اگر در جمعی عرق خور مشغول نمازشوید،هیچ آسیبی نخواهید دید.اما اگر در جمعی نماز خوان ب عرق خوردن بنشینید نماز راشکسته میخوانند تا زودتر شکمتان را پاره کنند،،،، به همین دلیل قدرت نباید در دست دینداران باشد
مثلا خواستند جلوی خروج سرمایه انسانی تحصیل کرده را از کشور بگیرند، هزینه آزادسازی مدرک رو بالا بردند. برای آزاد کردن مدارک تا مقطع دکتری در ایران باید ۲۰۰ میلیون هزینه کنید.
خب دیگه کلا کسی دانشگاه نمیره! همه بعد از دبیرستان مهاجرت میکنن. هم بصرفهتره هم.
البته گزینه میمونیم میجنگیم ایرانو پس میگیریم هم بد نیست، برای آیندهشون بهتره
@rahenow 🗿👈
خب دیگه کلا کسی دانشگاه نمیره! همه بعد از دبیرستان مهاجرت میکنن. هم بصرفهتره هم.
البته گزینه میمونیم میجنگیم ایرانو پس میگیریم هم بد نیست، برای آیندهشون بهتره
@rahenow 🗿👈
دیکتاتورها به کلمه رفراندوم حساسیت دارند
رفراندوم یعنی حق انتخاب برای من، شما و حتی ایشان. برای همه. یادآوری رفراندوم انگشت گذاشتن بر نقطهی حساس روحی دیکتاتورهاست.
دیکتاتورها در برابر این واژه ضعف دارند. برافروخته میشوند. رو ترش میکنند، ژست میگیرند و تلخی و تندی نشان میدهند. از آنجا که به خیال باطلشان تا ابد در جایگاه خود پابرجا هستند تاب هیچ رقیبی را ندارند. آن کس را که در برابر نظراتشان بگوید " آری " بر خان بالا مینشانند و مدام بر او بذل و بخشش میکنند و آن کس را که گفت "نه" به نامآورترین سرسپردگان و قلدرانشان حواله میدهند تا بگیرند، ببندند و به حسابش برسند. خود نیز میروند پی بازی "کی بود کی بود من نبودم."
در برابر ویرانی و خرابیها هم به احدی پاسخگو نیستند. معنای رفراندوم ایستدادن به چنین مردمانی است. بگذار آنها را خوش نیاید. بگذار تا میتوانند به کلمه رفراندوم حساس باشند. بنا نیست من و شما از کمترین حقوق انسانی که قوانین بشری بر ما روا داشته است چشمپوشی کنیم. هر گام که عقب بنشینیم، دیکتاتور چند گام پیش میآید. خصلتشان همین است.
@rahenow 🗿👈
رفراندوم یعنی حق انتخاب برای من، شما و حتی ایشان. برای همه. یادآوری رفراندوم انگشت گذاشتن بر نقطهی حساس روحی دیکتاتورهاست.
دیکتاتورها در برابر این واژه ضعف دارند. برافروخته میشوند. رو ترش میکنند، ژست میگیرند و تلخی و تندی نشان میدهند. از آنجا که به خیال باطلشان تا ابد در جایگاه خود پابرجا هستند تاب هیچ رقیبی را ندارند. آن کس را که در برابر نظراتشان بگوید " آری " بر خان بالا مینشانند و مدام بر او بذل و بخشش میکنند و آن کس را که گفت "نه" به نامآورترین سرسپردگان و قلدرانشان حواله میدهند تا بگیرند، ببندند و به حسابش برسند. خود نیز میروند پی بازی "کی بود کی بود من نبودم."
در برابر ویرانی و خرابیها هم به احدی پاسخگو نیستند. معنای رفراندوم ایستدادن به چنین مردمانی است. بگذار آنها را خوش نیاید. بگذار تا میتوانند به کلمه رفراندوم حساس باشند. بنا نیست من و شما از کمترین حقوق انسانی که قوانین بشری بر ما روا داشته است چشمپوشی کنیم. هر گام که عقب بنشینیم، دیکتاتور چند گام پیش میآید. خصلتشان همین است.
@rahenow 🗿👈
🔻 دستور رهبر برای «بیآبرو» کردن
✍️ حسین باستانی
در بولتن محرمانه خبرگزاری فارس که اخیرا خبرساز شده، نقل قولی از رهبر جمهوری اسلامی در خصوص امام جمعه اهل سنت زاهدان آمده که به این شرح است: «در جریان بررسی موضوع اغتشاشات در زاهدان، مولوی عبدالحمید نباید بازداشت شود، بلکه باید بیآبرو شود.»
این حد از بیپروایی در «بیآبرو» کردن دیگران، اگرچه در نگاه اول عجیب به نظر میآید، ولی درواقع تکرار صریح نگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی در تجویز «بهتان» علیه روحانیون مخالف دیدگاههای اوست.
او در آخرین سخنرانی از مجموعه سیزدهگانه سخنرانی های بهمن ۱۳۴۸ خود در نجف، که بعدها به صوت کتاب «ولایت فقیه» تدوین شد، تصریح کرد که نسبت دروغ دادن به «علمای سوء» (اشاره به روحانیون همسو با حکومت پهلوی) مباح است: «در یک روایتی، در بعضی [روایات] است که الان یادم نیست کجاست، آمده که تهمت به آنها -این تهمتی که از گناهان کبیره است- در یک همچین مواردی گاهی وقت ها جایز می شود، گاهی وقت ها واجب می شود؛ که این آخوند اگر آبرویی داشته باشد ساقط شود در جمعیت.»
