جمعیت امام علی pinned «🌀گزارش کلی از آخرین وضعیت فعالیت جمعیت امام علی در سرپل ذهاب 🔹پس از برگزاری جلسات متعدد و نیازسنجی و تحلیل وضعیت گذشته و حال منطقه و با نگاه بلندمدت به ارتقای وضعیت آینده و پذیرش اهمیت مسالهی توانمندسازی فرهنگی، هنری، آموزشی، اشتغالی، ورزشی و... به خصوص…»
🌀گزارش خانه اشتغال جمعیت امام علی در کرمانشاه؛ "دایان"
💢خانه اشتغال جمعیت امام علی کرمانشاه با نام تجاری "دایان" لازم میداند گزارشی کلی از فعالیتهای چهارده ماهه خود را ارائه نماید.
📌«دایان» در زبان کردی به معنای مادران بوده و نماد طراحی شده برای این نهاد یادآور قلبی است که جوانه امید در آن ریشه زده.
📌تیم اشتغال با سه هدف کارآفرینی، توانبخشی و آموزش اصول خانوادگی به مادران آسیب دیده در محلههای حاشیه، فعالیت خود را از آبان ماه ٩۵ آغاز نموده است. اهم این فعالیتها به شرح زیر است:
🔸اجرای منظم و مستمر کلاسهای صنایع دستی در جهت افزایش مهارت تولید برای حدود ٣۵ زن آسیبدیده
🔸اجرای کلاسها و کارگاههای روانشناسی و ارائهی مشاورههای خصوصی به مادران
🔸افتتاح مغازهی خانه اشتغال به منظور ایجاد پایگاه تیم دایان و مکانی جهت فروش محصولات تولید شده
🔸اجرای کلاسهایی در ادارهی فنی وحرفهای استان کرمانشاه و آموزش مادران توسط مربیان برجسته و استفاده از امکانات کامل جهت یادگیری و ارتقای کیفیت تولیدات
🔸عقد قرارداد با ادارات فنی و حرفه ای، اتاق بازرگانی، شهرداری و اداره صنایع دستی با هدف همکاری این ارگانها در عرضه و فروش محصولات خانه اشتغال در صورت بالا رفتن سطح تولیدات
🔸تولیدات خانگی توسط مادران و فروش آنها جهت افزایش درآمد ایشان
🔸حضور در نمایشگاههای مختلف جهت معرفی و فروش محصولات
🔸ایجاد فرصتی برای اعضای کمیته اشتغال به منظور شرکت در دورههای حرفهای با هدف کسب اطلاعات کارآفرینی
✅لازم به ذکر است تیم دایان با توجه به درک رسالت خود در جهت افزایش کیفیت کار، همواره سعی در آزمون و خطا و تحقیقاتی جهت کارآفرینی دارد و به صورت مستمر، ساختارهای متفاوتی جهت ارتقای این امر را با جلسات متعدد ارایه میکند.
✅ همچنین با توجه به مذاکرات تیم و امکانات مهیا شده، افق هایی برای خانه اشتغال از جمله افتتاح آشپزخانه، تولیدات با کیفیت جهت صادرات و همچنین ارایهی مشاورههای روانشناسی در عالیترین سطح در نظر گرفته شده است.
🔻هماهنگی و آشنایی بیشتر از طریق روابط عمومی یا مسئول خانه اشتغال:
📱٠٩١٨٧١٨٧٠١٨
📱٠٩١٨۴٢٣٧٣۶١
🆔 @imamalisociety
🆔 @dayanejamiat
〰〰〰〰〰
goo.gl/CV79bs
💢خانه اشتغال جمعیت امام علی کرمانشاه با نام تجاری "دایان" لازم میداند گزارشی کلی از فعالیتهای چهارده ماهه خود را ارائه نماید.
📌«دایان» در زبان کردی به معنای مادران بوده و نماد طراحی شده برای این نهاد یادآور قلبی است که جوانه امید در آن ریشه زده.
📌تیم اشتغال با سه هدف کارآفرینی، توانبخشی و آموزش اصول خانوادگی به مادران آسیب دیده در محلههای حاشیه، فعالیت خود را از آبان ماه ٩۵ آغاز نموده است. اهم این فعالیتها به شرح زیر است:
🔸اجرای منظم و مستمر کلاسهای صنایع دستی در جهت افزایش مهارت تولید برای حدود ٣۵ زن آسیبدیده
🔸اجرای کلاسها و کارگاههای روانشناسی و ارائهی مشاورههای خصوصی به مادران
🔸افتتاح مغازهی خانه اشتغال به منظور ایجاد پایگاه تیم دایان و مکانی جهت فروش محصولات تولید شده
🔸اجرای کلاسهایی در ادارهی فنی وحرفهای استان کرمانشاه و آموزش مادران توسط مربیان برجسته و استفاده از امکانات کامل جهت یادگیری و ارتقای کیفیت تولیدات
🔸عقد قرارداد با ادارات فنی و حرفه ای، اتاق بازرگانی، شهرداری و اداره صنایع دستی با هدف همکاری این ارگانها در عرضه و فروش محصولات خانه اشتغال در صورت بالا رفتن سطح تولیدات
🔸تولیدات خانگی توسط مادران و فروش آنها جهت افزایش درآمد ایشان
🔸حضور در نمایشگاههای مختلف جهت معرفی و فروش محصولات
🔸ایجاد فرصتی برای اعضای کمیته اشتغال به منظور شرکت در دورههای حرفهای با هدف کسب اطلاعات کارآفرینی
✅لازم به ذکر است تیم دایان با توجه به درک رسالت خود در جهت افزایش کیفیت کار، همواره سعی در آزمون و خطا و تحقیقاتی جهت کارآفرینی دارد و به صورت مستمر، ساختارهای متفاوتی جهت ارتقای این امر را با جلسات متعدد ارایه میکند.
✅ همچنین با توجه به مذاکرات تیم و امکانات مهیا شده، افق هایی برای خانه اشتغال از جمله افتتاح آشپزخانه، تولیدات با کیفیت جهت صادرات و همچنین ارایهی مشاورههای روانشناسی در عالیترین سطح در نظر گرفته شده است.
