خبر داری ای شیخ دانا که من
خداناشناسم، خدا ناشناس
نه سربسته گویم در این ره سخن
نه از چوب تکفیر دارم هراس
زدم چون قدم از عدم در وجود
خدایت برم اعتباری نداشت
خدای تو ننگین و آلوده بود
پرستیدنش افتخاری نداشت
خدائی بدینسان اسیر نیاز
که بر طاعت چون توئی بسته چشم
خدائی که بهر دو رکعت نماز
گه آید به رحم و گه آید به خشم
خدائی که جز در زبان عرب
به دیگر زبانی نفهمد کلام
خدائی که ناگه شود در غضب
بسوزد به کین خرمن خاص و عام
خدائی چنان خودسر و بلهوس
که قهرش کند بی گناهان تباه
به پاداش خشنودی یک مگس
ز دوزخ رهاند تنی پرگناه
خدائی که با شهپر جبرئیل
کند شهر آباد را زیرو رو
خدائی که در کام دریای نیل
برد لشگر بیکرانی فرو
خدائی که بی مزد و مدح و ثنا
نگردد به کار کسی چاره ساز
خدا نیست بیچاره، ورنه چرا
به مدح و ثنای تو دارد نیاز!
خدای تو گه رام وگه سرکش است
چو دیوی که اش باید افسون کنند
دل او به”دلال بازی” خوش است
وگرنه “شفاعتگران” چون کنند؟
خدای تو با وصف غلمان و حور
دل بندگان را به دست آورد
به مکر و فریب و به تهدید و زور
به زیر نگین هرچه هست آورد
خدای تو مانند خان مغول
“به تهدید چون برکشد تیغ حکم”
ز تهدید آن کارفرمای کل
“بمانند کر و بیان صم و بکم”
چو دریای قهرش در آید به موج
نداند گنه کاره از بیگناه
به دوزخ فرو افکند فوج فوج
مسلمان و کافر، سپید و سیاه
خدای تو اندر حصار ریا
نهان گشته کز کس نبیند گزند
کسی دم زند گر به چون وچرا
به تکفیر گردد چماقش بلند
خدای تو با خیل کروبیان
به عرش اندرون بزمکی ساخته
چو شاهی که از کار خلق جهان
به کار حرمخانه پرداخته
نهان گشته در خلوتی تو به تو
به درگاه او جز ترا راه نیست
توئی محرم او که از کار او
کسی در جهان جز تو آگاه نیست
تو زاهد بدینسان خدائی بناز
که مخلوق طبع کج اندیش توست
اسیر نیاز است و پابند آز
خدائی چنین لایق ریش توست
نه پنهان نه سربسته گویم سخن
خدا نیست این جانور، اژدهاست
مرنج از من ای شیخ دانا که من
خدا ناشناسم اگر”این” خداست
#علیاکبر_سعیدی_سیرجانی
@rahenow 🔗👈
خداناشناسم، خدا ناشناس
نه سربسته گویم در این ره سخن
نه از چوب تکفیر دارم هراس
زدم چون قدم از عدم در وجود
خدایت برم اعتباری نداشت
خدای تو ننگین و آلوده بود
پرستیدنش افتخاری نداشت
خدائی بدینسان اسیر نیاز
که بر طاعت چون توئی بسته چشم
خدائی که بهر دو رکعت نماز
گه آید به رحم و گه آید به خشم
خدائی که جز در زبان عرب
به دیگر زبانی نفهمد کلام
خدائی که ناگه شود در غضب
بسوزد به کین خرمن خاص و عام
خدائی چنان خودسر و بلهوس
که قهرش کند بی گناهان تباه
به پاداش خشنودی یک مگس
ز دوزخ رهاند تنی پرگناه
خدائی که با شهپر جبرئیل
کند شهر آباد را زیرو رو
خدائی که در کام دریای نیل
برد لشگر بیکرانی فرو
خدائی که بی مزد و مدح و ثنا
نگردد به کار کسی چاره ساز
خدا نیست بیچاره، ورنه چرا
به مدح و ثنای تو دارد نیاز!
