وینستون چرچیل تعریف میکند؛
ﺍﺯ ﺩﺧﺘﺮ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺩﻭﺳﺘﺎﻧﻢ ﭘﺮﺳﯿﺪﻡ؛زمانی که ﺑﺰﺭﮒ ﺷﺪﯼ ﻣﯽﺧﻮﺍﻫﯽ ﭼﻪ ﮐﺎﺭﻩ شوی؟
ﻧﮕﺎﻫﻢ ﮐﺮﺩ ﻭ ﮔﻔﺖ ﮐﻪ میخاد ﺭﺋﯿﺲ ﺟﻤﻬﻮﺭ ﺑﺸﻪ.
ﭘﺮﺳﯿﺪﻡ ﮐﻪ ﺍﮔﻪ ﺭﺋﯿﺲ ﺟﻤﻬﻮﺭ ﺑﺸﯽ، نخستین ﮐﺎﺭﯼ ﮐﻪ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺭﯼ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺑﺪﯼ ﭼﯿﻪ؟
پاسخ ﺩﺍﺩ؛ ﺑﻪ ﻣﺮﺩﻡ ﮔﺮﺳﻨﻪ ﻭ ﺑﯽﺧﺎﻧﻤﺎﻥ ﮐﻤﮏ ﻣﯽﮐﻨﻢ.
ﺑﻬﺶ ﮔﻔﺘﻢ؛ ﻧﻤﯽﺗﻮﻧﯽ ﻣﻨﺘﻈﺮ ﺑﻤﻮﻧﯽ زمانی که ﺭﺋﯿﺲ ﺟﻤﻬﻮﺭ ﺷﺪﯼ ﺍﯾﻦ ﮐﺎﺭ ﺭﻭ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺑﺪﯼ. ﻣﯽﺗﻮﻧﯽ ﺍﺯ ﻓﺮﺩﺍ ﺑﻪ ﺧﺎﻧﻪﯼ ﻣﻦ ﺑﯿﺎﯾﯽ ﻭ ﭼﻤﻦﻫﺎ ﺭﻭ ﺑﺰﻧﯽ، ﺩﺭﺧﺖﻫﺎ ﺭﻭ ﻭﺟﯿﻦ ﮐﻨﯽ ﻭ ﭘﺎﺭﮐﯿﻨﮓ ﺭﻭ ﺟﺎﺭﻭ ﮐﻨﯽ. ﺍﻭنوﻗﺖ ﻣﻦ ﺑﻪ ﺗﻮ ۵۰ ﺩﻻﺭ ﻣﯽﺩﻫﻢ ﻭ ﺗﻮ ﺭﻭ ﻣﯽﺑﺮﻡ ﺟﺎﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺑﭽﻪﻫﺎﯼ ﻓﻘﯿﺮ ﻫﺴﺘﻦ ﻭ ﺗﻮ ﻣﯽﺗﻮﻧﯽ ﺍﯾﻦ ﭘﻮﻝ ﺭﻭ ﺑﺪﯼ ﺑﻬﺸﻮﻥ ﺗﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﻏﺬﺍ ﻭ ﺧﻮﻧﻪﯼ ﺟﺪﯾﺪ ﺧﺮﺝ ﮐﻨﻦ.
ﻣﺴﺘﻘﯿﻢ ﺗﻮﯼ ﭼﺸﻤﺎﻡ ﻧﮕﺎﻩ ﮐﺮﺩ ﻭ ﮔﻔﺖ؛ﭼﺮﺍ ﻫﻤﻮﻥ ﺑﭽﻪﻫﺎﯼ ﻓﻘﯿﺮ ﺭﻭ ﻧﻤﯽﺑﺮﯼ ﺧﻮﻧﻪﺍﺕ، ﺗﺎ ﺍﯾﻦ ﮐﺎﺭﻫﺎ ﺭﻭ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺑﺪﻥ ﻭ ﻫﻤﻮﻥ ﭘﻮﻝ ﺭﻭ ﺑﻪ ﺧﻮﺩﺷﻮﻥ ﺑﺪﯼ؟
ﻧﮕﺎﻫﯽ ﺑﻬﺶ ﮐﺮﺩﻡ ﻭ ﮔﻔﺘﻢ؛ ﺑﻪ ﺩﻧﯿﺎﯼ ﺳﯿﺎﺳﺖ ﺧﻮﺵ ﺍﻭﻣﺪﯼ..