🔻هماهنگی و آشنایی بیشتر از طریق روابط عمومی یا مسئول خانه اشتغال:
📱٠٩١٨٧١٨٧٠١٨
📱٠٩١٨۴٢٣٧٣۶١
🆔 @imamalisociety
🆔 @dayanejamiat
〰〰〰〰〰
goo.gl/CV79bs
فرهاد تجری،نماینده قصرشیرین:
❗️کانکسهای واگذار شده در سرمای زیرصفر درجه مناطق زلزلهزده جوابگو نیست.
❗️۴۰ درصد مردم هنوز کانکس ندارند.
bit.ly/2Di0RZA
🌐منبع:ایسنا
#زلزله_کرمانشاه
🆔 @imamalisociety
❗️کانکسهای واگذار شده در سرمای زیرصفر درجه مناطق زلزلهزده جوابگو نیست.
❗️۴۰ درصد مردم هنوز کانکس ندارند.
bit.ly/2Di0RZA
🌐منبع:ایسنا
#زلزله_کرمانشاه
🆔 @imamalisociety
جمعیت امام علی
❗️در سالگرد پرکشیدن #احد_و_صمد، معصوميت اين شهر، غرقه در آتش بىتفاوتىِ ما همچنان میسوزد... 🌹به ياد احدها و صمدها 👤 طراح: مستانه فاطمی #زباله_گردی_حق_کودکان_نیست 🆔 @imamalisociety
❗️عروج معصومانهی کودکان این سرزمین در هبوط مذبوحانهی انسانیت! و این چنین، #احد_و_صمد در آتش سودجویی دلالان کودکانههای شهر سوختند.
❗️و مسئولان مربوط به این بهرهکشی از کودکان، گویی در برابر استفادهی غیرقانونی پیمانکاران خود از کودکان در کار تفکیک زباله، عینکی از جنس ندیدن زدهاند! عینکی که خودخواسته، نه دست زخمی شدهی احدها در انبوههای زبالهها را میبیند و نه حق کودکی صمدها را!
❗️و برای چندمین بار فریاد میزنیم که #زباله_گردی_حق_کودکان_نیست
📸 عکس در حاشیهی حضور اعضای جمعیت امام علی در مراسمی به یادبود #احد_و_صمد
goo.gl/atb4V4
🔻 🔻 🔻
🆔 @imamalisociety
❗️و مسئولان مربوط به این بهرهکشی از کودکان، گویی در برابر استفادهی غیرقانونی پیمانکاران خود از کودکان در کار تفکیک زباله، عینکی از جنس ندیدن زدهاند! عینکی که خودخواسته، نه دست زخمی شدهی احدها در انبوههای زبالهها را میبیند و نه حق کودکی صمدها را!
❗️و برای چندمین بار فریاد میزنیم که #زباله_گردی_حق_کودکان_نیست
📸 عکس در حاشیهی حضور اعضای جمعیت امام علی در مراسمی به یادبود #احد_و_صمد
goo.gl/atb4V4
🔻 🔻 🔻
🆔 @imamalisociety
Forwarded from پادکست شورمس
✅ ۳۰۰ میلیون تومان وجه المصالحه مورد نیاز برای بخشش و آزادی ابوالفضل تامین شد!
از تک تک شما عزیزان که برای تامین این مبلغ تلاش کردید، سپاسگزاریم.
🔸چند ماهِ پیش بود، تاسوعای حسینی که طرح طفلان مسلم برای چندمین سالِ پیاپی آغاز شد. علیرضا آزاد شد و چند روز بعد عباس. مبلغ نجات میثم و جواد چند روز پس اربعین حسینی جمعآوری شد. چند ماه گذشت و داستان پیشآمدهی علیرضا دوباره ما را به تکاپو واداشت. مبلغ مورد نظر خیلی زود تامین شد. چهار روز مانده به پایان موعد.
شادی، هم میهمان و هم میزبان خانوادههایشان شده بود ولی احساس رهایی و شادی فقط برای آنها نبود و افرادی که هر کدام بخشی از مبلغ را جمع کرده بودند هم سهیم بودند.
ابوالفضل سی و پنجمین کودک آزاد شده طرح طفلان مسلم بود اما نمیدانیم با طرح طفلان مسلم چه باید بکنیم. هر بار که پوستر طرح طفلان مسلم با مبلغ جمع شده و کودکی که جوانه میزند را میبینیم بلاتکلیفیم؛ خوشحال که کودکی نجات پیدا میکند و غمگین که چرا کودکی باید قاتل شناخته شود؟ خوشحال و غمگینیم که تعداد کودکانی که جمعیت امامعلی (ع) نجات داده هر سال اضافه میشود. مبلغ طلب شده هر بار زودتر از موعد جمع میشود اما خوش حال نیستیم.
🔸خوشحال نیستیم که نوجوانی که بیشتر از یک دهه و چند سال فرصت بودن و آموختن در دنیای ما را نداشته و خیلی وقتها اجتماع ما سادهترین حقوقش را نیز از او دریغ کرده، مشمول یک قانون با چشمانی بسته میشود.
🔸خوشحال نیستیم چون در سالی که گذشت بیش از ده درخواست اعاده دادرسی بر اساس ماده ۹۱ قانون مجازات اسلامی برای کودکان محکوم به قصاص از سوی کمیته حقوقی جمعیت انجام شده و هیچکدام پذیرفته نشده.
🔸از خودمان می پرسیم مگر قرار نبود ماده ۹۱ کودکی و ناپختگی کودکان را در صدور حکم لحاظ کند و آیا با یک ماده قانونی تزئینی دیگر مواجهیم؟
🌐 http://life.sosapoverty.org
🆔 @eventias
〰〰〰〰〰
goo.gl/ia9uug
از تک تک شما عزیزان که برای تامین این مبلغ تلاش کردید، سپاسگزاریم.
🔸چند ماهِ پیش بود، تاسوعای حسینی که طرح طفلان مسلم برای چندمین سالِ پیاپی آغاز شد. علیرضا آزاد شد و چند روز بعد عباس. مبلغ نجات میثم و جواد چند روز پس اربعین حسینی جمعآوری شد. چند ماه گذشت و داستان پیشآمدهی علیرضا دوباره ما را به تکاپو واداشت. مبلغ مورد نظر خیلی زود تامین شد. چهار روز مانده به پایان موعد.
