اخبار سوریه
86.8K subscribers
26.1K photos
10.4K videos
337 files
851 links
اخبار سوریه، مستقل است. به هیچ نهاد، ارگان و جایی منسوب و یا منصوب نیست. دغدغه‌اش فقط ایران و ایرانی و هدفش بیان واقعیت‌ها بدون روتوش است.
نقد را با روی باز می‌پذیریم اما توصیه را به هیچ عنوان
7016
راه کمک وحمایت از کانال:

5859831072893380
Download Telegram
اوکراین کارخانه دستگاه‌های نیمه‌هادی-مونتاژ ورونژ (VZPP-S) در ورونژ، روسیه را با موشک‌های کروز استورم شادو هدف قرار داد.

این تأسیسات مجموعه گسترده‌ای از قطعات الکترونیکی از جمله نیمه‌هادی‌ها و تنظیم‌کننده‌های قدرت، مدارهای مجتمع منطقی (IC) و دستگاه‌های منطقی برنامه‌پذیر (PLD)، ترانزیستورهای فرکانس بالا (HF) و مایکروویو (VHF/UHF)، همچنین پل‌های یکسوکننده و تثبیت‌کننده‌های ولتاژ را تولید می‌کند.

این قطعات در بسیاری از تسلیحات و سامانه‌های نظامی روسیه به کار می‌روند، از جمله موشک‌های کروز Kh-101 و Kh-55، سامانه موشکی اسکندر-ام، موشک‌های هوا به هوای Vympel R-77 و R-37M، سامانه‌های دفاع هوایی Pantsir-S1 و S-400، و سامانه‌های جنگ الکترونیک (EW) و اطلاعات سیگنال مانند R-330Zh Zhitel و Borisoglebsk-2، همچنین واحدهای ناوبری Orientir.

خلاصه اینکه اوضاع روس‌ها همانگونه که گفتم آرام آرام دارد خراب می‌شود.... روس‌ها حرکت نکنند، اوضاع از دستشان در می‌رود.

🆔@SyrianKhabar
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
در پاسخ به حملات امروز مزدوران ناتو به برخی تاسیسات حیاتی در روسیه، نیروهای هوافضای روسیه به گزارش منابع محلی، ایستگاه برق حرارتی TPP-5 خارکف را با بمب‌های هدایت‌شونده هوایی هدف قرار دادند.

شهردار خارکف تأیید کرد که این حمله با دقت علیه تأسیسات زیرساخت انرژی انجام شده است. منابع محلی گزارش می‌دهند که چندین اصابت مستقیم از بمب‌های هدایت‌شونده هوایی به این نیروگاه وارد شده است.

البته این همه را هیچ فایده‌ای ندارد و روس‌ها باید یک تهاجم گسترده زمینی همه جانبه را علیه مواضع ناتو در سراسر اوکراین شروع کنند. ان‌شاءالله در گزارش بعدی توضیحاتی خواهم داد که چه اتفاقی افتاده و چه مسائلی پیش آمده است و اگر روسیه حرکت نکند پیامدهای آن چه می‌تواند باشد.

🆔@SyrianKhabar
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
یکی دیگر از نخست وزیرهای انگلیس خبیث و حامی بزرگ جنگ‌ها و فتنه‌ها در جهان از سمت خود کناره‌گیری کرد.... کیر استارمر در حالی ست وزیری را ترک می‌کند که در روزهای نخست حضورش در این جایگاه از ایده‌های مختلف جنگ علیه ایران و روسیه حمایت کرده بود و مواضع خطرناک بسیاری گرفت....

