Hamava هم‌آوا
208 subscribers
13K photos
13.4K videos
10 files
4.85K links
همبستگی ملی برای دموکراسی در ایران
Contact to admin : @ContactHamava

instagram.com/iran.hamava
facebook.com/iranhamava
twitter.com/iranhamava
Download Telegram
.
حسن اکبری معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان #محیط_زیست کشور با اشاره به اینکه طی این سال‌ها بیش از ۷۰ درصد جمعیت گونه‌های برجسته حیات وحش کشور را از دست دادیم، افزود: بخشی از سرمایه زیستی از بین رفته و باید همه تلاش خود را برای حفاظت از قسمت باقی مانده به کار گیریم.
وی افزود: فرونشست دشت‌ها، افزایش کانون‌های فرسایش بادی، آلودگی کلانشهرها، افزایش تجمعی سیل، نابودی حیات وحش و جنگل‌ها از مهمترین چالش‌های محیط زیست کشور است.
-------
جمهوری اسلامی اگر برای بقای خود با کشتن، زندان و سرکوب آزادی‌خواهان، به طور مستقیم ایرانیان امروز را در فشار قرار داده و آنان را از حقوق بشر محروم کرده است، با نابودی محیط زیست ایران، نسل‌های آینده را نیز در معرض خطر قرار داده.
از این رو تلاش برای گذار از جمهوری اسلامی، یک وظیفه ملی و انسانی است.
#هم‌آوا
@IranHamAva
.
غلامرضا نوری قزلجه، رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس درباره بروز اختلالات و کندی اینترنت گفت: مساله این است که دسترسی‌ها را دارند سخت‌تر می‌کنند و می‌خواهند ارتباطات مردمی در این حوزه سخت‌تر شود.
به گفته وی، مساله #اینترنت فراتر از دولت است، ولی این دولت نیز برای کندی و ایجاد اختلال در اینترنت همکاری می‌کند و این مساله قضیه را پیچیده کرده است. وی افزود: به هرحال آنهایی که طرح صیانت را نوشته بودند خیلی خوش‌شان نمی‌آید که مردم در فضای مجازی با هم هماهنگی داشته باشند، صحبت کنند و با یکدیگر درباره موضوعات اجتماعی و سیاسی صحبت کنند.
وی هم چنین گفت: آنهایی که طراح این داستان بودند ساکت ننشسته‌اند و حتما دارند کار می‌کنند و یک بخش از همان تفکرات و افراد در عمل اینترنت را دستکاری کردند. به گفته نوری، درحالی که دنیا در مباحث فضای مجازی و علوم و فناوری‌های اطلاعات هر روز پیشرفت می‌کند و دسترسی‌ها بیشتر، آسان‌تر و کم هزینه‌تر می‌شود، اما در کشور ما برعکس است و دسترسی‌ها سخت‌تر است و کشور گران‌تر اداره می‌شود، یعنی مسیر عکس را داریم می‌رویم.
#هم‌آوا
@IranHamAva
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
.
#امیر_لباف درویش گنابادی پیرو دکتر نورعلی تابنده، در پیامی ویدئویی ضمن #اعتراض به جنایت‌های افسارگسیخته رژیم جمهوری اسلامی، تمامی گروههای مختلف سیاسی، مذهبی و ... را به اتحاد و همبستگی برای رویارویی با این حکومت دعوت کرد.

آقای لباف با برشمردن برخی از جنایتهای رژیم فاسد از جمله ویران کردن خانه‌های هموطنان بهایی، بازداشت مادران دادخواه، وضعیت اسفبار زندانیان سیاسی - عقیدتی از جمله زندانیان دراویش و ... گفت؛ هدف تمامی ما ایرانیان یکی است و آن تغییر این رژیم است، ما راهی به غیر از اتحاد نداریم و یک بار برای همیشه باید با هم متحد شویم و نگذاریم تعداد مادران داغدار از این که هست بیشتر شود.
#هم‌آوا
@IranHamAva
.
براساس صورت مالی حسابرسی شده گروه فولاد مبارکه، پاداش هیات‌مدیره برای عملکرد سال ۱۴۰۰ حدود ۱۸ میلیارد و ۱۹۷ میلیون تومان تعیین شده است که این مقدار نسبت به رقم ۸ میلیارد ۹۵۹ میلیارد تومان سال ۱۳۹۹ رشد ۱۰۳ درصدی داشته است.
قابل ذکر است در سال ۱۴۰۰ از رقم ۱۸ میلیارد تومان پاداش گروه، ۷ میلیارد تومان آن برای شرکت اصلی و مابقی برای هیات‌مدیره سایر شرکت‌های زیرمجموعه است.

