کی ام من ؟ تُرکی از بوشهر شاید کُردِ سمنانم
و اهل اردبیلم ساکن ملک لرستانم
لرم اما برادرها در آذربایجان دارم
بلوچم من که دلشاد از درختستان گیلانم
یکی از بختیاری های یزدم ساکن سقز
یکی از ایل قشقایی که اهل شهر کرمانم
نژادم بویری و دوستدار مردم قزوین
تبارم اصفهانی و خودم اهل گلستانم
دلم مازندرانی بود و با البرز میجوشید
خودم شیرازی ام دیوانه ی ایلام و مهرانم
من از اعراب خوزستانم و اهل اراک اما
به کرمانشاه می یابی مرا چاقوی زنجانم
نهاوندم ، که جولانگاه بهزادان وندادم
شبانگاهان نگاهم کن که روشن چون خراسانم
من از اطراف قم بر خاک هرمزگان زدم بوسه
همان سالی که گفتم رهسپار شهر تهرانم
سرشتم همچو بادی در سراپای وطن جاری ست
چی ام ؟ خاکستری سرخ از اجاق ملک ایرانم
#محسن_ایمانی
@rahenow 🗿👈
و اهل اردبیلم ساکن ملک لرستانم
لرم اما برادرها در آذربایجان دارم
بلوچم من که دلشاد از درختستان گیلانم
یکی از بختیاری های یزدم ساکن سقز
یکی از ایل قشقایی که اهل شهر کرمانم
نژادم بویری و دوستدار مردم قزوین
تبارم اصفهانی و خودم اهل گلستانم
دلم مازندرانی بود و با البرز میجوشید
خودم شیرازی ام دیوانه ی ایلام و مهرانم
من از اعراب خوزستانم و اهل اراک اما
به کرمانشاه می یابی مرا چاقوی زنجانم
نهاوندم ، که جولانگاه بهزادان وندادم
شبانگاهان نگاهم کن که روشن چون خراسانم
من از اطراف قم بر خاک هرمزگان زدم بوسه
همان سالی که گفتم رهسپار شهر تهرانم
سرشتم همچو بادی در سراپای وطن جاری ست
چی ام ؟ خاکستری سرخ از اجاق ملک ایرانم
#محسن_ایمانی
@rahenow 🗿👈
در اسلام فقط یک بار نظرسنجی صورت گرفته و آن زمانی بود که از شتر خواستند محل ساخت مسجد را نشان دهد.
کسی که مبارزه کردن نمیداند بدبختیهایش را سرنوشت مینامد.
مبارزه کن ! و شکست را نپذیر...
زندگیات همانی خواهد شد که آرزویش را داشتی
مبارزه کن ! و شکست را نپذیر...
زندگیات همانی خواهد شد که آرزویش را داشتی
بترس از تیربارانِ ضعیفان در کمینِ شب
که هر کو هست نالان تر، قوی تر زخمِ پیکانش
حذر کن ز آهِ مظلومی که بیدار است و خون باران
تو شب خفته، به بالینِ تو سیل آید زِ بارانش
زِ تعجیلِ قضای بد، پناهی ساز کَاندر پِی
به خاک اَفکندهای داری که لرزد عَرش ز افغانش
#خاقانی_شروانی
@rahenow 🗿👈
که هر کو هست نالان تر، قوی تر زخمِ پیکانش
حذر کن ز آهِ مظلومی که بیدار است و خون باران
تو شب خفته، به بالینِ تو سیل آید زِ بارانش
زِ تعجیلِ قضای بد، پناهی ساز کَاندر پِی
به خاک اَفکندهای داری که لرزد عَرش ز افغانش
#خاقانی_شروانی
@rahenow 🗿👈
✅علی مجتهدزاده: افرادی با وعده آزادی بازداشتیهای اخیر درخواست ۲ میلیارد تومان پول به خانوادههایشان دادهاند
وکیل پایه یک دادگستری: ایراداتی که وجود دارد این است که وکلا را حذف کردند. خانوادهها امکان پیگیری ندارند، خود زندانیان بسیار کم میتوانند تماس بگیرند.
یک اتفاق خطرناک که این وسط افتاده است و من زیاد مشاهده میکنم این است که کسانی به خانوادهها مراجعه میکنند و میگویند به ما ۵۰۰ میلیون تومان یا یک میلیارد یا دو میلیارد بدهید تا زندانی شما را آزاد کنیم؛ من نمیدانم اینها کارچاقکن هستند، دلال هستند و یا مسئولیت و پست دارند؟!
اگر بناست با مفاسد اقتصادی برخورد شود این یکی از بزرگترین مفاسدی است که در حال حاضر امروز دستگاه قضایی با آن دست به گریبان است و آقای اژهای، رئیس دادگستری و دادستان تهران باید کاری کنند.