او بود که در کنار آلمان و فرانسه با تحریک آمریکا و رژیم صهیونیستی مکانیزم ماشه را فعال کرد و امروز هیچ کدام از آنها هیچ ارتباطی با ایران و منطقه و مذاکرات ایران و آمریکا ندارند. بروید بعد تحولات ۲ دهه اخیر تاریخ سیاسی انگلیس را بررسی کنید به تعداد وزرای خارجه و نخست وزیرهایی که عوض کرده را هم ببینید...‌

🇮🇷@Syriankhabar
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
کفتار یهودی امروز گفته که به تروریست‌های اشغالگر صهیونیست در جنوب لبنان آزادی عمل می‌دهد و اجازه عقب نشینی از جنوب لبنان را هم نخواهد داد! واضح و مشخص بود که نتانیاهو میان چکش ایران و سندان آمریکا گرفتار شده و ین اظهار نظر و این موضع‌گیری نشان می‌دهد که هم می‌خواهد چکش ایران هنگامی که سندان آمریکا برقرار است بر سرش بخورد.

اینکه نتان‌یابو می‌گوید که تروریست‌های صهیونیست در جنوب لبنان باقی خواهند ماند، نشان می‌دهد که وصیت در سرزمین‌های اشغالی تا چه اندازه بحرانی و افتضاح است و عملاً او تصمیم گرفته تا یک بار دیگر خطر کرده و منافع آمریکا را فدای منافع چند میلیون یهودی مهاجر تروریست کند.

این موضعی که نتانیاهو اتخاذ کرده بسیار مناسب و به باور من عالی است.... شروط ایران برای پایان جنگ و مفاد تفاهمنامه آنچنان روشن و شفاف است که یچکس نمی‌تواند در آن ابراز تردید و تشکیک کند. به باور من این را اراذل و اوباش یهودی ش از همه می‌دانند و می‌فهمند... آنها می‌دانند که ترامپ در چه وضعیت بغرنجی به سر می‌برد و اقتصاد آمریکا و آینده سیاسی ترامپ تا چه اندازه گروگان حماقت‌های این باند جنایتکار است...

🆔@SyrianKhabar
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
گاهی اوقات باید شما چیزهایی را ببینید و از آن آگاه باشید که هم برای جهان‌بینی شما مناسب است و هم می‌تواند ذهنیت شما را نسبت به تحولاتی که در حال روی دادن است بازتر و هوشیار کند. آنچه در اوکراین می‌گذرد، یکی از آخرین کثافتکاری‌های جریانات قدرت و ثروت است از بیش از دو قرن پیش به واسطه ائتلاف میان جریان‌های یهودی و کمپانی هند شرقی شکل گرفت و نخستین کثافتکاری آن را می‌توان در اشغال فلسطین دید.

در فلسطین اشغالی اراذل و اوباشی از بیش از ۱۵۰ کشور جهان که خود را هودی می‌خواندند جمع شدند تا قتل و کشتار و ویرانی را به ارمغان بیاورند. امروز همان جریان قدرت و ثروت در اوکراین دارد این کار را می‌کند! مقاومت تاریخی روس‌ها در برابر توسعه طلبی و اشغالگری جریان‌های یهودی و کارگزاران باقیمانده از کمپانی هند شرقی که امروز در قالب کمپانی بریتیش پترولیوم متبلور شده، باعث خلق شدن چنین صحنه‌هایی شده است.

مزدورانی از ده‌ها کشور جهان با حقوق‌های چند هزار دلاری جهت جنگ با روسیه در اوکراین جمع شده‌اند اما این گونه به روی همدیگر اسلحه می‌کشند. در این ویدیو شما شاهد درگیری میان مزدوران برزیلی و کلمبیایی با شبه نظامیان اوکراینی هستید که مشخص نیست به چه دلیل به جان هم افتاده‌اند. وقتی هدف کثیف و کارگزار نیز جانی باشد، هیچگاه پیروزی به دست نخواهد آمد بلکه کفتارها بر سر میراث نامبارک یکدیگر را می‌درند...

