جمعیت امام علی
هر چیزی آستانهای دارد؛ تحمل شکاف طبقاتی تحمل فساد و تبعیض تحمل درد و رنج ❗️آستانهی تحمل تابلو اعلان آلودگی در اهواز خیلی پایین است! مسئولان لطفا رسیدگی کنند! ۲۹ دی، روز هوای پاک در اهواز!
❗️بودجه گرد و غبار خوزستان حذف شد.
معاون امور مجلس سازمان حفاظت #محیط_زیست:
🔹در لایحه بودجه پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی ۱۵۰ میلیون دلار برای مقابله با گرد و غبار جنوب کشور از جمله خوزستان در نظر گرفته شده بود که متاسفانه توسط کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی حذف شد.
🌐منبع: ایسنا
📌پی نوشت: عدم توجه به پدیده ریزگردها علاوه بر آسیب هایی که به سلامتی جسم و روح ساکنان منطقه وارد می سازد و ضربه های مهلک اقتصادی و اجتماعی از ایجاد اختلال در روند طبیعی زندگی در کوتاه مدت، می زند می تواند رفته رفته به مسایل جدی تر منجر شود. خالی شدن تدریجی خوزستان از سکنه، متعاقب این بحران زیست محیطی که وقوعش دور از انتظار نیست، می تواند از جنبه های مختلف نظیر افزایش حاشیه نشینی و آسیب های اجتماعی، مخاطرات اقتصادی و تهدید امنیت ملی حایز اهمیت باشد.
قانون گذاران آیا حوزه هایی مهمتر از این چهار حوزه سلامت عمومی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی برای تخصیص بودجه سراغ دارند یا عواقب این امر از چشمشان پنهان است؟
goo.gl/Dn48h2
🔻 🔻 🔻
🆔 @imamalisociety
معاون امور مجلس سازمان حفاظت #محیط_زیست:
🔹در لایحه بودجه پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی ۱۵۰ میلیون دلار برای مقابله با گرد و غبار جنوب کشور از جمله خوزستان در نظر گرفته شده بود که متاسفانه توسط کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی حذف شد.
🌐منبع: ایسنا
📌پی نوشت: عدم توجه به پدیده ریزگردها علاوه بر آسیب هایی که به سلامتی جسم و روح ساکنان منطقه وارد می سازد و ضربه های مهلک اقتصادی و اجتماعی از ایجاد اختلال در روند طبیعی زندگی در کوتاه مدت، می زند می تواند رفته رفته به مسایل جدی تر منجر شود. خالی شدن تدریجی خوزستان از سکنه، متعاقب این بحران زیست محیطی که وقوعش دور از انتظار نیست، می تواند از جنبه های مختلف نظیر افزایش حاشیه نشینی و آسیب های اجتماعی، مخاطرات اقتصادی و تهدید امنیت ملی حایز اهمیت باشد.
قانون گذاران آیا حوزه هایی مهمتر از این چهار حوزه سلامت عمومی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی برای تخصیص بودجه سراغ دارند یا عواقب این امر از چشمشان پنهان است؟
goo.gl/Dn48h2
🔻 🔻 🔻
🆔 @imamalisociety
❗️کودکان بدون شناسنامه
داشتم سر کلاس برای کلاس دومیا در مورد جمعیت صحبت میکردم. هنوز خیلی عددها رو نخوندن و درک درستی از هزار و میلیون و میلیارد ندارن. اینجوری میگفتم که مثلا شما هفت نفرین، ۱۰۰ تا از کلاس شما کنار هم میشه ۷۰۰ نفر، ۱۰۰۰ تا از کلاس شما میشه ۷۰۰۰ نفر. بعد جمعیت ایران رو گفتم. جمعیت مشهد رو گفتم. جمعیت دنیا رو گفتم. یکی از بچه ها جمعیت افغانستان رو پرسید و دوست داشت بدونه جمعیت ایران بیشتره یا افغانستان...
یکی دیگه از بچه ها پرسید:
-عمو چند تا آدم تو قلعه ساختمون (مشهد) زندگی میکنن؟
+[سعی کردم فقط یه حدس بزنم.] حدودا ۲۰ هزار نفر.
-نه عمو خیلی بیشتر از ایناس!
+[فکر کردم بر این اساس که بچه ها تو یه بازه هایی خودشون و خانوادشون و محلشون رو از همه بزرگتر و بهتر میبینن میخواد مخالفت کنه] از کجا میدونی؟
-آخه ماها شناسنامه نداریم. ماها رو حساب نمیکنن...
goo.gl/MGj4Sf
🔻 🔻 🔻
🆔 @imamalisociety
داشتم سر کلاس برای کلاس دومیا در مورد جمعیت صحبت میکردم. هنوز خیلی عددها رو نخوندن و درک درستی از هزار و میلیون و میلیارد ندارن. اینجوری میگفتم که مثلا شما هفت نفرین، ۱۰۰ تا از کلاس شما کنار هم میشه ۷۰۰ نفر، ۱۰۰۰ تا از کلاس شما میشه ۷۰۰۰ نفر. بعد جمعیت ایران رو گفتم. جمعیت مشهد رو گفتم. جمعیت دنیا رو گفتم. یکی از بچه ها جمعیت افغانستان رو پرسید و دوست داشت بدونه جمعیت ایران بیشتره یا افغانستان...