خدای تو گه رام وگه سرکش است
چو دیوی که اش باید افسون کنند
دل او به”دلال بازی” خوش است
وگرنه “شفاعتگران” چون کنند؟
خدای تو با وصف غلمان و حور
دل بندگان را به دست آورد
به مکر و فریب و به تهدید و زور
به زیر نگین هرچه هست آورد
خدای تو مانند خان مغول
“به تهدید چون برکشد تیغ حکم”
ز تهدید آن کارفرمای کل
“بمانند کر و بیان صم و بکم”
چو دریای قهرش در آید به موج
نداند گنه کاره از بیگناه
به دوزخ فرو افکند فوج فوج
مسلمان و کافر، سپید و سیاه
خدای تو اندر حصار ریا
نهان گشته کز کس نبیند گزند
کسی دم زند گر به چون وچرا
به تکفیر گردد چماقش بلند
خدای تو با خیل کروبیان
به عرش اندرون بزمکی ساخته
چو شاهی که از کار خلق جهان
به کار حرمخانه پرداخته
نهان گشته در خلوتی تو به تو
به درگاه او جز ترا راه نیست
توئی محرم او که از کار او
کسی در جهان جز تو آگاه نیست
تو زاهد بدینسان خدائی بناز
که مخلوق طبع کج اندیش توست
اسیر نیاز است و پابند آز
خدائی چنین لایق ریش توست
نه پنهان نه سربسته گویم سخن
خدا نیست این جانور، اژدهاست
مرنج از من ای شیخ دانا که من
خدا ناشناسم اگر”این” خداست
#علیاکبر_سعیدی_سیرجانی
@rahenow 🔗👈
4_5928994157883297652.MP4
33.6 MB
دو سال پس از آغاز به کار دولت رییسی، اقتصاد کشور به بدترین نقطه ممکن رسیده. تورم مواد خوراکی به ۶۶ درصد رسیده و ۲۸ میلیون نفر زیر خط فقر زندگی میکنند. اما به نظر میرسد شهروندان، شخص خامنهای را در سپردن کشور به یکی از اشتباهیترین آدمهای ممکن مقصر میدانند.
مجتبا پورمحسن، ایران اینترنشنال
@rahenow 🔗👈
مجتبا پورمحسن، ایران اینترنشنال
@rahenow 🔗👈
2_5352947612225909886.mp4
6.5 MB
باید خودتان متوجه شده باشید که این پلیدان فقط برای. ویرانی ایران و خرج از کیسه ما مردم برای اعراب آمده اند. ولاغیر
@rahenow 🔗👈
@rahenow 🔗👈
@rahenow
. حاجی اینا گند زدن ، ولی شما هم ریده بودید!! شما رو دلار ۳ تومنی چاپ اوراق رو شروع کردی، اینا رو دلار ۲۵ تومنی!!!!! دلاری حساب کن، متوجه میشی اینا هم ادامه ی روند خودت هستند حالا تو و همتی و بقیه شیرین بازی از خودتون در نیارید. سر و ته یه کرباس…
.
دو ساله از قدرت ظاهرا اومدن پایین ( البته اصولا بازنشست نمیشن، یه گوشه ی دیگه سفره انقلاب میشینن).
حالا هی میگن ما چنین بودیم ، ما چنان بودیم.
عمو
مملکت تورم دار رو که با آمار ریالی بازه های زمانیش رو مقایسه نمیکنن.
الان پول یه کالباس پنج کیلویی از پول یه آپارتمان در زمان مرحوم هاشمی گرونتره!
اینا اگه تب هستن، شما هم درد بودید.
خیانت دولت شما به مردمی که در بالاترین قیمتها به بورس دعوت شدند، و بی سواد خواندن هرکس که معترض شما بود از یاد تاریخ نمیرود.
در مقام تایید رئیسی نمیگم این حرفا رو فقط میگم یادت باشه رئیسی و روحانی و بقیه شما از سال ۵۷ دارای پست و مقام بودید و هستید، از این فیلم و تئاترها بگذر اقا .
@rahenow 🔗👈
دو ساله از قدرت ظاهرا اومدن پایین ( البته اصولا بازنشست نمیشن، یه گوشه ی دیگه سفره انقلاب میشینن).
حالا هی میگن ما چنین بودیم ، ما چنان بودیم.