🆔@SyrianKhabar
اخبار سوریه
یکی دیگر از نخست وزیرهای انگلیس خبیث و حامی بزرگ جنگ‌ها و فتنه‌ها در جهان از سمت خود کناره‌گیری کرد.... کیر استارمر در حالی ست وزیری را ترک می‌کند که در روزهای نخست حضورش در این جایگاه از ایده‌های مختلف جنگ علیه ایران و روسیه حمایت کرده بود و مواضع خطرناک…
گفته می‌شود در خانه شماره ۱۰ گربه‌ای با نام لری زندگی می‌کند که تا این لحظه ۶ نخست وزیر انگلیس را بدرقه کرده است... ان‌شاءالله هر شش ماه یک نخست وزیر عوض کنند و هیچ وقت روی خوش و زندگی راحت را به چشم نبینند. بگذارید خیلی ساده به شما بگویم که وضعیت اقتصادی در انگلیس به شکلی افتضاح و خراب است که هر رد دیگری هم وارد خانه شماره ۱۰ شود نمی‌تواند آن را حل و فصل کند.

جنگ افروزی انگلیسی‌ها در طول ربع قرن گذشته و همراهی و همگامی با آمریکایی‌ها از اشغال افغانستان تا حمله به عراق و جنگ علیه لیبی، سوریه، یمن، فتنه‌گری علیه ایران و مهمتر از همه جنگ افروزی در اوکراین که فکر می‌کردند باعث خواهد شد تا آنها نیز بال در بال جنایتکاران آمریکایی چیزی دستشان را بگیرد، تنها نتیجه‌ای که برایشان داشت یک اقتصاد نیمه ویران و بدهی گسترده بود که به این سادگی آنها را رها نخواهد کرد.

هر کسی وارد این خراب شده شود به خاطر قرن‌ها نگ افروزی و فتنه‌گری علیه ملت‌های دیگر به نفرین ابدی دچار می‌شود. استارمر که در طول یک دهه گذشته ششمین نخست وزیریست که خانه شماره ۱۰ به خودش دیده در حالی ینجا را ترک می‌کند که زخم عمیقی به نام اوکراین که دستگاه اطلاعاتی و امنیتی انگلیس بر دوش مردم اروپا گذاشت، فعلاً آنها را رها نخواهد کرد...

🆔@SyrianKhabar
🔳گزارشی که خیرخواهی و حرفه‌ای گری در آن نیست...

از آنجایی که مساله هسته‌ای در دور نخست مذاکرات ایران و امریکا در سوئیس جایی نداشته، اعلام خبر بازگشت بازرسان /جاسوسان سازمان بین‌المللی انرژی اتمی به ایران بیش از آنکه یک خبر واقعی باشد، به نظر تلاشی از طرف وزیر خزانه‌داری امریکا است تا بابت عقب‌نشینی‌هایی که در برابر ایران کرده‌اند، بتوانند افکار عمومی امریکا و حامیان ترامپ را راضی نگه دارد.

از اینکه می‌بینم رسانه‌های داخلی پیش از تایید یا رد یک خبر توسط مسوولان ایرانی، به ویژه هیات مذاکره کننده آن را پوشش می‌دهند چیزی جز تاسف نمی‌توان ابراز داشت. حجم سیاسی‌کاری و بازی‌های اشتباهی که افکار عمومی و مردم را هدف قرار داده خیلی زیاده شده و نتایج خیلی بدی هم به همراه خواهد داشت. یک حرفی وزیر خزانه‌داری امریکا مطرح کرده که بر پایه تفاهم‌نامه 14 بندی و دستور کار مذاکرات درست نیست، چگونه است که خبرگزاری داخلی ما آن را تایید می‌کند و بعد خودش هم می‌نویسد که مسوولان ایرانی هنوز در مورد آن واکنش نشان نداده‌اند؟

این شکل خبرنویسی به هیچ عنوان اخلاقی نیست، اگر خبرگزاری تسنیم به تیم مذاکره‌کننده و افراد حاضر در آن دسترسی ندارد فکر نکنید که یکی مثل بنده دسترسی دارم. مطمئن هستم که دسترسی بالایی هم دارند اما تصمیم گرفتند سوال نکنند، بنویسند تا بعد چه شود... این شکل کار کردن خبر جز برای دو قطبی کردن جامعه هیچ نتیجه‌ای ندارد.

