⭕️🔴 رئیسی: روابط اقتصادی با کشورهای منطقه تا ۳ برابر در این ۳ ماه افزایش پیدا کرده است
🔸رئیس جمهور:
🔹توازن در سیاست خارجی وعده داده شده بود و در حال انجام است.
🔹روابط اقتصادی با کشورهای منطقه تا ۳ برابر در این ۳ ماه افزایش پیدا کرده است.
🔹اعتماد مردم به دولت مسئله مهم دیگری است که با آن مشکلات زیادی را پشت سر گذاشتیم.
🔹خنثی کردن تحریم ها مهمترین مسئله ای بود که دولت دنبال کرده و مسئله دوم رفع تحریم ها بوده است.
🔹هدف گیری دولت رشد ۸ درصدی اقتصادی است و امیدواریم که به این مسیر برسیم ولی سال های گذشته این رشد کمتر از ۱ درصد بوده است.
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
🔸رئیس جمهور:
🔹توازن در سیاست خارجی وعده داده شده بود و در حال انجام است.
🔹روابط اقتصادی با کشورهای منطقه تا ۳ برابر در این ۳ ماه افزایش پیدا کرده است.
🔹اعتماد مردم به دولت مسئله مهم دیگری است که با آن مشکلات زیادی را پشت سر گذاشتیم.
🔹خنثی کردن تحریم ها مهمترین مسئله ای بود که دولت دنبال کرده و مسئله دوم رفع تحریم ها بوده است.
🔹هدف گیری دولت رشد ۸ درصدی اقتصادی است و امیدواریم که به این مسیر برسیم ولی سال های گذشته این رشد کمتر از ۱ درصد بوده است.
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍3👎1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥آیت الله رئیسی: مهم ترین اقدام دولت سیزدهم خنثی کردن تحریم ها است / خط قرمز ما سفره مردم است
رئیس جمهور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی:
🔹امروز قرارگاه خنثی کردن تحریم ها فعال است.
🔹هدف گیری دولت رشد ۸ درصدی اقتصادی است.
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
رئیس جمهور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی:
🔹امروز قرارگاه خنثی کردن تحریم ها فعال است.
🔹هدف گیری دولت رشد ۸ درصدی اقتصادی است.
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
اگر میخواهید به خودتان ظلم نکنید باید شهید زنده باشید
🔹شهید کاظمی: اگر میخواهید به عمر و خدمت و جایگاهتان ظلم نکرده باشید راهی جز اینکه یک شهید زنده در این عصر باشیم نداریم
🔹۱۹ دیماه سالروز شهادت حاج احمد کاظمی گرامی باد
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
🔹شهید کاظمی: اگر میخواهید به عمر و خدمت و جایگاهتان ظلم نکرده باشید راهی جز اینکه یک شهید زنده در این عصر باشیم نداریم
🔹۱۹ دیماه سالروز شهادت حاج احمد کاظمی گرامی باد
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
⭕️🔴رئیسی: حذف ارز ترجیحی را صلاح ندانستیم چون شوک به مردم بود
رئیس جمهور:
🔹براساس فرمایش رهبری نظر مجلس برای تخصیص ارز ترجیحی مورد توجه دولت بوده است.
🔹اگر ارز ترجیحی حذف شود حتما حمایت از نیازمندان در دستور کار است و حذف ارز ترجیحی بدون در نظر نگرفتن سفره مردم اشتباه است.
🔹پرداخت نامتوازن؛ هم مردم، هم کارکنان، هم ما و شما را رنج میدهد.
🔹کارکنان قوه قضاییه و دادگستریها و تمام کسانی که به نام دولت و حکومت مشغول کار هستند مورد توجه هستند.
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
رئیس جمهور:
🔹براساس فرمایش رهبری نظر مجلس برای تخصیص ارز ترجیحی مورد توجه دولت بوده است.
🔹اگر ارز ترجیحی حذف شود حتما حمایت از نیازمندان در دستور کار است و حذف ارز ترجیحی بدون در نظر نگرفتن سفره مردم اشتباه است.
🔹پرداخت نامتوازن؛ هم مردم، هم کارکنان، هم ما و شما را رنج میدهد.
🔹کارکنان قوه قضاییه و دادگستریها و تمام کسانی که به نام دولت و حکومت مشغول کار هستند مورد توجه هستند.
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍1
امروز سالروز شهادت سرلشکر پاسدار شهید حاج احمد کاظمی و تعدادی دیگر از همقطارانش است. این شهیدان بر اثر سقوط یک فروند هواپیمای نظامی (جت فالکون) در روز ۱۹ دی ماه سال ۱۳۸۴ در حوالی ارومیه به دیدار حق شتافتند.