#هم‌آوا
@IranHamAva
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
.
گاه گاهی، مقامات حکومت، خواسته و ناخواسته، مستقیم و غیر مستقیم به #ناکارآمدی‌ جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف اشاره می‌کنند.
در این جا مجتبی ذوالنور نماینده مجلس شورای اسلامی، گشوه‌ای از بی کفایتی و بی خاصیت بودن مجلس و #نمایندگان_منتصب آن را بیان می‌کند.
"اگر پای صحبت تک تک نمایندگان مجلس بنشینید، شاید بجز تعداد اندکی نماینده، رضایت وجدانی از حضورشان در مجلس نداشته باشند؛ مجلس نقشی در حل مشکلات اقتصادی کشور ندارد!"
#هم‌آوا
@IranHamAva
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
.
بر پایه ویدئویی که به تازگی منتشر شده، فردی از داخل #زندان قم به موج اعدام‌‌ها (حتی در محرم) اشاره می‌کند:
"آقا اینجا زندان قمه. هر روز میبرن یکیو میکشن. هیچکیم نمیتونه کاری بکنه. داداش منو الان بی‌دلیل آوردن سوییت (برای اجرای حکم اعدام). داداش من بی‌گناهه.. به کی بگم.."

احتمالاً منظور او از مظفری،علی مظفری، رئیس کل دادگستری استان قم است.
#هم‌آوا
@IranHamAva
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
.
#فریدون_فرخزاد (متولد ۱۵ مهر ۱۳۱۵ ) شاعر، ترانه‌سرا، خواننده، آهنگساز، بازیگر، تهیه‌کننده، کارگردان و مجری تلویزیون و رادیو، و کنشگر سیاسی و نیز مخالف حکومت جمهوری اسلامی بود که در جریان #قتل‌های_زنجیره‌ای ایران، در شهر بُنِ آلمان ترور شد.
وی بر خلاف بسیاری از ایرانیان در خاج از کشور، سکوت نکرد و مخالفت علنی خود را نسبت به جمهوری اسلامی و به ویژه شخص خمینی، نشان می‌داد.
جمهوری اسلامی به عنوان دشمنِ آزادی بیان (و همانند امروز)، انتقادات او را تاب نیاورد.
سرانجام فریدون فرخزاد در مردادماه سال ۱۳۷۱ در آپارتمانش در شهر بن آلمان توسط مأموران جمهوری اسلامی، با چاقوی آشپزخانه و به طرز بسیار وحشیانه‌ای به #قتل رسید.
شیوه قتل (و هم چنین زمان آن)، همانند برخی کشتارهای معروف به #قتل‌های_زنجیره‌ای بود که از سوی سازمان اطلاعات جمهوری اسلامی اجرا (میان سال‌های ۱۳۶۹ تا ۱۳۷۷) گردید.
بنابر نظر پزشکی قانونی و نتایج کالبدشکافی زمان قتل بین ۹ تا ۱۵ مرداد ۱۳۷۱بوده است. و در برخی خبرگذاری‌های شخصی و رسمی، ۱۶ مرداد را سالروز قتل او در نظر گرفته‌اند.
#هم‌آوا
@IranHamAva
👍1
.
جعفر اکبرزاده، مداح مشهدی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه در محرم امسال آیا مداحان به وضعیت اقتصادی کشور انتقادی کرده‌اند یا خیر، گفت: «تا جایی که در محدوده شهر مشهد رصد داشته‌ام، چیزی در این خصوص نشنیده‌ام که کسی اعتراض یا نقدی کرده باشد.
به ندرت شنیده‌ام که کسی در این وادی وارد شود. در مشهدی که ما هستیم امسال این مسئله خیلی کمرنگ است و شاید به 5 درصد برسد.»
وی در پاسخ به این پرسش که آیا از سوی کانون مداحان این مورد گوشزد شده است، بیان کرد: «خیر، گفته نشده است. در جلساتی که ما داشته‌ایم، مداحان توجیه می‌شوند که چیزی نگویند که موجی ایجاد شود. چون گفتن این حرف‌ها وقتی بدون آگاهی باشد و بعد در پاسخ دادن به سوال ناتوان باشند، باعث ایجاد موجی می‌شود. لذا از این کار پرهیز شده است.»
#هم‌آوا
@IranHamAva
👍1
.
#سعید_حافظی، خبرنگار و افشاگر مشکلات ساختمان #متروپل (پیش از فروپاشی) در توییتر خود با اعلام این خبر نوشت:
"خبر؛ هلدینگ عبدالباقی حکم عدم تخریب ساختمان متروپل را از دادگاه گرفت! بر این اساس، ساختمان قاتل پابرجا خواهد ماند!!! قرارگاه خاتم الانبیا برای خروج از قرارداد، ده ميليارد تومان از منطقه‌ آزاد اروند گرفت. جزئیات بیشتر و اطلاعات تکمیلی پرونده را به زودی خواهم گفت"
. #متروپل #آبادان

