🔘بیدینها امام حسین ع را نکشتند، دیندارها کشتند!
هیچ بلایی نقش کجاندیشی دینی را ایفا نکرده است. اگر بنا نیست معرفت داشته باشیم، بهتر است دین نداشته باشیم چرا که دین بدون معرفت به مراتب از بیدینی بدتر است. شاید به اندازهای که جهلِ ناشی ازدین خون ریخته، سر بریده، و انسانهای دیگر را به قصد قربت قطعه قطعه کرده، آدم نکشته باشد و هیچ بلایی نقش کجاندیشی دینی را ایفا نکرده است.
من در «فاجعه جهل مقدس» آوردهام که والله این حرف دروغ است که یک عدهای برای پول به کربلا آمدند. این طور نیست! اینها از روی خجالت، بعداً جعل کردند، والاّ شاید جز یکی دونفر مثل عمرسعد که برای گرفتن ولایت ری آمدند، بقیهشان برای خدا امام حسین(ع) را کشتند؛ حواستان باشد که بیدینها امام حسین(ع) را نکشتند، دیندارها کشتند. مستضعف یعنی کسی که او را از آگاهی پوچ کردهاند و در مغزش جهل تزریق کردهاند.
✍ شوربختانه همین کجاندیشان هستند که صدایشان بیش از هرکس شنیده میشود و دراثر پیوند میان جهل و کجاندیشی آنان و عطش شدید شیفتگان قدرت به جاهطلبی و خودکامگی، انقلاب از اهدافش منحرف و هرروز فاجعهای در کشور آفریده میشود!
alami_akbar
@rahenow 🗿👈
هیچ بلایی نقش کجاندیشی دینی را ایفا نکرده است. اگر بنا نیست معرفت داشته باشیم، بهتر است دین نداشته باشیم چرا که دین بدون معرفت به مراتب از بیدینی بدتر است. شاید به اندازهای که جهلِ ناشی ازدین خون ریخته، سر بریده، و انسانهای دیگر را به قصد قربت قطعه قطعه کرده، آدم نکشته باشد و هیچ بلایی نقش کجاندیشی دینی را ایفا نکرده است.
من در «فاجعه جهل مقدس» آوردهام که والله این حرف دروغ است که یک عدهای برای پول به کربلا آمدند. این طور نیست! اینها از روی خجالت، بعداً جعل کردند، والاّ شاید جز یکی دونفر مثل عمرسعد که برای گرفتن ولایت ری آمدند، بقیهشان برای خدا امام حسین(ع) را کشتند؛ حواستان باشد که بیدینها امام حسین(ع) را نکشتند، دیندارها کشتند. مستضعف یعنی کسی که او را از آگاهی پوچ کردهاند و در مغزش جهل تزریق کردهاند.
✍ شوربختانه همین کجاندیشان هستند که صدایشان بیش از هرکس شنیده میشود و دراثر پیوند میان جهل و کجاندیشی آنان و عطش شدید شیفتگان قدرت به جاهطلبی و خودکامگی، انقلاب از اهدافش منحرف و هرروز فاجعهای در کشور آفریده میشود!
alami_akbar
@rahenow 🗿👈
🔴رئیس مجلس آذربایجان خطاب به جمهوری اسلامی: رابطه ما با اسرائیل به شما ربطی ندارد
در ادامه تنشها بین جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی که در روزهای گذشته شدت گرفته، رئیس مجلس آذربایجان به بیانیه اخیر مجلس شورای اسلامی ایران واکنش شدیدی نشان داد.
صاحبه غفاروا، رئیس مجلس آذربایجان در واکنش به بیانیه مجلس شورای اسلامی مبنی بر ضرورت اقدام نمایندگان مجلس آذربایجان علیه دولت «علیاف» بخاطر افتتاح سفارت جمهوری آذربایجان در اسرائیل گفت: «داشتن رابطه با هر کشوری تنها به خودمان مربوط است و به مقامات ایرانی ارتباطی ندارد.»