@rahenow 🗿👈
ﺍﺯ ﺩﺧﺘﺮ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺩﻭﺳﺘﺎﻧﻢ ﭘﺮﺳﯿﺪﻡ؛زمانی که ﺑﺰﺭﮒ ﺷﺪﯼ ﻣﯽﺧﻮﺍﻫﯽ ﭼﻪ ﮐﺎﺭﻩ شوی؟
ﻧﮕﺎﻫﻢ ﮐﺮﺩ ﻭ ﮔﻔﺖ ﮐﻪ میخاد ﺭﺋﯿﺲ ﺟﻤﻬﻮﺭ ﺑﺸﻪ.
ﭘﺮﺳﯿﺪﻡ ﮐﻪ ﺍﮔﻪ ﺭﺋﯿﺲ ﺟﻤﻬﻮﺭ ﺑﺸﯽ، نخستین ﮐﺎﺭﯼ ﮐﻪ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺭﯼ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺑﺪﯼ ﭼﯿﻪ؟
پاسخ ﺩﺍﺩ؛ ﺑﻪ ﻣﺮﺩﻡ ﮔﺮﺳﻨﻪ ﻭ ﺑﯽﺧﺎﻧﻤﺎﻥ ﮐﻤﮏ ﻣﯽﮐﻨﻢ.
ﺑﻬﺶ ﮔﻔﺘﻢ؛ ﻧﻤﯽﺗﻮﻧﯽ ﻣﻨﺘﻈﺮ ﺑﻤﻮﻧﯽ زمانی که ﺭﺋﯿﺲ ﺟﻤﻬﻮﺭ ﺷﺪﯼ ﺍﯾﻦ ﮐﺎﺭ ﺭﻭ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺑﺪﯼ. ﻣﯽﺗﻮﻧﯽ ﺍﺯ ﻓﺮﺩﺍ ﺑﻪ ﺧﺎﻧﻪﯼ ﻣﻦ ﺑﯿﺎﯾﯽ ﻭ ﭼﻤﻦﻫﺎ ﺭﻭ ﺑﺰﻧﯽ، ﺩﺭﺧﺖﻫﺎ ﺭﻭ ﻭﺟﯿﻦ ﮐﻨﯽ ﻭ ﭘﺎﺭﮐﯿﻨﮓ ﺭﻭ ﺟﺎﺭﻭ ﮐﻨﯽ. ﺍﻭنوﻗﺖ ﻣﻦ ﺑﻪ ﺗﻮ ۵۰ ﺩﻻﺭ ﻣﯽﺩﻫﻢ ﻭ ﺗﻮ ﺭﻭ ﻣﯽﺑﺮﻡ ﺟﺎﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺑﭽﻪﻫﺎﯼ ﻓﻘﯿﺮ ﻫﺴﺘﻦ ﻭ ﺗﻮ ﻣﯽﺗﻮﻧﯽ ﺍﯾﻦ ﭘﻮﻝ ﺭﻭ ﺑﺪﯼ ﺑﻬﺸﻮﻥ ﺗﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﻏﺬﺍ ﻭ ﺧﻮﻧﻪﯼ ﺟﺪﯾﺪ ﺧﺮﺝ ﮐﻨﻦ.
