🟢نقطه عطف توسعه ژاپن!
✍️ سید هاشم فیروزی
حاصل كار خدای زمینی ژاپن دو ميليون كشته و یک کشور ویرانه بود.«امپراتور هيروهيتو» قهرمان حمله به بندر پرل هاربر آمریکایی بود. او در جنگ جهانی دوم مستعمرات انگلیس و فرانسه را به نفع هیتلر و موسیلینی مورد هجوم قرار داد.
در نهایت پس از شکست ژاپن «پسر آسمان» یا همان خدای ژاپنی ها تحت فشار آمریکایی ها مجبور شد اعلام کند:
" من خدا نيستم، من هيروهيتو هستم و بابت اشتباهاتم متاسفم!".
✅از منظر بنده نقطه فرگشت ژاپن دقیقا از همینجا شروع می شود.
جامعه ژاپن ولو تحت فشار و بقیمت تحقیر جمعی می پذیرد که می بایست از «انفعال جمعی» ناظر به «قدرت مطلقه سلطنت» عبور نماید و از مسئولیت ناپذیری تاریخی خویش به «مسئولیت پذیری اجتماعی» برسد.
شما ببینید بعضا ژاپنی ها در مسئولیت پذیری اجتماعی بسیار افراط هم می کنند.
علی ای حال ثمره این فرآیند عقلانی و اجتماعی توسعه همه جانبه ژاپن بوده است.
و حال این جامعه مسئولیت پذیر دو قهرمان جهان را شکست داد و بعنوان تیم اول گروه خویش صعود نمود.
حتی ژاپن در لحظاتی بجز آلمان داشت اسپانیا راهم حذف می کرد!
@rahenow 🗿👈
✍️ سید هاشم فیروزی
حاصل كار خدای زمینی ژاپن دو ميليون كشته و یک کشور ویرانه بود.«امپراتور هيروهيتو» قهرمان حمله به بندر پرل هاربر آمریکایی بود. او در جنگ جهانی دوم مستعمرات انگلیس و فرانسه را به نفع هیتلر و موسیلینی مورد هجوم قرار داد.
در نهایت پس از شکست ژاپن «پسر آسمان» یا همان خدای ژاپنی ها تحت فشار آمریکایی ها مجبور شد اعلام کند:
" من خدا نيستم، من هيروهيتو هستم و بابت اشتباهاتم متاسفم!".
✅از منظر بنده نقطه فرگشت ژاپن دقیقا از همینجا شروع می شود.
جامعه ژاپن ولو تحت فشار و بقیمت تحقیر جمعی می پذیرد که می بایست از «انفعال جمعی» ناظر به «قدرت مطلقه سلطنت» عبور نماید و از مسئولیت ناپذیری تاریخی خویش به «مسئولیت پذیری اجتماعی» برسد.
شما ببینید بعضا ژاپنی ها در مسئولیت پذیری اجتماعی بسیار افراط هم می کنند.
علی ای حال ثمره این فرآیند عقلانی و اجتماعی توسعه همه جانبه ژاپن بوده است.
و حال این جامعه مسئولیت پذیر دو قهرمان جهان را شکست داد و بعنوان تیم اول گروه خویش صعود نمود.
حتی ژاپن در لحظاتی بجز آلمان داشت اسپانیا راهم حذف می کرد!
@rahenow 🗿👈
🔴اعتراضهای ایران؛ مولوی عبدالحمید در نماز جمعه زاهدان خطاب به مقامات: معترضان را اعدام نکنید
در حالی که جریان اعتراضی در ایران همچنان برقرار است مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت اهواز در نماز جمعه امروز این شهر خطاب به مقامات کشور گفت: «معترضان را اعدام نکنید و معترضان را آزاد کنید مگر اینکه آدمی را کشته باشند.»
وی با اشاره به صدور برخی از احکام محاربه گفت: «برای کسانی که اعتراض کردند حکم محاربه دادهاند که خلاف قرآن است. من برای خیلی از قاضیها میترسم که در روز قیامت باید جوابگو باشند.»