بیاخلاقی های رایج در جمهوری اسلامی ایران «تصادفی» نیستند: عمدتا پشتگرم به چارچوبی نظری هستند که از حمایت «راس» نظام برخوردارند.
@rahenow 🗿👈
✍️ حسین باستانی
در بولتن محرمانه خبرگزاری فارس که اخیرا خبرساز شده، نقل قولی از رهبر جمهوری اسلامی در خصوص امام جمعه اهل سنت زاهدان آمده که به این شرح است: «در جریان بررسی موضوع اغتشاشات در زاهدان، مولوی عبدالحمید نباید بازداشت شود، بلکه باید بیآبرو شود.»
این حد از بیپروایی در «بیآبرو» کردن دیگران، اگرچه در نگاه اول عجیب به نظر میآید، ولی درواقع تکرار صریح نگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی در تجویز «بهتان» علیه روحانیون مخالف دیدگاههای اوست.
او در آخرین سخنرانی از مجموعه سیزدهگانه سخنرانی های بهمن ۱۳۴۸ خود در نجف، که بعدها به صوت کتاب «ولایت فقیه» تدوین شد، تصریح کرد که نسبت دروغ دادن به «علمای سوء» (اشاره به روحانیون همسو با حکومت پهلوی) مباح است: «در یک روایتی، در بعضی [روایات] است که الان یادم نیست کجاست، آمده که تهمت به آنها -این تهمتی که از گناهان کبیره است- در یک همچین مواردی گاهی وقت ها جایز می شود، گاهی وقت ها واجب می شود؛ که این آخوند اگر آبرویی داشته باشد ساقط شود در جمعیت.»
بیاخلاقی های رایج در جمهوری اسلامی ایران «تصادفی» نیستند: عمدتا پشتگرم به چارچوبی نظری هستند که از حمایت «راس» نظام برخوردارند.
@rahenow 🗿👈
🔸یک دهه فریب که شما باور کنید حجاب پاشنه آشیل حکومت است
این عکسها که در فضای مجازی دست به دست میشوند، عکس سیما سهیمپور، دختر سرپرست اداره ارشاد #آبادان است و شما یک دهه برای #فاندهای_یواشکی هشتگ زدید!
@rahenow 🗿👈
این عکسها که در فضای مجازی دست به دست میشوند، عکس سیما سهیمپور، دختر سرپرست اداره ارشاد #آبادان است و شما یک دهه برای #فاندهای_یواشکی هشتگ زدید!
@rahenow 🗿👈
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴🔴🔴دختر سبزپوش حامی جمهوری اسلامی فرزند کدام مقام دولتی است؟
ایشون سیما سهیمپور دختر مسعود سهیمپور سرپرست سازمان فرهنگ و ارشاد آبادان هستند 😊
#سڪـــــــوت_ممنــــــوع
#مهسا_امینی
@rahenow 🗿👈
ایشون سیما سهیمپور دختر مسعود سهیمپور سرپرست سازمان فرهنگ و ارشاد آبادان هستند 😊
#سڪـــــــوت_ممنــــــوع
#مهسا_امینی
@rahenow 🗿👈
# دشمن
*دشمن وارد تهران و کردستان و بلوچستان شده است.*
*دشمن وارد جوانرود و ایذه و ایرانشهر شده است۰*
*دشمن وارد دانشگاه شریف شده است.*
*دشمن وارد دانشگاه الزهرا شده است.*
*دشمن وارد نیشکرهای خوزستان شده است.*
*دشمن وارد دبیرستان ها شده است.*
*دشمن وارد عبای مولوی عبدالحمید و بعضیهای دیگر شده است.*
*دشمن بعضی جوان ها را فریب داده است.*
*دشمن وارد فوتبال شده است.*
*دشمن وارد سینما و موسیقی و کتابها و روزنامههای مردمی شده است۰*
*دشمن بسیاری از مغازهها را بسته است۰*
*و نمایندگان مجلس قاطعانه درخواست اعدام دشمنان را امضاء کرده اند.*
*درست، اینان همه دشمنند و خیلیهای دیگر ...*
*اما دشمنان کی؟ و از کدام سوراخ و رخنه خودشان را به عمق کشور رسانده اند؟*
*آری :*
*دشمن از راه کولبرها می آید.*
*دشمن سوار ماشین سوخت برها می آید۰*
*دشمن از جای خالی نخبه های مهاجر و با هواپیماهایی که پر می روند و خالی می آیند، می آید.*
*دشمن از جای خالی ممنوع الکارهای سینما و موسیقی می آید.*
*دشمن از بازار لق دلار و سکه می آید.*
*دشمن از وسط ادبیات خام و سخیفی می آید که از رسانه ملی با صدای بلند می گوید «هر کس نمی خواهد جمع کند برود.»*
*دشمن از جای خالی یک رسانه مورد اعتماد می آید.*
*دشمن از دفتر مدیران نابلد می آید.*
*دشمن از میان سیاست های پخمه پروری و انفجار احمقها می آید.*
*دشمن از انتخابات فرمایشی و انتصابات ناشایسته سالار میآید۰*
*دشمن از جاده شکاف طبقاتی می آید.*
*دشمن از بیکاری و فقر و تورم و گرانی می آید۰*
*دشمن از نبود عدالت اجتماعی می آید.*
*دشمن از وسط خشکی زاینده رود میآید۰*
*دشمن از خشکی دریاچه ارومیه می آید۰*
*دشمن از داغ مرگ یوز ایرانی می آید۰*
*دشمن از درزهای از هم گسیخته صداقت و شنوایی می آید.*
*دشمن با گرد و غبار جنوب می آید.*