شادی ارواح طیبه امام و شهدا صلوات
#شهید_حاج_احمد_کاظمی
#نوزد_دیماه_سالروز_شهادت
#شهدای_عرفه
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
شادی ارواح طیبه امام و شهدا صلوات
#شهید_حاج_احمد_کاظمی
#نوزد_دیماه_سالروز_شهادت
#شهدای_عرفه
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
فیلم صحبت های شهید حاج قاسم سلیمانی درباره شهید کاظمی:
«وقتی احمد در جمع ما بود، تداعی همه زندگیمان را می کرد. هر چیزی که در زندگی به آن خوش بودیم. چهره باکری را در احمد می دیدیم. خرازی را در احمد میدیدیم. زین الدین را در احمد میدیدیم. همت را در احمد میدیدیم. خیلی از شهدا را ما در احمد خلاصه می دیدیم. شما به یک کسی یادگار همه یادگاری هایت است، یادگار همه دلبستگی هایت و بهترین دوران عمرت است را از دست می دهی، این یک از دست دادن معمولی نیست.
احمد با رفتن خودش همه ما را آتش زد.
خب، مدتها از زمان جنگ گذشته بود. دلخوشی ما به هم بود. نه اینکه پشتوانه خاصی برای همدیگر باشیم، قوت قلب معنوی برای هم بودیم. در بیان کردن موضوعات، نصیحت کردن هم و سطوح مختلف دیگری با هم رودربایستی نداشتیم. وقتی ما بچههای جنگ جلسه ای می گرفتیم، اولین موضوعی که احمد به همه تذکر می داد، این بود که آیا این جلسه برای خدا است؟ و بعد پیرامون آن حرف می زد. لذا نقش احمد در ما خیلی نقشه برجستهای بود. رفتن احمد برای همه ما سنگین فراموش نشدنی است.»
#شهید_احمد_کاظمی
#سالروز_شهادت
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
«وقتی احمد در جمع ما بود، تداعی همه زندگیمان را می کرد. هر چیزی که در زندگی به آن خوش بودیم. چهره باکری را در احمد می دیدیم. خرازی را در احمد میدیدیم. زین الدین را در احمد میدیدیم. همت را در احمد میدیدیم. خیلی از شهدا را ما در احمد خلاصه می دیدیم. شما به یک کسی یادگار همه یادگاری هایت است، یادگار همه دلبستگی هایت و بهترین دوران عمرت است را از دست می دهی، این یک از دست دادن معمولی نیست.
احمد با رفتن خودش همه ما را آتش زد.
خب، مدتها از زمان جنگ گذشته بود. دلخوشی ما به هم بود. نه اینکه پشتوانه خاصی برای همدیگر باشیم، قوت قلب معنوی برای هم بودیم. در بیان کردن موضوعات، نصیحت کردن هم و سطوح مختلف دیگری با هم رودربایستی نداشتیم. وقتی ما بچههای جنگ جلسه ای می گرفتیم، اولین موضوعی که احمد به همه تذکر می داد، این بود که آیا این جلسه برای خدا است؟ و بعد پیرامون آن حرف می زد. لذا نقش احمد در ما خیلی نقشه برجستهای بود. رفتن احمد برای همه ما سنگین فراموش نشدنی است.»
#شهید_احمد_کاظمی
#سالروز_شهادت
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍4
شهید احمد کاظمی در کلام حاج قاسم سلیممانی:
«خب، ما با احمد خیلی رفیق بودیم. و البته من نمی دانم احمد بیشتر من را دوست داشت یا من بیشتر او را دوست داشتم. همیشه در ذهنم این بود که ای کاش می شد من یک طوری به احمد ثابت کنم که چقدر دوستش دارم. فکر می کردم بهترین چیزی که می تواند این را ثابت کند این باشد که مثلاً من یک کلیه بدهم احمد. از هر چیزی که دوتا دارم یکی اش را به احمد بدهم.
من همیشه به احمد می گفتم: «الهی دردت بخوره توی سرمن» اصطلاح من بود نسبت به احمد. می گفتم: «دورت بگردم.» آنچه که مکنونات قلبی ام است، از خدا می خواهم خدا هرچه سریعتر مرا به او ملحق بکند و خودم را مستحق این عنایت خدا می دانم. و به او اگر بنویسم. این را خواهم نوشت: «مرا ببر. ما را تنها نگذار.» این را خواهم گفت.»
#شهید_حاج_احمد_کاظمی
#شهید_حاج_قاسم_سلیمانی
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
«خب، ما با احمد خیلی رفیق بودیم. و البته من نمی دانم احمد بیشتر من را دوست داشت یا من بیشتر او را دوست داشتم. همیشه در ذهنم این بود که ای کاش می شد من یک طوری به احمد ثابت کنم که چقدر دوستش دارم. فکر می کردم بهترین چیزی که می تواند این را ثابت کند این باشد که مثلاً من یک کلیه بدهم احمد. از هر چیزی که دوتا دارم یکی اش را به احمد بدهم.
من همیشه به احمد می گفتم: «الهی دردت بخوره توی سرمن» اصطلاح من بود نسبت به احمد. می گفتم: «دورت بگردم.» آنچه که مکنونات قلبی ام است، از خدا می خواهم خدا هرچه سریعتر مرا به او ملحق بکند و خودم را مستحق این عنایت خدا می دانم. و به او اگر بنویسم. این را خواهم نوشت: «مرا ببر. ما را تنها نگذار.» این را خواهم گفت.»
