حکم ۵ سال حبس برای طیبه نظری، معلم بازنشسته و مادر مریم آروین، وکیل جانباخته خیزش «زن، زندگی، آزادی»
طیبه نظری روز ۲۲ آذر ۱۴۰۴ در جریان مراسم هفتم خسرو علیکردی بازداشت شد.
شعبه اول دادگاه انقلاب، طیبه نظری مکیآبادی، معلم بازنشسته و مادر #مریم_آروین، وکیل جانباخته، را در مجموع به ۵ سال حبس تعزیری محکوم کرده است.
«اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» از جمله اتهامات منتسب به این مادر دادخواه عنوان شدهاند.
بر اساس دادنامه، «سفر از شهرستان سیرجان و حضور در تجمعات در پاسخ به فراخوانهای منتشرشده در فضای مجازی» و همچنین «فعالیت گسترده در شبکههای اجتماعی در حمایت از شعار زن، زندگی، آزادی و سر دادن شعار علیه نظام» از مصادیق اتهامات وارده به او قلمداد شده است.
در این رأی همچنین آمده است که متهم با «قصد قبلی» در این تجمعات شرکت کرده و هیچ آشنایی یا نسبت خانوادگی با فرد متوفی نداشته است؛ بنابراین، دادگاه حضور او را ناشی از همراهی با معترضان و سر دادن شعارهای اعتراضی دانسته است.
#طیبه_نظری
#اخبار_زندانیان_سیاسی_عقیدتی
🌐 irbr.news
📡 @irbriefing
حکم ۵ سال حبس برای طیبه نظری، معلم بازنشسته و مادر مریم آروین، وکیل جانباخته خیزش «زن، زندگی، آزادی»
طیبه نظری روز ۲۲ آذر ۱۴۰۴ در جریان مراسم هفتم خسرو علیکردی بازداشت شد.
شعبه اول دادگاه انقلاب، طیبه نظری مکیآبادی، معلم بازنشسته و مادر #مریم_آروین، وکیل جانباخته، را در مجموع به ۵ سال حبس تعزیری محکوم کرده است.
«اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» از جمله اتهامات منتسب به این مادر دادخواه عنوان شدهاند.
بر اساس دادنامه، «سفر از شهرستان سیرجان و حضور در تجمعات در پاسخ به فراخوانهای منتشرشده در فضای مجازی» و همچنین «فعالیت گسترده در شبکههای اجتماعی در حمایت از شعار زن، زندگی، آزادی و سر دادن شعار علیه نظام» از مصادیق اتهامات وارده به او قلمداد شده است.
در این رأی همچنین آمده است که متهم با «قصد قبلی» در این تجمعات شرکت کرده و هیچ آشنایی یا نسبت خانوادگی با فرد متوفی نداشته است؛ بنابراین، دادگاه حضور او را ناشی از همراهی با معترضان و سر دادن شعارهای اعتراضی دانسته است.
#طیبه_نظری
#اخبار_زندانیان_سیاسی_عقیدتی
🌐 irbr.news
📡 @irbriefing
🤬28🔥3❤1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
اسرائیل از کشتن قاسم سلیمانی حذر داشت!
ترامپ دربارهٔ ترور قاسم سلیمانی:«اسرائیل در آخرین لحظه عقبنشینی کرد وقتی من او را کشتم. قرار بود این کار با همکاری اسرائیل انجام شود. این یک کار مشترک بود.
ما ۳۰ روز روی آن کار کردیم. او فقط با هواپیماهای تجاری که پر از مردم است سفر میکند چون میداند ما قصد نداریم او را سرنگون کنیم. میدانید، هواپیمای نظامی فرق میکند.
و او سوار هواپیما شد. همه چیز طبق برنامه بود. اما یک روز قبل، اسرائیل به ما گفت که حمله را انجام نمیدهد. و من این را فهمیدم، چون برای آنها چندان خوب نبود.
اما من به برخی ژنرالها مراجعه کردم، نه آنهای احمقی مثل میلی و بعضی از این افراد به بعضی افراد خوب مراجعه کردم. گفتم، «شما چه فکر میکنید؟» آنها گفتند، «خب، ما میتوانیم بدون آنها انجام دهیم، ما به آنها نیاز نداریم، قربان.»
گفتم، «آیا به همان خوبی خواهد بود؟» آنها گفتند، «دقیقاً به همان خوبی یا بهتر.» و این یک حمله بینقص بود
🌐 irbr.news
📡 @irbriefing
ترامپ دربارهٔ ترور قاسم سلیمانی:«اسرائیل در آخرین لحظه عقبنشینی کرد وقتی من او را کشتم. قرار بود این کار با همکاری اسرائیل انجام شود. این یک کار مشترک بود.
ما ۳۰ روز روی آن کار کردیم. او فقط با هواپیماهای تجاری که پر از مردم است سفر میکند چون میداند ما قصد نداریم او را سرنگون کنیم. میدانید، هواپیمای نظامی فرق میکند.
و او سوار هواپیما شد. همه چیز طبق برنامه بود. اما یک روز قبل، اسرائیل به ما گفت که حمله را انجام نمیدهد. و من این را فهمیدم، چون برای آنها چندان خوب نبود.
