اجرای #منشور_حقوق_شهروندی به صورت جدی دنبال می شود
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی عصر چهارشنبه در حاشیه مراسم افتتاح مرکز آموزش فنی و حرفه ای ویژه #توان_یابان و #معلولان جسمی و حرکتی در مشهد طی گفت و گو با خبرنگاران افزود:
همه افراد جامعه باید خود را نسبت به اجرای #حقوق_شهروندی مسئول بدانند و این موضوع باید به صورت مداوم مورد تاکید قرار گیرد.
وی با بیان اینکه کارکنان دستگاه های مختلف باید آموزش های لازم را در این زمینه فرا بگیرند، اظهار کرد: #حقوق_شهروندی باید به خوبی به مردم معرفی شود تا آنان به صورت جدی اجرای این منشور را از مسئولان مطالبه کنند.
وی گفت: #منشور_حقوق_شهروندی یک سند قابل اتکاست که با مشارکت کارشناسان بسیار آماده شده است.
وزیر دادگستری افزود: از این منشور می توان در مجامع بین المللی یاد کرد.
وی اظهار کرد: کلاس های آموزشی #منشور_حقوق_شهروندی نیز در سراسر کشور در حال برگزاری است تا تمام کارکنان دولتی خود را ملزم به اجرای این منشور بدانند.
#کمپین #حقوق_شهروندی #معلولان
@dscampaign
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی عصر چهارشنبه در حاشیه مراسم افتتاح مرکز آموزش فنی و حرفه ای ویژه #توان_یابان و #معلولان جسمی و حرکتی در مشهد طی گفت و گو با خبرنگاران افزود:
همه افراد جامعه باید خود را نسبت به اجرای #حقوق_شهروندی مسئول بدانند و این موضوع باید به صورت مداوم مورد تاکید قرار گیرد.
وی با بیان اینکه کارکنان دستگاه های مختلف باید آموزش های لازم را در این زمینه فرا بگیرند، اظهار کرد: #حقوق_شهروندی باید به خوبی به مردم معرفی شود تا آنان به صورت جدی اجرای این منشور را از مسئولان مطالبه کنند.
وی گفت: #منشور_حقوق_شهروندی یک سند قابل اتکاست که با مشارکت کارشناسان بسیار آماده شده است.
وزیر دادگستری افزود: از این منشور می توان در مجامع بین المللی یاد کرد.
وی اظهار کرد: کلاس های آموزشی #منشور_حقوق_شهروندی نیز در سراسر کشور در حال برگزاری است تا تمام کارکنان دولتی خود را ملزم به اجرای این منشور بدانند.
#کمپین #حقوق_شهروندی #معلولان
@dscampaign
Forwarded from معلولان در جهان
Imanirad chanel mimanirad.mp4
15.9 MB
این ویدیو نشان می دهد که معلولان آمریکا در گذشته چگونه پیگیر حقوق خود بوده اند و اگر امروز در این کشورهای قوانین پیشرفته ای در خصوص معلولان وضع شده نتیجه همین پیگیری هاست .
کاهش ۱۰۰ میلیارد تومانی اعتبارات بهزیستی در پایان سال
به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن (ایکنا) معلول علی همت محمود نژاد در گفت و گو با میزان گفت: اعتبارات سالیانه در نظر گرفته شده برای سازمان بهزیستی در چند نوبت پرداخت می شود و زمانی که قرار بود فصل آخر اعتبارات پرداخت شود، تغییراتی در ارقام در نظر گرفته شده، اعمال شد.
وی افزود: در همین رابطه مشخص شد که ۵ درصد از اعتبارات سازمان بهزیستی کشور کاهش یافته است.
رئیس انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران با اشاره به تاکید قوانین بالا دستی به پرداخت صد در صدی اعتبارات نهادهای حمایتی اظهارکرد: در شرایطی که در قوانین بالادستی تاکید شده که اعتبارات نهادهای حمایتی از جمله سازمان بهزیستی کشور باید به طور صد در صد تخصیص یابند اما شاهد هستیم که اعتبارات بهزیستی ۵ درصد کاهش یافته است.
محمود نژاد ادامه داد: این کاهش ۵ درصدی از سوی سازمان برنامه و بودجه کلید خورده و این رقم حدود ۱۰۰ میلیارد تومان شده است.
وی در خصوص وضعیت سندهای درمانی، بهداشتی و توانبخشی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: به دلیل کاهش اعتبارات سازمان بهزیستی کشور، اکنون سندهای درمانی، بهداشتی و توانبخشی سازمان بهزیستی که در پایان هر سال به تصویب می رسند با مشکل مواجه شده و همین موضوع سبب افزایش نگرانی های قشر معلول جامعه شده است.
