خطیبی کریه الصوت خود را خوش آواز پنداشتی، و فریاد بیهده برداشتی. گفتی نعیب غُرابَ البَین در پرده الحان اوست، یا آیت اِنَّ انکَرَ الاصوات در شأن او.
اذا نَهَقَ الخَطیبُ اَبوالفَوارِس
لَهُ شَغَبٌ یَهُدُّ اصطَخرَ فارِس
مردم قریه به علت جاهی که داشت بلیتش میکشیدند و اذیتش را مصلحت نمیدیدند. تا یکی از خطبای آن اقلیم که با او عداوتی نهانی داشت، باری به پرسش آمده بودش. گفت: تو را خوابی دیدهام، خیر باد. گفتا: چه دیدی؟ گفت: چنان دیدمی که تو را آواز خوش بود و مردمان از انفاس تو در راحت.
خطیب اندر این لختی بیندیشید و گفت: این مبارک خواب است که دیدی که مرا بر عیب خود واقف گردانیدی. معلوم شد که آواز ناخوش دارم و خلق از بلند خواندن من در رنج. توبه کردم کز این پس خطبه نگویم مگر به آهستگی.
از صحبت دوستی برنجم
کاخلاق بدم حسن نماید
عیبم هنر و کمال بیند
خارم گل و یاسمن نماید
کو دشمن شوخ چشم ناپاک
تا عیب مرا به من نماید
گلستان سعدی باب چهارم در فواید خاموشی
@rahenow 🗿👈
اذا نَهَقَ الخَطیبُ اَبوالفَوارِس
لَهُ شَغَبٌ یَهُدُّ اصطَخرَ فارِس
مردم قریه به علت جاهی که داشت بلیتش میکشیدند و اذیتش را مصلحت نمیدیدند. تا یکی از خطبای آن اقلیم که با او عداوتی نهانی داشت، باری به پرسش آمده بودش. گفت: تو را خوابی دیدهام، خیر باد. گفتا: چه دیدی؟ گفت: چنان دیدمی که تو را آواز خوش بود و مردمان از انفاس تو در راحت.
خطیب اندر این لختی بیندیشید و گفت: این مبارک خواب است که دیدی که مرا بر عیب خود واقف گردانیدی. معلوم شد که آواز ناخوش دارم و خلق از بلند خواندن من در رنج. توبه کردم کز این پس خطبه نگویم مگر به آهستگی.
از صحبت دوستی برنجم
کاخلاق بدم حسن نماید
عیبم هنر و کمال بیند
خارم گل و یاسمن نماید
کو دشمن شوخ چشم ناپاک
تا عیب مرا به من نماید
گلستان سعدی باب چهارم در فواید خاموشی
@rahenow 🗿👈
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴جعفر پناهی لحظاتی پس از آزادی از زندان، با تشریح وضعیت دکتر فرهاد میثمی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین که به دلیل اعتصاب غذا در وضعیت وخیمی به سر میبرد، ضمن اینکه او را به گاندی تشبیه کرده، وضعیت او را مشابه قربانیان زندان آشویتس توصیف کرد.
#مهسا_امینی
@rahenow 🗿👈
#مهسا_امینی
@rahenow 🗿👈
یکی از معیارهای قدرت، ارزش صادرات یک کشور هست که ایران با بزرگان جهان خیلی فاصله داره:
▪️چین ۳۵۵۳
▪️آمریکا ۲۵۳۹
▪️آلمان ۲۰۰۳
▪️ژاپن ۹۱۰
▪️انگلستان ۸۷۵
▪️فرانسه ۸۷۱
▪️هلند ۷۴۰
▪️کره جنوبی ۷۶۱
▪️هنگ کنگ ۷۵۱
▪️امارات۳۳۵
▪️عربستان ۲۸۹
▪️ترکیه ۲۸۹
▪️ایران ۸۲ ( بیشتر خام فروش)
میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱
منبع: بانک جهانی
@rahenow 🗿👈
▪️چین ۳۵۵۳
▪️آمریکا ۲۵۳۹
▪️آلمان ۲۰۰۳
▪️ژاپن ۹۱۰
▪️انگلستان ۸۷۵
▪️فرانسه ۸۷۱
▪️هلند ۷۴۰
▪️کره جنوبی ۷۶۱
▪️هنگ کنگ ۷۵۱
▪️امارات۳۳۵
▪️عربستان ۲۸۹
▪️ترکیه ۲۸۹
▪️ایران ۸۲ ( بیشتر خام فروش)
میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱
منبع: بانک جهانی
@rahenow 🗿👈
گوهر عشقی، مادر جاویدنام ستار بهشتی، وبلاگنویس کشتهشده در زندان جمهوری اسلامی، در واکنش به کاهش شدید وزن فرهاد میثمی در اثر اعتصاب غذا در زندان در توییترش نوشت: «ایران مابه وجودآزادگانی چون تو نیازمند است.»