اما من به برخی ژنرالها مراجعه کردم، نه آنهای احمقی مثل میلی و بعضی از این افراد به بعضی افراد خوب مراجعه کردم. گفتم، «شما چه فکر میکنید؟» آنها گفتند، «خب، ما میتوانیم بدون آنها انجام دهیم، ما به آنها نیاز نداریم، قربان.»
گفتم، «آیا به همان خوبی خواهد بود؟» آنها گفتند، «دقیقاً به همان خوبی یا بهتر.» و این یک حمله بینقص بود
🌐 irbr.news
📡 @irbriefing
👏19❤2🤔1
۳۰ خرداد ۱۴۰۴ ساعت ۰۵:۰۱ (وقت ایران)
به گزارش شبکه ۱۲ اسرائیل، در حمله آغازین اسرائیل به ایران با نام «عملیات نارنیا»، ۹ نفر از ۱۰ متخصص ارشد هستهای جمهوری اسلامی بهطور همزمان و نفر دهم اندکی بعد کشته شدند. این ترورها با استفاده از سلاحی ویژه انجام شد که جزئیات آن منتشر نشده است.
همه «دانشمندان» در خانه و در خواب هدف قرار گرفتند تا امکان هشدار میان آنها از بین برود. اسرائیل این افراد را از نوامبر گذشته برای ترور نشانگذاری کرده بود. مقامات اطلاعاتی اسرائیل ترور این دانشمندان را مهمترین بخش عملیات دانستند، چون دانش آنها قابل جایگزینی نیست، برخلاف فرماندهان نظامی یا تجهیزات. این عملیات همچنین شامل حمله به برنامه موشکی و تأسیسات نطنز بود.
🌐 irbr.news
🆔 @irbriefing
به گزارش شبکه ۱۲ اسرائیل، در حمله آغازین اسرائیل به ایران با نام «عملیات نارنیا»، ۹ نفر از ۱۰ متخصص ارشد هستهای جمهوری اسلامی بهطور همزمان و نفر دهم اندکی بعد کشته شدند. این ترورها با استفاده از سلاحی ویژه انجام شد که جزئیات آن منتشر نشده است.
همه «دانشمندان» در خانه و در خواب هدف قرار گرفتند تا امکان هشدار میان آنها از بین برود. اسرائیل این افراد را از نوامبر گذشته برای ترور نشانگذاری کرده بود. مقامات اطلاعاتی اسرائیل ترور این دانشمندان را مهمترین بخش عملیات دانستند، چون دانش آنها قابل جایگزینی نیست، برخلاف فرماندهان نظامی یا تجهیزات. این عملیات همچنین شامل حمله به برنامه موشکی و تأسیسات نطنز بود.
🌐 irbr.news
🆔 @irbriefing
🔥17👏6❤4
۳۰ خرداد سالروز اعدام معلمی است که به جرم بهایی بودن به مرگ با چوبه دار محکوم شد ...
#مونا_محمود_نژاد یکی از صدها شهروند ایرانی بود که در #دهه_شصت به جرم بهایی بودن اعدام شدند.
۱۷ ساله بود و تنها جرم او تدریس در کلاس کودکان بهایی بود.
او به همراه ۱۰ زن بهایی دیگر در خرداد ۱۳۶۲ توسط خلخالی اعدام شد.
#علیه_فراموشی #بهاییان_ایران #بهاییان_تهران
🌐 irbr.news
🆔 @irbriefing
#مونا_محمود_نژاد یکی از صدها شهروند ایرانی بود که در #دهه_شصت به جرم بهایی بودن اعدام شدند.
۱۷ ساله بود و تنها جرم او تدریس در کلاس کودکان بهایی بود.
او به همراه ۱۰ زن بهایی دیگر در خرداد ۱۳۶۲ توسط خلخالی اعدام شد.
#علیه_فراموشی #بهاییان_ایران #بهاییان_تهران
🌐 irbr.news
🆔 @irbriefing
🕊20🤬8❤1🔥1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
#ندا_آقاسلطان ۳۰ خرداد ۱۳۸۸، در جریان اعتراضات به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در ایران، با شلیک گلوله نیروهای حکومت جمهوری اسلامی کشته شد. ویدئویی که از کشته شدن او در خیابان در شبکههای اجتماعی منتشر شد، به نمادی از آزادیخواهی تبدیل گشت. ندا در زمان قتل ۲۶ ساله بود.
#قتلهای_حکومتی #وحوش_بسیجی
🌐 irbr.news
🆔 @irbriefing
#قتلهای_حکومتی #وحوش_بسیجی
🌐 irbr.news
🆔 @irbriefing
🕊16❤7🤬4🔥1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
امروز سالگرد قتل حکومتی #نداآقاسلطان است، او ۳ بهمن ۱۳۶۱ به دنیا آمد و ۳۰ خرداد ۱۳۸۸ (۲۰ ژوئن ۲۰۰۹) در محلهٔ امیرآباد #تهران، خیابان کارگر شمالی، تقاطع خیابان صالحی و کوچهٔ خسروی) به ضرب گلوله کشته شد. انتشار فیلم کوتاهی از لحظات جان سپردن وی که با تلفن همراه گرفته شد، بازتابهای فراوانی در رسانههای جهان بهدنبال داشت.