رئیس انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران تاکید کرد: با توجه به اینکه مستمری پرداخت شده به مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور در سال ۹۵ به نسبت سال ۹۴ هیچ تغییری نداشته است، کاهش اعتبارات سازمان بهزیستی جای سوال دارد.
#کمپین #بهزیستی #بودجه
@dscampaign
به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن (ایکنا) معلول علی همت محمود نژاد در گفت و گو با میزان گفت: اعتبارات سالیانه در نظر گرفته شده برای سازمان بهزیستی در چند نوبت پرداخت می شود و زمانی که قرار بود فصل آخر اعتبارات پرداخت شود، تغییراتی در ارقام در نظر گرفته شده، اعمال شد.
وی افزود: در همین رابطه مشخص شد که ۵ درصد از اعتبارات سازمان بهزیستی کشور کاهش یافته است.
رئیس انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران با اشاره به تاکید قوانین بالا دستی به پرداخت صد در صدی اعتبارات نهادهای حمایتی اظهارکرد: در شرایطی که در قوانین بالادستی تاکید شده که اعتبارات نهادهای حمایتی از جمله سازمان بهزیستی کشور باید به طور صد در صد تخصیص یابند اما شاهد هستیم که اعتبارات بهزیستی ۵ درصد کاهش یافته است.
محمود نژاد ادامه داد: این کاهش ۵ درصدی از سوی سازمان برنامه و بودجه کلید خورده و این رقم حدود ۱۰۰ میلیارد تومان شده است.
وی در خصوص وضعیت سندهای درمانی، بهداشتی و توانبخشی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: به دلیل کاهش اعتبارات سازمان بهزیستی کشور، اکنون سندهای درمانی، بهداشتی و توانبخشی سازمان بهزیستی که در پایان هر سال به تصویب می رسند با مشکل مواجه شده و همین موضوع سبب افزایش نگرانی های قشر معلول جامعه شده است.
رئیس انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران تاکید کرد: با توجه به اینکه مستمری پرداخت شده به مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور در سال ۹۵ به نسبت سال ۹۴ هیچ تغییری نداشته است، کاهش اعتبارات سازمان بهزیستی جای سوال دارد.
#کمپین #بهزیستی #بودجه
@dscampaign
با موافقت نمایندگان صورت گرفت
اختصاص اعتبار ۳ هزار میلیاردی برای اجرای طرح های اشتغال #کمیته_امداد و #بهزیستی
#کمپین #اشتغال #بهزیستی
@dscampaign
اختصاص اعتبار ۳ هزار میلیاردی برای اجرای طرح های اشتغال #کمیته_امداد و #بهزیستی
#کمپین #اشتغال #بهزیستی
@dscampaign
تا پایان سال 96 تمام خانواده ای دارای 2 #معلول صاحب #مسکن می شوند.
محمد رضا اسدی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان گفت: طبق برنامه ریزی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، قرار است تا پایان سال 96 تمام خانواده ای دارای 2 #معلول صاحب مسکن شوند.
@dscampaign
وی افزود: در این رابطه از ظرفیت خیرین استفاده شده و بخشی از سهم معلولان از سوی خیرین تامین می شود.
معاون توانبخشی بهزیستی تهران با بیان اینکه طبق اطلاعات کسب شده 3 هزار و 700 خانواده دارای 2 فرد معلول به بالا در شهر تهران شناسایی شده اند اظهارکرد: از تعداد 3 هزار و 700 خانواده شناسایی شده دارای 2 معلول به بالا در شهر تهران، هزار و 67 خانواده شرایط لازم برای دریافت خانه را داشته و مابقی افرادی هستند که خود مالک خانه مسکونی هستند. @dscampaign
اسدی ادامه داد: از تعداد هزار و 67 خانواده دارای دو فرزند معلول به بالا در شهر تهران، تاکنون 165 خانواده مسکن خود را دریافت کرده و سایر خانوارها هم تا پایان سال 96 صاحب مسکن می شوند. @dscampaign
وی در رابطه با آخرین وضعیت مسکن مهر معلولان تحت پوشش بهزیستی استان تهران خاطرنشان کرد: تعدادی پروژه در برخی از شهرستان های تهران از جمله پیشوا، پرند، پردیس و شهریار در حال احداث برای معلولان است و پس از اتمام ساخت آنها، این مسکن ها به معلولان تحویل داده خواهد شد. @dscampaign
معاون توانبخشی بهزیستی تهران در پاسخ به این پرسش که آیا فرد پشت نوبتی در بخش مسکن معلولان وجود دارد یا خیر؟، اذعان کرد: در بخش خانواده های دارای 2 معلول پشت نوبتی وجود ندارد و تنها خانواده های تک معلول پشت نوبت هستند که آنها نیز پس از فراهم شدن شرایط لازم، صاحب خانه خواهند شد.
