کتابخوانی📚
6.14K subscribers
6.05K photos
390 videos
12.1K files
990 links
https://www.instagram.com/azadshafi7


👻مخاطب نوشته هام یه موجود خیالیه :)


Admin:
@ShafiAzad7
Download Telegram
That you are proud is ok, but if you think you're the only one who's proud is awful.

اینکه مغرورید اصلا اشکالی‌نداره ولی اینکه فکر میکنین فقط خودتون غرور دارین خیلی بده.

@shafiAzad
Forwarded from Atheists Community
قتل ارسلان رضایی توسط ارتجاع غالب و سکوت اسلام‌پناهان

اسماعیل وفا یغمایی _ پژوهشگر تاریخ اسلام و ایران

@Atheists_Community
#ترجمه

من دیوونه نیستم من زخم خورده ام، این فرق داره.

@ShafiAzad
#فکر_سمی

نام کتاب: چهل فکر سمی
نویسندگان: دکتر‌ آرنولد و کلیفورد لازاروس و دکتر آلن فِی
برگردان: شمس الدین حسینی و الهام آرام‌نیا
@ShafiAzad
Having healthy friendships are important. No competing, jealousy, gossip, or any other negativity. Learn to be a good friend and surround yourself with good people.

داشتن روابط دوستی سالم مهمه.
که بدون هیچ رقابتی، حسادتی،شایعاتی، یا هر گونه موردِ منفی دیگه ای باشه.
یاد بگیرید که یه دوست خوب باشید و خود را با افراد خوب محاصره کنید.

@shafiAzad
اول سراغ کمونیست‌ها آمدند،
سکوت کردم چون کمونیست نبودم.
بعد سراغ سوسیالیست‌ها آمدند،
سکوت کردم زیرا سوسیالیست نبودم.
بعد سراغ یهودی‌ها آمدند،
سکوت کردم چون یهودی نبودم.
سراغ خودم که آمدند،
دیگر کسی نبود تا به اعتراض برآید.

شعر از "مارتین نیمولر"

با یکدیگر
ما ایستاده‌ایم
جدا از هم، سقوط می‌کنیم!
@ShafiAzad
️قطعه‌ای از کتاب

انسانی که به شناخت خويش نرسيده باشد،
بی سواد حقيقی است،
هر چند تمام کتاب های دنيا را خوانده باشد!
اگر درونت پر از خشم، نفرت،
خودخواهی، غرور ...و زباله‌های ديگر است،
بدان که هيچ گاه چيزی را نياموخته‌ای...

📕 رهایی از دانستگی

کریشنا مورتی

@shafiAzad
ما تشنه‌ایم و منت دریا نمی‌کشیم
                                 بر لوح سینه نقش تمنا نمی‌کشیم

از دست خود توقع حاجت نمی‌کنیم
                              وز چشم خویش منت بی‌جا نمی‌کشیم

سر از حریم دولت آزادگی و پای
                               از آستان نعمت والا  نمی‌کشیم

عمری گر آفتاب بسوزد وجود ما
                            منت دمی زسایه‌ی طوبی نمی‌کشیم

جز خدمت پیاله و مینا نمی‌کنیم
                               جز  ساغر  پیاپی صهبا نمی‌کشیم

خیری نبود هیچ به هر در که سر زدیم
                               جز کوی مِی فروش کزو پا نمی‌کشیم

ناز بتان عشوه گر و گل‌ رُخان شهر
                               گیرم همه کشند ولی ما نمی‌کشیم

فرزند درد و زاده ی رنجیم (فریاد)
                                ناز  طبیب و رنج مداوا  نمی‌کشیم
 

شاعر: فریاد دماوندی
@ShafiAzad
#فکر_سمی

نام کتاب: چهل فکر سمی
نویسندگان: دکتر‌ آرنولد و کلیفورد لازاروس و دکتر آلن فِی
برگردان: شمس الدین حسینی و الهام آرام‌نیا
@ShafiAzad
برای رسیدن به بهشت
عبور از راه دوزخ
اجباری است.
 
عباس کیارستمی
مجموعه شعر "گرگی در کمین"
@ShafiAzad
Forwarded from Public Exit
#دنیل_دنت| هیچ روشِ مؤدبانه‌ای وجود ندارد که به کسی فهماند که زندگی‌اش را فدایِ یک امر ابلهانه کرده است.
@PublicExit
Forwarded from Public Exit
بسیاری از کسانی که عنوان آگنوستیک را انتخاب می‌کنند از عنوان "بی‌خدا " اِبا دارند معمولا تصور می‌شود که آگنوستیسیم "معقول‌تر" است، در حالی که بی‌خدایی "دگماتیک‌تر" است و فرق چندانی با خداباوری ندارد. آیا این دیدگاه درستی است؟

پاسخ آستین کلاین:
متأسفانه، خیر. شاید آگنوستیک‌ها صادقانه چنین عقیده داشته باشند که و تئیست‌ها هم صادقانه این ایده را تأیید کنند، اما این دیدگاه شامل سوءتفاهم‌های چندی در مورد بی‌خدایی و آگنوستیسیم است. پیش‌داوری‌ها و فشارهایی علیه بی‌خدایی و بی‌خداها هم فقط موجب افزایش این سوءتفاهم‌ها می‌شوند. هنوز هم کسانی که بی‌محابا می‌گویند حقیقتاً به هیچ خدایی اعتقاد ندارند را تحقیر می‌کنند و می‌آزارند، اما "آگنوستیک" بودن محترمانه‌تر به شمار می‌آید. تصور می‌کنند که بی‌خداها به خاطر انکار وجود خدا جزم اندیش هستند، در حالی که آگنوستیک‌ها، که یقین ندارند، آزاداندیش هستند.