یکی دیگه از بچه ها پرسید:
-عمو چند تا آدم تو قلعه ساختمون (مشهد) زندگی میکنن؟
+[سعی کردم فقط یه حدس بزنم.] حدودا ۲۰ هزار نفر.
-نه عمو خیلی بیشتر از ایناس!
+[فکر کردم بر این اساس که بچه ها تو یه بازه هایی خودشون و خانوادشون و محلشون رو از همه بزرگتر و بهتر میبینن میخواد مخالفت کنه] از کجا میدونی؟
-آخه ماها شناسنامه نداریم. ماها رو حساب نمیکنن...
goo.gl/MGj4Sf
🔻 🔻 🔻
🆔 @imamalisociety
در کلاس کاردرستی خانه ایرانی طبرسی مشهد، بچهها برای برداشتن قیچی، هربار اجازه میگرفتند و هر زمان دوستشان قیچی یا چسب میخواست، سریع در اختیارش میگذاشتند. وقتی کاردستیها آماده شد، کف کلاس پر از مقوا و کاغذ شده بود. بچهها با کمک هم کلاس را تمیز کردند.
تاثیرات ظاهرا کوچک «حضور در کنار کودکان»، اتفاقات بزرگی را در آینده رقم میزند.
ما و کودکانمان در کنار هم «رشد میکنیم» و «میتوانیم» حاشیه را به متن جامعه بیاوریم.
goo.gl/YHPcXX
🔻 🔻 🔻
🆔 @imamalisociety
تاثیرات ظاهرا کوچک «حضور در کنار کودکان»، اتفاقات بزرگی را در آینده رقم میزند.
ما و کودکانمان در کنار هم «رشد میکنیم» و «میتوانیم» حاشیه را به متن جامعه بیاوریم.
goo.gl/YHPcXX
🔻 🔻 🔻
🆔 @imamalisociety
Forwarded from قربانیان خاموش
💢اختیار تنبیه و تادیب طفل و ارتباط آن با کودکآزاری؛
🔻وضعیت فعلی حقوق کیفری ایران، اقدامات والدین، اولیای قانونی و سرپرستان کودکان را به بهانه تادیب و حفاظت، از شمول قانون حمایت از کودکان و نوجوانان خارج میکند و امکان سواستفاده و بزهدیدگی کودکان را در پرتو این علل موجه قانونی فراهم کرده، بر میزان "رقم سیاه" خشونتهای خانوادگی میافزاید .
🔻 تحقیقات نشان میدهد که کودکآزاری درون خانوادگی بالاترین میزان کودکآزاری را در ایران به خود اختصاص داده است. تعهدات بین المللی ایران نیز سیاست مذکور را تائید نمیکنند.
📚مقالهی حقوق والدینی و حمایت کیفری از کودکان در برابر بزهدیدگی،دکتر امیرحمزه زینالی
#حقوقی #قربانیان_خاموش
📍 #سمینار کودک آزاری در سکونتگاههای فقیرنشین: به زودی در بهمن ۹۶
🌐 Nochildabuse.sosapoverty.org
🆔 @NoChildAbuse
〰〰〰〰〰
goo.gl/1TrV39
🔻وضعیت فعلی حقوق کیفری ایران، اقدامات والدین، اولیای قانونی و سرپرستان کودکان را به بهانه تادیب و حفاظت، از شمول قانون حمایت از کودکان و نوجوانان خارج میکند و امکان سواستفاده و بزهدیدگی کودکان را در پرتو این علل موجه قانونی فراهم کرده، بر میزان "رقم سیاه" خشونتهای خانوادگی میافزاید .
🔻 تحقیقات نشان میدهد که کودکآزاری درون خانوادگی بالاترین میزان کودکآزاری را در ایران به خود اختصاص داده است. تعهدات بین المللی ایران نیز سیاست مذکور را تائید نمیکنند.
📚مقالهی حقوق والدینی و حمایت کیفری از کودکان در برابر بزهدیدگی،دکتر امیرحمزه زینالی
#حقوقی #قربانیان_خاموش
📍 #سمینار کودک آزاری در سکونتگاههای فقیرنشین: به زودی در بهمن ۹۶
🌐 Nochildabuse.sosapoverty.org
🆔 @NoChildAbuse
〰〰〰〰〰
goo.gl/1TrV39
💠كلمات قدرت بيان احساس را ندارند
گوينده با تمام وجود به دردها و شادیها در واژهها قدرت میدهد تا حس كنى اعجاز در بيان را...
🎙كلاس گويندگی برای کودکان خانه ايرانی ملک آباد کرج
🆔 @imamalisociety
گوينده با تمام وجود به دردها و شادیها در واژهها قدرت میدهد تا حس كنى اعجاز در بيان را...
🎙كلاس گويندگی برای کودکان خانه ايرانی ملک آباد کرج
🆔 @imamalisociety
جمعیت امام علی
❗️کودکان بدون شناسنامه داشتم سر کلاس برای کلاس دومیا در مورد جمعیت صحبت میکردم. هنوز خیلی عددها رو نخوندن و درک درستی از هزار و میلیون و میلیارد ندارن. اینجوری میگفتم که مثلا شما هفت نفرین، ۱۰۰ تا از کلاس شما کنار هم میشه ۷۰۰ نفر، ۱۰۰۰ تا از کلاس شما میشه…
❗️روایت طیبه سیاووشی از فرزندان بیشناسنامهی زنان ایرانی:
«یک بار برای همیشه مسالهی کودکان بیشناسنامه را حلوفصل کنیم.»