#کمپین #مسکن #دومعلولی
@dscampaig
محمد رضا اسدی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان گفت: طبق برنامه ریزی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، قرار است تا پایان سال 96 تمام خانواده ای دارای 2 #معلول صاحب مسکن شوند.
@dscampaign
وی افزود: در این رابطه از ظرفیت خیرین استفاده شده و بخشی از سهم معلولان از سوی خیرین تامین می شود.
معاون توانبخشی بهزیستی تهران با بیان اینکه طبق اطلاعات کسب شده 3 هزار و 700 خانواده دارای 2 فرد معلول به بالا در شهر تهران شناسایی شده اند اظهارکرد: از تعداد 3 هزار و 700 خانواده شناسایی شده دارای 2 معلول به بالا در شهر تهران، هزار و 67 خانواده شرایط لازم برای دریافت خانه را داشته و مابقی افرادی هستند که خود مالک خانه مسکونی هستند. @dscampaign
اسدی ادامه داد: از تعداد هزار و 67 خانواده دارای دو فرزند معلول به بالا در شهر تهران، تاکنون 165 خانواده مسکن خود را دریافت کرده و سایر خانوارها هم تا پایان سال 96 صاحب مسکن می شوند. @dscampaign
وی در رابطه با آخرین وضعیت مسکن مهر معلولان تحت پوشش بهزیستی استان تهران خاطرنشان کرد: تعدادی پروژه در برخی از شهرستان های تهران از جمله پیشوا، پرند، پردیس و شهریار در حال احداث برای معلولان است و پس از اتمام ساخت آنها، این مسکن ها به معلولان تحویل داده خواهد شد. @dscampaign
معاون توانبخشی بهزیستی تهران در پاسخ به این پرسش که آیا فرد پشت نوبتی در بخش مسکن معلولان وجود دارد یا خیر؟، اذعان کرد: در بخش خانواده های دارای 2 معلول پشت نوبتی وجود ندارد و تنها خانواده های تک معلول پشت نوبت هستند که آنها نیز پس از فراهم شدن شرایط لازم، صاحب خانه خواهند شد.
#کمپین #مسکن #دومعلولی
@dscampaig
افراد دارای معلولیت، بزرگ ترین گروه اقلیت
رئیس ستاد حقوق شهروندی، باورهای اشتباهی را که درباره افراد دارای معلولیت در اذهان جامعه ایرانی، نهادینه شده به چالش کشید.
باورهای غلط درباره معلولان/ موانع جدی بر سر راه افراد دارای معلولیت
جواد نوروزی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در خصوص افراد دارای معلولیت، معضل بزرگی وجود دارد که انتظار داریم رسانه ها به این مسائل بپردازند.
وی تصریح کرد: متاسفانه باورهای اشتباه و تلخ درباره افراد دارای معلولیت در مسایل فرهنگی و اجتماعی ما وجود دارد بطور مثال معتقد هستیم که فرد برای پذیرش مسئولیت های مدیریتی و دولتی حتما باید سالم باشد و با این باور ، عملا به جامعه تلقین می کنیم که فرد دارای معلولیت، یک فرد بیمار است.
وی خاطرنشان کرد: این درحالیست که فرد دارای معلولیت، بیمار نیست و معلولیت در همه افراد وجود دارد؛ معلولیت به ویژه وقتی که فرد وارد سن پیری می شود، اتفاق می افتد.
نوروزی تاکید کرد: معلولیت، یک حالت غیرعادی و وابسته به بیماری نیست ؛ معلولیت بخش طبیعی از زندگی است.
**افراد دارای معلولیت، بزرگ ترین گروه اقلیت
رئیس ستاد حقوق شهروندی گفت: باور اشتباه دیگری که در جامعه وجود دارد این است که افراد دارای معلولیت گروه کوچکی از جامعه هستند درحالیکه این باور نیز غلط است.
نوروزی تاکید کرد: افراد دارای معلولیت بزرگ ترین گروه اقلیت در یک جامعه محسوب می شوند.
**تدارک تسهیلات فقط به نفع یک گروه کوچک نیست
رئیس ستاد حقوق شهروندی گفت: باور اشتباه دیگری که درباره افراد دارای معلولیت وجود دارد این است که اگر امکاناتی در سطح شهر یا در هر زمینه دیگر برای آنان فراهم می کنیم، فقط به نفع یک گروه کوچک در جامعه است درحالیکه این امکانات وتسهیلات در حقیقت برای گروه بزرگی از جامعه قابل استفاده خواهد بود.
نوروزی افزود: هنگام به میان آمدن بحث حقوق افراد دارای معلولیت ، می گوییم مگر چقدر معلول داریم یا چه تعداد نابینا و عقب مانده ذهنی داریم که بخواهیم برای آنان تسهیلاتی فراهم کنیم اما حقیقت این است که هنگامی که خدمتی برای یک معلول انجام می دهیم به این معنا است که حداقل نیازهای 15 درصد از افراد جامعه را برطرف می کنیم.