*دشمن با همین واردات اسباب بازی های پینت بال می آید !*
*دشمن از درون کیسهی اربگهای پراید میآید۰*
*به راستی این دشمن آشنا کیست که تا اعماق خانهها و تهِ جیبها و بُن یخچالها هم لانه کرده است؟!!!*
*دشمنان واقعی ایران و ایرانی چه قوم و چه گروهی هستند .؟*🙄🙄
@rahenow 🗿👈
*دشمن وارد تهران و کردستان و بلوچستان شده است.*
*دشمن وارد جوانرود و ایذه و ایرانشهر شده است۰*
*دشمن وارد دانشگاه شریف شده است.*
*دشمن وارد دانشگاه الزهرا شده است.*
*دشمن وارد نیشکرهای خوزستان شده است.*
*دشمن وارد دبیرستان ها شده است.*
*دشمن وارد عبای مولوی عبدالحمید و بعضیهای دیگر شده است.*
*دشمن بعضی جوان ها را فریب داده است.*
*دشمن وارد فوتبال شده است.*
*دشمن وارد سینما و موسیقی و کتابها و روزنامههای مردمی شده است۰*
*دشمن بسیاری از مغازهها را بسته است۰*
*و نمایندگان مجلس قاطعانه درخواست اعدام دشمنان را امضاء کرده اند.*
*درست، اینان همه دشمنند و خیلیهای دیگر ...*
*اما دشمنان کی؟ و از کدام سوراخ و رخنه خودشان را به عمق کشور رسانده اند؟*
*آری :*
*دشمن از راه کولبرها می آید.*
*دشمن سوار ماشین سوخت برها می آید۰*
*دشمن از جای خالی نخبه های مهاجر و با هواپیماهایی که پر می روند و خالی می آیند، می آید.*
*دشمن از جای خالی ممنوع الکارهای سینما و موسیقی می آید.*
*دشمن از بازار لق دلار و سکه می آید.*
*دشمن از وسط ادبیات خام و سخیفی می آید که از رسانه ملی با صدای بلند می گوید «هر کس نمی خواهد جمع کند برود.»*
*دشمن از جای خالی یک رسانه مورد اعتماد می آید.*
*دشمن از دفتر مدیران نابلد می آید.*
*دشمن از میان سیاست های پخمه پروری و انفجار احمقها می آید.*
*دشمن از انتخابات فرمایشی و انتصابات ناشایسته سالار میآید۰*
*دشمن از جاده شکاف طبقاتی می آید.*
*دشمن از بیکاری و فقر و تورم و گرانی می آید۰*
*دشمن از نبود عدالت اجتماعی می آید.*
*دشمن از وسط خشکی زاینده رود میآید۰*
*دشمن از خشکی دریاچه ارومیه می آید۰*
*دشمن از داغ مرگ یوز ایرانی می آید۰*
*دشمن از درزهای از هم گسیخته صداقت و شنوایی می آید.*
*دشمن با گرد و غبار جنوب می آید.*
*دشمن با همین واردات اسباب بازی های پینت بال می آید !*
*دشمن از درون کیسهی اربگهای پراید میآید۰*
*به راستی این دشمن آشنا کیست که تا اعماق خانهها و تهِ جیبها و بُن یخچالها هم لانه کرده است؟!!!*
*دشمنان واقعی ایران و ایرانی چه قوم و چه گروهی هستند .؟*🙄🙄
@rahenow 🗿👈
اوضاع سفارتخانه های ایران و پاسخ به سئوالات کاربران در مورد تیم حقیقتیاب
طبق اخباری به دست آمده از شاگردانم که در خارج کشور هستند، بعد از اعلام قطعنامه سازمان بین الملل برای تشکیل تیم حقیقتیاب، تمامی کارکنان سفارتخانهها به هراس افتادهاند و سعی می کنند به ایران بازنگردند.
این هراس تا جایی پیش رفته که برخی از آنان می خواهند اعلام پناهندگی کنند.
این در حالیست که هیچ کشوری به کارکنان سفارتخانهها طبق قانون، پناهندگی به آنان تعلق نمیگیرد.
زیر پوست نظام، به وحشت و اضطراب وارد شده است.
طبق گفته رئیس شورای تیم حقیقتیاب تا چند هفته دیگر، این تیم تشکیل میشود و نیازی به اجازه ایران نیز ندارد.
اسناد کشتار به سازمان بین الملل سرازیر شده است.
پاسخ به سئوالات مهم برخی سئوالات کاربران:
۱- آیا ایران میتواند از ورود تیم حقیقتیاب جلوگیری کند؟
پاسخ :
خیر. تیم حقیقتیاب با یک مکانیزم پیشرفته اطلاعاتی، عمل می کند که حکومت ایران نه فناوری آن را دارد، نه میتواند جلوی آنرا بگیرد.
۲- آیا تیم حقیقتیاب توسط حکومت ایران با لابی و پول می توانند آنها را منصرف کنند یا به نفع حکومت رای دهد؟
پاسخ : خیر. چون این تیم مختص به یک کشور یا یک حزب نیست.
این تیم از طریق سازمان بینالملل کار میکند که حتی قبل از تشکیل سازمان بینالملل فعال بودند. بنابراین راه نفوذ جمهوری اسلامی به این تیم کاملا بسته است.
۳- من نمیتوانم به این تیم اعتماد کنم، چون ۴۳ سال است به جز شعار، سازمان بینالملل کاری نکرده است.
پاسخ:
بعد از ۴۳ سال این تیم برای نقض حقوق بشر تشکیل شد و یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب ایران است.
