This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
برگی از تاریخ
سخنرانی کوبنده و حق پیرامون حکومتهای مستبد خونریز
🔹️این بی حیایی و بی شرمی در جنایات و آدمکشی، انسان واقعا حیرت میکنه از بی شرمی اینهاااا
🔹️برای کشتن مردم غیرنظامی توجیه و استدلال و منطق ارائه میدن
انقدر بی شرمند...
🔹️برای کشتن بچه های کوچک و کودکان معصوم و مظلوم استدلال مطرح میکنند
انقدر اینها وقیحند.
@rahenow 🗿👈
سخنرانی کوبنده و حق پیرامون حکومتهای مستبد خونریز
🔹️این بی حیایی و بی شرمی در جنایات و آدمکشی، انسان واقعا حیرت میکنه از بی شرمی اینهاااا
🔹️برای کشتن مردم غیرنظامی توجیه و استدلال و منطق ارائه میدن
انقدر بی شرمند...
🔹️برای کشتن بچه های کوچک و کودکان معصوم و مظلوم استدلال مطرح میکنند
انقدر اینها وقیحند.
@rahenow 🗿👈
💦مامان!
✍️حسین قدیانی:
ناظر بر ندبههای آدینه، در تمنای دولت کریمه، خوردیم به پست دولت جمیله. از شنبه تا پنجشنبه داماد را تحمل می کنیم و جمعه روز پدرخانم است. شهدای امنیت دارند تاوان زبان دراز ائمهی جمعه را پس میدهند. آرمان شهید میشود چون علمالهدی با قلدری روی منبر بذر کینه میکارد. جوان احساساتی دستش به علمالهدی نمیرسد با جوان بسیجی گلاویز می شود. هر هفته هم هیزم بیشتری میسوزانند. امامجمعهی بیرحم و لامروت مشهد خطبههای عاری از منطق و شعورش ریشه در خون دارد. تمام کنید این روسپیگری سیاسی را.
💦ظل الله!
✍️منصور خضاعی:
در انگلستان، دانمارک و ژاپن نهاد سلطنت به این دلیل تحمل شد که هزینه ریشه کن کردن شان از ماندشان بیشتر بود. هزینه_فایده کردند. نهاد سلطنت هیچ بار معرفتی در یک نظام دموکراتیک ندارد. سربار محسوب می شود و در کشورهایی مثل فرانسه و ایران معطوف به بازگشت استبداد است. سری که درد نمی کند را دستمال نمی پیچند.
💦ای نامه که می روی به سویش!
✍️نامه مهندس بازرگان به آیت الله خمینی:
شرط ما و شما نبود آزادی های مشروع را از ملت دریغ و روزنه های آزادی خواهی را کور کنیم. بنام شما رذالت های معاویه را به کار بسته اند. خواهش می کنم نگذارید تشیع به دست کسانی بیفتد که مثل آب خوردن دستگیر و زندانی و سر به نیست می کنند. بعید است بگذارند آیت الله منتظری جانشین شما بشود. یقین دارم استبدادی بدتر از رضا شاه و سازمانی مخوف تر از ساواک بر مردم حاکم خواهند کرد. ولایت فقیه قبایی است که فقط به قد و قواره شما دوخته اند.
💦مجلس قلی!
✍️علی مرادی مراغه ای:
«مجلس به خاطر سعادت ملت، خلع قاجار را اعلام و اداره موقت کشور را در محدوده قوانین نافذ به آقای رضاخان پهلوی منتقل می کند». ۸۰ رأی مثبت و 5 رای منفی. 5 نفر مخالف این ها بودند: دکتر محمد مصدق، سیدحسن مدرس، یحیی دولت آبادی، حسین علایی و سیدحسن تقی زاده.