بنده هم مخالف 100درصد بازگشت جاسوسان انتر آرژانتینی به ایران هستم و همه ایرانی‌ها هم مخالف هستند؛ اینکه کسی فکر کند تیم مذاکره کننده این را نمی‌داند هم اشتباه است. کلا این خبر از روی خیرخواهی نوشته نشده است! بعد از 25 سال کار رسانه‌ای که بدون شک از نویسنده این خبر و حتی دبیرسرویس و بسیاری از خبرنگاران تسنیم بیشتر است، این را می‌گویم...

🇮🇷@SyrianKhabar
اخبار سوریه
🔳گزارشی که خیرخواهی و حرفه‌ای گری در آن نیست... از آنجایی که مساله هسته‌ای در دور نخست مذاکرات ایران و امریکا در سوئیس جایی نداشته، اعلام خبر بازگشت بازرسان /جاسوسان سازمان بین‌المللی انرژی اتمی به ایران بیش از آنکه یک خبر واقعی باشد، به نظر تلاشی از طرف…
وقتی می‌گویم در خبر خبرگزاری تسنیم صداقت و دلسوزی وجود ندارد و حتی اخلاق حرفه‌ای رعایت نشده است، به همین دلیل است. الان یکی از دوستان از اکانت انگلیسی خبرگزاری تسنیم این توییت را برایم فرستاد که به نقل از سخنگوی وزارت خارجه اخبار مربوط به اجازه دادن به ورود بازرسان ﷼ جاسوسان سازمان بین‌المللی را تکذیب کرده است؟!

نوشتم که ۲۵ سال کار خبری نوشتن صدها هزار گزارش و تحلیل و مصاحبه تجربه‌ای برای من به ارمغان آورده که می‌دانم چه خبری می‌تواند درست باشد و چه خبری اشتباه! به ساعت انتشار خبر در توییتر تسنیم و ساعت انتشار خبر در سایت فارسی این خبرگزاری دقت کنید؟! من نمی‌خواهم قضاوت کنم که می‌دانستند این خبر دروغ است یا نه و قضاوت را فقط بر عهده شما می‌گذارم!

ما قرار است چه چیزی را ثابت کنیم؟! قرار است چه چیزی را به مردم بگوییم و چه چیزی را به عنوان راست و چه چیزی را به عنوان دروغ تحویل آنها بدهیم؟! آیا فکر نمی‌کنیم که مردم عقل و شعور دارند مخاطب می‌فهمد و درک می‌کنه تو پیگیری می‌کند؟! این موارد را که می‌بینم از خودم به عنوان یک خبرنگار بدم می‌آید؛ از خودم به عنوان کسی که بیش از نصف عمرش را صرف نوشتن خبرو تحلیل کرده‌ حالم به هم می‌خورد و نمی‌دانم آنهایی که چنین کاری می‌کنند چه قضاوتی در مورد خودشان می‌کنند و آیا آن دنیا را نمی‌بینند؟!

آیا فکر نمی‌کنند که خداوند کریم و رحیم ناظر بر اعمال ما و حاضر بر افکار ما است؟!

🇮🇷@SyrianKhabar
قالیباف و عراقچی هنوز به تهران نرسیده راهی سفر عمان شدند و قرار است پزشکیان هم فردا به همراه یک هیات بلندپایه راهی پاکستان شود. تصمیمات در عالی‌ترین سطوح نظام برای توسعه روابط منطقه‌ای و ایجاد شبکه‌های جدید انتقال کالا در دست اجرا است. ایران قرار است یکی از بنادر عمان را با سرعت توسعه دهد و از طرف دیگر پاکستانی‌ها هم قرار است بندر قاسم را هر چه سریع‌تر در کلاس یک بندر قابل توجه ارتقا دهند. رویدادهایی که در سطح منطقه در جریان است، پیچیده و برای بسیاری باید جالب باشد. تحولات را باید به شکل دقیق و از نزدیک پیگیری کرد.

