کتابخوانی📚
6.14K subscribers
6.05K photos
390 videos
12.1K files
990 links
https://www.instagram.com/azadshafi7


👻مخاطب نوشته هام یه موجود خیالیه :)


Admin:
@ShafiAzad7
Download Telegram
When I see you, the World stops. It stops and all that exists for me is you and my eyes staring at you. There's nothing else. No noise, no other people, no thoughts or worries, no yesterday, no tomorrow. The World just stops, and it is a beautiful place, and there is only you.

وقتی می‌بینمت، دنیا متوقف می‌شه، متوقف می‌شه و اون لحظه تمام چیزی که برای من وجود داره توئی و چشم‌هایم که به تو خیره شدند...
هیچ چیز دیگری نیست، نه صدایی، نه جمعیتی، نه فکری نه دغدغه‌ای... نه دیروزی! نه فردایی! دنیا فقط متوقف می‌شه و فقط یک مکان زیبا می‌مونه و اونم فقط وجود توئه ❤️

I LOVE YOU FOR EVER
@ShafiAzad
شاخه زرين.pdf
20.7 MB
کتابی فاخر و مهم از "جرج جیمز فریزر" در نقد خرافات مترجم: دکتر کاظم فیروزمند.

مطالعه این کتاب به شدت توصیه می‌شود.
@ShafiAzad
My toxic trait: I don’t get over many things , I just get past it. I haven’t healed from a lot of things. I’ve just accepted them for what they are.

ویژگی سمی من: من از پس خیلی چیزها بر نمی آیم، فقط از کنارشان رد می شوم.
من بابت خیلی چیزها هنوز هم التیام پیدا نکرده ام.
فقط آنها را برای آنچه که هستند پذیرفته ام.

@shafiAzad
Toxic people stop talking to you instead of apologizing when they are wrong.

افراد سمی به جای عذرخواهی در هنگامِ اشتباه کردن، با شما صحبت نمی کنند.

@shafiAzad
I killed my own happiness in such a young age, by loving someone more than myself.

من تو دوران جوانی، خوشحالیمو با دوست داشتن فردی حتی بیشتر از خودم، کشتم.

@ShafiAzad
I was your choice but for me you were the priority.

من انتخاب تو بودم، اما تو برای من اولویت بودی.

@shafiAzad
Forwarded from Atheists Community
کنفرانس در Atheists Community

#موضوع_کنفرانس: بررسی مبانی نظری و فلسفی حقوق بشر | جلسه دوم

#ارائه_دهنده: متالهد | پژوهشگر در زمینه حقوق بشر


#زمان: پنج‌شنبه ۲۰ آذر ساعت ۲۲ به وقت تهران

#مکان_برگزاری: Atheists Community
https://t.me/joinchat/IBkdwUQYQiFqRTrFH4RFWA

آرشیو کنفرانس‌ها و سخنرانی‌ها:
@Atheists_Community
از ارتفاع می‌ترسم
افتاده‌ام از بلندی،

از آتش می‌ترسم
سوخته‌ام به کرات،

از جدایی می‌ترسم
رنجیده‌ام چه بسیار،

از مرگ نمی‌هراسم
نمُرده‌ام هرگز،
حتی یک بار.

عباس کیارستمی
مجموعه شعر "گرگی در کمین"
@ShafiAzad
تنهایی:
نتیجه توافق‌های بی‌قید و شرط
من،
با خودم.

عباس کیارستمی
مجموعه شعر "گرگی در کمین"
@ShafiAzad
Forwarded from Atheists Community
جلسه پرسش‌ و پاسخ در Atheists Community

#موضوع_جلسه: خداشناسی عصبی neurotheology

#مهمان_جلسه: دکتر تقی کیمیایی‌اسدی | متخصص مغز و اعصاب و فوق تخصص طب تشخیص الکترونیکی

#زمان: یک‌شنبه ۲۲ آذر ساعت ۲۲ به وقت تهران

#مکان_برگزاری: Atheists Community
https://t.me/joinchat/IBkdwUQYQiFqRTrFH4RFWA

آرشیو کنفرانس‌ها و سخنرانی‌ها:
@Atheists_Community
وداع من با اسمان.pdf
8.2 MB
وداع من با آسمان

نویسنده: حامد عبدالصمد

برگردان: بی‌نیاز (داریوش)
#توصیه‌به‌خواندن
@ShafiAzad
زوال جهان اسلام.pdf
1.2 MB
زوال‌ جهان اسلام

