@rahenow
565 subscribers
15.8K photos
10.4K videos
352 files
2.92K links
#راه_نو
انسان‌ها تا آگاه نشده‌اند هیچ‌گاه عصیان نمی‌کنند و تا عصیان نکنند نمیتوانند آگاه شوند.
Download Telegram
♻️حکایت بازدید سر زده از غرفه های نمایشگاه



روزی ‏پوتین و همسرش هنگام افتتاح یک مرکز بزرگ تجاری در مسکو، وارد بخش‌ فروش گوشت آن مرکز می شوند
.
پوتین که بخش مذکور را بسیار تمیز و مرتب دیده بود؛ با محافظین خود به سمت غرفه قصابی رفته، شروع به صحبت با قصاب می کند
.
❗️پوتین: گوشت های گاو و گوسفند بد نیستند، کارها چطور پیش میره؟
▪️‏قصاب: در مجموع خوب است اما امروز حتی یک کیلو هم نتونستم بفروشم!
❗️پوتین: -چرا؟
▪️قصاب: چون شما از اینجا بازدید داشتید، از ورود مشتری به بازار ممانعت به عمل آمد...
❗️پوتین: -در این صورت من از تو گوشت می خرم! پس ۴ کیلو گوشت می تونی به من بدهی!؟
▪️قصاب: نه، نمی تونم، بفروشم!
❗️پوتین  برای چی نمی تونی بفروشی؟!
▪️‏قصاب: گفتند؛ شما می آیید، تمام چاقوهای ما را جمع کردند!
❗️رئیس جمهور: چاقو هم نباشه، می شه. این تکه گوشت رو به من بده!
▪️قصاب: باز هم نمی تونم بفروشم!
❗️رئیس جمهور: دوباره چی شد؟ چرا نمی فروشی؟!
▪️قصاب: چون که من قصاب نیستم! بلکه یک افسر از بخش امنیت، در پلیس حفاظت ریاست جمهوری هستم.
❗️‏رئیس جمهور با عصبانیت می گوید: برو فرمانده ات رو صدا کن!
▪️قصاب: اونا هاش اون جاست، تو غرفه ماهی فروشی داره ماهی می فروشه...

@rahenow 🗿👈
همیشه در قلب من!
_فراموشت نمی‌کنیم


@rahenow 🗿👈
قبله، حلقه چشم مستت!

@rahenow 🗿👈
انتقام هارد!


@rahenow 🗿👈
مدیریت زلزله و تبدیل شر به خیر

خدایا؛
شراب کهنه را از خم بیاور
خوشی را در دل مردم بیاور

نه اینکه زلزله اصلاً نیاور
بیاور؛ منتها در قم بیاور 😍

#حسن_شاه_رجب

کروکی دقیق محل جهت محکم کاری👆 😜
@rahenow 🗿👈
یکی از جالب توجه ترین اعداد بودجه در زمینه خودرو در سال آینده مالیات بر نقل و انتقال خودرو با ۲۳۵ % افزایش و مالیات شماره گذاری خودرو با یک جهش ۴۰۳% است

با توجه به عدم برآورد جهش قابل توجه در تولید خودرو و احتمال کاهش معاملات بدلیل افزایش نرخها این حد از افزایش برآرود درآمدهای مالیاتی نشان از احتمال حداقل چهار برابر شدن مالیات در بخش شماره گذاری و دو برابری در نقل و انتقال است

خدا سایه این مردم را از سر این کشور کم نکند - فعلا زحمت خرج مملکت با مردم عزیز است ...

@rahenow 🗿👈
اشتباه بزرگ و اساسی افرادِ طبقات عالیِ رنسانسِ کذائی، این بود که بجای ادامه هنر گذشته که از شعور دینی برخواسته بود، هنر بی ارزش را گذاشتند که هدفی جز لذت نداشت.

آنها هنری را ارزش نهادند و تشویق کردند که به هیچوجه شایستگی آن ارزش و تشویق را نداشت.

هنر در جامعه ما تا آن حد تباه شده است که هنرِ بد، نه تنها خوب به شمار می‌اید، بلکه مفهوم خود هنر نیز از میان رفته است.

#لئو_تولستوی
از کتاب " هنرچیست؟

@rahenow 🗿👈
مردم زلزله‌زده بی‌پناه رها شده‌اند، مثل همه این سال‌ها که مردم و منافع ملی برای حکومت اهمیتی نداشته‌است؛ به‌جای اینکه برای مردم عزیز «خوی» ماشین آب‌پاش، باتون و نیروی یگان ویژه بفرستید تا سرکوب بر امداد و نجات اولویت یابد، حداقل لوازم زیست اولیه را بفرستید تا مردم از گرسنگی، یخ‌زدگی و بی‌پناهی نمیرند.