وی تاکید کرد که «جلوگیر از انتقاد، استبدار به بار میآورد. حرف حق را اگر اسرائیلی و آمریکایی هم بگویند که دشمن هستند باید شنیده شود.»
در روز ۱۱ آذر
@rahenow🗿👈
در حالی که جریان اعتراضی در ایران همچنان برقرار است مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت اهواز در نماز جمعه امروز این شهر خطاب به مقامات کشور گفت: «معترضان را اعدام نکنید و معترضان را آزاد کنید مگر اینکه آدمی را کشته باشند.»
وی با اشاره به صدور برخی از احکام محاربه گفت: «برای کسانی که اعتراض کردند حکم محاربه دادهاند که خلاف قرآن است. من برای خیلی از قاضیها میترسم که در روز قیامت باید جوابگو باشند.»
وی تاکید کرد که «جلوگیر از انتقاد، استبدار به بار میآورد. حرف حق را اگر اسرائیلی و آمریکایی هم بگویند که دشمن هستند باید شنیده شود.»
در روز ۱۱ آذر
@rahenow🗿👈
عملکرد تجارت خارجی دولتی که جهانیان چشم دیدن موفقیت هایش را ندارند.
🔹عملکرد تجارت خارجی کشورمان طی 8 ماهه
کاهش صادرات از 84 میلیون تن به 70.5 میلیون تن ( کاهش 16 درصدی ) 🔻
کاهش واردات از 26.8 میلیون تن به 23.5 میلیون تن (کاهش 12.3 درصدی )🔻
جمعا 94 میلیون تن تجارت خارجی
ارزش کالاهای صادراتی و وارداتی
🔸صادرات 32.37 میلیارد دلار
🔸واردات 37.12 میلیارد دلار
تراز تجاری منفی 4.7 میلیارد دلار
کاظم نادعلی
@rahenow 🗿👈
🔹عملکرد تجارت خارجی کشورمان طی 8 ماهه
کاهش صادرات از 84 میلیون تن به 70.5 میلیون تن ( کاهش 16 درصدی ) 🔻
کاهش واردات از 26.8 میلیون تن به 23.5 میلیون تن (کاهش 12.3 درصدی )🔻
جمعا 94 میلیون تن تجارت خارجی
ارزش کالاهای صادراتی و وارداتی
🔸صادرات 32.37 میلیارد دلار
🔸واردات 37.12 میلیارد دلار
تراز تجاری منفی 4.7 میلیارد دلار
کاظم نادعلی
@rahenow 🗿👈
ماشالا به اعتماد به نفس تان؛ایام واگذاری وزارتخانه تان مستدام!
محمد مهاجری
از : مااصولگراها
به : وزیر محترم بهداشت، جناب آقای دکتر عیناللهی
موضوع: ماشالا به اعتماد به نفس تان!
با سلام.
از نهادانقلابی سپاه پاسداران خواسته اید صنعت داروسازی کشور را در دست بگیرد. مدتی پیش هم وزیر صنعت، درخواست کرده بود صنعت خودروسازی به این نهاد واگذار شود که با پاسخ شدیدا منفی آنها مواجه شد.
خب اگر چنین قصدی دارید، و اصلی ترین وظیفه وزارتخانه تان را قابل واگذاری می دانید، چرا کلش را واگذار نمی کنید و تشریف نمی برید منزل استراحت بفرمایید؟!
اصولا اگر قرار است چنین اتفاقی بیفتد، چه نیازی به دولت و وزارت بهداشت؟
می خواستم بگویم این پیشنهاد شما در باره تفویض صنعت داروسازی، نشانه اعتماد به نفس پایین تان است، اما به گمانم درستش این است که ماشالا به اعتماد به نفس تان؛ چون با این حجم از ناتوانی و اوضاع شلم شوربای دارو و درمان، اعتماد به نفس در حد بی نهایت می خواهد که وزیر هم بمانید!
ایام واگذاری وزارتخانه تان مستدام!