به نوشته هفته نامه تایم، لحظه جان سپردن وی پربینندهترین مرگ یک انسان در تاریخ بشریت شد.
عامل قتل ندا آقاسلطان یکی از ماموران امنیتی #سپاه_پاسداران بود که برای مدت کوتاهی توسط مردم معترض دستگیر شد.
این پاسدار متهم به قتل که بعدها از وی با نام #عباس_کارگر_جاوید یاد شد، یک سال بعد از مرگ وی از سوی دادگاه برای ادای توضیحات فرا خوانده شد، از آن پس توسط سپاە پاسداران مخفی شدە است.
برخی خبرها حاکی از آن است وی با ترفیع درجه به #استان_مرکزی با تغییر نام فرستاده شده.
مردم ایران یاد ندا و همه جانباختگان راه آزادی را گرامی میدارند و راهشان را تا سرنگونی نظام فاسد جمهوری اسلامی ادامه میدهند.
#اعتراضات_سال۸۸ #جنبش_خونین_سبز #علیه_فراموشی
🌐 irbr.news
🆔 @irbriefing
به نوشته هفته نامه تایم، لحظه جان سپردن وی پربینندهترین مرگ یک انسان در تاریخ بشریت شد.
عامل قتل ندا آقاسلطان یکی از ماموران امنیتی #سپاه_پاسداران بود که برای مدت کوتاهی توسط مردم معترض دستگیر شد.
این پاسدار متهم به قتل که بعدها از وی با نام #عباس_کارگر_جاوید یاد شد، یک سال بعد از مرگ وی از سوی دادگاه برای ادای توضیحات فرا خوانده شد، از آن پس توسط سپاە پاسداران مخفی شدە است.
برخی خبرها حاکی از آن است وی با ترفیع درجه به #استان_مرکزی با تغییر نام فرستاده شده.
مردم ایران یاد ندا و همه جانباختگان راه آزادی را گرامی میدارند و راهشان را تا سرنگونی نظام فاسد جمهوری اسلامی ادامه میدهند.
#اعتراضات_سال۸۸ #جنبش_خونین_سبز #علیه_فراموشی
🌐 irbr.news
🆔 @irbriefing
👍16❤11🤬3
تنگه هرمز مجددا بسته شد!!
قرارگاه مرکزی خاتمالانبیا در بیانیهای به علت حملات ارتش اسرائیل از بسته شدن مجدد تنگه هرمز خبرداد.
متن این بیانیه :« نظر به بدعهدی و پیمانشکنی آشکار آمریکا نسبت به عدم اجرای بند اول تفاهمنامهپایان جنگ، و در واکنش به نقض بیوقفه و مستمر آتشبس توسط رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان و کشتار بیرحمانه و آوارگی صدها هزار نفر از مردم مظلوم این سرزمین و همچنین با توجه به عدم عقبنشینی نیروهای اشغالگر صهیونی از اراضی جنوب لبنان، اعلام میدارد تنگه هرمز به روی تردد شناورها بسته خواهد شد.
متذکر میگردد این گام اول پاسخ به عهدشکنی دشمن است و در صورت ادامه تجاوز گامهای بعدی برای پایبند کردن دشمن به اجرای تعهدات برنامه ریزی و اقدام خواهد شد»
ترامپ رئیس جمهور آمریکا پیش از این هشدار داده بود نقض تفاهم واکنش شدیدتری را در برخواهد داشت.
این خبر #فوری است و اخبار تکمیلی متعاقبا منتشر خواهد شد
🌐 irbr.news
📡 @irbriefing
قرارگاه مرکزی خاتمالانبیا در بیانیهای به علت حملات ارتش اسرائیل از بسته شدن مجدد تنگه هرمز خبرداد.
متن این بیانیه :« نظر به بدعهدی و پیمانشکنی آشکار آمریکا نسبت به عدم اجرای بند اول تفاهمنامهپایان جنگ، و در واکنش به نقض بیوقفه و مستمر آتشبس توسط رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان و کشتار بیرحمانه و آوارگی صدها هزار نفر از مردم مظلوم این سرزمین و همچنین با توجه به عدم عقبنشینی نیروهای اشغالگر صهیونی از اراضی جنوب لبنان، اعلام میدارد تنگه هرمز به روی تردد شناورها بسته خواهد شد.
متذکر میگردد این گام اول پاسخ به عهدشکنی دشمن است و در صورت ادامه تجاوز گامهای بعدی برای پایبند کردن دشمن به اجرای تعهدات برنامه ریزی و اقدام خواهد شد»
ترامپ رئیس جمهور آمریکا پیش از این هشدار داده بود نقض تفاهم واکنش شدیدتری را در برخواهد داشت.
این خبر #فوری است و اخبار تکمیلی متعاقبا منتشر خواهد شد
🌐 irbr.news
📡 @irbriefing
👏10🤬5🕊2❤1
با اتکا به همان فیلم و کارتها توانستیم هویت او را کاملا شناسایی کنم ، محل خدمت و کمی بعد تر محل زندگی و تلفن او پیدا شد.