عمو
مملکت تورم دار رو که با آمار ریالی بازه های زمانیش رو مقایسه نمیکنن.
الان پول یه کالباس پنج کیلویی از پول یه آپارتمان در زمان مرحوم هاشمی گرونتره!
اینا اگه تب هستن، شما هم درد بودید.
خیانت دولت شما به مردمی که در بالاترین قیمتها به بورس دعوت شدند، و بی سواد خواندن هرکس که معترض شما بود از یاد تاریخ نمیرود.
در مقام تایید رئیسی نمیگم این حرفا رو فقط میگم یادت باشه رئیسی و روحانی و بقیه شما از سال ۵۷ دارای پست و مقام بودید و هستید، از این فیلم و تئاترها بگذر اقا .
@rahenow 🔗👈
animation.gif.mp4
132.1 KB
مواظب آخوند باشید.....
آخوند به نسبت کوچیکه ، ولی عضو مهمی از تودهی گاوی به حساب میاد 😉
تودهی گاوی، اگه آخوندش و ازش جدا کنی ، میخوابه کف زمین و تمام .....
و اینگونه درد در دل توده مردم پیچید🙊
بازی کفتارها را میبینی؟!!!
@rahenow 🔗👈
آخوند به نسبت کوچیکه ، ولی عضو مهمی از تودهی گاوی به حساب میاد 😉
تودهی گاوی، اگه آخوندش و ازش جدا کنی ، میخوابه کف زمین و تمام .....
و اینگونه درد در دل توده مردم پیچید🙊
بازی کفتارها را میبینی؟!!!
@rahenow 🔗👈
.
چه جانهای عزیزی فدا شدند ، تا تو بمانی
به ازای هر میز مدیریتی ، صدها جوان به خاک افتادند . حالا بشین و دو دقیقه کلاه خودت رو قاضی کن ، ببین قد و هیکلت به این حرفا میخوره؟!
میتونی یه روزی جوابگو باشی؟! جواب گوی همه ی اونایی که رفتند تا بمانی!
ببین چرا گذاشتنت پشت اون میز؟ چون تخصص داری؟!
یا چون رفیق فلانی هستی؟! داماد فلانی؟ فلان دانشگاه درس خوندی مهمه یا اینکه چقدر کارایی داری؟! بشین چند دقیقه فکر کن!
تخصص داری یا اینکه نه ، فقط چون خودی هستی ، بهت یه نقش نخودی دادن....
این مملکت رو گلوله و استراتژی نگه نداشت، یه سری مَردخون دادن
این و بفهم اقای مدیر
@rahenow 🔗👈
چه جانهای عزیزی فدا شدند ، تا تو بمانی
به ازای هر میز مدیریتی ، صدها جوان به خاک افتادند . حالا بشین و دو دقیقه کلاه خودت رو قاضی کن ، ببین قد و هیکلت به این حرفا میخوره؟!
میتونی یه روزی جوابگو باشی؟! جواب گوی همه ی اونایی که رفتند تا بمانی!
ببین چرا گذاشتنت پشت اون میز؟ چون تخصص داری؟!
یا چون رفیق فلانی هستی؟! داماد فلانی؟ فلان دانشگاه درس خوندی مهمه یا اینکه چقدر کارایی داری؟! بشین چند دقیقه فکر کن!
تخصص داری یا اینکه نه ، فقط چون خودی هستی ، بهت یه نقش نخودی دادن....
این مملکت رو گلوله و استراتژی نگه نداشت، یه سری مَردخون دادن
این و بفهم اقای مدیر
@rahenow 🔗👈
قالیباف: کشور نیازمند تصمیمات شجاعانه، سخت و تلخ است!
آقا ممد باقر جان
اگه به موقع منطقی تصمیم بگیری
دیگه لازم نیست بعدا تصمیم شجاعانه، سخت، و تلخ بگیری
که قطعا بار سختی و مزه تلخیش به دوش و کام مردم مظلوم هست.