@rahenow 🗿👈
محمد مهاجری
از : مااصولگراها
به : وزیر محترم بهداشت، جناب آقای دکتر عیناللهی
موضوع: ماشالا به اعتماد به نفس تان!
با سلام.
از نهادانقلابی سپاه پاسداران خواسته اید صنعت داروسازی کشور را در دست بگیرد. مدتی پیش هم وزیر صنعت، درخواست کرده بود صنعت خودروسازی به این نهاد واگذار شود که با پاسخ شدیدا منفی آنها مواجه شد.
خب اگر چنین قصدی دارید، و اصلی ترین وظیفه وزارتخانه تان را قابل واگذاری می دانید، چرا کلش را واگذار نمی کنید و تشریف نمی برید منزل استراحت بفرمایید؟!
اصولا اگر قرار است چنین اتفاقی بیفتد، چه نیازی به دولت و وزارت بهداشت؟
می خواستم بگویم این پیشنهاد شما در باره تفویض صنعت داروسازی، نشانه اعتماد به نفس پایین تان است، اما به گمانم درستش این است که ماشالا به اعتماد به نفس تان؛ چون با این حجم از ناتوانی و اوضاع شلم شوربای دارو و درمان، اعتماد به نفس در حد بی نهایت می خواهد که وزیر هم بمانید!
ایام واگذاری وزارتخانه تان مستدام!
@rahenow 🗿👈
خانه باغ خانوادگی #الناز_رکابی، سنگ نورد تاریخ ساز ایران که بدون #حجاب_اجباری در فینال مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کرد، توسط سرکوبگران و نیروهای حامی جمهوری اسلامی تخریب شد.
@rahenow 🗿👈
@rahenow 🗿👈
🔴درباره مهران مدیری در بولتنهای محرمانه خبرگزاری فارس
🔗در بولتنهای محرمانه خبرگزاری فارس که به تازگی از سوی گروه هکری بلک ریوارد، منتشر شده است در مواردی به مهران مدیری اشاره شده است. از جمله در بولتن روز ۲۱ مهر ۱۴۰۱ درباره خروج آقای مدیری از ایران و بازگشت دوبارهاش این جملات آمده است:
مهران مدیری و رفت و برگشت او به خارج از کشور
🔗شنیده شده است که مساله قمار و باختهای کلان مهران مدیری صحت دارد و او با تصورات خام سقوط نظام از کشور خارج شد، اما دستگاه امنیتی که از قبل با او ارتباطاتی داشت و یکی از نزدیکان و مرتبطان با او کاملا همکاری با دستگاه امنیتی داشت، به سراغ او در خارج از کشور رفتند و او را مجاب کردند که باید برگردد و خطای بزرگی کرده است. اما به محض ورود به کشور یک دستگاه امنیتی دیگر گذرنامهی او را ضبط و اقداماتی برای برخورد با او داشته است که باعث ناراحتی دستگاه امنیتی اول شده است. آنان مدعی هستند که او با ما وارد همکاری شده بود و نیازی به برخورد دیگری نبود و خودش فهمیده بود که خطا کرده بود و حاضر به اصلاح شده بود و این برخوردهای دیگر باعث خراب شدن کار میشود.
@rahenow 🗿👈
🔗در بولتنهای محرمانه خبرگزاری فارس که به تازگی از سوی گروه هکری بلک ریوارد، منتشر شده است در مواردی به مهران مدیری اشاره شده است. از جمله در بولتن روز ۲۱ مهر ۱۴۰۱ درباره خروج آقای مدیری از ایران و بازگشت دوبارهاش این جملات آمده است:
مهران مدیری و رفت و برگشت او به خارج از کشور
🔗شنیده شده است که مساله قمار و باختهای کلان مهران مدیری صحت دارد و او با تصورات خام سقوط نظام از کشور خارج شد، اما دستگاه امنیتی که از قبل با او ارتباطاتی داشت و یکی از نزدیکان و مرتبطان با او کاملا همکاری با دستگاه امنیتی داشت، به سراغ او در خارج از کشور رفتند و او را مجاب کردند که باید برگردد و خطای بزرگی کرده است. اما به محض ورود به کشور یک دستگاه امنیتی دیگر گذرنامهی او را ضبط و اقداماتی برای برخورد با او داشته است که باعث ناراحتی دستگاه امنیتی اول شده است. آنان مدعی هستند که او با ما وارد همکاری شده بود و نیازی به برخورد دیگری نبود و خودش فهمیده بود که خطا کرده بود و حاضر به اصلاح شده بود و این برخوردهای دیگر باعث خراب شدن کار میشود.
