🔴رشیدی کوچی خطاب به میرسلیم:
🔹 آن چیزی که بنزین را میبلعد و هوا را آلوده میکند خودروهای پرمصرف و بی کیفیت داخلیست نه مردم
🔹به نظرتان به جای کم کردن سهمیه سوخت، بهتر نیست خودروهای به روز و هیبریدی با قیمت معقول وارد و در اختیار مردم قرار گیرد تا هم مشکل آلودگی هوا حل شود هم رضایتمندی بیشتر؟
@rahenow 🗿👈
🔹 آن چیزی که بنزین را میبلعد و هوا را آلوده میکند خودروهای پرمصرف و بی کیفیت داخلیست نه مردم
🔹به نظرتان به جای کم کردن سهمیه سوخت، بهتر نیست خودروهای به روز و هیبریدی با قیمت معقول وارد و در اختیار مردم قرار گیرد تا هم مشکل آلودگی هوا حل شود هم رضایتمندی بیشتر؟
@rahenow 🗿👈
اين دیوار، هزار و یک ترک برداشته
و فرو ریختنش حتمیست،
هی به ما نگویید راه نرویم
و پایکوبی نکنیم
و تکان نخوریم.
تا کی میتوان بااینهمه ویرانی مدارا کرد؟
آخرش که باید از این بیغوله بیرون زد ،
ضربهای محکم،
نثار دیوار کرد تا یکبار برای همیشه فرو بریزد
و این غائله تمام شود،
وگرنه دیر یا زود،
روی سرهای عزیز خودمان آوار خواهد شد.
درست گفتهاند از قدیم.
لیوان شکسته و لبپریده را باید بدون معطلی انداخت دور...
@rahenow 🗿👈
و فرو ریختنش حتمیست،
هی به ما نگویید راه نرویم
و پایکوبی نکنیم
و تکان نخوریم.
تا کی میتوان بااینهمه ویرانی مدارا کرد؟
آخرش که باید از این بیغوله بیرون زد ،
ضربهای محکم،
نثار دیوار کرد تا یکبار برای همیشه فرو بریزد
و این غائله تمام شود،
وگرنه دیر یا زود،
روی سرهای عزیز خودمان آوار خواهد شد.
درست گفتهاند از قدیم.
لیوان شکسته و لبپریده را باید بدون معطلی انداخت دور...
@rahenow 🗿👈
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
مادر شهید امید مویدی ؛
علی اکبر و علی اصغر تو کربلا تو جنگ برابر کشته شدن، ولی پسر منو با نامردی و بهناحق کشتن.
بیان بگیرنم بکشنم ولی خون بچه من پایمال نمیشه🖤
@rahenow 🗿👈
علی اکبر و علی اصغر تو کربلا تو جنگ برابر کشته شدن، ولی پسر منو با نامردی و بهناحق کشتن.
بیان بگیرنم بکشنم ولی خون بچه من پایمال نمیشه🖤
@rahenow 🗿👈
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
دکتر کاوه مظفری - جراح خطاب به اشرار جمهوری اسلامی: «چطور میتوانید توی تیمی باشید که کارش خاموش کردن انسانهاست!»
@rahenow 🗿👈
@rahenow 🗿👈
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
وزیر ارتباطات: اختلالات جزئی در اینترنت رفع شده و مشکل خاصی وجود ندارد
کلا همهچیز آرومه
من چقدر خوشبختم
@rahenow 🗿👈
کلا همهچیز آرومه
من چقدر خوشبختم
@rahenow 🗿👈
حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران، از عاملان کشتار مردم میگه: « یه سلاح دوشپرتاب کشف کردیم و دشمن فرصت پیدا کنه سلاح دوشپرتاب هم وارد تهران میکنه»!
یادش رفته که این سناریو را قبلا خودش لو داده و گفته بود: «میتونستیم با آرپیجی، خونه قطب دراویش گنابادی را بزنیم»!
