جمعیت امام علی
5.65K subscribers
5.77K photos
1.6K videos
62 files
3.06K links
کانال رسمی جمعیت امداد دانشجویی- مردمی امام علی(ع)

همراهان گرامی این کانال توسط اعضای جمعیت امام علی در خارج از کشور اداره می‌شود.
Download Telegram
کودک آزاری خسارتی پاک نشدنی در درون به جا می گذارد. «یونیسف»
📍 #سمینار کودک آزاری در سکونتگاههای فقیرنشین: ۲۸و۲۹ بهمن، دانشکده داروسازی دانشگاه تهران
🌐 Nochildabuse.sosapoverty.org
🆔 @NoChildAbuse
🌀یازدهمین همایش سازمان‌های غیردولتی ایران در اصفهان برگزار می‌شود.

🔸شورای هماهنگی همایش‌های سازمان‌های غیردولتی ایران که از سال ۸۴ تاسیس و تاکنون موفق به برگزاری ده همایش ملی در موضوعات مختلف شده است، در نظر دارد یازدهمین همایش را در اصفهان در تاریخ ۹ الی ۱۰ اسفند ماه سال جاری با همکاری و همت شایسته بنیاد حمایت از فرزندان مهر سپهر برگزار نمایند.

🔸این همایش قرار است در چهار پنل مسئولیت اجتماعی، مشارکت اجتماعی، مطالبه‌گری اجتماعی و توسعه‌ی پایدار و یک نشست هم‌اندیشی در حوزه‌ی بررسی پیش‌نویس لایحه‌ی قانون حمایت و نظارت بر سازمان‌های مردم‌نهاد با توجه ویژه به حوزه‌ی سازمان نظام مشارکت اجتماعی برگزار شود.

📌خبر کامل را در لینک زیر مشاهده فرمایید:
goo.gl/NGYjKh

🆔 @imamalisociety
Forwarded from زنان سرزمین من
جلسه اعزام تیم مادرانه به کرمانشاه در خانه هنر ایرانی. بهمن 1396
اجرای پنجمین سال طرح مادرانه با همراهی داوطلبان بومی سرپل و کرمانشاه
طرح حمایت از مادران باردار و نوزادان

🌕 @madaranias
🆔 @imamalisociety

https://goo.gl/Bkn8jD
جمعیت امام علی
🌀شبی از شب‌های لب خط یک شب برفی (بخش دوم) 🔻کمی با دخترک صحبت می‌کنم. از درس و مدرسه‌اش می‌پرسم و از او می‌خواهم به خانه برود و بیشتر در این سرما نماند. می‌گوید دارد به خانه می‌رود. می‌گویم بیا تا آن سوی خیابان با هم برویم. به آن سوی چهارراه می‌رویم. کمی بعد…
🌀شبی از شب‌های لب خط
یک شب برفی (بخش آخر)

🔻رضا تعارف می‌کند و داخل خانه می‌شوم. مادرش نشسته است و پتویی را دور خود پیچیده؛ و برادرش که به تازگی از زندان آزاد شده و رنگ رخسارش خبر می‌دهد از سرّ درون ابتلا به اعتیاد که زندگی‌اش را به نابودی کشانده. برادر بزرگتری که می‌بایست جای خالی پدر را پر کند اما خود، غوزی بالای غوز شده. یک ساک مسافرتی آبی رنگ مقابلش گذاشته. گویی همه‌ی زندگی‌اش در همین ساک دستی کوچک خلاصه شده است.

