کتابخوانی📚
6.15K subscribers
6.05K photos
390 videos
12.1K files
990 links
https://www.instagram.com/azadshafi7


👻مخاطب نوشته هام یه موجود خیالیه :)


Admin:
@ShafiAzad7
Download Telegram
The drunken our people aware not know deny Kenan way it not know

سَرمَستیِ ما مردمِ هشیار ندانند
اِنکارکُنان شیوهٔ این کار ندانند

#عطار

@ShafiAzad
آتشِ دوزخ باشد
شراب باشد
تو کنارِ من باشی‌
و شیطانی که گولمان بزند
شب که شد
از بامِ جهنمِ خودمان
بهشتِ دیگران را می‌‌بینیم...!

@ShafiAzad
I'm drowning in the things I never told you!

دارم تو‌ چیزایی که بهت نگفتم غرق میشم!

@ShafiAzad
Un jour dans ta vie
tu comprendras que
tu n’as pas beaucoup d’amis,
tu connais juste beaucoup de gens...

یه روز تو زندگیت میفهمی
که دوستای زیادی نداری
فقط آدمهای زیادی رو میشناسی :)

🇫🇷 | @shafiAzad
من تورو نادیده نمی‌گیرم
منتظرم که ببینم برام تلاش میکنی یا نه._.

🇬🇧 | @shafiAzas
I’m not forcing anything with
anyone; Value me or miss me.

من هیچ چیزی رو به هیچ کسی اجبار
نمیکنم؛ ارزش منو بدون یا دلتنگم شو
🇬🇧 | @shafiAzad
Heart only knows to love, it's mind that plays games.

قلب فقط دوست‌داشتن رو بلده،
این ذهنه که بازی کردن‌ها رو بلده!

@ShafiAzad
Once I thought I would set the world on fire if I ever saw him with someone else. Now I wouldn't even light a match to see where he is!

روزی فکر می‌کردم اگر او را با غریبه‌ای ببینم، دنیا را به آتش می‌کشم. اما امروز حاضر نیستم که کبریتی روشن کنم تا ببینم او کجاست


@ShafiAzad
در برنامه زنده نهاد اکس مسلم اسکاندیناوی شرکت کنید.

موضوع این هفته: رابطه دولت‌ها با تروریسم اسلامی چیست؟

با حضور:
میترا بابک
شیوا محبوبی

گردانندگان:
عطیه نیک نفس
میلاد رسایی منش

زمان:
یکشنبه، ۱ نوامبر،۱۱ آبان
۲۰:۳۰ اروپا مرکزی، ۲۳:۰۰ تهران

لینک Facebook:
https://www.facebook.com/1530170770598183/posts/
2876660799282500/

لینک YouTube:
https://www.youtube.com/watch?v=n7Gh30nkViA

لینک Twitch:
https://www.twitch.tv/exmuslimscandinavia

Instagram:
@ExmuslimStockholm

تماس با ما:

تلگرام :
@ExScandinavia

اینستاگرام :
Instagram.com/exmuslimstockholm

فیس بوک :
https://www.facebook.com/ExScandinavia/

توییتر :
Twitter.com/ExScandinavia

یوتوب:
Youtube.com/c/ExmuslimScandinavia ‌‌‌

لینک فرم عضویت در نهاد اکس مسلم اسکاندیناوی : 👇
http://www.exmuslim.net/

#اکس_مسلم_اسکاندیناوی
#ExMuslimScandinavia
#ExmuslimStockholm
‌ᏞᎬᏆ's mᎬᎬᏆ ᎥᏁ ᎾuᏒ ᎠᏒᎬᎪms ᏆᎾᏁᎥᎶhᏆ .

بیا امشب تو رویاهامون همدیگرو ببینیم

@ShafiAzad
#ترجمه

چشم هام نه تو رو داره نه خواب

@ShafiAzad
#ترجمه

موفقیت در رگ‌های من است.

@ShafiAzad
Forwarded from کتابخوانی📚
می گویند امام زمان می اید
همه ادیان این را می گویند
هزاره هاست کسی می اید
اما نمی اید
بدبخت انسانی که منتظر است
تازه انتظار صواب است و ثواب هم دارد
او کیست که می اید؟ چرا می اید؟
کسی که در جنگ جهانی اول نیامد
جنگ جهانی دوم هم نیامد
میلیونها تن سلاخی شدند نیامد
زنانی بی ابرو شدند نیامد
ازگرسنگی انسانها گربه خوردند نیامد
به جوانان در بندها تجاوز شد نیامد
کجاست؟
کی می اید؟
می اید که چه کند؟
جنگ افروزی کند؟
انتقام یک بانو را بعد از هزاران سال بگیرد؟
انتقام کشتار عاشورا را از نسلهای بعدی بگیرد؟
دو سوم مردم جهان را بکشد؟
چه انتظاری می کشند منتظران؟؟؟
Forwarded from کتابخوانی📚