ﻣﺴﺘﻘﯿﻢ ﺗﻮﯼ ﭼﺸﻤﺎﻡ ﻧﮕﺎﻩ ﮐﺮﺩ ﻭ ﮔﻔﺖ؛ﭼﺮﺍ ﻫﻤﻮﻥ ﺑﭽﻪﻫﺎﯼ ﻓﻘﯿﺮ ﺭﻭ ﻧﻤﯽﺑﺮﯼ ﺧﻮﻧﻪﺍﺕ، ﺗﺎ ﺍﯾﻦ ﮐﺎﺭﻫﺎ ﺭﻭ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺑﺪﻥ ﻭ ﻫﻤﻮﻥ ﭘﻮﻝ ﺭﻭ ﺑﻪ ﺧﻮﺩﺷﻮﻥ ﺑﺪﯼ؟
ﻧﮕﺎﻫﯽ ﺑﻬﺶ ﮐﺮﺩﻡ ﻭ ﮔﻔﺘﻢ؛ ﺑﻪ ﺩﻧﯿﺎﯼ ﺳﯿﺎﺳﺖ ﺧﻮﺵ ﺍﻭﻣﺪﯼ..
@rahenow 🗿👈
🔹️ لزوم اخذ گواهینامه برای رانندگان موتورسیکلتهای سبک و برقی
رئیس پلیس راهور فراجا:
▫️۶.۵ میلیون موتورسیکلتسوار فاقد گواهینامه رانندگی هستند.
▫️کلیه موتورسیکلت سواران (کاربراتوری، انژکتوری و موتور برقی) نیازمند گواهینامه رانندگی هستند و هیچ استثنایی وجود ندارد.
▫️رانندگی با موتورسیکلت های سبک و برقی هم مستلزم داشتن گواهینامه رانندگی است.
▫️مسئولیت صدور گواهینامه رانندگی در قلمرو جمهوری اسلامی ایران بر عهده نیروی انتظامی گذاشته شده است و به استناد تبصره ماده ۲۰ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب ۱۳۸۹ صدور گواهینامه رانندگی موتورسیکلت را برای #مردان!!! بیان کرده است.
@rahenow 🗿👈
رئیس پلیس راهور فراجا:
▫️۶.۵ میلیون موتورسیکلتسوار فاقد گواهینامه رانندگی هستند.
▫️کلیه موتورسیکلت سواران (کاربراتوری، انژکتوری و موتور برقی) نیازمند گواهینامه رانندگی هستند و هیچ استثنایی وجود ندارد.
▫️رانندگی با موتورسیکلت های سبک و برقی هم مستلزم داشتن گواهینامه رانندگی است.
▫️مسئولیت صدور گواهینامه رانندگی در قلمرو جمهوری اسلامی ایران بر عهده نیروی انتظامی گذاشته شده است و به استناد تبصره ماده ۲۰ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب ۱۳۸۹ صدور گواهینامه رانندگی موتورسیکلت را برای #مردان!!! بیان کرده است.
@rahenow 🗿👈
🔴جزییات حمله متقابل در اصفهان
در «عملیات متقابل» اصفهان ۸ نفر مجروح شدهاند که از این تعداد هفت نفر از نیروهای فراجا و یک نفر از نیروهای بسیجی بوده است
حوالی ساعت ۲۱ چند نفر با سه دستگاه موتورسیکلت به حوزه مقاومت بسیج ۱۰ امام علی النقی (ع) خانه اصفهان حمله کرده و نیروهای مستقر در آنجا را به رگبار بسته و متواری شدند./تسنیم
@rahenow 🗿👈
در «عملیات متقابل» اصفهان ۸ نفر مجروح شدهاند که از این تعداد هفت نفر از نیروهای فراجا و یک نفر از نیروهای بسیجی بوده است
حوالی ساعت ۲۱ چند نفر با سه دستگاه موتورسیکلت به حوزه مقاومت بسیج ۱۰ امام علی النقی (ع) خانه اصفهان حمله کرده و نیروهای مستقر در آنجا را به رگبار بسته و متواری شدند./تسنیم
@rahenow 🗿👈
#هنگامه_قاضیانی، بازیگر معروف، در پستی اینستاگرامی نوشت: «از ظلم به بچههای فلسطین گفتین اما به نام حکومت بچهکش نامتان در تاریخ ثبت شد. ۵۲ کودک رو در زمان کوتاهی به قتل رسوندین... چقدر کودک و نوجوان و جوان کشتید، خون ریختن کافی نیست؟ بیزارم از نامتون، چهره کریه تاریخیتون»
@rahenow 🗿👈
@rahenow 🗿👈
آیا عمامه لباس پیامبر است؟
(امیر ترکاشوند ۱۴۰۱/۰۸/۲۷)
بله درست است که پیامبر و نیز حضرت علی و دیگر یاران پیامبر عمامه/دستار بر سر داشتند
اما خب ابولهب و ابوسفیان و ابنملجم و عمر سعد و شمر و یزید و خولی نیز عمامه بر سر داشتند!!
