This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 جیدی ونس: در حکومت ایران هم تندروها حضور دارند و هم عملگرایان
جیدی ونس، معاون رئیسجمهور آمریکا، درباره وضعیت داخلی ایران گفت:
«در حکومت ایران همچنان عناصر تروریستی حضور دارند، اما در کنار آنها، جریانهای عملگرایی نیز وجود دارند که واقعاً به دنبال ایجاد روابط بهتر با ایالات متحده هستند.»
او مدعی شد تحولات اخیر نشان میدهد بخشی از ساختار حاکم در ایران به دنبال کاهش تنشها و حرکت به سمت تعامل با غرب است.
🔗 Amir Farshad EBRAHIMI (@Goftaniha)
🌐 irbr.news
📡 @irbriefing
جیدی ونس، معاون رئیسجمهور آمریکا، درباره وضعیت داخلی ایران گفت:
«در حکومت ایران همچنان عناصر تروریستی حضور دارند، اما در کنار آنها، جریانهای عملگرایی نیز وجود دارند که واقعاً به دنبال ایجاد روابط بهتر با ایالات متحده هستند.»
او مدعی شد تحولات اخیر نشان میدهد بخشی از ساختار حاکم در ایران به دنبال کاهش تنشها و حرکت به سمت تعامل با غرب است.
🌐 irbr.news
📡 @irbriefing
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🤬10🤔1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
چه کسی آن صندوق ۳۰۰ میلیارد دلاری برای ایران را تامین مالی میکند؟
معاون رئیسجمهور جِیدی ونس:
تمایل زیادی از سوی جهان عرب و همچنین خارج از جهان عرب وجود دارد که اگر ایران رفتار مناسبی داشته باشد، واقعاً در ایران دخالت کنند.❗️
🔗 Amir Farshad EBRAHIMI (@Goftaniha)
🌐 irbr.news
📡 @irbriefing
معاون رئیسجمهور جِیدی ونس:
تمایل زیادی از سوی جهان عرب و همچنین خارج از جهان عرب وجود دارد که اگر ایران رفتار مناسبی داشته باشد، واقعاً در ایران دخالت کنند.❗️
🌐 irbr.news
📡 @irbriefing
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🤬8🔥2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
در مورد وجوه مسدود شده، مقدار پول — صادقانه بگویم نمیدانم.
💵 اعدادی بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار شنیدهام. در واقع اعدادی بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار شنیدهام.
📊 بیشتر آن در حسابهای ایالات متحده نیست؛ بیشتر آن یا در خلیج فارس، یا در اروپا، یا جای دیگری است.
📌 اما مقدار دقیق پول را نمیدانم — مقدار زیادی است.
🔗 Amir Farshad EBRAHIMI (@Goftaniha)
🌐 irbr.news
📡 @irbriefing
💵 اعدادی بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار شنیدهام. در واقع اعدادی بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار شنیدهام.
📊 بیشتر آن در حسابهای ایالات متحده نیست؛ بیشتر آن یا در خلیج فارس، یا در اروپا، یا جای دیگری است.
📌 اما مقدار دقیق پول را نمیدانم — مقدار زیادی است.
🌐 irbr.news
📡 @irbriefing
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🤬7🔥2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
آنها تعهدات هستهای بسیار مشخصی دادهاند. آنها متعهد به نابودی ذخیره بسیار غنیشدهای که در اختیار دارند شدهاند.
⚠️ تمام کاری که ما انجام دادهایم برداشتن محاصره در تنگه است که اساساً آن را به وضعیتی که قبل از درگیری بود بازمیگرداند.
چه این موارد نوشته شده باشند یا گفته شده، به همین دلیل است که ما توافقی را که انجام دادیم ساختار دادیم، چون به کلمات اعتماد نداریم. ما به عمل و رفتار اعتماد داریم.
📌 کلمات مهم نیستند خانمها و آقایان، ما به تأیید و راستی آزمایی اهمیت میدهیم.
🔗 Amir Farshad EBRAHIMI (@Goftaniha)
🌐 irbr.news
📡 @irbriefing
⚠️ تمام کاری که ما انجام دادهایم برداشتن محاصره در تنگه است که اساساً آن را به وضعیتی که قبل از درگیری بود بازمیگرداند.