@rahenow 🗿👈
یادش رفته که این سناریو را قبلا خودش لو داده و گفته بود: «میتونستیم با آرپیجی، خونه قطب دراویش گنابادی را بزنیم»!
@rahenow 🗿👈
خواستم یادآوری کنم
تو این ۳ماه اخیر کلِجهان ازما حمایت کرد، جز مردم مظلوم فلسطین، یمن و لبنان .
تو این ۳ماه اخیر کلِجهان ازما حمایت کرد، جز مردم مظلوم فلسطین، یمن و لبنان .
🔴آقای خامنهای! انفجار عظیم رخ خواهد داد
📌حسین انصاریراد، نماینده سه دوره مجلس و سیاستمدار اصلاحطلب، در نامه به رهبر جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه «جمهوری اسلامی در تمام بخشهای حیات اقتصادی و اجتماعی و سیاسی و فرهنگی و سلوک فردی شکست خورده است» از او خواست که به سیاست سرکوب پایان دهد، خواستههای معترضان را بشنود و تن به اصلاحات بدهد.
در بخشی از این نامه آمده است:
حضرت آقای خامنهای! با صراحت و به ضرس قاطع میگویم و تمام کارشناسان بیغرض میگویند که اداره و مدیریت جمهوری اسلامی در تمام بخشهای حیات اقتصادی و اجتماعی و سیاسی و فرهنگی و سلوک فردی شکست خورده است و اکنون ملت ایران حق خود را در اداره و حاکمیت خود را بر سرنوشت و زندگی بدون زور و ارعاب طلب میکند و این تظاهرات قطعاً از طرف هشتاد و پنج درصد ملت حمایت میشود. آگاهان و کارشناسان از انقلاب دیگر و جنگ و فروپاشی میهراسند و ساکتان و بیصدایان هرگز این مدیریت و این سیاستهای رایج و دایر را قبول ندارند و اگر اصلاحات اساسی انجام نگردد آن انفجار عظیم که از آن به یومالله تعبیر شده است رخ خواهد داد و خدا میداند عاقبت کشور و ملت بزرگ ایران چه خواهد شد.
حضرت آیتالله خامنهای به حضرت عالی با احترام پیشنهاد و نصیحت میکنم با تاکید و اصرار که به سیاست سرکوب خاتمه دهید و اعدام و شکنجه را فورا و با قاطعیت دستور تعطیل دهید
@rahenow 🗿👈
📌حسین انصاریراد، نماینده سه دوره مجلس و سیاستمدار اصلاحطلب، در نامه به رهبر جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه «جمهوری اسلامی در تمام بخشهای حیات اقتصادی و اجتماعی و سیاسی و فرهنگی و سلوک فردی شکست خورده است» از او خواست که به سیاست سرکوب پایان دهد، خواستههای معترضان را بشنود و تن به اصلاحات بدهد.
در بخشی از این نامه آمده است:
حضرت آقای خامنهای! با صراحت و به ضرس قاطع میگویم و تمام کارشناسان بیغرض میگویند که اداره و مدیریت جمهوری اسلامی در تمام بخشهای حیات اقتصادی و اجتماعی و سیاسی و فرهنگی و سلوک فردی شکست خورده است و اکنون ملت ایران حق خود را در اداره و حاکمیت خود را بر سرنوشت و زندگی بدون زور و ارعاب طلب میکند و این تظاهرات قطعاً از طرف هشتاد و پنج درصد ملت حمایت میشود. آگاهان و کارشناسان از انقلاب دیگر و جنگ و فروپاشی میهراسند و ساکتان و بیصدایان هرگز این مدیریت و این سیاستهای رایج و دایر را قبول ندارند و اگر اصلاحات اساسی انجام نگردد آن انفجار عظیم که از آن به یومالله تعبیر شده است رخ خواهد داد و خدا میداند عاقبت کشور و ملت بزرگ ایران چه خواهد شد.
