فقر و صدای بلندش و گوشهای کر
مهدی سلیمی
شخصی که در شورای حل اختلاف کار می کند تعریف میکرد از پرونده های متعدد طلاق عمدتا به دلیل فقر گسترده مالی و گفت در پرونده ای قصد نصحیت طرفین و حل اختلاف آنها را داشتیم که زن جوان رو به ما گفت "اختلافی نداریم که شما بخواید حل کنید. من همین الان هم عاشق این مرد هستم اون آدم خوبیه ولی توان اداره زندگی رو نداره و خانواده های ما هم قدرت پشتیبانی مالیمون رو ندارن"
من با این دردها در جامعه بیگانه نیستم من جوانی رو دیدم که وسط کوچه داد میزد چون پول نداشتم به عشقم گفتم به خواستگارش جواب مثبت بده. فقر در شاخص فلاکت که امروز به بخش زیادی در جامعه سرایت کرده همه چیز ما رو ازمون گرفته از اخلاق تا آرامش و حتی عشق
در جامعه ای که ثبات قیمت و امید به آینده نیست تمام ارزش ها در ظاهر خلاصه میشن حتی ازدواج هم امروز در جامعه ما طبقاتی شده و چند طبقه از جامعه نمی تونن به اون فکر کنن.
همه این آدمهایی که در خیابان ها می بینیم زباله گردی میکنن و بدون خانمان هستن کسی نمیدونه چرا و به چه درجه ای از له شدگی و ناامیدی رسیدن که این نوع زندگی رو دارن تحمل میکنن
وقتی قشر کارمند جامعه برنج و مرغ و تنقلات رو داره قسطی میخره چه انتظاری از اقشار ضعیفی که همین حقوق اندک ثابت رو هم ندارن و سرمایه ای هم برا کار ندارن میشه داشت!!
حالا خبر رسیده و اسناد محرمانه حکایت از آماده سازی جامعه برای افزایش قیمت حامل های سوخت در سال آینده داره!! واقعا فهم اینکه اقشار بسیاری از این جامعه دیگه توانی ندارن و چیزی برای امرار معاش هم ندارن کار سختی نیست!
این قیمت جهانی بنزین نیست که گرون هست ارزش ریال هست که مدام داره سقوط میکنه! دستتون رو از جیب مردم بردارید و پاتون رو از رو گلوشون.
نمی تونید برید و بیش از این جامعه رو دچار فروپاشی اجتماعی و اخلاقی نکنید! بخدا دیر نیست روزی که فقرا حکومت و اقشار دیگر را با هم تنبیه کنن.
@rahenow 🗿👈
مهدی سلیمی
شخصی که در شورای حل اختلاف کار می کند تعریف میکرد از پرونده های متعدد طلاق عمدتا به دلیل فقر گسترده مالی و گفت در پرونده ای قصد نصحیت طرفین و حل اختلاف آنها را داشتیم که زن جوان رو به ما گفت "اختلافی نداریم که شما بخواید حل کنید. من همین الان هم عاشق این مرد هستم اون آدم خوبیه ولی توان اداره زندگی رو نداره و خانواده های ما هم قدرت پشتیبانی مالیمون رو ندارن"
من با این دردها در جامعه بیگانه نیستم من جوانی رو دیدم که وسط کوچه داد میزد چون پول نداشتم به عشقم گفتم به خواستگارش جواب مثبت بده. فقر در شاخص فلاکت که امروز به بخش زیادی در جامعه سرایت کرده همه چیز ما رو ازمون گرفته از اخلاق تا آرامش و حتی عشق
در جامعه ای که ثبات قیمت و امید به آینده نیست تمام ارزش ها در ظاهر خلاصه میشن حتی ازدواج هم امروز در جامعه ما طبقاتی شده و چند طبقه از جامعه نمی تونن به اون فکر کنن.
همه این آدمهایی که در خیابان ها می بینیم زباله گردی میکنن و بدون خانمان هستن کسی نمیدونه چرا و به چه درجه ای از له شدگی و ناامیدی رسیدن که این نوع زندگی رو دارن تحمل میکنن
وقتی قشر کارمند جامعه برنج و مرغ و تنقلات رو داره قسطی میخره چه انتظاری از اقشار ضعیفی که همین حقوق اندک ثابت رو هم ندارن و سرمایه ای هم برا کار ندارن میشه داشت!!
حالا خبر رسیده و اسناد محرمانه حکایت از آماده سازی جامعه برای افزایش قیمت حامل های سوخت در سال آینده داره!! واقعا فهم اینکه اقشار بسیاری از این جامعه دیگه توانی ندارن و چیزی برای امرار معاش هم ندارن کار سختی نیست!