#هم‌آوا
@IranHamAva
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
.
قنات قصبه بزرگترین و قدیمی‌ترین قنات جهان مربوط به ۲۵۰۰ تا ۲۷۰۰ سال پیش مربوط به دوره #هخامنشیان است و تنها اثر جهانی خراسان بزرگ محسوب می‌شود که در سازمان #یونسکو به ثبت رسیده است.
قنات قصبه گناباد در سال ۱۳۷۹ توسط سازمان میراث فرهنگی با شماره ۲۹۶۳ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده بود. در تیر ماه سال ۱۳۹۵ پرونده‌ «۱۱ قنات ایرانی»، به عنوان دومین پرونده‌ زنجیره‌ای ایران در فهرست میراث تاریخی–فرهنگی یونسکو بررسی و به ثبت رسید؛ بدین ترتیب قنات قصبه نیز جهانی شد.

وی در ادامه تصریح کرد: صنایع آب بری که در بالادست قنات‌ها احداث شده‌اند مانند چاه، گاوداری‌های و مرغداری‌های صنعتی ... به یک تهدید برای این اثر تبدیل شده است.
صنوبری افزود: به عنوان مثال یک سالن مرغداری ۱۵ هزار قطعه‌ای ۸۰۰ هزار لیتر آب در طی ۴۵ روز مصرف می‌کند و این به تهدیدی برای قنات قصبه بزرگ‌ترین و عمیق‌ترین قنات جهان و ثبت شده در یونسکو تبدیل شده است.

#هم‌آوا
@IranHamAva
.
حشمت الله فلاحت پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم گفت:
طرح مباحثی تحت عنوان نظامی شدن ایران یا رفتن به سمت بمب اتمی به نظر من کمکی به دیپلماسی نمی‌کند، چون هنوز خیلی زود است که ما مرگ دیپلماسی هسته‌ای را اعلام کنیم.
او با تاکید براینکه تیم دیپلماسی دولت رئیسی در عملکرد ضعیف است، گفت: این تیم از اساس تیمی نبود که در مسیر احیای توافق باشد. راهبردی برای توافق نداشتند و بیشتر تلاششان برای طرح مواضع بود. تیم رئیسی راهبردی هم برای تمام توافق نداشت و در مواردی به نظر من تیم به شدت، بازی #روس‌ها را خورد ولی اگر جمهوری اسلامی بخواهد توافق کند با یک دستورالعمل می‌تواند توافق را انجام بدهد.
#هم‌آوا
@IranHamAva
.
#عفیف_نعیمی، شهروند #بهائی ساکن کرج علیرغم گذشت ۵ روز از زمان دستگیری کماکان در بازداشت و بی خبری بسر می‌برد. بی اطلاعی از وضعیت این شهروند بهائی که از بیماری قلبی رنج می‌برد، به افزایش نگرانی خانواده و نزدیکان وی منجر شده است.