حضرت آیتالله خامنهای به حضرت عالی با احترام پیشنهاد و نصیحت میکنم با تاکید و اصرار که به سیاست سرکوب خاتمه دهید و اعدام و شکنجه را فورا و با قاطعیت دستور تعطیل دهید
@rahenow 🗿👈
دولت رئیسی از خودراضی است و از جانب مردم از خودش اعلام رضایت میکند!
📝روزنامه همدلی نوشت:
◀️ رئیس جمهوری بر این باور است که «قطار پیشرفت ایران با سرعت در حال حرکت است» در حالی که آمارهای اقتصادی جهت دیگری را نشان می دهند. از جمله نرخ ارز در بازار هفته گذشته رکورد جدیدی را در تاریخ ثبت کرد.
◀️ طی شش ماه گذشته بسیاری از نمایندگان مجلس اعلام کردهاند که به خاطر مشکلات مختلف و ضعف عملکردها مردم ناراضی و حتی عصبانی هستند. اما حالا وزیر کشور میگوید که مردم رضایت دارند!
◀️ استراتژی کنونی دولتمردان فعلی ابراز رضایت از اقدامات دولت از جانب مردمی است که در چند ماه اخیر روایت دیگری از وضعیت کشور دارند.
@rahenow 🗿👈
📝روزنامه همدلی نوشت:
◀️ رئیس جمهوری بر این باور است که «قطار پیشرفت ایران با سرعت در حال حرکت است» در حالی که آمارهای اقتصادی جهت دیگری را نشان می دهند. از جمله نرخ ارز در بازار هفته گذشته رکورد جدیدی را در تاریخ ثبت کرد.
◀️ طی شش ماه گذشته بسیاری از نمایندگان مجلس اعلام کردهاند که به خاطر مشکلات مختلف و ضعف عملکردها مردم ناراضی و حتی عصبانی هستند. اما حالا وزیر کشور میگوید که مردم رضایت دارند!
◀️ استراتژی کنونی دولتمردان فعلی ابراز رضایت از اقدامات دولت از جانب مردمی است که در چند ماه اخیر روایت دیگری از وضعیت کشور دارند.
@rahenow 🗿👈
شیخ است و تنفّری شگفت از دارا *
زان روی که می گفت: "اهورا مزدا
از دشمن و خشکسالی و گندِ دروغ
ایران عزیز را حفاظت فرما!"
👎
این خاک که هست یادگارِ کورش
بی آتشِ زرتشت، چه سرد است و خَمُش!
افتاده به چنگِ اهرمن کرداری
ضحّاک وَش و بی خرد و انسان کش
👎
ضحّاک زمان ما بسی آشفته ست
در سرزنشِ شهان، مزخرف گفته ست
سلّاخِ بزرگ تازیِ ویرانگر
در خاکِ اهوراییِ ایران خفته ست
👎
بی کلّه، عجب رویِ زیادی داری!
پیوسته، لجن از دهنت می باری
القابِ پلید، لایقِ اجدادت
یابو! همه را شبیهِ خود پنداری؟!
👎
ایرانیِ آزادۀ پرشور و شعف
در حفظِ وطن، مبارز و جان بر کف
از خاک درآورده و خواهد سوزاند
این بوتۀ شوم را، همین هرزه علف!
👎
#مولانا_بدپیله
* دارا: داریوش بزرگ، پادشاه توانمند هخامنشی
@rahenow 🗿👈
زان روی که می گفت: "اهورا مزدا
از دشمن و خشکسالی و گندِ دروغ
ایران عزیز را حفاظت فرما!"
👎
این خاک که هست یادگارِ کورش
بی آتشِ زرتشت، چه سرد است و خَمُش!
افتاده به چنگِ اهرمن کرداری
ضحّاک وَش و بی خرد و انسان کش
👎
ضحّاک زمان ما بسی آشفته ست
در سرزنشِ شهان، مزخرف گفته ست
سلّاخِ بزرگ تازیِ ویرانگر
در خاکِ اهوراییِ ایران خفته ست
👎
بی کلّه، عجب رویِ زیادی داری!