این قیمت جهانی بنزین نیست که گرون هست ارزش ریال هست که مدام داره سقوط میکنه! دستتون رو از جیب مردم بردارید و پاتون رو از رو گلوشون.
نمی تونید برید و بیش از این جامعه رو دچار فروپاشی اجتماعی و اخلاقی نکنید! بخدا دیر نیست روزی که فقرا حکومت و اقشار دیگر را با هم تنبیه کنن.
@rahenow 🗿👈
.
به تُندی گفت: میمانیم! گفتیمش: مزن! لاف است!
کلاهِ آهنین افتاد... این، یکمُشت الیاف است...
از آن خونها که بر فرشِ خیابان ریخت دانستم،
دهانِ هرزهتیغان چون حسابِ لوطیان صاف است!
تو را دستِ قضا از لانه کجکج میکشد بیرون...
کمینگاهِ تو گیرم راست، چاکِ قلهی قاف است!
پریشان کرده بودی خَلق را چون برگِ بیدفتر
ندانستی که سودایِ شرف اینگونه صحاف است!
تو را نفرین نخواهم کرد چون پیرانِ ظالم را
زِ روی طبع، چرخِ چارهاندیشی کفنباف است!
✍️حسین جنتی
@rahenow 🗿👈
به تُندی گفت: میمانیم! گفتیمش: مزن! لاف است!
کلاهِ آهنین افتاد... این، یکمُشت الیاف است...
از آن خونها که بر فرشِ خیابان ریخت دانستم،
دهانِ هرزهتیغان چون حسابِ لوطیان صاف است!
تو را دستِ قضا از لانه کجکج میکشد بیرون...
کمینگاهِ تو گیرم راست، چاکِ قلهی قاف است!
پریشان کرده بودی خَلق را چون برگِ بیدفتر
ندانستی که سودایِ شرف اینگونه صحاف است!
تو را نفرین نخواهم کرد چون پیرانِ ظالم را
زِ روی طبع، چرخِ چارهاندیشی کفنباف است!
✍️حسین جنتی
@rahenow 🗿👈
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥 واکنش مهران غفوریان به اعتراض به حضورش در صداوسیما:
▫️من اگر توانسته باشم چند پدرومادر زحمت کش را بخندانم، کار خودم را انجام دادهام
▫️مسئولین بدانند اگر اوضاع معیشتی مردم خوب شود، برکت به زندگیتان میآید
@rahenow 🗿👈
▫️من اگر توانسته باشم چند پدرومادر زحمت کش را بخندانم، کار خودم را انجام دادهام
▫️مسئولین بدانند اگر اوضاع معیشتی مردم خوب شود، برکت به زندگیتان میآید
@rahenow 🗿👈
آدمی هرگز دلش اینقدر می لرزید؟! نه
اینهمه آدم به آدم عشق می ورزید؟! نه
هر که هرکس را که رد می شد بغل می کرد؟! نه
یا که هر که هر که را می دید می بوسید؟! نه
هیچ قومی مثل ما در طول تاریخ این همه
با دلش ور رفت؟ با احساس خود لاسید؟! نه
هیچکس مثل من و تو هر مرض را عشق خواند؟
یا که بد بختیش را لطف خدا نامید؟! نه
ملتی داری سراغ اینطور بی چون و چرا
چشم بسته کرده باشد هر چه را تایید؟! نه
اصلا از هر مرجع تقلید می خواهی بپرس
عاقل از نادان خدایی می کند تقلید؟! نه
پس چه طوری "ای برادر تو همه اندیشه ای"؟
خر لگد زد پای استدلالیون لنگید؟! نه
این همه انگشت ما خاراند آیا پشت ما
واقعا خاراند آنجا را که می خارید؟! نه
هیچکس این روزها در جای خود آرام نیست
واقعا چیزی زمین را می کند تهدید؟! نه
این همه از آسمان بارید بر روی زمین
از زمین یک مرتبه بر آسمان بارید؟! نه
فرض کن دوزاری ما دیر می افتد، مگر
خواجه روی دیگر این سکه را هم دید؟! نه
با دو تا قفلی که خورده بر توالت های شهر
امنیت شد برقرار و قائله خوابید؟! نه
گوش ها را می توان پیچاند اما بی صدا
می توان پیچاند، وقتی که صدا پیچید؟! نه
