@rahenow
565 subscribers
15.8K photos
10.4K videos
352 files
2.92K links
#راه_نو
انسان‌ها تا آگاه نشده‌اند هیچ‌گاه عصیان نمی‌کنند و تا عصیان نکنند نمیتوانند آگاه شوند.
Download Telegram
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
خدایا یه معکوس بکش اینو برگردون به تنظیمات کارخونه 😂😂

@rahenow 🗿👈
دفترچه خاطرات نیکا شاکرمی 💔♥️



@rahenow 🗿👈
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥کمیته حقیقت یاب سازمان ملل درباره ایران چیست و چگونه عمل می‌کند؟


گفت‌وگوی کامل فرهاد میرمحمد صادقی، خبرنگار یورونیوز با سعید دهقان، وکیل حقوق بشر و از حاضرین در این جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد را بخوانید و بببینید:
euronewspe
@rahenow 🗿👈
غم‌انگیز است! رضا دهبوید، جوان ۲۹ ساله اهل ساری ظاهراً برای پاسخ به چند سوال دعوت می‌شود و چند روز بعد پیکر بی‌جانش به این صورت که از گردن تا ناف بخیه شده در بیمارستان رها می‌شود. با دیدن این تصویر ذهن و وجدان هر انسان آزاداندیشی درگیر می‌شود: آیا اعضای داخلی وی خارج شده و به فروش رسیده، در چه وضعیتی از این فرد جدا شده و با کدام اجازه؟ خانواده این جوان هیچ اعتراضی نکرده‌اند؟ مملکت قانون ندارد؟ جناب رئیس جمهور پاسخ دهید!  😭😡😪

@rahenow 🗿👈
کشور با روش دولت رییسی پیش نمی رود

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:
ضعف تعدادی از وزرا یکی از نکاتی است که انتقاد کنندگان منصف و مستقل بر آن تکیه می‌کنند، ولی عجیب اینست که اولاً اعتنایی به این انتقاد نمی‌شود و ثانیاً اگر وزیر ضعیفی کنار گذاشته می‌شود و یا کنار می‌رود، فرد ضعیف‌تری جایگزین او می‌شود!
کشور با این روش به پیش نمی‌رود.

@rahenow 🗿👈
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
صحبت های دانشجوی دانشگاه علم و صنعت، در حضور بهادری جهرمی

@rahenow 🗿👈
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
انتقادات قابل تامل یک دانشجو از زاکانی

آقای زاکانی! شما بخاطر پاداش حضور پوششی در انتخابات، از بین وزارت بهداشت و شهرداری یکی را انتخاب کرده‌اید!

در حالی که مدرک تحصیلی شما مرتبط به پست شما نبود شهردار تهران شدید

شما نماد مدیران کم‌سواد در قدرت هستید که باعث تشدید مهاجرت نخبگان شده‌اند.

@rahenow 🗿👈
در فیلم "پرزیدنت"  دیکتاتور فراری، همراه نوه‌ی خود به زنی که قبلا عشق او بوده پناه می‌برد و متوجه می‌شود که آن زن از نداری به "خودفروشی" افتاده ، همچنین خواهر آن زن را حکومت همین دیکتاتور به قتل رسانده بود.
برای پیدا کردن رییس‌جمهور متواری، از سوی انقلابیون جایزه‌ی قابل توجهی در نظر گرفته شد.
او از زن فاحشه پرسید که آیا اکنون قصد لو دادن او را دارد؟
زن پاسخ داد :
من اگر آدم فروشی می‌کردم تن فروشی نمی‌کردم.

مُخبرین و آدم‌فروش‌ها
پلیدترین افراد روی زمین هستند .

