کتابخوانی📚
6.15K subscribers
6.05K photos
390 videos
12.1K files
990 links
https://www.instagram.com/azadshafi7


👻مخاطب نوشته هام یه موجود خیالیه :)


Admin:
@ShafiAzad7
Download Telegram
زندگیه دیگه ، هیچ چیزی پایدار نیست به قول شاملو "که میگه :

کوره‌ها سرد شدن، سبزه‌ها زرد شدن، خنده‌ها درد شدن."

@ShafiAzad
شازده كوچولو:
آخرشم اونایی واسم ميمونن که اصن روشون حساب باز نکرده بودم و گذاشته بودمشون حاشیه ی زندگیم.
روباه روزنامه روى ميز رو برداشت
عينكشو زد و گفت:
"اوناهم منتظرن بیاریشون وسط که برن"


@ShafiAzad
یک روز جناب کافکا، نویسنده معروف در حال قدم زدن در پارک چشمش به دختربچه‌ای می افتد که داشت گریه می کرد. کافکا جلو می‌رود و علت گریه دخترک را جویا می شود. دخترک همانطور که گریه می کند پاسخ می‌دهد: عروسکم گم شده!
کافکا با حالتی کلافه پاسخ می‌دهد: امان از این حواس پرت! گم نشده! رفته مسافرت!

دخترک دست از گریه می‌کشد و بهت زده می‌پرسد: از کجا میدونی؟

کافکا هم می گوید: برات نامه نوشته و اون نامه پیش منه.

دخترک ذوق زده از او می پرسد که آیا آن نامه را همراه خودش دارد یا نه، که کافکا می‌گوید: نه، تو خونه‌ست. فردا همینجا باش تا برات بیارمش. کافکا سریعاً به خانه‌اش بازمی‌گردد و مشغول نوشتن نامه می‌شود. چنان با دقت که انگار در حال نوشتن کتابی مهم است! و این نامه‌ نویسی از زبان عروسک را به مدت سه هفته ادامه می‌دهد و دخترک در تمام این مدت فکر می‌کرده آن نامه ها به راستی نوشته‌ عروسکش هستند و در نهایت کافکا داستان نامه‌ها را با این بهانه‌ عروسک که: "دارم عروسی می کنم" به پایان می‌رساند.


این خلاصه داستان کتاب "کافکا و عروسک مسافر" است. اینکه مردی مانند کافکا سه هفته از روزهای سخت عمرش را صرف شاد کردن دل کودکی کند و نامه‌ها را (به گفته‌ همسرش دورا) با دقتی حتی بیشتر از کتابها و داستان‌هایش بنویسد، واقعا تأثیرگذار است.

او واقعا باورش شده بود. اما باورپذیری بزرگترین دروغ هم بستگی  به صداقتی دارد که با آن بیان می‌شود.

اما چرا عروسکم برای شما نامه نوشته؟

این دومین سوال کلیدی دخترک بود و او (کافکا) خود را برای پاسخ دادن به آن نیز آماده کرده بود. پس بی هیچ تردیدی گفت: "چون من نامه‌رسان عروسک‌ها هستم."
@ShafiAzad
خاطره ی خوبِ کسی شو...
حتی اگر قرار بر همیشه ماندن نیست،
آنی شو که وقتی در ذهنش آمدی،
چشمانش تو را لو بدهند...