این همه رنگ شما ساعت به ساعت شد عوض
اندکی دنیا کند تغییر می میرید؟! نه
بی بهاران هیچ لطفی دارد آیا روزگار؟
لذتی دارد بدون سبزه آیا عید؟! نه
در دل بستان اگر می مرد شوق زندگی
گل جوان می شد؟ درختی سبز می پوشید؟! نه
شیخ را گفتم چرا اینقدر می پایی مرا؟
هیچ معلوم است دنبال چه می گردید؟! نه
نکته سنجی گفت پاییدن همان پایندگی است
گر نمی پایید تا امروز می پایید؟! نه
"یا سخن دانسته گو ای مرد عاقل یا خموش"
این همه گفتی کسی حرف تو را فهمید؟! نه
#رحیم_رسولی
@rahenow 🗿👈
اینهمه آدم به آدم عشق می ورزید؟! نه
هر که هرکس را که رد می شد بغل می کرد؟! نه
یا که هر که هر که را می دید می بوسید؟! نه
هیچ قومی مثل ما در طول تاریخ این همه
با دلش ور رفت؟ با احساس خود لاسید؟! نه
هیچکس مثل من و تو هر مرض را عشق خواند؟
یا که بد بختیش را لطف خدا نامید؟! نه
ملتی داری سراغ اینطور بی چون و چرا
چشم بسته کرده باشد هر چه را تایید؟! نه
اصلا از هر مرجع تقلید می خواهی بپرس
عاقل از نادان خدایی می کند تقلید؟! نه
پس چه طوری "ای برادر تو همه اندیشه ای"؟
خر لگد زد پای استدلالیون لنگید؟! نه
این همه انگشت ما خاراند آیا پشت ما
واقعا خاراند آنجا را که می خارید؟! نه
هیچکس این روزها در جای خود آرام نیست
واقعا چیزی زمین را می کند تهدید؟! نه
این همه از آسمان بارید بر روی زمین
از زمین یک مرتبه بر آسمان بارید؟! نه
فرض کن دوزاری ما دیر می افتد، مگر
خواجه روی دیگر این سکه را هم دید؟! نه
با دو تا قفلی که خورده بر توالت های شهر
امنیت شد برقرار و قائله خوابید؟! نه
گوش ها را می توان پیچاند اما بی صدا
می توان پیچاند، وقتی که صدا پیچید؟! نه
این همه رنگ شما ساعت به ساعت شد عوض
اندکی دنیا کند تغییر می میرید؟! نه
بی بهاران هیچ لطفی دارد آیا روزگار؟
لذتی دارد بدون سبزه آیا عید؟! نه
در دل بستان اگر می مرد شوق زندگی
گل جوان می شد؟ درختی سبز می پوشید؟! نه
شیخ را گفتم چرا اینقدر می پایی مرا؟
هیچ معلوم است دنبال چه می گردید؟! نه
نکته سنجی گفت پاییدن همان پایندگی است
گر نمی پایید تا امروز می پایید؟! نه
"یا سخن دانسته گو ای مرد عاقل یا خموش"
این همه گفتی کسی حرف تو را فهمید؟! نه
#رحیم_رسولی
@rahenow 🗿👈
پوتین به کدام کشورها برود بازداشت میشود
با صدور حکم جلب برای پوتین، هر گاه وی به:
۳۳ کشور آفریقایی، ۱۹ کشور آسیا-اقیانوسیه، ۱۸ کشور اروپای شرقی، ۲۸ کشور آمریکای لاتین و حوزه کارائیب، ۲۵ کشور اروپای غربی و … (مجموعا ۱۲۳ کشور)
سفر کند، بازداشت شده و جهت محاکمه به لاهه مقر دیوان کیفری بینالمللی اعزام خواهد شد.
@rahenow 🗿👈
با صدور حکم جلب برای پوتین، هر گاه وی به:
۳۳ کشور آفریقایی، ۱۹ کشور آسیا-اقیانوسیه، ۱۸ کشور اروپای شرقی، ۲۸ کشور آمریکای لاتین و حوزه کارائیب، ۲۵ کشور اروپای غربی و … (مجموعا ۱۲۳ کشور)
سفر کند، بازداشت شده و جهت محاکمه به لاهه مقر دیوان کیفری بینالمللی اعزام خواهد شد.
@rahenow 🗿👈
⏰لحظه دقیق تحویل سال ۱۴۰۲
🔹ساعت ۵۴ دقیقه و ۲۸ ثانیه بامداد روز سهشنبه ۱ فروردین ۱۴۰۲ هجری شمسی، مطابق ۲۸ شعبان ۱۴۴۴ هجری قمری و ۲۱ مارس ۲۰۲۳ میلادی است.