**موانع جدی بر سر راه افراد دارای معلولیت
رئیس ستاد حقوق شهروندی گفت: یکی دیگر از باورهای اشتباه جامعه این است که برخی قوانین و مقررات، موضوع دسترسی افراد دارای معلولیت را به امکانات برطرف کرده است در حالیکه این باور حقیقت ندارد.
نوروزی افزود: هنگامی که می خواهیم درباره حقوق افراد دارای معلولیت حرف بزنیم، می گوییم آنان قانون، سازمان و ساختار دارند درصورتیکه اینگونه نیست و معلولان هنوز با موانع جدی شامل مسائل معماری ، فیزیکی ، ارتباطی ، قانونگذاری و نگرشی روبرو هستند.
وی تصریح کرد: اکنون در بسیاری از مواد قانونی کشور ، متاسفانه نگرش بدی در افراد حقوقدان نسبت به افراد دارای معلولیت وجود دارد بطورمثال در قانون انتخابات جمهوری اسلامی به صراحت اشاره شده که فرد کاندیدا برای ورود به مجلس شورای اسلامی باید از سلامت کامل برخوردار باشد؛ این نگرش، صحیح نیست.
نوروزی در ادامه با اشاره به رونمایی از منشور حقوق شهروندی از سوی رئیس جمهور در آذرماه جاری می گوید: واقعه خوب در این منشور، تولید ادبیات صحیح درباره افراد دارای معلولیت است که باید رونق گیرد و ادامه پیدا کند و باورهای اشتباه درباره افراد دارای معلولیت ، حذف شود.
در زمان حاضر یک میلیون و 300 هزار نفر معلول در کشور تحت پوشش بهزیستی هستند.
#کمپین #حقوق_شهروندی
@dscampaign
رئیس ستاد حقوق شهروندی، باورهای اشتباهی را که درباره افراد دارای معلولیت در اذهان جامعه ایرانی، نهادینه شده به چالش کشید.
باورهای غلط درباره معلولان/ موانع جدی بر سر راه افراد دارای معلولیت
جواد نوروزی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در خصوص افراد دارای معلولیت، معضل بزرگی وجود دارد که انتظار داریم رسانه ها به این مسائل بپردازند.
وی تصریح کرد: متاسفانه باورهای اشتباه و تلخ درباره افراد دارای معلولیت در مسایل فرهنگی و اجتماعی ما وجود دارد بطور مثال معتقد هستیم که فرد برای پذیرش مسئولیت های مدیریتی و دولتی حتما باید سالم باشد و با این باور ، عملا به جامعه تلقین می کنیم که فرد دارای معلولیت، یک فرد بیمار است.
وی خاطرنشان کرد: این درحالیست که فرد دارای معلولیت، بیمار نیست و معلولیت در همه افراد وجود دارد؛ معلولیت به ویژه وقتی که فرد وارد سن پیری می شود، اتفاق می افتد.
نوروزی تاکید کرد: معلولیت، یک حالت غیرعادی و وابسته به بیماری نیست ؛ معلولیت بخش طبیعی از زندگی است.
**افراد دارای معلولیت، بزرگ ترین گروه اقلیت
رئیس ستاد حقوق شهروندی گفت: باور اشتباه دیگری که در جامعه وجود دارد این است که افراد دارای معلولیت گروه کوچکی از جامعه هستند درحالیکه این باور نیز غلط است.
نوروزی تاکید کرد: افراد دارای معلولیت بزرگ ترین گروه اقلیت در یک جامعه محسوب می شوند.
**تدارک تسهیلات فقط به نفع یک گروه کوچک نیست
رئیس ستاد حقوق شهروندی گفت: باور اشتباه دیگری که درباره افراد دارای معلولیت وجود دارد این است که اگر امکاناتی در سطح شهر یا در هر زمینه دیگر برای آنان فراهم می کنیم، فقط به نفع یک گروه کوچک در جامعه است درحالیکه این امکانات وتسهیلات در حقیقت برای گروه بزرگی از جامعه قابل استفاده خواهد بود.
نوروزی افزود: هنگام به میان آمدن بحث حقوق افراد دارای معلولیت ، می گوییم مگر چقدر معلول داریم یا چه تعداد نابینا و عقب مانده ذهنی داریم که بخواهیم برای آنان تسهیلاتی فراهم کنیم اما حقیقت این است که هنگامی که خدمتی برای یک معلول انجام می دهیم به این معنا است که حداقل نیازهای 15 درصد از افراد جامعه را برطرف می کنیم.