@rahenow 🗿👈
در ادامه تنشها بین جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی که در روزهای گذشته شدت گرفته، رئیس مجلس آذربایجان به بیانیه اخیر مجلس شورای اسلامی ایران واکنش شدیدی نشان داد.
صاحبه غفاروا، رئیس مجلس آذربایجان در واکنش به بیانیه مجلس شورای اسلامی مبنی بر ضرورت اقدام نمایندگان مجلس آذربایجان علیه دولت «علیاف» بخاطر افتتاح سفارت جمهوری آذربایجان در اسرائیل گفت: «داشتن رابطه با هر کشوری تنها به خودمان مربوط است و به مقامات ایرانی ارتباطی ندارد.»
@rahenow 🗿👈
این نامگذاری های بدون اندیشه و تأمل
و این حذف کردنهای همراه با تحقیر
و این از دیوار بالا رفتن های از سفارت و تسخیر و مغرور شدن به آن
و این اظهار عجز وگردن کج کردن وعذرخواهی و جریمه و توبیخ شدن
حکایتی از سوء مدیریت و حاکمیت ایدئولوژیک سیاسی افراطی است
و باز هم مردم له شدند
@rahenow 🗿👈
و این حذف کردنهای همراه با تحقیر
و این از دیوار بالا رفتن های از سفارت و تسخیر و مغرور شدن به آن
و این اظهار عجز وگردن کج کردن وعذرخواهی و جریمه و توبیخ شدن
حکایتی از سوء مدیریت و حاکمیت ایدئولوژیک سیاسی افراطی است
و باز هم مردم له شدند
@rahenow 🗿👈
محسن هاشمی: دولتی که قرار بود پول ملی را تقویت کند نرخ دلار را به ۵۰ هزار تومان رساند
محسن هاشمی نوشت: دولت بگوید که سیاست واقعیاش در مورد ارزش پول ملی چیست؟ با آن همه تبلیغات تخریبی علیه نرخ ارز ثابت که تحت عنوان دلار جهانگیری صورت گرفت، چرا مجدداً بر نرخ ارز ثابت اما هفت برابر آن یعنی دلار ۲۸ هزار تومانی تأکید میشود و در مقابل نظام چندنرخی یعنی ارز توافقی و ارز آزاد ۵۰ هزار تومانی را شاهد هستیم.
@rahenow 🗿👈
محسن هاشمی نوشت: دولت بگوید که سیاست واقعیاش در مورد ارزش پول ملی چیست؟ با آن همه تبلیغات تخریبی علیه نرخ ارز ثابت که تحت عنوان دلار جهانگیری صورت گرفت، چرا مجدداً بر نرخ ارز ثابت اما هفت برابر آن یعنی دلار ۲۸ هزار تومانی تأکید میشود و در مقابل نظام چندنرخی یعنی ارز توافقی و ارز آزاد ۵۰ هزار تومانی را شاهد هستیم.
@rahenow 🗿👈
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
صداوسیما ویدیویی منتشر کرده که نشان میدهد مأمور مترو در گیت ورودی اجازه ورود به خانمهای بدون روسری را نمیدهد
@rahenow 🗿👈
@rahenow 🗿👈
🔶 کاریکاتور هفته
یکی از دستاوردهای مقطعی خیزش سراسری در ایران از کار انداختن نیروهای فشار و سرکوب در ارتباط با موضوع حجاب اجباری بود. رژیم جمهوری اسلامی با خشونت و تهدید میکوشد که حجاب اجباری را دوباره بر زنان تحمیل کند. از آنجایی که نگاه جمهوری اسلامی به موضوع حجاب ايدئولوژیک و اقتدارگرایانه است، حاضر به هیچ تغییری در این موضوع نیست.