شما می توانید به سرنوشت قزافی و صدامحسین مراجعه کنید که بعد از تشکیل این تیم و نقض حقوق بشر، پس از مدتی حکومت آنها سقوط کرد.
۴- اتهام نقض حقوق بشر می تواند، چه عواقبی برای ایران داشته باشد؟
پاسخ : به طور خودکار، هیچ کشوری در جهان نمی تواند با کشوری که توسط سازمان بینالملل به نقض حقوق بشر متهم شده است، ارتباط بگیرد.
بنابراین همه کشورها، تمامی سفارتخانه و معاملات و سیاست خارجی اقتصادی فرهنگی خود را با آن کشور قطع می کنند.
۵- مرحله بعد از قطع ارتباط کشورها با کشوری که نقض حقوق بشر نموده است چیست ؟
پاسخ: مرحله محاکمه حکام و عوامل آن حکومت است که باید به جنایات خود پاسخ دهند. در دادگاه بینالمللی اگر حاضر به پاسخ نباشند، آسمان آن کشور توسط سازمان بینالملل بسته میشود.
یک اولتیماتوم دریافت می کنند که پاسخگو باشند. اگر پاسخگو نباشند، توسط ناتو، حکومت آن کشور خلع سلاح میشود و حکام آن کشور، دستگیر و به دادگاه کشانده میشوند تا به مجازات رسند.
@rahenow 🗿👈
طبق اخباری به دست آمده از شاگردانم که در خارج کشور هستند، بعد از اعلام قطعنامه سازمان بین الملل برای تشکیل تیم حقیقتیاب، تمامی کارکنان سفارتخانهها به هراس افتادهاند و سعی می کنند به ایران بازنگردند.
این هراس تا جایی پیش رفته که برخی از آنان می خواهند اعلام پناهندگی کنند.
این در حالیست که هیچ کشوری به کارکنان سفارتخانهها طبق قانون، پناهندگی به آنان تعلق نمیگیرد.
زیر پوست نظام، به وحشت و اضطراب وارد شده است.
طبق گفته رئیس شورای تیم حقیقتیاب تا چند هفته دیگر، این تیم تشکیل میشود و نیازی به اجازه ایران نیز ندارد.
اسناد کشتار به سازمان بین الملل سرازیر شده است.
پاسخ به سئوالات مهم برخی سئوالات کاربران:
۱- آیا ایران میتواند از ورود تیم حقیقتیاب جلوگیری کند؟
پاسخ :
خیر. تیم حقیقتیاب با یک مکانیزم پیشرفته اطلاعاتی، عمل می کند که حکومت ایران نه فناوری آن را دارد، نه میتواند جلوی آنرا بگیرد.
۲- آیا تیم حقیقتیاب توسط حکومت ایران با لابی و پول می توانند آنها را منصرف کنند یا به نفع حکومت رای دهد؟
پاسخ : خیر. چون این تیم مختص به یک کشور یا یک حزب نیست.
این تیم از طریق سازمان بینالملل کار میکند که حتی قبل از تشکیل سازمان بینالملل فعال بودند. بنابراین راه نفوذ جمهوری اسلامی به این تیم کاملا بسته است.
۳- من نمیتوانم به این تیم اعتماد کنم، چون ۴۳ سال است به جز شعار، سازمان بینالملل کاری نکرده است.
پاسخ:
بعد از ۴۳ سال این تیم برای نقض حقوق بشر تشکیل شد و یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب ایران است.
شما می توانید به سرنوشت قزافی و صدامحسین مراجعه کنید که بعد از تشکیل این تیم و نقض حقوق بشر، پس از مدتی حکومت آنها سقوط کرد.
۴- اتهام نقض حقوق بشر می تواند، چه عواقبی برای ایران داشته باشد؟
پاسخ : به طور خودکار، هیچ کشوری در جهان نمی تواند با کشوری که توسط سازمان بینالملل به نقض حقوق بشر متهم شده است، ارتباط بگیرد.
بنابراین همه کشورها، تمامی سفارتخانه و معاملات و سیاست خارجی اقتصادی فرهنگی خود را با آن کشور قطع می کنند.
۵- مرحله بعد از قطع ارتباط کشورها با کشوری که نقض حقوق بشر نموده است چیست ؟
پاسخ: مرحله محاکمه حکام و عوامل آن حکومت است که باید به جنایات خود پاسخ دهند. در دادگاه بینالمللی اگر حاضر به پاسخ نباشند، آسمان آن کشور توسط سازمان بینالملل بسته میشود.
یک اولتیماتوم دریافت می کنند که پاسخگو باشند. اگر پاسخگو نباشند، توسط ناتو، حکومت آن کشور خلع سلاح میشود و حکام آن کشور، دستگیر و به دادگاه کشانده میشوند تا به مجازات رسند.
@rahenow 🗿👈
🔴چرا حاکمیت مسیر توسعه را از چینیها نیاموخت؟!
✍️محسن امینزاده
🔸حدود چهل سال پیش به همراه هاشمی رفسنجانی در دیدار با رییس جمهور چین، از عزم این کشور برای ورود به عرصه توسعه جهت جبران عقب ماندگی های خود با همسایه دیرینهشان ژاپن شنیدیم، در دوران پس از انقلاب، چین کمونیست کشور دوست و برادر ایران اسلامی بوده است!
🔸حتی در مقطعی هیاتی به آن سرزمین رفت تا آیین و رموز حکمرانی را از چشم بادامی های فعال در حزب کمونیست چین بیاموزد.