@rahenow 🗿👈
کارتون منتشر شده در روزنامه "لوموند"

کارتونیست های دنیا نشان می‌دهند که فهمیده‌اند تبلیغات بین‌المللی جمهوری اسلامی تماما دروغ است.
گشت ارشاد، سرکوب زنان و سرکوب مردم ایران همچنان ادامه دارد

@rahenow 🗿👈
مود آخوندا این روزا :

پ ن : بد زمونه ای شده😂

@rahenow 🗿👈
بدری حسینی خامنه‌ای، خواهر علی خامنه‌ای، در نامه‌ای سرگشاده از برادرش به دلیل «نشنیدن صدای مردم ایران» به شدت انتقاد کرد:

در این نامه که در صفحه محمود مرادخانی، پسر خانم خامنه‌ای، در توئیتر منتشر شده، آمده است: «برادرم صدای مردم ایران را نمی شنود و به نادرستی صدای مزدوران و جیره خوارانش را صدای مردم ایران‌ می‌شمارد و آنچه برازنده خودش می‌باشد را به مردم غیور و ستمدیده ایران اطلاق می‌کند.»
«من به عنوان وظیفه انسانی خود سال‌ها پیش بارها و بارها صدای حق‌طلبی مردم را به گوش برادرم علی خامنه‌ای رساندم ولی پس از آنکه دیدم ‌گوش شنوایی ندارد و راه خمینی را در سرکوب و کشتار مردم‌ بی‌گناه ادامه می‌دهد با او قطع رابطه کردم.»

@rahenow 🗿👈
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
تیکه تا ناموس سنگین رشید به مهران رجبی😳

@rahenow 🗿👈
فرمانده سپاه گلستان: طی ۷۵ روز گذشته کف خیابونای ایران درگیری‌های سنگینی با جوونا داشتیم. ساعت ۱۰ شب وقت خوبی برای اعتراض نیست.

چه ساعتی راحتی داداش؟؟

@rahenow 🗿👈
عامل فروپاشی و شکست ساسانیان مقابل اعراب،
روحانیون تمامیت خواه بودند.
عامل شکست انقلاب بزرگ مشروطه روحانیون بودند.
عامل شکست انقلاب ۵۷ روحانیون بودند
کلا هرجا روحانی و مبلغ دینی حضور داشت مملکت به‌فنا رفت

@rahenow 🗿👈
نرگس محمدی در تمام این سال‌ها هر ادعایی کرده و پشت هر خبری ایستاده درست بوده.

▫️محمدی از زندان صراحتا از تعرض و تجاوز سیستماتیک به بازداشتی‌ها پرده برداشته و خواستار تحقیق بین‌المللی درباره آن‌ شده!

▫️رفتار جمهوری اسلامی با زنان زندانی دقیقا رفتار داعش در رقه و موصل با اسرای زن است.

✍️احسان سلطانی

@rahenow 🗿👈
مشکل را حل نکردید و مدام به تعویق انداختید!

✍️  رضا کمال

یکی از بانیان مهم و اصلی بحران حاکمیتی فعلی ، آیت الله خامنه‌ای ست که با حمایت از فشار بر مجلس ششم و دولت  خاتمي، عملا  مشکلات و بحران‌های سیاسی را نابود کرد و  بدین ترتیب  فشارها به سمت اصل نظام، منتقل شد.

وی بجای حل مشکل سیاسی دوره اصلاحات، آن را حذف کرد و زمینه را برای انتقال اعتراضات بسوی نهاد رهبری مهیا نمود. در حالت عادی!  باید الان جنگ بین چپ و راست برای تملک ریاست جمهوری می‌بود. ولی الان کسی به رئیسی و مقام تدارکاتی او کاری ندارد . 

امروز! رئیس جمهوری لقمه‌ای نیست که طمعکاری! دندان  برایش تیز کند  چون؛ بدل به شغل ساده‌دلان بی آزار حرف گوش کن شده است . اکنون آتش بحران توسط حاکمیت به حاکمیت کشیده شده و  در ادامه، خودی‌ها را نیز بجان هم خواهد انداخت.