پیوسته، لجن از دهنت می باری
القابِ پلید، لایقِ اجدادت
یابو! همه را شبیهِ خود پنداری؟!
👎
ایرانیِ آزادۀ پرشور و شعف
در حفظِ وطن، مبارز و جان بر کف
از خاک درآورده و خواهد سوزاند
این بوتۀ شوم را، همین هرزه علف!
👎
#مولانا_بدپیله
* دارا: داریوش بزرگ، پادشاه توانمند هخامنشی
@rahenow 🗿👈
🔴معرفی دو وزیر برای آموزش و پرورش در دو دولت و دومقطع تاریخی
🔷دکتر حسابی توسط دکتر مصدق
🔷نوری توسط ایت ا....رئیسی
دکتر مصدق در زمان تشکیل دولتش
فرمودند:
[چون وزارت فرهنگ، وزارت مادر است، پس، کسی باید برای آموزش و پرورش انتخاب شود که چکیدهی تمام فضائلی علوم باشد. ]
پروفسور دکتر محمود حسابی
را انتخاب کردند.
ایشان پنج دکترا داشتند
دکتری برق الکترونیک
دکتری ریاضیات
دکتری فیزیک هسته ای
دکتری راه و ساختمان
دکترای پزشکی
طی سالها تحقیق و مطالعات علمی در دانشگاههای معتبر عالم با دانشمندان بزرگ جهان نظیر پرفسور "اینشتین"، "شرودینگر"، "بورن"، "فرمی" و چندین فیزیکدان دیگر و همچنین علمای بزرگ مانند "راسل" و "آندره ژید" همکاری و تبادل نظر داشته و تنها شاگرد ایرانی پروفسور "آلبرت اینشتین" بود.
ایشان علاوه بر زبان فارسی، به زبان عربی، فرانسوی، انگلیسی و آلمانی تسلط کامل داشت.
در تحقیقات علمی خود از زبان های سانسکریت، لاتین، یونانی، پهلوی، اوستایی، ترکی، ایتالیایی و روسی نیز استفاده می نمود.
اقدامات علمی و خدمات دکتر حسابی:
اولین نقشه برداری فنی و تخصصی کشور (راه بندرلنگه به بوشهر)
اولین راهسازی مدرن و علمی ایران (راه تهران به شمشک)
پایهگذاری اولین مدرسه عشایری کشور
پایهگذاری دارالمعلمین عالی
پایهگذاری دانشسرای عالی
ساخت اولین رادیو در کشور
راه اندازی اولین آنتن فرستنده در کشور
راه اندازی اولین مرکز زلزله شناسی کشور
راه اندازی اولین رآکتور اتمی سازمان انرژی اتمی کشور
راه اندازی اولین دستگاه رادیولوژی در ایران
تعیین ساعت ایران
پایه گذاری اولین بیمارستان خصوصی در ایران به نام بیمارستان "گوهرشاد"
شرکت در پایه گذاری فرهنگستان ایران و ایجاد انجمن زبان فارسی
تدوین اساسنامه طرح تاسیس دانشگاه تهران
پایهگذاری دانشکده فنی دانشگاه تهران
پایهگذاری دانشکده علوم دانشگاه تهران
پایهگذاری شورای عالی معارف
پایهگذاری مرکز عدسی سازی اپتیک کاربردی در دانشکده علوم دانشگاه تهران
پایهگذاری بخش آکوستیک در دانشگاه و اندازه گیری فواصل گام های موسیقی ایرانی به روش علمی
پایهگذاری و برنامه ریزی آموزش نوین ابتدایی و دبیرستانی
پایهگذاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران
پایهگذاری مرکز تحقیقات اتمی دانشگاه تهران
پایهگذاری اولین رصدخانه نوین در ایران
پایهگذاری مرکز مدرن تعقیب ماهواره ها در شیراز
پایهگذاری مرکز مخابرات اسدآباد همدان
پایهگذاری انجمن موسیقی ایران و مرکز پژوهش های موسیقی
پایهگذاری کمیته پژوهشی فضای ایران
ایجاد اولین ایستگاه هواشناسی کشور (در ساختمان دانشسرای عالی در نگارستان دانشگاه تهران)
تدوین اساسنامه و تاسیس موسسه ملی استاندارد
تدوین آیین نامه کارخانجات نساجی کشور و رساله چگونگی حمایت دولت در رشد این صنعت
پایهگذاری واحد تحقیقاتی صنعتی سغدایی (پژوهش در صنعت الکترونیک, فیزیک, فیزیک اپتیک, هوش مصنوعی)
راه اندازی اولین آسیاب آبی تولید برق (ژنراتور) در کشور
ایجاد اولین کارگاه های تجربی در علوم کاربردی در ایران
ایجاد اولین آزمایشگاه علوم پایه در کشور
تشکیل و ریاست کمیته پژوهشی ایران ۱۳۶۰
استاد همچنین در زمینه تحقیق علمی ۲۳ مقاله رساله و کتاب به به چاپ رساند که در برگیرنده زمینههای مختلف بویژه فیزیک مدرن، واژههای علمی، زبان فارسی و مباحث علمی گوناگون است.
