نرگس محمدی در تمام این سالها هر ادعایی کرده و پشت هر خبری ایستاده درست بوده.
▫️محمدی از زندان صراحتا از تعرض و تجاوز سیستماتیک به بازداشتیها پرده برداشته و خواستار تحقیق بینالمللی درباره آن شده!
▫️رفتار جمهوری اسلامی با زنان زندانی دقیقا رفتار داعش در رقه و موصل با اسرای زن است.
✍️احسان سلطانی
@rahenow 🗿👈
▫️محمدی از زندان صراحتا از تعرض و تجاوز سیستماتیک به بازداشتیها پرده برداشته و خواستار تحقیق بینالمللی درباره آن شده!
▫️رفتار جمهوری اسلامی با زنان زندانی دقیقا رفتار داعش در رقه و موصل با اسرای زن است.
✍️احسان سلطانی
@rahenow 🗿👈
مشکل را حل نکردید و مدام به تعویق انداختید!
✍️ رضا کمال
یکی از بانیان مهم و اصلی بحران حاکمیتی فعلی ، آیت الله خامنهای ست که با حمایت از فشار بر مجلس ششم و دولت خاتمي، عملا مشکلات و بحرانهای سیاسی را نابود کرد و بدین ترتیب فشارها به سمت اصل نظام، منتقل شد.
وی بجای حل مشکل سیاسی دوره اصلاحات، آن را حذف کرد و زمینه را برای انتقال اعتراضات بسوی نهاد رهبری مهیا نمود. در حالت عادی! باید الان جنگ بین چپ و راست برای تملک ریاست جمهوری میبود. ولی الان کسی به رئیسی و مقام تدارکاتی او کاری ندارد .
امروز! رئیس جمهوری لقمهای نیست که طمعکاری! دندان برایش تیز کند چون؛ بدل به شغل سادهدلان بی آزار حرف گوش کن شده است . اکنون آتش بحران توسط حاکمیت به حاکمیت کشیده شده و در ادامه، خودیها را نیز بجان هم خواهد انداخت.
آنها! ابتدا بین مردم دنبال مقصر میگردند و یحتمل چند گردن، خرج بقای خود میکنند ولی در بهترین حالت برای هواداران نظام و افراد درون مکتب؛ دیر یا زود نوبت خودی ها فرا خواهد رسید و پاکسازی آغاز خواهد شد. / تحلیل زمانه
@rahenow 🗿👈
✍️ رضا کمال
یکی از بانیان مهم و اصلی بحران حاکمیتی فعلی ، آیت الله خامنهای ست که با حمایت از فشار بر مجلس ششم و دولت خاتمي، عملا مشکلات و بحرانهای سیاسی را نابود کرد و بدین ترتیب فشارها به سمت اصل نظام، منتقل شد.
وی بجای حل مشکل سیاسی دوره اصلاحات، آن را حذف کرد و زمینه را برای انتقال اعتراضات بسوی نهاد رهبری مهیا نمود. در حالت عادی! باید الان جنگ بین چپ و راست برای تملک ریاست جمهوری میبود. ولی الان کسی به رئیسی و مقام تدارکاتی او کاری ندارد .
امروز! رئیس جمهوری لقمهای نیست که طمعکاری! دندان برایش تیز کند چون؛ بدل به شغل سادهدلان بی آزار حرف گوش کن شده است . اکنون آتش بحران توسط حاکمیت به حاکمیت کشیده شده و در ادامه، خودیها را نیز بجان هم خواهد انداخت.
آنها! ابتدا بین مردم دنبال مقصر میگردند و یحتمل چند گردن، خرج بقای خود میکنند ولی در بهترین حالت برای هواداران نظام و افراد درون مکتب؛ دیر یا زود نوبت خودی ها فرا خواهد رسید و پاکسازی آغاز خواهد شد. / تحلیل زمانه
@rahenow 🗿👈
Hossein Ronaghi - حسین رونقی:
«ولی من همکاری نمیکنم. اگر مجبور به همکاری شوم، آنوقت خودم را میکشم». هانا آرنت
از روزی که آزاد شدهام، به اندازهای آزار و اذیت، کنترل امنیتی و فشار رسانههایِ دروغگو را افزایش دادهاید که زندگی عادیم فلج و روند درمان مختل شدهاست. صریح و شفاف از آنچه رخ داده مینویسم و شکی به دلم راه نمیدهم.