این وظیفه حکومت است که رنج مردم را التیام دهد، شما نه تنها مرهم نیستید که درد و رنج مضاعفید برای مردم و ایران، باید پول بیت‌المال را برای مردم آسیب‌دیده و زلزله‌زده هزینه کنید، نه برای زیاده‌خواهی‌هایتان. شما خدمتگزار مردم هستید، به‌جای بازداشت زلزله‌زدگان، سربه‌زیر و شرمسار از عملکردتان به حرف‌ها و دردهایشان گوش دهید.

طرح از فهیم کارتون

Hosseinronaghi
@rahenow 🗿👈
🔴  عباس عبدی: چشم اندازی برای حل مشکلات نیست؛ با نوعی یکدندگی روبرو هستیم

عباس عبدی در روزنامه اعتماد به 3 موضوع جدی در شرایط حاضر پرداخته است.

وی نوشته است:

۱- اقتصاد؛ تورم و فقر
۲- سیاست خارجی؛ تنوع مشکلات و تنش‌ها
۳- سیاست داخلی؛ عدم تفاهم

سکوت یا شکسته و بسته حرف زدن مشکلی را حل نمی‌کند. این وظیفه همه ما است که در برابر خطاها و ضعف‌ها سکوت نکنیم و نظرات اصلاحی خود را بدهیم. این رفتار شکنندگی را بیشتر می‌کند. با این نیروهای مدیریتی، با این رسانه ناکارآمد، با این شکاف سیاسی و نبود چشم‌انداز، راه به جایی برده نخواهد شد. این‌گونه یکدندگی در برابر وضعیت جاری شکننده است و هر لحظه آبستن رویدادی است. باید ثبات و پایداری را جایگزین آن کرد.
خود دانید.

@rahenow 🗿👈
«کاپیتولاسیونی جهت غارت تمام و کمال ایران»

مصوبهٔ اخیر سران قوا! که خود مجموعه ای من درآوردی و غیرقانونی جهت دور زدن قانون اساسی و به استهزاء گرفتن سایر سازوکارهای قانونی برای رسمیت بخشیدن به امیال ملوکانه و قانون ستیز حاکمیت است! مصوبه ای شرم آورتر از کاپیتولاسیونی است که طرح آن در اوایل دهه ۴۰ طوفانی از مخالفت فقهایی را در پی داشت که بعداً همه کارهٔ همین نظام شدند و هر آنچه در آنزمان حرام بود را برای خویش حلال و گوارا دانستند!
همان آقایانی که گفتند؛ همین اوقاف را به ما بدهید تا مملکت را در شئون مختلف به بهترین شکل ممکن اداره کنیم و اگر نتوانستیم بعد از ده تا پانزده سال بیرونمان کنید!

۴۴ سال است کل مملکت را با تمام منابع و سرمایه هایش در دست گرفته اند و متأسفانه مفاسد و بی کفایتی هایشان کار را بدانجا رسانده که ضمن انزوای کامل بین المللی ایران و نمایش چهره ای بغایت خشن و بداخلاق در دنیا و تحمیل فقر و فروپاشی اقتصادی برگُرده اکثریت جامعه، کار به جایی رسیده که برای جبران کسری های ناشی از چپاولها، تحریم ها و تداوم تقابل با دنیا، بجای تجدید نظر در سیاستگذاری های غلط تمام این سالها و صرفه جویی جدّی در بودجه دستگاهای ریز و درشت کشور و حذف انبوه بودجه خواران بی خاصیت، پایش را بیخ گلوی ملت گذاشته و ضمن تحمیل تورم بی‌سابقه در تاریخ ایران، افزایش مالیات ها و فشار همه جانبه بر مردم، مصوبه شرم آوری را گذرانده‌اند تا همانند غارتی که تحت عنوان خصوصی‌سازی به راه انداختند و نور چشمی هایشان را با رانت های نجومی مواجه ساختند، الآن هم تحت ریاست محمد مخبری که باید حساب وعده ها و عملکرد فاجعه بارش در بحث واکسن کرونا و به کشتن دادن دهها هزار نفر از هموطنان را پس میداد ولی چون مهرهٔ دلخواه رهبری بوده، بدون هیچگونه سابقه ای در دولت و رزومه قابل دفاعی از نمایش توانمندی ها به معاون اولی ریاست جمهوری رسید و امروزه نیز علیرغم حرف و حدیث‌های فراوانی که از مفاسد پیدا و پنهان چنین عنصر معلوم الحالی به گوش میرسد به ریاست کمیته ۷ نفره ای منصوب میشود تا ضمن مصونیت قضایی!! مابقی ثروت ملی این مردم و نسل‌های بعدی را بصورت قلمبه در جیب الیگارشی های فاسد شکل گرفته حول حاکمیت بریزد و همچنانکه حتی آب و هوای آیندگان را هم نابود کردند، در اینجا نیز باقیمانده اموال دولتی را بنحوی دود کنند که با مصوبهٔ باصطلاح «مولدسازی»!! ضمن «تعلیق» تمام قوانین موضوعه ای!! که ممکن است در راه اقدامات این هیئت مشکل سازی کند هر صدای اعتراضِ بیداری را نیز بعنوان مجرمِ مزاحم!! به اشد مجازات رسانده و مصون از هرگونه پاسخگویی باشد!!