🔸اما چرا ایرانیان حرکت در مسیر توسعه را از چینی ها نیاموختند و چرا ایران توسعه نیافته است؟
🔸تفاوت های چین و ایران در این بازه چهل ساله به شرح زیر بود:
🔸چین دریافت که تعامل سازنده با جهان شرط لازم برای توسعه است. ولی ایران به دنبال انقلاب ۵۷ تقابل با جهان را تمرین میکرد!
🔸چین نظم حاکم بر جهان را پذیرفت (اقتصاد پیش شرط سیاست است) ولی ایران به دنبال آفرینش نظم جدیدی در جهان بود!
🔸چین اختلافات داخلی خود در حزب کمونیست را برای گذار به توسعه کنار گذاشت. ولی ایران به دنبال انقلاب شاهد اوج گرفتن اختلافات داخلی بود!
🔸چین دریافت که رشد اقتصادی بر عدالت اجتماعی مقدم است (عدالت بدون توسعه همان توزیع عادلانه فقر است) ولی در ایران هنوز هم نسبت میان این دو روشن نیست!
🔸چین دریافت که اگر چه رابطه با امریکا توسعه نمیآورد ولی چالش و درافتادن با امریکا قبل از تبدیل شدن هر کشوری به یک ابرقدرت اقتصادی قطعا ضد توسعه است!
🔸چین دریافت که ابتدا اقتصاد خود را بسازد و سپس بر جهان تاثیر بگذارد. ولی ایران ابتدا می خواست جهان را تغییر دهد و سپس خود را بسازد!
🔸چین دریافت که سیاست خارجی باید به اقتصاد داخلی یارانه پرداخت کنند. ولی در ایران هنوز هم اقتصاد داخلی به سیاست خارجی یارانه پرداخت می کند!
🔸چین دریافت که اصول توسعه در سراسر جهان مشترک ولی مدلهای آن متفاوت است. ولی در ایران نه تنها اصول توسعه پذیرفته نشده بلکه موجودیت آن نیز همچنان مورد اختلاف است!
🔸چینیها تاریخ گذشته خود را رها کردند تا آیندهای بهتر را بسازند. ولی در ایران به گذشته تاریخی خود آویختند تا توجیهی برای کاستیهای آینده خود بسازند!
🔸چین شجاعانه اشتباهات خود را پذیرفت تا به توسعه دست یابد. ولی در ایران چهل سال است که انکار یا توجیه اشتباهات ما را رها نمی کند.
@rahenow 🗿👈
✍️محسن امینزاده
🔸حدود چهل سال پیش به همراه هاشمی رفسنجانی در دیدار با رییس جمهور چین، از عزم این کشور برای ورود به عرصه توسعه جهت جبران عقب ماندگی های خود با همسایه دیرینهشان ژاپن شنیدیم، در دوران پس از انقلاب، چین کمونیست کشور دوست و برادر ایران اسلامی بوده است!
🔸حتی در مقطعی هیاتی به آن سرزمین رفت تا آیین و رموز حکمرانی را از چشم بادامی های فعال در حزب کمونیست چین بیاموزد.
🔸اما چرا ایرانیان حرکت در مسیر توسعه را از چینی ها نیاموختند و چرا ایران توسعه نیافته است؟
🔸تفاوت های چین و ایران در این بازه چهل ساله به شرح زیر بود:
🔸چین دریافت که تعامل سازنده با جهان شرط لازم برای توسعه است. ولی ایران به دنبال انقلاب ۵۷ تقابل با جهان را تمرین میکرد!
🔸چین نظم حاکم بر جهان را پذیرفت (اقتصاد پیش شرط سیاست است) ولی ایران به دنبال آفرینش نظم جدیدی در جهان بود!
🔸چین اختلافات داخلی خود در حزب کمونیست را برای گذار به توسعه کنار گذاشت. ولی ایران به دنبال انقلاب شاهد اوج گرفتن اختلافات داخلی بود!
🔸چین دریافت که رشد اقتصادی بر عدالت اجتماعی مقدم است (عدالت بدون توسعه همان توزیع عادلانه فقر است) ولی در ایران هنوز هم نسبت میان این دو روشن نیست!
🔸چین دریافت که اگر چه رابطه با امریکا توسعه نمیآورد ولی چالش و درافتادن با امریکا قبل از تبدیل شدن هر کشوری به یک ابرقدرت اقتصادی قطعا ضد توسعه است!
🔸چین دریافت که ابتدا اقتصاد خود را بسازد و سپس بر جهان تاثیر بگذارد. ولی ایران ابتدا می خواست جهان را تغییر دهد و سپس خود را بسازد!
🔸چین دریافت که سیاست خارجی باید به اقتصاد داخلی یارانه پرداخت کنند. ولی در ایران هنوز هم اقتصاد داخلی به سیاست خارجی یارانه پرداخت می کند!
🔸چین دریافت که اصول توسعه در سراسر جهان مشترک ولی مدلهای آن متفاوت است. ولی در ایران نه تنها اصول توسعه پذیرفته نشده بلکه موجودیت آن نیز همچنان مورد اختلاف است!
🔸چینیها تاریخ گذشته خود را رها کردند تا آیندهای بهتر را بسازند. ولی در ایران به گذشته تاریخی خود آویختند تا توجیهی برای کاستیهای آینده خود بسازند!
🔸چین شجاعانه اشتباهات خود را پذیرفت تا به توسعه دست یابد. ولی در ایران چهل سال است که انکار یا توجیه اشتباهات ما را رها نمی کند.
@rahenow 🗿👈
ویرانیطلبان اول گفتند شعار ما هم همان «زن، زندگی، آزادی»ست.
بعد گفتند حالا میخواهیم فقط «صدا»ی مردم ایران باشیم.
بعد گفتند ما «نماینده» مردم ایران هستیم.