شکر خدا بنوشِ جام هم که نیستید!!! هی پیک زهر واسه مردم پر میکنید
@rahenow 🔗👈
آقا ممد باقر جان
اگه به موقع منطقی تصمیم بگیری
دیگه لازم نیست بعدا تصمیم شجاعانه، سخت، و تلخ بگیری
که قطعا بار سختی و مزه تلخیش به دوش و کام مردم مظلوم هست.
شکر خدا بنوشِ جام هم که نیستید!!! هی پیک زهر واسه مردم پر میکنید
@rahenow 🔗👈
@rahenow
قالیباف: کشور نیازمند تصمیمات شجاعانه، سخت و تلخ است! آقا ممد باقر جان اگه به موقع منطقی تصمیم بگیری دیگه لازم نیست بعدا تصمیم شجاعانه، سخت، و تلخ بگیری که قطعا بار سختی و مزه تلخیش به دوش و کام مردم مظلوم هست. شکر خدا بنوشِ جام هم که نیستید!!! هی پیک…
به یارو گفتن خجالت نمیکشی داری با خر چهاربرگ بازی میکنی؟!!
گفت نه بابا ، دست کم نگیریدش ، دو دست ازم برده ، الان هم سه تا سور بهم زده....
@rahenow 🔗👈
گفت نه بابا ، دست کم نگیریدش ، دو دست ازم برده ، الان هم سه تا سور بهم زده....
@rahenow 🔗👈
بی ارزشترین پاسپورت جهان، بیارزشترین پول دنیا، صنعت خودروسازی ۳۰ سال عقب مونده از جهان، وضعیت اقتصاد داغون، هنر و موسیقی نابود، فقر، بیکاری، نداشتن امنیت، دزدی، خفتگیری، فرهنگ و اجتماع تخریب شده، فساد، نداشتن آزادی تو هیچ زمینهای، اعتیاد، جوونها همه افسرده و دلمرده، آلودگی هوا، خشکیِ دریاچهها، اختلاس.
بله شماها درست میگید دغدغهی همهی ما لخت شدنه.
#مهسا_امینی
#اعتراضات_مدنی
@rahenow 🔗👈
بله شماها درست میگید دغدغهی همهی ما لخت شدنه.
#مهسا_امینی
#اعتراضات_مدنی
@rahenow 🔗👈
4_5925700931579544658.mp4
3.6 MB
تازهترین تصاویر هوایی از دریاچهی اورمیه.
تنها آبی که از دریاچه باقی مونده، همین بخش کوچیک وسط دریاچهست به عمق ۱۰ سانتیمتر
@rahenow 🔗👈
تنها آبی که از دریاچه باقی مونده، همین بخش کوچیک وسط دریاچهست به عمق ۱۰ سانتیمتر
@rahenow 🔗👈
4_6021407337103756243.mp4
6 MB
🔴 برای اینکه دقیقتر بفهمید هیات سیاسی و مکتب انتقادی تشیع چیست این نوحه آذریِ کربلایی محسن نعمتی را هم گوش کنید.
💢 با لعنت بر فقر و فساد و تبعیض شروع میکند...
🔺 مسجد صاحبالزمان اردبیل
@rahenow 🔗👈
💢 با لعنت بر فقر و فساد و تبعیض شروع میکند...
🔺 مسجد صاحبالزمان اردبیل
@rahenow 🔗👈
4_5929325557559858017.mp4
16.3 MB
🔺افشاگری های داداشی، وکیل سابق اکبر طبری که شوکه کننده است!
اکبر طبری دیگر هرگز به زندان بر نمی گردد، حتی اموال او هم توقیف نشده است.
@rahenow 🔗👈
اکبر طبری دیگر هرگز به زندان بر نمی گردد، حتی اموال او هم توقیف نشده است.
@rahenow 🔗👈
به خاطر گرما تعطیل شد یا به خاطر بوی تعفن دروغ؟!
؟؟؟؟
در این روزهاگرم ترین و خنکترین شهر ایران کجاست؟
طی امروز و فردا (۱۱ و ۱۲ مرداد) اهواز با دمای ۵۱ و ۴۹ درجه سانتیگراد گرمترین و شهرکرد با دمای ۱۲ و ۱۳ درجه سانتیگراد خنکترین مرکز استان کشور است.
حالا چرا شهرکرد و دیگر شهرهای خنک باید تعطيل شوند؟!