#شهید_حاج_احمد_کاظمی
#شهید_حاج_قاسم_سلیمانی
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
خیلی کم پیش میآمد که بچههایش را همراه خود بیاورد. آنروز ظاهرا خانواده حاجی جایی رفته بودند و او مجبور شده بود محمّد مهدی را همراه خود بیاورد. از صبح که آمد خودش رفت جلسه و محمّد مهدی را پیش ما گذاشت.
جلسه که تمام شد مقداری موز اضافه آمده بود. یکی را به محمّد مهدی دادم تا لااقل از او نیز پذیرایی کرده باشم. نمیدانم چه کاری داشت که مرا احضار کرد.
محمّد مهدی هم پشت سر من وارد دفتر شد. وقتی بچهاش را دید چهرهاش بر افروخته شد، طوری که تا حالا اینقدر او را عصبانی ندیده بودم!
با صدای بلند گفت: کی به شما گفت به او موز بدهید؟
گفتم: حاجی این بچه صبح تا حالا هیچی نخورده، یه موز که به او بیشتر ندادم تازه از سهم خودم هم بوده! نگذاشت صحبتم تمام شود، دست در جیبش کرد و هزار تومان به من داد و گفت: همین الان میروی و جای آن موز را میخری و میگذاری. البته به جای یک موز یک کیلو!
🗓 ۱۹ دی ماه، سالروز شهادت
#شهید_احمد_کاظمی
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
جلسه که تمام شد مقداری موز اضافه آمده بود. یکی را به محمّد مهدی دادم تا لااقل از او نیز پذیرایی کرده باشم. نمیدانم چه کاری داشت که مرا احضار کرد.
محمّد مهدی هم پشت سر من وارد دفتر شد. وقتی بچهاش را دید چهرهاش بر افروخته شد، طوری که تا حالا اینقدر او را عصبانی ندیده بودم!
با صدای بلند گفت: کی به شما گفت به او موز بدهید؟
گفتم: حاجی این بچه صبح تا حالا هیچی نخورده، یه موز که به او بیشتر ندادم تازه از سهم خودم هم بوده! نگذاشت صحبتم تمام شود، دست در جیبش کرد و هزار تومان به من داد و گفت: همین الان میروی و جای آن موز را میخری و میگذاری. البته به جای یک موز یک کیلو!
🗓 ۱۹ دی ماه، سالروز شهادت
#شهید_احمد_کاظمی
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍9❤1
🔻مرعشی: هاشمی با سردار سلیمانی درباره مسائل سوریه اختلاف نظر داشت
دبیرکل حزب کارگزاران:
🔹به نظر من نه آقای سلیمانی در ماه ها و سالهای آخر خیلی تحلیل ها و مواضع آقای هاشمی را قبول داشت و نه آقای هاشمی همه آنچه توسط سردار سلیمانی انجام می شد را قبول داشت.
🔹هاشمی با سردار سلیمانی درباره مسائل سوریه اختلاف نظر داشت
🔹آقای سلیمانی در آخرین حرفی که از ایشان شنیدم گفت که آقای هاشمی چون مدتی است که سیستم اطلاعاتی کشور، اطلاعات دقیق را به ایشان نمی دهد و دسترسی به اطلاعاتش ضعیف شده، تحلیل هایش از واقعیت فاصله گرفته است.
پاورقی :
از محل فوت و شهادت این دو میتوان دریافت که حق با که بود.
یکی #جام_زهر را به کام رهبرش نشاند،
آن یکی برای رهبرش #شهد_پیروزی به ارمغان آورد.
یکی استخوان در گلوی نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردمش بود.
آن یکی خار بر چشم دشمنان اسلام، انقلاب و رهبرش بود.
#رفسن_جانیسم
@didebane_enghelabak ak
دبیرکل حزب کارگزاران:
🔹به نظر من نه آقای سلیمانی در ماه ها و سالهای آخر خیلی تحلیل ها و مواضع آقای هاشمی را قبول داشت و نه آقای هاشمی همه آنچه توسط سردار سلیمانی انجام می شد را قبول داشت.
🔹هاشمی با سردار سلیمانی درباره مسائل سوریه اختلاف نظر داشت
🔹آقای سلیمانی در آخرین حرفی که از ایشان شنیدم گفت که آقای هاشمی چون مدتی است که سیستم اطلاعاتی کشور، اطلاعات دقیق را به ایشان نمی دهد و دسترسی به اطلاعاتش ضعیف شده، تحلیل هایش از واقعیت فاصله گرفته است.
پاورقی :
از محل فوت و شهادت این دو میتوان دریافت که حق با که بود.
یکی #جام_زهر را به کام رهبرش نشاند،
آن یکی برای رهبرش #شهد_پیروزی به ارمغان آورد.
یکی استخوان در گلوی نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردمش بود.