بعد گفتند روابط دیپلماتیک قطع شود و دولتهای خارجی با «ما» مذاکره کنند.
بعد گفتند هر کسی که با ما نیست «ملی» نیست ولو «تیم ملی» باشد.
هر کسی که با ما نیست را فعلا «شرمسار» میکنیم و بعداً «محاکمه» خواهیم کرد.
بعد گفتند «دولت گذار» تشکیل میدهیم.
بعد گفتند دولت بایدن چرا تعلل میکند؟
مردم که دارند از شکست کشورشان شادی میکنند و پرچم آمریکا را بلند کردند.
گویا در آسمان تهران صدای جت میآید، «شما» هم میشنوید؟
نویسنده: علی نصری
@rahenow 🗿👈
بعد گفتند حالا میخواهیم فقط «صدا»ی مردم ایران باشیم.
بعد گفتند ما «نماینده» مردم ایران هستیم.
بعد گفتند روابط دیپلماتیک قطع شود و دولتهای خارجی با «ما» مذاکره کنند.
بعد گفتند هر کسی که با ما نیست «ملی» نیست ولو «تیم ملی» باشد.
هر کسی که با ما نیست را فعلا «شرمسار» میکنیم و بعداً «محاکمه» خواهیم کرد.
بعد گفتند «دولت گذار» تشکیل میدهیم.
بعد گفتند دولت بایدن چرا تعلل میکند؟
مردم که دارند از شکست کشورشان شادی میکنند و پرچم آمریکا را بلند کردند.
گویا در آسمان تهران صدای جت میآید، «شما» هم میشنوید؟
نویسنده: علی نصری
@rahenow 🗿👈
بولتن گیت
رحیم قمیشی
هنوز مقامی در مورد صحت و سقم بولتن محرمانه افشا شده اظهار نظری نکرده. حتما در چند روز آینده خواهند گفت این بولتن سراسر کذب است.
و آنوقت مردم تازه نتیجه خواهند گرفت بیشترش راست بوده!
اما آنچه من از بولتن افشا شده متوجه شدم تا قبل از تکذیب رسمیاش!
- مقامات همه چیز را میدانند و چیزهایی از واقعیات میدانند که ما هم نمیدانیم!
نیازی نیست فریاد بزنیم زندانها پر شده، نیازی نیست داد بزنیم جوانها قبولتان ندارند، نیازی نیست بگوییم کشتاری شد، که در زمان شاه هم نشده بود.
خودشان میدانند.
نشانش؟ بولتنهایشان!
- مقامات بهخوبی میدانند چقدر بین خودشان ریزش کردهاند، آنها قدرت یک بسیج را هم از دست دادهاند. آنها میدانند در اقلیت محض قرار گرفتهاند. میدانند کشور دیگر در کنترلشان نیست.
- ائتلافی وجود دارد به نام نیروهای انقلاب، ائتلافی که خود را صاحب کشور میداند. ائتلافی از ورشکستههای سیاسی، که فکر میکنند وزنهای هستند در کشور، و نمیخواهند باور کنند در بین اجتماع وجود خارجی ندارند.
آنها حتی قدرت برگزاری یک میتینگ را هم ندارند.
- رهبری به صراحت میخواهد به ظلمی که در زاهدان شده سریعا رسیدگی شود، کسی رسیدگی نمیکند. وقتی همه میدانند به مردم نمازگزار بلوچ با تیربار حمله شده و دهها نفر قتلعام شدهاند هنوز دنبال مقصری به نام مولوی عبدالحمید میگردند. آیا قدرتهایی وجود دارد که خود را بالاتر از رهبری میدانند؟
- با وجود آنکه اطمینان شده مردم مورد ظلم قرار گرفتهاند، خون ریخته شده، کودک کشته شده، جوان از پا درآمده، اما حتی یک نفر محاکمه نمیشود، یک نفر مجازات نمیشود. نظام هیچوقت نباید مقصر قلمداد شود، ولو بکُشد، ولو شکنجه کند، ولو مردم را تحقیر و در زندگی روزانه درمانده و لِه کند.
- خون در نظام حرمت ندارد. با اینکه در قرآن گفته شده ریختن خون یک بیگناه مثل کشتن همه انسانهاست، مروجین دین آن را باور ندارند!
ریختن خون برایشان آسان است. حفظ نظام برای آنها اولویت است، مهمتر از قرآن، خدا، عدالت و انسانیت و جان انسانها.
- منشأ اعتراضات هرگز خارج نبوده! درصد بسیار بالایی از مردم با جمعیت معترض در خیابانها همدلی دارند. فرزند شهید و ایثارگران هم در بین بازداشتیها بودهاند. سناریوی نقشه خارجی برای توجیه اعتراضات مردم، کاملا شکست خورده.
و نتیجهای بسیار مهم؛
در لابلای بولتن هیچ صحبتی نه از ارزشهاست نه از اسلام، نه از عدالت نه از حقانیت، این گزارش با گزارشی که کاگب باید برای پوتین تهیه کند یا سیآیاِ برای بایدن، هیچ تفاوتی نمیکند!
"برای حفظ قدرت چه باید کرد؟"
مهم نیست چه کسی کشته میشود، چقدر حرفها صادقانهاند، چقدر مردم، ما را باور دارند، چقدر اخبار صدا و سیما را میپذیرند، مهم آنست که ائتلاف نیروهای انقلاب باید حاکم باشد. سیستم نباید دستخوش تغییر شود!