پایم آسیب دیده بود؟ بله پای چپم حین بازداشت در مقابل دادسرا توسط خفتگیرهای لباس شخصی آسیب جدی (شکستگی یا دررفتگی) دیده بود. به گونهای که حتما باید برای جابجایی (به دلیل ندادن عصا) کمک میکردند! برای نداشتن تماس تلفنی تا ۳۹ روز با خانواده، از بحث شکستگی پای راست اطلاع نداشتم. پس از هفتهها از هماتاقیها در مورد شکستن دوپا (خصوصا پای راست) شنیدم و همانموقع به بازجوها گفتم: «به خانواده اطلاع دهید پای راستم سالم است، این بیخبری شکنجه مضاعف برای خانواده است» که اطلاع نداده بودند! و با عنوان ممنوعالتماس بودن حتی اجازه ندادند به مادرم بگویم!
اعتصاب غذا؟ تمام ویدیوها و گزارش پزشکها تا روز ۳۹ اعتصاب غذا در بند ۲۰۹ و پس از آن توسط سازمان زندانها ثبت و ضبط شده است، که از قوه قضاییه میخواهم همه مستندات تصویری و مکتوب را بهصورت کامل برای افکار عمومی منتشر کند. همچنین شهادت هماتاقیها نیز در این مورد موجود است.
در بازجویی از برخی دوستان و معترضان از حربه «فریب» استفاده کردهاید که «ما حسین رونقی را مجبور به ابراز ندامت کردهایم» و «شما هیچ نیستید».
اگر ابراز پشیمانی و ندامت یا درخواست عفو و بخششی از من وجود دارد همین امروز آن را عمومی منتشر کنید.
با تمام ضعفها، اشتباهات و کاستیهایم با مردم صادق هستم، شما هم به شعار خودتان «النَّجاةُ فی الصِّدق» پایبند باشید.
اساسا قوهقضاییه تمام پروندههای من را عمومی منتشر کند؛ آنچه تاکنون با دوربینها از حین بازداشت و انتقال و بازجوییها ضبط شدهاست و هرآنچه در پروندهها موجود است.
از پای لنگان در دادسرا تا بند ۲۰۹، تا لحظهای که بازجوی جویای نامتان به پدر و مادرم گفت: «پدر و مادرت مثل خودت اوباش و اغتشاشگر و خائن هستند» و یا به من گفت: «تو وطنفروش، یار شیطان، خائن، دروغگو و محاربی» و من با آن حال ناخوش حین اعتصاب غذا بغض کردم و اشک ریختم!
لحظهای را که بازجو پس از فحاشی به پدر و مادر میگفت: «هنوز اعتصاب غذایی؟ غذا بخور و بنویس! بنویس که پشیمانی، اسم همکارانت را بنویس» و من در پاسخ با بغض و حال ناخوش میگفتم: «میخواهم بمیرم؛ من تمام شدم چه کار من دارید؟» و او میگفت: «تو تازه شروع شدی!» را منتشر کنید.
لحظه بحث و درگیری با بازجوها در اتاق مصاحبه را منتشر کنید که بهزور میخواستند مرا در مقابل دوربین بنشانند و جلوی دوربین نرفتم و دم در نشستم و دوربین را به سمت من چرخاندند و پس از درگیری لفظی من را به سلول برگرداندند! همانجا هم گفتم که: «من جرمی مرتکب نشدم که ابراز ندامت کنم».
بازپرس میگفت برای تو «بیم فرار از کشور» وجود ندارد، امنیتیها میگویند «بیم فعالیت مجدد» (مصاحبه با رسانههای فارسی خارج) وجود دارد!
گفتم من اگر حرفی بزنم روی حرفم میایستم؛گفت میگویند: «رونقی دروغ میگوید بارها تعهد داده و عملنکرده»گفتم یک برگه نشان دهند من تعهد داده باشم!
به بازپرس و دادستان گفتم و نوشتم: «با توجه به شرایط و وضعیتم (وضعیت بیماری و بهبود و درمان) تصمیم گرفتهام فعلا تا آخر سال فعالیت سیاسی (با تاکید بر مصاحبه با رسانهها) را متوقف وبه شرایط جسمی و درمان بیماری و جراحی مشغول باشم، اگر قصد فعالیت مجدد داشتم خودم به دادسرا میآیم».