چه این موارد نوشته شده باشند یا گفته شده، به همین دلیل است که ما توافقی را که انجام دادیم ساختار دادیم، چون به کلمات اعتماد نداریم. ما به عمل و رفتار اعتماد داریم.
📌 کلمات مهم نیستند خانمها و آقایان، ما به تأیید و راستی آزمایی اهمیت میدهیم.
🌐 irbr.news
📡 @irbriefing
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🤬8🔥2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
در چند ماه گذشته دیدهایم این است که عملگرایان درون نظام ایران — افرادی که واقعاً میخواهند رابطه خود را با خاورمیانه و جهان تغییر دهند — در حال پیروزی در این بحث هستند.
ایالات متحده میخواهد این افراد در این بحث پیروز شوند.
من کسانی را دیدهام که به این توافق شک دارند — افرادی که میگویند ایرانیها هرگز رفتار خود را تغییر نخواهند داد
شاید این درست باشد، و اگر چنین باشد، آنها هیچ یک از مزایای این معامله را دریافت نمیکنند. اما آیا ارزش امتحان کردن ندارد؟
اگر ایرانیها رفتار خود را تغییر ندهند، برنامه نظامی و هستهای آنها همچنان نابود خواهد شد؛ اگر رفتار خود را تغییر دهند، آنگاه رابطهای تحولآفرین با خاورمیانه خواهند داشت.
🔗 Amir Farshad EBRAHIMI (@Goftaniha)
🌐 irbr.news
📡 @irbriefing
ایالات متحده میخواهد این افراد در این بحث پیروز شوند.
من کسانی را دیدهام که به این توافق شک دارند — افرادی که میگویند ایرانیها هرگز رفتار خود را تغییر نخواهند داد
شاید این درست باشد، و اگر چنین باشد، آنها هیچ یک از مزایای این معامله را دریافت نمیکنند. اما آیا ارزش امتحان کردن ندارد؟
اگر ایرانیها رفتار خود را تغییر ندهند، برنامه نظامی و هستهای آنها همچنان نابود خواهد شد؛ اگر رفتار خود را تغییر دهند، آنگاه رابطهای تحولآفرین با خاورمیانه خواهند داشت.
🌐 irbr.news
📡 @irbriefing
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🤬7🔥2❤1👍1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
جیدی ونس درباره ایران: برای بخش نظامی، چند نکته وجود دارد که همچنان درست است و چه ایرانیها با بقیه توافق همکاری کنند یا نکنند، این نکات پابرجا خواهند بود.
🔴برنامه هستهای آنها کاملاً نابود شده است. ظرفیت غنیسازی آنها، تأسیساتی که برای توسعه غنیسازی و ساخت احتمالی سلاح هستهای استفاده میکردند، همچنان نابود شده است.
🔴نیروی نظامی متعارف آنها همچنان نابود شده است. ظرفیت آنها برای تهدید همسایگانشان عمدتاً از بین رفته است.
🔴اکنون میبینیم که آیا آنها مایل به رعایت گام بعدی طرح صلح رئیسجمهور هستند یا خیر
🔗 Amir Farshad EBRAHIMI (@Goftaniha)
🌐 irbr.news
📡 @irbriefing
🔴برنامه هستهای آنها کاملاً نابود شده است. ظرفیت غنیسازی آنها، تأسیساتی که برای توسعه غنیسازی و ساخت احتمالی سلاح هستهای استفاده میکردند، همچنان نابود شده است.
🔴نیروی نظامی متعارف آنها همچنان نابود شده است. ظرفیت آنها برای تهدید همسایگانشان عمدتاً از بین رفته است.
🔴اکنون میبینیم که آیا آنها مایل به رعایت گام بعدی طرح صلح رئیسجمهور هستند یا خیر
🌐 irbr.news
📡 @irbriefing
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🤬6🔥2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
آمریکا حتی یک سنت هم به ایران نمیدهد / جیدی ونس: "آنچه از همه شما میخواهم این است که صادقانه گزارش دهید که ایالات متحده حتی یک سنت هم به ایران نمیدهد...حتی مزایای اقتصادی، کاهش تحریمها و غیره که با این معامله همراه است، فقط در صورتی اتفاق میافتد که ایرانیها عمل کنند!"