آنها! ابتدا بین مردم دنبال مقصر می‌گردند و یحتمل چند گردن، خرج بقای خود می‌کنند ولی در بهترین حالت برای هواداران نظام و افراد درون مکتب؛ دیر یا زود نوبت خودی ها فرا خواهد رسید و پاکسازی آغاز خواهد شد. / تحلیل زمانه

@rahenow 🗿👈
Hossein Ronaghi - حسین رونقی:
‏«ولی من همکاری نمی‌کنم. اگر مجبور به همکاری شوم، آن‌وقت خودم را می‌کشم». هانا آرنت

از روزی که آزاد شده‌ام، به اندازه‌ای آزار و اذیت، کنترل امنیتی و فشار رسانه‌‌هایِ دروغگو را افزایش داده‌اید که زندگی عادیم فلج و روند درمان مختل شده‌است. صریح و شفاف از آنچه رخ داده می‌نویسم و شکی به دلم‌ راه نمی‌دهم.

‏پایم آسیب دیده بود؟ بله پای چپم حین بازداشت در مقابل دادسرا توسط خفت‌گیرهای لباس شخصی آسیب جدی (شکستگی یا دررفتگی) دیده بود. به گونه‌ای که حتما باید برای جابجایی (به دلیل ندادن عصا) کمک می‌کردند! برای نداشتن تماس تلفنی تا ۳۹ روز با خانواده، از بحث شکستگی پای راست اطلاع نداشتم. ‏پس از هفته‌ها از هم‌اتاقی‌ها در مورد شکستن دوپا (خصوصا پای راست) شنیدم و همان‌موقع به بازجوها گفتم: «به خانواده اطلاع دهید پای راستم سالم است، این بی‌خبری شکنجه مضاعف برای خانواده است» که اطلاع نداده بودند! و با عنوان ممنوع‌التماس بودن حتی اجازه ندادند به مادرم بگویم!

‏اعتصاب غذا؟ تمام ویدیوها و گزارش پزشک‌ها تا روز ۳۹ اعتصاب غذا در بند ۲۰۹ و پس از آن توسط سازمان زندان‌ها ثبت و ضبط شده است، که از قوه قضاییه می‌خواهم همه مستندات تصویری و مکتوب را به‌صورت کامل برای افکار عمومی منتشر کند. همچنین شهادت هم‌اتاقی‌ها نیز در این مورد موجود است.

‏در بازجویی از برخی دوستان و معترضان از حربه «فریب» استفاده کرده‌اید که «ما حسین رونقی را مجبور به ابراز ندامت کرده‌ایم» و «شما هیچ نیستید».
اگر ابراز پشیمانی و ندامت یا درخواست عفو و بخششی از من وجود دارد همین امروز آن را عمومی منتشر کنید.

‏با تمام ضعف‌ها، اشتباهات و کاستی‌هایم با مردم صادق هستم، شما هم به شعار خودتان «النَّجاةُ فی الصِّدق» پایبند باشید.
اساسا قوه‌قضاییه تمام پرونده‌های من را عمومی منتشر کند؛ آنچه تاکنون با دوربین‌ها از حین بازداشت و انتقال و بازجویی‌ها ضبط شده‌است و هرآنچه در‌ پرونده‌ها موجود است.

‏از پای لنگان در دادسرا تا بند ۲۰۹، تا لحظه‌ای که بازجوی جویای نامتان به پدر و مادرم گفت: «پدر و مادرت مثل خودت اوباش و اغتشاش‌گر و خائن هستند» و یا به من گفت: «تو وطن‌فروش، یار شیطان، خائن، دروغگو و محاربی» و من با آن حال ناخوش حین اعتصاب غذا بغض کردم و اشک ریختم!

‏لحظه‌ای را که بازجو پس از فحاشی‌ به پدر و مادر می‌گفت: «هنوز اعتصاب غذایی؟ غذا بخور و بنویس! بنویس که پشیمانی، اسم همکارانت را بنویس» و من در پاسخ با بغض و حال ناخوش می‌گفتم: «می‌خواهم بمیرم؛ من تمام شدم چه کار من دارید؟» و او می‌گفت: «تو تازه شروع شدی!» را منتشر کنید.