مصدق: رضاخان در مسند نخست وزیری خدماتی کرده و بهتر است در همین مسند بماند. در زنگبار نیز تمام قدرت را دست یک فرد نمی دهند. رئیسالوزرا مهم است نه پادشاه. شاه هستند رئیسالوزرا هستند. فرمانده کل قوا هستند. بنده تکه تکهام بکنند زیر بار این حرفها نمىروم. استبداد صرف است. پس چرا خون شهدای مشروطه را بیخود ریختید؟
jamalsanatnegar
@rahenow 🗿👈
✍️حسین قدیانی:
ناظر بر ندبههای آدینه، در تمنای دولت کریمه، خوردیم به پست دولت جمیله. از شنبه تا پنجشنبه داماد را تحمل می کنیم و جمعه روز پدرخانم است. شهدای امنیت دارند تاوان زبان دراز ائمهی جمعه را پس میدهند. آرمان شهید میشود چون علمالهدی با قلدری روی منبر بذر کینه میکارد. جوان احساساتی دستش به علمالهدی نمیرسد با جوان بسیجی گلاویز می شود. هر هفته هم هیزم بیشتری میسوزانند. امامجمعهی بیرحم و لامروت مشهد خطبههای عاری از منطق و شعورش ریشه در خون دارد. تمام کنید این روسپیگری سیاسی را.
💦ظل الله!
✍️منصور خضاعی:
در انگلستان، دانمارک و ژاپن نهاد سلطنت به این دلیل تحمل شد که هزینه ریشه کن کردن شان از ماندشان بیشتر بود. هزینه_فایده کردند. نهاد سلطنت هیچ بار معرفتی در یک نظام دموکراتیک ندارد. سربار محسوب می شود و در کشورهایی مثل فرانسه و ایران معطوف به بازگشت استبداد است. سری که درد نمی کند را دستمال نمی پیچند.
💦ای نامه که می روی به سویش!
✍️نامه مهندس بازرگان به آیت الله خمینی:
شرط ما و شما نبود آزادی های مشروع را از ملت دریغ و روزنه های آزادی خواهی را کور کنیم. بنام شما رذالت های معاویه را به کار بسته اند. خواهش می کنم نگذارید تشیع به دست کسانی بیفتد که مثل آب خوردن دستگیر و زندانی و سر به نیست می کنند. بعید است بگذارند آیت الله منتظری جانشین شما بشود. یقین دارم استبدادی بدتر از رضا شاه و سازمانی مخوف تر از ساواک بر مردم حاکم خواهند کرد. ولایت فقیه قبایی است که فقط به قد و قواره شما دوخته اند.
💦مجلس قلی!
✍️علی مرادی مراغه ای:
«مجلس به خاطر سعادت ملت، خلع قاجار را اعلام و اداره موقت کشور را در محدوده قوانین نافذ به آقای رضاخان پهلوی منتقل می کند». ۸۰ رأی مثبت و 5 رای منفی. 5 نفر مخالف این ها بودند: دکتر محمد مصدق، سیدحسن مدرس، یحیی دولت آبادی، حسین علایی و سیدحسن تقی زاده.
مصدق: رضاخان در مسند نخست وزیری خدماتی کرده و بهتر است در همین مسند بماند. در زنگبار نیز تمام قدرت را دست یک فرد نمی دهند. رئیسالوزرا مهم است نه پادشاه. شاه هستند رئیسالوزرا هستند. فرمانده کل قوا هستند. بنده تکه تکهام بکنند زیر بار این حرفها نمىروم. استبداد صرف است. پس چرا خون شهدای مشروطه را بیخود ریختید؟
jamalsanatnegar
@rahenow 🗿👈
و ما ادراک عرزشی
یکسری موجودات دوپا هم هستند که
تو سلف دانشگاه اغتشاش ایجاد میکنند تا دختر و پسر دانشجو بصورت مختلط نشینند یا سفره باز نکنند وسط چمن
عربده میکشند و خشتک میدرند و فریاد وااسلاما سرمیدهند.
با بی شرمی
تو روزنامه ها تیتر میزنند
امروز سلف مختلط میخواهند
فردا سرویی بهداشتی مختلط
بعد خودشون قرار کافه میزارند مختلط فوتبال تماشا میکنند.
یا تو استادیوم آزادی بصورت مختلط کنار هم فریاد میکشند سرود میخوانند.
#مغزهای_کوچک_زنگ_زده
@rahenow 🗿👈
یکسری موجودات دوپا هم هستند که
تو سلف دانشگاه اغتشاش ایجاد میکنند تا دختر و پسر دانشجو بصورت مختلط نشینند یا سفره باز نکنند وسط چمن
عربده میکشند و خشتک میدرند و فریاد وااسلاما سرمیدهند.
با بی شرمی
تو روزنامه ها تیتر میزنند
امروز سلف مختلط میخواهند
فردا سرویی بهداشتی مختلط
بعد خودشون قرار کافه میزارند مختلط فوتبال تماشا میکنند.