🔗 Amir Farshad EBRAHIMI (@Goftaniha)
🌐 irbr.news
📡 @irbriefing
🌐 irbr.news
📡 @irbriefing
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🤬8🔥2
🔹پسلرزههای ماجراهای مربوط به بیانیه مجتبی خامنهای:
تفاوت نمونه امضای مجتبی در ویکیپدیا و بیانیه اخیر
براساس خط شناسی وروان شناسی خط ونیزلرزش دست امضا بیانیه مجتبی خامنه ای متعلق به اونیست
۱.براساس لرزش دست امضاءچاپی بیانیه متعلق به یک فرد بالای هفتادسال است
لرزش دست یک فرد زیرشصت سال درنوشتن بسیاربسیاراندک است
۲.امضاء چاپی بیانیه برگرفته ازخط موشعلی خامنه ای است که تاحدودی نسبت به خط نستعلیق وشکسته نستعلیق آگاهی داشت
۳.امضاءبیانیه توسط شخص حقیقی صورت نگرفته است
۴.اگرقبول کنیم که امضاء توسط شخص حقیقی درج شده شخص مزبور سوادآکادمیک نداشته وسوادمکتبی یاحوزوی داشته است
۵.امضاءسمت راست نشان دهنده این است که فردامضاکننده به خط نستعلیق یاشکسته نستعلیق آشنانیست وسرعت دست ولرزش دست امضاءسمت راست متعلق به یک فرد زیرشصت سال است که بسیارزیاد امضاءکرده است ونشان ازداشتن منصب دارد.
📍irbr.news
🔰@irbriefing
تفاوت نمونه امضای مجتبی در ویکیپدیا و بیانیه اخیر
براساس خط شناسی وروان شناسی خط ونیزلرزش دست امضا بیانیه مجتبی خامنه ای متعلق به اونیست
۱.براساس لرزش دست امضاءچاپی بیانیه متعلق به یک فرد بالای هفتادسال است
لرزش دست یک فرد زیرشصت سال درنوشتن بسیاربسیاراندک است
۲.امضاء چاپی بیانیه برگرفته ازخط موشعلی خامنه ای است که تاحدودی نسبت به خط نستعلیق وشکسته نستعلیق آگاهی داشت
۳.امضاءبیانیه توسط شخص حقیقی صورت نگرفته است
۴.اگرقبول کنیم که امضاء توسط شخص حقیقی درج شده شخص مزبور سوادآکادمیک نداشته وسوادمکتبی یاحوزوی داشته است
۵.امضاءسمت راست نشان دهنده این است که فردامضاکننده به خط نستعلیق یاشکسته نستعلیق آشنانیست وسرعت دست ولرزش دست امضاءسمت راست متعلق به یک فرد زیرشصت سال است که بسیارزیاد امضاءکرده است ونشان ازداشتن منصب دارد.
📍irbr.news
🔰@irbriefing
❤6👍6
نتانیاهو صراحتا گفته است خودرا ملزم به رعایت تفاهمنامه نمیداند!
سی ان ان: بنیامین نتانیاهو به ترامپ گفته اسرائیل خود را ملزم به این توافق نمیداند؛ توافقی که خواستار پایان فوری و دائمی جنگ در لبنان است.
همچنین اسرائیل تحت فشار آمریکا عملیاتش را در لبنان کاهش داده، اما حاضر به توقف کامل آن نیست. نتانیاهو از توافق آمریکا و ایران راضی نیست و تلاش میکند با فشار رسانهای و سیاسی روی ترامپ، برخی بخشهای توافق را تضعیف یا تغییر دهد. او معتقد است ایران احتمالاً محدودیتهای جدی هستهای را نخواهد پذیرفت و شانس موفقیت توافق پایین است.