🔸طیبه سیاووشی، نماینده تهران در مجلس شرایط این افراد بی شناسنامه را دشوار توصیف کرده و گفت: «من دائما پیامهایی میگیرم که پسری ۲۲ ساله یا ۲۴ ساله که هیچوقت افغانستان را ندیده هیچ کارت هویتی ندارد و دائما هم به من پیغام میدهد و حتی تهدید میکردند که خودکشی میکنیم. زنانی که دائما مراجعه میکنند. یکی از آنها میگفت که دو دختر دارد و این دختران میخواهند ازدواج کنند اما شناسنامه ندارند.»
🔸این نماینده مجلس ادامه داد: «من اخیراً موردی را در فرحزاد دیدم که دختری که در ایران متولدشده و هیچوقت هم افغانستان را ندیده است، پدر افغانستانی دارد و در حال حاضر هم ازدواجکرده و خودش هم صاحب فرزند شده است و هم خودش و هم بچههای او شناسنامه ندارند. یعنی تبعات این موضوع دائما در حال افزایش است. این هشداری است که ما باید کاری انجام بدهیم. اما متأسفانه هیچ عزم و ارادهای برای این کار وجود ندارد. باید یک بار و برای همیشه این مسئله را حلوفصل کرد چون شرایط فعلی آتش زیر خاکستر است. هرماه که میگذرد من احساس میکنم که زمان از دست میرود و متأسفانه تنها به جنبه سخت و امنیتی مسئله نگاه میشود.»
🌐منبع: خبرآنلاین
🆔 @imamalisociety
«یک بار برای همیشه مسالهی کودکان بیشناسنامه را حلوفصل کنیم.»
🔸طیبه سیاووشی، نماینده تهران در مجلس شرایط این افراد بی شناسنامه را دشوار توصیف کرده و گفت: «من دائما پیامهایی میگیرم که پسری ۲۲ ساله یا ۲۴ ساله که هیچوقت افغانستان را ندیده هیچ کارت هویتی ندارد و دائما هم به من پیغام میدهد و حتی تهدید میکردند که خودکشی میکنیم. زنانی که دائما مراجعه میکنند. یکی از آنها میگفت که دو دختر دارد و این دختران میخواهند ازدواج کنند اما شناسنامه ندارند.»
🔸این نماینده مجلس ادامه داد: «من اخیراً موردی را در فرحزاد دیدم که دختری که در ایران متولدشده و هیچوقت هم افغانستان را ندیده است، پدر افغانستانی دارد و در حال حاضر هم ازدواجکرده و خودش هم صاحب فرزند شده است و هم خودش و هم بچههای او شناسنامه ندارند. یعنی تبعات این موضوع دائما در حال افزایش است. این هشداری است که ما باید کاری انجام بدهیم. اما متأسفانه هیچ عزم و ارادهای برای این کار وجود ندارد. باید یک بار و برای همیشه این مسئله را حلوفصل کرد چون شرایط فعلی آتش زیر خاکستر است. هرماه که میگذرد من احساس میکنم که زمان از دست میرود و متأسفانه تنها به جنبه سخت و امنیتی مسئله نگاه میشود.»
🌐منبع: خبرآنلاین
🆔 @imamalisociety
Forwarded from باشگاه ورزشی پرشین
در هیاهوی هجوم خستگی هایت و نفس گیری های گاه و بیگاهت، لبخند می زنی
چشم میگردانی از منی که مبهوت از لبخند سحر آمیز توام ...
آری ...
به پرتو نور خورشید قسم تو قوی تر از آنی که در باورمان بگنجد، هر روز بیش از روز پیشین ...
آماده سازی تیم پرشین کرمان جهت برگزاری مسابقات دوستانه با تیم های استان کرمان
@imamalisocietykerman
@PersianSportsClub
goo.gl/ZcG2W3
چشم میگردانی از منی که مبهوت از لبخند سحر آمیز توام ...
آری ...
به پرتو نور خورشید قسم تو قوی تر از آنی که در باورمان بگنجد، هر روز بیش از روز پیشین ...
آماده سازی تیم پرشین کرمان جهت برگزاری مسابقات دوستانه با تیم های استان کرمان
@imamalisocietykerman
@PersianSportsClub
goo.gl/ZcG2W3
Forwarded from قربانیان خاموش
💢 چالشهای قانونی کودک آزاری در ایران
⚖️به طور کلی در قوانین کیفری ایران، قانون خاصی دربارهی کودک آزاری وجود ندارد، حتی در برخی مواد قانونی، زمانی که بزه دیده طفل باشد، حمایت کیفری کمتری نیز از وی مطرح شده است.
در حالی که، درکنوانسیون حقوق کودک، که ایران نیز به آن ملحق شده است و کنوانسیونهای بینالمللی مرتبط دیگر، به لزوم جرم انگاری خاص در خصوص کودک آزاری تأکید شده است.
❗️علیرغم آنکه کودک آزاریها اعم از جسمی، روحی، جنسی اغلب در داخل خانوادهها و توسط نزدیکترین افراد به کودک انجام میشود، هنوز هیچ قانون خاصی برای حمایت از کودکان در مقابل خشونتهای خانگی تصویب نشده است و حتی قانون حمایت از کودکان و نوجوانان مصوب آذر ماه ۱۳۸۱ نیز، والدین را در اینگونه جرایم از تعقیب و مجازات معاف دانسته است.