او افزود : «تو نماد انسانیت و آزادگی در مبارزهای. بمان مادر جان!»
@rahenow 🗿👈
او افزود : «تو نماد انسانیت و آزادگی در مبارزهای. بمان مادر جان!»
@rahenow 🗿👈
🔴🔴🔴هر کس عوارض نداده مرده آن را بیرون بیاورید و بسوزانید این عوارض پدرسوختگی است
✍ دکتر محمد طبیبیان اقتصاددان
🔶هر دم از این باغ بری میرسد. بعد از خبر تکاندهنده مولد سازی اموال عمومی در خبرها بود که شهرداری برنامهای دارد که در صورت تصویب آن، سالانه از قبور عوارض بگیرد.
🔶 اگر درست فکرش را بکنید ایده خوبی است. چون ضمانت اجرا راحت و تنبیه متخلف هم کم هزینه و پردرآمد است.
اما قبلاً یک سابقه تاریخی را عرض کنم.
🔶 در زمان یکی از سلاطین صفوی یک تنبیه این بود که اگر با کسی کج میافتادند میگفتند مرده پدرش را از قبر بیرون بکشند و آتش بزنند. از آن زمان ناسزای "پدرسوخته" رسم شد.
🔶حالا با این ایده شهرداری، اگر افرادی عوارض قبر پدر و مادر خود را ندهند شهردار به عنوان تنبیه تخلف، مرده را بیرون میآورد و صاحب قبر را پدر و مادر سوخته میکند و قبر را به دیگری به قیمت روز میفروشد. فکرش را بکنید به عقل چه کسی میرسید!
@rahenow 🗿👈
✍ دکتر محمد طبیبیان اقتصاددان
🔶هر دم از این باغ بری میرسد. بعد از خبر تکاندهنده مولد سازی اموال عمومی در خبرها بود که شهرداری برنامهای دارد که در صورت تصویب آن، سالانه از قبور عوارض بگیرد.
🔶 اگر درست فکرش را بکنید ایده خوبی است. چون ضمانت اجرا راحت و تنبیه متخلف هم کم هزینه و پردرآمد است.
اما قبلاً یک سابقه تاریخی را عرض کنم.
🔶 در زمان یکی از سلاطین صفوی یک تنبیه این بود که اگر با کسی کج میافتادند میگفتند مرده پدرش را از قبر بیرون بکشند و آتش بزنند. از آن زمان ناسزای "پدرسوخته" رسم شد.
🔶حالا با این ایده شهرداری، اگر افرادی عوارض قبر پدر و مادر خود را ندهند شهردار به عنوان تنبیه تخلف، مرده را بیرون میآورد و صاحب قبر را پدر و مادر سوخته میکند و قبر را به دیگری به قیمت روز میفروشد. فکرش را بکنید به عقل چه کسی میرسید!
@rahenow 🗿👈
@rahenow
زندانیان هیتلر Vs زندانیان خامنهای @rahenow 🗿👈
اینم از دکترای جمهوری اسلامی که قسم بقراط خوردن
عکس اصلی رو "دکتر سهمیه ای" فتوشاپ کرده قضاوت با خود شما.
@rahenow 🗿👈
عکس اصلی رو "دکتر سهمیه ای" فتوشاپ کرده قضاوت با خود شما.
@rahenow 🗿👈
شرایط آرام شود، اصلاحات را شروع میکنیم
-قربان شرایط آرام شد، #الهه_محمدی را آزاد کنیم.
+نه لازم نیست، خواهرش #الناز_محمدی را هم بازداشت کنید.
✍️احسان بداغی
@rahenow 🗿👈
-قربان شرایط آرام شد، #الهه_محمدی را آزاد کنیم.
+نه لازم نیست، خواهرش #الناز_محمدی را هم بازداشت کنید.
✍️احسان بداغی
@rahenow 🗿👈
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
📌تهدید خبرنگار/خبرنگار درباره مالیات قرارگاه خاتم سوالی مطرح میکند و رئیس سازمان امور مالیاتی در پاسخ میگوید:
.