🌐 irbr.news
📡 @irbriefing
سی ان ان: بنیامین نتانیاهو به ترامپ گفته اسرائیل خود را ملزم به این توافق نمیداند؛ توافقی که خواستار پایان فوری و دائمی جنگ در لبنان است.
همچنین اسرائیل تحت فشار آمریکا عملیاتش را در لبنان کاهش داده، اما حاضر به توقف کامل آن نیست. نتانیاهو از توافق آمریکا و ایران راضی نیست و تلاش میکند با فشار رسانهای و سیاسی روی ترامپ، برخی بخشهای توافق را تضعیف یا تغییر دهد. او معتقد است ایران احتمالاً محدودیتهای جدی هستهای را نخواهد پذیرفت و شانس موفقیت توافق پایین است.
🌐 irbr.news
📡 @irbriefing
👍17👏5🤔2❤1🤬1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🚨🇺🇸مارکو روبیو:
«هر مشکلی در خاورمیانه مستقیماً به ایران برمیگردد. حزبالله؟ ایران. شبهنظامیان شیعه که عراق را نابود و تهدید میکنند؟ ایران. حماس؟ ایران. حوثیها؟ ایران. اسد که در سوریه مردم را قتل عام میکند؟ ایران. این رژیم هزاران هزار نفر را کشته است.»
🌐 irbr.news
📡 @irbriefing
«هر مشکلی در خاورمیانه مستقیماً به ایران برمیگردد. حزبالله؟ ایران. شبهنظامیان شیعه که عراق را نابود و تهدید میکنند؟ ایران. حماس؟ ایران. حوثیها؟ ایران. اسد که در سوریه مردم را قتل عام میکند؟ ایران. این رژیم هزاران هزار نفر را کشته است.»
🌐 irbr.news
📡 @irbriefing
👍33👏9🤬3❤1
🔹جمهوری اسلامی باز احساس کرد از گردنه گذشته!
اضافه حقوق ۲۵درصدی نیروهای سپاه و در کمال تعجب کسری ۱۵ درصدی حقوق پرسنل ارتش!
افسران ارشد ارتش بین ۱۰ میلیون کسری
افسران جزء و کارمندان نیز ۶۰۰ هزار تومان کسری
همچنین به عنوان «پاداش رشادت» برای ماه خرداد به تمامی پرسنل سپاه پاسداران و نیروهای ویژه بسیج ۱۰۰ میلیون واریزی صورت گرفته در حالی که هیچ پاداشی به ارتشیان نداده است!
📍irbr.news
🔰@irbriefing
اضافه حقوق ۲۵درصدی نیروهای سپاه و در کمال تعجب کسری ۱۵ درصدی حقوق پرسنل ارتش!
افسران ارشد ارتش بین ۱۰ میلیون کسری
افسران جزء و کارمندان نیز ۶۰۰ هزار تومان کسری
همچنین به عنوان «پاداش رشادت» برای ماه خرداد به تمامی پرسنل سپاه پاسداران و نیروهای ویژه بسیج ۱۰۰ میلیون واریزی صورت گرفته در حالی که هیچ پاداشی به ارتشیان نداده است!
📍irbr.news
🔰@irbriefing
🤔17🔥3❤1👏1
روز ۲۵ خرداد یک خانه امن در خیابان صابونچی کوچه «کردبچه» پلاک ۶۶ در شهر تهران هدف راکتهای جنگندههای اسرائیلی قرار گرفت که در جریان آن محمد کاظمی رئیس سازمان اطلاعات سپاه به همراه حسن محقق جانشینش کشته شدند.
در آن روز و بعد از آن، تمام رسانههای نظام مدعی شدند این حمله به مهدکودکی در همان کوچه بوده که منجر به تخریب کامل آن شده است. حالا حدود یک ماه که از آن حمله گذشته و ابعاد و روایات تازهای از ابعاد آن فاش شده است؛
روایت تازهای به نقل از مدیران و کارکنان این مهدکودک که ابعاد پنهان و ناگفتههای این حمله و هدف آن را فاش میکند
روز حمله، مدیر مهدکودک با شنیدن صدای پدافند، تصمیم میگیرد با والدین ۲۰ کودک حاضر در مهد تماس گرفته و از آنها بخواهد که بیایند و کودک خود را ببرند.