کمی بعد تر اسناد دیگری هم به دست آمد و مشخص شد «عباس کارگر جاوید » ضمن آنکه عضو رسمی سپاه پاسداران در قرارگاه ثارالله تهران بود از جمله افرادی بود که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ به عنوان ناظر فرمانداری تهران مسئول نظارت بر صندوق شماره ۱۲۱۸ بود، حوزه انتخابات مسجد لرزاده، از همان مسجد لرزاده بود که توانستم به دیگر مشخصات وی برسم ، تلفن ، محل سکونت و…
#عباس_کارگر_جاوید از محله خراسان تهران نقل مکان کرده است و در محله یوسف آباد تهران زندگی می کند .
محل سکونت فعلی اش :
یوسف آباد – خیابان سیدجمال الدین اسدآبادی – جنب خیابان ۴۷ طبقه سوم ساختمان پاسارگاد .
او نام خانوادگی اش را هم عوض کرده و شده است : « عباس منفرد »
او در زمان ارتکاب جنایت ستواندوم بود و قطعا به واسطه این جنایتش تشویقی گرفته است و اکنون سرهنگ پاسدار عباس منفرد شده است .
اکنون در نیروی زمینی سپاه پاسداران در معاونت نیروی انسانی این نیرو مشغول به خدمت است .
آدرس محل کارش نیز : تهران – دوشان تپه- خیابان شهید آتوت است.
عباس منفرد یا همان عباس کارگر جاوید حالا با خیال راحت به زندگی اش ادامه می دهد و توانسته است با شراکت با برادرش در تهرانپارس در مرکز خرید پارسیان نیز یک بوتیک داشته باشد .
او در حالی این روزها آزادانه در خیابانهای تهران می گردد و زندگی نرمالش را دارد که دیر نیست دادخواهی و ستاندن حق از این قاتلان ظالم .
#سپاه_تروریستی_پاسداران #وحوش_خامنه_ای
بیشتر بخوانید
🌐 irbr.news
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🤬11🕊11❤1👍1
#دروغگویان_تاریخ #دروغگویان_حاکم_بر_ایران
🌐 irbr.news
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🤬28❤1
سال گذشته در چنین روزی ؛ #نمازجمعه_تهران ۳۰ خرداد ، اینها مردم عادی نیستند!
وطن پرستهای خائن ۱۲ روزه را نباید فراموش کرد!
🌐 irbr.news
📡 @irbriefing
وطن پرستهای خائن ۱۲ روزه را نباید فراموش کرد!
🌐 irbr.news
📡 @irbriefing
🤬19❤2
سال گذشته در چنین روزی ؛ #نمازجمعه_تهران ۳۰ خرداد ، اینها مردم عادی نیستند!
وطن پرستهای خائن ۱۲ روزه را نباید فراموش کرد!
🌐 irbr.news
📡 @irbriefing
وطن پرستهای خائن ۱۲ روزه را نباید فراموش کرد!
🌐 irbr.news
📡 @irbriefing
🤬21❤1👍1
#خبرفوری/ نیروی دریایی سپاه نیز پس از بیانیه قرارگاه مرکزی خاتم جمهوری اسلامی طی بیانیه کوتاهی از بسته شدن تنگه هرمز خبر داد .
هنوز مشخص نیست اعتراض جمهوری اسلامی به حملات اسرائیل به جنوب لبنان تنها به بسته شدن تنگه هرمز ختم میشود یا به حملات موشکی نیز کشیده خواهد شد.
نیروی دریایی سپاه پاسداران در بیانیهاش اعلام کرد تنگه هرمز در واکنش به «نقض تعهدات آمریکا در اجرای آتشبس» و «حملات اسرائیل در لبنان»، به روی همه شناورها بسته شد. نیروی دریایی سپاه همچنین از شناورها خواست به تنگه هرمز نزدیک نشوند و هشدار داد در غیر این صورت، امنیت آنها به خطر خواهد افتاد.
🌐 irbr.news
📡 @irbriefing
هنوز مشخص نیست اعتراض جمهوری اسلامی به حملات اسرائیل به جنوب لبنان تنها به بسته شدن تنگه هرمز ختم میشود یا به حملات موشکی نیز کشیده خواهد شد.
نیروی دریایی سپاه پاسداران در بیانیهاش اعلام کرد تنگه هرمز در واکنش به «نقض تعهدات آمریکا در اجرای آتشبس» و «حملات اسرائیل در لبنان»، به روی همه شناورها بسته شد. نیروی دریایی سپاه همچنین از شناورها خواست به تنگه هرمز نزدیک نشوند و هشدار داد در غیر این صورت، امنیت آنها به خطر خواهد افتاد.
🌐 irbr.news
📡 @irbriefing
👏6🔥3🤔1
سی شهریور ۱۴۰۱ در نوشهر یکی از خونین ترین روزهای اعتراضات مهسا بود، در این روز #محسن_مال_میر و ده تن دیگر از جوانان این شهر مقابل کلانتری ۱۱ نوشهر با گلولههای نظامی از برجک نگهبانی این کلانتری کشته شدند.