آن یکی خار بر چشم دشمنان اسلام، انقلاب و رهبرش بود.
#رفسن_جانیسم
@didebane_enghelabak ak
👍7👎2
🔸 مقام روس: امیدی به مذاکرات با آمریکا نیست
🔹 «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه در آستانه نشست ژنو بین نمایندگان مسکو و واشنگتن گفت: روسیه تسلیم فشارهای آمریکا نخواهد شد و هیچ امتیازی نخواهد داد. روسیه به مذاکرات آتی خوشبین نیست.
@didebane_enghelabak ak
🔹 «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه در آستانه نشست ژنو بین نمایندگان مسکو و واشنگتن گفت: روسیه تسلیم فشارهای آمریکا نخواهد شد و هیچ امتیازی نخواهد داد. روسیه به مذاکرات آتی خوشبین نیست.
@didebane_enghelabak ak
👍4👎1😁1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
♻️ نکته جالب در سخنرانی امروز رهبر انقلاب
امام خامنهای در سخنرانی امروز خود با مردم قم به مناسبت ۱۹ دی با اشاره به ویژگی شخصیتهای دینی مانند امام خمینی (ره) ایشان را در اوج غیرت و عقلانیت دانستند و سپس با یادآوری شخصیت مرحوم #آیت_الله_مصباح_یزدی فرمودند: فقیه و فیلسوف معاصر ما آیت الله مصباح یزدی شاگرد شایسته امام(ره) بود و در اوج #غیرت_دینی و #عقلانیت بود.
🔹 نکته: با اینکه ۱۹ دی سالروز فوت #هاشمی_رفسنجانی در #استخر است، اما در بیانات امروز رهبر انقلاب، هیچ اشارهای به این موضوع نشد.
@didebane_enghelab ak
امام خامنهای در سخنرانی امروز خود با مردم قم به مناسبت ۱۹ دی با اشاره به ویژگی شخصیتهای دینی مانند امام خمینی (ره) ایشان را در اوج غیرت و عقلانیت دانستند و سپس با یادآوری شخصیت مرحوم #آیت_الله_مصباح_یزدی فرمودند: فقیه و فیلسوف معاصر ما آیت الله مصباح یزدی شاگرد شایسته امام(ره) بود و در اوج #غیرت_دینی و #عقلانیت بود.
🔹 نکته: با اینکه ۱۹ دی سالروز فوت #هاشمی_رفسنجانی در #استخر است، اما در بیانات امروز رهبر انقلاب، هیچ اشارهای به این موضوع نشد.
@didebane_enghelab ak
👍6
Forwarded from همآوای ایران
یک تبعه #رژیم_صهیونیستی در اعتراضات آلماتی #قزاقستان به ضرب گلوله کشته شده، ادعا شده وی جزو معترضین نبوده. سئوال اینجاست یک تبعه بیگانه در میان مردم معترض قزاقستان بدنبال چه بوده است؟ جز اینست که هر جای جهان که ناآرامی و تنش وجود دارد ردپای اسقاطیل پیداست.
https://twitter.com/KHOSROMOGOUIE/status/1480115869309194241?t=3s7zEcka00GxhsuRESUeQw&s=19
✍گام دوم انقلاب
http://Eitaa.com/GameDowomeEnghlab
https://t.me/GameDowomeEnghlab
@GameDowomeEnghlab
https://twitter.com/KHOSROMOGOUIE/status/1480115869309194241?t=3s7zEcka00GxhsuRESUeQw&s=19
✍گام دوم انقلاب
http://Eitaa.com/GameDowomeEnghlab
https://t.me/GameDowomeEnghlab
@GameDowomeEnghlab
👍10👎1
❇️ روزنامه کیهان در یادداشت روز خود با عنوان «ستاره قاسم در کهکشان راه خمینی» به قلم محمد صرفی این گونه آورده است:
چقدر خوب است که کودکان وقتی به دنیا میآیند کسی نمیداند سرنوشت چه تقدیری برای آنان رقم زده و تاریخ برای شانه نحیف برخی از این کودکانگریان، چه مأموریتی گرانسنگ تدارک دیده است. آری! اینگونه بود که دست فرعون بهرغم تمام دست و پا زدنهایش، به فرزند عمران و یوکابد نرسید و موسی دودمان طاغوت عصر خود را در نیل بر باد داد. و آن زمانی بود که از چشم دنیااندیشان و ظاهربینان کار مؤمنان به پایان رسیده بود؛ در پیش، امواج خروشان نیل بود و از پس، لشکر جرّار فرعون. اما تقدیر الهی چیز دیگری بود. پس فرمان آمد که ای موسی! عصای خود را بر دریا بزن … و شد آنچه ناشدنی مینمود.
