@rahenow
566 subscribers
15.8K photos
10.4K videos
352 files
2.92K links
#راه_نو
انسان‌ها تا آگاه نشده‌اند هیچ‌گاه عصیان نمی‌کنند و تا عصیان نکنند نمیتوانند آگاه شوند.
Download Telegram
🔴خواهر حسین رونقی: پزشکان گفته‌اند حسین تا ۵ روز می‌تواند دوام بیاورد

@rahenow 🗿👈
این روزها وقتی چشمم به روزنامه کیهان می افته
یاد این جمله معروف نویسنده چینی لو شون میافتم که میگفت...


" دروغهایی که با جوهر نوشته می شوند
هرگز نمیتواند واقعیتهایی که با خون نوشته شده را پنهان کند "

Lu xun لو شون نویسنده معروف چینی

@rahenow 🗿👈
🔴جزییات حمله متقابل در اصفهان

در «عملیات متقابل» اصفهان ۸ نفر مجروح شده‌ا‌ند که از این تعداد هفت نفر از نیروهای فراجا و یک نفر از نیروهای بسیجی بوده است

حوالی ساعت ۲۱ چند نفر با سه دستگاه موتور‌سیکلت به ‌حوزه مقاومت بسیج ۱۰ امام علی النقی (ع) خانه اصفهان حمله کرده و نیروهای مستقر در آنجا‌ را به رگبار بسته و متواری شدند./تسنیم

@rahenow 🗿👈
مهدوی کیا هم دعوت فیفا را رد کرد

🔻در حالی که تمامی سفرای جام جهانی فوتبال از فردا برای بازی افتتاحیه و مرحله گروهی مسابقات وارد قطر میشوند، مهدی مهدوی کیا سفر خود به قطر را کنسل کرد.

🔻پیش از این علی دایی و جواد نکونام دعوت فیفا برای حضور در قطر را رد کرده بودند.

@rahenow 🗿👈
#‌هنگامه_قاضیانی، بازیگر معروف، در پستی اینستاگرامی نوشت: «از ظلم به بچه‌های‌ فلسطین گفتین اما به نام حکومت بچه‌کش نامتان در تاریخ ثبت شد. ۵۲ کودک رو در زمان کوتاهی به قتل رسوندین... چقدر کودک و نوجوان و جوان کشتید، خون ریختن کافی نیست؟ بیزارم از نامتون، چهره کریه تاریخی‌تون»

@rahenow 🗿👈
🔴 زدی ضربتی، ضربتی نوش کن...😉

@rahenow 🗿👈
برای کیان پیرفلک
طرح از مانا نیستانی   
#مهسا_امینی
@rahenow 🗿👈
آیا عمامه لباس پیامبر است؟

(امیر ترکاشوند ۱۴۰۱/۰۸/۲۷)

بله درست است که پیامبر و نیز حضرت علی و دیگر یاران پیامبر عمامه/دستار بر سر داشتند

اما خب ابولهب و ابوسفیان و ابن‌ملجم و عمر سعد و شمر و یزید و خولی نیز عمامه بر سر داشتند!!

این! یعنی عمامه، لباس رایج آن زمان بوده (العمامة تیجان العرب!!) که مؤمن و مشرک و منافق و مکی و مدنی، همه استفاده می‌کردند!

بنابراین عمامه لباس دین و تبلیغ نبوده و پیامبر (ص) پوشیدن آن را ابداع نکرد بلکه پوششی مربوط به عرف و رسم و رسوم آنان بوده است

گفتنی است معادل عمامه برای زنان عبارت از مقنعه بود که آن نیز بسان دستار، دور سر پیچیده می‌شد (شبیه پیچه‌ای که زنان اقوام ایرانی دور سر می‌بندند)

@rahenow 🗿👈
جریان کشته شدن  محمد الدره، نوجوان 12 فلسطینی در سال 2000 را به خاطر دارید؟ یادم است که صدا و سیما کچلمان کرد بسکه گزارش‌های مختلفی درباره این حادثه پخش کرد و شب و روز تاکید داشت که اسرائیلی‌ها یک نوجوان فلسطینی را در آغوش پدرش کشتند! حالا به جزئیات حادثه و این احتمال که بر اساس برخی شواهد محمد بر اثر شلیک گلوله از طرف خود فلسطینی‌ها کشته شد کاری نداریم.