🔻با رضا صحبت می‌کنم و از وضعیت مدرسه رفتنش می‌پرسم. از مدرسه‌ی قبلی بیرونش کرده‌اند. از او برای مدرسه‌ی جدید می‌پرسم. می‌گوید دیگر نمی‌خواهد مدرسه برود. با او از آینده‌ی نامعلوم مدرسه نرفتن و سختی‌های این انتخاب که نمونه‌هایش در لب خط بسیارند می‌گویم. جوابش تنها و تنها یک چیز است:«نمیخوام مدرسه برم.» نصیحت‌های مادرش و برادرش هم فایده نمی‌کند. دلیل این تصمیمش را می پرسم. می‌گوید:«دلم سیاه شده آقا.» از یک مدرسه، عذرش را خواسته‌اند؛ بی‌آنکه دلیل غیبت‌هایش را در نظر بگیرند که کار تا پاسی از شب در زیر پل بوده. برای رفتن به مدرسه‌ی جدید تلاش کرده اما به او گفته‌اند ظرفیت پر است یا باید به مدرسه‌ای در مسافتی دورتر برود که هزینه‌ی رفت و آمد تا آن مدرسه، خود معضلی است.

🔻با رضا صحبت می‌کنم و می‌گویم چه برنامه‌ای برای زندگی‌اش در سر دارد؟ تنها حرف‌های نامعلومی می‌زند که حکایت از سردرگمی و نداشتن چاره‌ای در این وانفساست. می‌گویم:«حالا که نمیخوای مدرسه بری، راه دیگه‌ای که انتخاب کردی به من بگو!» می‌گوید فردا صحبت می‌کنیم. موافقت می‌کنم که فردا صحبت کنیم؛ چون اصرارهای زیاد برای برگشتن به مدرسه به پسری که پدرش را از دست داده، مادرش بیمار است و برادر بزرگتری که جور ندانم‌کاری‌هایش بر دوش او سنگینی می‌کند، در آن موقعیت بیش از این فایده ندارد. با او فردای آن شب صحبت خواهم کرد، بی‌آنکه بدانم صحبت فردا نتیجه‌ای خواهد داد یا نه. سیل ویرانگر سختی‌ها، تاب و تحمل پسرک چهارده ساله‌ی شوخ‌طبع و پرروحیه را با خود برده است.

🔻از خانه‌شان بیرون می‌آیم. برف می‌بارد. رحمت آسمان بر زمین می‌آید؛ اما زمینِ اینجا آنقدر رنج در خود جای داده و سینه‌اش مالامال درد است که هیچ برفی، این حجم عظیم از درد و رنج را نخواهد پوشاند؛ حتی اگر روزها، ماه‌ها و سال‌ها ببارد.

📸 کوچه پس‌کوچه‌های محله‌ی لب خط، شب برفی ۷ بهمن ۹۶
goo.gl/MdeHX1
🔻 🔻 🔻
🆔 @imamalisociety
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
کودکان آزار می‌بینند...آیا می‌بینیم و آرامیم؟!

#قربانیان_خاموش
📍 #سمینار کودک آزاری در سکونتگاههای فقیرنشین:۲۸و۲۹بهمن،دانشکده داروسازی دانشگاه تهران‏
🌐 Nochildabuse.sosapoverty.org
🆔 @NoChildAbuse
◾️ متاسفانه امروز پیش از ظهر، حکم قصاص #علی_کاظمی که در ۱۵ سالگی مرتکب قتل شده بود در زندان بوشهر اجرا شد.
🔻 این در حالی است که در روز گذشته قولهای مساعدی مبنی بر توقف اجرای حکم داده شده بود.
goo.gl/mvsPoG

🆔 @imamalisociety
جمعیت امام علی
◾️ متاسفانه امروز پیش از ظهر، حکم قصاص #علی_کاظمی که در ۱۵ سالگی مرتکب قتل شده بود در زندان بوشهر اجرا شد. 🔻 این در حالی است که در روز گذشته قولهای مساعدی مبنی بر توقف اجرای حکم داده شده بود. goo.gl/mvsPoG 🆔 @imamalisociety
🔻خبر هولناک اجرای حکم #علی_کاظمی در زندان بوشهر، که امروز بر خلاف وعده ها مبنی بر توقف حکم اجرا شد، موجی از حیرت و تأثر را برانگیخت و بار دیگر فعالان مدنی را نسبت به اندک روزنه های موجود در قوانین جاری کشور برای حمایت از کودکان در معرض قصاص نا امید ساخت.