مانا نیستانی در کاریکاتور این هفته برای دویچه وله فارسی به این موضوع پرداخته است.
dw_farsi
@rahenow 🗿👈
یکی از دستاوردهای مقطعی خیزش سراسری در ایران از کار انداختن نیروهای فشار و سرکوب در ارتباط با موضوع حجاب اجباری بود. رژیم جمهوری اسلامی با خشونت و تهدید میکوشد که حجاب اجباری را دوباره بر زنان تحمیل کند. از آنجایی که نگاه جمهوری اسلامی به موضوع حجاب ايدئولوژیک و اقتدارگرایانه است، حاضر به هیچ تغییری در این موضوع نیست.
مانا نیستانی در کاریکاتور این هفته برای دویچه وله فارسی به این موضوع پرداخته است.
dw_farsi
@rahenow 🗿👈
@rahenow
VID-20230411-WA0005.mp4
مراحل کباب درست کردن اینجوریه که:
زن گوشتو تمیز میکنه، با ادویه و پیاز طعم دار میکنه، سیخ میزنه، سالاد و برنج درست میکنه، ظرفارو میچینه و کنار مرد وایمیسه که اگه چیزی لازم بود بیاره
مرد سیخارو روی آتیش باد میزنه و با لبخند میگه:
خوب امروز استراحت کردی من غذا درست کردم..
زن گوشتو تمیز میکنه، با ادویه و پیاز طعم دار میکنه، سیخ میزنه، سالاد و برنج درست میکنه، ظرفارو میچینه و کنار مرد وایمیسه که اگه چیزی لازم بود بیاره
مرد سیخارو روی آتیش باد میزنه و با لبخند میگه:
خوب امروز استراحت کردی من غذا درست کردم..
#فلک!
✍️کتاب در جستجوی صبح - خاطرات عبدالرحیم جعفری:
فلک کردن از ابداعات نظام آموزشى بود. وقتى صحبت از فلک مىشد قبض روح مىشديم. گِردۀ چوبى مثل دستهبيل که از هر سرش پارهطنابى را گذرانده و گره زده بودند. فلک شونده بر پشت مىخوابيد، پاها را بالا مىآورد، بين چوب و طناب جا مىداد، چوب را مىپيچاندند، طناب جمع مىشد و پا را محكم مىگرفت بىآنكه بتواند مقاومتى نشان بدهد. كتک خوردن مال بچههاى بىپول بود. بچه پولدارها از فلک دور بودند. شاگردان صف مىايستادند. ناظم علت فلک را اعلام مىكرد، دو فراش دو سرِ چوب را مىگرفتند و فراش ديگر به تعدادى كه ناظم گفته بود تركه مىزد. آقا غلط كردم، ديگر نمىكنم، ديگر نمىزنم، ديگر نمىروم، دیگر نمی خورم...»
@rahenow 🗿👈
✍️کتاب در جستجوی صبح - خاطرات عبدالرحیم جعفری:
فلک کردن از ابداعات نظام آموزشى بود. وقتى صحبت از فلک مىشد قبض روح مىشديم. گِردۀ چوبى مثل دستهبيل که از هر سرش پارهطنابى را گذرانده و گره زده بودند. فلک شونده بر پشت مىخوابيد، پاها را بالا مىآورد، بين چوب و طناب جا مىداد، چوب را مىپيچاندند، طناب جمع مىشد و پا را محكم مىگرفت بىآنكه بتواند مقاومتى نشان بدهد. كتک خوردن مال بچههاى بىپول بود. بچه پولدارها از فلک دور بودند. شاگردان صف مىايستادند. ناظم علت فلک را اعلام مىكرد، دو فراش دو سرِ چوب را مىگرفتند و فراش ديگر به تعدادى كه ناظم گفته بود تركه مىزد. آقا غلط كردم، ديگر نمىكنم، ديگر نمىزنم، ديگر نمىروم، دیگر نمی خورم...»