‏لحظه بحث و درگیری با بازجوها در اتاق مصاحبه را منتشر کنید که به‌زور می‌خواستند مرا در مقابل دوربین بنشانند و جلوی دوربین نرفتم و دم در نشستم و دوربین را به سمت من چرخاندند و پس از درگیری لفظی من را به سلول برگرداندند! همانجا هم گفتم که: «من جرمی مرتکب نشدم که ابراز ندامت کنم».

‏بازپرس می‌گفت برای تو «بیم فرار از کشور» وجود ندارد، امنیتی‌ها می‌گویند «بیم فعالیت مجدد» (مصاحبه با رسانه‌های فارسی خارج) وجود دارد!
گفتم من اگر حرفی بزنم روی حرفم می‌ایستم؛گفت می‌گویند: «رونقی دروغ می‌گوید بارها تعهد داده و عمل‌نکرده»گفتم یک برگه نشان دهند من تعهد داده باشم!

‏به بازپرس و دادستان گفتم و نوشتم: «با توجه به شرایط و وضعیتم (وضعیت بیماری و بهبود و درمان) تصمیم گرفته‌ام فعلا تا آخر سال فعالیت سیاسی (با تاکید بر مصاحبه با رسانه‌ها) را متوقف  وبه شرایط جسمی و درمان بیماری و جراحی مشغول باشم، اگر قصد فعالیت مجدد داشتم خودم به دادسرا می‌آیم».

‏در عین حال گفتم که در شبکه‌های اجتماعی و فعالیت اجتماعی همچون گذشته حاضر خواهم بود و تا همین الان هم روی حرفم ایستاده‌ام حتی با وجود حمله‌های سازمان‌یافته صداوسیما، رسانه‌های حکومتی و سایبری‌ها، تهدیدهای فیزیکی و فشار روانی وارده به خود، خانواده و اطرافیانم.

‏واضح می‌گویم و می‌خواهم، صداسیما و رسانه‌های حکومتی از بابت انتشار محتوای دروغ و اتهام‌زنی باید عذرخواهی‌کنند و اگر مسئولان حکومت ج.ا جلوی حملات سازمان یافته صداوسیما، خبرگزاری‌های حکومتی (فارس، تسنیم و مهر و...)، سایبری‌ها، و... را نگیرند واکنش درخوری نشان خواهم داد.

‏شاید بتوانید امثال من را بازداشت و زندانی کنید، شاید بتوانید در اتاق‌های بازجویی ما را تحقیر کنید، توهین کنید و بغض و اشک مارا ببینید، اما نمی‌توانید مالک خرد و اندیشه ما شوید، نمی‌توانید ما را کنترل کنید، بخرید یا وادار به همکاری کنید. ما انسانیم، ما اراده داریم و ما ایرانیم.

ادامه مطلب...
@hosseinronaghi

بخش اول مطلب: (‏«ولی من همکاری نمی‌کنم. اگر مجبور به همکاری شوم، آن‌وقت خودم را می‌کشم».)
‏از گفتن آنچه رخ داده نه واهمه دارم، نه خجالت می‌کشم، من هم انسانم، از گوشت و پوست و استخوانم، درد می‌کشم، رنج را می‌فهمم و آسیب می‌بینم، کم می‌آورم، اشتباه می‌کنم، اما همیشه سعی می‌کنم همانی باشم که هستم، امروز هم نوشتم تا حداقل بعد از روزها بی‌خوابی و ناآرامی کمی آرام شوم.

این مطلب را نیز بخوانید: روایت یازده سال پیش که خودم را کشتم اما برای مصاحبه همکاری نکردم.


Hosseinronaghi
@rahenow 🗿👈