در عین حال گفتم که در شبکههای اجتماعی و فعالیت اجتماعی همچون گذشته حاضر خواهم بود و تا همین الان هم روی حرفم ایستادهام حتی با وجود حملههای سازمانیافته صداوسیما، رسانههای حکومتی و سایبریها، تهدیدهای فیزیکی و فشار روانی وارده به خود، خانواده و اطرافیانم.
واضح میگویم و میخواهم، صداسیما و رسانههای حکومتی از بابت انتشار محتوای دروغ و اتهامزنی باید عذرخواهیکنند و اگر مسئولان حکومت ج.ا جلوی حملات سازمان یافته صداوسیما، خبرگزاریهای حکومتی (فارس، تسنیم و مهر و...)، سایبریها، و... را نگیرند واکنش درخوری نشان خواهم داد.
شاید بتوانید امثال من را بازداشت و زندانی کنید، شاید بتوانید در اتاقهای بازجویی ما را تحقیر کنید، توهین کنید و بغض و اشک مارا ببینید، اما نمیتوانید مالک خرد و اندیشه ما شوید، نمیتوانید ما را کنترل کنید، بخرید یا وادار به همکاری کنید. ما انسانیم، ما اراده داریم و ما ایرانیم.
ادامه مطلب...
@hosseinronaghi
بخش اول مطلب: («ولی من همکاری نمیکنم. اگر مجبور به همکاری شوم، آنوقت خودم را میکشم».)
«ولی من همکاری نمیکنم. اگر مجبور به همکاری شوم، آنوقت خودم را میکشم». هانا آرنت
از روزی که آزاد شدهام، به اندازهای آزار و اذیت، کنترل امنیتی و فشار رسانههایِ دروغگو را افزایش دادهاید که زندگی عادیم فلج و روند درمان مختل شدهاست. صریح و شفاف از آنچه رخ داده مینویسم و شکی به دلم راه نمیدهم.
پایم آسیب دیده بود؟ بله پای چپم حین بازداشت در مقابل دادسرا توسط خفتگیرهای لباس شخصی آسیب جدی (شکستگی یا دررفتگی) دیده بود. به گونهای که حتما باید برای جابجایی (به دلیل ندادن عصا) کمک میکردند! برای نداشتن تماس تلفنی تا ۳۹ روز با خانواده، از بحث شکستگی پای راست اطلاع نداشتم. پس از هفتهها از هماتاقیها در مورد شکستن دوپا (خصوصا پای راست) شنیدم و همانموقع به بازجوها گفتم: «به خانواده اطلاع دهید پای راستم سالم است، این بیخبری شکنجه مضاعف برای خانواده است» که اطلاع نداده بودند! و با عنوان ممنوعالتماس بودن حتی اجازه ندادند به مادرم بگویم!
اعتصاب غذا؟ تمام ویدیوها و گزارش پزشکها تا روز ۳۹ اعتصاب غذا در بند ۲۰۹ و پس از آن توسط سازمان زندانها ثبت و ضبط شده است، که از قوه قضاییه میخواهم همه مستندات تصویری و مکتوب را بهصورت کامل برای افکار عمومی منتشر کند. همچنین شهادت هماتاقیها نیز در این مورد موجود است.
در بازجویی از برخی دوستان و معترضان از حربه «فریب» استفاده کردهاید که «ما حسین رونقی را مجبور به ابراز ندامت کردهایم» و «شما هیچ نیستید».
اگر ابراز پشیمانی و ندامت یا درخواست عفو و بخششی از من وجود دارد همین امروز آن را عمومی منتشر کنید.
با تمام ضعفها، اشتباهات و کاستیهایم با مردم صادق هستم، شما هم به شعار خودتان «النَّجاةُ فی الصِّدق» پایبند باشید.
اساسا قوهقضاییه تمام پروندههای من را عمومی منتشر کند؛ آنچه تاکنون با دوربینها از حین بازداشت و انتقال و بازجوییها ضبط شدهاست و هرآنچه در پروندهها موجود است.
از پای لنگان در دادسرا تا بند ۲۰۹، تا لحظهای که بازجوی جویای نامتان به پدر و مادرم گفت: «پدر و مادرت مثل خودت اوباش و اغتشاشگر و خائن هستند» و یا به من گفت: «تو وطنفروش، یار شیطان، خائن، دروغگو و محاربی» و من با آن حال ناخوش حین اعتصاب غذا بغض کردم و اشک ریختم!
