@rahenow
566 subscribers
15.8K photos
10.4K videos
352 files
2.92K links
#راه_نو
انسان‌ها تا آگاه نشده‌اند هیچ‌گاه عصیان نمی‌کنند و تا عصیان نکنند نمیتوانند آگاه شوند.
Download Telegram
فکر می‌کردید روزی وزیر بهداشت مملکت بیاد تو تلویزیون بگه نیازی به آنتی بیوتیک نیست و برای درمان آنفلوآنزا، دمنوشها و داروهای سنتی بهتر جواب می‌دهد؟!

محسن ماندگاری

@rahenow 🗿👈
اره اینم میشه
مثلا بجای  تیم ملی کاراته ، تکواندو ،سانشو و ...بری زندانیهای خطرناک و اراذل بیاری
قمه و زنجیر و لباس ورزشی مخصوص بدی بهشون بفرستی تو زمین

@rahenow 🗿👈
بله شکستی نبود که هیچ
بلکه در حال گذر از پیچ تاریخی جام جهانی و نزدیک شدن به پشت خیمه های دشمن هستیم .

@rahenow 🗿👈
🔹عربستان سعودی :
نرخ تورم 2.5%
علی رغم تورم پایین ، اومده 5.3 میلیارد دلار کمک مالی برای شهروندان تصویب کرده تا جهش قیمت انرژی و مواد غذایی در جهان یوقت روی زندگی مردم تاثیر منفی نگذارد.
حداکثر نرخ تورم طی 40 سال در عربستان 9.9% در سال 2008 میلادی بوده


🔹امارات متحده:
نرخ تورم 5%
علی رغم تورم پایین ، اومده بودجه تامین اجتماعی را 2 برابر کرده و به 7.6 میلیارد دلار افزایش داده تا کمک حالی برای شهروندانش باشه
حداکثر نرخ تورم طی 40 سال در امارات 12.2% در سال 2008 میلادی بوده


🔹جمهوری اسلامی ایران:
نرخ تورم 52%
علی رغم تورم بالا ، نه تنها خبری از کمک های مالی؛معیشتی و...نیست
بلکه در حال حذف سوبسیدهای مختلف نیز هستند تا شهروندان  تورم جهانی را به خوبی احساس کنند.
از طرفی درسته مثل امارات بودجه تامین اجتماعی  جهش نداشته
ولی در عوض فشارهای اجتماعی (بر زنان-منتقدان-دلسوزان-روشنفکران و..) جهش قابل توجهی داشته

@rahenow 🗿👈
«فرصت‌ها مانند ابر می‌گذرند مواقعی که فرصت‌های خیر پیش می‌آیند غنیمت بشمارید و از آنها استفاده کنید.»
علی بن ابیطالب

حالا بریم سراغ خبر که کوتاه ولی برای هر ایرانی حسرت آمیزه.
"قطر در یک قرارداد ٢٧ ساله، فروش ۶۰ میلیارد دلار گاز به چین از میدان گازی مشترک با ایران را تضمین کرد."

جملات منتسب به علی را نوشتم تا بگم کسانی که ادعای دینداری دارند چقدر به صحبت‌های پیشوای خود عمل می‌کنند.

طبق گزارش اوپک، بخاطر اتخاذ سیاست‌های نادرست و انداختن کشور تو چاه تحریم 450 میلیارد دلار عدم النفع داشتیم.
بابت تاخیر در راه اندازی میادین مشترک با قطر هم، قطر 600 میلیارد مترمکعب بیشتر از ما گاز برداشت کرده (معادل 150 میلیارد دلار).
اکنون هم قطر در میادین مشترک می‌تازد و ما نشسته‌ایم رجزخوانی می‌کنیم!
وینتر ایز کامینگ
وینتر و زمستان اون فرصت‌سوزی‌ها و خیانت‌هایی است که به کشور وارد شده...
این وینتر خیلی وقته کام کرده...

راستی با پیمان شانگهای و قرارداد ۲۵ ساله که گوش ملت را کر کرده بودید تا حالا چقدر گاز فروختید به چین و ماچین؟

@rahenow 🗿👈
فاجعه مدیریتی !

آنتی بیوتیک  پیدا نمی شود
، آنتی بیوتیک از هند وارد کردند!
حالا بعد از آزمایشات روی این آنتی بیوتیک ها مشخص شده مقدار ماده موثره غیر قابل قبول بوده و حالا دستور جمع آوری آنها را دادند!

