🔖تعظیمِ خدا و شفقت بر خلق خدا
🍀 حق تعالی از خلق هشت چیز میخواهد:
• از دل دو چیز: تعظیم فرمانِ خدای، عزّوجلّ، و شفقت بر خلقِ خدای؛
• و از زبان دو چیز: اقرار دادن به توحید و رفق کردن با خلق
• و از اندامها دو چیز: طاعت داشتنِ خدای تعالی و یاری دادنِ مؤمنان،
• و از خُلق دو چیز: صبر کردن در حُکم خدای تعالی و حلم با خلق.»
📖(تذکرةالاولیاء، ذکر ابوبکر ورّاق، تصحیح شفیعی کدکنی، ص۵۸۱)
🌐 در شبکههای اجتماعی همراه ما باشید:
🔸Instagram🔸Telegram 🌐Web 🔸Aparat
🍀 حق تعالی از خلق هشت چیز میخواهد:
• از دل دو چیز: تعظیم فرمانِ خدای، عزّوجلّ، و شفقت بر خلقِ خدای؛
• و از زبان دو چیز: اقرار دادن به توحید و رفق کردن با خلق
• و از اندامها دو چیز: طاعت داشتنِ خدای تعالی و یاری دادنِ مؤمنان،
• و از خُلق دو چیز: صبر کردن در حُکم خدای تعالی و حلم با خلق.»
📖(تذکرةالاولیاء، ذکر ابوبکر ورّاق، تصحیح شفیعی کدکنی، ص۵۸۱)
🌐 در شبکههای اجتماعی همراه ما باشید:
🔸Instagram🔸Telegram 🌐Web 🔸Aparat
Telegram
جماعت دعوت و اصلاح
✳️ کانال رسمی تشکل مدنی «جماعت دعوت و اصلاح»
📲 در شبکههای اجتماعی همراه ما باشید:
🔸 اینستاگرام https://www.instagram.com/islahweb
🔸 وبسایت https://www.islahweb.org/fa
🔸 آپارات https://www.aparat.com/islahweb
https://ble.ir/islahweb1979/
📲 در شبکههای اجتماعی همراه ما باشید:
🔸 اینستاگرام https://www.instagram.com/islahweb
🔸 وبسایت https://www.islahweb.org/fa
🔸 آپارات https://www.aparat.com/islahweb
https://ble.ir/islahweb1979/
❤3
بیماری وارونه شدن حقایق!
✍عبدالخالق احسان
زندگی انسان زمانی به تعادل و توازن واقعی میرسد که مطابق دستورات و هدایات آفریدگارش عمل نماید، هرگاه ازین هدایات سازنده سرپیچی نماید، تعادل او برهم خورده و حقایق را وارونه میبیند، و توان تفکیک بین خوب و بد، حق و باطل و زیبایی و پلشتی را از دست میدهد.
آثار این حقیقت را به چشم سر مشاهده نموده و به صورت واضح لمس میکنیم که چگونه آدمهای درنده خوی و شیطان صفت را خوب و شایسته معرفی نموده و انسانهای پاک طنیت و نیک را بد و خرابکار معرفی میکنند. چگونه گروهها و نظامها و سازمانهای ویرانگر را ناجی بشر دانسته و حرکتها و جریانهایی را که خواهان سعادت و خوشبختی بشر اند، زشت و تخریب کننده معرفی مینمایند.
علت این تصورات و توهمهای وارونهای، انحراف انسانها از مسیر حقیقتی است که آفریدگار هستی تعیین نموده، اگر قضاوتها، موقفگیریها، تصمیمگیریها و دستورات و منهیات ما از منبع زلال وحی سرچشمه گیرد، حقایق را وارونه ندیده و هر چیز را به جای مناسب آن قرار می.دهیم و عکس آن نیز صادق است که اگر از سرچشمهی زلال وحی دور باشیم، خواهشات نفسانی و تعصبات ناروا بر ما مسلط شده و همه چیز را از دست ما میرباید و زندگی ما را به گند کشانده و حلال و مفید را حرام و مضر تصور نموده و حرام و مضر را حلال و مفید گمان میکنیم.