🔹شما بعد از جلسه مستندات خود را ارائه دهید در غیر این صورت دادستان ما علیه شما اعلام جرم می کند.
عصبانیت رئیس سازمان امور مالیاتی کشور و تهدید به اعلام جرم علیه خبرنگاری که در مورد مالیات قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) سوال کرده بود!!
لازم به ذکر است که دادستان انتظامی سازمان امور مالیاتی که منتخب رئیس این سازمان است صرفا در موضوعات مالیاتی صلاحیت و اختیار دارد.
سردار هوشیالسادات فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) مدتی قبل در گفتگو با رسانه ها از بدهی مالیاتی این قرارگاه مربوط به بعد از سال ۱۳۹۶ گفته بود و سوال خبرنگار هم در همین ارتباط بوده است.
اینها چرا پاسخگو نیستند؟
مگر ما شهروند این کشور نیستیم؟
مگر مالیات نمیدهیم؟
کاپیتولاسیون هر روز به شیوهای جدید نشان داده میشود.
@rahenow 🗿👈
.
🔹شما بعد از جلسه مستندات خود را ارائه دهید در غیر این صورت دادستان ما علیه شما اعلام جرم می کند.
عصبانیت رئیس سازمان امور مالیاتی کشور و تهدید به اعلام جرم علیه خبرنگاری که در مورد مالیات قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) سوال کرده بود!!
لازم به ذکر است که دادستان انتظامی سازمان امور مالیاتی که منتخب رئیس این سازمان است صرفا در موضوعات مالیاتی صلاحیت و اختیار دارد.
سردار هوشیالسادات فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) مدتی قبل در گفتگو با رسانه ها از بدهی مالیاتی این قرارگاه مربوط به بعد از سال ۱۳۹۶ گفته بود و سوال خبرنگار هم در همین ارتباط بوده است.
اینها چرا پاسخگو نیستند؟
مگر ما شهروند این کشور نیستیم؟
مگر مالیات نمیدهیم؟
کاپیتولاسیون هر روز به شیوهای جدید نشان داده میشود.
@rahenow 🗿👈
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
🎥 #شروین_حاجیپور ترانهسرا و آهنگسازی که با الهام از نوشتههای معترضان به حکومت ایران و دلایل آنها برای اعتراضات و نارضایتی خود ترانه «برای» را تنظیم کرد و خواند، برنده بهترین ترانه تاثیرگذار در تغییرات اجتماعی در شصت و پنجمین دور از جوایز گرمی شد.
جیل بایدن بانوی اول آمریکا، در این مراسم با تقدیر از این ترانه و با یادآوری مرگ #مهسا_امینی و جنبش #زن_زندگی_آزادی، شروین حاجیپور را برنده این جایزه اعلام کرد.
این رشته یکی از رشتههایی است که برگزارکنندگان جایزه #گرمی سال گذشته در ماه اکتبر به رشتههای رقابتی در این مراسم افزودند.
#اعتراضات_سراسری #اعتصابات_سراسری #مهسا_امینی
Farsi_Iranwire
@rahenow 🗿👈
جیل بایدن بانوی اول آمریکا، در این مراسم با تقدیر از این ترانه و با یادآوری مرگ #مهسا_امینی و جنبش #زن_زندگی_آزادی، شروین حاجیپور را برنده این جایزه اعلام کرد.
این رشته یکی از رشتههایی است که برگزارکنندگان جایزه #گرمی سال گذشته در ماه اکتبر به رشتههای رقابتی در این مراسم افزودند.
#اعتراضات_سراسری #اعتصابات_سراسری #مهسا_امینی
Farsi_Iranwire
@rahenow 🗿👈
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥 واکنش شروین حاجیپور وقتی که فهمید برنده جایزه گرمی شده: «ما بُردیم🤍🎵»
#اعتراضات_سراسری #اعتصابات_سراسری #مهسا_امینی
Farsi_Iranwire
@rahenow 🗿👈
#اعتراضات_سراسری #اعتصابات_سراسری #مهسا_امینی
Farsi_Iranwire
@rahenow 🗿👈
جایزه گرمی بهترین ترانه در بخش «آهنگ برای تغییرات اجتماعی» شصت و پنجمین دوره اهدای جوایز گرمی به تک آهنگ «برای» شروین حاجیپور اهدا شد.