این! یعنی عمامه، لباس رایج آن زمان بوده (العمامة تیجان العرب!!) که مؤمن و مشرک و منافق و مکی و مدنی، همه استفاده میکردند!
بنابراین عمامه لباس دین و تبلیغ نبوده و پیامبر (ص) پوشیدن آن را ابداع نکرد بلکه پوششی مربوط به عرف و رسم و رسوم آنان بوده است
گفتنی است معادل عمامه برای زنان عبارت از مقنعه بود که آن نیز بسان دستار، دور سر پیچیده میشد (شبیه پیچهای که زنان اقوام ایرانی دور سر میبندند)
@rahenow 🗿👈
(امیر ترکاشوند ۱۴۰۱/۰۸/۲۷)
بله درست است که پیامبر و نیز حضرت علی و دیگر یاران پیامبر عمامه/دستار بر سر داشتند
اما خب ابولهب و ابوسفیان و ابنملجم و عمر سعد و شمر و یزید و خولی نیز عمامه بر سر داشتند!!
این! یعنی عمامه، لباس رایج آن زمان بوده (العمامة تیجان العرب!!) که مؤمن و مشرک و منافق و مکی و مدنی، همه استفاده میکردند!
بنابراین عمامه لباس دین و تبلیغ نبوده و پیامبر (ص) پوشیدن آن را ابداع نکرد بلکه پوششی مربوط به عرف و رسم و رسوم آنان بوده است
گفتنی است معادل عمامه برای زنان عبارت از مقنعه بود که آن نیز بسان دستار، دور سر پیچیده میشد (شبیه پیچهای که زنان اقوام ایرانی دور سر میبندند)
@rahenow 🗿👈
جریان کشته شدن محمد الدره، نوجوان 12 فلسطینی در سال 2000 را به خاطر دارید؟ یادم است که صدا و سیما کچلمان کرد بسکه گزارشهای مختلفی درباره این حادثه پخش کرد و شب و روز تاکید داشت که اسرائیلیها یک نوجوان فلسطینی را در آغوش پدرش کشتند! حالا به جزئیات حادثه و این احتمال که بر اساس برخی شواهد محمد بر اثر شلیک گلوله از طرف خود فلسطینیها کشته شد کاری نداریم.
اما دیشب یک کودک 9 ساله به نام کیان پیرفلک در ایذه به ضرب گلوله کشته شد! آن هم هنگامی که با پدرش بود. جزئیات ماجرا نیز همگی میدانید و خود میتوانید متوجه شوید کدام روایت درست و کدام دروغ است.
72 6D
@rahenow 🗿👈
اما دیشب یک کودک 9 ساله به نام کیان پیرفلک در ایذه به ضرب گلوله کشته شد! آن هم هنگامی که با پدرش بود. جزئیات ماجرا نیز همگی میدانید و خود میتوانید متوجه شوید کدام روایت درست و کدام دروغ است.
72 6D
@rahenow 🗿👈
تراژدی آبان ۹۸ و درسی که نظام نگرفت
✍️ صادق زیباکلام
کشتار تاسفآور آبان۹۸ بدون تردید یکی از نقاط عطف ج.ا است.