یا تو استادیوم آزادی بصورت مختلط کنار هم فریاد میکشند سرود میخوانند.
#مغزهای_کوچک_زنگ_زده
@rahenow 🗿👈
هاشمی طبا: آن روزی که ایران دوستی را شرک می خواندید ، نتیجه اش نخواندن سرودملی توسط بازیکنان است
✍️سیدمصطفی هاشمیطبا در روزنامه شرق نوشت:
♦️سؤالی که این روزها مطرح است، آن است که چرا تیم ملی فوتبال کشورمان از تیم ملی انگلستان شکست اینچنین سنگینی خورده است و آیا این تیم نمیتوانست نتیجه بهتری کسب کند و حتی مثل عربستان که آرژانتین را شکست داد، پیروز میدان باشد؟
♦️با این تیم بیتمرکز، مربی دوماهه تحمیلی و فضای اجتماعی منعکس شده در استادیوم، آیا انتظار پیروزی باید داشته باشیم؟ فدراسیون ما حتی نتوانست تماشاگران را سازماندهی کند؛ کاری که دیگر کشورها انجام میدهند.
♦️اگر به نخواندن سرود از سوی بازیکنان ایراد داریم، به یاد آوریم که در سالهای گذشته ایراندوستی نفی و حتی شرک خوانده میشد و هرگز آموزش این کار به ورزشکاران داده نشده است و وقتی احساس ایراندوستی نفی میشود، چه جای گله است؟
♦️اگر میخواهیم در دو بازی آینده دور مقدماتی، تیم ملیمان نتیجه مناسب بگیرد، به آنان کاری نداشته باشیم. سیاسیون و مقامات دیگر، خود را از تیم ملی دور نگه دارند.
@rahenow 🗿👈
✍️سیدمصطفی هاشمیطبا در روزنامه شرق نوشت:
♦️سؤالی که این روزها مطرح است، آن است که چرا تیم ملی فوتبال کشورمان از تیم ملی انگلستان شکست اینچنین سنگینی خورده است و آیا این تیم نمیتوانست نتیجه بهتری کسب کند و حتی مثل عربستان که آرژانتین را شکست داد، پیروز میدان باشد؟
♦️با این تیم بیتمرکز، مربی دوماهه تحمیلی و فضای اجتماعی منعکس شده در استادیوم، آیا انتظار پیروزی باید داشته باشیم؟ فدراسیون ما حتی نتوانست تماشاگران را سازماندهی کند؛ کاری که دیگر کشورها انجام میدهند.
♦️اگر به نخواندن سرود از سوی بازیکنان ایراد داریم، به یاد آوریم که در سالهای گذشته ایراندوستی نفی و حتی شرک خوانده میشد و هرگز آموزش این کار به ورزشکاران داده نشده است و وقتی احساس ایراندوستی نفی میشود، چه جای گله است؟
♦️اگر میخواهیم در دو بازی آینده دور مقدماتی، تیم ملیمان نتیجه مناسب بگیرد، به آنان کاری نداشته باشیم. سیاسیون و مقامات دیگر، خود را از تیم ملی دور نگه دارند.
@rahenow 🗿👈
چنین آدم سبکمغزی نمیفهمد که بیتوجهی به سیاست است که زنان فاحشه و کودکان خیابانی میسازد، قتل و غارت را زیاد میکند و از همه بدتر بر فساد صاحبان قدرت میافزاید...
#برتولت_برشت
#مهدی_طارمی
@rahenow 🗿👈
#برتولت_برشت
#مهدی_طارمی
@rahenow 🗿👈
✍️ صابر قدیمی:
اگر نمایندهی مجلسی این متن را میخواند بداند از این اندوهگینم که در دورهای زندگی کردم که شما در آن نفس میکشیدید.
اندوهگینم که دغدغه #نماینده مردم افزایش حقوق خود، گرفتن خودرو بیشتر و بهتر، رد شدن از خطوط قرمز و ویژه، بستن اینترنت، تایید فرمایشی وزرای بیکفایت، محرومیت و برخورد با دانشجویان و معترضین بود.
از این اندوهگینم برای هیچ کدامتان مهم نیست مردم اندوهگینند از بیکفایتی شما.
تکمله: یکی از دوستان الان پیامی فرستاد که این مطلب در صحن مطرح نشده و طرح یکی از نمایندگان بوده. اخلاق حکم میکرد که این را بگویم. منتها این نکته در نظر من از میزان بیکفایتی نمایندگان کم نمیکند.