اعضای آکادمی مراسم سالانه جایزه گرمی، اعلام کرده بودند که در سال ۲۰۲۳ یک جایزه ویژه به عنوان «آهنگ برای تغییر اجتماعی» رونمایی خواهد شد.
این جایزه که با رای مردمی انتخاب میشود در شصت و پنجمین دوره اهدای جوایز سالانه به شروین حاجیپور به خاطر آهنگ «برای» تعلق گرفت.
شروین حاجیپور آهنگ و ترانه «برای» در آغازین روزهای اعتراضات سراسری با الهام از پستهای کاربران ایرانی در شبکههای اجتماعی خواند و منتشر کرد.
در این ترانه، حاجیپور به دغدغههای مردم ایران از جمله مشکلات اقتصادی، فاصله طبقاتی، فشارهای اجتماعی و معضلات محیط زیستی پرداخته بود.
ین تک آهنگ بلافاصله مورد استقبال گسترده معترضان قرار گرفت و به عنوان یکی سرودهای اعتراضات سراسری در ایران جهانی شد و شماری از خوانندگان ایرانی و خارجی آن را به زبانهای مختلف اجرا کردند.
شروین حاجیپور پس از انتشار این آهنگ، بازداشت شد و مدتی تحت بازداشت قرار داشت و ۱۲ مهر به قید وثیقه آزاد شد. به گفته مجید کاوه، وکیل شروین حاجیپور، این خواننده از سوی شعبه ۱۱ بازپرسى دادسراى سارى به «فعاليت تبليغي عليه نظام» و «ترغیب و تحریک افراد به اعمال خشونتآميز» متهم شده است و دستور منع خروج او از كشور به مدت شش ماه صادر شده است.
همچنین حمید سعیدی، آهنگساز و نوازنده ایرانیتبار ساکن آمریکا، نیز که با گروه خورشید سپید برای دومین بار برنده جایزه گرمی در بخش «عصر نو» شد. سعیدی اولین بار در سال ۲۰۱۹، سال ۱۳۹۷ خورشیدی، با گروه افیون ماه جایزه گرمی در بخش «عصر نو» را دریافت کرده بود.
@rahenow 🗿👈
اعضای آکادمی مراسم سالانه جایزه گرمی، اعلام کرده بودند که در سال ۲۰۲۳ یک جایزه ویژه به عنوان «آهنگ برای تغییر اجتماعی» رونمایی خواهد شد.
این جایزه که با رای مردمی انتخاب میشود در شصت و پنجمین دوره اهدای جوایز سالانه به شروین حاجیپور به خاطر آهنگ «برای» تعلق گرفت.
شروین حاجیپور آهنگ و ترانه «برای» در آغازین روزهای اعتراضات سراسری با الهام از پستهای کاربران ایرانی در شبکههای اجتماعی خواند و منتشر کرد.
در این ترانه، حاجیپور به دغدغههای مردم ایران از جمله مشکلات اقتصادی، فاصله طبقاتی، فشارهای اجتماعی و معضلات محیط زیستی پرداخته بود.
ین تک آهنگ بلافاصله مورد استقبال گسترده معترضان قرار گرفت و به عنوان یکی سرودهای اعتراضات سراسری در ایران جهانی شد و شماری از خوانندگان ایرانی و خارجی آن را به زبانهای مختلف اجرا کردند.
شروین حاجیپور پس از انتشار این آهنگ، بازداشت شد و مدتی تحت بازداشت قرار داشت و ۱۲ مهر به قید وثیقه آزاد شد. به گفته مجید کاوه، وکیل شروین حاجیپور، این خواننده از سوی شعبه ۱۱ بازپرسى دادسراى سارى به «فعاليت تبليغي عليه نظام» و «ترغیب و تحریک افراد به اعمال خشونتآميز» متهم شده است و دستور منع خروج او از كشور به مدت شش ماه صادر شده است.
همچنین حمید سعیدی، آهنگساز و نوازنده ایرانیتبار ساکن آمریکا، نیز که با گروه خورشید سپید برای دومین بار برنده جایزه گرمی در بخش «عصر نو» شد. سعیدی اولین بار در سال ۲۰۱۹، سال ۱۳۹۷ خورشیدی، با گروه افیون ماه جایزه گرمی در بخش «عصر نو» را دریافت کرده بود.
@rahenow 🗿👈
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ابوالقاسم طالبی، سازنده فیم قلاده های طلا، روی آنتن زنده تلویزیون:
بعضی از زنان سلبریتی، یائسه شدن شان را هم تقصیر جمهوری اسلامی می دانند!