تابستان سال 1953 برای «آیزنهاور» سی و چهارمین رئیسجمهور آمریکا شیرین بود. ماموران سازمان CIA در تهران به فرستادگان و مزدوران بریتانیایی که دیگر کبیر نبود پیوستند و عملیات آژاکس را با موفقیت به سرانجام رساندند. دولت وقت با کودتا سرنگون شد و شاه لرزان و فراری دوباره بر تخت نشست. «آلن دالس» رئیس CIA اگر از آینده چیزی میدانست بدون شک پنج سال بعد، تیمی از ماموران خود را بار دیگر راهی ایران میکرد اما این بار نه به مقصد تهران بلکه به «قناتملک»، روستایی در دل کویر مرکزی ایران. به خانه ساده و محقر مشهدی حسن.
اما نه آیزنهاور و دالس میدانستند و نه حتی مشهدی حسن و فاطمه که آن کودکی که روز اول فروردین سال ۱۳۳۷ پا به زمین گذاشته و گریه میکند، چه آیندهای و مأموریتی در پیش دارد. فرزند سوم خانه بود و نامش را گذاشتند قاسم. انتخابی بهجا و نامی نیکو بود. این طفل شیرخوار و روستازاده گمنام، مأموریت داشت چیزهایی را قسمت کند. از این باب همه ما قاسم هستیم چرا که در زندگی چیزهایی را با دیگران و بین دیگران قسمت میکنیم. اما قرار بود او از همه ما و قاسمها، قاسمتر باشد.
دنیا معرکههای عجیب و غریب و شگفتیهای فرامحاسباتی کم ندارد. نقاطی به ظاهر بسیار دور و بیربط در گوشه و کنار کرهخاکی هستند که هیچ دستگاه محاسباتی و عقل و حتی خیالی نمیتواند میان آنها خطی برقرار سازد. وقتی مامور ساواک سال ۱۳۴۲ با ریشخند از آقا روحالله پرسید یارانت کجا هستند، آن مرد خدا که دلش از خورشید هم گرمتر و چشمهایش از برق آسمان گیراتر بود، با دلی آرام و قلبی مطمئن پاسخ داد؛ سربازان من در گهوارهها هستند. یحتمل مأمور مفلوک سازمان اطلاعات و امنیت کشور، پوزخندی زده و در دل یا زیر لب گفته باشد عجب آخوند خوشخیالی و چه خیالات خامی! نمیتوان به واکنش آن مأمور چندان خرده گرفت. آن روز قاسم سلیمانی پنج ساله بود، مهدی باکری و اسماعیل دقایقی ۹ ساله، حسن باقری و ابراهیم همت هشت ساله، حسین خرازی شش ساله، احمد کاظمی، مهدی زینالدین و حسن تهرانیمقدم ۴ ساله، محمود کاوه و علی هاشمی ۲ ساله. کودکانی دور از هم، هر کدام در شهری و روستایی. آن ستارههای دور از هم در کهکشان راه خمینی. آنقدر دور که هیچ منجمی نمیتوانست پیشبینی کند روزی که چندان دور نیست این ستارهها در یک مدار قرار خواهند گرفت و چشم آسمان از نورشان روشن خواهد شد.
تازه این کودکان فرماندهان سپاه خمینی کبیر بودند و بسیاری از سربازان آنان حتی هنوز پای بر زمین، این «سیاره رنج» نگذاشته بودند. گفتیم فرمانده و سرباز! بگذار همینجا تکلیف این دو کلمه را روشن کنیم. میدانی چرا فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران که نامش لرزه بر اندام دشمنان میانداخت خود را همیشه سرباز میدانست و مینامید و وصیت کرد بر سنگ مزارش بنویسند سرباز قاسم سلیمانی؟ همان سربازی که چند روز پیش یک رسانه آمریکایی با کینهای عمیق نوشت سلیمانی شبه نظامیان عراق، لبنان و یمن (افغانستان و پاکستان و سوریه و فلسطین را جاانداخته) را به یک اتحاد راهبردی متصل و نیروی قدس را به نوعی ناتو تبدیل کرد.
در روزگاری که آدمها به دنبال نام هستند و برای خود لقب میسازند و میتراشند و برای محکمکاری سفارش میدهند، مردی که سرنوشت منطقه و بلکه جهان را تغییر داد، به او لقب «فرمانده سایهها»، «خردکننده داعش» و «قویترین مرد خاورمیانه» داده بودند و فرماندهان ارتش آمریکا به او حسادت میکردند، خود را سرباز میداند. ریشه ماجرا به همان پیرمرد طوفانی برمیگردد که بر صندلی ساده حسینیه جماران مینشست و آرام سخن میگفت و دنیا را به لرزه درمیآورد. قاسم شاگرد مکتب حضرت روحالله بود. همان که بنیانگذار انقلابش میخواندند، مرد قرن، سیاستمدار عصر، تغییردهنده جهان و تاریخ و… البته که همه این ها بود اما وقتی یکی از مریدانش فریاد زد؛ «ما همه سرباز توئیم خمینی، گوش به فرمان توئیم خمینی»، باز ساده اما از روی عقیده و منطبق با عمل خویش گفت؛ «نه من سرباز توام و نه تو سرباز من. همه سرباز خداییم انشاءالله.»