@ShafiAzad
برنامه زنده نهاد اکس مسلم اسکاندیناوی

موضوع این هفته: آیا برای مبارزه با مذهب، انقلاب امری اجتناب ناپذیر است؟ (با نگاهی به انقلاب اکتبر، کمون پاریس، و برسی آینده سیاسی ایران)

با حضور:
محسن ابراهیمی

گردانندگان:
عطیه نیک نفس
میلاد رسایی منش

زمان:
یکشنبه، ۱۸ اکتبر، ۲۷ مهر

۲۰:۳۰ اروپا مرکزی، ۲۲:۰۰ تهران

لینک Facebook:
https://www.facebook.com/1530170770598183/posts/
2863102853971628/

لینک YouTube:
https://www.youtube.com/watch?v=WzfDYkg6pGM

لینک Twitch:
https://www.twitch.tv/exmuslimscandinavia

لینک Instagram:
https://instagram.com/exmuslimstockholm?igshid=gwcfvqdall1w

#اکس_مسلم_اسکاندیناوی
#ExMuslimScandinavia
#ExMuslimStockholm
شخصیت خداوند در ادیان ابراهیمی بطور کل، و بطور اخص در اسلام، شخصیتی معرفی می‌شود که کاملا خودکامه، مقتدر و خودمحور است بطوریکه همچو فرمانروایی مطلق بر همه‌چیز حکمرانی میکند؛
چنین شخصیتی را از خدا، اسلام به تعریف میکشد.
حال این خدای به نهایت مقتدر و خودرأی، موجوداتی را خلق میکند به نام انسان، که به آنها قدرت اختیار داده است تا با قوه‌ء اختیار، راه غلط را از راه درست، که همان‌که خودش امر کرده است می‌باشد تشخیص بدهد؛
آیا این دو موضوع در تغایر هم نیستند که خالق و صانعی فرمانروا که بلاشک و بدون استثنا باید اوامرش فورا اجرا شوند و راه درست همان است که همسو با او باشد، موجوداتی را خلق کند که دارای اختیار باشند؟
چطور باید توقع داشته باشیم که بتوان همزمان هم به داشتن قدرت انتخاب و اختیار بشر معتقد بود و هم به خداوندی کاملا خودرأی و خودکامه و فرمانرواست؟
خالقی که رأی، رأی خودش است آیا نمیدانست که وقتی دست به خلقت موجوداتی میزند که دارای حق انتخاب هستند باید این توقع را هم داشته باشد که گروهی، آنچه را که خودش نمی‌پسندد انتخاب کنند؟
وگرنه قدرت انتخاب و اختیار اصلا چه معنایی می‌دهد؟

پادشاهی که قانون سرزمینش همان است که فقط خودش میگوید، چطور میتواند مدعی آزادی، انتخاب، اختیار و مشارکت مردمش باشد؟

@ShafiAzad
Forwarded from Amir! (A M I R H O S E I N)
دوستت دارم هایتان را به موقع به زبان بیاورید،
گاهی‌ از فرطِ غرور نمیگوییم که چقدر دوستش داریم،
نمیگوییم که آهای فلانی جان ما از صبح تا شب پروفایلتان را چک میکنیم
نمیگوییم که چقدر به بودنش
و حرف هایش نیاز داریم، و
وقتی که نیست کلی نگرانی به سراغمان می آید
که حالش خوب است؟
مراقب خودش هست؟
دوستت دارم هایمان را به موقع به زبان بیاوریم.
آنقدر دیر نکنیم که دیگر با شنیدنش هم آرام نگیریم...

-مائده زمان
Forwarded from Amir! (A M I R H O S E I N)
‌حالا هی نق بزن زندگیم اینجوریه اونجوریه!
اصن زندگی بالا پایین نداشته باشه و روزای بد نباشه که نمیتونی بگی وای امروز چه قدر خوش گذشت
اصن آدمای بد نیان تو زندگیت که نمیتونی بگی دمش گرم فلانی چه قدر خوب بود
هوا آلوده نباشه صد سال نمیتونی بگی چه قدر هوا امروز خوب و عالیه!
میدونی چی میخوام بگم؟
سیاهیا نباشن سفیدیا معلوم نمیشن رفیق ..
از روزگار و خدا بابتِ سیاهیا گله نکن!
همونان که باعث میشن قشنگیایِ زندگی به چِشت بیان
فکرتو مشغولِ اونا نکن ..!
چشاتو ببند و فقط و فقط به سفیدیا و قشنگیایِ زندگی فکر کن
و خدا رو شکر کن ..
انصافا
چشامونُ خیلی وقتا جوری میبندیم
رو زندگی و قشنگیاش
و غرقِ سیاهیا میشیم،یه حالی واسه خودمون درست میکنیم که از دستِ هیشکی برنمیاد و خودِ خدا هم نمیتونه اون لحظه به دادمون برسه!