جمهوری اسلامی مدعی است این افراد قصد تسخیر کلانتری را داشتند در حالی که آنان به همراه خانوادههای دیگر بازداشت شدگان در مقابل کلانتری برای مشخص شدن وضعیت دوستان و عزیزانشان مقابل کلانتری منتظر بودهاند.
#محسن_مالمیر ، متولد ۳۰ خرداد ۱۳۷۵ ، نوشهر، جوانی پرشور که برای تحقق رویای آزادی به مبارزه برخاست.
مزدوران حکومتی، او و ده جوان دیگر را از کلانتری منطقه ۱۱ هدف قرار دادند. سینه و شکم و کتف محسن مورد هدف گلوله جنگی قرار گرفت و در دم جان باخت.
محسن قهرمانی شد که برای تحقق رویای آزادی جان خود را از دست داد.
یکی از دوستان محسن درباره آن شب نوشت:«اون شب بچهها سمت شهرداری بودن. شهرداری نوشهر به کلانتری ۱۱ مشرفه. از تو کلانتری چراغا رو خاموش کردن تا دیدشون بهتر باشه و شروع کردن به تیراندازی. رفیقم محسن مالمیر جلوی چشمم کشته شد. شش هفت نفری که شیر جلو ایستاده بودن مثل گلی که از شاخه زدن، افتادن زمین. خون نوشهر رو گرفته بود. محسن رو شبونه دفن کردن. مادرش بعد از محسن، پنجاهسال پیرتر شد…
محسن مالمیر، با فداکاری خود، نمادی از شجاعت و ایستادگی در راه آزادی شد. یاد و خاطره او همچنان در دل مردم زنده است و الهامبخش مبارزه برای عدالت و آزادی خواهد بود.
#علیه_فراموشی
🌐 irbr.news
🆔 @irbriefing
جمهوری اسلامی مدعی است این افراد قصد تسخیر کلانتری را داشتند در حالی که آنان به همراه خانوادههای دیگر بازداشت شدگان در مقابل کلانتری برای مشخص شدن وضعیت دوستان و عزیزانشان مقابل کلانتری منتظر بودهاند.
#محسن_مالمیر ، متولد ۳۰ خرداد ۱۳۷۵ ، نوشهر، جوانی پرشور که برای تحقق رویای آزادی به مبارزه برخاست.
مزدوران حکومتی، او و ده جوان دیگر را از کلانتری منطقه ۱۱ هدف قرار دادند. سینه و شکم و کتف محسن مورد هدف گلوله جنگی قرار گرفت و در دم جان باخت.
محسن قهرمانی شد که برای تحقق رویای آزادی جان خود را از دست داد.
یکی از دوستان محسن درباره آن شب نوشت:«اون شب بچهها سمت شهرداری بودن. شهرداری نوشهر به کلانتری ۱۱ مشرفه. از تو کلانتری چراغا رو خاموش کردن تا دیدشون بهتر باشه و شروع کردن به تیراندازی. رفیقم محسن مالمیر جلوی چشمم کشته شد. شش هفت نفری که شیر جلو ایستاده بودن مثل گلی که از شاخه زدن، افتادن زمین. خون نوشهر رو گرفته بود. محسن رو شبونه دفن کردن. مادرش بعد از محسن، پنجاهسال پیرتر شد…
محسن مالمیر، با فداکاری خود، نمادی از شجاعت و ایستادگی در راه آزادی شد. یاد و خاطره او همچنان در دل مردم زنده است و الهامبخش مبارزه برای عدالت و آزادی خواهد بود.
#علیه_فراموشی
🌐 irbr.news
🆔 @irbriefing
🕊11❤5🔥1🤬1
سی شهریور ۱۴۰۱ در نوشهر یکی از خونین ترین روزهای اعتراضات مهسا بود، در این روز #محسن_مال_میر و ده تن دیگر از جوانان این شهر مقابل کلانتری ۱۱ نوشهر با گلولههای نظامی از برجک نگهبانی این کلانتری کشته شدند.
جمهوری اسلامی مدعی است این افراد قصد تسخیر کلانتری را داشتند در حالی که آنان به همراه خانوادههای دیگر بازداشت شدگان در مقابل کلانتری برای مشخص شدن وضعیت دوستان و عزیزانشان مقابل کلانتری منتظر بودهاند.
#محسن_مالمیر ، متولد ۳۰ خرداد ۱۳۷۵ ، نوشهر، جوانی پرشور که برای تحقق رویای آزادی به مبارزه برخاست.
مزدوران حکومتی، او و ده جوان دیگر را از کلانتری منطقه ۱۱ هدف قرار دادند. سینه و شکم و کتف محسن مورد هدف گلوله جنگی قرار گرفت و در دم جان باخت.
محسن قهرمانی شد که برای تحقق رویای آزادی جان خود را از دست داد.