این تصور خطاست، چرا که بی‌خداها ضرورتاً منکر وجود خدایان نیستند و در حقیقت کسانی هم که یقینی به وجود خدا ندارند بی‌خدا محسوب می‌شوند به سخن دیگر، بی‌خداها می‌توانند آگنوستیک هم باشند. همین که دریابیم که بی‌خدایی فقط به معنای فقدان باور به وجود خدایان است، آشکار می‌شود که آگنوستیسیم، آن‌طور که بسیاری فکر می‌کنند، "راه سومی" میان بی‌خدایی و تئیسم نیست. داشتن باور به یک خدا یا نداشتن باور به آن، تمام امکانات را در بر می‌گیرد. آگنوستیسیم درباره‌ی باور به خدا نیست، بلکه درباره‌ی معرفت "دانش" است این واژه در اصل برای توصیف موضع کسی ابداع شد که نمی‌تواند ادعا کند که به یقین می‌داند که خدایی هست یا نه.

به این ترتیب، معلوم می‌شود که آگنوستیسم هم با بی‌خدایی سازگار است و هم با خداباوری. شخص می‌تواند به خدا باور داشته باشد "تئیست باشد" بدون اینکه مدعی باشد که به یقین می‌داند که خدا هست؛ چنین شخصی تئیست آگنوستیک است. از سوی دیگر، اگر شخصی بی‌باور به خدایان باشد "بی‌خدا باشد" بی‌آنکه ادعا کند که به یقین می‌داند خدایی نیست یا نمی‌تواند باشد؛ یک بی‌خدای آگنوستیک محسوب می‌شود.

هم‌چنین توجه به استانداردهای دوگانه‌ی این ادعای برتری آگنوستیسیم هم جالب است: می‌گویند آگنوستیسیم "بهتر" از بی‌خدایی است چون کمتر جزمی است. اگر بی‌خداها به خاطر آگنوستیک نبودن جزم اندیش هستند، پس خداباوران هم جزم اندیش هستند. از سوی دیگر، اگر خداباوران را بتوان آزاداندیش دانست، پس بی‌خداها را هم می‌توان آزاداندیش دانست.

سرانجام، حقیقت امر این است که شخص لزوماً بین بی‌خدا بودن یا آگنوستیک بودن مخیّر نیست. برعکس، نه تنها شخص می‌تواند هردو باشد، بلکه توأماً بی‌خدا و آگنوستیک بودن خیلی هم رایج است. یک بی‌خدا آگنوستیک ادعا نمی‌کند که به قطع و یقین می‌داند که هیچ چیزی تحت عنوان "خدا" وجود ندارد یا چنین چیزی نمی‌تواند وجود داشته باشد، بلکه می‌گوید که فعلا باور ندارد که چنین چیزی حقیقتاً موجود باشد!
@PublicExit
محمود درویش
@ShafiAzad
They’re not used to being loved right. That’s why they push you away.
But someday, they’re going to realize that your love is the greatest thing to happen to them. And you’re going to realize that you were doning enough all along,but...

آنها عادت ندارند که کسیو درست دوست داشته باشند.
به همین دلیلست که شما را از خودشان دور می کنند.
اما روزی خواهند فهمید که عشقتان، بزرگترین چیزی است که برای آنها اتفاق افتاده است.
و متوجه خواهید شد که در تمام این مدت، به اندازه کافی برایشان مایه گذاشته اید ولی...

@shafiAzad
👍1
غریبه
سیاوش قمیشی
غریبه‌ای اما دلم برای تو پر می‌زنه
برای پیدا کردنت به هر شبی سر می‌زنه
هی غریبه خوش اومدی به جشن ساده تنم
بیا که من به گریه‌هات یه رنگ تازه می‌زنم

آهنگ: غریبه
کلام: سیاوش قمیشی
"این آهنگ توسط چندین خواننده‌ی دیگر بازخوانی شده"
@ShafiAzad
#ترجمه

متاسفانه چشمان او مال من نبود.

@ShafiAzad
Forwarded from اکس مسلم اسکاندیناوی (Milad Rasa)
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
برنامه هفتگی نهاد اکس مسلم اسکاندیناوی
(نسخه کم‌حجم)

چرا رژیم‌های اسلامی از فعالین آتئیست هراس دارند؟

با حضور:
شاهین محمدی
نسترن گودرزی

گرداننده:
میلاد رسایی منش

زمان:
پنجشنبه

۱۷ دسامبر، ۲۷ آذر

۱۱:۰۰ اروپا مرکزی
۱۳:۳۰ تهران

#ArsalanRezaei
#ارسلان_رضائی

#اکس_مسلم_اسکاندیناوی
#ExMuslimScandinavia
Extra kindness always makes people wasted, sometimes people move on not for having no reason to stay, but because they are so weak to response all your kindness.

‏محبت زیادی همیشه ادما رو خراب میکنه، ‏گاهی ادما میرن نه برای اینکه دلیلی ندارن برای موندن ، میرن چون خیلی کوچکن و تحمل حجم بزرگ محبت تو رو ندارن.

@ShafiAzad