🔻پ ن:با این وضعیت احمد خاتمی میگه فساد نهادینه شده در نظام دروغ و تهمت است
@rahenow 🗿👈
وکیل پایه یک دادگستری: ایراداتی که وجود دارد این است که وکلا را حذف کردند. خانوادهها امکان پیگیری ندارند، خود زندانیان بسیار کم میتوانند تماس بگیرند.
یک اتفاق خطرناک که این وسط افتاده است و من زیاد مشاهده میکنم این است که کسانی به خانوادهها مراجعه میکنند و میگویند به ما ۵۰۰ میلیون تومان یا یک میلیارد یا دو میلیارد بدهید تا زندانی شما را آزاد کنیم؛ من نمیدانم اینها کارچاقکن هستند، دلال هستند و یا مسئولیت و پست دارند؟!
اگر بناست با مفاسد اقتصادی برخورد شود این یکی از بزرگترین مفاسدی است که در حال حاضر امروز دستگاه قضایی با آن دست به گریبان است و آقای اژهای، رئیس دادگستری و دادستان تهران باید کاری کنند.
🔻پ ن:با این وضعیت احمد خاتمی میگه فساد نهادینه شده در نظام دروغ و تهمت است
@rahenow 🗿👈
⭕️آداب دیکتاتوری
🖌فرانک دیکوتر
.1️⃣ چهرهی دیکتاتورها بر روی بیلبورد ساختمانها، ادارات، مدارس و پادگانهای ارتش بهچشم میخورد، و تصاویر، شعارها و سخنانشان زینتبخشِ همهی ادارات و مدارس است.
2️⃣ دیکتاتورها ژستِ 《علامهی دهر》 بهخود میگیرند و دربارهی حکمت، فلسفه، مسائل پزشکی، روشهای آبیاری، تولید فولاد، کار ساختمانی و... رهنمود میدهند!
3️⃣ دیکتاتورها 《دستاوردها》 را بهحساب خود مینویسند، اما برای 《شکستها》 دیگران را سرزنش میکنند.
4️⃣ هدفِ دیکتاتوری 《تخریبِ عقلِ سلیم و《تقویتِ تقدّسِ فرمانبُرداری》 است.
5️⃣ در دیکتاتوریها وفاداری به شخصِ دیکتاتور مهمترین وظیفه است، و 《پاداشِ وفاداری》 بیش از 《پاداشِ توانایی》 است.
6️⃣ دیکتاتورها بر نیروهای قضایی، نظامی، امنیتی، پلیس، بازجویان و شکنجهگران متکیاند.
7️⃣ دیکتاتورها با برچسبهایی همچون 《جاسوس، خائن و فتنهگر》 مخالفانشان را متهم میکنند و در سطحِ ملی بگیر و ببند راه میاندازند و دگراندیشان را در تلویزیون حکومتی مجبور به اعتراف میکنند. / صدای_نوین_خراسان
@rahenow 🗿👈
🖌فرانک دیکوتر
.1️⃣ چهرهی دیکتاتورها بر روی بیلبورد ساختمانها، ادارات، مدارس و پادگانهای ارتش بهچشم میخورد، و تصاویر، شعارها و سخنانشان زینتبخشِ همهی ادارات و مدارس است.
2️⃣ دیکتاتورها ژستِ 《علامهی دهر》 بهخود میگیرند و دربارهی حکمت، فلسفه، مسائل پزشکی، روشهای آبیاری، تولید فولاد، کار ساختمانی و... رهنمود میدهند!
3️⃣ دیکتاتورها 《دستاوردها》 را بهحساب خود مینویسند، اما برای 《شکستها》 دیگران را سرزنش میکنند.
4️⃣ هدفِ دیکتاتوری 《تخریبِ عقلِ سلیم و《تقویتِ تقدّسِ فرمانبُرداری》 است.
5️⃣ در دیکتاتوریها وفاداری به شخصِ دیکتاتور مهمترین وظیفه است، و 《پاداشِ وفاداری》 بیش از 《پاداشِ توانایی》 است.
6️⃣ دیکتاتورها بر نیروهای قضایی، نظامی، امنیتی، پلیس، بازجویان و شکنجهگران متکیاند.
7️⃣ دیکتاتورها با برچسبهایی همچون 《جاسوس، خائن و فتنهگر》 مخالفانشان را متهم میکنند و در سطحِ ملی بگیر و ببند راه میاندازند و دگراندیشان را در تلویزیون حکومتی مجبور به اعتراف میکنند. / صدای_نوین_خراسان
@rahenow 🗿👈
چهل و چهار سال است که بر سر دشمنان فرضی و غیرفرضی تان فریاد می کشید و آن ها را پلید و اهریمن می نامید اما پلیدی ها و شرارت هایی را که مثل نقل و نبات بین خودتان مرتکب می شوید نه می فهمید و نه حس می کنید.