به گفته او آخرین کودک ۱۵:۲۰ دقیقه از مهد خارج و حمله ۱۵:۳۰ دقیقه انجام میشود.
این مدیر میگوید که فاصله ۱۰ دقیقهای تخلیه مهدکودک با زمان حمله به معجزه شباهت دارد که باعث شد کودکان در جریان این حمله آسیبی نبینند، روابتی رسمی که مدیر این مهدکودک اعلام کرده و ترجیح داده آنرا «معجزه» بخواند، رسانههای جمهوری اسلامی هم بدون اشاره به ادعاهای قبلی که از «کشته و زخمی شدن دهها کودک در یک مهدکودک» خبر داده بودند این اظهارات معجزه طور را منتشر کردند.
حالا اما مدیر این مهدکودک در «پادکست رادیو نیست» از تماس مشکوکی خبر داده که نیم ساعت قبل از حمله به موبایلش شده است و از او خواسته هرچه سریعتر تا نیم ساعت دیگر مهدکودک را تخلیه کند، او در آن تماس میگوید شاید نتواند تا نیم ساعت خانوادهها را خبردار کند که برای بردن کودکشان بیایند و فرد آن سوی خط آدرس پارکی را در همان حوالی میدهد و میگوید بهتر است همه کودکان را به آن پارک ببرند»
نیم ساعت بعد حمله انجام میشود و حالا مشخص است صاحب آن تماس مشکوک که بوده.
🌐 irbr.news
🆔 @irbriefing
در آن روز و بعد از آن، تمام رسانههای نظام مدعی شدند این حمله به مهدکودکی در همان کوچه بوده که منجر به تخریب کامل آن شده است. حالا حدود یک ماه که از آن حمله گذشته و ابعاد و روایات تازهای از ابعاد آن فاش شده است؛
روایت تازهای به نقل از مدیران و کارکنان این مهدکودک که ابعاد پنهان و ناگفتههای این حمله و هدف آن را فاش میکند
روز حمله، مدیر مهدکودک با شنیدن صدای پدافند، تصمیم میگیرد با والدین ۲۰ کودک حاضر در مهد تماس گرفته و از آنها بخواهد که بیایند و کودک خود را ببرند.
به گفته او آخرین کودک ۱۵:۲۰ دقیقه از مهد خارج و حمله ۱۵:۳۰ دقیقه انجام میشود.
این مدیر میگوید که فاصله ۱۰ دقیقهای تخلیه مهدکودک با زمان حمله به معجزه شباهت دارد که باعث شد کودکان در جریان این حمله آسیبی نبینند، روابتی رسمی که مدیر این مهدکودک اعلام کرده و ترجیح داده آنرا «معجزه» بخواند، رسانههای جمهوری اسلامی هم بدون اشاره به ادعاهای قبلی که از «کشته و زخمی شدن دهها کودک در یک مهدکودک» خبر داده بودند این اظهارات معجزه طور را منتشر کردند.
حالا اما مدیر این مهدکودک در «پادکست رادیو نیست» از تماس مشکوکی خبر داده که نیم ساعت قبل از حمله به موبایلش شده است و از او خواسته هرچه سریعتر تا نیم ساعت دیگر مهدکودک را تخلیه کند، او در آن تماس میگوید شاید نتواند تا نیم ساعت خانوادهها را خبردار کند که برای بردن کودکشان بیایند و فرد آن سوی خط آدرس پارکی را در همان حوالی میدهد و میگوید بهتر است همه کودکان را به آن پارک ببرند»
نیم ساعت بعد حمله انجام میشود و حالا مشخص است صاحب آن تماس مشکوک که بوده.
🌐 irbr.news
🆔 @irbriefing
❤30👏7👍1
حکم ۵ سال حبس برای طیبه نظری، معلم بازنشسته و مادر مریم آروین، وکیل جانباخته خیزش «زن، زندگی، آزادی»
طیبه نظری روز ۲۲ آذر ۱۴۰۴ در جریان مراسم هفتم خسرو علیکردی بازداشت شد.