شهید سید قطب رحمه الله در تفسیر این سخن منافقان: ( قَالُوا إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ ) میگفتند: ما اصلاح گرانی بيش نيستيم. گفتار زیبایی دارد و می.گوید: « کسانی که به بدترين وجه فساد مىکنند و زشتترين اعمال را انجام میدهند، و در عين حال میگويند: ما اصلاحگرانيم، بدون گمان در هر عصر و زمانی فراوانند. اين چنين میگويند، زيرا مقياس ارزشهایي که دارند خراب شده است و ترازوی سنجش کردار و گفتارشان اختلال پذيرفته است. معلوم است هنگامی که ترازوی سنجش اخلاص و پاکی، در نفس آدمی تباهی گيرند، همهی مقياسها و ارزشها در هم فرو میريزد و تباهی میگیرد.
اصلاً کسانی که دل به خدا نمیدهند و از درون با خدا يک رنگ و مخلص نمیباشند، مشکل است که به فساد و زشتی اعمال خويش پی ببرند. زيرا ترازوی سنجش خير و شر و صلاح و فساد در پيش آنان، به همراه هوی و هوس و برابر ميل و آرزوى ايشان در نوسان است و به اين سو و آن سو در جولاناند و شاهين آن با دست خواستهها و تمايلات ايشان، بالا و پایين میافتد. ديگر از قاعده و قانون خدا فرمان نمىبرند بلکه بنده و فرمانبردار شهوات و خواستههای دلاند ». تفسير فی ظلال ترجمه فارسي (1/ 89).
بنابرین برای این که از سردرگمی نجات پیدا کرده و حقایق را به صورت واقعی آن درک نماییم و باطل را نیز به خوبی شناسایی کنیم، بایسته است که خود را به سرچشمهی حقیقت برسانیم و از آنجا الهام بگیریم و به اساس معیارهای ارزشمند آن، امور زندگی خود و تعامل با دیگران را سر و سامان بدهیم.
🌐 در شبکههای اجتماعی همراه ما باشید:
🔸Instagram🔸Telegram 🌐Web 🔸Aparat
✍عبدالخالق احسان
زندگی انسان زمانی به تعادل و توازن واقعی میرسد که مطابق دستورات و هدایات آفریدگارش عمل نماید، هرگاه ازین هدایات سازنده سرپیچی نماید، تعادل او برهم خورده و حقایق را وارونه میبیند، و توان تفکیک بین خوب و بد، حق و باطل و زیبایی و پلشتی را از دست میدهد.
آثار این حقیقت را به چشم سر مشاهده نموده و به صورت واضح لمس میکنیم که چگونه آدمهای درنده خوی و شیطان صفت را خوب و شایسته معرفی نموده و انسانهای پاک طنیت و نیک را بد و خرابکار معرفی میکنند. چگونه گروهها و نظامها و سازمانهای ویرانگر را ناجی بشر دانسته و حرکتها و جریانهایی را که خواهان سعادت و خوشبختی بشر اند، زشت و تخریب کننده معرفی مینمایند.
علت این تصورات و توهمهای وارونهای، انحراف انسانها از مسیر حقیقتی است که آفریدگار هستی تعیین نموده، اگر قضاوتها، موقفگیریها، تصمیمگیریها و دستورات و منهیات ما از منبع زلال وحی سرچشمه گیرد، حقایق را وارونه ندیده و هر چیز را به جای مناسب آن قرار می.دهیم و عکس آن نیز صادق است که اگر از سرچشمهی زلال وحی دور باشیم، خواهشات نفسانی و تعصبات ناروا بر ما مسلط شده و همه چیز را از دست ما میرباید و زندگی ما را به گند کشانده و حلال و مفید را حرام و مضر تصور نموده و حرام و مضر را حلال و مفید گمان میکنیم.