🔸به عبارتی، لحظه تحویل سال نو
۶ دقیقه مانده به ساعت یک بامداد است.
🔹نماد این سال خرگوش است.
خرگوش نماد ذکاوت، سرعت، تولد دوباره و امید است.
🔸پیشاپیش عید باستانی و زیبای نوروز را تبریک می گوییم و سالی پر از صلح ،عشق،نعمت و برکت برایتان آرزو می کنیم🌹🌹
🔹ساعت ۵۴ دقیقه و ۲۸ ثانیه بامداد روز سهشنبه ۱ فروردین ۱۴۰۲ هجری شمسی، مطابق ۲۸ شعبان ۱۴۴۴ هجری قمری و ۲۱ مارس ۲۰۲۳ میلادی است.
🔸به عبارتی، لحظه تحویل سال نو
۶ دقیقه مانده به ساعت یک بامداد است.
🔹نماد این سال خرگوش است.
خرگوش نماد ذکاوت، سرعت، تولد دوباره و امید است.
🔸پیشاپیش عید باستانی و زیبای نوروز را تبریک می گوییم و سالی پر از صلح ،عشق،نعمت و برکت برایتان آرزو می کنیم🌹🌹
@rahenow
هادى مهرانى میدونید چرا مسمومیت دختران مدارس یهو ساکت شد؟ همین خط رو دنبال کنید به نتیجه میرسید، این عملا داره گرا میده برای رفتار خشونت آمیز با بانوان به نام بدحجابی، مثل اسید پاشی ها، قتل های زنجیرهای و هزاران جنایت دیگر، پشت همه اینها همین افراد بودند،…
چرا حکومت همچنان بر پوشش اجباری مانور می دهد؟
مهدی سلیمی
مخاطب حرف های شریعتمداری مسئولان حکومت نیست او خود به خوبی میداند کنترل پوشش از دست آنها خارج شده است وگرنه بیش از ایشان مایل به کنترل هستند.
مخاطب اصلی حرفهای ارگان تروریستی کیهان افرادی هستند که به تعبیر آنها کشف حجاب کرده اند.
به زبان ساده تر حسین بازجو بانوان این سرزمین را تهدید کرده چنانچه روسری ها را بر سر نکنید مسلمانان (بخوانید وحوش آتش به اختیار) با شما برخوردهایی از نوع اسید پاشی و مسموم سازی و تجاوز خواهند داشت.
حرف این فرد ایجاد ناامنی روانی در جامعه و جرم است اما کدام نهاد می خواهد برخورد کند وقتی خود رییس پلیس هم همین حرفها را تکرار و می گوید مردم کشف حجاب را قبول نمی کنند.
در اینجا سه نکته قابل تامل است
1️⃣ زین پس هر جا سلامت روان و جسم بانوان این سرزمین به خطر افتاد دنبال مقصری غیر از مسلمانان نوع ولایی نباشیم.
2️⃣ چرا برای حکومتی ها بحث حجاب همچنان اولویت است به گونه ای که در نماز جمعه شعار مرگ بر بی حجاب سر می دهند.
به گمانم این مورد دوم خود سه دلیل دارد
نخست- نپرداختن به معضلات پرشمار اقتصادی و اجتماعی جامعه که حکومت از حل آنها عاجز است پس راحت تر است جای مرگ بر غارتگر و اختلاسگر مرگ بر بی حجاب بگویند. آخر نمی شود وقتی خود ائمه جمعه جز غارتگران هستند کسانی که به آنها اقتدا کرده اند برای امام خود آرزوی مرگ کنند
دوم- در استبداد دینی بزرگترین آفت ریاکاری است و برای ریاکاری همیشه باید حفظ ظاهر کرد پس مهم تر از تن فروشی زنان پوشش آنهاست که پیش دیدگان است
سوم- ترس حکومت از اتحاد مردم باعث شده است به فکر قرار دادن آنها روبروی هم به این بهانه باشد و مثلا مدیر و پرسنل یک مجموعه را مجبور کند بین نان خود و برخورد با مشتری که پوشش غیر رسمی دارد یکی را انتخاب کنند
3️⃣ وظیفه جامعه در این مورد چیست؟ به گمانم برای مقابله با هدف اول حکومت ما نباید تمام توجه خود را روی پوشش قرار دهیم و از معضلات پرشمار دیگر غافل باشیم و برای مقابله با تظاهر و ریاکاری هم خود پوشش دلخواه خود را انتخاب کنیم هم از کسانی که این کار را می کنند حمایت کنیم یعنی در یک کلام با پرهیز از افراط و تفریط در این باب در زمین حکومت بازی نکنیم و مهم تر اینکه همدیگر را درک کنیم و هرگز روبروی هم قرار نگیریم
جانباز سبز
@rahenow 🗿👈
مهدی سلیمی
مخاطب حرف های شریعتمداری مسئولان حکومت نیست او خود به خوبی میداند کنترل پوشش از دست آنها خارج شده است وگرنه بیش از ایشان مایل به کنترل هستند.