🔻همیشه وقتی خانواده کودک محکوم به قصاصی تماس می گیرد و با ضجه هایی از عمق جان، التماس کمک می کند، به هر طریقی که می توانیم و با واسطه و بی واسطه، مسئولان مربوطه را زنهار می دهیم که طناب دار را از گلوی جوان محبوس مدتی دور بدارند تا ما سراغ اولیای دمش برویم و رضایتشان را جلب کنیم و اگر صحبتها به نتیجه برسد، با کمک مردم مبلغ وجه الرضایه را جمع آوری می نماییم و خطر قصاص رفع می شود. اما پیش از آن که لبخندی از شادی این نجات بر لبمان بنشیند، تماس دیگری از والدین یک کودک محکوم به قصاص دریافت می کنیم و کابوس دیگری آغاز می شود و ما که هر روز فرسوده تر می شویم و البته گریزی نیست از طی کردن مجدد این مسیر سخت. اما این روند باید تغییر کند.

🔻این سومین پرونده کودکان محکوم به قصاص است که در سال جاری با اجرای حکم قصاص بسته می شود؛ البته این آمار بر اساس پرونده هایی است که در اختیار جمعیت امام علی می باشد و ممکن است قصاصهای اجرا شده در پرونده های کودکان، بیش از این تعداد باشد.

🔻این موضوع موید این واقعیت است که ماده ۹۱ قانون مجازات اسلامی (مصوب ۱۳۹۲) و سایر احکام موجود برای حمایت از کودکان در معرض قصاص به هیچ عنوان کارآمد نبوده و در این زمینه نیاز مبرمی به قوانین مشخص و غیر قابل تفسیر وجود دارد.

🔻آمار و قرائن حاکی از آن است که اصرار به اجرای این احکام و اقدامات تنبیهی عاری از هر گونه نگاه بر مبنای عدالت اقتضایی و سیاستهای پیشگیرانه، تاکنون در کاهش خشونت و جرائم در میان این کودکان موثر نبوده است و این اقدامات جز تشدید نفرت و خشونت در جامعه نتیجه ای در بر ندارد.

🔻لذا از مجلس شورای اسلامی انتظار می رود در اسرع وقت و به قید فوریت به بازنگری در قوانین مربوط به قصاص کودکان، سن مسئولیت کیفری و تصویب قوانین با رویکرد حمایت از حقوق اطفال بزه دیده و بزهکار به عنوان کودک بپردازد و نیز ضروری است قوه قضاییه برای پایان دادن به این چرخه معیوب، اقدامی عاجل انجام دهد.
goo.gl/TDQUdG

🆔 @imamalisociety
⭕️ خبر دهشتناک است و ساده!
⭕️ کودکِ دیگری در پاکدشت به بهانه‌ی ازدواج در معرض کودک‌آزاری قرار دارد.

⭕️ خبر، ازدواج کودکی در ابتدای خردسالی و هشت‌سالگی است که به تازگی تمرین کاربرد الفبا و جمع و تفریق دوم دبستان می‌کند. چند روز پیش اقوام به خواستگاری می‌آیند چون رسم بر ازدواج خانوادگی دارند و قرار ازدواج گذاشته می‌شود در حالی که دختر هشت سال دارد. ازدواجی که هم خلاف شرع است چون دختر حتی به سن بلوغ نرسیده و هم خلاف قانون به حساب می‌آید؛ اما خلاف عُرف نیست! عرفی که در آن بهترین راه پرداخت بدهی‌ها، ازدواج دختر به حساب می‌آید و دختر‌بچه‌ی هشت ساله با ازدواج می‌تواند آورده‌ای بیست میلیون تومانی داشته‌ باشد.