شادی، هم میهمان و هم میزبان خانوادههایشان شده بود ولی احساس رهایی و شادی فقط برای آنها نبود و افرادی که هر کدام بخشی از مبلغ را جمع کرده بودند هم سهیم بودند.
ابوالفضل سی و پنجمین کودک آزاد شده طرح طفلان مسلم بود اما نمیدانیم با طرح طفلان مسلم چه باید بکنیم. هر بار که پوستر طرح طفلان مسلم با مبلغ جمع شده و کودکی که جوانه میزند را میبینیم بلاتکلیفیم؛ خوشحال که کودکی نجات پیدا میکند و غمگین که چرا کودکی باید قاتل شناخته شود؟ خوشحال و غمگینیم که تعداد کودکانی که جمعیت امامعلی (ع) نجات داده هر سال اضافه میشود. مبلغ طلب شده هر بار زودتر از موعد جمع میشود اما خوش حال نیستیم.
🔸خوشحال نیستیم که نوجوانی که بیشتر از یک دهه و چند سال فرصت بودن و آموختن در دنیای ما را نداشته و خیلی وقتها اجتماع ما سادهترین حقوقش را نیز از او دریغ کرده، مشمول یک قانون با چشمانی بسته میشود.
🔸خوشحال نیستیم چون در سالی که گذشت بیش از ده درخواست اعاده دادرسی بر اساس ماده ۹۱ قانون مجازات اسلامی برای کودکان محکوم به قصاص از سوی کمیته حقوقی جمعیت انجام شده و هیچکدام پذیرفته نشده.
🔸از خودمان می پرسیم مگر قرار نبود ماده ۹۱ کودکی و ناپختگی کودکان را در صدور حکم لحاظ کند و آیا با یک ماده قانونی تزئینی دیگر مواجهیم؟
🌐 http://life.sosapoverty.org
🆔 @eventias
〰〰〰〰〰
goo.gl/ia9uug
🌀گزارش نشست رونمایی از کتاب سمینار اعتیاد کودک و نوجوان
🔹سمینار اعتیاد کودک در سال ۹۳ به دلیل کمبود دانش در فضای کشور در این خصوص، انجام شد. در این سمینار یکی از تحقیقهای ارایه شده در خصوص ۱۱۰ کودک مبتلا به اعتیاد بود که نتایج این سمینار در کتابی با همین نام منتشر شد و در آذرماه ۹۶ رونمایی گردید.
🔹در این نشست مریم کیانی و طراوت مظفریان، فعالان اجتماعی، و دکتر محمد قهرمانی، روانشناس، به سخنرانی پرداختند. مریم کیانی ضمن تشریح وضعیت ۱۰۵ کودک مبتلا به اعتیاد که در طرح کوچه گردان عاشق در سال ۹۶ توسط جمعیت در کشور شناسایی شدهاند، گفت: "درمان این کودکان تاکنون در کمپهای بزرگسالان به صورت غیرقانونی انجام میشد که مشکلات بسیاری برای کودکان به همراه داشته است. همچنین بیمارستانهای محدودی فقط در یک یا دو استان کشور اقدام به پذیرش این کودکان میکنند.
🔹وی افزود: "تا زمانی که پدر و مادر، خود به این مراکز برای معرفی کودک مراجعه نکنند، اقدامی صورت نمیگیرد و در اکثر مواقع به دلیل اعتیاد والدین یا فقر شدید، تمایل و امکان پیگیری مراحل درمان برای والدین وجود ندارد. بازگشت بچهها از مراکز درمانی به کپرهای خودشان یک ضربه روحی است و باید عدالت اجتماعی در زمینهی حق بر سرپناه برای این خانوادهها رعایت گردد.
🔹دکتر محمد قهرمانی، روانشناس جمعیت امام علی، ضمن اینکه خلا همکاریهای بین سازمانی را در افزایش آسیب اعتیاد کودکان بسیار موثر دانست. او مداخلات چندجانبه از خانواده و کودک را رمز موفقیت جمعیت امام علی عنوان کرد که در سازمانهای مسئول غایب است. دکتر قهرمانی گفت: "یکی از راه های خروج فکر و نفی از ذهن، ورزش است. نیاز به امکانات ورزشی برای کودکانی که ترک کردهاند به شدت احساس میشود. ورزش نباید صرفا مخصوص مرفهین باشد. در جامعهی ما یکی از معضلات این است که ممکن است کودکی که اعتیادش را درمان کرده امکان حضور در مدرسه را ندارد.
🔹طراوت مظفریان فعال اجتماعی و مسئول طرح مادرانه جمعیت امام علی نیز در این نشست خاطر نشان کرد: الگوی زندگی بسیاری از بچه ها، موادفروش محله است؛ چون قدرت مالی دارد و رهبری محله را بر عهده دارد. الگوی بعدی هم پدر و مادرشان است که تا وقتی مواد مصرف میکنند حالشان خوب است. پس کودکان هم مواد را دلیل حال خوب و قدرت مالی میبییند و به مصرف مواد برای جلوگیری از آسیبپذیری خود روی میآورند.
goo.gl/qbQofj
📌همراهان گرامی میتوانند برای دریافت کتاب سمینار اعتیاد کودکان با روابط عمومی جمعیت تماس بگیرند.
🌐 کاریکاتور از روزنامهی قانون
#اعتیاد_کودکان
🆔 @imamalisociety
🔹سمینار اعتیاد کودک در سال ۹۳ به دلیل کمبود دانش در فضای کشور در این خصوص، انجام شد. در این سمینار یکی از تحقیقهای ارایه شده در خصوص ۱۱۰ کودک مبتلا به اعتیاد بود که نتایج این سمینار در کتابی با همین نام منتشر شد و در آذرماه ۹۶ رونمایی گردید.