پری_روستا_فارسی
اسلام میکشد، زیرا که اسلام به لحاظ سیاسی در قدرت است!
🖊 میلاد رسایی منش

اخیرا پس از خبر سر بریده شدن ساموئل پتی، معلم فرانسوی توسط یک اسلامیست مهاجر در فرانسه، بحث های قدیمی مبنی بر چرایی به‌وقوع پیوستن چنین فجایعی مجدد به سرتیتر خبرها برگشته اند.
در این‌میان اما انچه که به نظر من بهترین توضیح را در باب اسلامیسم به ما میدهد، یعنی تحلیل مادی و طبقاتی از ماجرا، در بحثهایی که تا‌کنون شنیده و دیده ام عمدتا مورد اغفال قرار گرفته است.

لینک مطلب:
https://t.me/exscandinavia/1475

تماس با ما:

تلگرام :
@ExScandinavia

اینستاگرام :
Instagram.com/exmuslimstockholm

فیس بوک :
https://www.facebook.com/ExScandinavia/

توییتر :
Twitter.com/ExScandinavia

یوتوب:
Youtube.com/c/ExmuslimScandinavia ‌‌‌

لینک فرم عضویت در نهاد اکس مسلم اسکاندیناوی : 👇
http://www.exmuslim.net/

#اکس_مسلم_اسکاندیناوی
#ExMuslimScandinavia
#ExmuslimStockholm
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
موسیقی‌دان:
Chopin
نام اثر:
Nocturne in E-flat major, Op. 9, No. 2
نوازنده:
Cory Hall

به پیانوی شخصیم می‌گم حرف‌هایی رو که عادت داشتم به تو بگم.
_شوپن
@ShafiAzad
از چیزی ناشناخته به چیزی شناخته بازپس رفتن، سبک می‌کند، آرامش می‌بخشد، و افزون بر این‌ها، احساس قدرت می‌دهد. ناشناخته با خود خطر و ناآرامی و دل‌شوره می‌آورد و__نخستین غریزه‌ی آدمی در پی گریز از این وضع ناگوار است.
اصل نخست: هرگونه ریشه‌یابی، بهتر از هیچ است.
نتیجه: یک گونه از علت‌گزاری، هرچه فراگیرتر می‌شود و خود را در قالب یک سیستم می‌ریزد و سرانجام سرورانه پای به میدان می‌گذارد؛ یعنی که دیگر علت‌ها و ریشه‌یابی‌ها را به‌سادگی از میدان به‌در می‌کند.__اینجاست که بانکدار زود به فکر «اقتصاد» می‌افتد و مسیحی به فکر «گناه» و دوشیزه به فکر عشق‌اش.

📚غروب بت‌ها/چهار خطای بزرگ
👤فردریش نیچه

@ShafiAzad
Forwarded from Atheists Community
سخنرانی لایو در Atheists Community

#موضوع_کنفرانس: آزادی بیان و نقش دولت‌های غربی در اتفاقات تروریستی

#سخنران: نسترن گودرزی- عضو شورای مرکزی نهاد اکس‌مسلم اسکاندیناوی

#زمان: سه‌شنبه ۲۹ مهر ساعت ۲۲ به وقت تهران

#مکان_برگزاری: Atheists Community
https://t.me/joinchat/IBkdwUQYQiFqRTrFH4RFWA

آرشیو کنفرانس‌‌ها و سخنرانی‌ها:
t.me/Atheists_Community