ائتلافی از همان انقلابیون ۴۰ سال پیش، همان از کار افتادهها، همانها که به وقتش نظامی میشوند، به وقتش نماینده مجلس، به وقتش کارخانهدار، به وقتش قاچاقچی، به وقتش کاندیدای ریاست جمهوری، به وقتش مدافع سینهچاک نظام.
نظامی که پوستهای از اسلام دارد
و پوستهای نازک و شکسته بسته از جمهوریت!
نظامی که باید بماند!
به هر قیمتی...
@rahenow 🗿👈
رحیم قمیشی
هنوز مقامی در مورد صحت و سقم بولتن محرمانه افشا شده اظهار نظری نکرده. حتما در چند روز آینده خواهند گفت این بولتن سراسر کذب است.
و آنوقت مردم تازه نتیجه خواهند گرفت بیشترش راست بوده!
اما آنچه من از بولتن افشا شده متوجه شدم تا قبل از تکذیب رسمیاش!
- مقامات همه چیز را میدانند و چیزهایی از واقعیات میدانند که ما هم نمیدانیم!
نیازی نیست فریاد بزنیم زندانها پر شده، نیازی نیست داد بزنیم جوانها قبولتان ندارند، نیازی نیست بگوییم کشتاری شد، که در زمان شاه هم نشده بود.
خودشان میدانند.
نشانش؟ بولتنهایشان!
- مقامات بهخوبی میدانند چقدر بین خودشان ریزش کردهاند، آنها قدرت یک بسیج را هم از دست دادهاند. آنها میدانند در اقلیت محض قرار گرفتهاند. میدانند کشور دیگر در کنترلشان نیست.
- ائتلافی وجود دارد به نام نیروهای انقلاب، ائتلافی که خود را صاحب کشور میداند. ائتلافی از ورشکستههای سیاسی، که فکر میکنند وزنهای هستند در کشور، و نمیخواهند باور کنند در بین اجتماع وجود خارجی ندارند.
آنها حتی قدرت برگزاری یک میتینگ را هم ندارند.
- رهبری به صراحت میخواهد به ظلمی که در زاهدان شده سریعا رسیدگی شود، کسی رسیدگی نمیکند. وقتی همه میدانند به مردم نمازگزار بلوچ با تیربار حمله شده و دهها نفر قتلعام شدهاند هنوز دنبال مقصری به نام مولوی عبدالحمید میگردند. آیا قدرتهایی وجود دارد که خود را بالاتر از رهبری میدانند؟
- با وجود آنکه اطمینان شده مردم مورد ظلم قرار گرفتهاند، خون ریخته شده، کودک کشته شده، جوان از پا درآمده، اما حتی یک نفر محاکمه نمیشود، یک نفر مجازات نمیشود. نظام هیچوقت نباید مقصر قلمداد شود، ولو بکُشد، ولو شکنجه کند، ولو مردم را تحقیر و در زندگی روزانه درمانده و لِه کند.
- خون در نظام حرمت ندارد. با اینکه در قرآن گفته شده ریختن خون یک بیگناه مثل کشتن همه انسانهاست، مروجین دین آن را باور ندارند!
ریختن خون برایشان آسان است. حفظ نظام برای آنها اولویت است، مهمتر از قرآن، خدا، عدالت و انسانیت و جان انسانها.
- منشأ اعتراضات هرگز خارج نبوده! درصد بسیار بالایی از مردم با جمعیت معترض در خیابانها همدلی دارند. فرزند شهید و ایثارگران هم در بین بازداشتیها بودهاند. سناریوی نقشه خارجی برای توجیه اعتراضات مردم، کاملا شکست خورده.
و نتیجهای بسیار مهم؛
در لابلای بولتن هیچ صحبتی نه از ارزشهاست نه از اسلام، نه از عدالت نه از حقانیت، این گزارش با گزارشی که کاگب باید برای پوتین تهیه کند یا سیآیاِ برای بایدن، هیچ تفاوتی نمیکند!
"برای حفظ قدرت چه باید کرد؟"
مهم نیست چه کسی کشته میشود، چقدر حرفها صادقانهاند، چقدر مردم، ما را باور دارند، چقدر اخبار صدا و سیما را میپذیرند، مهم آنست که ائتلاف نیروهای انقلاب باید حاکم باشد. سیستم نباید دستخوش تغییر شود!
ائتلافی از همان انقلابیون ۴۰ سال پیش، همان از کار افتادهها، همانها که به وقتش نظامی میشوند، به وقتش نماینده مجلس، به وقتش کارخانهدار، به وقتش قاچاقچی، به وقتش کاندیدای ریاست جمهوری، به وقتش مدافع سینهچاک نظام.
نظامی که پوستهای از اسلام دارد
و پوستهای نازک و شکسته بسته از جمهوریت!
نظامی که باید بماند!
به هر قیمتی...
@rahenow 🗿👈
🟢نقطه عطف توسعه ژاپن!
✍️ سید هاشم فیروزی
حاصل كار خدای زمینی ژاپن دو ميليون كشته و یک کشور ویرانه بود.«امپراتور هيروهيتو» قهرمان حمله به بندر پرل هاربر آمریکایی بود. او در جنگ جهانی دوم مستعمرات انگلیس و فرانسه را به نفع هیتلر و موسیلینی مورد هجوم قرار داد.
در نهایت پس از شکست ژاپن «پسر آسمان» یا همان خدای ژاپنی ها تحت فشار آمریکایی ها مجبور شد اعلام کند:
" من خدا نيستم، من هيروهيتو هستم و بابت اشتباهاتم متاسفم!".
✅از منظر بنده نقطه فرگشت ژاپن دقیقا از همینجا شروع می شود.