🔹در این نشست مریم کیانی و طراوت مظفریان، فعالان اجتماعی، و دکتر محمد قهرمانی، روانشناس، به سخنرانی پرداختند. مریم کیانی ضمن تشریح وضعیت ۱۰۵ کودک مبتلا به اعتیاد که در طرح کوچه گردان عاشق در سال ۹۶ توسط جمعیت در کشور شناسایی شدهاند، گفت: "درمان این کودکان تاکنون در کمپهای بزرگسالان به صورت غیرقانونی انجام میشد که مشکلات بسیاری برای کودکان به همراه داشته است. همچنین بیمارستانهای محدودی فقط در یک یا دو استان کشور اقدام به پذیرش این کودکان میکنند.
🔹وی افزود: "تا زمانی که پدر و مادر، خود به این مراکز برای معرفی کودک مراجعه نکنند، اقدامی صورت نمیگیرد و در اکثر مواقع به دلیل اعتیاد والدین یا فقر شدید، تمایل و امکان پیگیری مراحل درمان برای والدین وجود ندارد. بازگشت بچهها از مراکز درمانی به کپرهای خودشان یک ضربه روحی است و باید عدالت اجتماعی در زمینهی حق بر سرپناه برای این خانوادهها رعایت گردد.
🔹دکتر محمد قهرمانی، روانشناس جمعیت امام علی، ضمن اینکه خلا همکاریهای بین سازمانی را در افزایش آسیب اعتیاد کودکان بسیار موثر دانست. او مداخلات چندجانبه از خانواده و کودک را رمز موفقیت جمعیت امام علی عنوان کرد که در سازمانهای مسئول غایب است. دکتر قهرمانی گفت: "یکی از راه های خروج فکر و نفی از ذهن، ورزش است. نیاز به امکانات ورزشی برای کودکانی که ترک کردهاند به شدت احساس میشود. ورزش نباید صرفا مخصوص مرفهین باشد. در جامعهی ما یکی از معضلات این است که ممکن است کودکی که اعتیادش را درمان کرده امکان حضور در مدرسه را ندارد.
🔹طراوت مظفریان فعال اجتماعی و مسئول طرح مادرانه جمعیت امام علی نیز در این نشست خاطر نشان کرد: الگوی زندگی بسیاری از بچه ها، موادفروش محله است؛ چون قدرت مالی دارد و رهبری محله را بر عهده دارد. الگوی بعدی هم پدر و مادرشان است که تا وقتی مواد مصرف میکنند حالشان خوب است. پس کودکان هم مواد را دلیل حال خوب و قدرت مالی میبییند و به مصرف مواد برای جلوگیری از آسیبپذیری خود روی میآورند.
goo.gl/qbQofj
📌همراهان گرامی میتوانند برای دریافت کتاب سمینار اعتیاد کودکان با روابط عمومی جمعیت تماس بگیرند.
🌐 کاریکاتور از روزنامهی قانون
#اعتیاد_کودکان
🆔 @imamalisociety
✅ جهت اطلاع از نحوه واگذاری غرفهها و یا مشارکت در قالب حامی «جشنواره غذا و بازارچه خیریه بوی عیدی» با ما تماس بگیرید.
🆔 @imamalisociety
🆔 @imamalisociety
🌀جامعه مدنی مقتدر، بدیلی کم هزینه برای اعتراضهای خیابانی
🔻مقالهی زهرا رحیمی، مدیرعامل جمعیت امام علی(ع)، منتشرشده در روزنامهی ایران در تاریخ ۲۸ دی ماه ۱۳۹۶
📌جامعه ایران سالهاست از نحیف ماندن پیکر احزاب و کنشگران جامعه مدنی در رنج است و آسیبهای ناشی از این ضعف کلان، صرفا به نخبگان سیاسی و کنشگران اجتماعی بازنمیگردد؛ بلکه تهدیدی جدی برای کلیت جامعه بوده و با تحمیل هزینههایی بسیار بالا بر کشورمان همراه شده است. هزینههایی که بسیاری اوقات، شاید آشکارا به چشم نیاید و چون موریانه، ستونهای یک اجتماع را تا فروپاشی کامل ذره ذره ببلعد؛ اما گاه هزینهها و عواقب این ضعف بزرگ، به درشتی و خشم، در قامت عصیان، آشکارا به عرصه عمومی میآید و رخ مینماید. چنان که امروز جامعه ایران هزینه فقدان نهادهای مدنی قدرتمند و مردمی را در خیابانها پرداخت میکند.
🌐ادامه این مقاله از روزنامهی ایران را در لینک instant view مشاهده نمایید:
goo.gl/EpZ5y3
🆔 @imamalisociety
🔻مقالهی زهرا رحیمی، مدیرعامل جمعیت امام علی(ع)، منتشرشده در روزنامهی ایران در تاریخ ۲۸ دی ماه ۱۳۹۶
📌جامعه ایران سالهاست از نحیف ماندن پیکر احزاب و کنشگران جامعه مدنی در رنج است و آسیبهای ناشی از این ضعف کلان، صرفا به نخبگان سیاسی و کنشگران اجتماعی بازنمیگردد؛ بلکه تهدیدی جدی برای کلیت جامعه بوده و با تحمیل هزینههایی بسیار بالا بر کشورمان همراه شده است. هزینههایی که بسیاری اوقات، شاید آشکارا به چشم نیاید و چون موریانه، ستونهای یک اجتماع را تا فروپاشی کامل ذره ذره ببلعد؛ اما گاه هزینهها و عواقب این ضعف بزرگ، به درشتی و خشم، در قامت عصیان، آشکارا به عرصه عمومی میآید و رخ مینماید. چنان که امروز جامعه ایران هزینه فقدان نهادهای مدنی قدرتمند و مردمی را در خیابانها پرداخت میکند.
🌐ادامه این مقاله از روزنامهی ایران را در لینک instant view مشاهده نمایید:
goo.gl/EpZ5y3
🆔 @imamalisociety
Telegraph
جامعه مدنی مقتدر، بدیلی کمهزینه برای اعتراضهای خیابانی
زهرا رحیمی مدیرعامل جمعیت امام علی(ع) جامعه ایران سالهاست از نحیف ماندن پیکر احزاب و کنشگران جامعه مدنی در رنج است و آسیبهای ناشی از این ضعفِ کلان، صرفاً به نخبگان سیاسی و کنشگران اجتماعی بازنمیگردد، بلکه تهدیدی جدی برای کلیت جامعه بوده و با تحمیل هزینههایی…
Forwarded from جمعیت امام علی(ع) کرمانشاه
❇️ساراى ١٣ ساله، هنرمندی از محله فولادى كه بيشتر از سنش مى فهمد و درك مى كند رنج بیماری و بیکار شدن پدر را...