شعبه اول دادگاه انقلاب، طیبه نظری مکیآبادی، معلم بازنشسته و مادر #مریم_آروین، وکیل جانباخته، را در مجموع به ۵ سال حبس تعزیری محکوم کرده است.
«اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» از جمله اتهامات منتسب به این مادر دادخواه عنوان شدهاند.
بر اساس دادنامه، «سفر از شهرستان سیرجان و حضور در تجمعات در پاسخ به فراخوانهای منتشرشده در فضای مجازی» و همچنین «فعالیت گسترده در شبکههای اجتماعی در حمایت از شعار زن، زندگی، آزادی و سر دادن شعار علیه نظام» از مصادیق اتهامات وارده به او قلمداد شده است.
در این رأی همچنین آمده است که متهم با «قصد قبلی» در این تجمعات شرکت کرده و هیچ آشنایی یا نسبت خانوادگی با فرد متوفی نداشته است؛ بنابراین، دادگاه حضور او را ناشی از همراهی با معترضان و سر دادن شعارهای اعتراضی دانسته است.
#طیبه_نظری
#اخبار_زندانیان_سیاسی_عقیدتی
🌐 irbr.news
📡 @irbriefing
حکم ۵ سال حبس برای طیبه نظری، معلم بازنشسته و مادر مریم آروین، وکیل جانباخته خیزش «زن، زندگی، آزادی»
طیبه نظری روز ۲۲ آذر ۱۴۰۴ در جریان مراسم هفتم خسرو علیکردی بازداشت شد.
شعبه اول دادگاه انقلاب، طیبه نظری مکیآبادی، معلم بازنشسته و مادر #مریم_آروین، وکیل جانباخته، را در مجموع به ۵ سال حبس تعزیری محکوم کرده است.
«اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» از جمله اتهامات منتسب به این مادر دادخواه عنوان شدهاند.
بر اساس دادنامه، «سفر از شهرستان سیرجان و حضور در تجمعات در پاسخ به فراخوانهای منتشرشده در فضای مجازی» و همچنین «فعالیت گسترده در شبکههای اجتماعی در حمایت از شعار زن، زندگی، آزادی و سر دادن شعار علیه نظام» از مصادیق اتهامات وارده به او قلمداد شده است.
در این رأی همچنین آمده است که متهم با «قصد قبلی» در این تجمعات شرکت کرده و هیچ آشنایی یا نسبت خانوادگی با فرد متوفی نداشته است؛ بنابراین، دادگاه حضور او را ناشی از همراهی با معترضان و سر دادن شعارهای اعتراضی دانسته است.
#طیبه_نظری
#اخبار_زندانیان_سیاسی_عقیدتی
🌐 irbr.news
📡 @irbriefing
🤬28🔥3❤1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
اسرائیل از کشتن قاسم سلیمانی حذر داشت!
ترامپ دربارهٔ ترور قاسم سلیمانی:«اسرائیل در آخرین لحظه عقبنشینی کرد وقتی من او را کشتم. قرار بود این کار با همکاری اسرائیل انجام شود. این یک کار مشترک بود.
ما ۳۰ روز روی آن کار کردیم. او فقط با هواپیماهای تجاری که پر از مردم است سفر میکند چون میداند ما قصد نداریم او را سرنگون کنیم. میدانید، هواپیمای نظامی فرق میکند.
و او سوار هواپیما شد. همه چیز طبق برنامه بود. اما یک روز قبل، اسرائیل به ما گفت که حمله را انجام نمیدهد. و من این را فهمیدم، چون برای آنها چندان خوب نبود.
اما من به برخی ژنرالها مراجعه کردم، نه آنهای احمقی مثل میلی و بعضی از این افراد به بعضی افراد خوب مراجعه کردم. گفتم، «شما چه فکر میکنید؟» آنها گفتند، «خب، ما میتوانیم بدون آنها انجام دهیم، ما به آنها نیاز نداریم، قربان.»