📚مقاله بررسی چالشهای قانونی کودک آزاری جنسی در ایران، دکتر رزا قراچورلو، وکیل پایه یک دادگستری
#حقوقی #قربانیان_خاموش
📍 #سمینار کودک آزاری در سکونتگاههای فقیرنشین: به زودی در بهمن ۹۶
🌐 Nochildabuse.sosapoverty.org
🆔 @NoChildAbuse
〰〰〰〰〰
goo.gl/xCXKKE
⚖️به طور کلی در قوانین کیفری ایران، قانون خاصی دربارهی کودک آزاری وجود ندارد، حتی در برخی مواد قانونی، زمانی که بزه دیده طفل باشد، حمایت کیفری کمتری نیز از وی مطرح شده است.
در حالی که، درکنوانسیون حقوق کودک، که ایران نیز به آن ملحق شده است و کنوانسیونهای بینالمللی مرتبط دیگر، به لزوم جرم انگاری خاص در خصوص کودک آزاری تأکید شده است.
❗️علیرغم آنکه کودک آزاریها اعم از جسمی، روحی، جنسی اغلب در داخل خانوادهها و توسط نزدیکترین افراد به کودک انجام میشود، هنوز هیچ قانون خاصی برای حمایت از کودکان در مقابل خشونتهای خانگی تصویب نشده است و حتی قانون حمایت از کودکان و نوجوانان مصوب آذر ماه ۱۳۸۱ نیز، والدین را در اینگونه جرایم از تعقیب و مجازات معاف دانسته است.
📚مقاله بررسی چالشهای قانونی کودک آزاری جنسی در ایران، دکتر رزا قراچورلو، وکیل پایه یک دادگستری
#حقوقی #قربانیان_خاموش
📍 #سمینار کودک آزاری در سکونتگاههای فقیرنشین: به زودی در بهمن ۹۶
🌐 Nochildabuse.sosapoverty.org
🆔 @NoChildAbuse
〰〰〰〰〰
goo.gl/xCXKKE
همچو خورشید به ذرات جهان، قسمت کن
گر نصیب تو ز گردون همه یک نان باشد
🔻شعر از صائب تبریزی
🔻خط خوش از مهدی ملک نیا
🆔 @imamalisociety
گر نصیب تو ز گردون همه یک نان باشد
🔻شعر از صائب تبریزی
🔻خط خوش از مهدی ملک نیا
🆔 @imamalisociety
❗️دستبند برای آبنبات، آبنبات برای اختلاسگر!
📌در واکنش به دستگیری کودکان آبنبات فروش در بروجرد
کارتون از حمید قالیجاری
🆔 @imamalisociety
📌در واکنش به دستگیری کودکان آبنبات فروش در بروجرد
کارتون از حمید قالیجاری
🆔 @imamalisociety
🌀به مناسبت سوم بهمن؛
ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار
🔸در تمام جوامع، حوزهی سلامت از حوزههای بسیار مهم و حساس به حساب میآید. در این میان، اقشاری از جامعه که در این حوزه فعالیت میکنند، کارشان و عملکردشان از اهمیت بسزایی برخوردار است؛ زیرا به صورت مستقیم با جان انسانها در ارتباط هستند. در این بین، نقش پرستاران به عنوان قشری که به صورت شبانهروزی با بیماران در ارتباط هستند اهمیت ویژهای دارد. آنها دوشادوش پزشکان در حال کار و فعالیت هستند؛ در حالیکه از نظر میزان دستمزد و رضایت شغلی در وضعیت نه چندان مناسبی قرار دارند. این امر باعث میشود پرستارانی که در برهههای مختلف همچون جنگ یا بلایای طبیعی مانند زلزلهی کرمانشاه، همهی مشکلات و نارضایتیها را به کناری نهاده و با دل و جان به خدمت به بیماران و آسیبدیدگان میپردازند، با دلسردی و دلزدگی مواجه شوند. پرستاری شغلی از جنس عشق و انسانیت است که بیتوجهی به این جایگاه، بی توجهی به جایگاه انسانی و شریف این شغل است.
🔸در حال حاضر، پرستاران با مشکلات و سختیهای فراوانی دست و پنجه نرم میکنند که عدم اجرای تعرفهی خدمات پرستاری، حضور در شیفتهای فشرده و شبانه، کمبود نیروی انسانی در این حوزه، استرس کاری بالاتر به علت مواجه بودن با بحث سلامت و جان افراد و در معرض خطر ابتلا به بیماریهای مختلف بودن (که حتی این مساله خانوادهی آنها را نیز به صورت غیرمستقیم تهدید میکند.) از آن جمله است؛ مسایلی که باعث شده است تا شغل پرستاری در زمرهی مشاغل سخت و زیانآور قرار بگیرد.