اما دیشب یک کودک 9 ساله به نام کیان پیرفلک در ایذه به ضرب گلوله کشته شد! آن هم هنگامی که با پدرش بود. جزئیات ماجرا نیز همگی می‌دانید و خود می‌توانید متوجه شوید کدام روایت درست و کدام دروغ است.

72 6D
@rahenow 🗿👈
تراژدی آبان ۹۸ و درسی که نظام نگرفت

✍️ صادق زیباکلام

کشتار تاسف‌آور آبان۹۸ بدون تردید یکی از نقاط عطف ج.ا است.

هر قدر که از این ضایعۀ خونین اسف‌بار می‌گذرد، اهمیت آن و اینکه جوی خونی که در آبان۹۸ براه افتاد، یک نقطۀ عطفی در جمهوری اسلامی شد، بیشتر و بیشتر آشکار می‌شود. آن کشتار، شکافی میان مردم و نظام ایجاد کرد که دیگر پر نشد.

بگذریم که نظام هم هیچوقت در صدد ترمیم آن شکاف بر نیامد. آنچنان خود را مقتدر و نیرومند می‌دید که حتی فکر دلجویی از قربانیان آن کشتار هم به مخیله‌اش خطور نکرد. درحالی‌که آبان۹۸ می‌توانست درس‌های مهمی به نظام بدهد.

درس‌هایی که اگر نظام حداقل برخی از آن‌ها را گرفته بود، شاید بحران فعلی بروز نمی‌کرد؛ یا دست کم ابعاد آن اینگونه گسترده و عمیق نمی‌شد.

غرور و اعتماد بنفس نظام آنقدر بالا بود که خود را بی‌نیاز از هر درس گرفتنی تصور می‌کرد و نه‌تنها هیچ درسی حاضر نشد از آبان۹۸ بگیرد، بلکه با تبختر همان سیاست‌ها را با شدت و حدت بیشتری همچنان ادامه داد.
@rahenow 🗿👈
مادر کیان می‌گوید فرزندم را ماموران کشته‌اند

خبرگزاری فارس نوشت:
🔹در حوادث تلخ سه روز گذشته حدود ۲۲ نفر از مردم و نیروهای حافظ امنیت توسط تروریست‌ها و اغتشاشگران کشته و شهید شدند. یکی از تلخ‌ترین حادثه‌ها مربوط به کیان پیرفلک کودک ۹ ساله است.
🔹اما خانم مولایی، مادر کیان معتقد است فرزندش را ماموران کشته‌اند. او می‌گوید ماموران برای امنیتشان به آنها توصیه کرده‌اند که به سمت اغتشاشگران نروند و هنگامی که دور زدند همان‌ها به ماشینشان تیراندازی کرده‌اند.
🔹پلیس بارها اعلام کرده است که در اغتشاشات از سلاح جنگی استفاده نمی کند. پلیس بارها اعلام کرده در اغتشاشات از سلاح جنگی استفاده نمی‌کند. از ادعای خانم مولایی نیز هیچ سندی منتشر نشده است درحالی که چنین اتفاقاتی منطقا نمی‌تواند توسط دوربین موبایل‌های چند صد نفر از حاضرین که در میدان بوده‌اند ثبت نشده باشد.

@rahenow 🗿👈
انفجاری که بالاخره رخ داد!

✍🏻شهاب الدین حائری شیرازی:

مدتهاست خیرخواهان هشدار می دهند که نکنید صبر مردم هم حدی دارد!

🔻وقتی گرانی ها سرسام آور شد.

🔻وقتی دارایی این مردم پریشان خرج مقاصدانقلابی بی سر وته شد!

🔻وقتی مشارکت در انتخابات بواسطه حذف کاندیداها پائین آمد.

🔻وقتی منتقدین را کوفتید و متملقان را نواختید!

🔻وقتی مصداق این کلام امیر مومنان شدید که: چهار  عامل باعث شکست «دولت‌ها» می‌شود:

۱-ضایع کردن اصول (مسائل مهم)
۲-سرگرم شدن به فروع (امور کم اهمیت)
۳-به کار گماردن آدم‌های پست
۴-کنار گذاردن انسان‌های فاضل

▪️این مردم صبور را کمتر دیوانه‌ای می‌توانست به خیابان بکشاند اما شما توانستید!