چقدر خوب است که کودکان وقتی به دنیا میآیند کسی نمیداند سرنوشت چه تقدیری برای آنان رقم زده و تاریخ برای شانه نحیف برخی از این کودکانگریان، چه مأموریتی گرانسنگ تدارک دیده است. آری! اینگونه بود که دست فرعون بهرغم تمام دست و پا زدنهایش، به فرزند عمران و یوکابد نرسید و موسی دودمان طاغوت عصر خود را در نیل بر باد داد. و آن زمانی بود که از چشم دنیااندیشان و ظاهربینان کار مؤمنان به پایان رسیده بود؛ در پیش، امواج خروشان نیل بود و از پس، لشکر جرّار فرعون. اما تقدیر الهی چیز دیگری بود. پس فرمان آمد که ای موسی! عصای خود را بر دریا بزن … و شد آنچه ناشدنی مینمود.
تابستان سال 1953 برای «آیزنهاور» سی و چهارمین رئیسجمهور آمریکا شیرین بود. ماموران سازمان CIA در تهران به فرستادگان و مزدوران بریتانیایی که دیگر کبیر نبود پیوستند و عملیات آژاکس را با موفقیت به سرانجام رساندند. دولت وقت با کودتا سرنگون شد و شاه لرزان و فراری دوباره بر تخت نشست. «آلن دالس» رئیس CIA اگر از آینده چیزی میدانست بدون شک پنج سال بعد، تیمی از ماموران خود را بار دیگر راهی ایران میکرد اما این بار نه به مقصد تهران بلکه به «قناتملک»، روستایی در دل کویر مرکزی ایران. به خانه ساده و محقر مشهدی حسن.
اما نه آیزنهاور و دالس میدانستند و نه حتی مشهدی حسن و فاطمه که آن کودکی که روز اول فروردین سال ۱۳۳۷ پا به زمین گذاشته و گریه میکند، چه آیندهای و مأموریتی در پیش دارد. فرزند سوم خانه بود و نامش را گذاشتند قاسم. انتخابی بهجا و نامی نیکو بود. این طفل شیرخوار و روستازاده گمنام، مأموریت داشت چیزهایی را قسمت کند. از این باب همه ما قاسم هستیم چرا که در زندگی چیزهایی را با دیگران و بین دیگران قسمت میکنیم. اما قرار بود او از همه ما و قاسمها، قاسمتر باشد.
دنیا معرکههای عجیب و غریب و شگفتیهای فرامحاسباتی کم ندارد. نقاطی به ظاهر بسیار دور و بیربط در گوشه و کنار کرهخاکی هستند که هیچ دستگاه محاسباتی و عقل و حتی خیالی نمیتواند میان آنها خطی برقرار سازد. وقتی مامور ساواک سال ۱۳۴۲ با ریشخند از آقا روحالله پرسید یارانت کجا هستند، آن مرد خدا که دلش از خورشید هم گرمتر و چشمهایش از برق آسمان گیراتر بود، با دلی آرام و قلبی مطمئن پاسخ داد؛ سربازان من در گهوارهها هستند. یحتمل مأمور مفلوک سازمان اطلاعات و امنیت کشور، پوزخندی زده و در دل یا زیر لب گفته باشد عجب آخوند خوشخیالی و چه خیالات خامی! نمیتوان به واکنش آن مأمور چندان خرده گرفت. آن روز قاسم سلیمانی پنج ساله بود، مهدی باکری و اسماعیل دقایقی ۹ ساله، حسن باقری و ابراهیم همت هشت ساله، حسین خرازی شش ساله، احمد کاظمی، مهدی زینالدین و حسن تهرانیمقدم ۴ ساله، محمود کاوه و علی هاشمی ۲ ساله. کودکانی دور از هم، هر کدام در شهری و روستایی. آن ستارههای دور از هم در کهکشان راه خمینی. آنقدر دور که هیچ منجمی نمیتوانست پیشبینی کند روزی که چندان دور نیست این ستارهها در یک مدار قرار خواهند گرفت و چشم آسمان از نورشان روشن خواهد شد.
تازه این کودکان فرماندهان سپاه خمینی کبیر بودند و بسیاری از سربازان آنان حتی هنوز پای بر زمین، این «سیاره رنج» نگذاشته بودند. گفتیم فرمانده و سرباز! بگذار همینجا تکلیف این دو کلمه را روشن کنیم. میدانی چرا فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران که نامش لرزه بر اندام دشمنان میانداخت خود را همیشه سرباز میدانست و مینامید و وصیت کرد بر سنگ مزارش بنویسند سرباز قاسم سلیمانی؟ همان سربازی که چند روز پیش یک رسانه آمریکایی با کینهای عمیق نوشت سلیمانی شبه نظامیان عراق، لبنان و یمن (افغانستان و پاکستان و سوریه و فلسطین را جاانداخته) را به یک اتحاد راهبردی متصل و نیروی قدس را به نوعی ناتو تبدیل کرد.