دستان کوچک هنرمندش و بافتنی هایی که می بافد مرهمی است بر رنج های پدر ...
سرپل ذهاب
#زلزله_کرمانشاه
🆔 @jamiatkermanshah
🆔 @imamalisociety
〰〰〰〰〰〰
goo.gl/u8khxd
دستان کوچک هنرمندش و بافتنی هایی که می بافد مرهمی است بر رنج های پدر ...
سرپل ذهاب
#زلزله_کرمانشاه
🆔 @jamiatkermanshah
🆔 @imamalisociety
〰〰〰〰〰〰
goo.gl/u8khxd
Forwarded from قربانیان خاموش
💢نقش سياست گذاری های دولتی بر تشديد روند کودک آزاری
شاکله سياست گذاری ها و اقدامات ملی و يا بين المللی در قبال بحران ها و دشواری های اجتماعی اساساً بر اين فرض مبنایی استوار است که دولت ها به عنوان نقطه ثقل و بازيگر اصلی عرضه پاسخ دهی به چنين آسيب هايی از اراده و همچنين توانمندی لازم در جهت رفع معضلات ايجاد شده برخوردار هستند و يا حداقل در روند تحقق آن گام های موثری را برمی دارند.
تحت حاکميت چنين انگاره هايی است که اغلب برنامه ريزی ها بر مبنای شناسايی زمينه های بروز آسيب مورد نظر در اجتماع تحت حاکميت دولت، تنظيم می شوند و توجه اندکی به بسترهای بروز اين گونه مشکلات در ارتباط با بدنه دولت می گردد.
در سطح برخی از جوامع کمتر توسعه يافته، حاکميت گونه های به ظاهر متفاوت وليکن عميقاً مشابه نظام های بسته سنتی، مانع از رسوخ کامل انديشه های حقوق بشری به بدنه سياست گذاری ها گرديده است. در اين جوامع در کنار بدنه ضعيف و ناکارآمد اقتصادی، زمينه های رشد و اعتلای اجتماعی و فرهنگی نيز از اقشار وسيعی سلب گرديده و با اتخاذ سياست ها فاقد اعتبار علمی و شواهد تجربی، گسست قابل ملاحظه ای ميان برنامه ها با واقعيت های اجتماعی ايجاد شده است. در اين وضعيت، نظام سياسی و به تبع آن ساختار حقوقی، زمينه های بروز رفتارهای آسيب رسان نسبت به اطفال و نوجوانان را مهيا نموده و بعضاً خود به عنوان بخشى از فرايند آزار کودکان و نوجوانان عمل مى نمايد.
📚سياست گذارى هاى دولتى بر تشديد روند کودک آزارى
✍️على صفارى، امير ايروانيان
#اجتماعى
#قربانیان_خاموش
📍 #سمینار کودک آزاری در سکونتگاههای فقیرنشین: به زودی در بهمن ۹۶
🌐 Nochildabuse.sosapoverty.org
🆔 @NoChildAbuse
〰〰〰〰〰
goo.gl/XvbLXk
شاکله سياست گذاری ها و اقدامات ملی و يا بين المللی در قبال بحران ها و دشواری های اجتماعی اساساً بر اين فرض مبنایی استوار است که دولت ها به عنوان نقطه ثقل و بازيگر اصلی عرضه پاسخ دهی به چنين آسيب هايی از اراده و همچنين توانمندی لازم در جهت رفع معضلات ايجاد شده برخوردار هستند و يا حداقل در روند تحقق آن گام های موثری را برمی دارند.
تحت حاکميت چنين انگاره هايی است که اغلب برنامه ريزی ها بر مبنای شناسايی زمينه های بروز آسيب مورد نظر در اجتماع تحت حاکميت دولت، تنظيم می شوند و توجه اندکی به بسترهای بروز اين گونه مشکلات در ارتباط با بدنه دولت می گردد.
در سطح برخی از جوامع کمتر توسعه يافته، حاکميت گونه های به ظاهر متفاوت وليکن عميقاً مشابه نظام های بسته سنتی، مانع از رسوخ کامل انديشه های حقوق بشری به بدنه سياست گذاری ها گرديده است. در اين جوامع در کنار بدنه ضعيف و ناکارآمد اقتصادی، زمينه های رشد و اعتلای اجتماعی و فرهنگی نيز از اقشار وسيعی سلب گرديده و با اتخاذ سياست ها فاقد اعتبار علمی و شواهد تجربی، گسست قابل ملاحظه ای ميان برنامه ها با واقعيت های اجتماعی ايجاد شده است. در اين وضعيت، نظام سياسی و به تبع آن ساختار حقوقی، زمينه های بروز رفتارهای آسيب رسان نسبت به اطفال و نوجوانان را مهيا نموده و بعضاً خود به عنوان بخشى از فرايند آزار کودکان و نوجوانان عمل مى نمايد.
📚سياست گذارى هاى دولتى بر تشديد روند کودک آزارى
✍️على صفارى، امير ايروانيان
#اجتماعى
#قربانیان_خاموش
📍 #سمینار کودک آزاری در سکونتگاههای فقیرنشین: به زودی در بهمن ۹۶
🌐 Nochildabuse.sosapoverty.org
🆔 @NoChildAbuse
〰〰〰〰〰
goo.gl/XvbLXk
#نیایش
پروردگارا
در زمانهای که خودپرستی و حرص جاه و مقام در بخشی از خرد و کلان جامعه و غم نان و معاش بر بخش بزرگتری از آن سایه افکنده و اینچنین هر که را به خویش درگیر ساختهاند، یاریمان ده که برای لحظههایی، خویشتن خویش را به کناری افکنده و در مقابل درد کودک اسپنددودکن بنشینیم؛ که سیاهی دستانش از منقل کوچکی که به رنج و بغض در هوا میچرخاند، سیاهی ظلمت این روزگار است؛ گویی کاوه درفشی به اعتراض برافراشته است.