به گزارش هرانا، تا جمعه ۱۴ مردادماه ۱۴۰۱، از وضعیت عفیف نعیمی شهروند بهائی ساکن کرج کماکان خبری در دست نیست.
پیشتر سعید دهقان وکیل دادگستری با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود ضمن انتشار این خبر نوشته بود: “در میان بهائیان بازداشت شده، فقط محل نگهداری عفیف نعیمی معلوم نیست. در حالیکه او در دوران حبس قبلی اش بارها در بیمارستان قلب تهران بستری شده بود و درخواست ما برای عدم تحمل کیفر حبس هم بارها از سوی پزشکی قانونی تایید شده بود، اما مقامات امنیتی به تبدیل مجازاتش مخالفت میکردند.”
#هم‌آوا
@IranHamAva
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
.
محمدرضا یزدی زاده، اقتصاددان و تحلیلگر مسائل اقتصادی:
#یارانه دادن به واردات کالاهای اساسی ضربه بزرگی به امنیت غذایی کشور زده است. وابستگی صنعت مرغداری به عنوان دومین صنعت بزرگ کشور به واردات دانه‌های روغنی برای کشور خطرناک است.
#هم‌آوا
@IranHamAva
ما نیز از جمله زنانی بودیم که ماه ها این شرایط را تحمل کردیم و بخشی از مبارزات مان را براساس تجربه و همزیستی با زنان زندانی قرچک رقم زدیم. چون بر این باور بوده و هستیم که مبارزه علیه شرایط غیرانسانی قرچک مبارزه برای ممنوعیت حضور و تبعید زندانیان سیاسی عقیدتی که به منظور آزار آنها صورت میگرفت نبوده بلکه فراتر از آن منظور ما تعطیلی این زندان و مشکلات هزاران زنی ست که طی سال های گذشته به اجبار متحمل آن شرایط شده اند.
شرایطی که سختی و بدی هوای سوزناک و جهنمی آن، آلوده و غیرقابل شرب و حتی غیر قابل استحمام بودن آب، ساختمان سوله مانند، بدون نور طبیعی و جریان هوا فاضلاب و تاسیسات فرسوده و زیرساخت های نامناسب جهت زندگی انسان تنها بخشی از رنج فزآینده و پایان ناپذیر تحمیل شده بر جان تک تک زنان این زندان است.
بخش بزرگتر آن، نوع نگاه حکومت، مسئولان و حتی برخی از ماموران امنیتی، زندانبانان و کادر درمان است، که هیچ شان و هویت انسانی برای زنان زندانی قائل نبوده و آنها را مستحق هرگونه بدفتاری و توهین می دانند.
ما و بقیه زندانیان سیاسی در روز ۲۹ تیرماه ۱۴۰۱ بدون هیچگونه درخواست جابجایی بطور ناگهانی و غافلگیرانه از این زندان اخراج شدیم.
ما بخشی از روح و روان و جان و دلمان را در میان خواهرانمان در قرچک برجای گذاشتیم.حضور زندانیان سیاسی می توانست انعکاس صدای آن زنان بی صدا باشد و اخراج ما از آن زندان به منظور قطع آن صداست. ما سکوت در قبال شرایط سخت زنان در زندان قرچک را به ازای ترک آن نامکان را بر نمی تابیم، و همچنان به این باور داربم که زندان زنان قرچک ورامین باید تعطیل شود.
عالیه مطلب زاده-نرگس محمدی
۱۴ مرداد ۱۴۰۱
زندان زنان قرچک ورامین تعطیل باید گردد
زندانی سیاسی آزاد باید گردد
زنده باد آزادی

#هم‌آوا
@IranHamAva
.
#نرگس_محمدی و #عالیه_مطلب زاده، دو #زندانی_سیاسی ایرانی با انتشار یادداشتی #زندان_زنان #قرچک ورامین را «بازنمای دیدگاه، اراده و عمل حکومت استبداد دینی علیه زن» دانسته و خواهان تعطیلی آن شده‌‌اند.
متن این پیام چنین است:
نامکان قرچک صرفا نام یک زندان
برای نگهداری محکومین و متهمین زن نیست. قرچک بازنمای دیدگاه، اراده و عمل حکومت استبداد دینی علیه زن است. کم نیستند زنانی که نه به موجب رفتاری خلاف قوانین بلکه به دلیل اصرار بر حق پوشش، نگرش و زیست انسانی شان گرفتار این نامکان هولناک شده اند. کم نبودند ماموران و زندان بانانی که به آزادی زندانی از این زندان به منزلهٔ رهایی او از شرایط دشوار غبطه خورده و به دنبال راه نجاتی از آنجا بودند.
ادامه متن:
.
محبوبه میثاقیان، #شهروند_بهائی ساکن یزد روز سه شنبه ۱۱ مردادماه جهت تحمل حبس راهی #زندان این شهر شد.
همچنین درخواست آزادی با پابند الکترونیکی امین ذوالفقاری شهروند بهائی، محبوس در زندان یزد، از سوی دادگاه انقلاب این شهر رد و به وی ابلاغ شد. این شهروندان پیشتر به ۸ ماه حبس تعزیری محکوم شده بودند.
آقای ذوالفقاری در تاریخ ۱ خردادماه ۹۹ توسط ماموران اداره #اطلاعات یزد بازداشت و به زندان این شهر منتقل و نهایتا در تاریخ ۳ تیرماه همان سال با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان یزد آزاد شد.
همچنین خانم میثاقیان در تاریخ ۱۲ خرداد ۹۹ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در تاریخ ۲۷ خردادماه همان سال با تودیع قرار وثیقه آزاد شده بود.
#هم‌آوا
@IranHamAva
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
.
#تجمع_اعتراضی_بازنشستگان تامین اجتماعی استان خوزستان