🇮🇷@SyrianKhabar
🔴برگزاری نشست امنیتی ایران با کشورهای عرب حوزه خلیج فارس

🔻قرار است پس از مذاکرات ایران با امریکا، نشست امنیتی میان ایران و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس برگزار شود. نخست وزیر و معاون وزیر خارجه قطر که در گفت‌وگوی تفصیلی با شبکه الجزیره این خبر را اعلام کرده با تاکید بر حمایت از چنین مذاکراتی و ضرورت آن، از واژه «شورای همکاری خلیج فارس» استفاده کرده که خنده دار است. این شورای همکاری دیگر وجود ندارد، این شورا از همان ابتدای تشکیل ابتر به دنیا آمد، ناقص بود و همین نقص هم باعث شد هیچ وقت قابل تکیه نباشد.

🔻برگزاری چنین نشستی، یعنی تصمیمات آن در سطوح بالا و با مشورت این شیخک‌ها با ارباب آمریکایی گرفته شده است. وقتی امریکا چنین اجازه‌ای می‌دهد معنی مهمی دارد؛ معنای آن درک یک اصل مهم در واشنگتن است که نمی‌تواند چتر امنیتی را برای این کشورک‌ها تدارک ببیند، این حکومت‌ها که از زمان تشکیل وابسته بوده‌اند، اختیاری از طرف خود نداشته‌اند حالا باید تصمیمات سختی بگیرند. در مورد ابعاد این تصمیم و مسائل و موارد مترتب بر آن ان‌شاءالله حتما بیشتر حرف خواهیم زد... این خبر یعنی پذیرش حقایق جدید در سطح منطقه توسط امریکا و این حکومت‌های مزدور.

🇮🇷@SyrianKhabr
https://www.tasnimnews.ir/fa/media/1405/04/01/3623752

انتقادی از تسنیم کردم، اما این گفت‌وگوی آقای اسداللهی در مورد وضعیت مقاومت لبنان با این خبرگزاری را حتما ببینید، اطلاعات خوبی ارائه می‌دهد. کار خوب را باید دید، اشتباه را هم باید گفت و این‌ها منافی هم نیستند.

@SyrianKhabar
✴️درخواست مهم از فرماندهی محترم کل قوا

🔸در حالی که نیروهای مسلح در حالت آماده باش کامل قرار دارند و همه چیز در وضعیت عملیاتی است از فرماندهی محترم کل قوا به عنوان فردی که به درد دل بسیاری از رزمندگان گوش می‌دهد از نزدیک با آن‌ها در ارتباط است و مشکلات و نارسایی‌های آن‌ها را می‌داند درخواست دارم که فرامین اجرایی را صادر و دستور دهند تا نتایج بررسی‌ها به عرض آن مقام محترم برسد.

🔸در طول یک سال گذشته روزهای بسیار سختی بر نیروهای مسلح به ویژه بخش‌های عملیاتی گذشت و اکثریت نیروها بر اساس تکلیف الهی و وظیفه ملی و دینی خود در میدان ایستاده، جانفشانی کرده و با شکست دشمن طبق هدایت‌های فرمانده و رهبر شهید به سرافرازی ایران عزیز کمک کردند. این نیروها که از جان گذشته و چنین موفقیتی را برای ایران عزیز ثبت کرده‌اند نیازمند توجه هستند.

🔸هر چند اطلاع دارم که بر اساس تجربیات هر دو نبرد و تحولات پیرامونی آن فرماندهی محترم کل قوا حسب گزارشات دریافتی دستوراتی برای اصلاح سازمانی نیروهای مسلح، به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صادر کرده‌اند، اما حقایقی وجود دارد که چشم‌پوشی از آن می‌تواند تبعات سنگینی در پی داشته باشد، باید دستور فرمایید تا یک بازرسی کامل و همه جانیه از همه یگان‌ها به عمل بیاید.