هر قدر که از این ضایعۀ خونین اسفبار میگذرد، اهمیت آن و اینکه جوی خونی که در آبان۹۸ براه افتاد، یک نقطۀ عطفی در جمهوری اسلامی شد، بیشتر و بیشتر آشکار میشود. آن کشتار، شکافی میان مردم و نظام ایجاد کرد که دیگر پر نشد.
بگذریم که نظام هم هیچوقت در صدد ترمیم آن شکاف بر نیامد. آنچنان خود را مقتدر و نیرومند میدید که حتی فکر دلجویی از قربانیان آن کشتار هم به مخیلهاش خطور نکرد. درحالیکه آبان۹۸ میتوانست درسهای مهمی به نظام بدهد.
درسهایی که اگر نظام حداقل برخی از آنها را گرفته بود، شاید بحران فعلی بروز نمیکرد؛ یا دست کم ابعاد آن اینگونه گسترده و عمیق نمیشد.
غرور و اعتماد بنفس نظام آنقدر بالا بود که خود را بینیاز از هر درس گرفتنی تصور میکرد و نهتنها هیچ درسی حاضر نشد از آبان۹۸ بگیرد، بلکه با تبختر همان سیاستها را با شدت و حدت بیشتری همچنان ادامه داد.
@rahenow 🗿👈
✍️ صادق زیباکلام
کشتار تاسفآور آبان۹۸ بدون تردید یکی از نقاط عطف ج.ا است.
هر قدر که از این ضایعۀ خونین اسفبار میگذرد، اهمیت آن و اینکه جوی خونی که در آبان۹۸ براه افتاد، یک نقطۀ عطفی در جمهوری اسلامی شد، بیشتر و بیشتر آشکار میشود. آن کشتار، شکافی میان مردم و نظام ایجاد کرد که دیگر پر نشد.
بگذریم که نظام هم هیچوقت در صدد ترمیم آن شکاف بر نیامد. آنچنان خود را مقتدر و نیرومند میدید که حتی فکر دلجویی از قربانیان آن کشتار هم به مخیلهاش خطور نکرد. درحالیکه آبان۹۸ میتوانست درسهای مهمی به نظام بدهد.
درسهایی که اگر نظام حداقل برخی از آنها را گرفته بود، شاید بحران فعلی بروز نمیکرد؛ یا دست کم ابعاد آن اینگونه گسترده و عمیق نمیشد.
غرور و اعتماد بنفس نظام آنقدر بالا بود که خود را بینیاز از هر درس گرفتنی تصور میکرد و نهتنها هیچ درسی حاضر نشد از آبان۹۸ بگیرد، بلکه با تبختر همان سیاستها را با شدت و حدت بیشتری همچنان ادامه داد.
@rahenow 🗿👈
مادر کیان میگوید فرزندم را ماموران کشتهاند
خبرگزاری فارس نوشت:
🔹در حوادث تلخ سه روز گذشته حدود ۲۲ نفر از مردم و نیروهای حافظ امنیت توسط تروریستها و اغتشاشگران کشته و شهید شدند. یکی از تلخترین حادثهها مربوط به کیان پیرفلک کودک ۹ ساله است.
🔹اما خانم مولایی، مادر کیان معتقد است فرزندش را ماموران کشتهاند. او میگوید ماموران برای امنیتشان به آنها توصیه کردهاند که به سمت اغتشاشگران نروند و هنگامی که دور زدند همانها به ماشینشان تیراندازی کردهاند.
🔹پلیس بارها اعلام کرده است که در اغتشاشات از سلاح جنگی استفاده نمی کند. پلیس بارها اعلام کرده در اغتشاشات از سلاح جنگی استفاده نمیکند. از ادعای خانم مولایی نیز هیچ سندی منتشر نشده است درحالی که چنین اتفاقاتی منطقا نمیتواند توسط دوربین موبایلهای چند صد نفر از حاضرین که در میدان بودهاند ثبت نشده باشد.
