🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸

🌸🌿

🔴#_نـــقـــاشـــی 🎨

زندگی بی‌ معنیه، مگر اینکه خودت بهش معنا بدی!
✍🏻اگزیستانسیالیسم (یا همون هستی‌گرایی) یه جور نگرشه که می‌گه زندگی ذاتاً معنایی نداره، ولی ما آدما می‌تونیم خودمون بهش معنی بدیم. یعنی چی؟ یعنی تو توی این دنیا پرت شدی، و حالا باید انتخاب کنی که چجوری زندگی کنی و مسئولیت انتخاب‌هاتم قبول کنی. مثل حرف معروف سارتر که می‌گه: ما محکومیم به آزادی. یعنی نمی‌تونیم فرار کنیم از انتخاب کردن.
✍🏻حالا این فلسفه چطور توی هنر وارد شد؟ نقاشا و هنرمندا، مثل فرانسیس بیکن، از این ایده استفاده کردن تا احساسات عمیق و بحران‌های انسانی رو نشون بدن. مثلاً بیکن توی کاراش چهره‌های داغون و پر از ترس و اضطرابو می‌کشه، انگار می‌خواد بگه: "این همون چیزیه که هر روز حسش می‌کنی، ولی نمی‌خوای باهاش روبه‌رو بشی."
✍🏻توی هنرِ اگزیستانسیالیسم، زیبایی و قشنگی بی‌ معنیه. مهم اینه که هنر یه تلنگر بزنه و بگه: "زندگی سخته، پوچه، ولی انتخابش با خودته که چطور بهش معنا بدی." این فلسفه کمک کرد هنرمندا از دنیای ظاهری بیان بیرون و برسن به احساسات خام و واقعی آدما.
✍🏻هنر اگزیستانسیالیستی یعنی روبه‌ رو شدن با خودت، بدون فیلتر!

🖼 Study after Velázquez's Portrait of Pope Innocent X, Francis Bacon, 1953, Des Moines Art Center, Des Moines


🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸

🌸🍂🌸@Bookirancity
🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸

🌸🌿

🔴#_نـــقـــاشـــی 🎨

😱 ترس از دفن زنده تو دوران ویکتوریا
✍🏻توی قرن ۱۹ میلادی، مردم یه ترس عجیب داشتن که زنده دفن نشن! اون زمان، تکنولوژی تشخیص مرگ دقیق نبود و گاهی اشتباهی کسی رو مرده اعلام می‌کردن. همین باعث شد این وحشت تو نقاشی‌ها و حتی اختراعای عجیب‌ غریب مثل "تابوت‌های زنگ‌دار" وارد بشه.
✍🏻تو هنر اون دوره، صحنه‌هایی می‌بینی که آدم‌ ها تو تابوت گیر افتادن یا خانواده‌ها با نگرانی به جسد نگاه می‌کنن. این آثار یه جورایی دغدغه‌های اجتماعی و ترس‌های اون دوران رو نشون می‌ده. خلاصه، مرگ براشون یه ماجرای جدی‌تر از اونی بود که فکرشو کنی!
🖼 The Premature Burial, Antoine Wiertz, 1854, Wiertz Museum, Ixelles, Belgium

🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸

🌸🍂🌸@Bookirancity
🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸

🌸🌿

🔴#_مـــعـــرفـــی_کـــتـــاب📚

#_بادام

#_وُن پیونگ سون

#ترجمه ملیحه فخاری

🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸

🌸🍂🌸@Bookirancity
🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸

🌸🌿

🔴#_مـــعـــرفـــی_کـــتـــاب📚

#_بادام

#_وُن پیونگ سون

#ترجمه ملیحه فخاری

درباره کتاب:
وون پیونگ سون در کتاب بادام داستان نوجوانی به نام «یون‌جه» را روایت می‌کند که از نوعی ناتوانی ذهنی رنج می‌برد، اما عشق، دوستی و تلاش، مسیر زندگی او را برای همیشه تغییر می‌دهند. یون‌جه مبتلا به بیماری آلکسی تایمیا است. او درکی از احساسات معمول انسانی همچون خشم، ناراحتی و خوشحالی ندارد و درنتیجه نمی‌تواند واکنش مناسبی نسبت به اتفاقات اطرافش نشان دهد. اوضاع زمانی پیچیده‌تر می‌شود که حادثه‌ای تلخ رخ می‌دهد و نوجوان بیمار داستان باید با این فاجعه کنار بیاید. خواندن این رمانِ جذاب، الهام‌بخش و امیدوارکننده است.
درباره نویسنده:
وون پیونگ سون، رمان‌نویس و فیلم‌ساز اهل کره‌ی جنوبی است. او متولد سال ۱۹۷۹ در سئول است. سون در دو رشته‌ی جامعه‌شناسی و فلسفه تحصیل کرده و تحصیل در این رشته‌ها در آثار او نقشی پررنگ داشته است. سون در دو عرصه‌ی ادبیات و سینما فعالیت کرده است. او معتقد است هرکدام از این دو عرصه زبان ویژه‌ای دارد که برای بیان ایده‌ی خود به هر دو زبان نیازمند است. سون کار خود را با سینما و نقد فیلم آغاز کرد. او با حضور در «آکادمی KAFA» دوره‌هایی را در رشته‌ی کارگردانی گذراند. کار در سینما را با ساختن فیلم‌های کوتاه آغاز کرد و جوایزی نیز در این زمینه دریافت کرد.
اولین رمان سون با نام «بادام» در سال ۲۰۱۶ منتشر شد؛ حق ترجمه‌ی آن به سیزده زبان فروخته شد و جایزه‌ی ادبی «چانگبی» را نیز برایش به ارمغان آورد.

🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸

🌸🍂🌸@Bookirancity
@Bookirancity بادام.pdf
52.7 MB
🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸

🌸🌿

🔴#_مـــعـــرفـــی_کـــتـــاب📚

#_بادام

#_وُن_پیونگ_سون

#ترجمه ملیحه فخاری

🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸

🌸🍂🌸@Bookirancity
🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸

🌸🌿

🔴#_شــــعــــر_جــــهــــان 🌎

هر یک از زنانی
که زمانی
بی تفاوت از کنارشان گذشته ای
تمام دنیای مردی بوده اند...

همین زن که از اتوبوس پیاده شد
با چشمهای معمولی، و کیفی معمولی تر
و تو معصومش پنداشتی
روزی، جایی، کسی را آتش زده
با همان ساقهای معمولی
و انگشتهای کشیده...
شک ندارم
مردی هست
که هنوز، در جایی از جهان
منتظر است آن زن
خوشبختی را
در همان کیف چرم معمولی
به خانه اش ببرد...

#چارلز_بوکوفسکی

🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸

🌸🍂🌸@Bookirancity
🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸

🌸🌿

🔴#_تـــلــــنــــگــــر🗣


باور غلط:هر چی کم محلی کنی بیشتر عاشقت میشه.
رابطه ی سالم به توجه دوطرفه نیاز داره؛ پس نیازی نیست بازی روانی راه بندازی و به طرف مقابل آسیب بزنی.
باور غلط:جواب پیام هاش رو دیر به دیر بده تا فکر نکنه خیلی مشتاقی و منتظرشی.
وقتی بدون دلیل منطقی منتظرش بذاری رابطه ی عاطفیتون سرد میشه و اونم متقابلا همین رفتار رو تکرار میکنه و در نهایت ولتون می کنه میره
باور غلط:دست نیافتنی باش. پسش بزن تا برات بجنگه.
باید یاد بگیریم توی رابطه ی عاطفی هر
کدوممون به اندازه حضور داشته باشیم.


🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸

🌸🍂🌸@Bookirancity
🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸

🌸🍂🌸@Bookirancity
🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸

🌸🍂🌸@Bookirancity
🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸

🌸🌿

🔴#_تــــلــــنـــگــــر🗣


#_مهربانوها

را باید فهمید!
نباید از کنارشان بی توجه گذشت!
باید بی هوا بهشان محبت کرد!
این موجودات عجیب وزیبا
قرن هاست که باعث شده اند
خدا به چرخش دنیا خاتمه ندهد!!

🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸

🌸🍂🌸@Bookirancity
🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸

🌸🍂🌸@Bookirancity
🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸

🌸🌿

🔴#_مـــیـــراث_ســـرزمـــیـــنـــم


هموندان بختیاریمان رادست کم نگیرید

این کلاه که میبینید

هفت هرازسال تاریخ داره

#پاینده_ایران

#آرمان_ماایرانشهر_ماست

🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸

🌸🍂🌸@Bookirancity