هنردرمانی
توسط روان شناس های مجرب
خانه علوم انجام می پذیرد
*به دايركت در اينستا گرام
و يا ايدي در تلگرام پيام دهيد👇
www.instagram.com/khanehravanshenasi
https://t.me/joinchat/AAAAAFAD-lPcTdSPtsuiIA
خانه علوم تربیتی و روانشناسی مشهد pinned «🔶🔷 سامانه جدید مشاوره مجازی و آنلاین همراهان گرامی تعيين وقت مشاوره حضوری یا تلفنی مشاوره فردی اضطراب،افسردگی، وسواس،ازدواج،طلاق،خيانت، تعارض زوجین،سکس تراپی، کودک و نوجوان،تحصیلی، مشاور ورزشی،تیپ شناسی شخصیتی، مزاج شناسی،بازی درمانی،نوروفیدبک، استعدادیابی،هنردرمانی…»
https://instagram.com/teymouri12271?igshid=37a8k8eoy5x8
مژده مژده
دومین پیج رسمی ما
مارا در صفحه رسمی دنبال کنین
۱.❇️مطالب آموزشی روانشناختی و جامعه شناختی
۲.✅کلیپهای انگیزشی و آموزشی
۳.❎پادکست های آمورشی
۴.🛑مطالب مفرح جهت اوقات فراغت
مژده مژده
دومین پیج رسمی ما
مارا در صفحه رسمی دنبال کنین
۱.❇️مطالب آموزشی روانشناختی و جامعه شناختی
۲.✅کلیپهای انگیزشی و آموزشی
۳.❎پادکست های آمورشی
۴.🛑مطالب مفرح جهت اوقات فراغت
✍💎
💎هرگز تسلیم نشوید
وقتی مشکلی رخ می دهد
وقتی جاده سربالایی است
وقتی پول کم و بدهی زیاد است
وقتی دلت می خواهد لبخند بزنی اما مجبوری که آه بکشی
وقتی تحت شرایط فشار و خفقان هستی
نفس بکش اما تسلیم نشو!
زندگی سرشار از فراز و نشیب است
ما می دانی ولمسش می کنیم
بارها شکست می خوریم
و وقتی که باید تلاش کنیم دست از کار و تلاش برمی داریم
اگر پیشرفت کند است هرگز تسلیم نشوید
موفقیت شاید در یک قدمی شما باشد
در مقابل شدیدترین ضربات به نبرد ادامه بدهید
در بدترین شرایط است که نباید تسلیم شوید😠💪
#قدرت_برنامه_ریزی
#برایان_تریسی
🌺🍂🌺
https://t.me/joinchat/AAAAAFAD-lPcTdSPtsuiIA
https://telegram.me/khanehravanshenasi
💎هرگز تسلیم نشوید
وقتی مشکلی رخ می دهد
وقتی جاده سربالایی است
وقتی پول کم و بدهی زیاد است
وقتی دلت می خواهد لبخند بزنی اما مجبوری که آه بکشی
وقتی تحت شرایط فشار و خفقان هستی
نفس بکش اما تسلیم نشو!
زندگی سرشار از فراز و نشیب است
ما می دانی ولمسش می کنیم
بارها شکست می خوریم
و وقتی که باید تلاش کنیم دست از کار و تلاش برمی داریم
اگر پیشرفت کند است هرگز تسلیم نشوید
موفقیت شاید در یک قدمی شما باشد
در مقابل شدیدترین ضربات به نبرد ادامه بدهید
در بدترین شرایط است که نباید تسلیم شوید😠💪
#قدرت_برنامه_ریزی
#برایان_تریسی
🌺🍂🌺
https://t.me/joinchat/AAAAAFAD-lPcTdSPtsuiIA
https://telegram.me/khanehravanshenasi
Forwarded from امید صادقی
فردی که به بلوغ روانی رسیده باشه در برابر انواع چالشها، دیدگاهش کاملا بالغانه ست .
🔺مثلا وقتی یک واقعه ای پیش میاد چون نگاهش به همه چیز عمقی شده ، اون واقعه رو بررسی میکنه و میبینه که اگه الان توش یک گره ای افتاده، پس یک چیزهایی وجود داره!!! چون تا زمانیکه گره نیوفتاده که ما اصلا متوجه قفلهای روانی خودمون نمیشیم 🤔
بنابراین دنبال حل مسئله میگرده اونم در درون خودش ...
چون جنس روان ما خیلی پیچیده است، هی میخواد مارو تو اون پیچیدگیهای خودش، مسئله مارو ببره و بپیچونه .. چون اون گره های روانی و طلسمهای روانی در بخشهای عمیق درونی ما شکل گرفته. در تهِ تهِ ناخودآگاهِ ما !!! 🤔
بنابراین فردی که به بلوغ روانی رسیده ، دیدگاهش ، واکنش هاش ، رفتارهاش ، حرف زدناش خلاصه از خیلی خصوصیاتش مشخصه و این بلوغ در فراینده کسب آگاهی و خودکاوی و خودسازی محقق میشه و هیچ ربطی هم به جایگاه اجتماعی و مدرک تحصیلی و سن و سال نداره...
#سفر_به_درون 👉 این هشتگ دنبالکن
#خودکاوی #خودشناسی #خودسازی
#زندگی_آگاهانه_هوشیارانه #خودشکوفایی
https://telegram.me/khanehravanshenasi
🔺مثلا وقتی یک واقعه ای پیش میاد چون نگاهش به همه چیز عمقی شده ، اون واقعه رو بررسی میکنه و میبینه که اگه الان توش یک گره ای افتاده، پس یک چیزهایی وجود داره!!! چون تا زمانیکه گره نیوفتاده که ما اصلا متوجه قفلهای روانی خودمون نمیشیم 🤔
بنابراین دنبال حل مسئله میگرده اونم در درون خودش ...
چون جنس روان ما خیلی پیچیده است، هی میخواد مارو تو اون پیچیدگیهای خودش، مسئله مارو ببره و بپیچونه .. چون اون گره های روانی و طلسمهای روانی در بخشهای عمیق درونی ما شکل گرفته. در تهِ تهِ ناخودآگاهِ ما !!! 🤔
بنابراین فردی که به بلوغ روانی رسیده ، دیدگاهش ، واکنش هاش ، رفتارهاش ، حرف زدناش خلاصه از خیلی خصوصیاتش مشخصه و این بلوغ در فراینده کسب آگاهی و خودکاوی و خودسازی محقق میشه و هیچ ربطی هم به جایگاه اجتماعی و مدرک تحصیلی و سن و سال نداره...
#سفر_به_درون 👉 این هشتگ دنبالکن
#خودکاوی #خودشناسی #خودسازی
#زندگی_آگاهانه_هوشیارانه #خودشکوفایی
https://telegram.me/khanehravanshenasi