شهید سید قطب رحمه الله در تفسیر این سخن منافقان: ( قَالُوا إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ ) میگفتند: ما اصلاح گرانی بيش نيستيم. گفتار زیبایی دارد و می.گوید: « کسانی که به بدترين وجه فساد مىکنند و زشتترين اعمال را انجام میدهند، و در عين حال میگويند: ما اصلاحگرانيم، بدون گمان در هر عصر و زمانی فراوانند. اين چنين میگويند، زيرا مقياس ارزشهایي که دارند خراب شده است و ترازوی سنجش کردار و گفتارشان اختلال پذيرفته است. معلوم است هنگامی که ترازوی سنجش اخلاص و پاکی، در نفس آدمی تباهی گيرند، همهی مقياسها و ارزشها در هم فرو میريزد و تباهی میگیرد.
اصلاً کسانی که دل به خدا نمیدهند و از درون با خدا يک رنگ و مخلص نمیباشند، مشکل است که به فساد و زشتی اعمال خويش پی ببرند. زيرا ترازوی سنجش خير و شر و صلاح و فساد در پيش آنان، به همراه هوی و هوس و برابر ميل و آرزوى ايشان در نوسان است و به اين سو و آن سو در جولاناند و شاهين آن با دست خواستهها و تمايلات ايشان، بالا و پایين میافتد. ديگر از قاعده و قانون خدا فرمان نمىبرند بلکه بنده و فرمانبردار شهوات و خواستههای دلاند ». تفسير فی ظلال ترجمه فارسي (1/ 89).
بنابرین برای این که از سردرگمی نجات پیدا کرده و حقایق را به صورت واقعی آن درک نماییم و باطل را نیز به خوبی شناسایی کنیم، بایسته است که خود را به سرچشمهی حقیقت برسانیم و از آنجا الهام بگیریم و به اساس معیارهای ارزشمند آن، امور زندگی خود و تعامل با دیگران را سر و سامان بدهیم.
🌐 در شبکههای اجتماعی همراه ما باشید:
🔸Instagram🔸Telegram 🌐Web 🔸Aparat
Telegram
جماعت دعوت و اصلاح
✳️ کانال رسمی تشکل مدنی «جماعت دعوت و اصلاح»
📲 در شبکههای اجتماعی همراه ما باشید:
🔸 اینستاگرام https://www.instagram.com/islahweb
🔸 وبسایت https://www.islahweb.org/fa
🔸 آپارات https://www.aparat.com/islahweb
https://ble.ir/islahweb1979/
📲 در شبکههای اجتماعی همراه ما باشید:
🔸 اینستاگرام https://www.instagram.com/islahweb
🔸 وبسایت https://www.islahweb.org/fa
🔸 آپارات https://www.aparat.com/islahweb
https://ble.ir/islahweb1979/
👍3👏3❤2
کانال رسمی مسجد اهلسنت صادقیه تهران
🚕آدرس:
تهران- فلکه دوم صادقیه- خیابان کاشانی- بوستان٢(فروتن)- گلستان٣(اعتمادیان)- پلاک٣١
https://t.me/sadeqiyyeh
🚕آدرس:
تهران- فلکه دوم صادقیه- خیابان کاشانی- بوستان٢(فروتن)- گلستان٣(اعتمادیان)- پلاک٣١
https://t.me/sadeqiyyeh
Telegram
کانال رسمی مسجد اهل سنت صادقیه تهران
🕌 آدرس: تهران/ فلکه دوم صادقیه-خیابان کاشانی-
بوستان1(معیری)- نبش گلستان3(اعتمادیان)- پلاک31
https://maps.app.goo.gl/ZZoVAWm6pqxpRNRb7
https://nshn.ir/_bvXrbyxM_YJ
https://balad.ir/p/3mXzB5gyvzoXpD
بوستان1(معیری)- نبش گلستان3(اعتمادیان)- پلاک31
https://maps.app.goo.gl/ZZoVAWm6pqxpRNRb7
https://nshn.ir/_bvXrbyxM_YJ
https://balad.ir/p/3mXzB5gyvzoXpD
👍3😍3👏1
معلمان تلاشگر و والدین دلسوز!