@rahenow 🗿👈
خبرگزاری فارس نوشت:
🔹در حوادث تلخ سه روز گذشته حدود ۲۲ نفر از مردم و نیروهای حافظ امنیت توسط تروریستها و اغتشاشگران کشته و شهید شدند. یکی از تلخترین حادثهها مربوط به کیان پیرفلک کودک ۹ ساله است.
🔹اما خانم مولایی، مادر کیان معتقد است فرزندش را ماموران کشتهاند. او میگوید ماموران برای امنیتشان به آنها توصیه کردهاند که به سمت اغتشاشگران نروند و هنگامی که دور زدند همانها به ماشینشان تیراندازی کردهاند.
🔹پلیس بارها اعلام کرده است که در اغتشاشات از سلاح جنگی استفاده نمی کند. پلیس بارها اعلام کرده در اغتشاشات از سلاح جنگی استفاده نمیکند. از ادعای خانم مولایی نیز هیچ سندی منتشر نشده است درحالی که چنین اتفاقاتی منطقا نمیتواند توسط دوربین موبایلهای چند صد نفر از حاضرین که در میدان بودهاند ثبت نشده باشد.
@rahenow 🗿👈
✅انفجاری که بالاخره رخ داد!
✍🏻شهاب الدین حائری شیرازی:
مدتهاست خیرخواهان هشدار می دهند که نکنید صبر مردم هم حدی دارد!
🔻وقتی گرانی ها سرسام آور شد.
🔻وقتی دارایی این مردم پریشان خرج مقاصدانقلابی بی سر وته شد!
🔻وقتی مشارکت در انتخابات بواسطه حذف کاندیداها پائین آمد.
🔻وقتی منتقدین را کوفتید و متملقان را نواختید!
🔻وقتی مصداق این کلام امیر مومنان شدید که: چهار عامل باعث شکست «دولتها» میشود:
۱-ضایع کردن اصول (مسائل مهم)
۲-سرگرم شدن به فروع (امور کم اهمیت)
۳-به کار گماردن آدمهای پست
۴-کنار گذاردن انسانهای فاضل
▪️این مردم صبور را کمتر دیوانهای میتوانست به خیابان بکشاند اما شما توانستید!
@rahenow 🗿👈
✍🏻شهاب الدین حائری شیرازی:
مدتهاست خیرخواهان هشدار می دهند که نکنید صبر مردم هم حدی دارد!
🔻وقتی گرانی ها سرسام آور شد.
🔻وقتی دارایی این مردم پریشان خرج مقاصدانقلابی بی سر وته شد!
🔻وقتی مشارکت در انتخابات بواسطه حذف کاندیداها پائین آمد.
🔻وقتی منتقدین را کوفتید و متملقان را نواختید!
🔻وقتی مصداق این کلام امیر مومنان شدید که: چهار عامل باعث شکست «دولتها» میشود:
۱-ضایع کردن اصول (مسائل مهم)
۲-سرگرم شدن به فروع (امور کم اهمیت)
۳-به کار گماردن آدمهای پست
۴-کنار گذاردن انسانهای فاضل
▪️این مردم صبور را کمتر دیوانهای میتوانست به خیابان بکشاند اما شما توانستید!
@rahenow 🗿👈
جمهوری اسلامی و خروج از حدود انسانیت
✍مصطفی مهرآئین
۱.آنچه اینروزها دستگاه سرکوب جمهوری اسلامی انجام می دهد نه دفاع از یک نظم سیاسی مستقر و نه مقابله با یک جنبش انقلابی است. آنچه شاهد آن هستیم چیزی جز انسان کشی و ارتکاب جنایت و شرارت و رذالت نیست. به تعبیر قرآن، جان را خدا می دهد و خدا می گیرد.
هیچ حقیقت یا موجودی نمی تواند به جای خداوند بنشیند و جان انسان های بیگناه را بگیرد.