یاریمان ده که در این بحبوحه که هر کس خویش را میجوید، دستانش را به مهر برگیریم و سیاهی از آن بزداییم.
#نگاهی_به_آسمان
#نه_به_کار_کودک
🌐منبع عکس، سایت خبرنامه میباشد.
goo.gl/za2Ju6
🔻 🔻 🔻
🆔 @imamalisociety
پروردگارا
در زمانهای که خودپرستی و حرص جاه و مقام در بخشی از خرد و کلان جامعه و غم نان و معاش بر بخش بزرگتری از آن سایه افکنده و اینچنین هر که را به خویش درگیر ساختهاند، یاریمان ده که برای لحظههایی، خویشتن خویش را به کناری افکنده و در مقابل درد کودک اسپنددودکن بنشینیم؛ که سیاهی دستانش از منقل کوچکی که به رنج و بغض در هوا میچرخاند، سیاهی ظلمت این روزگار است؛ گویی کاوه درفشی به اعتراض برافراشته است.
یاریمان ده که در این بحبوحه که هر کس خویش را میجوید، دستانش را به مهر برگیریم و سیاهی از آن بزداییم.
#نگاهی_به_آسمان
#نه_به_کار_کودک
🌐منبع عکس، سایت خبرنامه میباشد.
goo.gl/za2Ju6
🔻 🔻 🔻
🆔 @imamalisociety
🎭روز دوشنبه ۲۵ دی ماه، کودکان خانه ایرانی شهرری به تماشای نمایش (چترسفید) در تالار هنر نشستند و ساعاتی را کنار هم فارغ از هیاهوی دنیای بیرونشان در دنیای کودکانه خود غرق شدند.
🎭نمایشی بی کلام ولی دنیایی از حرف با موضوع جنگ که با حضور گروه فیتیله اجرا شد. در پایان بچه ها عکس هایی به یادگار با بازیگران گرفتند.
خانه ایرانی شهرری جمعیت امام علی
📞۰۹۱۹۳۷۰۷۷۸۳
goo.gl/rNjHP4
🔻 🔻 🔻
🆔 @imamalisociety
🎭نمایشی بی کلام ولی دنیایی از حرف با موضوع جنگ که با حضور گروه فیتیله اجرا شد. در پایان بچه ها عکس هایی به یادگار با بازیگران گرفتند.
خانه ایرانی شهرری جمعیت امام علی
📞۰۹۱۹۳۷۰۷۷۸۳
goo.gl/rNjHP4
🔻 🔻 🔻
🆔 @imamalisociety
🌀به مناسبت سالروز پرواز آتشنشانان ازخودگذشتهی پلاسکو
❗️"توجه به بحث ایمنی ساختمانها و مدیریت بحران در تهران حیاتی است."
🔹امروز ۳۰ دی، اولین سالگرد فروریزی پلاسکو و از دست دادن ۱۶ نفر از آتشنشانان فداکار به همراه ۶ تن دیگر از هموطنانمان است. فروریزی پلاسکو نمادی از همه ناکارآمدیها، قصورها و کاستیهایی است که به مدت چندین دهه بر یکدیگر انباشته شد و در اصل پلاسکو در زیر بار سنگین انبوهی از اهمالها و سهلانگاریها فروریخت.
🔹خلا قوانین و رویههای حقوقی مناسب، سهل انگاری گسترده سنتی در تفسیر و اجرای قانون و رویه شدن آنها حادثه پلاسکو را تسهیل کرد. رسیدن به سطحی از آگاهیهای اجتماعی و فرهنگی کمک میکند تا بتوانیم غیبت آشکار فرهنگ ایمنی را در جامعه و همچنین دنیای رسانه دریابیم که بایستی تلاشهای زیادی از سوی افراد جامعه، (هرکس در جایگاه خویش) برای پر کردن این خلا انجام شود؛ تا شاید ذرهای به سوی احقاق اساسیترین حقوق خود که همان ایمنی و امنیت است پیش برویم.
🔹گرچه تجربه ثابت کرده است که با این روند نگرشی، پلاسکو آخرین حادثه تلخ از این دست نیست، اما دست کم امید داریم درس های آموخته از این گذر که با خون جمعی از بهترین جوانان این خاک، به دست آمده است، در ارتقاء نگرش ها به بحث پیشگیری و ایمنی و کسب آمادگی های لازم سخت افزاری و نرم افزاری برای مواجهه با شرایط اینچنینی به اندازه کافی تاثیرگذار بوده باشد.
یاد تمامی انسانهای بزرگ و جانفشان این سرزمین، جاوید و گرامی🖤🌹
goo.gl/k4Sf7i
🔻 🔻 🔻
🆔 @imamalisociety
❗️"توجه به بحث ایمنی ساختمانها و مدیریت بحران در تهران حیاتی است."
🔹امروز ۳۰ دی، اولین سالگرد فروریزی پلاسکو و از دست دادن ۱۶ نفر از آتشنشانان فداکار به همراه ۶ تن دیگر از هموطنانمان است. فروریزی پلاسکو نمادی از همه ناکارآمدیها، قصورها و کاستیهایی است که به مدت چندین دهه بر یکدیگر انباشته شد و در اصل پلاسکو در زیر بار سنگین انبوهی از اهمالها و سهلانگاریها فروریخت.
🔹خلا قوانین و رویههای حقوقی مناسب، سهل انگاری گسترده سنتی در تفسیر و اجرای قانون و رویه شدن آنها حادثه پلاسکو را تسهیل کرد. رسیدن به سطحی از آگاهیهای اجتماعی و فرهنگی کمک میکند تا بتوانیم غیبت آشکار فرهنگ ایمنی را در جامعه و همچنین دنیای رسانه دریابیم که بایستی تلاشهای زیادی از سوی افراد جامعه، (هرکس در جایگاه خویش) برای پر کردن این خلا انجام شود؛ تا شاید ذرهای به سوی احقاق اساسیترین حقوق خود که همان ایمنی و امنیت است پیش برویم.