لحظهای را که بازجو پس از فحاشی به پدر و مادر میگفت: «هنوز اعتصاب غذایی؟ غذا بخور و بنویس! بنویس که پشیمانی، اسم همکارانت را بنویس» و من در پاسخ با بغض و حال ناخوش میگفتم: «میخواهم بمیرم؛ من تمام شدم چه کار من دارید؟» و او میگفت: «تو تازه شروع شدی!» را منتشر کنید.
لحظه بحث و درگیری با بازجوها در اتاق مصاحبه را منتشر کنید که بهزور میخواستند مرا در مقابل دوربین بنشانند و جلوی دوربین نرفتم و دم در نشستم و دوربین را به سمت من چرخاندند و پس از درگیری لفظی من را به سلول برگرداندند! همانجا هم گفتم که: «من جرمی مرتکب نشدم که ابراز ندامت کنم».
بازپرس میگفت برای تو «بیم فرار از کشور» وجود ندارد، امنیتیها میگویند «بیم فعالیت مجدد» (مصاحبه با رسانههای فارسی خارج) وجود دارد!
گفتم من اگر حرفی بزنم روی حرفم میایستم؛گفت میگویند: «رونقی دروغ میگوید بارها تعهد داده و عملنکرده»گفتم یک برگه نشان دهند من تعهد داده باشم!
به بازپرس و دادستان گفتم و نوشتم: «با توجه به شرایط و وضعیتم (وضعیت بیماری و بهبود و درمان) تصمیم گرفتهام فعلا تا آخر سال فعالیت سیاسی (با تاکید بر مصاحبه با رسانهها) را متوقف وبه شرایط جسمی و درمان بیماری و جراحی مشغول باشم، اگر قصد فعالیت مجدد داشتم خودم به دادسرا میآیم».
در عین حال گفتم که در شبکههای اجتماعی و فعالیت اجتماعی همچون گذشته حاضر خواهم بود و تا همین الان هم روی حرفم ایستادهام حتی با وجود حملههای سازمانیافته صداوسیما، رسانههای حکومتی و سایبریها، تهدیدهای فیزیکی و فشار روانی وارده به خود، خانواده و اطرافیانم.
واضح میگویم و میخواهم، صداسیما و رسانههای حکومتی از بابت انتشار محتوای دروغ و اتهامزنی باید عذرخواهیکنند و اگر مسئولان حکومت ج.ا جلوی حملات سازمان یافته صداوسیما، خبرگزاریهای حکومتی (فارس، تسنیم و مهر و...)، سایبریها، و... را نگیرند واکنش درخوری نشان خواهم داد.
شاید بتوانید امثال من را بازداشت و زندانی کنید، شاید بتوانید در اتاقهای بازجویی ما را تحقیر کنید، توهین کنید و بغض و اشک مارا ببینید، اما نمیتوانید مالک خرد و اندیشه ما شوید، نمیتوانید ما را کنترل کنید، بخرید یا وادار به همکاری کنید. ما انسانیم، ما اراده داریم و ما ایرانیم.
ادامه مطلب...
@hosseinronaghi
بخش اول مطلب: («ولی من همکاری نمیکنم. اگر مجبور به همکاری شوم، آنوقت خودم را میکشم».)
Telegram
Hossein Ronaghi - حسین رونقی
بخش اول مطلب: («ولی من همکاری نمیکنم. اگر مجبور به همکاری شوم، آنوقت خودم را میکشم».)
از گفتن آنچه رخ داده نه واهمه دارم، نه خجالت میکشم، من هم انسانم، از گوشت و پوست و استخوانم، درد میکشم، رنج را میفهمم و آسیب میبینم، کم میآورم، اشتباه میکنم،…
از گفتن آنچه رخ داده نه واهمه دارم، نه خجالت میکشم، من هم انسانم، از گوشت و پوست و استخوانم، درد میکشم، رنج را میفهمم و آسیب میبینم، کم میآورم، اشتباه میکنم،…
از گفتن آنچه رخ داده نه واهمه دارم، نه خجالت میکشم، من هم انسانم، از گوشت و پوست و استخوانم، درد میکشم، رنج را میفهمم و آسیب میبینم، کم میآورم، اشتباه میکنم، اما همیشه سعی میکنم همانی باشم که هستم، امروز هم نوشتم تا حداقل بعد از روزها بیخوابی و ناآرامی کمی آرام شوم.