گفتم، «آیا به همان خوبی خواهد بود؟» آنها گفتند، «دقیقاً به همان خوبی یا بهتر.» و این یک حمله بینقص بود
🌐 irbr.news
📡 @irbriefing
ترامپ دربارهٔ ترور قاسم سلیمانی:«اسرائیل در آخرین لحظه عقبنشینی کرد وقتی من او را کشتم. قرار بود این کار با همکاری اسرائیل انجام شود. این یک کار مشترک بود.
ما ۳۰ روز روی آن کار کردیم. او فقط با هواپیماهای تجاری که پر از مردم است سفر میکند چون میداند ما قصد نداریم او را سرنگون کنیم. میدانید، هواپیمای نظامی فرق میکند.
و او سوار هواپیما شد. همه چیز طبق برنامه بود. اما یک روز قبل، اسرائیل به ما گفت که حمله را انجام نمیدهد. و من این را فهمیدم، چون برای آنها چندان خوب نبود.
اما من به برخی ژنرالها مراجعه کردم، نه آنهای احمقی مثل میلی و بعضی از این افراد به بعضی افراد خوب مراجعه کردم. گفتم، «شما چه فکر میکنید؟» آنها گفتند، «خب، ما میتوانیم بدون آنها انجام دهیم، ما به آنها نیاز نداریم، قربان.»
گفتم، «آیا به همان خوبی خواهد بود؟» آنها گفتند، «دقیقاً به همان خوبی یا بهتر.» و این یک حمله بینقص بود
🌐 irbr.news
📡 @irbriefing
👏19❤2🤔1
۳۰ خرداد ۱۴۰۴ ساعت ۰۵:۰۱ (وقت ایران)
به گزارش شبکه ۱۲ اسرائیل، در حمله آغازین اسرائیل به ایران با نام «عملیات نارنیا»، ۹ نفر از ۱۰ متخصص ارشد هستهای جمهوری اسلامی بهطور همزمان و نفر دهم اندکی بعد کشته شدند. این ترورها با استفاده از سلاحی ویژه انجام شد که جزئیات آن منتشر نشده است.
همه «دانشمندان» در خانه و در خواب هدف قرار گرفتند تا امکان هشدار میان آنها از بین برود. اسرائیل این افراد را از نوامبر گذشته برای ترور نشانگذاری کرده بود. مقامات اطلاعاتی اسرائیل ترور این دانشمندان را مهمترین بخش عملیات دانستند، چون دانش آنها قابل جایگزینی نیست، برخلاف فرماندهان نظامی یا تجهیزات. این عملیات همچنین شامل حمله به برنامه موشکی و تأسیسات نطنز بود.
🌐 irbr.news
🆔 @irbriefing
به گزارش شبکه ۱۲ اسرائیل، در حمله آغازین اسرائیل به ایران با نام «عملیات نارنیا»، ۹ نفر از ۱۰ متخصص ارشد هستهای جمهوری اسلامی بهطور همزمان و نفر دهم اندکی بعد کشته شدند. این ترورها با استفاده از سلاحی ویژه انجام شد که جزئیات آن منتشر نشده است.
همه «دانشمندان» در خانه و در خواب هدف قرار گرفتند تا امکان هشدار میان آنها از بین برود. اسرائیل این افراد را از نوامبر گذشته برای ترور نشانگذاری کرده بود. مقامات اطلاعاتی اسرائیل ترور این دانشمندان را مهمترین بخش عملیات دانستند، چون دانش آنها قابل جایگزینی نیست، برخلاف فرماندهان نظامی یا تجهیزات. این عملیات همچنین شامل حمله به برنامه موشکی و تأسیسات نطنز بود.
🌐 irbr.news
🆔 @irbriefing
🔥17👏6❤4
۳۰ خرداد سالروز اعدام معلمی است که به جرم بهایی بودن به مرگ با چوبه دار محکوم شد ...
#مونا_محمود_نژاد یکی از صدها شهروند ایرانی بود که در #دهه_شصت به جرم بهایی بودن اعدام شدند.
۱۷ ساله بود و تنها جرم او تدریس در کلاس کودکان بهایی بود.
او به همراه ۱۰ زن بهایی دیگر در خرداد ۱۳۶۲ توسط خلخالی اعدام شد.