تئوری بینهایت بودن ذرات این دانشمند ایرانی در میان فیزیکدانان جهان شناخته شده است و نشان "کومان دوردو لالژیون دونور" بزرگترین نشان علمی کشور فرانسه به همین مناسبت به ایشان اهداء شد.
و اما سوابق جناب آقای نوری :
مسئول مکتب القرآن
صعود به قله دماوند
توفیق شرکت در راهپیمایی اربعین
مختصر ، مفید، انقلابی
/ مدیران نامدار ایران
@rahenow 🗿👈
🔷دکتر حسابی توسط دکتر مصدق
🔷نوری توسط ایت ا....رئیسی
دکتر مصدق در زمان تشکیل دولتش
فرمودند:
[چون وزارت فرهنگ، وزارت مادر است، پس، کسی باید برای آموزش و پرورش انتخاب شود که چکیدهی تمام فضائلی علوم باشد. ]
پروفسور دکتر محمود حسابی
را انتخاب کردند.
ایشان پنج دکترا داشتند
دکتری برق الکترونیک
دکتری ریاضیات
دکتری فیزیک هسته ای
دکتری راه و ساختمان
دکترای پزشکی
طی سالها تحقیق و مطالعات علمی در دانشگاههای معتبر عالم با دانشمندان بزرگ جهان نظیر پرفسور "اینشتین"، "شرودینگر"، "بورن"، "فرمی" و چندین فیزیکدان دیگر و همچنین علمای بزرگ مانند "راسل" و "آندره ژید" همکاری و تبادل نظر داشته و تنها شاگرد ایرانی پروفسور "آلبرت اینشتین" بود.
ایشان علاوه بر زبان فارسی، به زبان عربی، فرانسوی، انگلیسی و آلمانی تسلط کامل داشت.
در تحقیقات علمی خود از زبان های سانسکریت، لاتین، یونانی، پهلوی، اوستایی، ترکی، ایتالیایی و روسی نیز استفاده می نمود.