این مطلب را نیز بخوانید: روایت یازده سال پیش که خودم را کشتم اما برای مصاحبه همکاری نکردم.
Hosseinronaghi
@rahenow 🗿👈
این مطلب را نیز بخوانید: روایت یازده سال پیش که خودم را کشتم اما برای مصاحبه همکاری نکردم.
Hosseinronaghi
@rahenow 🗿👈
Telegram
Hossein Ronaghi - حسین رونقی
از این پس در این کانال تلگرامی خواهم نوشت، از مسائلی که در موردشان فکر میکنم خواهم نوشت، تصاویر و موسیقیهای که میپسندم را با شما به اشتراک میگذارم تا دنیای امروز، زیباییها و ستمهای آن را بهتر بشناسیم و برای فردا کنار هم گام مثبتی برداریم. با بازنشر…
فردی می گفت #الاغ از خر خرتره!وقتی عمق استراتژیک این سخن گهربار را درک کردم که شنیدم یک یارویی طرح #انسداد حساب های بانکی زنان بی #حجاب را داده.
یعنی با دست خود بزرگترین #سقوط_اعتباری و #هجوم_بانکی تاریخ بشریت را خلق کنیم چون یارو نمی خواسته چشمانش را درویش کنه.
#الاغ_از_خر_خرتره
اونوقت ممکنه مردم نسبت به سیستم بانکی احساس نا امنی کنند و پولهاشونو از بانک ها بکشند بیرون !
@rahenow 🗿👈
یعنی با دست خود بزرگترین #سقوط_اعتباری و #هجوم_بانکی تاریخ بشریت را خلق کنیم چون یارو نمی خواسته چشمانش را درویش کنه.
#الاغ_از_خر_خرتره
اونوقت ممکنه مردم نسبت به سیستم بانکی احساس نا امنی کنند و پولهاشونو از بانک ها بکشند بیرون !
@rahenow 🗿👈
«مجازات اعدام به گناه آدمکشی، به مراتب وحشتناک تر از خود آدمکشی است. کشته شدن به حکم دادگاه به قدری هولناک است که هیچ تناسبی با کشته شدن به دست تبهکاران ندارد. آن کسی که مثلاً شب، در جنگل یا به هر کیفیتی به دست دزدان کشته میشود تا آخرین لحظه امیدوار است که به طریقی نجات یابد، هیچ حرفی در این نیست. مواردی بودهاست که کسی که سرش را گوش تا گوش میبریدهاند هنوز دلش به فکر فرار گرم بوده یا التماس میکردهاست که از خونش بگذرند. حال آنکه اینجا همین امیدی که تا آخرین دم دل را گرم میدارد و مرگ را ده بار آسانتر میکند بی چون و چرا از محکوم گرفته میشود. اینجا حکم صادر شده و همین که حکم است و قطعی است و اجباری ست و هولناکترین عذاب است و بدتر از آن چیزی نیست.»
ابله_ داستایوفسکی
@rahenow 🗿👈
ابله_ داستایوفسکی
@rahenow 🗿👈
🔴توئیتر: دلیل ساسپند شدن اکانت رائفی پورِ به خاطر اینکه هر کی از راه میرسه میگه من پدر اینم .
+ ایشالا پیدا شه پدرش.
+ ایشالا پیدا شه پدرش.
روزنامه کیهان:
فقط علی دایی که ثروت بادآورده دارد از اعتراضات حمایت میکند.
( باز آروغ زد😐)
فقط علی دایی که ثروت بادآورده دارد از اعتراضات حمایت میکند.
( باز آروغ زد😐)
فردی می گفت #الاغ از خر خرتره!وقتی عمق استراتژیک این سخن گهربار را درک کردم که شنیدم یک یارویی طرح #انسداد حساب های بانکی زنان بی #حجاب را داده.
یعنی با دست خود بزرگترین #سقوط_اعتباری و #هجوم_بانکی تاریخ بشریت را خلق کنیم چون یارو نمی خواسته چشمانش را درویش کنه.
#الاغ_از_خر_خرتره
اونوقت ممکنه مردم نسبت به سیستم بانکی احساس نا امنی کنند و پولهاشونو از بانک ها بکشند بیرون !