@rahenow 🗿👈
بعضی از زنان سلبریتی، یائسه شدن شان را هم تقصیر جمهوری اسلامی می دانند!
@rahenow 🗿👈
تفاوت رفتار مردم سرزمین کفار با مردم ایران!
عکس بالا سرزمین کُفار است.
راننده، سان روف را نبسته،
کسی چتری گذاشته و نوشته روز خوبی داشته باشی.
عکس پایین،سرزمین خودمان. ماشینی در برف مانده،
و از لاستیکهایش خبری نیست!
🔻آقایانِ نظام،
#على ع فرمود:
الناس بِاُمَرائهم اَشبَهُ مِنهم بِآبائهم:
مردم، به دولتمردان خود شبيهترند تا به پدرانشان.
@rahenow 🗿👈
عکس بالا سرزمین کُفار است.
راننده، سان روف را نبسته،
کسی چتری گذاشته و نوشته روز خوبی داشته باشی.
عکس پایین،سرزمین خودمان. ماشینی در برف مانده،
و از لاستیکهایش خبری نیست!
🔻آقایانِ نظام،
#على ع فرمود:
الناس بِاُمَرائهم اَشبَهُ مِنهم بِآبائهم:
مردم، به دولتمردان خود شبيهترند تا به پدرانشان.
@rahenow 🗿👈
انسان های بزرگ نه خود را گم میکنند،
و نه خود را پیدا می کنند،
آنها خود را می سازند...
و نه خود را پیدا می کنند،
آنها خود را می سازند...
ابوالقاسم طالبی روی آنتن زنده تلویزیون: بعضی از زنان سلبریتی، یائسه شدنشان را هم تقصیر جمهوری اسلامی میدانند
یکشنبه شب ابولقاسم طالبی، سازنده فیلم «قلادههای طلا» در برنامه سینمایی تلویزیون مهمان بهروز افخمی با اظهاراتی تمسخرآمیز و جنسیت زده به زنان سینمای ایران که در حوادث اخیر اعلام موضع کرده بودند، حمله ور شد. طالبی گفت: انگار بعضی از زنان سلبریتی یائسه شدن را تقصیر جمهوری اسلامی میدانند. تا سنشان از ۵۰ سال بالاتر میرود، روسری خود را برمی دارند و به جمهوری اسلامی فحش میدهند. او با اشاره تمسخرآمیز به یائسگی زنان خطاب به زنان سینمای ایران گفت: شما اگر در جمهوری اسلامی نبودید و در آمریکا هم بودید، این اتفاق برایتان میافتاد. تا دیروز جوانتر بودید و روی بورس بودید. خب هرکسی یک دورانی دارد؛ چرا به جمهوری اسلامی فحش میدهید؟ بهروز افخمی در واکنش به این اظهارات که روی آنتن زنده بیان شد، صرفا به خندیدن اکتفا کرد. طالبی همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش به محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات دولت دوازدهم حمله کرد و او را به خاطر حمایتش از تلگرام و اینستاگرام مقصر حوادث اخیر دانست.
@rahenow 🗿👈
یکشنبه شب ابولقاسم طالبی، سازنده فیلم «قلادههای طلا» در برنامه سینمایی تلویزیون مهمان بهروز افخمی با اظهاراتی تمسخرآمیز و جنسیت زده به زنان سینمای ایران که در حوادث اخیر اعلام موضع کرده بودند، حمله ور شد. طالبی گفت: انگار بعضی از زنان سلبریتی یائسه شدن را تقصیر جمهوری اسلامی میدانند. تا سنشان از ۵۰ سال بالاتر میرود، روسری خود را برمی دارند و به جمهوری اسلامی فحش میدهند. او با اشاره تمسخرآمیز به یائسگی زنان خطاب به زنان سینمای ایران گفت: شما اگر در جمهوری اسلامی نبودید و در آمریکا هم بودید، این اتفاق برایتان میافتاد. تا دیروز جوانتر بودید و روی بورس بودید. خب هرکسی یک دورانی دارد؛ چرا به جمهوری اسلامی فحش میدهید؟ بهروز افخمی در واکنش به این اظهارات که روی آنتن زنده بیان شد، صرفا به خندیدن اکتفا کرد. طالبی همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش به محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات دولت دوازدهم حمله کرد و او را به خاطر حمایتش از تلگرام و اینستاگرام مقصر حوادث اخیر دانست.
@rahenow 🗿👈