هشتصد سال قبل از این که آلبر کامو، اندیشمند فرانسوی، خطاب به رژیم های دیکتاتوری بگوید" هیچ یک از اهریمن هایی که شما ادعای مبارزه با آن ها را دارید، اهریمن تر از خود شما نیست"، حکیم عمر خیام نیشابوری خودمان سروده بود :
تو فخر هَمى كُنى كه من مِى نخورم
صد كار كنى كه مِى غلام است آن را
طرح:جمال رحمتی
✍️بیژن اشتری/,مترجم و نویسنده
@rahenow 🗿👈
هشتصد سال قبل از این که آلبر کامو، اندیشمند فرانسوی، خطاب به رژیم های دیکتاتوری بگوید" هیچ یک از اهریمن هایی که شما ادعای مبارزه با آن ها را دارید، اهریمن تر از خود شما نیست"، حکیم عمر خیام نیشابوری خودمان سروده بود :
تو فخر هَمى كُنى كه من مِى نخورم
صد كار كنى كه مِى غلام است آن را
طرح:جمال رحمتی
✍️بیژن اشتری/,مترجم و نویسنده
@rahenow 🗿👈
زیباکلام خطاب به رییسی: نظام چیزی برای دفاع باقی گذارده است؟
✍️صادق زیباکلام: جناب رئیسی از خواص گلایه فرمودهاند که چرا سکوت اختیار کردهاند.
دلم میخواست از جناب شان سئوال میکردم که خواص از کدام فعل نظام میبایستی دفاع میکردند؟
آیا عملکرد نظام جایی و چیزی برای دفاع یا حداقل توجیه باقی گذارده است؟
@rahenow 🗿👈
✍️صادق زیباکلام: جناب رئیسی از خواص گلایه فرمودهاند که چرا سکوت اختیار کردهاند.
دلم میخواست از جناب شان سئوال میکردم که خواص از کدام فعل نظام میبایستی دفاع میکردند؟
آیا عملکرد نظام جایی و چیزی برای دفاع یا حداقل توجیه باقی گذارده است؟
@rahenow 🗿👈
🔴همتی: مذاکرات را با تصورات موهوم به زمستانی که فقط شامل حال مردم ایران شد، موکول و دریچه امید را بستید
🔹اقتصاد و معیشت مردم را،با بی تدبیری و ناکارآمدی، به وضع فعلی رساندید.
🔹گشت ارشاد را بی محابا تشدیدکرده و گوشها را بر روی مطالبات زنان و جوانان بستید..
🔹وضع موجودنتیجه حکمرانی غلط شماست
@rahenow 🗿👈
🔹اقتصاد و معیشت مردم را،با بی تدبیری و ناکارآمدی، به وضع فعلی رساندید.
🔹گشت ارشاد را بی محابا تشدیدکرده و گوشها را بر روی مطالبات زنان و جوانان بستید..
🔹وضع موجودنتیجه حکمرانی غلط شماست
@rahenow 🗿👈
کرگدن ولایت
احمد خاتمی: برخی میگویند درباره اغتشاشگران حرف نزنید، چون تحریک میشوند و سر لج میافتند؛ غلط میکنند لج میکنند؛ تهمت زدن به نظام اسلامی حرام است
خطیب نماز جمعه تهران گفت: تهمت به این نظام بنا بر نظر بزرگان #حرام است، اینکه کسی بگوید فساد در نظام اسلامی فساد نهادینه شده تهمت است. مفسدین در این نظام یا محاکمه شدهاند و یا محاکمه خواهند شد. اینکه کسی یک نظام روسفید را نظامی مسئله دار جلوه دهد بیتقوایی است. وی افزود: برخی میگویند درباره اغتشاشگران حرف نزنید و آنها را حساس نکنید چون تحریک میشوند و سر لج میافتند. غلط میکنند لج میکنند. پس قانون کجا نشسته است که این اغتشاشگران جنایتکار را سر جای خود بنشاند؟
@rahenow 🗿👈
احمد خاتمی: برخی میگویند درباره اغتشاشگران حرف نزنید، چون تحریک میشوند و سر لج میافتند؛ غلط میکنند لج میکنند؛ تهمت زدن به نظام اسلامی حرام است
خطیب نماز جمعه تهران گفت: تهمت به این نظام بنا بر نظر بزرگان #حرام است، اینکه کسی بگوید فساد در نظام اسلامی فساد نهادینه شده تهمت است. مفسدین در این نظام یا محاکمه شدهاند و یا محاکمه خواهند شد. اینکه کسی یک نظام روسفید را نظامی مسئله دار جلوه دهد بیتقوایی است. وی افزود: برخی میگویند درباره اغتشاشگران حرف نزنید و آنها را حساس نکنید چون تحریک میشوند و سر لج میافتند. غلط میکنند لج میکنند. پس قانون کجا نشسته است که این اغتشاشگران جنایتکار را سر جای خود بنشاند؟
@rahenow 🗿👈