اگر راست بود، می بایست خوزستان و بوشهر و بندرعباس و دیگر مناطق گرم هر سال لا اقل چهار ماه کار و کسب و تولید را تعطيل کنند و در خانه بخوابند.
دولت خدمتگزار(!!) اعلام کرده با توجه به گرمای بی سابقه هوا به منظور حفظ سلامت شهروندان، چهارشنبه و پنجشنبه این هفته تعطیل خواهد بود.
سوال اساسی اینکه کدام گرمای بی سابقه؟! تا به کی دروغ تحویل مردم دادن؟!
دولت های احمدی نژاد، روحانی و رئیسی هر سه در زمستان ها که گاز قطع می شد می گفتند سرمای بی سابقه! و در تابستان ها که برق قطع می شد، می گفتند و می گویند: گرمای بی سابقه!
کدام گرمای بی سابقه؟! بسیاری از شهرهای ایران حتی به رکورد بالاترین دمای دهه اخیر هم نرسیده اند، آنوقت چرا به دروغ می گویید: گرمای بی سابقه؟!
بهتر نیست بگویید: "بخاطر کمبود برق؟!"، "بخاطر سالها تعلل در استفاده از انرژی خورشیدی؟!" ،" بخاطر سالها تعلل در استفاده از انرژی باد؟!"، بخاطر سالها سنگ اندازی مافیای نفت که نمی گذارد انرژی های پاک و نو پا بگیرد؟!
چرا دستگاه قضایی یقه رؤساي دولت قبلی و فعلی را نمی گیرد و نمی پرسد وعده هایتان درباره انرژی های نو به کجا رسید؟! تا کی تعطیل کردن مملکت؟!
راستی اگر سلامت مردم برایتان مهم است چرا مازوت می سوزانید؟!
/٭تحلیل زمانه
@rahenow 🔗👈
؟؟؟؟
در این روزهاگرم ترین و خنکترین شهر ایران کجاست؟
طی امروز و فردا (۱۱ و ۱۲ مرداد) اهواز با دمای ۵۱ و ۴۹ درجه سانتیگراد گرمترین و شهرکرد با دمای ۱۲ و ۱۳ درجه سانتیگراد خنکترین مرکز استان کشور است.
حالا چرا شهرکرد و دیگر شهرهای خنک باید تعطيل شوند؟!
اگر راست بود، می بایست خوزستان و بوشهر و بندرعباس و دیگر مناطق گرم هر سال لا اقل چهار ماه کار و کسب و تولید را تعطيل کنند و در خانه بخوابند.
دولت خدمتگزار(!!) اعلام کرده با توجه به گرمای بی سابقه هوا به منظور حفظ سلامت شهروندان، چهارشنبه و پنجشنبه این هفته تعطیل خواهد بود.
سوال اساسی اینکه کدام گرمای بی سابقه؟! تا به کی دروغ تحویل مردم دادن؟!
دولت های احمدی نژاد، روحانی و رئیسی هر سه در زمستان ها که گاز قطع می شد می گفتند سرمای بی سابقه! و در تابستان ها که برق قطع می شد، می گفتند و می گویند: گرمای بی سابقه!
کدام گرمای بی سابقه؟! بسیاری از شهرهای ایران حتی به رکورد بالاترین دمای دهه اخیر هم نرسیده اند، آنوقت چرا به دروغ می گویید: گرمای بی سابقه؟!
بهتر نیست بگویید: "بخاطر کمبود برق؟!"، "بخاطر سالها تعلل در استفاده از انرژی خورشیدی؟!" ،" بخاطر سالها تعلل در استفاده از انرژی باد؟!"، بخاطر سالها سنگ اندازی مافیای نفت که نمی گذارد انرژی های پاک و نو پا بگیرد؟!
چرا دستگاه قضایی یقه رؤساي دولت قبلی و فعلی را نمی گیرد و نمی پرسد وعده هایتان درباره انرژی های نو به کجا رسید؟! تا کی تعطیل کردن مملکت؟!
راستی اگر سلامت مردم برایتان مهم است چرا مازوت می سوزانید؟!
/٭تحلیل زمانه
@rahenow 🔗👈