@rahenow 🗿👈
یعنی با دست خود بزرگترین #سقوط_اعتباری و #هجوم_بانکی تاریخ بشریت را خلق کنیم چون یارو نمی خواسته چشمانش را درویش کنه.
#الاغ_از_خر_خرتره
اونوقت ممکنه مردم نسبت به سیستم بانکی احساس نا امنی کنند و پولهاشونو از بانک ها بکشند بیرون !
@rahenow 🗿👈
از حزبالله حزبالهیتر؟
✍️ محمد مهاجری
توافق گازی حزبالله با تلآویو، الگوی ایران در برجام باشد
🔹 «از حزبالله حزباللهیتر؟» عنوان سرمقاله روزنامه اعتماد به قلم محمد مهاجری، فعال رسانهای اصولگرا است که در آن آمده:
🔹رضایت دادن به توافق گازی لبنان و اسراییل با هر توجیهی که صورت گرفته باشد، مستلزم این واقعیت است که اسراییل را به عنوان یک واقعیت روی میز دیپلماسی پذیرفته است.
🔹رفتار سیاسی سیدحسن نصرالله را میتوان به عنوان الگویی برای دیپلماسی ایران نصبالعین قرار داد و باز شدن گره برجام را از مسیری مشابه دنبال کرد. مخالفان برجام چند سال است مشکلات اقتصادی را صرفا به سوءمدیریت گره میزنند و کلا نقش روابط خارجی را در آن انکار میکنند.
🔹اتخاذ رویکردی مشابه حزبالله لبنان میتوانست و هنوز هم میتواند سنگهای بزرگ را از پیش پای اقتصاد ایران بردارد. ما که از حزبالله لبنان حزباللهیتر نیستیم؟ هستیم؟/اعتماد
@rahenow 🗿👈
✍️ محمد مهاجری
توافق گازی حزبالله با تلآویو، الگوی ایران در برجام باشد
🔹 «از حزبالله حزباللهیتر؟» عنوان سرمقاله روزنامه اعتماد به قلم محمد مهاجری، فعال رسانهای اصولگرا است که در آن آمده:
🔹رضایت دادن به توافق گازی لبنان و اسراییل با هر توجیهی که صورت گرفته باشد، مستلزم این واقعیت است که اسراییل را به عنوان یک واقعیت روی میز دیپلماسی پذیرفته است.
🔹رفتار سیاسی سیدحسن نصرالله را میتوان به عنوان الگویی برای دیپلماسی ایران نصبالعین قرار داد و باز شدن گره برجام را از مسیری مشابه دنبال کرد. مخالفان برجام چند سال است مشکلات اقتصادی را صرفا به سوءمدیریت گره میزنند و کلا نقش روابط خارجی را در آن انکار میکنند.
🔹اتخاذ رویکردی مشابه حزبالله لبنان میتوانست و هنوز هم میتواند سنگهای بزرگ را از پیش پای اقتصاد ایران بردارد. ما که از حزبالله لبنان حزباللهیتر نیستیم؟ هستیم؟/اعتماد
@rahenow 🗿👈
بر اساس فیلم منتشر شده توسط صداو سیما قاضی دادگاه #محسن_شکاری که از ترس مردم، اسمش از تمام گزارشات حذف شده «قاضی عموزاد» است.
@rahenow 🗿👈
@rahenow 🗿👈
از بازداشت #محسن_شکاری تا اعدامش فقط ۷۴ روز طول کشید.
سال ۸۱ این ۶ بسیجی تحت تاثیر مصباح، ۵نفر از شهروندان کرمانی را به شکل هولناکی به قتل رساندند.
دادگاهشان ۱۲ سال طول کشید و نهایتا هم همهشان از حکم اعدام رستند.
محسن شکاری فقط خیابان بسته بود و کسی هم به قتل نرسیده بود.
@rahenow 🗿👈
سال ۸۱ این ۶ بسیجی تحت تاثیر مصباح، ۵نفر از شهروندان کرمانی را به شکل هولناکی به قتل رساندند.
دادگاهشان ۱۲ سال طول کشید و نهایتا هم همهشان از حکم اعدام رستند.
محسن شکاری فقط خیابان بسته بود و کسی هم به قتل نرسیده بود.
@rahenow 🗿👈