@rahenow 🗿👈
اگر در مغازه یا فروشگاهی نوشته شده ورود بی حجاب ها ممنوع
ازآن مکان ها خرید نکنید
اگر در بانک یا اداره ی بودید که به خانم های بی حجاب خدمات ارائه نمی کنند
شما پشت سر خانمها منتظر بمانید و تاوقتی کار آنها انجام نشده از پذیرش خدمات خود داری کنید
در دانشگاه و مکان ها ی آموزشی آقایان تا وقتی به خانمها اجازه ورود ندادند پشت آنها بایستند و بعد آنها وارد دانشگاه یا کلاس شوند
اگر در ایستگاه های مترو به خانم های بی حجاب بیلت نفروختند شما برای آنها بلیت بخرید
این کم هزینه ترین اعتراض و حمایت از بانوان است
@rahenow 🗿👈
ازآن مکان ها خرید نکنید
اگر در بانک یا اداره ی بودید که به خانم های بی حجاب خدمات ارائه نمی کنند
شما پشت سر خانمها منتظر بمانید و تاوقتی کار آنها انجام نشده از پذیرش خدمات خود داری کنید
در دانشگاه و مکان ها ی آموزشی آقایان تا وقتی به خانمها اجازه ورود ندادند پشت آنها بایستند و بعد آنها وارد دانشگاه یا کلاس شوند
اگر در ایستگاه های مترو به خانم های بی حجاب بیلت نفروختند شما برای آنها بلیت بخرید
این کم هزینه ترین اعتراض و حمایت از بانوان است
@rahenow 🗿👈
به سنّتهای قبلی سیره میگفت
به محصولات ساقی جیره میگفت
عموماً شیخ با هر کس که یک بار
دو بَستی شیره زد، همشیره میگفت
#مهدی_خداپرست
@rahenow 🗿👈
به محصولات ساقی جیره میگفت
عموماً شیخ با هر کس که یک بار
دو بَستی شیره زد، همشیره میگفت
#مهدی_خداپرست
@rahenow 🗿👈
✅ جمله تکان دهنده یکی از صاحبان صنایع مصادره شده خطاب به بازرگان
📌 «۱۰ درصد سرمایه ما را برگردانید اما ۱۰۰ صد ضربه شلاق بزنید که دیگر در این مملکت کارخانه نسازیم» !
در این دیدار سحابی در جواب تاجران و صاحبان صنعت ایران که پرسیدند: «دلیل ملی شدن کارخانهجات چیست؟» گفت: «حق با شماست. در انقلاب چوب تر و خشک با هم میسوزد.» در همین دیدار وقت ملاقات با مهندس بازرگان گذاشتند و سایر اعضای لیست ۵۳ نفره نیز شرکت کردند.
اکبر لاجوردی آخرین عضو خانواده بزرگ لاجوردیان بود که در سال ۵۸ اموالش مصادره شد اما به همراه تعداد دیگری از صاحبان صنایع، مدتی در ایران ماند و تلاش کرد تا شاید در گفتگو با انقلابیون و مسئولان جدید کشور نظر آنها را تغییر دهد
آنها بعد از ملاقات با ابوالحسن بنی صدر و سید محمد بهشتی و حتی امام خمینی نهایتا به دیدار نخست وزیر وقت یعنی مهندس بازرگان رفتند.دیدار با مهندس بازرگان پس از دیدار با دکتر سحابی امکانپذیر شد. در این دیدار سحابی در جواب تاجران و صاحبان صنعت ایران که پرسیدند: «دلیل ملی شدن کارخانهجات چیست؟» گفت: «حق با شماست. در انقلاب چوب تر و خشک با هم میسوزد.» در همین دیدار وقت ملاقات با مهندس بازرگان گذاشتند و سایر اعضای لیست ۵۳ نفره نیز شرکت کردند.
این جلسه با حضور بعضی از صاحبان صنایع و مهندس بازرگان و دکتر سحابی و احمدزاده وزیر صنایع، رضا صدر وزیر بازرگانی، معینفر رئیس سازمان برنامه و مهندس عزتالله سحابی برگزار شد. در این جلسه حاج محمدتقی برخوردار مدیرعامل پارس الکتریک و قوه پارس پرسید: «ما چه گناهی کردهایم، تعداد زیادی کارگر تعلیم دادیم، تعدادی مهندس استخدام و مشغول کار کردیم.»
