ممنوعالخروج کردن مخالفین به چه معناست؟
✍حمیدرضا فتحیسقزچی
مشرق نیوز:
در اسفند ۱۳۵۳ شاه گفت: "ما تنها یک حزب تاسیس میکنیم. هر کس نمیخواهد پاسپورت بگیرد از ایران برود!"
برداشت:
۱. شاه ایران را برتر از سایر کشورها میدانست و به صراحت میگفت "هر کس ناراضی است پاسپورت بگیرد و از ایران برود". با این حال، به رغم اشتباهات فاحش شاه، کسی مایل به ترک ایران نبود و پدیدهای به نام "مهاجرت" وجود نداشت. جامعه ایرانی، ترک وطن را ننگ و عار میدانست.
۲. ممنوعالخروج شدن شهروندان از سوی حکومت، امری عادی شده است. به رغم این ممانعتها برخی از گزارشها حاکی است بیش از ده میلیون نفر از ایران مهاجرت کردهاند. در هر یک از کشورهای دنیا انبوهی از ایرانیان حضور دارند.
۳. امروزه ممنوعالخروج شدن افراد، نوعی مجازات است که دادگاهها به آن حکم میدهند. آیا مفهوم مخالف این نوع احکام قضایی، آن است که تحمل زندگی در ایران، طاقت فرسا است؟ آیا به زعم بعضیها، ایران تبعیدگاه و جهنمی سوزان است؟
۴.مراجع رسمی آمارهایی هولناک ارائه میدهند که نشان میدهد ایرانیان تحت هر شرایطی و با هر میزان تحصیلات و در هر رده سنی، میخواهند از ایران بروند.
۵. حکومت پیشین مهاجرت به کشورها را آزاد گذاشت و آن را شایسته کسانی میدانست که با حکومت مخالف بودند. به نظر میرسد حکومت کنونی، زندگی اجباری در ایران را شایسته کسانی میداند که با حکومت مخالف هستند، به همین دلیل آنان را به مجازات ممنوعالخروجی و زندگی در ایران محکوم میکند.
@rahenow 🗿👈
✍حمیدرضا فتحیسقزچی
مشرق نیوز:
در اسفند ۱۳۵۳ شاه گفت: "ما تنها یک حزب تاسیس میکنیم. هر کس نمیخواهد پاسپورت بگیرد از ایران برود!"
برداشت:
۱. شاه ایران را برتر از سایر کشورها میدانست و به صراحت میگفت "هر کس ناراضی است پاسپورت بگیرد و از ایران برود". با این حال، به رغم اشتباهات فاحش شاه، کسی مایل به ترک ایران نبود و پدیدهای به نام "مهاجرت" وجود نداشت. جامعه ایرانی، ترک وطن را ننگ و عار میدانست.
۲. ممنوعالخروج شدن شهروندان از سوی حکومت، امری عادی شده است. به رغم این ممانعتها برخی از گزارشها حاکی است بیش از ده میلیون نفر از ایران مهاجرت کردهاند. در هر یک از کشورهای دنیا انبوهی از ایرانیان حضور دارند.
۳. امروزه ممنوعالخروج شدن افراد، نوعی مجازات است که دادگاهها به آن حکم میدهند. آیا مفهوم مخالف این نوع احکام قضایی، آن است که تحمل زندگی در ایران، طاقت فرسا است؟ آیا به زعم بعضیها، ایران تبعیدگاه و جهنمی سوزان است؟
۴.مراجع رسمی آمارهایی هولناک ارائه میدهند که نشان میدهد ایرانیان تحت هر شرایطی و با هر میزان تحصیلات و در هر رده سنی، میخواهند از ایران بروند.
۵. حکومت پیشین مهاجرت به کشورها را آزاد گذاشت و آن را شایسته کسانی میدانست که با حکومت مخالف بودند. به نظر میرسد حکومت کنونی، زندگی اجباری در ایران را شایسته کسانی میداند که با حکومت مخالف هستند، به همین دلیل آنان را به مجازات ممنوعالخروجی و زندگی در ایران محکوم میکند.