"خدایی وجود ندارد" ( زیرنویس فارسی)

سخنرانی بیست دقیقه ای دکتر میلکان در دانشگاه آکسفورد. 👆👆
tgsoe - farsi-1.pdf
50.8 MB
باشکوه‌ترین نمایش روی زمین "شواهد فرگشت"

نویسنده: ریچارد داوکینز
@ShafiAzad
Not all wounds are visible!

همه ی زخم ها مشهود نیستن!

@ShafiAzad
Make the impossible possible, there’s no fun in giving up.

غیرممکن‌ها رو ممکن کن، تسلیم شدن لذتی نداره.

@ShafiAzad
#ترجمه

پای هر چیزی که درسته بمونید حتی اگه تنها موندید

@ShafiAzad
اندر حکایت کثافت کاری مغز های زنگ زده قبل ازدواج ...

توی ساختمان ما کمتر پیش میاد درگیری و دعوایی به گوش برسه، عمدۀ ساکنین تا حدودی متمول و تحصیلکرده هستند و بسیار ساختمون ساکتیه در کل اما دیشب ساعت های 11- 12 بود که شنیدم از توی حیاط صدای داد بی داد میاد. به شخصه آدم فضولی نیستم اما خب احتیاط هم شرط عقله برای اینکه یه وقت شرّی نباشه که دامنش گریبان ما رو بگیره سرم رو از پنجره بردم بیرون ببینم چه خبره که دیدم «آقای مرزداری» همسایه ط4 تو حیاط در حال مشایعت یه عده ست که همه کراوات زده و شیک و با کفشای فوقِ پاشنه بلند در حال فحاشی و ترک کردن خانه هستند. جالب اینجا بود که گل و شیرینی دست آقای مرزداری بود و واکنش ایشون در برابر تمام فحاشی های مهمانانش که معلوم بود اومدن خواستگاری! سکوت محض بود و هیچی نمی گفت و وقتی رفتند بیرون جلوی چشمشون گل و شیرینیشون رو گذاشت دم در و برگشت...

فردای اون روز آقای مرزداری رو توی پارکینگ دیدم. بعد سلام و علیک بخاطر سر و صدای دیشب ازم عذرخواهی کرد. گفتم مساله ای نیست اما عجیب بود از اون چهره ها همچون فحاشی های رکیکی! گفت نه عزیزم عجیب نیست... بی اینکه بپرسم قضیه چی بوده خودش شروع کرد به شرح دادن که:
«این جلسۀ سوم بود و همۀ قضایا حل شده بود و اومده بودن که قرار عقد و عروسی بذاریم. وقتی همۀ کارها رو هماهنگ کردیم و نوشتیم. مادر داماد رو کرد به خانم من گفت خب ایشالله نوگلمون رو کی ببریم برای معاینه دکتر؟ خانوم من پرسید هر وقت آقاشون بگن! من که فکر نمی کردم مساله همونی باشه که فکر می کنم پرسیدم برای چی؟ که گفتن برای معاینه دوشیزگی دیگه...
گفتم هیچ مساله ای نیست. ایشالله خانوما یه قرار بذارین با دختر من برید برای این مساله آقا داماد هم تشریف بیارن با بنده که بریم برای معاینه...
پدر داماد گفت ببخشید برای چه معاینه ای؟ عدم اعتیاد و اینها رو که رسما می رن و می گیرن...
که گفتم نه خیر!
برای معاینه پیش دکتر متخصص کولورکتال (راست روده و مقعد) که ایشون هم متقابلا گواهی کنن آقا داماد گلمون احیانا اعتیاد به رابطۀ مقعدی نداشته باشن...
و بعد از اونش رو خودتون می تونید حدس بزنید»
گفتم بله
و مدت هاست که دارم به این موضوع فکر می کنم که کاش واقعا تمام پدران و مادران دختران این سرزمین جسارت آقای مرزداری رو داشتند و مقابل این توهین بی شرمانه و در خواست گواهی بکارت از دختران به همین شکل ایستادگی می کردند و شدت وقاحت این موضوع رو به همین صورت نمایان می ساختند
چه اینکه واقعا هم همین است و درخواست گواهی دوشیزگی به همان اندازه زننده ست که درخواست گواهی سلامت کولورکتال!

#بکارت
#آزمایش
@ShafiAzad