خانههای سالمندان پُر از سالخوردگانی است که فرزندان خود را وکیل و پزشک و مهندس و ... تربیت کردند. اما تنهایشان گذاشتند. چرا؟
چون فقط نگران تحصیل و آینده مالی فرزندانشان بودند.
پرورش هوش عاطفی بچهها را فراموش نکنید که منشٲ احترام، وفاداری، شرم و از خودگذشتگی و ارتباطاتِ سازنده است.
✍ استاد جلال معروفیان
🌐 در شبکههای اجتماعی همراه ما باشید:
🔸Instagram🔸Telegram 🌐Web 🔸Aparat
خانههای سالمندان پُر از سالخوردگانی است که فرزندان خود را وکیل و پزشک و مهندس و ... تربیت کردند. اما تنهایشان گذاشتند. چرا؟
چون فقط نگران تحصیل و آینده مالی فرزندانشان بودند.
پرورش هوش عاطفی بچهها را فراموش نکنید که منشٲ احترام، وفاداری، شرم و از خودگذشتگی و ارتباطاتِ سازنده است.
✍ استاد جلال معروفیان
🌐 در شبکههای اجتماعی همراه ما باشید:
🔸Instagram🔸Telegram 🌐Web 🔸Aparat
👏7❤1
Forwarded from اتچ بات
🔸تٲملی تاریخی بر جشن مولود در کردستان
✍ اسماعیل شمس
🔺 مولود، مولودنامه و مولودیخوانی بیش از هر مراسم دیگر اسلامی با فرهنگ و جامعهی کردی پیوند یافته است. گویا خاستگاه اصلی آیین مولودی هم، نه جامعهی عربی که کردستان بوده است. بر پایه روایات تاریخی نخستینبار عید مولود در سال ٦٠٤ق/١٢٠٧م در دوران حکومت مظفرالدین کوکبری حاکم اربیل(هەولێر) و داماد صلاحالدین ایوبی به شکل گسترده و عمومی در این شهر برگزار شد. ابنخلکان (د ٦٨١ق/١٢٨٢م)، مورخ کُرد ساکن اربیل و معاصر کوکبری، نحوهی برگزاری این جشن در شهر اربیل را به تفصیل شرح داده است. بر پایۀ روایت او، کوکبری در فاصلۀ ٨ تا ١٢ ربیعالاول شمار زیادی از فقها، متصوفه، شعرا، وعاظ و... را از بغداد، موصل، جزیره، سنجار، نصیبین و بلاد عجم برای شرکت در این جشن به اربیل دعوت میکرد. در روز عید مولود، تعداد زیادی گاو، گوسفند و شتر قربانی میشد و همراه با نوای موسیقی، دف و ساز و دهل، مراسم عید مولودی برگزار میگردید و مهمانان و مسافران و حاضران در جشن تا چند روز با گوشتهای مولودی مورد پذیرایی قرار میگرفتند.
🔺اربیل در دوران ایوبیان به نماد مراسم مولود در سراسر جهان اسلام تبدیل شده بود و بسیاری از مردم هر سال از همه جا برای شرکت در این مراسم راهی آن شهر میشدند. در دیگر شهرهای کردستان و نواحی تحت حاکمیت ایوبیان هم این مراسم به شکل باشکوهی برگزار میشد.