یکی از دوستان محسن درباره آن شب نوشت:«اون شب بچهها سمت شهرداری بودن. شهرداری نوشهر به کلانتری ۱۱ مشرفه. از تو کلانتری چراغا رو خاموش کردن تا دیدشون بهتر باشه و شروع کردن به تیراندازی. رفیقم محسن مالمیر جلوی چشمم کشته شد. شش هفت نفری که شیر جلو ایستاده بودن مثل گلی که از شاخه زدن، افتادن زمین. خون نوشهر رو گرفته بود. محسن رو شبونه دفن کردن. مادرش بعد از محسن، پنجاهسال پیرتر شد…
محسن مالمیر، با فداکاری خود، نمادی از شجاعت و ایستادگی در راه آزادی شد. یاد و خاطره او همچنان در دل مردم زنده است و الهامبخش مبارزه برای عدالت و آزادی خواهد بود.
#علیه_فراموشی
🌐 irbr.news
🆔 @irbriefing
جمهوری اسلامی مدعی است این افراد قصد تسخیر کلانتری را داشتند در حالی که آنان به همراه خانوادههای دیگر بازداشت شدگان در مقابل کلانتری برای مشخص شدن وضعیت دوستان و عزیزانشان مقابل کلانتری منتظر بودهاند.
#محسن_مالمیر ، متولد ۳۰ خرداد ۱۳۷۵ ، نوشهر، جوانی پرشور که برای تحقق رویای آزادی به مبارزه برخاست.
مزدوران حکومتی، او و ده جوان دیگر را از کلانتری منطقه ۱۱ هدف قرار دادند. سینه و شکم و کتف محسن مورد هدف گلوله جنگی قرار گرفت و در دم جان باخت.
محسن قهرمانی شد که برای تحقق رویای آزادی جان خود را از دست داد.
یکی از دوستان محسن درباره آن شب نوشت:«اون شب بچهها سمت شهرداری بودن. شهرداری نوشهر به کلانتری ۱۱ مشرفه. از تو کلانتری چراغا رو خاموش کردن تا دیدشون بهتر باشه و شروع کردن به تیراندازی. رفیقم محسن مالمیر جلوی چشمم کشته شد. شش هفت نفری که شیر جلو ایستاده بودن مثل گلی که از شاخه زدن، افتادن زمین. خون نوشهر رو گرفته بود. محسن رو شبونه دفن کردن. مادرش بعد از محسن، پنجاهسال پیرتر شد…
محسن مالمیر، با فداکاری خود، نمادی از شجاعت و ایستادگی در راه آزادی شد. یاد و خاطره او همچنان در دل مردم زنده است و الهامبخش مبارزه برای عدالت و آزادی خواهد بود.
#علیه_فراموشی
🌐 irbr.news
🆔 @irbriefing
❤16🔥2
زادروز جوان نوازندهای که برای آزادی به خیابان رفت اما سهمش گلوله شد؛
۲۰ شهریور زادروز #مسعود_هاشم_زاده از جان باختگان #اعتراضات۸۸ است.
۲۷ سال داشت و اهل هنر بود، ۹ سال سابقه نوازندگی ساز سنتور را داشت. او در اعتراضات ۱۳۸۸ و در روز ۳۰ خرداد به ضرب گلولهی پاسداران جمهوری اسلامی به قتل رسید.
یادش گرامی
#علیه_فراموشی
🌐 irbr.news
🆔 @irbriefing
۲۰ شهریور زادروز #مسعود_هاشم_زاده از جان باختگان #اعتراضات۸۸ است.
۲۷ سال داشت و اهل هنر بود، ۹ سال سابقه نوازندگی ساز سنتور را داشت. او در اعتراضات ۱۳۸۸ و در روز ۳۰ خرداد به ضرب گلولهی پاسداران جمهوری اسلامی به قتل رسید.
یادش گرامی
#علیه_فراموشی
🌐 irbr.news
🆔 @irbriefing
🕊16❤10🔥2
در طی یک هفته صد جور حرف زدند که به ژنو میریم یا نمیریم در واقع چون قافیه را باختند و دکمه غلط کردیم و تسلیم را زدن برای پنهان کردنش هی نامسئلهها را مسئله کردند که حاشیه بسازن شکستشون مخفی بمونه.
وگرنه معلوم بود سینه خیز هم شده خودشون رو به ژنو میرسونن.
هواپیمای هیئت مذاکره کننده جمهوری اسلامی دقایقی پیش بلند شد و در راه زوریخ است.
🌐 irbr.news
📡 @irbriefing
وگرنه معلوم بود سینه خیز هم شده خودشون رو به ژنو میرسونن.
هواپیمای هیئت مذاکره کننده جمهوری اسلامی دقایقی پیش بلند شد و در راه زوریخ است.
🌐 irbr.news
📡 @irbriefing
🤔11🤬3❤2🔥2👍1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
تجمع اعتراضی پرسنل هوانیروز ارتش مقابل استانداری کرمانشاه؛ ۱۵ سال انتظار برای خانهدار شدن
جمعی از پرسنل هوانیروز ارتش روز شنبه با برگزاری تجمعی اعتراضی مقابل استانداری کرمانشاه، نسبت به بلاتکلیفی پروژه مسکن خود پس از گذشت ۱۵ سال اعتراض کردند.
🌐 irbr.news
📡 @irbriefing
جمعی از پرسنل هوانیروز ارتش روز شنبه با برگزاری تجمعی اعتراضی مقابل استانداری کرمانشاه، نسبت به بلاتکلیفی پروژه مسکن خود پس از گذشت ۱۵ سال اعتراض کردند.