جامعه ژاپن ولو تحت فشار و بقیمت تحقیر جمعی می پذیرد که می بایست از «انفعال جمعی» ناظر به «قدرت مطلقه سلطنت» عبور نماید و از مسئولیت ناپذیری تاریخی خویش به «مسئولیت پذیری اجتماعی» برسد.
شما ببینید بعضا ژاپنی ها در مسئولیت پذیری اجتماعی بسیار افراط هم می کنند.
علی ای حال ثمره این فرآیند عقلانی و اجتماعی توسعه همه جانبه ژاپن بوده است.
و حال این جامعه مسئولیت پذیر دو قهرمان جهان را شکست داد و بعنوان تیم اول گروه خویش صعود نمود.
حتی ژاپن در لحظاتی بجز آلمان داشت اسپانیا راهم حذف می کرد!
@rahenow 🗿👈
✍️ سید هاشم فیروزی
حاصل كار خدای زمینی ژاپن دو ميليون كشته و یک کشور ویرانه بود.«امپراتور هيروهيتو» قهرمان حمله به بندر پرل هاربر آمریکایی بود. او در جنگ جهانی دوم مستعمرات انگلیس و فرانسه را به نفع هیتلر و موسیلینی مورد هجوم قرار داد.
در نهایت پس از شکست ژاپن «پسر آسمان» یا همان خدای ژاپنی ها تحت فشار آمریکایی ها مجبور شد اعلام کند:
" من خدا نيستم، من هيروهيتو هستم و بابت اشتباهاتم متاسفم!".
✅از منظر بنده نقطه فرگشت ژاپن دقیقا از همینجا شروع می شود.
جامعه ژاپن ولو تحت فشار و بقیمت تحقیر جمعی می پذیرد که می بایست از «انفعال جمعی» ناظر به «قدرت مطلقه سلطنت» عبور نماید و از مسئولیت ناپذیری تاریخی خویش به «مسئولیت پذیری اجتماعی» برسد.
شما ببینید بعضا ژاپنی ها در مسئولیت پذیری اجتماعی بسیار افراط هم می کنند.
علی ای حال ثمره این فرآیند عقلانی و اجتماعی توسعه همه جانبه ژاپن بوده است.
و حال این جامعه مسئولیت پذیر دو قهرمان جهان را شکست داد و بعنوان تیم اول گروه خویش صعود نمود.
حتی ژاپن در لحظاتی بجز آلمان داشت اسپانیا راهم حذف می کرد!
@rahenow 🗿👈
🔴اعتراضهای ایران؛ مولوی عبدالحمید در نماز جمعه زاهدان خطاب به مقامات: معترضان را اعدام نکنید
در حالی که جریان اعتراضی در ایران همچنان برقرار است مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت اهواز در نماز جمعه امروز این شهر خطاب به مقامات کشور گفت: «معترضان را اعدام نکنید و معترضان را آزاد کنید مگر اینکه آدمی را کشته باشند.»
وی با اشاره به صدور برخی از احکام محاربه گفت: «برای کسانی که اعتراض کردند حکم محاربه دادهاند که خلاف قرآن است. من برای خیلی از قاضیها میترسم که در روز قیامت باید جوابگو باشند.»
وی تاکید کرد که «جلوگیر از انتقاد، استبدار به بار میآورد. حرف حق را اگر اسرائیلی و آمریکایی هم بگویند که دشمن هستند باید شنیده شود.»
در روز ۱۱ آذر
@rahenow🗿👈
در حالی که جریان اعتراضی در ایران همچنان برقرار است مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت اهواز در نماز جمعه امروز این شهر خطاب به مقامات کشور گفت: «معترضان را اعدام نکنید و معترضان را آزاد کنید مگر اینکه آدمی را کشته باشند.»
وی با اشاره به صدور برخی از احکام محاربه گفت: «برای کسانی که اعتراض کردند حکم محاربه دادهاند که خلاف قرآن است. من برای خیلی از قاضیها میترسم که در روز قیامت باید جوابگو باشند.»
وی تاکید کرد که «جلوگیر از انتقاد، استبدار به بار میآورد. حرف حق را اگر اسرائیلی و آمریکایی هم بگویند که دشمن هستند باید شنیده شود.»
در روز ۱۱ آذر
@rahenow🗿👈
عملکرد تجارت خارجی دولتی که جهانیان چشم دیدن موفقیت هایش را ندارند.
🔹عملکرد تجارت خارجی کشورمان طی 8 ماهه
کاهش صادرات از 84 میلیون تن به 70.5 میلیون تن ( کاهش 16 درصدی ) 🔻
کاهش واردات از 26.8 میلیون تن به 23.5 میلیون تن (کاهش 12.3 درصدی )🔻
جمعا 94 میلیون تن تجارت خارجی
ارزش کالاهای صادراتی و وارداتی
🔸صادرات 32.37 میلیارد دلار
🔸واردات 37.12 میلیارد دلار
تراز تجاری منفی 4.7 میلیارد دلار
کاظم نادعلی
@rahenow 🗿👈
🔹عملکرد تجارت خارجی کشورمان طی 8 ماهه
کاهش صادرات از 84 میلیون تن به 70.5 میلیون تن ( کاهش 16 درصدی ) 🔻
کاهش واردات از 26.8 میلیون تن به 23.5 میلیون تن (کاهش 12.3 درصدی )🔻
جمعا 94 میلیون تن تجارت خارجی
ارزش کالاهای صادراتی و وارداتی
🔸صادرات 32.37 میلیارد دلار
🔸واردات 37.12 میلیارد دلار
تراز تجاری منفی 4.7 میلیارد دلار
کاظم نادعلی
@rahenow 🗿👈