🔺 از نظر تاریخی نگارش کتابهای مولد النبی(ص) از قرن ششم و همزمان با حکومت ایوبیان آغاز شد و پیش از آن کتاب مستقل و مشهوری در این زمینه نوشته نشده است(برای آگاهی از عنوان ۳۶۲ مولد النبی نوشته شده پس از قرن ششم، نک: رسول جعفریان، کتابشناخت مولد النبی).
🔺به این ترتیب میتوان گفت که جشن مولود به نوعی در پیوند با قرائت خاص کردان از آیین اسلام قرار داشت و باید آن را در چارچوب اسلام کُردی تفسیر کرد. احتمال دارد این آیین از کردستان به سایر نقاط جهان اسلام منتقل شده باشد.
🔺از آنجا که میلاد پیامبر با فرهنگ ملی و روح جمعی انسان کرد در طول تاریخ گره خورده است، مولودنامەها بیشتر از آن که صبغهی مذهبی و دینی داشته باشند موضوعی فرهنگی و تاریخی هستند. در دنیای غرب، کریسمس یا زادروز عیسای مسیح (ع) بزرگترین جشن مردم است و هیچ امریکایی یا اروپایی با این استدلال که مسیح زادهی فلسطین و قارهی دیگری است و دین او هم بومی آن سامان نیست، کریسمس را طرد و نفی نمیکند. کریسمس برای مردم غرب جشنی ملی است و نشان میدهد که در آن جامعه، مذهب در درون ملیت و بهعنوان عنصری از هویت ملی و تاریخی مردم پذیرفته شده است. تاریخدانان و مردمشناسان سکولار و حتی آتئیست غربی هرگز برای حذف عناصر فرهنگی دین ازجمله جشنها از ساحت فرهنگ ملی تلاش نمیکنند، زیرا نیک میدانند که این کار منجر به دوگانگی فرهنگی و از همگسیختگی روح تاریخی و جمعی ملت میگردد که عاقبتی جز اضمحلال هویت مشترک تاریخی مردم و کلیت جامعه ندارد.
🔺در اینجا نمیتوانم تٲسف خود را از مقایسهی اسلام آن روز علما و سیاستمداران کرد با اسلام امروز برخی از آنان پنهان کنم. آن روزها در حوزهی میلاد پیامبر و بسیاری مسائل دیگر قرائت زندگیمحور و مدارامدار کردی از اسلام، گفتمان غالب در جهان اسلام بود و علمای ترک و عرب از هر سوی جهان اسلام خود را به اربیل میرساندند تا خود را در زیر بیرق آن نشان دهند. خواندن پیشینهی جشن مولود و مولودنامههای کردی این پرسش بزرگ را برای من پیش آورده است که چرا برخی از علمای کرد معاصر در چارچوب جغرافیا و جامعهی کردستان و همانند اسلاف خود پیش از قرن بیستم، نسبت مستقیمی با پیامبر اسلام و قرآن برقرار نمیکنند و چرا این رابطه را از طریق علما و سیاستمداران ترکیە و اعراب یا همان برادران بزرگتر تنظیم مینمایند؟ به راستی چرا قولها و قلمها و قدمهای این گروه، ولو اندک، نه در چارچوب مصالح و منافع مردم و سرزمین خود، که دنبالهی برخی سیاستبازان دیننُمای ترکیە و دنیای عرب است؟
مولودنامهی کردی یک پیام مهم و بزرگ دارد و آن این که علمای کرد چند قرن قبل با صدای بلند اعلام کردند ما میخواهیم در جغرافیای خود و با زبان و فرهنگ خود و به طور مستقیم با پیامبر خویش ارتباط برقرار کنیم و زیر بیرق هیچ ارباب و پدرخواندە و برادر بزرگتر نباشیم. این پیام ضمنی، پیام پیامبر ما هم هست که همهی مسلمانان را برادر و برابر دانسته و قوم و گروهی از آنان را برده و بندهی گروهی دیگر قرار نداده است.