در ادامه محقق نشدن خواسته‌های مستمری‌بگیران تامین اجتماعی؛ بازنشستگان اهواز، بار دیگر تجمعی اعتراضی برگزار کردند.

عدم اجرای همسان‌سازی حقوق و عدم افزایش دستمزد مصوب شورای‌عالی کار و اجرای کامل مصوبه در ارتباط با افزایش ۳۸ درصدی حقوق از عمده‌ترین دلایل تجمع‌های اعتراضی بازنشستگان است که تاکنون دولت جمهوری اسلامی از اجرای آن جلوگیری کرده است.
«معیشت منزلت حق مسلم ماست»
«بازنشسته زندانی آزاد باید گردد»

#هم‌آوا
@IranHamAva
.
معاون وزارت آموزش و پرورش ایران اصغر باقرزاده، معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش، روز شنبه، ۱۵ مرداد، آمار دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در کشور را بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار نفر اعلام کرد.
وی، «نداشتن اینترنت، عدم دسترسی به آموزش از راه دور، یا اجبار به کار کردن دانش‌آموزان» را از مهم‌ترین دلایل بازماندن آن‌ها از تحصیل اعلام کرد و گفت که این پدیده در دوران کرونا شدت گرفت.
این آمار در حالی اعلام می‌شود که علیرضا کاظمی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش، نیمه آبان پارسال از بازماندن حدود یک میلیون دانش‌آموز در سال تحصیلی ۱۴۰۰ خبر داده بود.
معاون وزارت آموزش و پرورش ماه دی پارسال آمار کل دانش‌آموزان در سال تحصیلی ۱۴۰۰ را بیش از ۱ میلیون و ۳۷۵ هزار نفر اعلام کرده بود.
روزنامه «جهان صنعت» در همان زمان در گزارشی به نقل از ابراهیم سحرخیز، کارشناس مسائل آموزشی اعلام کرده بود که آمار ترک‌ تحصیل دانش‌آموزان از مرز پنج میلیون تن عبور می‌کند. البته آقای سحرخیز ادامه روند افزایشی این آمار را در صورت برگزار نشدن حضوری کلاس‌ها به دلیل کرونا اعلام کرده بود.
#هم‌آوا
@IranHamAva
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
.
علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی بارها و بارها علیه بهائیان ایران موضع گرفته است.
وی بهاییان را نجس و کافر دانسته و معاشرت با بهائیان را منع می‌کند. وی حتی غذا خوردن با #بهائیان را منع کرده و نسبت به ارتباط کودکان مسلمان با کودکان بهایی در مدارس هم اظهار نظر کرده است.
وی آشکار می‌گوید:
"آنها نجس و دشمن دین و ایمانِ شما هستند، پس فرزندان عزیزم جداً از آنها بپرهیزید"
"از هرگونه معاشرت با این فرقه ضالّه مضلّه، اجتناب نمایید."
---------
این گونه سخنان یا فتواهای کینه ورزانه جز آن که میان شهروندان ایرانی (و اساساً میان انسان‌ها)، ایجاد نفاق و دشمنی کند، هیچ اثری نخواهد داشت.
در واقع پافشاری جدایی دین از حکومت یا سیاست، یه عنوان یکی از مهم‌ترین خواسته‌های آزادی‌خواهان، بر همین پایه شکل گرفته تا در مسیر و پس از گذار از جمهوری اسلامی، حقوق بشر رعایت شود و موانع دشمنی و نفاق برچیده گردد.
#هم‌آوا
@IranHamAva