در روزگاری که آدمها به دنبال نام هستند و برای خود لقب میسازند و میتراشند و برای محکمکاری سفارش میدهند، مردی که سرنوشت منطقه و بلکه جهان را تغییر داد، به او لقب «فرمانده سایهها»، «خردکننده داعش» و «قویترین مرد خاورمیانه» داده بودند و فرماندهان ارتش آمریکا به او حسادت میکردند، خود را سرباز میداند. ریشه ماجرا به همان پیرمرد طوفانی برمیگردد که بر صندلی ساده حسینیه جماران مینشست و آرام سخن میگفت و دنیا را به لرزه درمیآورد. قاسم شاگرد مکتب حضرت روحالله بود. همان که بنیانگذار انقلابش میخواندند، مرد قرن، سیاستمدار عصر، تغییردهنده جهان و تاریخ و… البته که همه این ها بود اما وقتی یکی از مریدانش فریاد زد؛ «ما همه سرباز توئیم خمینی، گوش به فرمان توئیم خمینی»، باز ساده اما از روی عقیده و منطبق با عمل خویش گفت؛ «نه من سرباز توام و نه تو سرباز من. همه سرباز خداییم انشاءالله.»
👍5❤2
آدمهای خوب کم نیستند و کم ندیدهایم. شاید ما هم آدمهای خوبی باشیم چرا که گاهی کارهای خوبی میکنیم. بخشی از شادی و وقت و توانایی و پول خود را با عدهای قسمت میکنیم. شاید برخی خوبتر باشند و از قوه قهریه خود نیز برای خوب بودن و خوبی کردن استفاده کنند. مثلاً وقتی میبینند به کسی دارد ظلم میشود، سینه سپر کنند و وارد معرکه شوند. مأموریت قاسم تقسیم کردن بود. آرامش و امنیت و شادی و لبخند و در کنارش ترس و وحشت و اضطراب. آن چه قاسم را از دیگر خوبان سوا میکرد، آن بود که او اهل قناعت نبود. بله! قناعت همیشه هم چیز خوبی نیست. اگر در تقسیم خوبیها به دایره تنگ و حقیری در اطراف خود قناعت کنی، چنین میشود. قاسم آرامش و امنیت و لبخند را برای همه انسانهای روی زمین میخواست نه فقط برای اهالی قناتملک و کرمانیها و ایرانیها. برای او فرقی نداشت که این زن و مرد و کودک چه زبانی دارند، چه آیینی و خطوط جغرافیا آنان را چگونه تقسیم کرده است. امنیت و آرامش و لبخند حق همه بود و وحشت و اضطراب حق همه آن هایی که آن حق را از دیگران سلب کرده بودند. این جاست که قاسم را میتوان در دو شمایل دید. شمایلی نرمتر از حریر و دلنازکتر از کودکان که گویی هنوز کودکی پنج ساله در قناتملک است. همان قدر دل کوچکی دارد. از ته دل میخندد و مثل ابر بهارگریه میکند. و شمایلی دژم و غضبناک که گویی خدای جبار و منتقم به او مأموریت داده است تا بندگان طاغی و خونریزش را به دست او هلاک کرده و راهی دوزخ سازد.
خیابانهای شلوغ و تاریک ما برای نام تو حقیر و کوچکاند. روزی ستارهای بزرگ و پرنور کشف میشود و نام تو را بر آن خواهند گذاشت. بلندمردا! نامت بلند باد که آب و آتش در چشمان تو به هم میرسید و خوشا بحال آنان که در روزگار رجعت بار دیگر آن چشمهای پرفروغ را میبینند و میانشان نور تقسیم خواهیکرد.
@didebane_enghelab ak
خیابانهای شلوغ و تاریک ما برای نام تو حقیر و کوچکاند. روزی ستارهای بزرگ و پرنور کشف میشود و نام تو را بر آن خواهند گذاشت. بلندمردا! نامت بلند باد که آب و آتش در چشمان تو به هم میرسید و خوشا بحال آنان که در روزگار رجعت بار دیگر آن چشمهای پرفروغ را میبینند و میانشان نور تقسیم خواهیکرد.
@didebane_enghelab ak
👍4❤1
📸 آیه نصب شده در محل سخنرانی رهبر انقلاب در ارتباط تصویری با مردم قم در سالروز قیام ۱۹ دی. ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
🔹«وَ مَا النَّصْرُ إِلاّٰ مِنْ عِنْدِ اللّٰهِ إِنَّ اللّٰهَ عَزِيزٌ حَكِيمٌ» | سوره انفال، آیه ۱۰
🔹 پيروزى جز از نزد خدا نيست، زیرا خدا شكستناپذير و حكيم است.
@didebane_enghelabak ak
🔹«وَ مَا النَّصْرُ إِلاّٰ مِنْ عِنْدِ اللّٰهِ إِنَّ اللّٰهَ عَزِيزٌ حَكِيمٌ» | سوره انفال، آیه ۱۰
🔹 پيروزى جز از نزد خدا نيست، زیرا خدا شكستناپذير و حكيم است.