@rahenow 🗿👈
اگر نمایندهی مجلسی این متن را میخواند بداند از این اندوهگینم که در دورهای زندگی کردم که شما در آن نفس میکشیدید.
اندوهگینم که دغدغه #نماینده مردم افزایش حقوق خود، گرفتن خودرو بیشتر و بهتر، رد شدن از خطوط قرمز و ویژه، بستن اینترنت، تایید فرمایشی وزرای بیکفایت، محرومیت و برخورد با دانشجویان و معترضین بود.
از این اندوهگینم برای هیچ کدامتان مهم نیست مردم اندوهگینند از بیکفایتی شما.
تکمله: یکی از دوستان الان پیامی فرستاد که این مطلب در صحن مطرح نشده و طرح یکی از نمایندگان بوده. اخلاق حکم میکرد که این را بگویم. منتها این نکته در نظر من از میزان بیکفایتی نمایندگان کم نمیکند.
@rahenow 🗿👈
💦آخوند 420 !
آخوند را فقط دزد بیت المال به جای می آوریم. آن چه به چشم سر می بینیم. چشم پشت سر نداریم، آخوند بزرگی ما را دزدید. نشاط و رفاه ما را دزدید، امید و آبروی ما را دزدید، تاریخ و جغرافیای ما را دزدید، دین و پاسپورت و شاهنامه و پرچم و مرام و نجابت و غرور و یوز و جشن و فر و شاهنشاهی و بکارت ما را ازاله کرد. نه می بخشیم. نه فراموش می کنیم.
نصف باتوم جا مونده:
- چرا آخیش اوخیش نمی کنی؟
- مگه توشه؟
- مدتیه!
jamalsanatnegar
@rahenow 🗿👈
آخوند را فقط دزد بیت المال به جای می آوریم. آن چه به چشم سر می بینیم. چشم پشت سر نداریم، آخوند بزرگی ما را دزدید. نشاط و رفاه ما را دزدید، امید و آبروی ما را دزدید، تاریخ و جغرافیای ما را دزدید، دین و پاسپورت و شاهنامه و پرچم و مرام و نجابت و غرور و یوز و جشن و فر و شاهنشاهی و بکارت ما را ازاله کرد. نه می بخشیم. نه فراموش می کنیم.
نصف باتوم جا مونده:
- چرا آخیش اوخیش نمی کنی؟
- مگه توشه؟
- مدتیه!
jamalsanatnegar
@rahenow 🗿👈
شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد قطعنامه «تشکیل یک کمیته حقیقتیاب بینالمللی درباره نقض حقوق بشر در ایران» را با اکثریت آرا تصویب کرد.
۲۵ رای مثبت:
آرژانتین، بنین، چک، فنلاند، فرانسه، گابون، گامبیا، آلمان، هندوراس، ژاپن، لیبی، لیتوانی، لوکزامبورگ، جزایر مارشال، مکزیک، مونتهنگرو، نپال، هلند، پاراگوئه، لهستان، کره، سومالی، بریتانیا، اوکراین، ایالات متحده آمریکا
۱۶ رای ممتنع:
بولیوی، برزیل، کامرون، ساحل عاج، هند، اندونزی، قزاقستان، مالاوی، مالزی، موریتانی، نامیبیا، قطر، سنگال، سودان، امارات متحده عربی، ازبکستان
۶ رای منفی:
ارمنستان، چین، کوبا، اریتره، پاکستان، و ونزوئلا
@rahenow 🗿👈
۲۵ رای مثبت:
آرژانتین، بنین، چک، فنلاند، فرانسه، گابون، گامبیا، آلمان، هندوراس، ژاپن، لیبی، لیتوانی، لوکزامبورگ، جزایر مارشال، مکزیک، مونتهنگرو، نپال، هلند، پاراگوئه، لهستان، کره، سومالی، بریتانیا، اوکراین، ایالات متحده آمریکا
۱۶ رای ممتنع:
بولیوی، برزیل، کامرون، ساحل عاج، هند، اندونزی، قزاقستان، مالاوی، مالزی، موریتانی، نامیبیا، قطر، سنگال، سودان، امارات متحده عربی، ازبکستان
۶ رای منفی:
ارمنستان، چین، کوبا، اریتره، پاکستان، و ونزوئلا
@rahenow 🗿👈