🔸روز پرستار را به همهی پرستاران عزیز و فداکار تبریک میگوییم و امیدواریم تا مسئولین امر و به خصوص وزارت بهداشت، به عنوان متولی امور پرستاران، در توجه به این قشر شریف و عزیز، که سلامت بخشی از جامعه به عملکرد آنها بستگی مستقیم دارد، بیش از پیش اهتمام ورزد و در جهت حل مشکلات ایشان و ایجاد انگیزه بیشتر برای آنها گام بردارد.
goo.gl/ghkWjg
🔻 🔻 🔻
🆔 @imamalisociety
ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار
🔸در تمام جوامع، حوزهی سلامت از حوزههای بسیار مهم و حساس به حساب میآید. در این میان، اقشاری از جامعه که در این حوزه فعالیت میکنند، کارشان و عملکردشان از اهمیت بسزایی برخوردار است؛ زیرا به صورت مستقیم با جان انسانها در ارتباط هستند. در این بین، نقش پرستاران به عنوان قشری که به صورت شبانهروزی با بیماران در ارتباط هستند اهمیت ویژهای دارد. آنها دوشادوش پزشکان در حال کار و فعالیت هستند؛ در حالیکه از نظر میزان دستمزد و رضایت شغلی در وضعیت نه چندان مناسبی قرار دارند. این امر باعث میشود پرستارانی که در برهههای مختلف همچون جنگ یا بلایای طبیعی مانند زلزلهی کرمانشاه، همهی مشکلات و نارضایتیها را به کناری نهاده و با دل و جان به خدمت به بیماران و آسیبدیدگان میپردازند، با دلسردی و دلزدگی مواجه شوند. پرستاری شغلی از جنس عشق و انسانیت است که بیتوجهی به این جایگاه، بی توجهی به جایگاه انسانی و شریف این شغل است.
🔸در حال حاضر، پرستاران با مشکلات و سختیهای فراوانی دست و پنجه نرم میکنند که عدم اجرای تعرفهی خدمات پرستاری، حضور در شیفتهای فشرده و شبانه، کمبود نیروی انسانی در این حوزه، استرس کاری بالاتر به علت مواجه بودن با بحث سلامت و جان افراد و در معرض خطر ابتلا به بیماریهای مختلف بودن (که حتی این مساله خانوادهی آنها را نیز به صورت غیرمستقیم تهدید میکند.) از آن جمله است؛ مسایلی که باعث شده است تا شغل پرستاری در زمرهی مشاغل سخت و زیانآور قرار بگیرد.
🔸روز پرستار را به همهی پرستاران عزیز و فداکار تبریک میگوییم و امیدواریم تا مسئولین امر و به خصوص وزارت بهداشت، به عنوان متولی امور پرستاران، در توجه به این قشر شریف و عزیز، که سلامت بخشی از جامعه به عملکرد آنها بستگی مستقیم دارد، بیش از پیش اهتمام ورزد و در جهت حل مشکلات ایشان و ایجاد انگیزه بیشتر برای آنها گام بردارد.
goo.gl/ghkWjg
🔻 🔻 🔻
🆔 @imamalisociety
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔸بازدید دانشآموزان خانه ایرانی گرگان از موزه و خانهی امیرلطفیها و بافت تاریخی گرگان به بهانهی اتمام دورهی خیاطی و اهدای هدیه و گواهی نامهها به آنها
🆔 @imamalisociety
🆔 @imamalisociety
Forwarded from قربانیان خاموش
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🗣سوء رفتار روانى شامل اعمالیست که توسط زبان يا رفتار، صدمات هيجانى زيان آورى به کودک وارد مى آورد.
❗️عدم تأمين حقوق روانشناختى درسن کودکى ميتواند منشأ بسيارى از بزه ها در بزرگسالى شود
🆔 @nochildabuse
❗️عدم تأمين حقوق روانشناختى درسن کودکى ميتواند منشأ بسيارى از بزه ها در بزرگسالى شود
🆔 @nochildabuse
🔴 غم نام و نان
❗️در تپه کنیز میتوان چکیدهای از همه مشکلات مردم #سیستان_و_بلوچستان را یکجا مشاهده کرد.
📑لينک مطالعه گزارش ↙️
goo.gl/qGdnYd
🌐 منبع: ايسنا
🆔 @imamalisociety
❗️در تپه کنیز میتوان چکیدهای از همه مشکلات مردم #سیستان_و_بلوچستان را یکجا مشاهده کرد.
📑لينک مطالعه گزارش ↙️
goo.gl/qGdnYd
🌐 منبع: ايسنا
🆔 @imamalisociety
Forwarded from پادکست شورمس
👆 اولیای دم ابوالفضل رضایت دادند!
ابوالفضل که به یاری شما در کمتر از ۱۰ روز ۳۰۰ میلیون تومان برای آزادیش تامین شد، از چوبه دار نجات پیدا کرد!
🆔 @eventias
ابوالفضل که به یاری شما در کمتر از ۱۰ روز ۳۰۰ میلیون تومان برای آزادیش تامین شد، از چوبه دار نجات پیدا کرد!
🆔 @eventias
سخت است تنها بودن!
سخت است زندانی و تنها بودن!
سخت است یک زندانی تنها؛ كيلومترها دور از شهر و دیار خود در حبس بودن، هيچ فريادرسی نداشتن و در خويشتن خويش فرسودن!
هر طرف اين حكايت، درد است.
🔹از يك طرف، يوسف است متولد ١٣٧٦ در ايلام كه اين چند سال اخير را در زندان تبريز به جرم قتل، روز را به شب و ماه را به سال میرساند. نامادری يوسف، که خالهاش نیز هست، از جزیيات قتل و پرونده، خبر و آگاهی درستی در دست ندارد و علاوه بر آن، دوری و مسافت زياد، هر گونه اقدام و پيگيری را بسيار سخت و غيرممكن كرده است. خالهی يوسف خودش میگويد كه گرفتار دخترش است كه به علت معلوليت ذهنی، نياز شديد به مراقبت دارد.