نویسنده: حامد عبدالصمد

برگردان: بی‌نیاز (داریوش)
#توصیه‌به‌خواندن
@ShafiAzad
#فکر_سمی

نام کتاب: چهل فکر سمی
نویسندگان: دکتر‌ آرنولد و کلیفورد لازاروس و دکتر آلن فِی
برگردان: شمس الدین حسینی و الهام آرام‌نیا
@ShafiAzad
Forwarded from Atheists Community
نقش سیستماتیک در زیست‌‌شناسی.pdf
673 KB
موضوع کنفرانس: سیستماتیک و جایگاه آن در زیست‌‌شناسی

اجرا کننده: میثاق احمدوند _ پژوهشگر زیست‌شناسی

برگزار شده در گروه: Atheists Community

@Atheists_Community
Never judge someone by the opinion of others.

هرگز کسی را با نظر دیگران قضاوت نکنید.

@shafiAzad
واقیعت رو در آغوش بگیر،
حتی اگه بسوزوندت.

@ShafiAzad
از بودن با تو
در رنجم،
از بودن با خود
در هراس،
کجاست بی‌خودی؟
 
عباس کیارستمی
مجموعه شعر "گرگی در کمین"
@ShafiAzad
You don’t need a perfect relationship. All you need is someone who loves your weirdness, Wants to spend time with you and respects you.

تو به یه رابطه کامل احتیاج نداری.
تمام آنچه نیاز داری، کسی است که عجیب و غریب بودنت را دوست داره،
می خواد با تو وقت بگذرونه و بهت احترام میذاره...

@shafiAzad
I wanted you so much, I didn’t even care if it was toxic or not.

من تو رو خیلی می خواستم،
حتی برام مهم نبود که سمی باشی یا نه...

@shafiAzad
خلاصه‌ی کتابچه‌ی "از دیکتاتوری تا دموکراسی" نوشته‌ی "جین شارپ"

1⃣ خودتصمیم‌گیری:
ما هرگز به مردم هیچ کشوری نمی‌گوییم "چه باید بکنند"؛ چون صرفاً این خودشان هستند که بایستی در این‌باره تصمیم بگیرند. ما فقط اطلاعات و تجاربی را که آن‌ها را با هزینه‌های بسیار به‌دست آوردیم در اختیارشان می‌گذاریم تا آنان هزینه‌ی کمتری بپردازند.

2⃣ برنامه‌ریزی:
اگر دوست دارید برای آینده‌تان کاری کنید، بهتر است به چگونگی انجام آن فکر کنید؛ زیرا هرقدر هدف مهم‌تر باشد، برنامه‌ریزی اهمیت بیشتری می‌یابد. اینجا برنامه‌ریزی به‌معنای روند انجام کارهایی است که احتمال گذار از وضع کنونی به وضعیتِ مطلوب را افزون می‌‌کند؛ یعنی گذار از دیکتاتوری به سیستم دموکراتیک آینده را.

3⃣ اندیشیدن به نظام جایگزین:
فراموش نکنید تنها هدف، ازبین‌بردن دیکتاتوری کنونی نیست؛ بلکه جایگزینی آن با سیستمی دموکراتیک است؛ زیرا آن استراتژی‌ای که هدفش را صرفاً نابودی دیکتاتوری کنونی بداند و به پس از آن نیندیشد، ریسک بزرگی را برای ظهور دیکتاتور دیگری پس از آن، می‌پذیرد.

4⃣ خشونت‌پرهیزی:
مبارزه‌ی خشونت‌آمیز را هرگونه که ارزیابی کنید یک نکته در آن آشکار است و آن این‌که با گزینش و کاربست خشونت به‌عنوان راه مبارزه، پا به میدانی گذارده‌اید که دیکتاتورها در آن برتری دارند؛ زیرا آنها کمابیش در سخت‌افزار جنگ و حجم نیروهای نظامی نسبت به آزادیخواهان برترند. و هرچند فضیلت کسانی که در این راه جان می‌بازند ستایش‌برانگیز است، اما این شورش‌ها فقط ماشه‌ی سرکوب مردم توسط دیکتاتورها را می‌چکاند و توده‌ را در وضعیتی بی‌دفاع‌تر قرار می‌دهد.