از اینرو، در مقابل اعمال این جنایت ها نمی توان و نباید ساکت بود: نه غم نان، نه غم شهرت، نه غم قدرت، و نه حتی غم وفاداری به نظام سیاسی موجود نباید مانع از حقیقت گویی ما و اعتراض ما به مجموعه اعمال و رفتارهای دستگاه سرکوب نظام سیاسی موجود شود.
۲.هیچ نظام سیاسی یک نظام سیاسی فراتاریخی یا فراطبیعی و مقدس نیست. تاریخ انسان تاریخ تجربه نظام های سیاسی بسیاری است که آمده و رفته اند.
اگر مردم یک جامعه به هر دلیل یک نظام سیاسی را نخواهند و آن نظام سیاسی را مشروع ندانند، آن نظام سیاسی راهی جز ترک قدرت و کنار رفتن از حوزه مدیریت سیاسی جامعه ندارد.
اگر مردم جامعه ایران خواهان کنار رفتن جمهوری اسلامی و پایان بخشیدن به این نظام سیاسی هستند تنها وظیفه همه مردم کمک به این گذار سیاسی و تاسیس یک نظام سیاسی جدید است که باز همه مردم می توانند در آن به ایفای نقش بپردازند. هر گونه مقاومت در مقابل این مسیر نتیجه ای جز نابودی این سرزمین ندارد.
هیچ حقیقتی بالاتر از حیات اجتماعی این سرزمین نیست.
جنایت دستگاه سرکوب در کشتن مردم بیگناه و بی دفاع ایران چیزی جز نابود کردن بخشی از حیات این سرزمین نیست که باید به هر شکل ممکن در مقابل آن ایستاد و نامشروع و غیر انسانی بودن آن را روایت کرد.
@rahenow 🗿👈
✍مصطفی مهرآئین
۱.آنچه اینروزها دستگاه سرکوب جمهوری اسلامی انجام می دهد نه دفاع از یک نظم سیاسی مستقر و نه مقابله با یک جنبش انقلابی است. آنچه شاهد آن هستیم چیزی جز انسان کشی و ارتکاب جنایت و شرارت و رذالت نیست. به تعبیر قرآن، جان را خدا می دهد و خدا می گیرد.
هیچ حقیقت یا موجودی نمی تواند به جای خداوند بنشیند و جان انسان های بیگناه را بگیرد.
از اینرو، در مقابل اعمال این جنایت ها نمی توان و نباید ساکت بود: نه غم نان، نه غم شهرت، نه غم قدرت، و نه حتی غم وفاداری به نظام سیاسی موجود نباید مانع از حقیقت گویی ما و اعتراض ما به مجموعه اعمال و رفتارهای دستگاه سرکوب نظام سیاسی موجود شود.
۲.هیچ نظام سیاسی یک نظام سیاسی فراتاریخی یا فراطبیعی و مقدس نیست. تاریخ انسان تاریخ تجربه نظام های سیاسی بسیاری است که آمده و رفته اند.
اگر مردم یک جامعه به هر دلیل یک نظام سیاسی را نخواهند و آن نظام سیاسی را مشروع ندانند، آن نظام سیاسی راهی جز ترک قدرت و کنار رفتن از حوزه مدیریت سیاسی جامعه ندارد.
اگر مردم جامعه ایران خواهان کنار رفتن جمهوری اسلامی و پایان بخشیدن به این نظام سیاسی هستند تنها وظیفه همه مردم کمک به این گذار سیاسی و تاسیس یک نظام سیاسی جدید است که باز همه مردم می توانند در آن به ایفای نقش بپردازند. هر گونه مقاومت در مقابل این مسیر نتیجه ای جز نابودی این سرزمین ندارد.
هیچ حقیقتی بالاتر از حیات اجتماعی این سرزمین نیست.
جنایت دستگاه سرکوب در کشتن مردم بیگناه و بی دفاع ایران چیزی جز نابود کردن بخشی از حیات این سرزمین نیست که باید به هر شکل ممکن در مقابل آن ایستاد و نامشروع و غیر انسانی بودن آن را روایت کرد.
@rahenow 🗿👈