@rahenow 🗿👈
جمهوری اسلامی و خروج از حدود انسانیت

مصطفی مهرآئین

۱.آنچه اینروزها دستگاه سرکوب جمهوری اسلامی انجام می دهد نه دفاع از یک نظم سیاسی مستقر و نه مقابله با یک جنبش انقلابی است. آنچه شاهد آن هستیم چیزی جز انسان کشی و ارتکاب جنایت و شرارت و رذالت نیست. به تعبیر قرآن، جان را خدا می دهد و خدا می گیرد.
هیچ حقیقت یا موجودی نمی تواند به جای خداوند بنشیند و جان انسان های بیگناه را بگیرد.

از اینرو، در مقابل اعمال این جنایت ها نمی توان و نباید ساکت بود: نه غم نان، نه غم شهرت، نه غم قدرت، و نه حتی غم وفاداری به نظام سیاسی موجود نباید مانع از حقیقت گویی ما و اعتراض ما به مجموعه اعمال و رفتارهای دستگاه سرکوب نظام سیاسی موجود شود.

۲.هیچ نظام سیاسی یک نظام سیاسی فراتاریخی یا فراطبیعی و مقدس نیست. تاریخ انسان تاریخ تجربه نظام های سیاسی بسیاری است که آمده و رفته اند.
اگر مردم یک جامعه به هر دلیل یک نظام سیاسی را نخواهند و آن نظام سیاسی را مشروع ندانند، آن نظام سیاسی راهی جز ترک قدرت و کنار رفتن از حوزه مدیریت سیاسی جامعه ندارد.

اگر مردم جامعه ایران خواهان کنار رفتن جمهوری اسلامی و پایان بخشیدن به این نظام سیاسی هستند تنها وظیفه همه مردم کمک به این گذار سیاسی و تاسیس یک نظام سیاسی جدید است که باز همه مردم می توانند در آن به ایفای نقش بپردازند. هر گونه مقاومت در مقابل این مسیر نتیجه ای جز نابودی این سرزمین ندارد.
هیچ حقیقتی بالاتر از حیات اجتماعی این سرزمین نیست.

جنایت دستگاه سرکوب در کشتن مردم بیگناه و بی دفاع ایران چیزی جز نابود کردن بخشی از حیات این سرزمین نیست که باید به هر شکل ممکن در مقابل آن ایستاد و نامشروع و غیر انسانی بودن آن را روایت کرد.

@rahenow 🗿👈
کی ام من ؟ تُرکی از بوشهر شاید کُردِ سمنانم
و اهل اردبیلم ساکن ملک لرستانم

لرم اما برادرها در آذربایجان دارم
بلوچم من که دلشاد از درختستان گیلانم

یکی از بختیاری های یزدم ساکن سقز
یکی از ایل قشقایی که اهل شهر کرمانم

نژادم بویری و دوستدار مردم قزوین
تبارم اصفهانی و خودم اهل گلستانم

دلم مازندرانی بود و با البرز میجوشید
خودم شیرازی ام دیوانه ی ایلام و مهرانم

من از اعراب خوزستانم و اهل اراک اما
به کرمانشاه می یابی مرا چاقوی زنجانم

نهاوندم ، که جولانگاه بهزادان وندادم
شبانگاهان نگاهم کن که روشن چون خراسانم

من از اطراف قم بر خاک هرمزگان زدم بوسه
همان سالی که گفتم رهسپار شهر تهرانم

سرشتم همچو بادی در سراپای وطن جاری ست
چی ام ؟ خاکستری سرخ از اجاق ملک ایرانم

#محسن_ایمانی

@rahenow 🗿👈
‏در اسلام فقط یک بار نظرسنجی صورت گرفته و آن زمانی بود که از شتر خواستند محل ساخت مسجد را نشان دهد.
تمام خرد انسان در دو کلمه خلاصه شده است: صبر و امید.
کسی که مبارزه کردن نمی‌داند بدبختی‌هایش را سرنوشت می‌نامد.

مبارزه کن ! و شکست را نپذیر...
زندگی‌ات همانی خواهد شد که آرزویش را داشتی
بترس از تیربارانِ ضعیفان در کمینِ شب
که هر کو هست نالان تر، قوی تر زخمِ پیکانش

حذر کن ز آهِ مظلومی که بیدار است و خون باران
تو شب خفته، به بالینِ تو سیل آید زِ بارانش

زِ تعجیلِ قضای بد، پناهی ساز کَاندر پِی
به خاک اَفکنده‌ای داری که لرزد عَرش ز افغانش

  
#خاقانی_شروانی

@rahenow 🗿👈