مخاطب اصلی حرفهای ارگان تروریستی کیهان افرادی هستند که به تعبیر آنها کشف حجاب کرده اند.
به زبان ساده تر حسین بازجو بانوان این سرزمین را تهدید کرده چنانچه روسری ها را بر سر نکنید مسلمانان (بخوانید وحوش آتش به اختیار) با شما برخوردهایی از نوع اسید پاشی و مسموم سازی و تجاوز خواهند داشت.
حرف این فرد ایجاد ناامنی روانی در جامعه و جرم است اما کدام نهاد می خواهد برخورد کند وقتی خود رییس پلیس هم همین حرفها را تکرار و می گوید مردم کشف حجاب را قبول نمی کنند.
در اینجا سه نکته قابل تامل است
1️⃣ زین پس هر جا سلامت روان و جسم بانوان این سرزمین به خطر افتاد دنبال مقصری غیر از مسلمانان نوع ولایی نباشیم.
2️⃣ چرا برای حکومتی ها بحث حجاب همچنان اولویت است به گونه ای که در نماز جمعه شعار مرگ بر بی حجاب سر می دهند.
به گمانم این مورد دوم خود سه دلیل دارد
نخست- نپرداختن به معضلات پرشمار اقتصادی و اجتماعی جامعه که حکومت از حل آنها عاجز است پس راحت تر است جای مرگ بر غارتگر و اختلاسگر مرگ بر بی حجاب بگویند. آخر نمی شود وقتی خود ائمه جمعه جز غارتگران هستند کسانی که به آنها اقتدا کرده اند برای امام خود آرزوی مرگ کنند
دوم- در استبداد دینی بزرگترین آفت ریاکاری است و برای ریاکاری همیشه باید حفظ ظاهر کرد پس مهم تر از تن فروشی زنان پوشش آنهاست که پیش دیدگان است
سوم- ترس حکومت از اتحاد مردم باعث شده است به فکر قرار دادن آنها روبروی هم به این بهانه باشد و مثلا مدیر و پرسنل یک مجموعه را مجبور کند بین نان خود و برخورد با مشتری که پوشش غیر رسمی دارد یکی را انتخاب کنند
3️⃣ وظیفه جامعه در این مورد چیست؟ به گمانم برای مقابله با هدف اول حکومت ما نباید تمام توجه خود را روی پوشش قرار دهیم و از معضلات پرشمار دیگر غافل باشیم و برای مقابله با تظاهر و ریاکاری هم خود پوشش دلخواه خود را انتخاب کنیم هم از کسانی که این کار را می کنند حمایت کنیم یعنی در یک کلام با پرهیز از افراط و تفریط در این باب در زمین حکومت بازی نکنیم و مهم تر اینکه همدیگر را درک کنیم و هرگز روبروی هم قرار نگیریم
جانباز سبز
@rahenow 🗿👈
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
سال ۱۴۰۱ با این تصویر ها تا ابد در خاطرمان ماندگار است .
واقعا با وقایعی که در سال ۱۴۰۱ بر مردم ما گذشت و هزاران خانواده عزیزان خودشان را سال نو در کنارشان ندارند چطور میتوانیم نوروز امسال را جشن بگیریم .
تو که از محنت دیگران بی غمی
نشاید که نامت نهند آدمی .
نوروز ما روزیست که نابودی این رژیم را جشن بگیریم و به نوروز باستانی خود که رسیدم شادان و خندان بدونه هیچ ظلم و دغدغه ای در کنار یکدیگر باشیم .
@rahenow 🗿👈
واقعا با وقایعی که در سال ۱۴۰۱ بر مردم ما گذشت و هزاران خانواده عزیزان خودشان را سال نو در کنارشان ندارند چطور میتوانیم نوروز امسال را جشن بگیریم .
تو که از محنت دیگران بی غمی
نشاید که نامت نهند آدمی .
نوروز ما روزیست که نابودی این رژیم را جشن بگیریم و به نوروز باستانی خود که رسیدم شادان و خندان بدونه هیچ ظلم و دغدغه ای در کنار یکدیگر باشیم .
@rahenow 🗿👈