@rahenow 🗿👈
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
برگی از تاریخ
سخنرانی کوبنده و حق  پیرامون حکومتهای مستبد خونریز


🔹️این بی حیایی و بی شرمی در جنایات و آدمکشی،  انسان واقعا حیرت میکنه از بی شرمی اینهاااا

🔹️برای کشتن مردم غیرنظامی توجیه و استدلال و منطق ارائه میدن
انقدر بی شرمند...


🔹️برای کشتن بچه های کوچک و کودکان معصوم و مظلوم استدلال مطرح میکنند
انقدر اینها وقیحند.

@rahenow 🗿👈
💦مامان!

✍️حسین قدیانی:
ناظر بر ندبه‌های آدینه، در تمنای دولت کریمه، خوردیم به پست دولت جمیله. از شنبه تا پنج‌شنبه داماد را تحمل می کنیم و جمعه روز پدرخانم است.  شهدای امنیت دارند تاوان زبان دراز ائمه‌ی جمعه را پس می‌دهند. آرمان شهید می‌شود چون علم‌الهدی با قلدری روی منبر بذر کینه می‌کارد. جوان احساساتی دستش به علم‌الهدی نمی‌رسد با جوان بسیجی گلاویز می شود. هر هفته هم هیزم بیش‌تری می‌سوزانند. امام‌جمعه‌ی بی‌رحم و لامروت مشهد خطبه‌های عاری از منطق و شعورش ریشه در خون دارد. تمام کنید این روسپی‌گری سیاسی را.

💦ظل الله!

✍️منصور خضاعی:
در انگلستان، دانمارک و ژاپن نهاد سلطنت به این دلیل تحمل شد که هزینه ریشه کن کردن شان از ماندشان بیشتر بود. هزینه_فایده کردند. نهاد سلطنت هیچ بار معرفتی در یک نظام دموکراتیک ندارد. سربار محسوب می شود و در کشورهایی مثل فرانسه و ایران معطوف به بازگشت استبداد است. سری که درد نمی کند را دستمال نمی پیچند.

💦ای نامه که می روی به سویش!

✍️نامه مهندس بازرگان به آیت الله خمینی:
شرط ما و شما نبود آزادی های مشروع را از ملت دریغ و روزنه های آزادی خواهی را کور کنیم. بنام شما رذالت های معاویه را به کار بسته اند. خواهش می کنم نگذارید تشیع به دست کسانی بیفتد که مثل آب خوردن دستگیر و زندانی و سر به نیست می کنند. بعید است بگذارند آیت الله منتظری جانشین شما بشود. یقین دارم استبدادی بدتر از رضا شاه و سازمانی مخوف تر از ساواک بر مردم حاکم خواهند کرد. ولایت فقیه قبایی است که فقط به قد و قواره شما دوخته اند.

💦مجلس قلی!

✍️علی مرادی مراغه ای:
«مجلس به خاطر سعادت ملت، خلع قاجار را اعلام و اداره موقت کشور را در محدوده قوانین نافذ به آقای رضاخان پهلوی منتقل می‌ کند». ۸۰ رأی مثبت و 5 رای منفی. 5 نفر مخالف این ها بودند: دکتر محمد مصدق، سیدحسن مدرس، یحیی دولت آبادی، حسین علایی و سیدحسن تقی زاده.
مصدق: رضاخان در مسند نخست وزیری خدماتی کرده و بهتر است در همین مسند بماند. در زنگبار نیز تمام قدرت را دست یک فرد نمی دهند. رئیس‌الوزرا مهم است نه پادشاه. شاه هستند رئیس‌الوزرا هستند. فرمانده کل قوا هستند. بنده تکه تکه‌ام بکنند زیر بار این حرف‌ها نمى‌روم‏. استبداد صرف است. ‏ پس چرا خون شهدای مشروطه را بیخود ریختید؟

jamalsanatnegar
@rahenow 🗿👈
دست‌آموز

طرح از محمد رنجبر   
@rahenow 🗿👈
🔴 هر شب مانندشب‌های دیگر: «بنام خدای رنگین کمان»
Caricatorestan
@rahenow 🗿👈
و ما ادراک عرزشی


یکسری موجودات دوپا هم هستند که
تو سلف دانشگاه اغتشاش ایجاد میکنند تا دختر و پسر دانشجو بصورت مختلط نشینند یا سفره باز نکنند وسط چمن
عربده میکشند و خشتک میدرند و فریاد وااسلاما سرمیدهند.