**موانع جدی بر سر راه افراد دارای معلولیت
رئیس ستاد حقوق شهروندی گفت: یکی دیگر از باورهای اشتباه جامعه این است که برخی قوانین و مقررات، موضوع دسترسی افراد دارای معلولیت را به امکانات برطرف کرده است در حالیکه این باور حقیقت ندارد.
نوروزی افزود: هنگامی که می خواهیم درباره حقوق افراد دارای معلولیت حرف بزنیم، می گوییم آنان قانون، سازمان و ساختار دارند درصورتیکه اینگونه نیست و معلولان هنوز با موانع جدی شامل مسائل معماری ، فیزیکی ، ارتباطی ، قانونگذاری و نگرشی روبرو هستند.
وی تصریح کرد: اکنون در بسیاری از مواد قانونی کشور ، متاسفانه نگرش بدی در افراد حقوقدان نسبت به افراد دارای معلولیت وجود دارد بطورمثال در قانون انتخابات جمهوری اسلامی به صراحت اشاره شده که فرد کاندیدا برای ورود به مجلس شورای اسلامی باید از سلامت کامل برخوردار باشد؛ این نگرش، صحیح نیست.
نوروزی در ادامه با اشاره به رونمایی از منشور حقوق شهروندی از سوی رئیس جمهور در آذرماه جاری می گوید: واقعه خوب در این منشور، تولید ادبیات صحیح درباره افراد دارای معلولیت است که باید رونق گیرد و ادامه پیدا کند و باورهای اشتباه درباره افراد دارای معلولیت ، حذف شود.
در زمان حاضر یک میلیون و 300 هزار نفر معلول در کشور تحت پوشش بهزیستی هستند.
#کمپین #حقوق_شهروندی
@dscampaign
http://www.asriran.com/fa/news/527619/
نامه #کمپین به آقای دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی
#کمپین #لایحه #حمایت #معلولان
https://t.me/dscampaign
نامه #کمپین به آقای دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی
#کمپین #لایحه #حمایت #معلولان
https://t.me/dscampaign
Telegram
کمپین معلولان
کمپین معلولان ۱۳۹۵_۱۴۰۳. سه دستاورد عمده: #تصویب_لایحه_معلولان و اختصاص ردیف و افزایش بودجه سالانه. پیروزی در دیوان عدالت اداری و پرداخت معوقات ماده ۲۷ #قانون_معلولان برای تعدادی از شاکیان
http://baznashr24.com/news/1610727/نامه+جمعی+از+معلولان+به+لاریجانی
انتشار نامه #کمپین در سایتهای خبری
انتشار نامه #کمپین در سایتهای خبری
خبرخوان بازنشر 24
نامه جمعی از معلولان به لاریجانی
جمعی از جامعه معلولان کشور در نامه ای خطاب به رئیس مجلس خواستار تصویب لایحه جامع حمایت از معلولان شدند.
به گزارش عصر ایران، در این نامه آمده است:
بسمه تعالی
جناب آقای دکتر علی لاریجانی
رئیس محترم مجل
به گزارش عصر ایران، در این نامه آمده است:
بسمه تعالی
جناب آقای دکتر علی لاریجانی
رئیس محترم مجل
سلام اقاي مروتي. ميگين مشكلاتتون و بگين اخه ما از كدوم مشكل بگيم ؟ اينكه من مددكار هستم و شغل ندارم و من معلول شديد جسمي حركتي هستم ،سال يكبار تعيين سطح ميرم البته بهزيستي به من ميگه بيا دليل شو نميدونم مگر اينكه معجزه بشه كه ما شفا پيدا كنيم! مريض هستم نميتونم برم دكتر هزينه درمان و ندارم بيمه من دفترچه سلامت كه افراد سالم هم همين دفتر چه رو دارند بيمه خدمات درماني بودم نميدونم چرا تغيير كرد؟!!!فيزيوتراپي بايد برم هزينه شو ندارم حتي هزينه اياب و ذهاب وهم ندارم! مسكن و ازدواج و... كه بماند! جزءي ترين خواسته هاي براورده نميشه! ما حتي واسه اينكه از خونه بريم بيرون هزينه اژانس ونداريم ! حقوق بهزيستي مبلغ ٥٣ هزارتومان با اين هزينه هاي سنگين ايا ميتونه جواب اين هزينه هارو بده؟! ميتونه هزينه هاي مارو تامين بكنه ؟! شنيده بودم كه بهزيستي ميخواد حقوق قانون كاربه معلولهاي شديد بده خيلي خوشحال شده بودم ولي ماسفانه لغو شد و چند درصدي شد!!!اخه مااز كدوم مشكل بگيم؟! اولين مسءله و مهترين واصلي ترين حقوق ما هست كه حداقل همون قانون كارو بايد بشه مخصوصاً معلوليت هاي شديد، حلال مشكلات (پول ) هست . اين حرفها انتقاد نيست مشكلات ما هست واقعيتهاي زندگي ماهست . از مسولين محترم درخواست ميكنم كه بفكر ما باشند مخصوصاً معلولين شديد كه نيازبه وسيله داريم به ما ماشين رايگان بدهند كه بتونيم مستقل باشيم واسه اياب و ذهاب . ما چشم اميدمون به مسولين هست كه مساءل و مشكلات مون به دست انها باز ميشه .انشاء الله .