#ازدواج_کودکان
yon.ir/QKgt4
🔻 🔻 🔻
🆔 @imamalisociety
Forwarded from زنان سرزمین من
📣به اطلاع هموطنان عزیز ساکن سرپل ذهاب میرساند تیم "مادرانه" جمعیت امام علی (ع) متشکل از پزشکان و مامایان داوطلب با هدف امدادرسانی و ارزیابی وضعیت مادران و نوزادان کرمانشاه

📌از روز چهارشنبه96/11/11 لغایت شنبه 96/11/14 در کانکس های جمعیت امام علی (ع) واقع در پارک لاله آماده ارائه ی خدمات پزشکی رایگان به مادران و نوزادان(اطفال) می باشد.

🌕 @madaranias
🆔 @imamalisociety

goo.gl/mQu9h1
گره به گره، رنگ‌ها را می‌بافی به هم؛ تا فرشی باشد برای گرم شدن زمين خانه‌مان. نگاهت را رج به رج آشنا می‌كنی به تار و پود دل‌هامان...

دستانت جنگ را تجربه كرده، مادری را، كوچ را، كوله بار زندگی را؛ و اكنون همان دست‌ها رنگ می‌پاشد به دنيا...

🔻فعاليت مادران و زنان سرپرست خانوار در خانه اشتغال جمعيت امام علی بوشهر، در زمينه‌ی بافت گليم و گبه.

goo.gl/VCYadR
🔻 🔻 🔻
🆔 @imamalisociety
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
دوربین مخفی مواجهه با کودک آزاری

#قربانیان_خاموش
📍 #سمینار کودک آزاری در سکونتگاههای فقیرنشین: ۲۸و۲۹ بهمن، دانشکده داروسازی دانشگاه تهران
🌐 Nochildabuse.sosapoverty.org
🆔 @NoChildAbuse
🌀ایمن‌سازی خانه‌های ایرانی

🔸در خانه‌های ایرانی جمعیت امام علی کودکان زیادی حضور می‌یابند تا برای ساعاتی درس بخوانند، در فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ورزشی شرکت کنند و برای لحظاتی، از دغدغه‌ها و شرایط نامساعد زندگی خویش دور باشند و رنگی از آرامش و آسایش بر دقایقشان بخورد.

🔸این موضوع اهمیت ایمن بودن این خانه‌ها را برای حفاظت از کودکان دوچندان می‌کند؛ از همین روی جمعیت امام علی با همکاری کارشناسان ایمنی تصمیم به بررسی و ایمن‌سازی همه‌ی خانه‌های ایرانی خود در سراسر ایران گرفته است. این کار از چند ماه پیش آغاز شده و خانه‌های دروازه‌غار، لب‌خط، خاک‌سفید، شهرری و احمدآباد مورد بازدید قرار گرفته‌ و اقداماتی نیز در این زمینه صورت گرفته است.

🔸ایمن‌سازی و آموزش مسایل ایمنی، در سایر خانه‌های ایرانی همچنان ادامه دارد ...

#ایمنی
🆔 @imamalisociety
ویزیت رایگان مادران و نوزادان توسط تیم "مادرانه" جمعیت امام علی(١٣٩۶/١١/١١)

سرپل ذهاب، پارک لاله، کانکس جمعیت
#زلزله_کرمانشاه
🆔 @madaranias
🆔 @jamiatkermanshah
🆔 @imamalisociety
«کودکی های بر باد رفته»
🚬اعتیاد والدین، از مهمترین عوامل کودک آزاری در مناطق حاشیه است.

📍 #سمینار کودک آزاری در سکونتگاههای فقیرنشین: ۲۸و۲۹ بهمن، دانشکده داروسازی دانشگاه تهران
🆔 @NoChildAbuse
جمعیت امام علی
⭕️ دانه‌های این شب ✳️ سی و چهارمین نوشته از سلسله یادداشت‌های هفتگی شارمین میمندی‌نژاد، مؤسس جمعیت امام علی، در روزنامه شرق و تو چه دانی که گرسنگی چیست؟ دست نحیفی پشتم را می کوبد. برمی گردم و پیرزنی چُرده و پاره پوش را در پشت سرم می یابم. از من می خواهد…
⭕️ پیله های بی‌پروانگی