@didebane_enghelabak ak
👍9
Forwarded from قدس شریف 🇵🇸
♦️ به قدس شریف رأی دهید
📱🖥 با رأی به «قدس شریف» در چهاردهمین جشنواره وب و موبایل ایران، گامی در جهت حمایت رسانهای از مردم مظلوم فلسطین و آزادی قبلهی اول مسلمین برداریم.
لینک رأی به قدس شریف در جشنواره وب و موبایل ایران 🔻
profile.iwmf.ir/organizations/holyquds.org
🇵🇸 @HolyQuds
📱🖥 با رأی به «قدس شریف» در چهاردهمین جشنواره وب و موبایل ایران، گامی در جهت حمایت رسانهای از مردم مظلوم فلسطین و آزادی قبلهی اول مسلمین برداریم.
لینک رأی به قدس شریف در جشنواره وب و موبایل ایران 🔻
profile.iwmf.ir/organizations/holyquds.org
🇵🇸 @HolyQuds
🎉3👍2
روحانی کرونا را با بیش از ۸۰۰ کشته به دولت رئیسی تحویل داد
امروز تعداد کشته های کرونایی در ایران زیر ۲۰ نفر بوده است
همین یک مورد اگر در "حاکمیتِ ۳۲ ساله ی دولت های غربگرا بر ایران" رخ می داد تا قیامِ قیامت بر سر مردم ایران منت میگذاشتند...
" آقای تحلیلگر "
@didebane_enghelab ak
امروز تعداد کشته های کرونایی در ایران زیر ۲۰ نفر بوده است
همین یک مورد اگر در "حاکمیتِ ۳۲ ساله ی دولت های غربگرا بر ایران" رخ می داد تا قیامِ قیامت بر سر مردم ایران منت میگذاشتند...
" آقای تحلیلگر "
@didebane_enghelab ak
👍11👎1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 آره درست گفتن؛ هاشمی زنده است...
🔺جریان انحرافی اینها در تمامی ارکان نظام حتی نهاد های انقلابی مسئول است.
🔻باید برای دونه دونه کارها و اقدامات انحرافی آقایون؛ جریان انقلابی اینان را به محاکمه بکشد.
👤حاج سعیدقاسمی
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
🔺جریان انحرافی اینها در تمامی ارکان نظام حتی نهاد های انقلابی مسئول است.
🔻باید برای دونه دونه کارها و اقدامات انحرافی آقایون؛ جریان انقلابی اینان را به محاکمه بکشد.
👤حاج سعیدقاسمی
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍1😱1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴هر جا کار بر زمین مانده پای فساد و اشرافی گری در میان بوده است
آیت الله خامنه ای:
🔹بعضی به طور طبیعی جلوی انقلاب میایستند و انقلاب هم چارهای جز ایستادن در مقابل آنها ندارد.
🔹برخی دشمنان تخصصشان «تفرقه بنداز حکومت کن» است.
🔹بین اقوام درگیری داشتهایم اما بین شیعه و سنی نه، شخصی حرف غلطی زده اما نباید کش داد.
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
آیت الله خامنه ای:
🔹بعضی به طور طبیعی جلوی انقلاب میایستند و انقلاب هم چارهای جز ایستادن در مقابل آنها ندارد.
🔹برخی دشمنان تخصصشان «تفرقه بنداز حکومت کن» است.
🔹بین اقوام درگیری داشتهایم اما بین شیعه و سنی نه، شخصی حرف غلطی زده اما نباید کش داد.
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍1
Forwarded from هیئت آنلاین
🔹 پس از معرفی هیئت آنلاین بعنوان پلتفرم برتر با رأی مردم و نظر هیئت داوران در سیزدهمین جشنواره وب و موبایل ایران در سال ۱۳۹۹، تکرار این موفقیت در سال ۱۴۰۰ با حمایت شما همراهان عزیز هیئت آنلاین امکانپذیر است؛
🔹 همراهان عزیز هیئت آنلاین؛ ضمن آرزوی قبولی عزاداریهای شما در ایام فاطمیه، با صرف کمتر از ۱ دقیقه وقت می توانید با رأی به هیئتآنلاین در جشنواره وب و موبایل ایران، در ترویج فرهنگ اهلبیت علیهمالسلام سهیم باشید.
لینک رأی به هیئتآنلاین در جشنواره وب و موبایل ایران 👇
profile.iwmf.ir/organizations/HeyatOnline.ir
🔹 همراهان عزیز هیئت آنلاین؛ ضمن آرزوی قبولی عزاداریهای شما در ایام فاطمیه، با صرف کمتر از ۱ دقیقه وقت می توانید با رأی به هیئتآنلاین در جشنواره وب و موبایل ایران، در ترویج فرهنگ اهلبیت علیهمالسلام سهیم باشید.
لینک رأی به هیئتآنلاین در جشنواره وب و موبایل ایران 👇
profile.iwmf.ir/organizations/HeyatOnline.ir