🔺 در فایل پیوست نسخهی خطی مولودنامە به زبان کردی [هورامی] است. این یادداشت، بازنشر شده است.
🆔@islahweb
🔸تٲملی تاریخی بر جشن مولود در کردستان
✍ اسماعیل شمس
🔺 مولود، مولودنامه و مولودیخوانی بیش از هر مراسم دیگر اسلامی با فرهنگ و جامعهی کردی پیوند یافته است. گویا خاستگاه اصلی آیین مولودی هم، نه جامعهی عربی که کردستان بوده است. بر پایه روایات تاریخی نخستینبار عید مولود در سال ٦٠٤ق/١٢٠٧م در دوران حکومت مظفرالدین کوکبری حاکم اربیل(هەولێر) و داماد صلاحالدین ایوبی به شکل گسترده و عمومی در این شهر برگزار شد. ابنخلکان (د ٦٨١ق/١٢٨٢م)، مورخ کُرد ساکن اربیل و معاصر کوکبری، نحوهی برگزاری این جشن در شهر اربیل را به تفصیل شرح داده است. بر پایۀ روایت او، کوکبری در فاصلۀ ٨ تا ١٢ ربیعالاول شمار زیادی از فقها، متصوفه، شعرا، وعاظ و... را از بغداد، موصل، جزیره، سنجار، نصیبین و بلاد عجم برای شرکت در این جشن به اربیل دعوت میکرد. در روز عید مولود، تعداد زیادی گاو، گوسفند و شتر قربانی میشد و همراه با نوای موسیقی، دف و ساز و دهل، مراسم عید مولودی برگزار میگردید و مهمانان و مسافران و حاضران در جشن تا چند روز با گوشتهای مولودی مورد پذیرایی قرار میگرفتند.
🔺اربیل در دوران ایوبیان به نماد مراسم مولود در سراسر جهان اسلام تبدیل شده بود و بسیاری از مردم هر سال از همه جا برای شرکت در این مراسم راهی آن شهر میشدند. در دیگر شهرهای کردستان و نواحی تحت حاکمیت ایوبیان هم این مراسم به شکل باشکوهی برگزار میشد.
🔺 از نظر تاریخی نگارش کتابهای مولد النبی(ص) از قرن ششم و همزمان با حکومت ایوبیان آغاز شد و پیش از آن کتاب مستقل و مشهوری در این زمینه نوشته نشده است(برای آگاهی از عنوان ۳۶۲ مولد النبی نوشته شده پس از قرن ششم، نک: رسول جعفریان، کتابشناخت مولد النبی).
🔺به این ترتیب میتوان گفت که جشن مولود به نوعی در پیوند با قرائت خاص کردان از آیین اسلام قرار داشت و باید آن را در چارچوب اسلام کُردی تفسیر کرد. احتمال دارد این آیین از کردستان به سایر نقاط جهان اسلام منتقل شده باشد.
🔺از آنجا که میلاد پیامبر با فرهنگ ملی و روح جمعی انسان کرد در طول تاریخ گره خورده است، مولودنامەها بیشتر از آن که صبغهی مذهبی و دینی داشته باشند موضوعی فرهنگی و تاریخی هستند. در دنیای غرب، کریسمس یا زادروز عیسای مسیح (ع) بزرگترین جشن مردم است و هیچ امریکایی یا اروپایی با این استدلال که مسیح زادهی فلسطین و قارهی دیگری است و دین او هم بومی آن سامان نیست، کریسمس را طرد و نفی نمیکند. کریسمس برای مردم غرب جشنی ملی است و نشان میدهد که در آن جامعه، مذهب در درون ملیت و بهعنوان عنصری از هویت ملی و تاریخی مردم پذیرفته شده است. تاریخدانان و مردمشناسان سکولار و حتی آتئیست غربی هرگز برای حذف عناصر فرهنگی دین ازجمله جشنها از ساحت فرهنگ ملی تلاش نمیکنند، زیرا نیک میدانند که این کار منجر به دوگانگی فرهنگی و از همگسیختگی روح تاریخی و جمعی ملت میگردد که عاقبتی جز اضمحلال هویت مشترک تاریخی مردم و کلیت جامعه ندارد.