🔹گرچه تجربه ثابت کرده است که با این روند نگرشی، پلاسکو آخرین حادثه تلخ از این دست نیست، اما دست کم امید داریم درس های آموخته از این گذر که با خون جمعی از بهترین جوانان این خاک، به دست آمده است، در ارتقاء نگرش ها به بحث پیشگیری و ایمنی و کسب آمادگی های لازم سخت افزاری و نرم افزاری برای مواجهه با شرایط اینچنینی به اندازه کافی تاثیرگذار بوده باشد.
یاد تمامی انسانهای بزرگ و جانفشان این سرزمین، جاوید و گرامی🖤🌹
goo.gl/k4Sf7i
🔻 🔻 🔻
🆔 @imamalisociety
Forwarded from جمعیت امام علی(ع) کرمانشاه
🔸بخەوە دایە گیان
کوڵوانی خەمانت وە لانێ،
گرێی دەردەکانت بکەوە
با ئێش و ئازارت نەمێنێ
بخەوە دایە گیان،
هاوژینکەت، بە تاسەوە دانیشتووە
دڵنیام ئەوینی نێوانتان
بەهێز تر لە بۆمەلەرزەیە...
📍بخواب مادر جان
کولبار غمهایت را زمین بگذار
گره ناراحتیهایت را باز کن
تا درد و غمت تمام شود(سرآید)
بخواب مادر جان
شریک زندگیت در آرزویت منتظر مانده
مطمئنم که عشق میان شما قوی تر از زمین لرزه است...
عکاس: امید حیدری فر
#زلزله_کرمانشاه
🆔 @jamiatkermanshah
🆔 @imamalisociety
〰〰〰〰〰〰
goo.gl/A3fHBL
کوڵوانی خەمانت وە لانێ،
گرێی دەردەکانت بکەوە
با ئێش و ئازارت نەمێنێ
بخەوە دایە گیان،
هاوژینکەت، بە تاسەوە دانیشتووە
دڵنیام ئەوینی نێوانتان
بەهێز تر لە بۆمەلەرزەیە...
📍بخواب مادر جان
کولبار غمهایت را زمین بگذار
گره ناراحتیهایت را باز کن
تا درد و غمت تمام شود(سرآید)
بخواب مادر جان
شریک زندگیت در آرزویت منتظر مانده
مطمئنم که عشق میان شما قوی تر از زمین لرزه است...
عکاس: امید حیدری فر
#زلزله_کرمانشاه
🆔 @jamiatkermanshah
🆔 @imamalisociety
〰〰〰〰〰〰
goo.gl/A3fHBL
Forwarded from قربانیان خاموش
❗️در مواردی مشاهده شده است که مدیران و کارکنان سازمان های متولی حوزه کودک آزاری با کودکان آسیب دیده همچون مجرم برخورد میکنند.
#قربانیان_خاموش
🌐 Nochildabuse.sosapoverty.org
🆔 @NoChildAbuse
#قربانیان_خاموش
🌐 Nochildabuse.sosapoverty.org
🆔 @NoChildAbuse
❗️در واکنش به دستگیری کودکان آبنبات فروش در بروجرد
🔹سرهایشان پایین است و شرمندهاند. اختلاس هزارمیلیاردی و زمینخواری و جنگلخواری و کوهخواری و... نکردهاند. جرمشان آبنباتفروشی است یا کاری شبیه آن جهت یافتنِ پاسخی مختصر برای پرسش نان.
🔹اما جرم تمام وزارتخانهها و ارگانهایی که بودجهی کلان از سبد نفتی و مالیات و خراج و... دارند، معلوم است:
همین که هنوز چرخ زندگی بیشمار خانواده در میهنمان، با کار اجباری کودکان میچرخد.
البته این فقط یکی از جرایم نابخشودنی در حق کودکان کشورمان است.
🔹جمعیت امام علی این حرکت غیرانسانی، غیراخلاقی و غیردینی شهرداری بروجرد را محکوم مینماید و مصرانه خواهان انجام سه امر ذیل در اسرع وقت میباشد:
۱- عذرخواهی رسمی آن سازمان از کودکان یادشده در حضور خود کودکان و رسانهای نمودن این عذرخواهی
۲- ایجاد سازوکار نظارتی و قانونی بر عملکرد کارکنان شهرداری و آموزش آنها جهت پیشگیری از تکرار اینگونه فجایع تلخ
۳- فراهمسازی زمینهی اشتغال مناسب برای والدین این کودکان در صورت حضور و امکان کار و یا در صورت ازکارافتادگی آنان، قرار دادن خانواده ایشان زیر پوشش بیمهی بیکاری و سایر چترهای حمایتی و حمایت همه جانبه از این فرزندان در صورت بی سرپرستی یا بدسرپرستی کودکان
goo.gl/k3oh95
🔻 🔻 🔻
🆔 @imamalisociety
🔹سرهایشان پایین است و شرمندهاند. اختلاس هزارمیلیاردی و زمینخواری و جنگلخواری و کوهخواری و... نکردهاند. جرمشان آبنباتفروشی است یا کاری شبیه آن جهت یافتنِ پاسخی مختصر برای پرسش نان.
🔹اما جرم تمام وزارتخانهها و ارگانهایی که بودجهی کلان از سبد نفتی و مالیات و خراج و... دارند، معلوم است:
همین که هنوز چرخ زندگی بیشمار خانواده در میهنمان، با کار اجباری کودکان میچرخد.
البته این فقط یکی از جرایم نابخشودنی در حق کودکان کشورمان است.
🔹جمعیت امام علی این حرکت غیرانسانی، غیراخلاقی و غیردینی شهرداری بروجرد را محکوم مینماید و مصرانه خواهان انجام سه امر ذیل در اسرع وقت میباشد:
۱- عذرخواهی رسمی آن سازمان از کودکان یادشده در حضور خود کودکان و رسانهای نمودن این عذرخواهی
۲- ایجاد سازوکار نظارتی و قانونی بر عملکرد کارکنان شهرداری و آموزش آنها جهت پیشگیری از تکرار اینگونه فجایع تلخ
۳- فراهمسازی زمینهی اشتغال مناسب برای والدین این کودکان در صورت حضور و امکان کار و یا در صورت ازکارافتادگی آنان، قرار دادن خانواده ایشان زیر پوشش بیمهی بیکاری و سایر چترهای حمایتی و حمایت همه جانبه از این فرزندان در صورت بی سرپرستی یا بدسرپرستی کودکان
goo.gl/k3oh95
🔻 🔻 🔻
🆔 @imamalisociety
جمعیت امام علی
❗️در واکنش به دستگیری کودکان آبنبات فروش در بروجرد 🔹سرهایشان پایین است و شرمندهاند. اختلاس هزارمیلیاردی و زمینخواری و جنگلخواری و کوهخواری و... نکردهاند. جرمشان آبنباتفروشی است یا کاری شبیه آن جهت یافتنِ پاسخی مختصر برای پرسش نان. 🔹اما جرم تمام وزارتخانهها…
🔴دستگیری چند کودک آبنباتفروش در بروجرد، موجی از اعتراضها را در شبکههای اجتماعی برانگیخت!