#کمپین #لایحه #حمایت #معلولان
@dscampaign
#کمپین #لایحه #حمایت #معلولان
@dscampaign
سهم کمیته امداد از بودجه اشتغال ۲۱۰۰میلیارد و سهم سازمان بهزیستی ۹۰۰میلیارد #کمپین #تبعیض #کمیته_امداد #بهزیستی @dscampaign
شهردار تهران: اگر امروز بیکاری را در جامعه کاهش دادیم، محرومیت زدایی کرده ایم، اگر به #معلولان و نیازمندان خدمت کردیم، انقلابی هستیم. #کمپین #معلولان #شهردار_تهران @dscampaign
معاون امورتوانبخشی سازمان بهزیستی:بیمههای کشور جوابگوی خدمات توانبخشی و نگهداری و آینده مسائل اجتماعی معلولان نیستند. #کمپین #بیمه #معلولان @dscampaign
اولین بیانیه کمپین تصویب و اجرای لایحه دفاع از معلولین
انتقادی در خصوص تخصیص بودجه اشتغال کمیته امداد و سازمان بهزیستی کل کشور از دولت ، مجلس شورای اسلامی ، کمسیون بودجه و خود سازمان بهزیستی کل کشور
ما فعالین مدنی حوزه معلولیت در راستای احقاق حقوق با تخصیص این مقدار بودجه ، بر این باور هستیم که تخصیص این بودجه جهت اشتغال به سازمان بهزیستی نشان از ان دارد که یا معلولین را جمعیتی از شهروندان ایرانی نمیدانید و یا انها را مانند طفلانی می بینید که نیازمند نگهداری و مراقبت هستند .
حاصل این دید غلط نسبت به معلولین تحت پوشش سازمان بهزیستی و تخصیص این مقدار ناچیز بودجه جهت اشتغال به این سازمان ، حاصل دید ترحمی و صدقاتی از سوی دولت و تصمیم گیرندگان حوزه معلولیت که همان سازمان بهزیستی است ، باعث شده همیشه بودجه دولت در قبال معلولین حالت مسکن داشته باشد .
ما فعالین مدنی این حوزه بر این باور هستیم که قانون گذار باید در امور قوانین حمایتی ، بودجه و .... از نیروی خود معلولین مشاوره بگیرد و برنامه ریزی کند .
این بودجه که نسبت به بودجه تخصیص یافته کمیته امداد حدود یک سوم ان نهاد است ، در صورتیکه وظایف محوله سازمان بهزیستی در خصوص اشتغال فراتر از کمیته امداد و مشکلات مددجویان (معلولین ) در خصوص اشتغال به مراتب بیشتر از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد است .
با این تصمیمات غلط از سوی مجلس شورای اسلامی و کمسیون بودجه ، تنها به نشاندار کردن معلولین انجامیده و این نشان از پرورش یک ایدئولوژی غلط ، به معنای واقعی سرکوب است .
یعنی با این ایدئولوژی و پرورش ان تنها در صدد هستید که معلولین را با عناوینی همانند طفلانی نیازمند به مراقبت و یا افرادی که نمی توانند در امر توسعه ، رشد ، هدایت و شکوفایی عرصه های سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی دولت نقشی را ایفا کنند . و این ترویج و پرورش ایدئولوژی غلط در مورد معلولین ، یعنی نقض صریح حقوق بشر و شهروندی افراد دارای معلولیت .
لذا فعالین مدنی این حوزه بر این باورند تا زمانی که از نیروی خود معلولین در سیاستها و تصمیمات و بودجه و ..... استفاده نگردد ، هر روز شاهد پیدایش یک ایدئولوژی جدید جهت سرکوب معلولین خواهیم بود .
#کمپین #بهزیستی #کمیته_امداد #تبعیض #بیانیه
@dscampaign
انتقادی در خصوص تخصیص بودجه اشتغال کمیته امداد و سازمان بهزیستی کل کشور از دولت ، مجلس شورای اسلامی ، کمسیون بودجه و خود سازمان بهزیستی کل کشور
ما فعالین مدنی حوزه معلولیت در راستای احقاق حقوق با تخصیص این مقدار بودجه ، بر این باور هستیم که تخصیص این بودجه جهت اشتغال به سازمان بهزیستی نشان از ان دارد که یا معلولین را جمعیتی از شهروندان ایرانی نمیدانید و یا انها را مانند طفلانی می بینید که نیازمند نگهداری و مراقبت هستند .