✳️ سی و پنجمین نوشته از سلسله یادداشت‌های هفتگی شارمین میمندی‌نژاد، مؤسس جمعیت امام علی، در روزنامه شرق

مثل پیله ابریشم نشسته بر روی این دامنه تپه سرد که از بلورهای یخ پوشیده بود و مادران تن سوخته با سرفه‌های سخت جگر بالا می‌آوردند و بر بالای این پیله‌ها می‌گریستند. به هر پیله سپید که نزدیک می‌شدی، کفنی می‌یافتی با کودکی در نهایت زیبایی که جمال معصومش در خفتگی مرگ بیشتر روحت را چنگ می‌زد. این سرما و این درد و این مرگ، سهم آوارگیِ آن سال‌های ملتِ کُرد بود که بهارشان زمستانی سخت گشته... روح معیوب دیکتاتور صدام که انگار فکر می‌کرد برای جنایت در این جهان فرصتی ابدی دارد با سیرناپذیریِ کریه، بار دیگر به تعقیب مردم کشورش پرداخته و بر سر این همه آوارگی، بمب شیمیایی نیز آوار کرده بود. امروز "عفرین" کردستانِ سوریه و قربانی شدن کودکان در جنگ بازی بزرگان، مرا به دیروز اسفند سال ۱۳۶۹ برد. به خاطره تیم‌های کوچک امدادی که برای پذیرایی دو میلیون نفر ملت آواره شده به مرزها شتافته بودند. مرزی که تا دیروز سراپا بوی جنگ و سوختن می‌داد، باز زخمش باز شده بود و آماسیده از ترکیبِ کشنده فراگیر سوز سرما و پای برهنه آوارگان و آتش شیمیایی سر ریز؛ ملتی پیش چشمت پرپر می‌زدند و معصومانه آواره می‌شدند و زخمی و گرسنه می‌مردند. تحمل نبود دیدن این همه درد برای سال‌های جوانی آن امدادگران. بهارت به خزان زمستان تبدیل می‌شد و چه سخت است این همه سال‌ها باشی پیر و دلمرده با پیله‌هایی از مرگ کودکان بر صحن وجود اندیشه‌ات که پروانگی هم در پی ندارد. به آن دشت پای تپه رسیدیم. زمردِ سبز دشت زیر بلورهای یخ و آن اول صبح مه گرفته مثل وهم اهورایی تو را به عالمی غریب می‌برد. نزدیک که می‌شدی، مردمِ بر سطح دشتِ پای آن کوهپایه را بی‌تحرک می‌یافتی. صدای گریه‌ها و سرفه‌های خون‌آلود در سکوت مهیب ملک‌الموت خاموش می‌شد و یشمین و زمردی بر سطح دشت مه‌واره می‌خزید. پیش از ما گروه امدادگری رسیده بودند که کفن تقسیم می‌کردند و نوزادان و اطفال تنها سهم این کفن‌ها را می‌بردند. از هر کس که می‌گذشتی، بودند اما نبودند. مردان سایه‌ای شکسته بر سر زنان نشسته بر طفلکان مرده‌شان... هی لولو هی لولو... مادران لالایی مرگ می‌خواندند به زبان کردی و گوش دشت را از ناله‌هایشان پر کرده بودند. چه شده؟ چگونه این کودکان مرده‌اند؟ پرسشمان را در جراتِ مترجم همراهمان ریختیم و او به بالای سر مادری رفت و نگاهمان خشک شد بر صورت معصوم نوزاد در آن یشمِ زمردینِ دشت و تلخ گریستیم؛ گریستنی که همه تاریخ زندگی‌مان شد. مادر در میان اشک و خون و سرفه‌های جگرسوزش، مرگ فرزند را این گونه شرح داد که وقتی شیمیایی زدند، کودکمان را در بغل فشردیم تا سم شیمیایی که در هوای تنفسشان آمده بود را به ریه نگیرند و نسوزند. دیدیم که طفلکانمان از بی‌هوایی دارند خفه می‌شوند. راه تنفسشان را باز کردیم. دیدیم سم شیمیایی در هوا بچه‌مان را می‌سوزاند. راه تنفسشان بستیم. دیدیم دارند خفه می‌شوند. راه تنفس باز کردیم. دیدیم که باز ریه‌شان می‌سوزد. راه نفسشان را بستیم...
جملات مادران در گریه‌ای سخت و سرفه‌هایی جانکاه و زخم‌های شیمیایی که آرام ارام سَر باز می‌کرد، با زبان غریبی بر جانمان می‌نشست. سر آخر مادران در آغوش جانِ خود، کودکانشان را آنقدر فشرده بودند تا به یاد هوای خوشِ بی‌خفقان، به خواب ابدی روند؛ و این راز دیکتاتور است که تو مادر را وادارد به یاد هوایِ پاکِ بودن، فرزند را در این خفقان و سم هوا به آغوشت خاموش کنی. امروز صدام نیست اما تا ابد نفرین این دشتِ پُرپیله بی‌پروانگی بدرقه راهش خواهد بود. کودکان عفرین را دریابیم.