اقدامات علمی و خدمات دکتر حسابی:
اولین نقشه برداری فنی و تخصصی کشور (راه بندرلنگه به بوشهر)
اولین راهسازی مدرن و علمی ایران (راه تهران به شمشک)
پایهگذاری اولین مدرسه عشایری کشور
پایهگذاری دارالمعلمین عالی
پایهگذاری دانشسرای عالی
ساخت اولین رادیو در کشور
راه اندازی اولین آنتن فرستنده در کشور
راه اندازی اولین مرکز زلزله شناسی کشور
راه اندازی اولین رآکتور اتمی سازمان انرژی اتمی کشور
راه اندازی اولین دستگاه رادیولوژی در ایران
تعیین ساعت ایران
پایه گذاری اولین بیمارستان خصوصی در ایران به نام بیمارستان "گوهرشاد"
شرکت در پایه گذاری فرهنگستان ایران و ایجاد انجمن زبان فارسی
تدوین اساسنامه طرح تاسیس دانشگاه تهران
پایهگذاری دانشکده فنی دانشگاه تهران
پایهگذاری دانشکده علوم دانشگاه تهران
پایهگذاری شورای عالی معارف
پایهگذاری مرکز عدسی سازی اپتیک کاربردی در دانشکده علوم دانشگاه تهران
پایهگذاری بخش آکوستیک در دانشگاه و اندازه گیری فواصل گام های موسیقی ایرانی به روش علمی
پایهگذاری و برنامه ریزی آموزش نوین ابتدایی و دبیرستانی
پایهگذاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران
پایهگذاری مرکز تحقیقات اتمی دانشگاه تهران
پایهگذاری اولین رصدخانه نوین در ایران
پایهگذاری مرکز مدرن تعقیب ماهواره ها در شیراز
پایهگذاری مرکز مخابرات اسدآباد همدان
پایهگذاری انجمن موسیقی ایران و مرکز پژوهش های موسیقی
پایهگذاری کمیته پژوهشی فضای ایران
ایجاد اولین ایستگاه هواشناسی کشور (در ساختمان دانشسرای عالی در نگارستان دانشگاه تهران)
تدوین اساسنامه و تاسیس موسسه ملی استاندارد
تدوین آیین نامه کارخانجات نساجی کشور و رساله چگونگی حمایت دولت در رشد این صنعت
پایهگذاری واحد تحقیقاتی صنعتی سغدایی (پژوهش در صنعت الکترونیک, فیزیک, فیزیک اپتیک, هوش مصنوعی)
راه اندازی اولین آسیاب آبی تولید برق (ژنراتور) در کشور
ایجاد اولین کارگاه های تجربی در علوم کاربردی در ایران
ایجاد اولین آزمایشگاه علوم پایه در کشور
تشکیل و ریاست کمیته پژوهشی ایران ۱۳۶۰
استاد همچنین در زمینه تحقیق علمی ۲۳ مقاله رساله و کتاب به به چاپ رساند که در برگیرنده زمینههای مختلف بویژه فیزیک مدرن، واژههای علمی، زبان فارسی و مباحث علمی گوناگون است.
تئوری بینهایت بودن ذرات این دانشمند ایرانی در میان فیزیکدانان جهان شناخته شده است و نشان "کومان دوردو لالژیون دونور" بزرگترین نشان علمی کشور فرانسه به همین مناسبت به ایشان اهداء شد.
و اما سوابق جناب آقای نوری :
مسئول مکتب القرآن
صعود به قله دماوند
توفیق شرکت در راهپیمایی اربعین
مختصر ، مفید، انقلابی
/ مدیران نامدار ایران
@rahenow 🗿👈
با این مردم چه کردید؟ شما که از " جنگ " بدترید...
✍️ عادل فردوسى پور
▪️دربی بود، اما خیلیها نمیدانستند، خیلیها ندیدند و خیلی از آنهایی هم که دیدند، جوش و خروش سابق را نداشتند.
قبلا از یک هفته پیش از دربی تب و تاب و هیجان شروع میشد، اما این بار هیچ خبری نبود. حتی کوچ عجیب یورگن لوکادیا، بهترین بازیکن پرسپولیس از ایران هم کسی را تکان نداد، همانطور که فریادهای مصنوعی جواد خیابانی شور چندانی بر نینگیخت. خدا نگذرد از کسانی که این بلا را سر ملت آوردند؛ از آنهایی که باعث شدند مردم حتی از همان دلخوشیهای کوچک سابق هم لذت نبرند.
▪️این طرف دلار چهل هزار تومانی و سکه بیست میلیونی و مرگ تدریجی در هوای کثافت شهرها و آن طرف هم جولان دادن مدیران بیلیافت و متوهم؛
در چنین برزخی جای دربی کجاست؟ دل خوش سیری چند؟ قرمز و آبی نه؛ ما امروز یک ملت سیاهپوشیم. تمام داستان دربی سهشنبه، سکوت سنگین و معنادار ورزشگاه آزادی بود و البته شادی گل نکردن ارسلان مطهری که تلویزیون بزدل سانسورش کرد. آزادی بیان که هیچ، این جماعت ترسو حتی «آزادی سکوت» را هم تاب نمیآورند.