حقیقتاً مانده ام که اینها مردم را چه فرض کرده اند و قرار است مفاسد این بی حیاترین حاکمیت یکدستی که مجموعهٔ اقدامات تخریبی اش از هزاران صدام و مغول! در دشمنی و حملهٔ مستقیم به ایران خسارت‌بارتر بوده تا کجا ادامه یابد؟
آهای به اصطلاح خواص جامعه!
آهای مردم به خواب رفته!
آهای علماء و روحانیونی که برای هیچ، آسمان را به زمین می دوختید
آهای دلسوزان و غیرتمندانی که خود را مدیون ایران، نسل های موجود و فرزندان آیندهٔ خود  میدانید
کجایید؟ که این جماعت فاسد، بنا گذاشته به اسم مبارزه با استکبار و دنیای غرب! تمام هستی مان را نابود نموده و اگر هر چه زودتر بخود نیائیم هیچ اثری از عزت ایران و ایرانیان باقی نگذارد.

اصفهان اکبر دانش سرارودی ۱۰ بهمن ۱۴۰۱

@rahenow 🗿👈
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
.
به انرژی(گاز و بنزین و برق و آب  و ...) که می رسند پای دلار را وسط می کشند و منت ارزان بودن انرژی در ایران را بر سر مردم می گذارند
اما هرگاه می‌پرسیم چرا حقوق و دستمزد را با نرخ دلار قیاس نمی کنید، سکوت می کنند!

علتش را ببینید و بشنوید...

✍️کشکیات

@rahenow 🗿👈
به نامِ ⁧ #مولدسازی⁩ و «کوچک‌سازی دولت» و به‌کامِ تئوریِ «خَلْقِ جمهوریتِ پوک» برای «تجمیعِ تام‌وتمامِ قدرت»؟

‏ضربه‌ی بعدی بر «جنازه‌ی جمهوریت» چه خواهد بود؟

‏احیای نخست‌وزیری؟

‏«شاید» که نه! از نظر من، یقیناً و تحقیقاً ! که این پازل، تنها با «احیای نخست‌وزیری» تکمیل می‌شود.

🔻مصطفی فقیهی

@rahenow 🗿👈
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
#خوی رفتار وحشیانه مامور ها با مردم زلزله زده، میگن چادر نیس برید هر غلطی میخواین بکنین. چادر به کسی نمیدیم

#مهسا_امینی
#زلزله_خوی

@rahenow 🗿👈
🔴نان‌ های گمشده پیدا شد!

رئیس اتحادیه نانوایان سنتی کشور:
▫️هنگام صدور حواله برای سهمیه هر نانوایی وزن کیسه ۴۰ کیلو گرم فاکتور می‌شود اما در ۹۰ درصد این کیسه‌ها حداقل نیم کیلو گرم وزن آرد کمتر است.

▫️همچنین تبعه‌های افغانستانی که نان تهیه می‌کنند به دلیل نداشتن کارت بانکی مجبور هستند تا نقدا نان خود را خریداری کنند که البته تعداد خرید نان آن‌ها نیز بالا است./مهر

@rahenow 🗿👈
🔴 #توئیت| واکنش عضو هیئت علمی دانشگاه شریف نسبت به مصوبه مولدسازی: ارث پدری‌تان نیست؛ سرمایه‌ی یک ملت است

🔘علی شریفی‌زارچی نوشت: ثروت عظیمی که با تصویب ۳ نفر قرار است به تشخیص یک گروه ۷ نفره تعیین قیمت و واگذار شود، آن ۷ نفر از پیگرد قضایی مصون باشند، تا ۲ سال هیچ‌یک از قوانین مجلس جلودار آنها نباشد و هرکه از آن‌ها اطاعت نکرد سریع و بدون تخفیف محاکمه شود، ارث پدری‌تان نیست؛ سرمایه‌ی یک ملت است.