🔺در اینجا نمیتوانم تٲسف خود را از مقایسهی اسلام آن روز علما و سیاستمداران کرد با اسلام امروز برخی از آنان پنهان کنم. آن روزها در حوزهی میلاد پیامبر و بسیاری مسائل دیگر قرائت زندگیمحور و مدارامدار کردی از اسلام، گفتمان غالب در جهان اسلام بود و علمای ترک و عرب از هر سوی جهان اسلام خود را به اربیل میرساندند تا خود را در زیر بیرق آن نشان دهند. خواندن پیشینهی جشن مولود و مولودنامههای کردی این پرسش بزرگ را برای من پیش آورده است که چرا برخی از علمای کرد معاصر در چارچوب جغرافیا و جامعهی کردستان و همانند اسلاف خود پیش از قرن بیستم، نسبت مستقیمی با پیامبر اسلام و قرآن برقرار نمیکنند و چرا این رابطه را از طریق علما و سیاستمداران ترکیە و اعراب یا همان برادران بزرگتر تنظیم مینمایند؟ به راستی چرا قولها و قلمها و قدمهای این گروه، ولو اندک، نه در چارچوب مصالح و منافع مردم و سرزمین خود، که دنبالهی برخی سیاستبازان دیننُمای ترکیە و دنیای عرب است؟
مولودنامهی کردی یک پیام مهم و بزرگ دارد و آن این که علمای کرد چند قرن قبل با صدای بلند اعلام کردند ما میخواهیم در جغرافیای خود و با زبان و فرهنگ خود و به طور مستقیم با پیامبر خویش ارتباط برقرار کنیم و زیر بیرق هیچ ارباب و پدرخواندە و برادر بزرگتر نباشیم. این پیام ضمنی، پیام پیامبر ما هم هست که همهی مسلمانان را برادر و برابر دانسته و قوم و گروهی از آنان را برده و بندهی گروهی دیگر قرار نداده است.
🔺 در فایل پیوست نسخهی خطی مولودنامە به زبان کردی [هورامی] است. این یادداشت، بازنشر شده است.
🆔@islahweb
Telegram
attach 📎
👍3
گفت وگو در سیلان زندگی روزمره؛ اندیشیدن به یك دستور قدیمی آیا خواستن توانستن است؟
✍️سارا كریمی
«میخواهم» درباره «خواستن» بنویسم.
خواستن در فارسی از خواهش برمیخیزد و خواهش همان میل درونی است كه نشاندهنده نیازی غیرقابل انكار در ماست. ما «میخواهیم» چون زندگی یعنی «خواستن»! داشتن نیاز و برآورده كردن آن نشاندهنده زنده بودن است و زندگی كردن بدون خواهندگی مدام ممكن نیست.
🔗ادامهی متن
#گزیده #گفتگو #گفتوگو
🌐 در شبکههای اجتماعی همراه ما باشید:
🔸Instagram🔸Telegram 🌐Web 🔸Aparat
✍️سارا كریمی
«میخواهم» درباره «خواستن» بنویسم.
خواستن در فارسی از خواهش برمیخیزد و خواهش همان میل درونی است كه نشاندهنده نیازی غیرقابل انكار در ماست. ما «میخواهیم» چون زندگی یعنی «خواستن»! داشتن نیاز و برآورده كردن آن نشاندهنده زنده بودن است و زندگی كردن بدون خواهندگی مدام ممكن نیست.
🔗ادامهی متن
#گزیده #گفتگو #گفتوگو
🌐 در شبکههای اجتماعی همراه ما باشید:
🔸Instagram🔸Telegram 🌐Web 🔸Aparat
👍3❤1