@rahenow 🗿👈
در کتاب خداوند الموت نوشته ی "پل آمیر" که به سرگذشت جامعه ی حشاشین می پردازد آمده : با ورود طاعون به ممالک ایران حسن صباح دستور داد که تمام شعب حشاشین به حالت قرنطینه در آیند و هیچ کس حق ورود یا خروج از شعب را ندارد و تمامی بیمارستان های تمامی شعب در حالت آماده باش باشند و جهت پیشگیری از پیشرفته ترین دارو های آن زمان از جمله شیره ی بید و شیره ی تریاک استفاده میکردند و نظافت را به حداکثر رسانیدند و این باعث شد که حتی یک نفر در شعب حشاشین مبتلا به طاعون نشود . جالب است بدانید که الموتیان بجای استفاده از طب اسلامی (که وجود خارجی ندارد) از علم روز زمانه ی خود استفاده می کردند و دارای بیمارستان های بسیار بزرگ با تعداد زیادی پزشک و پرستار بودند.
#پل_آمیر
از کتاب " خداوند الموت "
@rahenow 🗿👈
#پل_آمیر
از کتاب " خداوند الموت "
@rahenow 🗿👈
برادر #مهران_سماک یه شب جنازه برادرشو با ماشین تو خیابون چرخونده که دست قاتلش نیفته، کسی باورش میشه ما این تراژدیهای وحشتناک رو زندگی و کردیم و هنوز زندهایم!
@rahenow 🗿👈
@rahenow 🗿👈
🔴یک قسمت جالب از بولتن مربوط به اظهارنظر قالیباف به مقام رهبری درباره دولت دکتر رئیسی است،
میگوید ما میرویم به اینها مسائل را بگوییم و کمک کنیم ولی اینها اصلا متوجه نمیشوند ما چه میگوییم و رهبری هم تایید میکنند
🔹واقعا ترسناکه در این شرایط امور کشور در دست چنین دولت و مجلسی است.
@rahenow 🗿👈
میگوید ما میرویم به اینها مسائل را بگوییم و کمک کنیم ولی اینها اصلا متوجه نمیشوند ما چه میگوییم و رهبری هم تایید میکنند
🔹واقعا ترسناکه در این شرایط امور کشور در دست چنین دولت و مجلسی است.
@rahenow 🗿👈
آقای تاج باید به مردم پاسخ بدهد که چرا مربیای که در کارش موفق بود و ما را با اقتدار به جام جهانی برد باید در آستانه این جام عوض میشد تا یک فرصت کمیاب برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی از یک گروه آسان بر باد برود.
alimotahari_ir
پی نوشت : شاید جواب را در یکی از این بولتن های سردار سلامی باید پیدا کنیم که در اون نوشته شده باشه که تصمیم تاج نبود ، دستور از بالا بود
@rahenow 🗿👈
alimotahari_ir
پی نوشت : شاید جواب را در یکی از این بولتن های سردار سلامی باید پیدا کنیم که در اون نوشته شده باشه که تصمیم تاج نبود ، دستور از بالا بود
@rahenow 🗿👈
کسروی میگوید: «سی سال گذشت و یکی از آنان که در جنبش پا در میان داشته بود یا خود میتوانست آگاهیهایی گرد آورد به نوشتن آن برنخاست، و من دیدم داستانها از میان میرود و در آینده کسی گرد آوردن آنها نخواهد توانست. یک جنبشی که در زمان ما رخ داده، اگر ما داستان آن را ننویسیم دیگران چگونه خواهند نوشت؟!»
@rahenow 🗿👈
@rahenow 🗿👈