@rahenow 🗿👈
تصویر مقاله اکونومیست با عنوان
«جهان از نظر شی»
شاید بشه مطالب زیر را برای این تصویر گفت
اقمار اصلی خورشید سرخ چین کمونیست
روسیه
عربستان
ایران
و حتی سازمان ملل متحد.
جالب این که ایران و عربستان در یک مدار و شاید به سمت هم در حرکتند و چین باید مواظب باشد به هم برخورد نکنند و اوامر امپراطور شی را به خوبی انجام دهند.
با کاهش نیاز آمریکا به نفت خاورمیانه ظاهرا بایستی به نظم نوین جهان سلام کرد شوربختانه دلبرک خاورمیانه پس از پا به سن گذاشتن و رفع نیاز جوانی غرب قرن بیستم، اکنون در بستر مشتری جدید چینی با دستمزد بسیار پایین تر و حتی تحقیر بیشتر خواهد خفت.
پارادوکس عجیبی است دو کشوری با پرچم خدا نشان بر گرد خورشید بی خدایی چین در حال چرخش هستند.
salarsafaie
@rahenow 🗿👈
«جهان از نظر شی»
شاید بشه مطالب زیر را برای این تصویر گفت
اقمار اصلی خورشید سرخ چین کمونیست
روسیه
عربستان
ایران
و حتی سازمان ملل متحد.
جالب این که ایران و عربستان در یک مدار و شاید به سمت هم در حرکتند و چین باید مواظب باشد به هم برخورد نکنند و اوامر امپراطور شی را به خوبی انجام دهند.
با کاهش نیاز آمریکا به نفت خاورمیانه ظاهرا بایستی به نظم نوین جهان سلام کرد شوربختانه دلبرک خاورمیانه پس از پا به سن گذاشتن و رفع نیاز جوانی غرب قرن بیستم، اکنون در بستر مشتری جدید چینی با دستمزد بسیار پایین تر و حتی تحقیر بیشتر خواهد خفت.
پارادوکس عجیبی است دو کشوری با پرچم خدا نشان بر گرد خورشید بی خدایی چین در حال چرخش هستند.
salarsafaie
@rahenow 🗿👈
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥 آتش شاکرمی، خاله نیکا شاکرمی، با انتشار ویدئویی از نیکا در حال بازخوانی آهنگ «قلب من خواهد تپيد» اثر سلین دیون که در فیلم تایتانیک اجرا شده است، در صفحه اینستاگرامش، نوشت:
«پر از شور زندگی بودی
چطور میشه دلتنگت نشد.....من پرم از لحظه لحظهی تو...
من پرم از تو....»
#نیکا_شاکرمی #مهسا_امینی
@rahenow 🗿👈
«پر از شور زندگی بودی
چطور میشه دلتنگت نشد.....من پرم از لحظه لحظهی تو...
من پرم از تو....»
#نیکا_شاکرمی #مهسا_امینی
@rahenow 🗿👈
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
خاطره رهبر انقلاب از حمله به بدحجابها
✅ عدهای جوان در خیابان به بدحجابها حمله میکردند. امام گفتند بروید اینها که حمله کردند را بگیرید، بزنید و زندانی کنید.
بنده هم موافق این کارها نیستم، که باعث بشود بگویند اینها منطق ندارند و اهل حمله و جنجالاند.
#امام_مکتوب_دستور دادن کسانی که به #بد_حجابها_حمله_میکنند را #بگیرید و #بزنیدشان
@rahenow 🗿👈
✅ عدهای جوان در خیابان به بدحجابها حمله میکردند. امام گفتند بروید اینها که حمله کردند را بگیرید، بزنید و زندانی کنید.
بنده هم موافق این کارها نیستم، که باعث بشود بگویند اینها منطق ندارند و اهل حمله و جنجالاند.
#امام_مکتوب_دستور دادن کسانی که به #بد_حجابها_حمله_میکنند را #بگیرید و #بزنیدشان
@rahenow 🗿👈