5⃣ امید‌نبستن به منجیان خارجی:
بسیاری از کسانی که از زندگی در زیر سلطه‌ی حکومت‌های دیکتاتوری رنج می‌برند به این دلیل که احساس می‌کنند مردم تحت ستم کشورشان خسته و افسرده و مایوسند و اعتماد‌به‌نفس لازم برای رویارویی با دیکتاتوری را از دست داده‌اند و راهی برای نجات خویش نمی‌شناسند، به تبعیدگاه‌های خودخواسته‌ی خارجی مهاجرت می‌کنند؛ به این امید که شاید بتوانند با کمک‌‌های بین‌المللی دیکتاتورشان را به زیر کشند.
این سناریو اگرچه ظاهراً دلچسب و نتیجه‌بخش به‌نظر می‌رسد؛ اما موانع بسیاربزرگی بر سر راه اعتماد و اتکاء به نجات‌بخشان بیگانه وجود دارد؛ زیرا معمولاً هیچ نجات‌بخش خارجی‌ای بی‌آنکه تضمینی برای تامین منافع خود بعد از سقوط دیکتاتور اخذ کرده باشد وجود ندارد. و اگر هم فرض کنیم دولتی خارجی حقیقتاً برای تغییر وضعیت دخالت خواهد کرد؛ تنها به میدانی خواهد آمد که مقاومت داخلی پایه‌های نظام دیکتاتوری را لرزانده و سست کرده و ستمگری‌های رژیم پیشن را به جهانیان شناسانده و باورانده باشد.

6⃣ شکست‌پذیری دیکتاتوری‌ها:
دیکتاتوری‌ها معمولاً شکست‌ناپذیر به‌نظر می‌رسند؛ زیرا وجود سازمان‌های جاسوسی، نیروی نظامی و جوخه‌های اعدام به‌ دستِ شماری از وفاداران، از آنها تصویری شکست‌ناپذیر در برابر هر نیروی مخالفی ارائه می‌کند؛ اما برخلاف تصور عامه‌ی مردم، یکه‌تازترین دیکتاتورها هم به جوامعی که بر آنها حکم می‌رانند، وابسته‌اند و بی‌آن نخواهند توانست قدرت سیاسی و نظام حکمرانی خود را حفظ کنند.
تاریخ معاصر آسیب‌پذیر بودن دیکتاتوری‌ها را به‌وضوح نشان داده است؛ زیرا اکثر آنها در بازه‌ی زمانی بسیار کوتاهی شکست خوردند و فروریختند:
تنها یک دهه (۱۹۸۰ تا ۱۹۹۰) کافی بود تا دیکتاتوری‌های کمونیست‌ها در لهستان، آلمان شرقی، رومانی و شوروی سابق ساقط شوند.
در چکسلواکی این زمان بیشتر از "چند هفته" نبود!
در گواتمالا مبارزه علیه دیکتاتوری‌های نظامیِ کاملا آماده برای سرکوب مردم، تنها به حدود دو هفته وقت نیاز داشت.
رژیم قدرتمند شاه ایران در طول چند ماه فروریخت. دیکتاتوری مارکو در فیلیپین طی چند هفته سقوط کرد و...

7⃣ ضعف‌های اساسی و شکنندگی دیکتاتوری‌ها:
دیکتاتوری‌ها علیرغم ظاهرِ قدرتمندشان، جملگی با ضعف‌ها و بیماری‌های اساسی و درمان‌ناپذیر دست‌به‌گریبان‌اند؛ ازجمله بی‌کفایتی‌های داخلی، رقابت‌های شخصی، ناکارآمدی‌ نهادهای اقتصادی و غیره که اگر بر آنها تمرکز شود؛ می‌توان در طول زمان از مقاومت دیکتاتوری در برابر تغییر وضعیت به‌شدت کاست؛ اما این بدان معنا نیست که دیکتاتوری بدون رویارویی با خطرها و آسیب‌ها نابود خواهد شد.
در هر حرکت و اقدام آزادیخواهانه‌ای، خطرها و رنج‌های بالقوه نهفته است و حصول آزادی مستلزم اختصاص زمان، صبوری، تلاش و مقاومت است.

8⃣ آری؛ رهایی از دیکتاتوری "ممکن" است؛ اما گفته‌ی مشهوری هست که: "آزادی، رایگان نیست". آزادی‌ای که اینچنین و با لحاظ و کاربستِ آموزه‌های پیشگفته به‌دست آمده باشد؛ ازدست‌رفتنی نیست، پایدار خواهد ماند، و مردمی را خواهد پرورد که با سخت‌کوشی و جدیت و دقت، از آن مراقبت می‌کنند و از هرگونه تهدید و گزندی محفوظش می‌دارند.

از کانال شجاعت اندیشیدن
@ShafiAzad