🌐 منبع: روزنامه شرق (پنج‌شنبه، ۱۲ بهمن ۹۶)

➡️ sharghdaily.ir/News/151612/
🔻 🔻 🔻
🆔 @imamalisociety
جمعیت امام علی pinned «⭕️ پیله های بی‌پروانگی ✳️ سی و پنجمین نوشته از سلسله یادداشت‌های هفتگی شارمین میمندی‌نژاد، مؤسس جمعیت امام علی، در روزنامه شرق مثل پیله ابریشم نشسته بر روی این دامنه تپه سرد که از بلورهای یخ پوشیده بود و مادران تن سوخته با سرفه‌های سخت جگر بالا می‌آوردند…»
🌀گزارش خانم دکتر شکوفه آذری، سرپرست تیم پزشکی جمعیت امام علی، اعزامی به مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه، از فعالیت‌های تیم درمان در روز پنج‌شنبه، ۱۲ بهمن ۹۶

🆔 @imamalisociety
Forwarded from زنان سرزمین من
بچه ها در محله زعفران سرپل ذهاب مکان مناسبی برای بازی ندارند. آنها روی آوارها و آشغال ها بازی می کنند.
داوطلبان مادرانه جمعیت امام علی(ع) در حال بازی و تلاش برای شاد کردن بچه ها
۱۳۹۶/۱۱/۱۲

گزارش لحظه به لحظه #مادرانه_کرمانشاه

"به زودی پنجمین همایش مادرانه با موضوع زنان باردار و نوزادان در شرایط بحران "

🌕 @madaranias
🆔 @imamalisociety

goo.gl/Q39ZH9
تلاش‌ها برای تغییر قانون در ارتباط با #ازدواج_کودکان به گفته‌ی طیبه سیاوشی، نماینده‌ی مجلس:

📌به دنبال افزایش سن ازدواج از ۱۳ سال به ۱۶ سال بودیم ولی به دلیل مخالفت‌هایی که از ناحیه آقایان مطرح شد، فعلا قرار است سن ازدواج به ۱۵ سال افزایش پیدا کند. البته بین ۱۳ تا ۱۵ سال باید با اجازه مراجع صالحه این گونه ازدواج‌ها صورت گیرد. طرح، فروردین ماه سال آینده به صحن می‌آید.

📌‏این مساله ( #ازدواج_کودکان ) بسیار پیچیده است؛ مثلا در دادگاه برای ازدواج دختران زیر ۱۳ سال برخی از قضات برای این که به یقین برسند دختر به بلوغ عقلی رسیده یک انگشتر طلا به او نشان می دهند و از او می پرسند آیا این انگشتر طلاست؟! یک معضل دیگر اینکه ازدواج کودک‌همسرها اصلا ثبت نمی‌شود.

goo.gl/aBPtDa
🔻 🔻 🔻
🆔 @imamalisociety