بازرگان البته به شوخی و جدی به او پاسخ داد: «شما نه تنها کارگران که مهندسان را هم استثمار کردید.» برخوردار در واکنش به این جمله گفت: «من پیشنهادی دارم. شما ده درصد سرمایه ما را به ما پس بدهید، بعد هم ما را به پشت بخوابانید و صد ضربه شلاق بزنید که دیگر از این غلطها نکنیم و دیگر در ایران کارخانه نسازیم.»
در این جلسه در نهایت قرار شد دکتر سحابی تصویبنامهای تهیه و به شورای انقلاب ارائه دهند تا وضعیت این صاحبان صنایع را روشن کنند. اما نه شکایت این افراد و نه پیگیری دولت موقت به جایی نرسید.
از کتاب اکبر لاجوردی « ۱۱۰ سال پیدایش و گسترش گروه صنعتی بهشهر»
@rahenow 🗿👈
📌 «۱۰ درصد سرمایه ما را برگردانید اما ۱۰۰ صد ضربه شلاق بزنید که دیگر در این مملکت کارخانه نسازیم» !
در این دیدار سحابی در جواب تاجران و صاحبان صنعت ایران که پرسیدند: «دلیل ملی شدن کارخانهجات چیست؟» گفت: «حق با شماست. در انقلاب چوب تر و خشک با هم میسوزد.» در همین دیدار وقت ملاقات با مهندس بازرگان گذاشتند و سایر اعضای لیست ۵۳ نفره نیز شرکت کردند.
اکبر لاجوردی آخرین عضو خانواده بزرگ لاجوردیان بود که در سال ۵۸ اموالش مصادره شد اما به همراه تعداد دیگری از صاحبان صنایع، مدتی در ایران ماند و تلاش کرد تا شاید در گفتگو با انقلابیون و مسئولان جدید کشور نظر آنها را تغییر دهد
آنها بعد از ملاقات با ابوالحسن بنی صدر و سید محمد بهشتی و حتی امام خمینی نهایتا به دیدار نخست وزیر وقت یعنی مهندس بازرگان رفتند.دیدار با مهندس بازرگان پس از دیدار با دکتر سحابی امکانپذیر شد. در این دیدار سحابی در جواب تاجران و صاحبان صنعت ایران که پرسیدند: «دلیل ملی شدن کارخانهجات چیست؟» گفت: «حق با شماست. در انقلاب چوب تر و خشک با هم میسوزد.» در همین دیدار وقت ملاقات با مهندس بازرگان گذاشتند و سایر اعضای لیست ۵۳ نفره نیز شرکت کردند.
این جلسه با حضور بعضی از صاحبان صنایع و مهندس بازرگان و دکتر سحابی و احمدزاده وزیر صنایع، رضا صدر وزیر بازرگانی، معینفر رئیس سازمان برنامه و مهندس عزتالله سحابی برگزار شد. در این جلسه حاج محمدتقی برخوردار مدیرعامل پارس الکتریک و قوه پارس پرسید: «ما چه گناهی کردهایم، تعداد زیادی کارگر تعلیم دادیم، تعدادی مهندس استخدام و مشغول کار کردیم.»
بازرگان البته به شوخی و جدی به او پاسخ داد: «شما نه تنها کارگران که مهندسان را هم استثمار کردید.» برخوردار در واکنش به این جمله گفت: «من پیشنهادی دارم. شما ده درصد سرمایه ما را به ما پس بدهید، بعد هم ما را به پشت بخوابانید و صد ضربه شلاق بزنید که دیگر از این غلطها نکنیم و دیگر در ایران کارخانه نسازیم.»
در این جلسه در نهایت قرار شد دکتر سحابی تصویبنامهای تهیه و به شورای انقلاب ارائه دهند تا وضعیت این صاحبان صنایع را روشن کنند. اما نه شکایت این افراد و نه پیگیری دولت موقت به جایی نرسید.
از کتاب اکبر لاجوردی « ۱۱۰ سال پیدایش و گسترش گروه صنعتی بهشهر»
@rahenow 🗿👈