🔹از طرف ديگر، خالهی يوسف است كه بعد از مرگ خواهرش به همسری شوهرخواهرش درمیآيد كه آن هم بعد از مرگ پدر و مادر يوسف، تنها سرپرست او، خواهرش و بچهی ناتوان ذهنیاش (دنیا) است. او كماكان همراه دنیا و خواهرزادهاش به دور از هر آرامش و خوشی، نفس میكشند.
🔹و هيچكس نمیداند چندين زن و مرد ديگر هستند كه آرزوی به آخر رسيدن اين نفسهايشان هستند.
سختتر از تنهايی و زندان يک جوان تنها، بیكسی خانواده و غم بیپناهيست. اين روايت، اينجا به اتمام میرسد؛ در حالی که سطرهای زير در زندگی آنها هر روز تکرار میشود:
بیسرنوشتی!
انتظار روزانهی مرگ!
گريههای سرشار كودک معلول!
سفرهی خالی شبانه!
دختری در آستانهی بلوغ!
تنهایی زن!
درد و ديگر هيچ!
🆔 @imamalisociety
سخت است زندانی و تنها بودن!
سخت است یک زندانی تنها؛ كيلومترها دور از شهر و دیار خود در حبس بودن، هيچ فريادرسی نداشتن و در خويشتن خويش فرسودن!
هر طرف اين حكايت، درد است.
🔹از يك طرف، يوسف است متولد ١٣٧٦ در ايلام كه اين چند سال اخير را در زندان تبريز به جرم قتل، روز را به شب و ماه را به سال میرساند. نامادری يوسف، که خالهاش نیز هست، از جزیيات قتل و پرونده، خبر و آگاهی درستی در دست ندارد و علاوه بر آن، دوری و مسافت زياد، هر گونه اقدام و پيگيری را بسيار سخت و غيرممكن كرده است. خالهی يوسف خودش میگويد كه گرفتار دخترش است كه به علت معلوليت ذهنی، نياز شديد به مراقبت دارد.
🔹از طرف ديگر، خالهی يوسف است كه بعد از مرگ خواهرش به همسری شوهرخواهرش درمیآيد كه آن هم بعد از مرگ پدر و مادر يوسف، تنها سرپرست او، خواهرش و بچهی ناتوان ذهنیاش (دنیا) است. او كماكان همراه دنیا و خواهرزادهاش به دور از هر آرامش و خوشی، نفس میكشند.
🔹و هيچكس نمیداند چندين زن و مرد ديگر هستند كه آرزوی به آخر رسيدن اين نفسهايشان هستند.
سختتر از تنهايی و زندان يک جوان تنها، بیكسی خانواده و غم بیپناهيست. اين روايت، اينجا به اتمام میرسد؛ در حالی که سطرهای زير در زندگی آنها هر روز تکرار میشود:
بیسرنوشتی!
انتظار روزانهی مرگ!
گريههای سرشار كودک معلول!
سفرهی خالی شبانه!
دختری در آستانهی بلوغ!
تنهایی زن!
درد و ديگر هيچ!
🆔 @imamalisociety
Forwarded from قربانیان خاموش
🔴 انواع کودک آزاری
1️⃣ از 4️⃣ : کودک آزاری جسمی
#سمینار_کودک_آزاری
https://t.me/joinchat/AAAAAEsgTHtOPe1eZRymXA
1️⃣ از 4️⃣ : کودک آزاری جسمی
#سمینار_کودک_آزاری
https://t.me/joinchat/AAAAAEsgTHtOPe1eZRymXA
☀️دستهای هنرمند دختران خورشید، هزار نقش زیبا و یک آسمان روشنایی...
🔹محصولات خانه ایرانی اشتغال فرحزاد با برند «تیدا» به معنای «دختر خورشید» تولید میشوند.
🔸گروه کارآفرینی خانه ایرانی فرحزاد از سال ۹۱ و با هدف توانمندسازی دختران و بانوان محلهی حاشیهنشین فرحزاد آغاز به کار کرده است.
🔹کارگاه خیاطی، کارگاه چرم دوزی و کارگاه مادرانه از بخشهای فعال این مرکز هستند.
🔸بانوان فرحزاد در کارگاه مادرانه علاوه بر یادگیری هنرهای سنتی و مهارت های کاربردی، از مشاوره و آموزش مهارتهای زندگی نیز برخوردار میگردند.
✳️ محصولات کارگاههای تیدا: مانتو، کوسن، رومیزی، کیف چرم، شالهای سوزندوزی و ...
خانه ایرانی فرحزاد جمعیت امام علی
📞۰۹۳۵۴۷۴۸۰۹۵
yon.ir/sfK1g
🔻 🔻 🔻
🆔 @imamalisociety
🔹محصولات خانه ایرانی اشتغال فرحزاد با برند «تیدا» به معنای «دختر خورشید» تولید میشوند.
🔸گروه کارآفرینی خانه ایرانی فرحزاد از سال ۹۱ و با هدف توانمندسازی دختران و بانوان محلهی حاشیهنشین فرحزاد آغاز به کار کرده است.