🌐 irbr.news
📡 @irbriefing
❤15🤬3🕊1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
جمهوری اسلامی همین الانم هم سقوط کرده!
زمانی محرم احترام خاصی بین مردم و مخصوصا مذهبیون داشت و مردم عادی هم حرمت این ماه رو نگه میداشتند.
جمهوری اسلامی اما از محرم هم سالها برای بوام حکومتش ایتفاده کرد و آن را سیاسی کرد،همین که که ارزش مذهبیذاش را از دست داد و مردم به مثابه یک تجمع حکومتی با آن برخورد کردند تا حایی که اکنون یک کارناوال بیمعنا پر از تناقض و حتی مرکز تجمع فساد و فاحشگان برای بیزینس شده است!
اما از همه مهمتر دیگر حتی حکومت هم توان جمع کردن این سیرک و فحشای اسلامی را ندارد.
🌐 irbr.news
📡 @irbriefing
زمانی محرم احترام خاصی بین مردم و مخصوصا مذهبیون داشت و مردم عادی هم حرمت این ماه رو نگه میداشتند.
جمهوری اسلامی اما از محرم هم سالها برای بوام حکومتش ایتفاده کرد و آن را سیاسی کرد،همین که که ارزش مذهبیذاش را از دست داد و مردم به مثابه یک تجمع حکومتی با آن برخورد کردند تا حایی که اکنون یک کارناوال بیمعنا پر از تناقض و حتی مرکز تجمع فساد و فاحشگان برای بیزینس شده است!
اما از همه مهمتر دیگر حتی حکومت هم توان جمع کردن این سیرک و فحشای اسلامی را ندارد.
🌐 irbr.news
📡 @irbriefing
👍19❤3🔥2🤯2🤬1
مریم سودبر یکی از کشته شدگان ۳۰ خرداد ۸۸ بود که گمنام مانده است
۱۵ سال پیش او که دانشجوی بیست و یک ساله ای بود در راهپیمایی اعتراضی سی خرداد توسط مزدوران سرکوبگر با ضربات متعدد باتوم بر سرش جان باخت.
از پدرش اصغر سودبر با تهدید و ارعاب تعهد گرفته شد که نباید مرگش رسانه ای شود…
پدر مریم میگوید: «۳۰ خرداد بود ناخودآگاه، در ضمیر ناخودآگاهم فکر کردم به مریم بگویم امروز به دانشگاه نرود. من آن روز به مادرش گفتم به مریم بگو دانشگاه نرود، دلشوره دارم، نمیدانم چرا. مریم از خواب بیدار شد، مادرش به او گفت که بابا میگوید دانشگاه نرو، مریم میگوید بابا طفلک چه می داند که من امروز آخرین امتحان دانشگاهم است... یک روسری سبز میبندد به سرش آن روز و میرود به خیابان...»
#مریم_سودبر در گوشهای از خیابان کنار دوستانش ایستاده، او به همراه دوستش شیرین با حیرت صحنههای کتکخوردن مردم را نگاه میکنند، حالا دیگر مأموران ضد و شورش نیز در کنار لباس شخصیها به جمعیت معترض حمله میکنند و آنهایی را که از چپ و راستشان در میروند با باتوم میزنند.
مریم پیش میدود و چند لباس شخصی باتوم به دست با باتومهایی که در آسمان میچرخانند پشت سرش میدوند. جمعیت نیز یک صدا شعار سر میدهد.
شیرین میگوید تا پیش مریم برسم ،برسر مریم شاید ده شربه زدند، مریم با دو دستش محکم سرش را گرفته بود دوستانش میخواهند او را به بیمارستان منتقل کنند. اما گفتند «بیمارستانها امن نیست، بعدش او را زندانی میکنند».
مریم به شیرین میگوید که کمی سرم سنگین شده اما میتوانم راه بروم. او با همراهی دوستانش به خانه برمیگردد ولی ترجیح میدهد به خانوادهاش هیچ نگوید و آنها را نگران نکند. حالا دوستانش نگرانند اما خانوادهاش آرام گرفتهاند که او به خانه برگشته است. همزمان تلویزیونهای سراسر جهان خبر مرگ دختر ۲۶ ساله ایرانی به نام ندا آقاسلطان را مخابره میکنند. مریم به اتاقش میرود. اصغر سودبر، پدر مریم در گفتوگویی که بعد از سه سال سکوت مطلق این خانواده با او داشتهام، میگوید، دخترم شب ۳۰ خرداد وقتی به خانه برگشت با ما حرفی نزد و به اتاقش رفت اما دیگر بیرون نیامد:
«داداش مریم یکهو متوجه میشود ساعت سه صبح است ولی مریم هنوز چراغ اتاقش را خاموش نکرده، با خودش میگوید مریم برای چه هنوز بیدار است، با خودش میگوید وقتی میخواهم بروم آب بخورم حتماً یک سر به مریم میزنم، اما هی “بلند میشوم، بلند میشوم” میکند تا اینکه میبیند ساعت نزدیک چهار، است و چراغ همچنان روشن است، مریم در همان اتاق خودش در خلوت میمیرد.»