با بی شرمی
تو روزنامه ها تیتر میزنند
امروز سلف مختلط میخواهند
فردا سرویی بهداشتی مختلط


بعد خودشون قرار کافه میزارند مختلط فوتبال تماشا میکنند.

یا تو استادیوم آزادی بصورت  مختلط کنار هم فریاد میکشند سرود  میخوانند.



#مغزهای_کوچک_زنگ_زده

@rahenow 🗿👈
هاشمی طبا: آن روزی که ایران دوستی را شرک می خواندید ، نتیجه اش نخواندن سرودملی توسط بازیکنان است

✍️سیدمصطفی هاشمی‌طبا در روزنامه شرق نوشت:

♦️سؤالی که این روزها مطرح است، آن‌ است که چرا تیم ملی فوتبال کشورمان از تیم ملی انگلستان شکست این‌چنین سنگینی خورده است و آیا این تیم نمی‌توانست نتیجه بهتری کسب کند و حتی مثل عربستان که آرژانتین را شکست داد، پیروز میدان باشد؟

♦️با این تیم بی‌تمرکز، مربی دوماهه تحمیلی و فضای اجتماعی منعکس‌ شده در استادیوم، آیا انتظار پیروزی باید داشته باشیم؟ فدراسیون ما حتی نتوانست تماشاگران را سازمان‌دهی کند؛ کاری که دیگر کشورها انجام می‌دهند.

♦️اگر به نخواندن سرود از سوی بازیکنان ایراد داریم، به یاد آوریم که در سال‌های گذشته ایران‌دوستی نفی و حتی شرک خوانده می‌شد و هرگز آموزش این کار به ورزشکاران داده نشده است و وقتی احساس ایران‌دوستی نفی می‌شود، چه جای گله است؟

♦️اگر می‌خواهیم در دو بازی آینده دور مقدماتی، تیم ملی‌مان نتیجه مناسب بگیرد، به آنان کاری نداشته باشیم. سیاسیون و مقامات دیگر، خود را از تیم ملی دور نگه دارند.

@rahenow 🗿👈
🔴 برای کودکان بی‌گناه, برای آینده...
Caricatorestan
@rahenow 🗿👈
توییت علی شریفی زارچی، عضو هیئت علمی دانشگاه شریف

@rahenow 🗿👈
موضوع لخت شدن نیست،
به قول کینز اقتصاددان انگلیسی، یک تورم بلندمدت آرام آرام تمام بنیان‌های اخلاقی و اجتماعی و فرهنگی یک ملت را نابود می‌کند.

@rahenow 🗿👈
چنین آدم سبک‌مغزی نمی‌فهمد که بی‌توجهی به سیاست است که زنان فاحشه و کودکان خیابانی می‌سازد، قتل و غارت را زیاد می‌کند و از همه بدتر بر فساد صاحبان قدرت می‌افزاید...
#برتولت_برشت
#مهدی_طارمی

@rahenow 🗿👈
آنچه اکنون به خوبی کار می‌کند، دستگاه تولید #خشم⁩ و #نفرت⁩ است.

‏حالا خودتان می‌دانید و حکومت خودتان!

@rahenow 🗿👈
✍️ صابر قدیمی:

اگر نماینده‌ی مجلسی این متن را می‌خواند بداند از این اندوهگینم که در دوره‌ای زندگی کردم که شما در آن نفس می‌کشیدید.

اندوهگینم که دغدغه
#نماینده مردم افزایش حقوق خود، گرفتن خودرو بیشتر و بهتر، رد شدن از خطوط قرمز و ویژه، بستن اینترنت، تایید فرمایشی وزرای بی‌کفایت، محرومیت و برخورد با دانشجویان و معترضین بود.

از این اندوهگینم برای هیچ کدامتان مهم نیست مردم اندوهگینند از بی‌کفایتی شما.

تکمله: یکی از دوستان الان پیامی فرستاد که این مطلب در صحن مطرح نشده و طرح یکی از نمایندگان بوده. اخلاق حکم می‌کرد که این را بگویم. منتها این نکته در نظر من از میزان بی‌کفایتی نمایندگان کم نمی‌کند.

@rahenow 🗿👈