🔹کارگاه خیاطی، کارگاه چرم دوزی و کارگاه مادرانه از بخشهای فعال این مرکز هستند.
🔸بانوان فرحزاد در کارگاه مادرانه علاوه بر یادگیری هنرهای سنتی و مهارت های کاربردی، از مشاوره و آموزش مهارتهای زندگی نیز برخوردار میگردند.
✳️ محصولات کارگاههای تیدا: مانتو، کوسن، رومیزی، کیف چرم، شالهای سوزندوزی و ...
خانه ایرانی فرحزاد جمعیت امام علی
📞۰۹۳۵۴۷۴۸۰۹۵
yon.ir/sfK1g
🔻 🔻 🔻
🆔 @imamalisociety
Forwarded from قربانیان خاموش
🔈 سمینار کودک آزاری در سکونتگاههای فقیرنشین
🕙 شنبه و یکشنبه ۲۸و ۲۹بهمن ساعت۱۰ الی۱۸
📍دانشکده داروسازی دانشگاه تهران،آمفی تئاتر رازی
🌐 nochildabuse.sosapoverty.org
🆔 @nochildabuse
🕙 شنبه و یکشنبه ۲۸و ۲۹بهمن ساعت۱۰ الی۱۸
📍دانشکده داروسازی دانشگاه تهران،آمفی تئاتر رازی
🌐 nochildabuse.sosapoverty.org
🆔 @nochildabuse
جمعیت امام علی
⭕️ صراط سرزمینم ✳️ سی و سومین نوشته از سلسله یادداشتهای هفتگی شارمین میمندینژاد، مؤسس جمعیت امام علی، در روزنامه شرق یکی از روزهای زمستان سال ۱۳۸۲ بود. بر فراز پل عابر پیاده دیدمش که بر محور عصای عجز زیر بغلش میگشت. کت بزرگ خاکستری رنگش که در سر آستین…
⭕️ دانههای این شب
✳️ سی و چهارمین نوشته از سلسله یادداشتهای هفتگی شارمین میمندینژاد، مؤسس جمعیت امام علی، در روزنامه شرق
و تو چه دانی که گرسنگی چیست؟
دست نحیفی پشتم را می کوبد. برمی گردم و پیرزنی چُرده و پاره پوش را در پشت سرم می یابم. از من می خواهد که در آن تاریکی شب، همراهش شوم و به خانه اش روم. در کوچه هایی که سالهاست از ذهن شهر پاک شده است، به دنبال آن زن می روم. انگار واقعیت در انتهای این کوچه ها به خوابِ درد و گرسنگی رفته و همه چیز در حال حل شدن در سایه هاست؛ حتی بار و بندیلِ کیسه غذایی که بر دست دارم نیز سبک و بی مقدار شده. به خانه ای می رسم. سایه خانه ای است. مثال افلاطونیِ غارِ هول؛ ارواحوارهای سرد و تُهی. شبحِ خانه بی هیچ زندگی و نوری و یا تحرکی مختصر، دهن کجی می کند. پیرزن در می گشاید. تاریکیِ مطلق. صدای قدمهایت که در گودی فرو می شود. در آن عمق، پیرزن با آن کابوسِ ظلمات، سخن می گوید. چند خزش و جنبش. چند سَرَک کشیدن. اهالی خانه در گوشه و کنار، خود را در نشئگی و خماری مواد، غرق کرده اند.
چشم هایت که به تاریکی عادت می کنند، آن آدمهای به خاکستر نشسته و سراپا سیاه شده را می بینی که بی هیچ نشاطِ زندگی، فقط وجود دارند. انگار وهمی تلخ را عُق می زنی. کیسه غذا را در میان آن آدمیان پاره استخوانشده شبزده فرو می گذارم و قصد رفتن می کنم که سه جفت چشم از پشت این همه شکستگی به سویم طلوع می کنند. در آن دود و مهِ خاکستری رنگ، شفافیتِ چشمان کودکانه ای را تشخیص می دهم که به سرعت به سمتم می آیند. سه کودک دوره ام می کنند. از سر و کولم بالا می روند. ظرف یکبار مصرف غذای سرد شده ای به دست دارم. مرا با ظرف غذا، به میان خود می کشند. انگار رویایی بودم، وهمی، یا که کابوسی که به سرانگشتان کوچکشان به چنگِ واقعیت آمده ام. سخت و زمینگیر شدم. حقیقتی دهشتناک از معنای گرسنگیِ فرزندان سرزمینم، در این خانه های تاریک خواب زده بر وجودم آوار می شود. آن قدر گرسنه هستند که بی اختیار مجبور می شوم دستم را در غذای سرد، قاشق کنم و به دهانشان گذارم تا مبادا حتی به ثانیه ای دیگر بی غذا بمانند.
هستی کودکانه ای ضربان یافته و این تپشِ مستأصلِ معصومِ در گرداگردم، مرا در آن انتهای شب، به شدت بیچاره و غمزده می کند و زانوشکسته به مرکزِ این درد می افتم. خدایا ! چه می بینم؟ دانه به دانه برنجهای بر روی دستم را این طفلکان می خورند. حتی چربی ای که بر دستم نشسته را چندین بار زبان می زنند. آتش گرسنگیشان، خاموش شدنی نیست.