#علیه_فراموشی
🌐 irbr.news
🆔 @irbriefing
۱۵ سال پیش او که دانشجوی بیست و یک ساله ای بود در راهپیمایی اعتراضی سی خرداد توسط مزدوران سرکوبگر با ضربات متعدد باتوم بر سرش جان باخت.
از پدرش اصغر سودبر با تهدید و ارعاب تعهد گرفته شد که نباید مرگش رسانه ای شود…
پدر مریم میگوید: «۳۰ خرداد بود ناخودآگاه، در ضمیر ناخودآگاهم فکر کردم به مریم بگویم امروز به دانشگاه نرود. من آن روز به مادرش گفتم به مریم بگو دانشگاه نرود، دلشوره دارم، نمیدانم چرا. مریم از خواب بیدار شد، مادرش به او گفت که بابا میگوید دانشگاه نرو، مریم میگوید بابا طفلک چه می داند که من امروز آخرین امتحان دانشگاهم است... یک روسری سبز میبندد به سرش آن روز و میرود به خیابان...»
#مریم_سودبر در گوشهای از خیابان کنار دوستانش ایستاده، او به همراه دوستش شیرین با حیرت صحنههای کتکخوردن مردم را نگاه میکنند، حالا دیگر مأموران ضد و شورش نیز در کنار لباس شخصیها به جمعیت معترض حمله میکنند و آنهایی را که از چپ و راستشان در میروند با باتوم میزنند.
مریم پیش میدود و چند لباس شخصی باتوم به دست با باتومهایی که در آسمان میچرخانند پشت سرش میدوند. جمعیت نیز یک صدا شعار سر میدهد.
شیرین میگوید تا پیش مریم برسم ،برسر مریم شاید ده شربه زدند، مریم با دو دستش محکم سرش را گرفته بود دوستانش میخواهند او را به بیمارستان منتقل کنند. اما گفتند «بیمارستانها امن نیست، بعدش او را زندانی میکنند».
مریم به شیرین میگوید که کمی سرم سنگین شده اما میتوانم راه بروم. او با همراهی دوستانش به خانه برمیگردد ولی ترجیح میدهد به خانوادهاش هیچ نگوید و آنها را نگران نکند. حالا دوستانش نگرانند اما خانوادهاش آرام گرفتهاند که او به خانه برگشته است. همزمان تلویزیونهای سراسر جهان خبر مرگ دختر ۲۶ ساله ایرانی به نام ندا آقاسلطان را مخابره میکنند. مریم به اتاقش میرود. اصغر سودبر، پدر مریم در گفتوگویی که بعد از سه سال سکوت مطلق این خانواده با او داشتهام، میگوید، دخترم شب ۳۰ خرداد وقتی به خانه برگشت با ما حرفی نزد و به اتاقش رفت اما دیگر بیرون نیامد:
«داداش مریم یکهو متوجه میشود ساعت سه صبح است ولی مریم هنوز چراغ اتاقش را خاموش نکرده، با خودش میگوید مریم برای چه هنوز بیدار است، با خودش میگوید وقتی میخواهم بروم آب بخورم حتماً یک سر به مریم میزنم، اما هی “بلند میشوم، بلند میشوم” میکند تا اینکه میبیند ساعت نزدیک چهار، است و چراغ همچنان روشن است، مریم در همان اتاق خودش در خلوت میمیرد.»
#علیه_فراموشی
🌐 irbr.news
🆔 @irbriefing
❤28🕊8🤬6🔥2🤯1
#سعید_سلطانپور ، شاعر، نمایشنامهنویس و کارگردان تئاتر، بازیگر، آموزگار، و فعال سیاسی بود.
او سال ۱۳۱۹ در سبزوار متولد شد و از سال ۱۳۳۹ فعالیت هنری خود را آغاز کرد.
۲۸ فروردین ۱۳۶۰، سعید سلطانپور در جشن عروسیاش توسط واحد اطلاعات سپاه پاسداران به فرماندهی #محسن_رضایی او را دستگیر کردند و دوماه بعد در ۳۰ خرداد ۱۳۶۰، محمدی گیلانی حاکم شرع وقت در زندان اوین در یک محاکمه کوتاه پنج دقیقهای وی را به اعدام محکوم کرد و روز ۳۱ خرداد ۶۰، اعدام شد.
#جمهوری_اعدامی #تاریخ_جمهوری_اسلامی
🌐 irbr.news
📡 @irbriefing
او سال ۱۳۱۹ در سبزوار متولد شد و از سال ۱۳۳۹ فعالیت هنری خود را آغاز کرد.
۲۸ فروردین ۱۳۶۰، سعید سلطانپور در جشن عروسیاش توسط واحد اطلاعات سپاه پاسداران به فرماندهی #محسن_رضایی او را دستگیر کردند و دوماه بعد در ۳۰ خرداد ۱۳۶۰، محمدی گیلانی حاکم شرع وقت در زندان اوین در یک محاکمه کوتاه پنج دقیقهای وی را به اعدام محکوم کرد و روز ۳۱ خرداد ۶۰، اعدام شد.
#جمهوری_اعدامی #تاریخ_جمهوری_اسلامی
🌐 irbr.news
📡 @irbriefing
🤬12🕊4🔥2