@rahenow 🗿👈
🔴مجلس به موضوع (( محمد مخبر )) ورود کند

✍️ علی صارمیان

💠متاسفانه خبر می رسد که در یک اشتباه دیگری مثل تهیه واکسن در تیراژ میلیونی ، به مسولین طراز اول کشور داده  ، محمد  مخبر  و ریس جمهور شفاف !  از رهبری بازهم یک تفویض اختیار  فاقد عنصر قانونی را به فرد غیر ذیصلاح گرفته و هیاتی هفت نفره تشکیل شده است.

خبرها حاکی است که محمد مخبر  معاون اول رییس جمهور که از حمایت یک روحانی همدانی  در بیت  برخوردار است ، هیاتی ۷ نفره تشکیل داده است  که اموال دولتی( که از دارایی مردم و پول نفت و مالیات آنهاست و متعلق به تک تک ایرانیان است )  به نام مولد سازی  به عنوان بدهی های صوری  خصولتی ها   واگدار کند.

حالا این بدهی ها چیست؟ همان واکسن برکت و دانش بنیان ها و پروژه هایی است ‌که  باعث مرگ ۲۰۰ هزار نفر از مردم در کرونا شد .

قطعا  محمد مخبر  و تیم رسانه ای مشایی در اطرافش ، یا عامدانه در حال خیانت هستند و اطلاعات اشتباه به رهبری و رییس جمهور می دهند که مبنای  دستورهای اشتباه واگذاری است ، یا از روی نادانی (( فرضیه تبدیل دارایی های کشور به پول نقد جهت زوال حکومت ))را دامن می زنند. 

در شکل موضوع ، این امر در حال انجام، امر محرمانه و دور از نظارت مجلس نزدیک به سیصد نفره کشور است.
مجلس وظیفه ذاتی دارد به سرعت و دقت و بدور از گدایی نمایندگان سست عنصر ؛ هیاتی تحقیقی هم از نظر امنیتی و هم از نظر اقتصادی به نمایندگی مردم تشکیل دها و تحقیق و تفحص را آغاز کند.

یا این واگذاری ها و اسناد پخش شده در رسانه ها  درحال انجام است که باید قاطعانه متوقف شود.
یا خبر ها کذب است که مجلس و رسانه آزاد باید آن را تکذیب کند.

این اموال سرمایه ای ، مال ارثیه پدر مخبر نیست که دارایی ها و اموال کشور که طی حداقل  صد سال جمع شده اند واگدار شود. پتروشیمی جم ، اموال موقوفه و ... در اولویت باشد.


۹ بهمن ۱۴۰۱

@rahenow 🗿👈
🔴 زلزله‌زدگان در خوی از کمبود وسایل گرمایشی و حمله ماموران سرکوبگر به نیازمندان شکایت دارند

💠 در شرایطی که مدیران استانی و کشوری ادعا می‌کنند حجم زیادی غذا، چادر و وسایل گرمایشی برای زلزله‌زدگان در خوی و روستاهای اطراف آن در آذربایجان غربی ارسال شده است، تصاویر منتشرشده در رسانه‌های اجتماعی و همچنین گزارشات نشان می‌دهد بسیاری از زلزله‌زدگان بامداد دوشنبه دهم بهمن‌ را نیز در خیابان‌ها و بدون دسترسی به چادر و وسایل گرمایشی گذرانده‌اند.

🔶 انتشار ویدیو و تصاویری از حمله نیروهای سرکوبگر جمهوری اسلامی با خودرو آبپاش به مردمی که در انتظار دریافت اقلام حمایتی بوده‌اند، موجی از عصبانیت و انتقاد سایر مردم ایران را برانگیخته و در رسانه‌های اجتماعی هم بازتاب یافته است.

@rahenow 🗿👈
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥 برف در خوی شروع به باریدن کرد / وضع اسکان‌دهی به زلزله‌زدگان مناسب نیست

🔹اوضاع در کمپ هلال احمر شرایط بهتر است اما وسایل گرمایشی و غذای گرم بیشتری نیاز است.

@rahenow 🗿👈
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
نماینده بافق به دور زدن مجلس و طرح مولدسازی اعتراض میکنه، نائب رئیس مجلس میگه تو میخوای بحث کنی که تو تلویزیون نشونت بدن!!

اینا که احترام همدیگه رو نگه نمی‌دارند چجوری میخوان احترام مردم رو نگه دارن

@rahenow 🗿👈
شرایط سخت مردم خوی در سرما

وضعیت تو خوی اصلا جالب نیست، هرجوری که میتونین بهشون کمک برسونین، دم همگی گرم

در این سرمای جان‌سوز امیدوارم هیچ گزندی به هم‌وطنان عزیز در خوی وارد نشود. ما با امید و دلگرمی به هم زنده‌ایم در این سرمای جان‌سوز.

#زلزله_خوی

@rahenow 🗿👈