#علیه_فراموشی #بهاییان_ایران #بهاییان_تهران
🌐 irbr.news
🆔 @irbriefing
#مونا_محمود_نژاد یکی از صدها شهروند ایرانی بود که در #دهه_شصت به جرم بهایی بودن اعدام شدند.
۱۷ ساله بود و تنها جرم او تدریس در کلاس کودکان بهایی بود.
او به همراه ۱۰ زن بهایی دیگر در خرداد ۱۳۶۲ توسط خلخالی اعدام شد.
#علیه_فراموشی #بهاییان_ایران #بهاییان_تهران
🌐 irbr.news
🆔 @irbriefing
🕊20🤬8❤1🔥1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
#ندا_آقاسلطان ۳۰ خرداد ۱۳۸۸، در جریان اعتراضات به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در ایران، با شلیک گلوله نیروهای حکومت جمهوری اسلامی کشته شد. ویدئویی که از کشته شدن او در خیابان در شبکههای اجتماعی منتشر شد، به نمادی از آزادیخواهی تبدیل گشت. ندا در زمان قتل ۲۶ ساله بود.
#قتلهای_حکومتی #وحوش_بسیجی
🌐 irbr.news
🆔 @irbriefing
#قتلهای_حکومتی #وحوش_بسیجی
🌐 irbr.news
🆔 @irbriefing
🕊16❤7🤬4🔥1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
امروز سالگرد قتل حکومتی #نداآقاسلطان است، او ۳ بهمن ۱۳۶۱ به دنیا آمد و ۳۰ خرداد ۱۳۸۸ (۲۰ ژوئن ۲۰۰۹) در محلهٔ امیرآباد #تهران، خیابان کارگر شمالی، تقاطع خیابان صالحی و کوچهٔ خسروی) به ضرب گلوله کشته شد. انتشار فیلم کوتاهی از لحظات جان سپردن وی که با تلفن همراه گرفته شد، بازتابهای فراوانی در رسانههای جهان بهدنبال داشت.
به نوشته هفته نامه تایم، لحظه جان سپردن وی پربینندهترین مرگ یک انسان در تاریخ بشریت شد.
عامل قتل ندا آقاسلطان یکی از ماموران امنیتی #سپاه_پاسداران بود که برای مدت کوتاهی توسط مردم معترض دستگیر شد.
این پاسدار متهم به قتل که بعدها از وی با نام #عباس_کارگر_جاوید یاد شد، یک سال بعد از مرگ وی از سوی دادگاه برای ادای توضیحات فرا خوانده شد، از آن پس توسط سپاە پاسداران مخفی شدە است.
برخی خبرها حاکی از آن است وی با ترفیع درجه به #استان_مرکزی با تغییر نام فرستاده شده.
مردم ایران یاد ندا و همه جانباختگان راه آزادی را گرامی میدارند و راهشان را تا سرنگونی نظام فاسد جمهوری اسلامی ادامه میدهند.
#اعتراضات_سال۸۸ #جنبش_خونین_سبز #علیه_فراموشی
🌐 irbr.news
🆔 @irbriefing
به نوشته هفته نامه تایم، لحظه جان سپردن وی پربینندهترین مرگ یک انسان در تاریخ بشریت شد.
عامل قتل ندا آقاسلطان یکی از ماموران امنیتی #سپاه_پاسداران بود که برای مدت کوتاهی توسط مردم معترض دستگیر شد.
این پاسدار متهم به قتل که بعدها از وی با نام #عباس_کارگر_جاوید یاد شد، یک سال بعد از مرگ وی از سوی دادگاه برای ادای توضیحات فرا خوانده شد، از آن پس توسط سپاە پاسداران مخفی شدە است.
برخی خبرها حاکی از آن است وی با ترفیع درجه به #استان_مرکزی با تغییر نام فرستاده شده.
مردم ایران یاد ندا و همه جانباختگان راه آزادی را گرامی میدارند و راهشان را تا سرنگونی نظام فاسد جمهوری اسلامی ادامه میدهند.
#اعتراضات_سال۸۸ #جنبش_خونین_سبز #علیه_فراموشی
🌐 irbr.news
🆔 @irbriefing
👍16❤11🤬3