شمارش نفس هایشان که مرا تنگ گرفته است، هر لحظه بیشتر می شود. آن قدر با حرص و ولع غذای آن ظرف سرد را می خورند که به نظر می آید اولین باری است که در زندگی شان لب به چیزی زده اند. وقتی که مطمئن می شوند دیگر غذایی نمانده، مثل یکی سراب، در آن ظلمات، پنهان و گم می شوند؛ درست مثل این که اصلا کودکی در آن اتاق نبوده است. برمی خیزم. سر بر لحدِ سنگِ سختِ سرزمینم می کوبم که بی مهرِ اهورایی، کودکانم را تا بدین حد گرسنه و تنها گذاشته است. فریاد می شوم که این بودن را زیبنده نیست که سیریِ تو، رویایِ کودکی باشد و گرسنگیِ کودکی، تنها واقعیت و حقیقیت این دیارِ درد.
🌐 منبع: روزنامه شرق (پنجشنبه، ۵ بهمن ۹۶)
➡️ sharghdaily.ir/News/151085/
🔻 🔻 🔻
🆔 @imamalisociety
✳️ سی و چهارمین نوشته از سلسله یادداشتهای هفتگی شارمین میمندینژاد، مؤسس جمعیت امام علی، در روزنامه شرق
و تو چه دانی که گرسنگی چیست؟
دست نحیفی پشتم را می کوبد. برمی گردم و پیرزنی چُرده و پاره پوش را در پشت سرم می یابم. از من می خواهد که در آن تاریکی شب، همراهش شوم و به خانه اش روم. در کوچه هایی که سالهاست از ذهن شهر پاک شده است، به دنبال آن زن می روم. انگار واقعیت در انتهای این کوچه ها به خوابِ درد و گرسنگی رفته و همه چیز در حال حل شدن در سایه هاست؛ حتی بار و بندیلِ کیسه غذایی که بر دست دارم نیز سبک و بی مقدار شده. به خانه ای می رسم. سایه خانه ای است. مثال افلاطونیِ غارِ هول؛ ارواحوارهای سرد و تُهی. شبحِ خانه بی هیچ زندگی و نوری و یا تحرکی مختصر، دهن کجی می کند. پیرزن در می گشاید. تاریکیِ مطلق. صدای قدمهایت که در گودی فرو می شود. در آن عمق، پیرزن با آن کابوسِ ظلمات، سخن می گوید. چند خزش و جنبش. چند سَرَک کشیدن. اهالی خانه در گوشه و کنار، خود را در نشئگی و خماری مواد، غرق کرده اند.
چشم هایت که به تاریکی عادت می کنند، آن آدمهای به خاکستر نشسته و سراپا سیاه شده را می بینی که بی هیچ نشاطِ زندگی، فقط وجود دارند. انگار وهمی تلخ را عُق می زنی. کیسه غذا را در میان آن آدمیان پاره استخوانشده شبزده فرو می گذارم و قصد رفتن می کنم که سه جفت چشم از پشت این همه شکستگی به سویم طلوع می کنند. در آن دود و مهِ خاکستری رنگ، شفافیتِ چشمان کودکانه ای را تشخیص می دهم که به سرعت به سمتم می آیند. سه کودک دوره ام می کنند. از سر و کولم بالا می روند. ظرف یکبار مصرف غذای سرد شده ای به دست دارم. مرا با ظرف غذا، به میان خود می کشند. انگار رویایی بودم، وهمی، یا که کابوسی که به سرانگشتان کوچکشان به چنگِ واقعیت آمده ام. سخت و زمینگیر شدم. حقیقتی دهشتناک از معنای گرسنگیِ فرزندان سرزمینم، در این خانه های تاریک خواب زده بر وجودم آوار می شود. آن قدر گرسنه هستند که بی اختیار مجبور می شوم دستم را در غذای سرد، قاشق کنم و به دهانشان گذارم تا مبادا حتی به ثانیه ای دیگر بی غذا بمانند.
هستی کودکانه ای ضربان یافته و این تپشِ مستأصلِ معصومِ در گرداگردم، مرا در آن انتهای شب، به شدت بیچاره و غمزده می کند و زانوشکسته به مرکزِ این درد می افتم. خدایا ! چه می بینم؟ دانه به دانه برنجهای بر روی دستم را این طفلکان می خورند. حتی چربی ای که بر دستم نشسته را چندین بار زبان می زنند. آتش گرسنگیشان، خاموش شدنی نیست.
شمارش نفس هایشان که مرا تنگ گرفته است، هر لحظه بیشتر می شود. آن قدر با حرص و ولع غذای آن ظرف سرد را می خورند که به نظر می آید اولین باری است که در زندگی شان لب به چیزی زده اند. وقتی که مطمئن می شوند دیگر غذایی نمانده، مثل یکی سراب، در آن ظلمات، پنهان و گم می شوند؛ درست مثل این که اصلا کودکی در آن اتاق نبوده است. برمی خیزم. سر بر لحدِ سنگِ سختِ سرزمینم می کوبم که بی مهرِ اهورایی، کودکانم را تا بدین حد گرسنه و تنها گذاشته است. فریاد می شوم که این بودن را زیبنده نیست که سیریِ تو، رویایِ کودکی باشد و گرسنگیِ کودکی، تنها واقعیت و حقیقیت این دیارِ درد.
🌐 منبع: روزنامه شرق (پنجشنبه، ۵ بهمن ۹۶)
➡️ sharghdaily.ir/News/151085/
🔻 🔻 🔻
🆔 @imamalisociety