حاصل این دید غلط نسبت به معلولین تحت پوشش سازمان بهزیستی و تخصیص این مقدار ناچیز بودجه جهت اشتغال به این سازمان ، حاصل دید ترحمی و صدقاتی از سوی دولت و تصمیم گیرندگان حوزه معلولیت که همان سازمان بهزیستی است ، باعث شده همیشه بودجه دولت در قبال معلولین حالت مسکن داشته باشد .
ما فعالین مدنی این حوزه بر این باور هستیم که قانون گذار باید در امور قوانین حمایتی ، بودجه و .... از نیروی خود معلولین مشاوره بگیرد و برنامه ریزی کند .
این بودجه که نسبت به بودجه تخصیص یافته کمیته امداد حدود یک سوم ان نهاد است ، در صورتیکه وظایف محوله سازمان بهزیستی در خصوص اشتغال فراتر از کمیته امداد و مشکلات مددجویان (معلولین ) در خصوص اشتغال به مراتب بیشتر از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد است .
با این تصمیمات غلط از سوی مجلس شورای اسلامی و کمسیون بودجه ، تنها به نشاندار کردن معلولین انجامیده و این نشان از پرورش یک ایدئولوژی غلط ، به معنای واقعی سرکوب است .
یعنی با این ایدئولوژی و پرورش ان تنها در صدد هستید که معلولین را با عناوینی همانند طفلانی نیازمند به مراقبت و یا افرادی که نمی توانند در امر توسعه ، رشد ، هدایت و شکوفایی عرصه های سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی دولت نقشی را ایفا کنند . و این ترویج و پرورش ایدئولوژی غلط در مورد معلولین ، یعنی نقض صریح حقوق بشر و شهروندی افراد دارای معلولیت .
لذا فعالین مدنی این حوزه بر این باورند تا زمانی که از نیروی خود معلولین در سیاستها و تصمیمات و بودجه و ..... استفاده نگردد ، هر روز شاهد پیدایش یک ایدئولوژی جدید جهت سرکوب معلولین خواهیم بود .
#کمپین #بهزیستی #کمیته_امداد #تبعیض #بیانیه
@dscampaign
با عرض سلام به همه عزیزان مشکلات ما معلولین یکی دوتا نیست خیلی زیاده من نازگل متولد ۵۳/۹/۱ از ساری وقتی دوسالم بود به خاطر آمپول اشتباه معلول شدم اونم از گردن به پایین تا چند سال گوشه اتاق افتاده بودم تا اینکه معجزه ای شد و وضعیتم بهتر شد و میتونستم با دوتا عصا راه برم علاقه شدید به درس داشتم رفتم کلاس نهضت سوادآموزی دوسال درس خوندم بعد راهنمایی و دبیرستان و دانشگاه الان کاردانی بازاریابی و کارشناسی طراحی لباس دارم با معلولیت خیلی شدید هر کجا رفتم کسی بهم کار نداد تو خونه ریاضی درس میدم اما چون محیط روستا هست ساعتی پنج هزار تومان بیشتر نمیدن دو سال پیش از بهزیستی زنگ زدن که حواله ماشین اسمت افتاد اما من که هیچ پولی نداشتم برای وارد کردن ماشین خیلی وقتها محتاج هزارتومان پول هستم مجبور شدم حواله رو به قیمت ناچیزی بفروشم اما اونم نتونست مشکل منو حل کنه الانم که به خاطر حواله حقوق ما قراره قطع بشه من موندم و این همه مشکلات نمیدونم دیگه چیکار کنم اگه بخوام آموزشگاه خیاطی بزنم باید چهار سال برم تو آموزشگاهی مربی بشم خب از روستا تا شهر کلی کرایه میشه و این یه مشکل دیگه هست برام مایی که معلولیت شدید داریم تو این جامعه چیکار کنیم که محتاج کسی نباشیم
#کمپین #لایحه #حمایت معلولان
@dscampaign
#کمپین #لایحه #حمایت معلولان
@dscampaign
🌳♿🕊🌳
عنوان:
*استخدام سالم بر جای معلول در بانک*
نقل قولی خواهد بود از بنده؛ شخص معلول؛ که عینا مشاهده کردم؛؛
پارسال بانکی در سوسنگرد که حسابدار نیاز داشت؛ شاید بدون آزمونی از داوطلبان گرفته شد که بنده یکی از آنها معرفی شدم
در نهایت بعد مشقت فراوان و طی کردن مراحل سخت ؛برای مصاحبه درشیراز که مجموعاً 5نفر بودیم انتخاب شدم؛
دوستان مصاحبه گر و کلا آزمون استخدامی؛ مدارک خواسته شده را این چنین تعریف کردند که:
باید
1.لیسانس حسابداری داشت
2.آشنا با کامپیوتر بود
3.مدارک قرآنی و اخلاقی و بسیجی بود.