🌀آبنباتچوبی و مبارزه با فساد اقتصادی! (طنز)
🔸روز گذشته، خبری در بروجرد موجی از شادی را در میان همهی حقخواهان ایران و چه بسا جهان برانگیخت. چند کودک در این شهر با سواستفاده از معصومیت کودکانهی خود، در حال وارد آوردن ضربههای سختی به اقتصاد مملکت بودند که با عکس العمل سریع ماموران وظیفه شناس همهی نهادهای مسئولیتشناس بروجرد به دام افتادند. این کودکان با اعتراف به فروش آبنباتچوبی در ابعاد گسترده که ضربهی سختی به دندانهای عموم مردم وارد میکند پرده از جنایات خود برداشتند. ارزش آبنباتچوبیهای فوق چیزی در حدود ۳۰۰۱ میلیارد برآورد شده است؛ به طوری که مقامات قضایی پس از این برآورد دقیق، پرونده ی ۳۰۰۰ میلیاردی جناب رییس بانک معروف را به کناری افکنده و پروندهی مهم و حیاتی آبنباتچوبی را خارج از نوبت بررسی میکنند؛ که جرم هر چه بزرگتر، رسیدگی به آن اولیتر!
🔸در همین رابطه چند مقام وظیفهشناس بهداشتی که پیشتر در زمینهی مسایل خاورمیانه و شمال آفریقا و همچنین بورس و اوراق بهادار، حرفهای خیلی خوبی در رادیو و تلویزیون زده بودند و خلاصه خیلی کارشناس هستند، در مصاحبه با خبرگزاری های داخلی و خارجی در باب مضرات آب نبات چوبی بیانات مهمی را ایراد نمودند. یکی از این کارشناسان ارشد گفت: "آبنباتچوبیهای فوق در واقع در مسیر رفت و آمد مسئولین شهر به فروش میرسید و دندان درد سختی را برای این عزیزان ایجاد مینمود؛ به طوریکه از دندان درد به خود پیچیده و دچار سهو قلم، سهو امضا و خلاصه "همه چی سهو" شده و باعث وارد آمدن ضربات سختتری به اقتصاد و سلامت جامعه به خصوص دندانهای کرم خورده میگردید. بنده با تمام وجود و با همهی اعضا و جوارح خویش از این حرکت عظیم حمایت کرده و امیدوارم با این قبیل حرکات، ریشههای فساد در این مملکت خشکانده شود."
ما هم امیدواریم!
🌐 طرح از محسن قاسمی
goo.gl/zZQcoz
🔻 🔻 🔻
🆔 @imamalisociety
🌀آبنباتچوبی و مبارزه با فساد اقتصادی! (طنز)
🔸روز گذشته، خبری در بروجرد موجی از شادی را در میان همهی حقخواهان ایران و چه بسا جهان برانگیخت. چند کودک در این شهر با سواستفاده از معصومیت کودکانهی خود، در حال وارد آوردن ضربههای سختی به اقتصاد مملکت بودند که با عکس العمل سریع ماموران وظیفه شناس همهی نهادهای مسئولیتشناس بروجرد به دام افتادند. این کودکان با اعتراف به فروش آبنباتچوبی در ابعاد گسترده که ضربهی سختی به دندانهای عموم مردم وارد میکند پرده از جنایات خود برداشتند. ارزش آبنباتچوبیهای فوق چیزی در حدود ۳۰۰۱ میلیارد برآورد شده است؛ به طوری که مقامات قضایی پس از این برآورد دقیق، پرونده ی ۳۰۰۰ میلیاردی جناب رییس بانک معروف را به کناری افکنده و پروندهی مهم و حیاتی آبنباتچوبی را خارج از نوبت بررسی میکنند؛ که جرم هر چه بزرگتر، رسیدگی به آن اولیتر!
🔸در همین رابطه چند مقام وظیفهشناس بهداشتی که پیشتر در زمینهی مسایل خاورمیانه و شمال آفریقا و همچنین بورس و اوراق بهادار، حرفهای خیلی خوبی در رادیو و تلویزیون زده بودند و خلاصه خیلی کارشناس هستند، در مصاحبه با خبرگزاری های داخلی و خارجی در باب مضرات آب نبات چوبی بیانات مهمی را ایراد نمودند. یکی از این کارشناسان ارشد گفت: "آبنباتچوبیهای فوق در واقع در مسیر رفت و آمد مسئولین شهر به فروش میرسید و دندان درد سختی را برای این عزیزان ایجاد مینمود؛ به طوریکه از دندان درد به خود پیچیده و دچار سهو قلم، سهو امضا و خلاصه "همه چی سهو" شده و باعث وارد آمدن ضربات سختتری به اقتصاد و سلامت جامعه به خصوص دندانهای کرم خورده میگردید. بنده با تمام وجود و با همهی اعضا و جوارح خویش از این حرکت عظیم حمایت کرده و امیدوارم با این قبیل حرکات، ریشههای فساد در این مملکت خشکانده شود."
ما هم امیدواریم!
🌐 طرح از محسن قاسمی
goo.gl/zZQcoz
🔻 🔻 🔻
🆔 @imamalisociety
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
📌گزارش تصویری فعالیتهای پنج ماه منتهی به دی ماهِ تیم درمان جمعیت امام علی (ع) کرمانشاه
🆔 @jamiatkermanshah
🆔 @imamalisociety
🆔 @jamiatkermanshah
🆔 @imamalisociety