🔸در واقع، باید بازرسی بدون حضور فرماندهان ارشد یگان‌های ستادی و عملیاتی از نیروهای رزمنده تا کادرهای مختلف باید به شکلی عمل بیاید که هیچ کس نتواند در کلیت نتایج دست برده و آن را دچار ایراد کند. بنده اطلاع دارم که بوده‌اند افرادی که به هر طریق در جایگاه فرماندهی قرار گرفته اما بیش از آنکه فرمانده باشند «درمانده» بوده و به جای آنکه یار باشند، «بار» بوده و مشکلاتی را ایجاد کرده‌اند.

🔸باید پرسشنامه‌هایی تهیه شده و از طریق دفتر بازرسی فرماندهی محترم کل قوا به همه یگان‌های نیروهای مسلح به شکل حضوری ارسال و نقطه‌نظرات رزمندگان در همه سطوح گرفته شود. اینکه رزمنده‌ای که این روزها در بدترین وضعیت در استان‌های جنوبی و در خط مقدم نبرد با بدترین شرایط در آماده‌باش حاضر است اما باید بابت اقدامات فرماندهی ناتوان خود زجر بکشد، اصلا درست نیست.

🔸متاسفانه خبرهای در دست است که در برخی از مناطق و یگان‌ها برخی از فرماندهان به جای حل مشکلات، خود به مشکل مضاعفی برای رزمندگان تبدیل شده و برخی نیز با تصمیمات اشتباه عملیاتی جان نیروها را به خطر انداخته‌اند. خواهشمند است که این موارد را دستور فرمایید تا بازرس محترم با در نظر داشتن خداوند و خون شهدا و امام شهید به شکل دقیق انجام دهد.

🔸باید نه تنها یک پالایش جدی در سطج فرماندهان در همه نیروهای نظامی کشور صورت بگیرد، بلکه باید آن‌هایی که ناتوان بوده برکنار و افراد توانمند، شجاع، مدیر و مدبر را به جای آن‌ها منصوب کرد. با توجه به تداوم نبرد با دشمن در آینده نزدیک این بررسی و تغییرات می‌تواند کمک فراوانی به نیروها برای ماندن در میدان نبرد و مقاومت در برابر دشمن کند.

🔸متاسفانه در برخی از یگان‌ها شاهد اجحاف به نیروهای رزمنده، فشارهای روحی و روانی، توبیخ‌های بی‌خود و بی‌جهت و.... مشاهده می‌شود و آن هم توسط فرماندهانی که خود نقشی در میدان نبرد نداشته و صرفاً به دلیل درجه یا جایگاه توانسته‌اند موقعیت خود را حفظ کنند. رزمندگان و فرماندهان شجاع و قابل، سرمایه‌هایی هستند که باید قدرت آن را دانست.

🔸این نوشته را بر مبنای هفته‌ها ارتباط، شنیدن درد دل‌ها و گوش دادن به مشکلات آن‌ها می‌نویسم؛ قاعدتا کسی از من نخواسته تا این مطلب را منتشر کنم اما واضح است که به عنوان کسی که از نزدیک با این بچه‌ها ارتباط داشته و مشکلات عجیب معیشتی و زندگی آن‌ها را می‌بینم ناراحت شده و وظیفه خود می‌دانم تا گوشه‌ای از مشکلات آن را به اطلاع فرماندهی محترم کل قوا برسانم.

🔸واضح است که دستورات و اوامر صادره و تاکید بر اجرایی شدن و در نهایت اعمال قانون و دلجویی از نیروهای رزمنده و برکشیدن افراد لایق و مجرب به جای اندک فرماندهان توصیه‌ای و سفارشی که بسیاری از چنین درمانده‌هایی در دوره جنگ ترک خدمت کرده و سر پست خود حاضر نشدند ما را در دور بعد نبرد کمک خواهد کرد و دعای خیر این رزمندگان و نیروهای پرتلاش و مخلص را در پی خواهد داشت.

🇮🇷@SyrianKhabar