وهیچ قید نفرمودن که برای استخدام شرط ؛سلامت بدنی و معلول نبودن هست.
بنده علیرغم معلولیتم ؛
از نظر مدرک از همه دوستان والاتر و بهتر بودم؛
خلاصه؛ بعد یک ماه بانک با بنده تماس گرفتند؛ که شما تشریف بیارید سمت ما؛؛
وقتی بنده را با این وضعیت دیدند؛ برای اینکه خودشان را تبرئه کنند؛ یک دروغ بزرگی گفتند که آقا جان:ما استخدام تمیز کار و نظافت چی خواستیم؛ آیا شما قادر به این کار هستید؟
من هم بعد دردسرها و زحمت ها؛ گفتم ولو مشقت هست؛ لکن بهتر از هیچ خواهد بود؛ در همان لحظه جواب مثبت دادم و قبول کردم که سرایدار باشم؛
اما دریغا که بعد یک ماه متوجه شدم کس دیگری را جایگزین من انتخاب کردند..
چرا معلول را اینقدر منزوی میکنیم؛؛ و هی تکرار و افتخار میکنیم که :بنی "آدم"اعضای یکدیگرند. ..
یا افتخار نکنید و پز بی خود نفرمایید؛ ؛ یا اینکه از نو آدمی بباید ساخت؛؛ با همان ویژگی که سعدی علیه الرحمه فرمودند.
طوری که قدر بدانیم هر آن کس که لیاقت داشته باشد؛ خواه معلول باشد ؛ خواه سالم....
✍🏻احمدمرمضی
معلول جسمی حرکتی
کارشناس حسابداری
#کمپین #لایحه #حمایت #معلولان #اشتغال
@dscampaign
عنوان:
*استخدام سالم بر جای معلول در بانک*
نقل قولی خواهد بود از بنده؛ شخص معلول؛ که عینا مشاهده کردم؛؛
پارسال بانکی در سوسنگرد که حسابدار نیاز داشت؛ شاید بدون آزمونی از داوطلبان گرفته شد که بنده یکی از آنها معرفی شدم
در نهایت بعد مشقت فراوان و طی کردن مراحل سخت ؛برای مصاحبه درشیراز که مجموعاً 5نفر بودیم انتخاب شدم؛
دوستان مصاحبه گر و کلا آزمون استخدامی؛ مدارک خواسته شده را این چنین تعریف کردند که:
باید
1.لیسانس حسابداری داشت
2.آشنا با کامپیوتر بود
3.مدارک قرآنی و اخلاقی و بسیجی بود.
وهیچ قید نفرمودن که برای استخدام شرط ؛سلامت بدنی و معلول نبودن هست.
بنده علیرغم معلولیتم ؛
از نظر مدرک از همه دوستان والاتر و بهتر بودم؛
خلاصه؛ بعد یک ماه بانک با بنده تماس گرفتند؛ که شما تشریف بیارید سمت ما؛؛
وقتی بنده را با این وضعیت دیدند؛ برای اینکه خودشان را تبرئه کنند؛ یک دروغ بزرگی گفتند که آقا جان:ما استخدام تمیز کار و نظافت چی خواستیم؛ آیا شما قادر به این کار هستید؟
من هم بعد دردسرها و زحمت ها؛ گفتم ولو مشقت هست؛ لکن بهتر از هیچ خواهد بود؛ در همان لحظه جواب مثبت دادم و قبول کردم که سرایدار باشم؛
اما دریغا که بعد یک ماه متوجه شدم کس دیگری را جایگزین من انتخاب کردند..
چرا معلول را اینقدر منزوی میکنیم؛؛ و هی تکرار و افتخار میکنیم که :بنی "آدم"اعضای یکدیگرند. ..
یا افتخار نکنید و پز بی خود نفرمایید؛ ؛ یا اینکه از نو آدمی بباید ساخت؛؛ با همان ویژگی که سعدی علیه الرحمه فرمودند.
طوری که قدر بدانیم هر آن کس که لیاقت داشته باشد؛ خواه معلول باشد ؛ خواه سالم....
✍🏻احمدمرمضی
معلول جسمی حرکتی
کارشناس حسابداری
#کمپین #لایحه #حمایت #معلولان #اشتغال
@dscampaign
همایش روز درختکاری با همکاری موسسه ساحل امید موسسه رعد شهرداری منطقه 2 و سامانه معلولین و جانبازان و با حضور پرشور معلولین فرهنگساز
#کمپین #درختکاری #فرهنگسازی
@dscampaign
#کمپین #درختکاری #فرهنگسازی
@dscampaign