▪️شهرداری تهران بیلبورد غولآسای تبلیغاتی زده و نوشته: «یلدا؛ شبی که در آن غصهها فراموش میشود.»
غصه شمایید، شام تار شمایید، آنچه باید فراموش شود شمایید.
دست از گلوی این مردم بردارید. روحشان را کشتید، سادهترین خوشبختیهایشان را از بین بردید و حالا دنبال عادینمایی شرایط با جامجهانی و دربی و یلدا هستید.
مردم سالها به صورت خودجوش هر کدام از اینها را گرامی میداشتند، شما اما با هنر بیبدیلتان همه چیز را خراب کردید.
کاش یک بار برای همیشه بفهمید احساس خوشی کردن «زورکی» نیست.
یک روز در اوج جنگ با دشمن خارجی، صد و بیست هزار نفر به تماشای دربی رفتند و تا لب خط کنار هم نشستند. شما از تیره کدام تاریکی بودید که حتی همین چراغ کهنه را هم خاموش کردید؟ شما که از جنگ بدترید...
MostafaTajzadeh
@rahenow 🗿👈
✍️ عادل فردوسى پور
▪️دربی بود، اما خیلیها نمیدانستند، خیلیها ندیدند و خیلی از آنهایی هم که دیدند، جوش و خروش سابق را نداشتند.
قبلا از یک هفته پیش از دربی تب و تاب و هیجان شروع میشد، اما این بار هیچ خبری نبود. حتی کوچ عجیب یورگن لوکادیا، بهترین بازیکن پرسپولیس از ایران هم کسی را تکان نداد، همانطور که فریادهای مصنوعی جواد خیابانی شور چندانی بر نینگیخت. خدا نگذرد از کسانی که این بلا را سر ملت آوردند؛ از آنهایی که باعث شدند مردم حتی از همان دلخوشیهای کوچک سابق هم لذت نبرند.
▪️این طرف دلار چهل هزار تومانی و سکه بیست میلیونی و مرگ تدریجی در هوای کثافت شهرها و آن طرف هم جولان دادن مدیران بیلیافت و متوهم؛
در چنین برزخی جای دربی کجاست؟ دل خوش سیری چند؟ قرمز و آبی نه؛ ما امروز یک ملت سیاهپوشیم. تمام داستان دربی سهشنبه، سکوت سنگین و معنادار ورزشگاه آزادی بود و البته شادی گل نکردن ارسلان مطهری که تلویزیون بزدل سانسورش کرد. آزادی بیان که هیچ، این جماعت ترسو حتی «آزادی سکوت» را هم تاب نمیآورند.
▪️شهرداری تهران بیلبورد غولآسای تبلیغاتی زده و نوشته: «یلدا؛ شبی که در آن غصهها فراموش میشود.»
غصه شمایید، شام تار شمایید، آنچه باید فراموش شود شمایید.
دست از گلوی این مردم بردارید. روحشان را کشتید، سادهترین خوشبختیهایشان را از بین بردید و حالا دنبال عادینمایی شرایط با جامجهانی و دربی و یلدا هستید.
مردم سالها به صورت خودجوش هر کدام از اینها را گرامی میداشتند، شما اما با هنر بیبدیلتان همه چیز را خراب کردید.
کاش یک بار برای همیشه بفهمید احساس خوشی کردن «زورکی» نیست.
یک روز در اوج جنگ با دشمن خارجی، صد و بیست هزار نفر به تماشای دربی رفتند و تا لب خط کنار هم نشستند. شما از تیره کدام تاریکی بودید که حتی همین چراغ کهنه را هم خاموش کردید؟ شما که از جنگ بدترید...
MostafaTajzadeh
@rahenow 🗿👈